• Sweden

    Jaký používáte nosič za přední vidlici a jak jste s ním spokojeni??

    Nemáte někdo „bazmeky“ viz.odkazy,je to funkční a bezpečné??Nerad bych pak hledal své nové „GéTé“ po škarpách :(

    Díky za jakoukoliv radu,avšak nosič „pouze“ za přední vidli je podmínka.

    • muppet  

      Osobně ho nevozím, ale když zapátrám v hluboké paměti tak se kdysi kola převážela skoro vždy v takovém nosiči a většinou to byly samo doma vyrobené kousky a bylo to bez problémů. Jen je dobré mít v přední brzdě ten bazmek proti nechtěnému zmáčknutí brzdy a vyjetí pístků a nezapomenout přichytit zadní kolo :o)

      • Sweden  

        př.brzdu neřeším,tu zaaretuji na řidítkách,zadní kolo samo příchytím :)

        jde mi spíš o to jestli jsou ty držáky které jsou zvlášť jak na předním tak zadním příčníku dostatečně stabilní.Nevím zda koupit ty co jsou zvlášť nebo ten držák co má dlouhou lyžinu!!!???

        • Soreno  

          kup s lyžinou

          • Sweden  

            když mě se zdá že u té s ližinou zase zbytečně narůstá celková výška,kdyžto u těch patek co jsou zvlášť mi to přijde ještě ok!!!???

    • Soreno  

      Mám a používám a zatím bez problémů kola vždy zůstaly na střeše. Dva máme koupený a jinak vše doma udělaný – doporučuji udělat je to bytelnější :-). Jenom si dej pozor pokud budeš mít dvoudílnej jako já tzn. přední část s upínákem zvlášť a zadní pro kolo taky, tak si zkoukni rozteč příčníků na střeše, aby jsi je neměl moc blízko sebe nebo daleko. U mě na Stilu s mojí meridou bez problému ale kamarádovo specialized enduro je moc dlouhý a zadní kolo jde mimo nosič.

      • Sweden  

        právě na to jsem tady myslel,mám Gt sensor vel.XL,takže kolo je celkově dost velké,nejvíc se mi líbí ty držáky co jsou na obr.č.1,vypadají „šik“ a celkem i bytelně a stabilně a nestojí zase až tak moc.Jinak mám BMW E61 touring,takže tam mám hagusy a příčníky budu posunovat,takže si myslím že by s nastavením rozteče neměl být až takový problém,je to celkově dlouhé auto.Každopádně to orientačně vyzkoušet bude asi lepší :)

    • Sweden  

      Soreno a jak je to s celkovou stabilitou???

      Logicky to musí být asi o poznání lepší než když máš držák na celé kolo viď??

      Co jsem měl staré HT tak to jsem vozil komplet na střeše,ale ta stabilita se mi moc nepozdávala,tudíž bych teď na nové kolo chtěl vyzkoušet tenhle tip převozu,to př.kolo se mi vždy někam vleze.

      • Soreno  

        Drží to jak přibité :-) když jsem měl klasickej držák tak mi to přišlo takový vachrlatý ale na druhou stranu byl to obyč držák za 650,–

    • sleeeper  

      Ahoj, ja mam Thule OutRide 561, naprosta spokojenost a snizila se mi i spotreba oproti 591ce. Jenom jsem narazil s vidli 20mm Maxle. Redukce ktera tam je, je nepouzitelna a kolo se neda zamknout, coz vyrobce jaksi zapomel napsat. Musel jsem poridit HForkUp, ale i tak doporucuji.

      Nez jsem nosic prestrikal a „zhnusil“, tak mi na strese vydrzel 5dni, nez mi ho nejakej k… ukradl.

    • MaPa  

      Vozím ateru už pátým rokem a naprostá spokojenost. Zamykací (jak kolo tak nosič na příčníky), nikdy s ní nebyl žádnej problém. Doporučuju. Problém jsou pevný osy.

    • quiq  

      nevite, ktere z tech nosicu, co tu zminujete, maji i uchyceni do aero tyci? Tedy ne objimkou, ale pomoci T-drážky?

      Díky za tipy

      • lumyr  

        určitě Thule

        • Sweden  

          tak jsem objednal nakonec komplet Hakr,jak příčníky tak nosič kola za př.vidlici,je to ten na obr.č.3 co je v něm Narco.Tak snad to k něčemu bude,vzdálený známý ho má a nemůže si ho vynachválit,tak uvidíme.Thule bych bral radši,ale cenově je to trochu jinde než bych si představoval,vozím kolo tak jednou do měsíce,takže to snad postačí.Konečně mi bude k něčemu panoramatická střecha,budu mít dokonalý přehled o kole :)

        • Sweden  

          tak jsem objednal nakonec komplet Hakr,jak příčníky tak nosič kola za př.vidlici,je to ten na obr.č.3 co je v něm Norco.Tak snad to k něčemu bude,vzdálený známý ho má a nemůže si ho vynachválit,tak uvidíme.Thule bych bral radši,ale cenově je to trochu jinde než bych si představoval,vozím kolo tak jednou do měsíce,takže to snad postačí.Konečně mi bude k něčemu panoramatická střecha,budu mít dokonalý přehled o kole :)

      • MaPa  

        atera má obojí, jak objímky tak destičky pro aero drážky

    • Unca  

      Ahoj, vybírám teď taky držák na přední vidlici a jak jsem zjistil, není to tak jednoduché. Chci, aby byl držák uzamykatelný jak sám o sobě, tak kolo do něj. Myslel jsem, že si vyberu buď Atera Giro Speed, nebo Thule Outride. Problém ale je, že mám 15mm osu. U Thule vím, že pomocí adaptéru kolo upnu, ale už ho nebudu moct zamknout. U Atery mi doteď nikdo nebyl schopný říct, jestli tam vůbec 15mm osu upnu. Máte někdo zkušenosti prosím?

      • nzg  

        Mam ten Thule a kolo s 15mm osou. Adapter na 15mm si musis dokoupit asi za 600(v baleni je jen 20mm osa + rychloupinak) , kolo pak skutecne nelze zamknout. Resim to tak, ze zamknu cele kolo za pricniky normalnim cyklo-zamkem. A stejne kolo bez dozoru nenecham ani minutu, ty Thule zamky lze otevrit pohledem.

        • Unca  

          Jo, to je samozřejmě možnost, zamykat to zámkem, což mi přijde za celkově ± 3000Kč (držák+adaptér) docela blbý. To se můžu poohlídnout po levnějším nezamykatelném držáku a zamykat to zámkem přímo k hagusům.

          Pro ostatní, právě jsem dostal potvrzení přímo z Atery z Německa, že od Giro Speed NEJDOU kola s pevnými osami upínat. Takže tak.

    • Doktorzet  

      Vybírám nosič na kolo a líbí se mi tento http://www.kupkolo.cz/…ci-al_z6033/ , protože se neupíná za rám. Chci se zeptat na osobní zkušenosti ? A jestli někdo neví zda se dá přidělat kolo s pevnou osou ? Díky

      • lukas aka mitro  

        Hlavni duvod ramene, ktere chyta ram kola, je zabranit vykloneni kola pri zmene smeru jizdy. Nedovedu si predstavit, co udela tenhle system kdyz v 80kmh trhnes volantem pred dirou…uchyt a vidlice musi dostavat poradnou cocku…

        • zdenal8  

          Mě tohle přijde naopak pevnější. Si jako myslíš, že když tam budeš mít rameno chycený za rám, tak se to nebude houpat? Blbost. Navíc u toho uchycení za vidlici to kolo natvrdo spojíš s autem.

          • lukas aka mitro  

            Houpat se buce vsechno…ale je rozdil, kdyz drzis za vidli s rozteci 110mm, nebo kdyz to chytne zboku rameno, ktere ma zakladnu 20cm a jeste to jsou dve pevne trubky…

        • Doktorzet  

          Kdyż se koukneš na profi silniční závody, tak dorovodný vozidla takle vozej většinu kol. Takže to asi nebude uplně špatný řešení.

          • lukas aka mitro  

            Tak na lehkou silnicku asi jo…ale dat tam bezne MTB (14Kg, rychloupinak vepredu)…no, neveril bych tomu:)))

            • Luke96  

              Co třeba vzít do úvahy i to, že se tím sníží těžiště?

              • pepek  

                Klasicky je to podepřeno právě proti těžišti, takto to v zatáčce páčíš 14kg x 0,6 metru

            • zdenal8  

              Myslíš, že tam na to pak působí větší síly, než když je tam v tej vidlici chycený přední kolo a jezdí na tom v terénu stokilovej chlap? Uvažuj trochu.

              V podstatě výhoda toho klasickýho nosiče, kde to upínáš tim ramenem je, že pak nemusíš nikam do auta cpát ještě přední kolo, co z toho naopak musíš vyndat kuli upnutí za vidlici. Zase při upnutí za vidlici máš výhodu třeba u karbonovýho rámu, že nikde nemačkáš rámovou trubku.

        • Luke96  

          Samozřejmě záleží na provedení, ale tenhle systém je stabilnější.

      • Luke96  

        Nedá

        • Doktorzet  

          Hmm tak to je nic moc. Musím teda hledat dál :-)

          • Luke96  

            Hakr fork

            • Doktorzet  

              Koukám na něj, vypadá pěkně. Sice je dreżší ale bude funkční. Na ten pordio prodavaj redukci, ale za cenu celého nosiče. Takže nejni celkem o čem.

    • Mad_Cat1  

      Třeba Ghost vyloženě zakazuje svoje kola vozit na střeše, do svýho pidi auta ho nenacpu, tak jsem udělal aspoň kompromis, prodal Thule 591, a pořídil za supr cenu Thule 561–1 pro klid duše že rám nestahuju ramenem. Ovšem až se sníží cena, tak možná pořídím Thule 598, to už vypadá, že to rámovku hezky obemkne a bude pevně držet.

    • Kukla  

      Oživím tohle vlákno a to s dotazem na střešní nosiče ELITE.

      Konkrétně typ Sanremo Tour Lock a Sanremo Race Lock

      Nemáte někdo zkušenost z některým z nich? Jestli jsem to správně pochopil, tak se jedním zámkem zamkne jak kolo k nosiči, tak nosič k příčníku.

      Původně jsem uvažoval o HAKR fork, ale ten není bohužel uzamykatelný. Akorát mě zaráží, že ty ELITE jsou jen do 110km/h, zatímco HAKR píše až 130km/h.

      • KoudakT  

        Ono záleží na tom, co chceš vozit. On je rozdíl 17 kilo enduro bestie nebo 7 kg silnička.

        BTW můžu se zeptat, co tě vede k tomu, že chceš vozit tohle? Mně by se nechtělo montovat pokaždé přední kolo a ještě řešit, kam s ním. Navíc, pokud člověk nemá pevnou osu, musí to furt seřizovat…

        To mě spíš tak napadlo.

        • Sgt Pepper  

          já jsem tenhle typ nosiče (Thule) kupoval kvůli Kleinu Mantra, kterej prostě jinak upnout nešel…a bez problémů, pak jsem v tom vozil i různý MOratky, silničku…

        • lumyr  

          tak dá se přikoupit nosič na přední kolo a tenhle systém je asi ke kolu šetrnější…

        • Kukla  

          Chci to na GHOST SLAMR 4 LC, takže mě k tomu vede karbonový a specificky tvarovaný rám. Aktuálně nemám žádný nosič a když někam jedu dávám kolo do auta a to stejně to přední kolo oddělávám (a je to otázka cca 10 vteřin), navíc musím sklopit zadní sedačky a to se tam pak nevlezou děti a žena říkala, že ty budu muset na dovolenou prý taky vzít :-D

          • Sgt Pepper  

            jeď jen s kolem bez ženy a dětí…nějakou ženu najdeš tam :-)

          • KoudakT  

            jo tak to pak jo. Měl jsem za to, že do ProRide jde chytit všechno, ale s carbonem máš pravdu.

            No, děti jsou děti a ženy jsou na ně nějak vysazený… :-/

      • MaPa  

        viz výše. Mám furt ty Atery a tam to funguje tak, že jedním zámkem se skutečně zamyká jak kolo k držáku tak držák k příčníkům. Prostě šroubováním dochází jak k utahování vidlice v držáku, tak k překrytí upevňovacích šroubů vnitřní deskou, takže se k montážním inbusům nedostaneš.

        Dal bych si jen pozor na marketingové kecy že pevnou osu to umí v rámci nějakého adaptéru, ale jestli i ten adaptér umí to zamykání… Ideálně myslím že dneska není problém se domluvit s prodejcem že ti to objedná, kouknete na to a pak si to odebereš nebo ne.

        Vozím v tom všechno, od silniček pod kola (párkrát i kola se namontovanou sedačkou) a furt ok, dokonce (možná i v tomhle vlákně) se pár lidí přiznalo že s tím jeli 200 a ok. Já tak do 140 gps a ok.

        • KoudakT  

          Ta rychlost je IMHO OK. Většina lidí tady má celkem lehké kola, takže po dálnici, kde nemáš nějaké ostré zatáčky, se s tím taky nebojím jet rychleji. Otázka je, co udělají kola (a hlavně střecha), pokud by tam byly 4 a ty jsi musel udělat ve vyšší rychlosti nějaký vyhýbací manévr nebo ostře brzdit…

        • Kukla  

          No právě že tady ty Sanremo jsou uzamykatelný i s pevnou osou, teda jestli jsem tu funkci správně pochopil. Akorát je potřeba samozřejmě dokoupit potřebný kit.

          Když se použije u té Atery adaptér na 15mm osu, tak to kolo potom uzamčený není ne?

          U Atery a Thule se mi líbí, že je to na T-adaptéry, což ten HAKR ani ELITE nejdou.

          A ještě by mě zajímalo jaký má vliv na stabilitu u tohoto typu nosiče (za přední vidlici) to zda je jednodílný nebo dvoudílný.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse