Nosič kol na páté dvere - Škoda

83 nepřečtených
  • Marmali

    Zdravím, můžete mi poradit, jaký nosič kol pořídit na zadni dveře pro auto škoda octavia 2 a škoda superb 2? Když jedeme celá rodina, tak dáme kola do dodávky, kterou řídí manžel…když jedu s dětmi sama, tak potřebuji dát tři kola na stojan u osobáku. Osobáky nemají tažné a já kola na střechu

    bohužel sama nedám. Existuje spolehlivý stojan pro 3 kola na páté dveře? Opravdu kvalitní, aby nedošlo k ohrožení ostatních řidičů tím, že by kola spadla nebo se stojan zlomil. Díky za odpovědi.

    0 0
    • mirorek2  

      Nechej si dodělat tažné, lepší radu nedostaneš.

      5 0
    • Alojs01  

      Vozil jsem kola na strese, na 5.dverich a na kouli.

      Nosic na 5.dvere je uplne ta nejhorsi varianta z uvedenych a kdyz uz, tak maximalne 1kolo.

      0 0
    • Kouba_2005  

      Prodat oktáfku i superba a koupit druhou dodávku.

      0 0
    • yorg  

      Pokud máš tažné zařízení, tak není o čem přemýšlet. Pokud ne, tak nosič na zadní dveře funguje. Pouze má omezení na hmotnost kol.

      Mám nosič kol PERUZZO PURE INSTINCT REAR 2 a 2 kola na něm vozím bez problémů. Když jsem tam chtěl ale pro manželku dát elektrokolo, tak jen s vytaženou baterkou a i tak to bylo hmotnostně na hraně a problém dělala pro držák silná trubka rámu kola.

      Je tam problém, že toho moc nevidíš přes zadní okno a pověsit nosič na na dveře trvá déle než to pověsit na kouli. A ještě jedna poznámka. Je třeba vybrat nosič pro konkrétní auto aby nestínil zadní světla. Viz http://www.peruzzosrl.com/…ier/find.php

      Pokud se ale jedná o občasné použití, tak nevidím problém. Funguje to.

      0 0
      • Alojs01  

        Jeste bych upozornil, kola na 5.dverich maji takovy odpor vzduchu, ze to auto nejede a jeste je spotreba o tretinu vyssi…

        A uz u dvou kol je temer nemozne se dostat do kufru.

        0 0
        • elpe69  

          záleží co máš za motor/výkon. Určitě HáTePečko bude mít problém :) Já mám 125kW a jelo to bez problému, spotřeba vyšší jen o cca 0.5 – 1.0 vyšší (litřík na dálnici)

          No na závodění to není, pokud nechceš zničit střechu

          Do kufru jen pokud máš úplně new vzpěry, jinak přes zadní sedačky. To je fakt.

          0 0
        • yorg  

          S tím odporem vzduchu to není až tak hrozné. Tedy v případě, že s tím nejedu po dálnici. Tam to už u 74kW auta cítit je. Na okreskách to nepoznám.

          S tím kufrem to je pravda. Ale mi to až tak nevadí. Zadní sedadla se dají sklopit a do kufru se tak dostanu. Je to trochu nepohodlné, ale funguje to.

          0 0
          • Breakpain  

            Nechci bejt za vola, ale skoro vzdy jedes i po dalnici, kdyz se chces nekam dostat a nechces prodluzovat cas :) …

            0 0
            • mirorek2  

              tak ještě můžeš jet po dálnici 80 a kombinovat nevýhody :D

              0 0
            • cibi  

              člověče, asi je to divné, ale po dálnici jsem jel naposledy o prázdninách.

              A to ročně najedu 15–20 tis km…

              1 0
              • Breakpain  

                Kdyz jedu kamkoliv mimo mesto, tak skoro vzdy jedu po dalnici – cilene nehledam cesty okolo, je mi jasne, ze to lze ;).

                Kazdopadne s takovym najezdem je to slusne ja mam do 10tis a tak 2/3 budou dalnicni presuny.

                1 0
                • jIrI___  

                  Záleží kde bydlíš. Jezdil jsem do práce tam a zpět celkově 100 km denně a dálnice z toho byla 0 km. Takže roční nájezd přes 20000 km a dálnici auto vlastně nepotkalo.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    OK, uznavam, nedomyslel jsem to do konce… Ja mam auto jen na sportovni aktivity (BP, lyze). Defakto na nic jineho to nemam…

                    0 0
            • yorg  

              Dálnicím se úspěšně vyhýbám. Je to špatně? :-)

              0 0
              • mirorek2  

                a jak to dokážeš třeba do Prahy nebo Brna bez? :-)

                0 1
                • krabica  

                  A nedejbože někam do zahraničí…

                  0 0
                • yorg  

                  Je to zvláštní, ale spousta lidí v Česku nebydli ani v Praze ani v Brně a část z nich se té věci co říkají D1 se raději vyhýbá. :-)

                  0 0
                  • mirorek2  

                    třeba já z Olmu nedojedu po staré už ani do Frýdku…

                    nemít dálničku, jedu 3× déle a to se fakt vyplatí

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Da se vyhnout vsemu, to je mi jasne. Ja osobne kdyz nekam jedu a je jedno jestli je to autobus, kolo, auto … proste hledam nejrychlejsi spoj ;). Priklad, kdyz nekam jedu 45 min nebo 60, proste si vyberu 45 ;). A za me mi tedy na vsechny horsky strediska vychazi jako zaklad dalnice. To byl vychozi bod pro mou uvahu.

                    A pokud se bavime o jizde s drzakem na kola, predpokladam, ze s tim jede jezdit do BP :). Pac pokud se soupne jen nekam kousek, nemusi ho trapit neduhy s klepanim atp.

                    Nic vic jsem tim rict nechtel ;)…

                    0 0
              • Jasam  

                Nějak takto?

                https://youtu.be/i3kPEg59b4s

                0 0
    • yorg  

      double

      0 0
    • elpe69  

      Na 5. dveře jsem zkoušel a dá se. Jen:

      ad 1) Omezený výhled vzad přes prostřední zpětné zrcátko, ale máš ještě levé a pravé

      ad 2) Omezená rychlost, hlavně při přesunu po dálnici…maximálku teda nedoporučuji :(

      Nesmí zakrývat světla a eRZetku. Ten můj to splňoval.

      Mám v garáží, klidně prodám za 1200.-

      0 0
      • mirorek2  

        Sorry nic osobního, ale toto řešení je fakt ch*jovina už od pohledu na fotku. Uživatelka má problém s nahazováním na střechu, toto je skoro na střeše. To musí být navíc fakt labůžo s tím jezdit :-)

        Na tažné je to o ligu jinde, bez debat.

        2 0
    • shcorepi  

      Soused si pořídil hybridní Octavii a dvě elektrokola.A byl s vožením kol v pasti, protože na hybrida nešlo dát tažné a elektrokolo na střechu nezvedne. Nakonec sehnal dost solidní nosič na 5.dveře od Thule, asi takovýto typ Thule Outway Platform 2, jen na 2 kola:

      https://www.autodoplnky-obchod.cz/…koda-superb/

      0 0
    • cibi  

      mám Thule Backpac, používám na Oplu Zafira B.

      je to jako většina Thule stavebnice, (tj přizpůsobíš spoustě aut s odlišnými koncovkami)

      ale momentálně ho Thule konfigurátor neukazuje, takže vhodnost na Tvá auta neposoudím.

      Použivám max s 3 koly (víc pro mé auto není schváleno).

      Jízdí vlastnosti… no je to cítit ale je to v pohodě použitelné. V návodu píšou omezení na 130.

      Ano, jde to, ale ideálně je to do těch 110–120.

      Kola jsou ± 10–15 cm nad úrovni zadních světel, takže závisí od auta zda tam dosáhneš.

      Pokud máš naloženy kola, návod zakazuje otvírat zadní dveře – za prvé to nahoře neudrží vzpěry, zadruhé si lze řidítky odřít střechu. No , člověk nesmí být blbec… a dveře lze podložit násadou od košťete :-)

      Cenu je jako u všeho od Thule divoká, ale pravidelně se dá koupit používaný a pokud by nějaký díl nebyl OK Thule ND dodává.

      Na Octavii2 ho měl půjčený švagr, pasoval tam, nevím zda je schválen… švagra nějaká homologace nezajímá.

      0 0
      • Auditor  

        Použivám max s 3 koly (víc pro mé auto není schváleno).

        To mas napsano kde..? Taky sem o nem uvazoval … ale tohle mne zaujalo.

        0 0
        • cibi  

          Papíry k nosiči. (návod) k typu auta počet kol.

          (ten nosič je pro max.4 kola, pravda jen na VW transporteru)

          jinak nosič se prodává na 2 kola a pro další dokupuješ kolejnici a rameno co drží rám.

          0 0
    • blahafi  

      možná trošku reakce mimo otázku, ale taky jsem to řešil:-D jak tu bylo řečeno, nosič na 5. dveře mi všichni nedoporučovali z hlediska pevnosti, otevírání kufru atd. a kouli jsem dělat nechtěl, protože jinak ji nevyužiju… pořídili jsme nosiče na střechu a super. myslím, že i holka by tam normální kolo dala:-) zastavíš u obrubníku, máme thule proride, takže kolo postavíš na ližinu, opřeš ho do toho držáku, to už stojí samo a pak člověk jen vše doutahuje:-) navíc příčníky člověk využije na střešní box, na lyže..

      0 0
      • Slavik  

        Kouli taky jinak nevyužiju než na nosič kol…

        1 0
      • Marmali  

        Ahoj, nakonec nebylo potřeba kupovat nosič na páté dveře. Už mám auto jiné a přidělávám thule nosič na tažné. Já si vůbec nedovedu představit, jak bych dávala svoje kolo a obou dcer na střechu…to auto by vypadalo :D

        0 0
    • Nitroglycerin  

      Zdar, byste doporučili zvolit kvalitní nosič na páté dveře na dvě elektro-kola (22 a 24 kg) pro VW Passat Variant B8 a Superb Combi (kolem roku 2020)? Nemáte někdo něco vyzkoušeného?

      Pozn. jsou to služebáky, bez tažného, dodělávat za své se nám to moc nechce. Člověk neví, jak dlouho to konkrétní auto bude mít. Na střechu zvednout problém není, naše nosiče Thule ProRide mají jako většina jiných omezení 20 kg a nechce se mi riskovat problém s pojišťovnou a zaměstnavatelem v případně nehody. Doposud jsme manželčino HT kolo se snadno odnímatelnou baterkou (pak to má 19–20 kg) dávali na střechu ale moje těžší celopéro s integrovanou baterkou jsem bez předního kola cpal do kufru. A už jsem na to trochu línej, spolehlivý nosič na kufr by byl řešení.

      Díky.

      0 0
      • Vrci  

        Zatížit páté dveře služebního auta nejméně 50 kg? Udělal bys to se svým vlastním autem?

        1 0
      • enjoy  

        Takový nosič v podstatě neexistuje. Co by splňoval míněné zatížení.

        1 0
      • e.n.turista  

        no pokud ti vadí přetížit trochu nosič na střechu, která je na dynamické zatížení nákladem dimenzovaná, tak nechápu proč chceš takhle zatížit páté dveře (víko kufru), jehož panty a vzpěry s ničím takových apriory nepočítaj

        0 0
        • dědek mohy  

          Vzpěry do toho motat nemusíš, kufr snad s nosíčem otevírat nebudeš. A panty mé 23 roku staré Corolly s tím problém nemají. Ono to není přímý tah plné váhy. Ten nosič s koly na těch dveřích v podstatě leží (žádné páté dveře nebývají kolmo k zemi), váha se asi slušně rozloží. Upřímně jsem o panty u svého stařičkého auta měl strach, ale drží to dobře

          0 0
          • e.n.turista  

            já určitě nebudu, protože takovou blbost, abych na dveře od kufru poslal 50 kg neudělám, ale každý svého štěstí strůjcem

            Nicméně trochu hledání:

            VW nehomologuje žádné své automobily pro montáž nosiče kol na páté dveře podle předpisu EHK 26 nebo EHK 55. Toto potvrzují oficiální materiály – automobilka nabízí pouze nosiče kol na tažné zařízení nebo střešní nosiče, nikoli nosiče kol na výklopné dveře

            Pokud bude služebák na operák, může to být docela dobrá záminka, jak žádat plnění navíc

            0 0
            • e.n.turista  

              Pardon omyl – dohledal jsem, že T5 a T6 homologaci na nosič na kola na zadní dveře mají

              0 0
              • enjoy  

                Protože mají vlastní originální nosič na páté dveře.

                To by jinak byla střela do vlastní nohy :-D

                1 0
            • dědek mohy  

              Na služební auto bych to asi nedal, na své staré bez problémů.

              Ono logicky, nevisí to jen na pantech, dveře jsou zamčené do zámku, minimálně 3 pevné body tam jsou.

              Těchto nosičů se prodává (prodávalo) mraky a nějaké hromadné trhání dveří není…

              0 0
              • e.n.turista  

                tak je otázka, kolik lidí na tom vozí 50 kg e-kol, to bude trochu v zatížení jiná úloha než 10kg silnička

                0 0
                • dědek mohy  

                  To každopádně.

                  Já teda díky manželčina kola překračuji tu horní hranici :/

                  Teď tedy nové služební auto má tažné zařízení, soused má nosič na tažné. Asi prohloubím vztahy =D

                  0 0
              • dědek mohy  

                Když se podíváš z boku, tak to není tak, že by váha cca 60kg (3 kola, plus nosič) táhla 2 panty k vytržení. Nejsem takový fyzik, abych dokázal spočítat rozložení sil, ale prostě to funguje ( auto ročník 02, panty už mají leccos za sebou)

                0 0
                • kejda  

                  Ty jo, to je teda ohavné… To bych asi raději dal kola na střechu.

                  1 2
                  • dědek mohy  

                    Jako fakt při převozu kol řešíš krásu? A o 30cm níže na kouli je to mnohem hezčí?

                    Hele, mě asi nikdy při pohledu na auto převážející kola nenapadlo: jeeee, to je krásně uchyceno. Nebo naopak.

                    Řeším praktičnost a ta je vzadu lepší než na střeše. Zvlášť když se svým zmrzačeným loktem nemusím zvedat manželčino elektrokolo na střechu

                    0 2
                    • e.n.turista  

                      Praktické to není kdyz lezeš do kufru přes sedačky, to u řady lidí nejde (např mají sedačky, nebo síť a kufr plný po strop, případně oboje) otázka je o kolik je tohle nižší, než kolo na strese tipl bych tak max půl metru

                      0 0
                      • dědek mohy  

                        V praxi to většinou je tak, že naložím auto (kufr) potřebnými zavazadly, poté nasadím nosič, a kola. Přejedu kam je třeba, tam shodim kola, nosič jen sklopím a kufr už jde otevřít a normálně vyložit. Případné potřebné věci během cesty si nachystám tak, abych na ně dosáhl bez otevření kufru.

                        Samozřejmě chápu, že tohle není řešení pro každého. Kdo to potřebuje jinak, udělá si to jinak…

                        0 2
                    • kejda  

                      O krásu nejde, ale je to příliš nahoře, přece jen na normálním kombi, které má páté dveře více kolmé by to vypadalo líp. Takhle bych se pomalu bál vjet někam do garáží.

                      0 0
                      • dědek mohy  

                        Neprotiřečíš si? Tohle se ti zdá vysoko, tak bys to radši dal na střechu, která je ještě výš.

                        Pro můj bolavý loket je tohle velká pomoc. Se sebezapřením tam to elektrokolo dám, se střechou bych byl odkázaný na ponoc

                        0 2
                        • kejda  

                          Nee, myslel jsem to jinak, když bych vezl kola na střeše, tak vím, že je to vysoké. Ale u těch 5 dveří by to mohlo kdekoho zmást, že je to o hodně nižší. Samozřejmě, pokud jsi chromej, tak je jakákoli úleva jasná, já bych takový paskvil na autě nikdy nevezl, dokoupil bych tažné a tahal to na kouli. Což by pro tebe bylo úplně nejlepší, nemusel bys to zvedat nahoru. Ale když ti to vyhovuje, proč ne.

                          0 0
                          • dědek mohy  

                            Na auto s cenou jednoho piva v akci nebudu dokupovat tažné. Ale jak už jsem psal jinde, teď mám na novém služebním autě tažné, takže budu využívat tohle a nosič na páté dveře nebude Baby a zůstane sedět v koutě =D

                            0 2
                            • kejda  

                              Nechtěl jsem to takhle na tvrdo říct, že ta toika je v ceně tažného…:)))

                              Ale jinak palec nahoru

                              1 0
                • e.n.turista  

                  já bych to sice spočítal, ale nechce se mi :D – každopádně máš auto z roku 02, kdy se po průšvizích z 90 tek dost předimenzovávalo (řada aut v 90 tkách trpěla i na vytrhávání plynových vzpěr běžným používáním), druhá věc je – když se podíváš na Passata combi (troufám si předpokládat, že to na něj chce dát), tam je to kolmější, další věc je pokud to bude mít elektrické otevírání kufru – VW zámky docela trpí na přesnost seřízení a co jsem koukal, tak passat má údajně lineární elektropohon intergovaný to vzpěry – viděl bych to jako další riziko, jak si tím nosičem s 50 kg kol komplikovat život – i když to nikdo s tím nebude otevírat – respektive věřil bych že to nikdo nebude otevírat naložené (pač by to taky mohlo vykázat touhu se pak samo zavřít ) nicméně nemyslím, že bude-li to možné, že uživatel bude před každým otevřením kufru sundavat i nosič.

                  0 0
                  • dědek mohy  

                    Takovéto technické znalosti nemám =D

                    Nevěřím, že by to takto naložené někdo otevřel ;) Bez kol to otevřít jde, s kolama se do kufru leze přes zadní sedačky.

                    0 1
        • krabica  

          Přesně tak, nechtít lehce přetížit střešní nosiče a pak brutálně přetížit dveře, které na to nejsou dimenzované, to je fakt šetrné řešení. :-)

          1 0
          • Nitroglycerin  

            Ach jo, klasika na BF:-)

            Lehce přetížit střešní nosič nechci kvůli případné pojistné události. Přišlo mi, že jsem to napsal poměrně srozumitelně ale asi ne, no:)

            U některých nosičů na zadní dveře je přímo uvedené „celková nosnost 60 kg“, např. Thule WanderWay. Na něj dvě éčka naložit lze ale velmi pravděpodobně nosič nebude pasovat na Pašíka a Superba. Do Thule jsem poslal dotaz už včera ale asi bude trvat, než odpoví.

            Před X lety v době před-éčkové lidi občas jezdili se 3–4 koly na pátých dveřích, tj. o nosnost trvale zavřených dveří bych se úplně nebál.

            Abych otevíral zadní dveře s naloženými a připevněnými e-koly? Překvapuje mně, že to tady někoho vůbec napadlo:)

            1 0
            • krabica  

              O to právě jde, mají ty auta povolené od výrobce(auta) nosiče na 5. dveřích? Podle mně ne, takže by to byl při pojistné události mnohem větší *******… Tohle se ti tu snažíme vysvětlit.

              0 1
              • krabica  

                Stačí mrknout do manuálu k těm autům, musí tam být uvedeno povolené zatížení 5. dveří, stejně jako to je u střechy, pokud to uvedeno není, tak tam ofiko nic přidělávat nemůžeš.

                0 0
                • Nitroglycerin  

                  V manuálu informace není k pátým dveřím, AI také žádné konkrétní číslo „nepoví“. Chápu, že nejlepší řešení určitě je tažné zařízení ale z výše popsaných důvodů hledám řešení jiné. Ale možná jiné a současně bezpečné není.

                  0 0
                  • e.n.turista  

                    není to tam, protože to z dohledatelného schváleno není – při nehodě to může projít, ale taky se na tom může pojišťovna a případně leasingovka parádně točit – o dost snáze než na tom, že na střeše bylo o pár kilo víc (to pokud nepřeváží, tak vědět nebudou)

                    0 0
            • enjoy  

              To je nosič výhradně na T6.

              Kola jsou tam svisle a ne skoro položená , jako na hatchbacku.

              Navíc uchycení tohoto nosiče je konstrukčně dost jinde, oproti běžnému nosiči na páté dveře. Ač to vypadá jako totéž, samozřejmě.

              Já se setkávám dnes a denně s otázkou, ok, je to pane na 20kg, ale však je tam nějaká tolerance ne ? Přece se to musí zkoušet na víc … Když řeknu, víte, měl byste spíše uvažovat o nosiči na tažné zařízení .. no, ale to by stálo moc peněz.

              A docela rád přidávám otázku ( když se řeší nosič na páté dveře) , a máte svoje auto rád ?:-)

              1 0
      • dědek mohy  

        Můj nosič na páté dveře má nosnost 45 kg (dle samolepky na něm. Manželčino elektrokolo,.moje velké ht mtb a dceřino kolo dohromady daly určitě o kousek více. A v pohodě

        0 0
      • Tatut  

        Přitom kdyby jste měli normální kola tak problém nemáš :)

        0 1
    • cibi  

      Thule Back Pac 973

      • podívej na stránky Thule, návod přímo k nosiči.

      Podle typu auta je tam povolené zatížení nosiče (pro mé auto je to 75 kg- Opel Zafira)

      Podle typu auta třeba dokoupit „koncovky“

      Vzhledem k cenám doporučuji koupit second hand a dokoupit jen koncovky na Tvé resp zaměstnavatelovo: -) auto.

      Seznam aut pro které je nosič otipovaný je v dokumentaci výrobce nosiče, tolik k polemice o schválení nosiče a přetížení 5. dveří

      Poslední poznámka- nespoléhej na Thule zámečky.

      0 0
      • cibi  

        udeluji si MLHU… podivej se o par prispevku nahoru.

        0 0
      • enjoy  

        Backpack 973 se několik let nevyrábí.

        0 0
      • krabica  

        By mně zajímalo spíš stanovisko výrobce auta…

        1 0
        • DDDD  

          Podle mě by měl dát stanovisko výrobce auta a nosič by pro to konkrétní auto měl ještě být schválený.

          1 0
          • cibi  

            pánové

            • píši second hand. Nevím kdo by dal za nosič 15 tisíc.

            Toto je ocel, hodnotu na tom mají zejména ty razítka.

            https://www.sbazar.cz/…/thule%20973

            https://auto.bazos.cz/…ule-backpac/

            • píši najít si zda je pro dané auto schválený.

            Je možné že vzhledem k tomu že auto je novější než nosič nebude pro něj schválený.

            • pokud si thule otypovalo nosič na dané auto je to stejná situace jako s litými koly.

            Dohoda mezi výrobcem automobilu a výrobcem doplňku – která proběhla.

            Pojišťovna se nemá čeho chytit.

            pro ty kteří jen kafrají – Hledám řešení.

            Co děláte pro vyřešení problému Vy?

            0 0
            • enjoy  

              Jde o to, že zaměstnavatelovo auto bude velmi pravděpodobně r.v. 2020+ . A v tu chvíli sotva najdeš v aplikační tabulce shodu.

              Žlábky pro pneumatiky jsou tak na 2" pláště, rozestupy mezi koly 15cm.. ten nosič je celkově už dnes trošku z pravěku, vyráběl se od 2011 do 2020.

              Zároveň bych chtěl varovat před aktuálním modelem, Outway platform, což je takovej krám, že jsme jako jednu velmi malá věci odmítli dále prodávat a vyřadili z naší nabídky.

              Celkově nosič na páté dveře berte jako to nejposlednější řešení, když fakt není zbytí.

              2 0
            • DDDD  

              Pokud nejsi ochotný dát za nosič 15 tis a neustále tady jen hledáš někoho, kdo ti přitaká k tomu nesmyslu, který se ti tu x lidí snaží vysvětlit, tak si ho kup a jezdi. Protože evidentně legální řešení neexistuje, enjoy ma zkušeností dost.

              Chtěl jsem ti poradit nechat si udělat tažný za své (taková raketa za obyčejné pevné to nebude) ale vzhledem k tomu, že to chceš zadarmo tak je to zbytečné.

              Nebo si příště si kup éčko, co se ti nejde na střechu :)

              1 0
            • e.n.turista  

              Pošli informace o dohodě VW s Thule na jejímž základě jsou z pohledu VW a případných problémů (aby byl původní tazatel plně právně krytý a nikdo se po něm nemohl v případě průšvihu nijak vozit) kola na pátých dveřích u daného modelu ok.

              Pokud tohle není dohledatelné, tak sorry, ale je to městská legenda, stojící na tom, „že to ještě průšvih nebyl“ a fakt nechceš být první

              0 0
              • cibi  

                Ano, napsal jsem to blbě.

                Vycházím z údaje výrobce nosiče že je daný nosič pro vozidlo vhodný.

                dohledatelnost:

                viz. https://www.bike-forum.cz/…-dvere-skoda#…

                Nosič je určen pro dané auto- toto si to Thule napsalo do papírů, typ auta, nosnost.

                v návodu je negativní i vymezení:

                viz návod: https://www.thule.com/…kesafety.pdf?…

                U číňana bych na to nespoléhal, jak jsem psal hlavní hodnotou tohoto nosiče jsou „papíry“

                0 0
                • e.n.turista  

                  takže je to jasné – pokud to výslovně nepovolil výrobce vozidla, protože je finalista produktu – tak se to používá na vlastní triko se všemi důsledky – výrobce auta řekne, já to nepovolil, výrobce nosiče řekne já varoval a jsi prohrávající

                  0 0
                  • cibi  

                    Jak jsme psal, negativní vymezení.

                    Prosím pročti si bod E3, druhou větu.

                    vyvozuji z ní , že pokud výrobce nedal zákaz ( E3C ), vozidlo je v seznamu.

                    Pokud by výrobce souhlas nedal, vozidlo v seznamu není.

                    No hádáme se jak dva právníci. A to jsem strojař…

                    2 2
                    • e.n.turista  

                      Taky jsem býval strojař, ale dneska musí být člověk víc ekonom a právník, aby něco technický prosadil. Ja to po zkušenostech vidím, že dokud neuvidím papír, že to je výslovně povoleno, tak je to zakázáno.

                      1 0
    • Nitroglycerin  

      Njn, tak asi zůstanu u střešních nosičů. Mé kolo má bez pedálů 23,8 kg, baterie mínus 3 kg, ocelové celkem masívní platformy odhadem tak 0,4 kg (nevím, nevážil jsem), tj. jsem tak na 21,2 kg bez baterky. To je asi rozumnější z těch špatných řešení a je v tuto chvíli zadara, bo příčníky a nosiče od Thule samozřejmě dávno mám. Střecha Pašíka i Superba uveze 70 kg, jezdívali jsme s plně naloženou obří rakví na hory a v létě se 4 běžnými koly na střeše bez problémů. Člověk s nákladem na střeše automaticky jede pomaleji a více v klidu, to je jasné.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.