• ghost speedy

    Zdravím všechny,

    chtěl bych nakousnout téma nosičů kol, které tu asi dříve už byly, ale většinou všeobecně.

    Já bych potřeboval poradit s výběrem nosiče na dveře kufru, protože už mě nebaví skládat kolo do auta. Kouli na autě nemám a hagusy taky ne, čili jediná volba je držák na kufr.

    Chtěl bych se vás tedy zeptat, zda tu má někdo osobní zkušenosti s těmito držáky, nejlépe kdyby to šlo psát i s konkrétním typem/modelem držáku.

    Držák chci na 2 kola, víc jich vozit nebudu. Koukal jsem po držáku Thule ClipOn High 9105, ale překvapila mě jeho nosnost jen 30 Kg. Budu na držáku vozit enduro kola, který asi o něco těch 30 kg překročí, tipoval bych tak cca 35kg celkově (od oka), byl by to velkej problém?

    Dále bych se chtěl zeptat, jak ty vaše konkrétní držáky držej na autě, zda se to nehoupe, nepovoluje a jak se to nasazuje. Konkrétně ten Thule má celkem snadný a rychlí systém upnutí, jako také např. Menabo Logic 2. Ty držáky, kde je cca 6 přezek se mi moc nezamlouvají z důvodu těch přezek, aby nikde nelítaly a i kvůli montáži/demontáži.

    Budu velmi rád za osobní zkušenosti všech, kdo tento systém držáku mají.

    Děkuji! :)

    • lukas aka mitro  

      Koule se da dodelat a hagusy potreba nejsou…

      A jinak je docela podstatne, jake mas auto…

      • ghost speedy  

        Kouli dodělávat nechci, cenově to je úplně jinde a je s tím docela sra*í, že se to musí nechat zapsat, tím pádem další peníze a čekání a pro mě koule napevno není vzhledově pěkná.

        Jinak mám Audi a3 8p sportback r.v. 2011

        • lukas aka mitro  

          Cenove to neco stoji, to ano. Ja zkusenost s nosicem na dvere nemam, takze dal asi nebudu plevelit. Osobne bych se bal, ze to pru hupu nebo pretizeni pokrci plechy.

          • ghost speedy  

            Tak ono záleží, co slovem „hup“ myslíš, ale s autem jezdím tak, že se snažím vyhejbat dírám, ikdyž v něm nemám kolo a prohnutí tak hrozí na místech, kde jsou slabé plechy a nebo špatně dotažené. Jelikož je audi z hliníku, tak ten je pevnější jak klasický plech, tak prohnutí bych se nebál. :)

        • Lance  

          Zapsani do TP otazka 15 minut. Vcetne 3 spz. Jinak mas stare audi. Tam bych uz vzhled neresil

          • ghost speedy  

            Pro tebe staré audi, pro někoho auto v kterém má dost peněz a proto to nechce škaredit koulí… :)

            Proto jí tam rozhodně nechci

            • Lance  

              Jasne chapu. Nic ve zlém. At slouží

            • couffy  

              Jsou koule,které se dají vyjmout,takže,když ji nepotřebuješ tak ji sundáš,nemusí ti trčet zezadu furt.Na páté dveře bych nic nedával,nemáš potom přístup do kufru a kola ti přsahují při převozu nad auto.

              • ghost speedy  

                Ano, to já vím a se služebním autem jsem měl takovou menší nehodu, že se mi koule na dálnici vycvakla i s připojeným vozejkem… Poškodil se mechanizmus kvůli častému odendavání koule a ta se na dálnici ve 110km/hod uvolnila, čili vozejk KO, naštěstí nikde žádné jiné auto, proto jsem k odendavacím koulím skeptickej. Zkousl bych ještě sklápěcí, ale odendavací ne!

                Jinak třeba právě ten thule i ten Menabo se dají otevírat s kufrem, čili přístup do kufru je stále. A kola nepřesahují nad auto a i kdyby přesahovali, tak mi to nevadí, kdybych je vozil na střeše, jsou ještě vejš, čili, zda budou přesahovat nahoru je mi opravdu šuma fuk (a právě nějak nechápu proč přesně zmiňuješ tu vejšku, když kola se vozí i na střeše, já chci držák na dveře jen kvůli systému uchycení, ne abych se s tím vešel do podzemních garáží a podobně).

                • blue.sun  

                  Prvně si zkus, jestli zvedneš víko s čtyřiceti kily zátěže navíc. Není to zase taková prdel, když to máš dělat často.

                  Osobně bych radši volil nosič na střechu, není podmínkou mít příčníky.

                  • ghost speedy  

                    Do kufru nelezu když vozím kola. Většinou až na místě, kdy z kufru beru věci, to mám už ale kolo dole.

                    A pokud bych z nějakého důvodu musel do kufru (defekt pneu třeba), tak si kola sundám dolu, nejsem línej, abych je nesundal, navíc je to otázka povolení pásku na kolech a 1, co drží za rámovou trubku a je to

                    • blue.sun  

                      OK, tak si prvně udělej pořádek v hlavě. O příspěvek výš píšeš, jak se do kufru dá jít i s nosičem, ale pak vlastně nelezeš… no nic.

                      • ghost speedy  

                        Ty se spíš nauč tedy číst, pokud chceš takto reagovat. Já tam píšu, že co má Thule za systém, tak ten umožňuje lézt do kufru, ne že do něj lezu…!

              • Lance  

                Tak ono sundat sundas i ty co nejsou neodnimatelne ne? To drzi 2 šrouby

        • Vrci  

          I na A3 bez ližin se dělají střešní nosiče. Nejsem si jist zda v originále, ale Thule nebo Attera je mít bude.

          • ghost speedy  

            asi zkusím mrknout na kolik kde vycházej. Ale určitě montáž a tak nebude rychlá. :/

            • V0jtisek  

              Normal pricniky na strechu do dveri se to pridela za 5 minut na jakykoliv auto

              • kopejda  

                Jak na který. Měl jsem P 206 ( original příčníky ) a tam byla instalace jen předního na 2*2 + další 2 šrouby na příčník takže instalace docela oser. Nic co bys chtěl dělat víckrát než jednou za sezonu. Další postřeh mám v živé paměti když kamarád sháněl příčníky na Polo a když tam marně naistaloval v pořadí třetí tentokráte už před prodavačem autodílů co mu je prodával zjistilo se že ve fabrice wv sice udělali krytky a auto vypadalo že instalační přípravu má ale v konzolích pod nimi na castli nebyli udělane závity v trubičkách. Asi Polo vyrobené v pátek odpoledne.

              • jIrI___  

                Záleží na šikovnosti :). Mně minimálně 5 min trvají operace kolem jednoho úchytného bodu (odšrouovat krytku, odšroubovat zaslepovací šroub, správně napozicovat příčník, zašroubovat šroub příčníku, najít pod autem spadlou krytku a zaslepovací šroub :) ). Prostě strašný opruz.

                • V0jtisek  

                  Tak ja mel na fabce pred lety nejaky basic hakr a bylo to na jeden sroub na kazdy strane, to same pak origo na superba taky jeden sroub…

                  Je fakt ze zadny fancy krytky ani zaslepivaci srouby tam nebyly :) ale trvalo to skoro stejne jak ted pridelat pricniky na hagusy

    • borek72  

      Ahoj,vlastnil jsem asi 3 roky Menabo 2,po nacvičení montáže tam nosič byl za chvíli.Páté dveře s kolama bych neotvíral,už jen kvůli zatížení pantů dveří.Menabo má taky nosnost 30 kg a asi bych to nepřetěžoval z důvodu,že nosič je zapřený o zadní okno.Jinak nosič se nepovoloval a za jízdy držel perfektně.Bohužel nemá žádné zajištění proti krádeži,takže jsem ho vždy sundával a dával do kufru auta.Trochu opruz,ale zase vykoupený cenou nosiče.Thule jde myslím zamknout,ale býval 2× dražší.Nevím jak teď.

      • ghost speedy  

        Super mockrát díky :) Kufr bych asi neotevíral, kdybych na něm měl kola (přece jen jdou rychle sundat v případu nouze).

        já mohu mít Thule za cenu 2 tis a lze ho zamknout právě.

        • lukas aka mitro  

          Zapomen na to, ze by thule zamek mel nejakou ochrannou fci…proste zapomen…

          • ghost speedy  

            a proč??? Thule mají zámek, mají… Neříkám, že se to nedá něčím odemknout, ale minimálně to zloděje zpomalí, nebo některé i odradí…

            • lukas aka mitro  

              No…ne…

            • blue.sun  

              Asi jako zamčené ProRide, ze kterých se kolo prostě jen vykroutilo? Ten zámek je tam proto, aby se to za jízdy náhodou neotevřelo samo, ne jako ochrana proti ukradení.

            • zdenal8  

              No zpomalí. Než si na tom svým svazku najde klíček z odpovídajícím číslem a odemkne si to.

              Třeba co měl tchán nosič na kouli od Thule, tak ten šel zamknutej sundat 19 klíčem rychleji, než kdyby si to odemykal a sundaval originálním postupem výrobce.

    • kopejda  

      Pokud by to nevadilo rád bych se přidal s podobným dotazem. Mám Tourana ( 2008 ) a na letošek bych asi také pořídil držák na zadní dveře. Proto mne zajímají stejné věci jako zakladatele + nejlépe zkušenost někoho s Touranem. A pro info, ano mám hagusy, ale na nich je většinou střešní stan a kouli mám na druhém autě a tudíž ji dávat nebudu. Díky

    • Infidel  

      Mám Peruzzo Padova ze železa a jsem naprosto spokojený. Instalace je asi tři minuty, nahození kol trochu déle, ale nic extra. Drží to docela dobře, sem tam při fakt drsným hupu povolí spodní napínáky, ale váha kol udrží nosič v pohodě na místě. Tohle se děje ale u fakt terénních vložek. Zabezpečení kol řeším prostě zamknutím do sebe. Nosič taky moc zabezpečit nejde, ale nevím kdo by takový paskvil kradl.

    • Jarda636  

      Ahoj, měl jsem A4 a nosič thule 9105 cca 4 sezóny.

      Absolutně bezproblémový provoz, vozil jsem na tom 2 enduro kola.

      Nasazení naprosto v pohodě v 1 osobě.

      Jízdně taky žádný problém, kola jsou nad světly. Zabezpečení je v podstatě nulové, na kola je dobré při odstavení vždy vidět.

      Proto jsem pořídil dodávku a kola vozim uvnitř.

      • lukas aka mitro  

        Ale dyt tam jsou zamecky!

        • Jarda636  

          Jo mají, ale každého věc jak hodně jim věří.

          Já pro sichr ještě zamykal kola lanovym zámkem ke konstrukci nosiče a i tak nenechával auto a kola déle bez dozoru.

          • ghost speedy  

            Super díky za info! :) asi toho Thuláka taky zkusím :)

            Já nikdy nenechávám kolo na autě bez dozoru. Více méně ani nikdy nikam nechodím, když mám kolo na autě (půjčeném autě s držáky na střeše), protože když chci do nějakého krámu, tak nechávám kolo doma. Jídlo a pití si s sebou vozím vždy, tudíž není potřeba auto s kolem nechávat někde bez dozoru. :)

            Ale ještě jednou děkuji za info ohledně toho držáku! :)

            • Jarda636  

              Na 5 dveřích drží perfektně, za jízdy není poznat že něco vezeš.

              Při šikovnosti jde kufr otevřít i zavřít

              • lukas aka mitro  

                Ti tak nejak kombinuje nevyhody nosice za autem-zachlustane kolo, a na strese-ocesani pri vjezdu do podzemek…a ani to neni levne:D

                • zdenal8  

                  Tak je asi jedno co kombinuje, každopádně k tomu nepotřebuje na autě další příslušenství, aby mohl dát nosič. Koupi jenom nosič a jede. Nemusí řešit další věci jako príčníky nebo tažné.

                • Jarda636  

                  Záleží na úhlu pohledu, pro 2 kola tohle bylo pro mě ideální řešení, koupeno na bazaru za 1/3 nového.

                  Nemusíš mít tažné, na autě nebylo a dodělání je za celkem dost peněz.

                  Spotřeba nepatrně vyšší než bez kol a o dost nižší než mít kola na střeše.

                  Ale jak píšu výš, dnes mám dodávku a kola uvnitř.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.