• honza1982

    Pěkný den všem cyklistům,

    chtěl bych se zeptat na nevýhody většího rámu. Mám možnost výhodně koupit kolo velikost xl. Tabulka velikostí přiložena.Jde o karbonový bike se skvělým osazením (více méně krom brzd a kazety všechno xt, přehazka xtr, rockshox reba). Najeto cca 2600km, jeté dvě sezóny. Mám možnost ho koupit za 1/3 ceny od kamaráda. Pokud bych šel do nového kola, musel bych koupit hliník maximálně s deore a nějakou low air vidlicí, jelikož ceny nejsou příznivé.

    Proto se ptám na hlavní nevýhody většího rámu a zda mám vůbec nad koupí uvažovat. Ten karbonový bike je velikosti XL.

    Měřím 185 cm, inseam: 84 cm. Kolo je 29'. Podle velikostní tabulky by mi spíše seděla velikost L, ale jak je napsáno výše, za peníze bych měl o několik tříd horší bike.

    Jaké nevýhody bude mít větší rám při mé velikosti a jak moc to pocítím při cca 120–150km týdně?

    0 0
    • novas752  

      Nevýhody:

      • Můžeš si snadněji nabít nádobíčko o horní rámovku.
      • Jsi na tom natažený.
      • Hůře se to ovládá.
      • Jede to jako loď (větší rozvor).

      Ale záleží jak moc ti to je velký, něco se ještě dá přežít a někomu to může i vyhovovat díky větší stabilitě.

      Ledacos se dá vykompenzovat kratšim představcem nebo posunutim sedla mírně vpřed (to ale někomu vadí na kolena)

      Přinejhoršim můžeš kolo koupit, rám oholit, prdnout na bazar a sehnat nějaký menší.

      0 0
      • honza1982  

        Jsem docela laik. Asi bych se nepouštěl do odstrojování kola a prodejem rámu a kupováním nového a zase novou instalací všech komponentů. Nemám na to znalosti a nevím, kdo by mi to udělal. V servisu by mě poslali s takovou žádostí do........ a zaplatil bych za to nehorázné peníze.

        0 0
      • MlokCZ  

        Koukal jsi vůbec na tu geometrii?

        Protože to bude naprosto jinak, nic jako loď určitě nebude, píšeš možná nějaká teoretická moudra pro větší velikost. Ovšem tady v reálu je to úplná kravina.

        V XL to má už šíleně velký hlavový úhel 71,5°. Takže žádný velký rozvor oproti jiným 29" se nekonná. Většina jiných 29" s rozumnějším hlavovým úhlem má v L (tedy pro něj vhodné velikosti) menší rozvor než tohle v XL.

        Pro něj bude výsledek úplně přesný opak. Když na to dá krátký představec, který bude potřebovat, tak v kombinaci s tím velkým hlavovým úhlem to bude hodně točivé a vratké a to i na 29". Tím hodně krátkým představcem to jen hodně zvýrazní.

        O horší ovladatelnosti nemůže být vůbec řeč.

        Já bych to nechtěl pro jeho proporce, ale přesně z opačných důvodů, že to bude nestabilní a moc točivé. Na můj vkus tedy rozhodně ano. Rozvor mám jen o malý chlup menší u 17,5" 29" HTčka, jenže tam mám o 3° menší hlavový úhel. I tak je to točivé až dost. A když jsem to jezdil s kratší pevnou a výrazně zvýšil hlavový úhel, tak to bylo už nepříjemně moc točivé a nestabilní.

        Když koupí něco jiného s rozumnou geometrií v Lku, tak rozvor bude mít větší a naopak to bude mít méně točivé a více stabilní.

        0 0
    • Rubi  

      co to je za kolo a za jakou cenu? jestli je to vubec tak vyhodne jak si myslis…:D

      0 0
    • juuroo  

      Je to lakave, mozes zmenit predstavec za kratsi, mierne posunut sedlo dopredu a jediny problem bude vyska v rozkroku.

      S obratnostou to tiez bude o kvapku horsie.

      Ale… na tvojom mieste to zoberiem, povozim sa, poskusam a ked nebude nieco vyhovovat, za cenu ako to kupis, tak to za par mesiacov aj predas :)

      0 0
    • JMT  

      Bohuzel jak na potvoru je to jeste extra dlouha 21". Ale asi bych to radeji nez nejakou sragoru. Pripadne dat ram na bazar za 10 a az se najde ryba tak koupit treba za par bike-discount cuba, maj ramy za malo…

      0 0
      • honza1982  

        jak jsem psal výše, nejsem v kolech zase tak kovaný. Chci koupit kolo a jezdit v sezóně a nic neřešit. Měnění komponentů není můj cup of tea. Další objednávky a výměny atd. Kolo sháním už půl roku a už mě to leze na nervy. Další manipulace po koupi mě nahání hrůzu.

        0 0
        • novas752  

          Se toho tak neboj. :D

          Většina věcí je jen přišroubovaná a náročnější záležitosti jako nalisování hlávka nebo středu na holej rám udělají v servisu za pár stovek maximálně.

          Stejně se v tom vrtat budeš muset, kolo údržbu potřebuje a to zahrnuje výměnu řetězů, destiček, ložisek, plášťů, lanek, bovdenů, čištění a promazání vidlice atd.

          0 0
      • JMT  

        Nicmene, stavel jsem si kolo dle vysledku mereni opravdu aby sedlo a mam ram s delkou 610 (to mi dokonce fakt i vyslo) s predstavcem 10cm a sedlovkou s 2cm offsetem. Kdyz das primou sedlovku a predstavec 8 cm tak to je naprosto v norme a bezny. A v souctu delek je to ok. Jen na pohled to treba nebude tak hezky (ale porad asi hezci nez kovovej klump na deorku :-)

        0 0
        • JakeF  

          Délka posedu se nenastavuje offsetem sedlovky (předozadní pozicí sedla)!

          0 0
          • JMT  

            Tak kdyz si trosku pomuzes tak u hobby najezdu se asi prd stane…

            0 0
            • JakeF  

              Tak jasně, zvládneš jezdit i na dětským kole. Ale proč to dělat, když si kolo teprve vybírá.

              0 0
    • JakeF  

      Máš na svou výšku relativně krátký nohy, to XL je určitě velký. Na druhou stranu jezdit na tom půjde a 2 roky ježděnej Sup stejně za chvíli praskne, tak si koupíš novej rám v L-ku a zůstane ti slušný osazení.

      0 0
      • JMT  

        Zas na velkej ram jsou ty kratsi nohy lepsi, nez kdyby mel preve neadekvatne kratsi vrsek.

        0 0
        • JakeF  

          Svým způsobem jo, ale omlácený vnitřky kolen od horní rámovky taky nic moc…

          0 0
        • MlokCZ  

          Ohledně délky posedu ano. Ovšem standover už bude úplně mimo. Má o 0,5cm kratší nohy než já a mě vychází standover už hodně blbě na 29tkách bez snížené horní rámovky i pro L velikosti (a vozím spokojeně 17,5" rám, kde mám místa dost a přitom je na mě i dostatečně dlouhý, že mi stačí i se 7,5cm představcem na moje krátké ruce). Pro uvedenou XL to už na 99% vyjde tak blbě, že už nebude ani moc stát nad horní rámovkou na místě.

          0 0
      • honza1982  

        Ještě je možnost se na to vyprdnout a nekupovat ho. Pokud se mi na tom bude jezdit blbě, tak to kupovat nechci. To je asi jasná věc. Můžu to nechat být, ale bude to holt škoda no. Jde o to, jaké pohodlí budu na tom kole mít a zda při mém nájezdu (v sezone cca duben-říjen – každý týden dvě vyjížďky cca 40–50km někdy více).

        Pokud by mi měla trpět záda či nohy, určitě to raději pustím k vodě.

        Jde mi o to, abych na kole netrpěl a jezdilo se mi pohodlně. Nemusí to přímo sedět jak prdel na hrnec, ale aby mě po dvaceti kilometrech boleli záda a skučel bych, jak mě bolí kolena, tak to asi nemá smysl.

        0 0
        • JakeF  

          Hodně jde o to, co s tím chceš jezdit… Čím větší terén, tím větší problém. Na nějaký nenáročný ježdění po šotolinách by to bylo nejspíš relativně bez problémů, když dáš kratší představec a překousneš, že to bude blbě vypadat.

          0 0
          • honza1982  

            Nehodlám jezdit žádný extrém, spíš alfalt, šotolina, lesní cesty, kořeny atd., ale žádný downhill s tripple backflipama to nebude :D. Spíš klídek.

            Vzhled překousnu, i když krom nižší sedlovky nevím, jak bych měl ovlivnit vzhled. Tím představcem si asi moc nepomůžu.

            Jde mi spíše pořád o ten komfort a o zdravotní zátěž. Abych po půl roce nezjistil, že mi to kurví záda nebo nohy a neprodával to a nesháněl znovu nové kolo. Asi by mě jeblo.

            0 0
            • Rubi  

              tim predstavcem si prave pomuzes hodne

              0 0
              • honza1982  

                no na tom kole je myslím docela krátký představec, tak nevím, co tam šoupnout, abych si pomohl.

                0 0
                • Rubi  

                  pokud tam je ten z vyroby, tak ten je docela dlouhy (kolem 100mm) no a da se jit az na 30mm

                  0 0
                • JakeF  

                  Sériově tam bude něco kolem 100 mm. Můžeš tam dát #enduro 40mm :).

                  0 0
                • novas752  

                  Ještě kratší. :)

                  Výhdou bude jistější ovládání a lepší pozice při jízdě dolu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ne, bude to se 71,5° hlavovým úhlem úplně na h…o.

                    0 0
                  • JakeF  

                    Jak se prosímtě pozná ta lepší pozice při jízdě dolu?

                    0 0
                    • novas752  

                      Kratší představec = automaticky pozice více nad zadnim kolem a snadnější/přesnější řízení.

                      Na XC kole se strmou hlavou se to docela hodí.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Teoretiku… Uděláš z toho vratkou kozu, který se budou chtít zavírat řidítka.

                        Druhá věc je ta, že „automaticky pozice nad zadním kolem“ je nejhorší zlozvyk, co tě XC bajk může naučit a blbě se ho pak zbavuje.

                        0 0
                        • novas752  

                          Zlozvyk možná, ale lepší než se zabodnout přednim kolem v nějakym ďolíku a udělat si leteckej den. Taky záleží jak moc na zadnim, ono zkrácení představce nutně neznamená jezdit s prdelí na zadnim plášti a hrudníkem na sedle ;) , myslel jsem spíš o něco méně nad přednim v prudkejch padácích, akorát to dementně napsal

                          Jasně, že na kolech s vyššíma zdvihama vepředu i vzadu a položenější hlavou to už neni tolik potřeba, ale o tom tady nebyla řeč.

                          Vratký a obratný kozy mám rád, mě osobně to přijde lepší než s řídítkama točit jak s volantem v autobusu.

                          0 0
                          • TJK  

                            ne ze bych se dzejka chtel zastavat.. ale pises hlouposti a pletes lidi co tomu nerozumeji a hledaji odpovedi…

                            0 0
                          • JakeF  

                            Zarputilost může být pozitivní, ale je potřeba ji obrátit správným směrem… A k tomu je dobrý si občas nechat poradit od zkušenějších.

                            0 0
                            • novas752  

                              Já si nepřipadám zarputilej. Vyjádřil jsem jen svůj názor, nikde neřikám, že je to dogma.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Jednou pochopíš, že zkrácením představce z XCčka sjezďáka neuděláš… Snad do tý doby nestihneš ty svoje teorie nacpat moc lidem.

                                0 0
                                • novas752  

                                  Já nic o sjezďáku nepsal a vycházim z osobní zkušenosti. Přecházel jsem z 110mm –10° na 80mm 0° a rozdíl k mnohem lepšímu při jízdě dolu byl znatelnej nejen pocitově, ale i skutečně – o něco lepšim časem na segmentech.

                                  Co jsem psal výše stále platí – je to jen muj názor.

                                  A dost už.

                                  0 0
                                  •  

                                    mají pravdu, píšeš a snažíš se radit hodně ale moc o tom hold nevíš a zbytečně mateš.

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    Osobní zkušenost je krásná věc… Možná proto by stálo za to poslouchat lidi, co jich maj výrazně víc.

                                    0 0
                                  • kubad  

                                    ze 110mm na 80mm je v pohodě, ale skus tam dát 30mm

                                    0 0
                                  • Rubi  

                                    a o kolik sis ten cas vylepsil tema 3 cm na predstavci? :D :D

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Vzhledem k tomu, že jsem na kole provedl pár dalších úprav, nejde to přesně identifikovat, každopádně po úpravě jsem byl na segmentech ±dolu s cca stejnym „úsilim“ o pár vteřinek rychlejší a hlavně pocitově to je daleko lepší.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        To jo, při tvých výkonech a rychlosti je poznat každá vteřina, kterou udělá rozdílná geometrie… Fakt komik…

                                        0 0
                                      • Rubi  

                                        tak to urcite nebyl predstavec :-) nehlede na to ze tech par vterinek je i v nepresnosti GPS a stravy

                                        0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Já ti nevím Jaromíre. Vozím 100 a jsem happy. Na druhém mám 80 a jsem happy taky.

                                    0 0
                              • mr.antik  

                                špatnej názor.....

                                Stačí si uvědomit, jak se zvedá správě kolo na zadní. Rozhodně to není tím, že se pokusíš posunout kamsi za osu zadního náboje.

                                0 0
                                • novas752  

                                  Zatlačenim pedálů dopředu a zatahnutim za řídítka, čili přenesenim váhy (přijízdě dolu ne úplně) z řídítek na pedály, čili přibližně to samý, co popisuju?

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Tak zatáhnutím za řidítka, jo? :) Po zadním jezdit neumíš, viď…

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Je to tak jak říkám, snad ti došlo, že nemluvim o přitahnutí pokrčenim loktů. Tady za to vůbec netahaj, viď, ani trošičku, žejo. :) A tady určitě taky ne a tady taky ne.

                                      Bez zatahnutí za řídítka zvednout kolo do manualu z placky ani neni možné (nemluvim o wheelie) – zkus si to bez držení. ;)

                                      Na chlubení to moc neni, ale tak 5–10s v manuálu a 10–15s wheelie zvládnu.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Psal zvednout kolo na zadní, ne konkrétně do manuálu… A na zadní jde kolo zvednout i úplně bez držení řidítek. I když ano, je to skill jak prase.

                                        Takže zvládneš 10s v manuálu a přitom wheelie jen 15s? Tak to mi někdy předvedeš… Lidi, co vydrží v manuálu 10s, tak wheelie zvládnou dokud je to nepřestane bavit :).

                                        0 0
                                        • Rubi  

                                          taky jsem se nad tim pozastavil :-) tak mohl by nam treba natocit video

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Já už mu párkrát nabízel, že dáme Točnou… Ale pořád nějaký výmluvy :). By mi ukázal ty krutý traily a já mu na oplátku ty lehčí a zábavný jako Zvolouše nebo Oppidum Speed & Style :).

                                            0 0
                                            • Rubi  

                                              co me ted novas kratky predstavec, tak tam na strave urcite trha rekordy :D no treba ten manual myslel v metrech, kdyz jede hodne rychle :-)))

                                              0 0
                                              • novas752  

                                                Osobáky jo (minulej rok hned 113 :D ), ale teď momentálně netrhám nic – možná už zítra sednu na kolo poprvé po zlomenině obratle ze začátku října.

                                                Dobře, těch 10s to asi nebude, ale 5 a kousek přes jo. Stejně je to jedno, kdo ví co (ne)zvládnu teď. :)

                                                0 0
                                              • JakeF  

                                                No není divu, že mě pořád nepředjíždí, protože já mám na kole 60mm představec :).

                                                0 0
                                        • TJK  

                                          tak ono kdo v klidu zvladne wheelie 15s tak ho zvlada tak ze v nem vydrzis jet uz furt… imho jak prekonac nejakych 3–5s tak jsi schopny jet v neutralni pozici v mrtvym bode v klidu :-) takze ty jeho povidacky ovci babicky… :-DD

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            A to bych zas ještě věřil, je fáze, kdy se ti to občas povede a těch 10–15s vydržíš, ale stabilně ještě jezdit neumíš… Ale rozhodně v týhle fázi nedáš 10s manuál.

                                            0 0
                                            • TJK  

                                              ja to beru podle sebe.. dat 15s tak uz je to na takove urovni ze vydrzim opravdu dlouho :-D a ja sem zatim na urovni 3–5s… protoze to zkousim tak 1 za mesic… manual je uplne jinej level… dostat to do nej je jedna vec ale trefit se do mrtvyho bodu a udrzet to v nem… to uz chce opravdu dost skill a to se bavim o zacatku kde si pomuzes brzdou… neresim uz vubec situaci ze sou borci ktery to tam vyslou a podrzej jen pohybem tela…

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                To je právě ono… Pak se dostaneš do fáze, kdy se ti občas povede v tom bodu chvíli zůstat a těch 15s občas vydržíš, když ti zrovna nefoukne nebo tak něco. Ale jak píšeš, od manuálu to je pořád ještě velkej rozdíl. To už si musíš bejt ve wheelie prakticky jistej, abys moh začít přemýšlet o tom, že stabilně vydržíš jet v manuálu. Tak to mám třeba teď já. Wheelie víceméně v pohodě, celkem i zatáčky už dávám, ale delší manuál spíš tak když se podaří a pořád to držím brzdou. Přitom třeba projet si bouli na pumptracku po zadním už umím roky…

                                                0 0
                                              • mr.antik  

                                                no zvednu řidítka, bublina se dostane v brzdě na špatný místo, prodouží se krok zadní brzdy a jsem v háji. Tak končím většinou já :-)

                                                0 0
                                  • mr.antik  

                                    tak a teď si to zkus udělat, když jsi za sedlem…

                                    asi chápu co chceš říct… když se to dělá správně, jde to s menší námahou s kratšim představcem. Ale není to o tom že visíš víc za sedlem.

                                    0 0
                                • Chlebovnik  

                                  Aha. A připomněl bys nám tedy, prosím, jak se správně dělá bunny hop a manual? =)

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Nezakakávej zbytečně vlákno, které je úplně o něčem jiném (to už si vzal na starosti legendární JakeF) :-D

                                    0 0
                      • honza1982  

                        Pánové pánové. Já se jenom zeptal na nevýhody většího rámu. Nepřeměřujte si tu pindíky a nepouštějte se prosím do rozepří. To nám ten nový rok začíná. Možná má pravdu ten, možná ten druhý, možná je někde uprostřed, ale nikdo si ji nenecháte vymluvit, takže jaký to má smysl. Pokud bude kolo extrémně dlouhé, koupím představec kratší a vyzkouším. Těch pár stovek mě nevytrhne. Pokud to bude pro mě horší svezení, vrátím delší a budu si zvykat.

                        Nezapomínejte na jednu věc. Nejsem žádný expert, ani žrout biků a moje nájezdy nebudou 300km týdně. Chci kvalitní lehké kolo, které si poradí s asfaltem, zpevněnou cestou, nějakým tím lesíkem a všechno to bude rekreační jízda. Já než abych frčel, aby mi vlály vlasy jako Jardovi za dob největší slávy u tučňáků, tak raději polevím a jedu to o hodinu déle a kochám se krajinou. Když se mi místo líbí, zastavím a kochám se. Do pedálů šlápnu, až když vidím pěknou bikerku, které lezou půlky z trenýrek a ona se mi ztrácí z dohledu. To by mé pronásledování vzdal i Peter Sagan a dal by se na curling.

                        Stejně už tu říkáte věci, kterým moc nerozumím. Jeden říká, zkrátit představec, druhý nezkracovat a každý přidává deset argumentů proč. Opravdu mi to moc neřekne. Pokud někdo napíšete: krátký představec – výhody a nevýhody na větším rámu, dlouhý představec – výhody a nevýhody, tak ano. Ale vy to vlákno šponujete pánové.

                        Tím však nesnižuji to, že se snažíte pomoci, za což všem děkuji.

                        0 0
                        • JakeF  

                          To je přesně ta nevýhoda BF… Náš mistr teoretik novas752 tady všem vysvětluje všechno od techniky jízdy po výběr fulla, přitom sám na kole pořádně jezdit neumí a jezdí lowend hardtaila. A může mu to tu vysvětlovat kolik chce lidí, co maj víc nacouváno než on naježděno a co jezdili kol víc, než on v životě viděl, ale stejně si bude mlít svou… Jenže to holt náhodnej návštěvník BF nemá šanci poznat a někdo by nedejbože ty jeho vyteoretizovaný kraviny mohl vzít vážně.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            JakeFovi může vysvětlovat milion lidí ať nezasírá vlákna offtopic příspěvky a on ne a ne a ne a pořád klepe do klávesnice jak pominutý :-).

                            0 0
                            • JakeF  

                              Uděláme si statistiku, kolik % mých příspěvků v tomhle vlákně bylo offtopic? Každopádně klidně tu můžu vesele psát další a pořád to bude výrazně míň než tvých 100 % :).

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Mluvme v absolutních číslech. Mám tu i s tímto 3 offtopicy, kapacita JakeF cca 17 a budou přibývat, to je jasné :-).

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Ježiš no, tak si trochu zaofftopicujem, tazatel si to mezitím promyslí, znovu vyzkouší a až napíše znovu, tak mu zase poradíme… Stejně by tu bez toho byla nuda.

                                  0 0
                                  • honza1982  

                                    Tazatel už přemýšlel dost :). A zhruba ví, co jste se mu tady snažili říct. Jezdit se na tom bude dát, ale bude to mít kompromisy. Čert to vem. Budu holt zkoušet různé nastavení a uvidí se.

                                    0 0
                        • mr.antik  

                          U tebe bych se zaměril hlavně na komfort… to si myslim da poznat celkem snadno

                          0 0
            • JakeF  

              S krátkým představcem bys měl bejt schopnej dosáhnout úplně stejnýho posedu jak na L-kovým rámu, pokud nemáš nějak extra výjimečný tělesný proporce. Nevýhoda je těžší a míň tuhej rám, větší riziko omlácení kolen a v krizový situaci citlivejch partií a s největší pravděpodobností horší chování kola v terénu. Takže čím míň náročný ježdění, tím míň ti to bude vadit.

              0 0
              • honza1982  

                mám pocit, že nynější majitel mi říkal něco o tom, že je tam krátký. Již ho také měnil, protože má jenom 188cm a musel taky zmenšovat. Asi je to i na 188cm velké při větším představci. Je to těžké se rozhodnout. Koupit kolo a dělat kompromisy. Jenže co seženu za 25.000 slušného na 29' kolech.

                Rád si nechám poradit, zda se dá sehnat nějaký slušný bike. Na carbonu samozřejmě netrvám, ale bazary zejí prázdnotou a v obchodech je draho a ta výbava…že se mi chce brečet.

                0 0
                • JakeF  

                  To už si musíš zvážit sám… Tady je problém to, že je to nejenom XL, ale i hodně sportovní geometrie, takže dlouhá horní rámovka, což pokud chceš nastavit posed spíš turistickej, tak bude potřeba představec kratší opravdu o hodně. Takže i ovládání kola tím doprasíš hodně.

                  0 0
        • plzakj  

          No, kdyz ho koupis za 20–25 a za dalsich 10 ho budes „tunit“ jinym sedlem, sedlovkou, predstavcem, klikama, aby si se na to poskladal, tak to uz si muzes za 30 koupit kolo, ktere ti sedne. Musis si to zkusit, nejlip nekde v terenu, na kolik ti bude nepohodlny.

          0 0
          • honza1982  

            No právě, nevím jak ty, ale kupovat si něco co stojí nějakou částku a vědět, že ještě půlku dané částky musím dát po koupi za to, aby se to dalo rozumně používat je k nasrání.

            0 0
          • Rubi  

            sedlovka a predstavec za 10K? zas to nemusi kupovat od enve… sedlo si da svoje a kliky nechapu proc by menil…

            0 0
          • honza1982  

            Já bych to asi rozsekl, ať se tu netáhne vlákno až do Bangladéše. To kolo je prostě velké a stále nevím, zda ho koupit. Je to na 190cm+ rám a měřím 185. Když vyměním představec a dám sedlovku níž, pořád asi bude problém s horní trubkou, kterou budu mít po sestoupení přilepenou na koulích.

            řeším tedy tyto otázky:

            1. jak se mi na tom pojede
            2. jaký to bude mít vliv na mé zdraví (záda, nohy atd.) po delších užívání (třeba za půl roku nebo za rok)
            3. jak budu na kole vypadat
            4. kolik budu muset investovat

            Otázka na všechny členy diskuze (kterým tímto velice děkuji za ochotu a příspěvky) zní:

            1. koupit tohle kolo a tunit a mít prostě velký rám a smířit se s tím
            2. podívat se po nějakém kole okolo 25 tisíc (nové, velikost L, hliník, slx, možná xt (nikoliv komplet) a slabší vzduch vidle, pro mě jako pro rekreačního jezdce by to asi stačilo, ale je tu to kolo z bodu 1 a to mě vrtá hlavou)
            3. čekat a checkovat bazary (to už mě nebaví, protože pěkné kousky v dobré velikosti a za slušnou cenu jsou hned pryč)

            Co by jste vy udělali na mém místě?

            0 0
            • JakeF  

              Já bych čekal a sledoval bazar. Radši trochu horší výbavu, než nepadnoucí geometrii… Navíc Supy nemaj úplně dobrou pověst a celkem chápu prodávajícího, že po vypršení záruky se ho snaží co nejrychlejš zbavit :).

              0 0
            • mr.antik  

              takže..... pro správnou jízdu je potřeba mít vůči sobě šlapací střed, sedlo a řídítka v nějaké poloze. Tu můžeš odměřit od stávajíího kola.

              Z toho ti vyjde – jak bude vytážená sedlovka, jak bude posunuté sedlo, jak dlouhý bude představec, jak vysoko/nízko bude potřeba hodit řídítka.

              Pokud ti vyjde předtavec třeba na 5cm tak je to nereálné stavět.

              0 0
            • plzakj  

              A uz si na tom jel? Jeste teda mi prijde trochu divny, ze kamarad takove super kolo po najezdu 2600 za 2 roky (to je jak moje tchyne) prodava kolo se slevou 40tis. ?! Charita? Abys nemuse za chvili kupovat prasklej ram, dojebanou vidli nebo tak …

              0 0
              • honza1982  

                Nene, on je to dobrej kamoš, pomáhám mu s výukou, neplatí mě za ni a já mu vyjednal prodej domu s velkou slevou. Proto mi ho nabízí za pakatel. Asi chce jít do menšího a touží po fullu. Na kole jsem jel, ale pár kilometrů. Z toho člověk moc nepozná. Samozřejmě z velikosti jsem měl zvláštní pocit. Ale nejelo se mi špatně. Otázkou je, co to udělá s mým tělem za rok.

                0 0
            • hovado_cz  
              1. otestuj a poznáš… Když sem vybíral nový kolo prodejce mi pro porovnání dal jedno XLko a na tom sem se málem přizabil při nalejzání
              2. pokud se ti povede nastavit ideální posed na většim rámu tak myslim že žádnej
              3. nebude to do módního časáku ale když to splní bod 1 a 2 tak na to sere pes
              4. záleží na tom jak moc tě to baví a jak „nafukovací“ roztočet, daj se sehnat solidní kousky za dobrý peníze chce to čekat na výprodeje nebo když se něco objeví na bázu

              Dále

              1. pokud ti bude fakt velký tak sou to vyhozený prachy i přeztože je to super kauf
              2. za 21 byl v základu můj velociped ale dalších 12 sem do něj nasypal – i když sadu RaceFace sem kupoval z rozmaru a zrovna byli volný kapři :-) Taky se nedrž karbonu daj se sehnat lehký hliníkový rámy
              3. je to řešení ale chce to čekovat a mít trochu to štěstíčko

              nebo za 4. naškudlit víc šušňů a koupit nějakou funglovku byť třeba loňskej model :-)

              pak ještě jedno kup tohle, prodej rám a za peníze kup jinej menší (nedávno sem na cyklobazaru koukal na eLko od SUPA v karbonu za 13K)

              0 0
              • mr.antik  

                Nutně to nemusí být vyhozený prachy… furt je možnost to prodat, za stejných prachy koupit nový menší slušný Alu rám… a pořád bude mít za 20 slušně vybavené a funkční kolo. Pokud jsou komponenty ok.

                0 0
                • hovado_cz  

                  jasan ale zbytečnej mezikrok, jedině koupit ho za 20 a prodat za 30 :-)

                  0 0
                  • honza1982  

                    je to dobrý kamarád, nemůžu to od něj koupit za 27 tisíc – to je jeho cena a prodat za 35, nejsem svině :). Kolik měříš Hovado_cz, že jsi se málem z xlka vysypal :)

                    0 0
                    • hovado_cz  

                      měřim 179–180 podle toho jak se narovnam ale uplně sem se nevysypal spíš šlo o nasedání že sem se málem rozpáral o horní rámovou trubku

                      Jinak doporučuju se s kámošem domluvit aby ti kolo pujčil, a myslim že pokud má tu raketu cos psal, tak o tom něco bude vědět, koukne na tebe a kdyžtak ti řekne jestli bike vzít nebo ne. Když ti bude pohodlnej v nějakym rozumnym nastaveni tak ho vem pokud ne tak se nedá svítit :-)

                      A co sem četl na co to kolo chceš, tak si myslim že bude lepší když ti bike bude sedět než když budeš mít raketu na který budeš sedět jak vosa na bombónu. Kolem 27 se nechá pořídit už docela dost zajímavých bajků – http://horska-kola.heureka.cz/…9766;p:1159/

                      0 0
                    • hovado_cz  

                      je to jako s botama někde mam 43 někde 42 dokonce mam jedny kde píšou „40“ ale ve finále je to o tom jak ti sedí… Boty kde plandáš nebo tě dřou ty si taky nekoupíš :-)

                      0 0
                    • Rubi  

                      za 27 bych to nebral, to uz je na bazaru plno zajimavejsich kol kolem 30–35K

                      0 0
    • puka  

      Jestli to je kamarád, tak ti to nechá půjčit třeba i na týden. Ty nebudeš litovat,že jsi to nevzal a on že se toho zbavil.

      Větší rám tě omezí v technických sekcích. Třeba ti půjde hůř jízda po zadním a nebudeš moci tolik ovládat těžiště. Měřím 185 a na podobně dlouhé a 24" vysoké 26" meridě jsem si snad nikdy nenabil rozkrok.

      0 0
      • Singlespeed  

        Superdlouhé rámy se poslední dobou v terénu začínají prosazovat, příkladem je třeba Mondraker a poslední dobou i další (např. Kona Process). Takže délky rámu bych se určitě nebál.

        0 0
        • tonik666  

          Tohle je XCčko. Jestli bude jezdit ok se 40mm představcem, tak proč ne:)

          0 0
        • MlokCZ  

          Já bych se bál hodně. Tady bohužel je to jak jsem reagoval výše na novase752 bohužel ještě s debilní geometrií. Tedy s extra velkým hlavovým úhlem. A jak píšu výše, to bude s hodně krátkým představcem (který bude potřebovat) pěkně na h…o.

          Dlouhé rámy + kratší představec + širší řídítka, to je sice dnešní trend a vůbec to není špatné, jenže k tomu musí být splněna zásadní věc a to rozumně menší hlavový úhel. A ne 71,5°.

          0 0
      • MlokCZ  

        Jenže je to 29", takže horní rámovko o dost výše (dané delší vidlicí). Rám bohužel nemá žádné snížení horní rámovky jejím tvarováním, takže to bude vycházet hodně blbě.

        A také můžeš mít o dost delší nohy než tazatel. 84cm nohy na 185cm jsou dost krátké, já mám průměrně dlouhé nohy a mám je o 0,5cm delší než on a přitom jsem menší (182cm).

        0 0
    • vysmátej bajker  

      sraž ho na 20 za 20 koupíš jinej rám za 2 to někdo přeháže a za 10 prodáš starej.

      0 0
    • palo7  

      za 27 už to teda moc význam nemá. Za 30 už budeš mít celkem slušnou skládačku, sice na hlíně, ale to za jízdy stejně nepoznáš. Pokud pro něj děláš takové super služby, tak by ti ho měl dát spíš zadarmo. On za to XL ani na bazaru víc než co chce po tobě nedostane, takže 27 opravdu není moc kamarádská cena. Pak máš ještě jak píší víše možnost (pokud jsou komponenty v super stavu) to vzít (ale tak do 20.tis), koupit nový hliník rám a nechat přeskládat a starý rám prodat. Ale teda nevím jak moc je starší rám SUP v XLku prodejný

      0 0
      • honza1982  

        Já to všechno porovnávám s cyklobazar.cz, bike-forum bazarem, sbazarem, bazosem a jinými portály, kde lidé prodávající kola a někdy mám pocit, že snad ti lidé upadli. Proto se mi to zdá za 27 jako dobrá cena.

        Vždyť lidé si koupí kolo za 30k, rok dva na něm jezdí a ládují ho na bazary za 25. Potom zkuste hledat rozumně kolo v rozumně ceně, když se lidé snažím prodávat hliníky s deore a coil vidlicí za 18tisíc a nové je za 16. Od bazarů pomalu ustupuji, protože mám pocit, že lidí při prodeji nepřemýšlí a ládují tam směšné ceny.

        0 0
        • mr.antik  

          ceny na bazarech se většinou dávají tak, abys mohl dát slevu… Stačí napsat,že máš zajem za tolik a tolik…

          0 0
        • tonik666  

          Jenže na bazaru vidíš ceny kol, které se neprodaly. Skutečné prodejní ceny tam nevidíš. Navíc to co se prodá zase hned mizí, takže v podstatě je bazar plný neprodejných ležáků (za uvedenou cenu :)

          Když jsem něco prodával, tak moje představa byla vždycky výrazně výš než to za kolik jsem to nakonec prodal – tak o 25% (a občas o 40%.:))

          0 0
    • MlokCZ  

      A když to napíšu stručně co jsem reagoval výše na jiné příspěvky.

      Bez výměny rámu bych to nebral, s výměnou rámu jen za přiměřenou cenu aby to ještě mělo smysl.

      71,5° hlavový + hodně krátký představec + minimální (nebo s velkou pravděpodobností na 84cm nohy) žádná rezerva nad horní rámovkou → takový rám určitě nebrat.

      0 0
    • bikus  

      Podle mých výpočtů a měření bys měl mít velikost optimálně ca. 20",tedy asi 510 mm (střed – vrchol) tedy v případě tebou chtěného kola je nejbližší L…

      Osobně mám inseam 95 cm a vozím rám (29er) 560 mm.

      Samozřejmě si můžeš koupit kolo za supr-prize, který má průhledný původ a líbí se ti, ale asi bude fakt moc dlouhý. Už to někdo správně zmínil, že krátký představec sice řeší délku úchopu, ale mění citlivost ovládání. Posunuté sedlo vpřed taky ubere, ale šlape se s jiným zatížením jiných svalů.

      Nejezdilo by se ti příjemně…

      0 0
    • IndyCZ  

      A kamarád žije na opačném konci republiky? :-) Pokud ne, doporučuji se inspirovat následující konverzaci:

      • „Zdar, víš jak jsme se bavili o tom kole, co kdybych si ho přišel zítra zkusit?“
      • „Zítra nemůžu, ale stav se v pátek odpoledne, to budu doma.“
      • "OK. Víš co, co kdybych si ho pak rovnou půjčil na víkend, že bych ho vzal projet, ať vím co a jak, jestli z toho nebudu celý zlámaný?
      • „Jako, nooo… ale jo, jen ho prosím nikde nesešrotuj.“
      • „Neboj. Tak já se v pátek stavím, kdyžtak ti ještě zavolám. Zatím čau.“
      • „Jasně, čauec.“
      0 0
      • honza1982  

        Díky za inspiraci. Česky umím a živím se pusou (nebrat jako Gigolo :)). Tzn. že jakési vyjadřovací schopnosti mám. Na jeho kole jsem už jel. Ne sice daleko, ale párkrát jsem ho v rukách měl a větší rám mi nevadí při mém nájezdu, který není nějak velký. Spíš mě zajímalo dlouhodobé hledisko (půl roku, rok) a vliv většího rámu na mé zdraví. Zda se to odrazí nějak. Po kratších úsecích si člověk pár dnů odpočne, uleví a sedne na kolo zase. Otázkou je, co to se mnou udělá.

        0 0
        • hovado_cz  

          jde o to že při jízdě v sedle nemusíš nic poznat ale potom tě začne bavit jezdit v terénu – budeš potřebovat pracovat s těžištěm atp, a tam to znát bude. A budeš stejně koukat po vhodnějším rámu/kole :-) Takže doporučuju se na to vyprdnout a najít něco jinačího :)

          Já se třeba řídim pravidlem „pokud máš pochybnosti tak to neni to pravý. Pokud na první dobrou ti to sedí bez pochybností (neplatí jen u kol) tak si to kup“ – když sem vybíral novej bajk tak sem věděl hned že je to ono, ale stejně sem šel (spíš byl donucen ženou) otestovat i ostatní nabídku :-) To samý sedlo :-)

          0 0
        • IndyCZ  

          No, nejsem sice chirurg/chiro­praktik/praktik, ani nic podobného, ale delší rám jsem kdysi dávno pradávno jezdil. Jednalo se o silniční kolo, takže berany trochu pomohly tím, že i když jsem byl na pákách natažený, dost často jsem si „ulevoval“ a na rovinách jsem se držel o něco blíž, tak 2–3 cm za pákami, často měnil úchopy,…

          Nepříjemné to bylo až tak po dvou hodinách bez pauzy, po třech už to bylo celkem naprd, krátké zastávky a občasné protažení pomáhaly. Nic pohodlného to ale není. A to byl posed delší tak o ty 2 až 3 centimetry. Ale byl jsem rád, že mám kolo. :-)

          A hlavně, s přibývajícím věkem je ta „tolerance těla“ čím dál menší a to, co mladé tělo ještě snese, starší už nemá rádo.. A dost záleží i na rozhýbanosti, když je někdo zatuhlý jak zarezlá sedlovka, určitě bude mít větší problém než hadí muž.

          Čistě subjektivně: pokud budeš na !trochu! delším kole jezdit jednou, občas 2× týdně jedno až dvou hodinové nenáročné trasy, spíš turisticky, a při jízdě ani po ní tě nebude nic extra bolet, tak bys to asi snesl, ale nebude to prostě ono. Pokud by ale pocit nepohodlí byl příliš silný nebo se objevovaly (i malé) bolesti při/po jízdě, zapomeň na to. Pokud bys chtěl jezdit víc/delší trasy, popř. jet něco náročnějšího, tak se ti bude jezdit prostě blbě a buď koupíš nový rám nebo nebudeš jezdit vůbec. :-)

          Ještě jednou se na tom projeď, subjektivně zhodnoť jak moc se natahuješ, jestli to nespraví o něco kratší představec, klidně kup nějaký základní za pár šupů a namontuj ho tam, a podle toho se rozhodni..

          0 0
    • itvostro  

      Myslím si, že záleží nejvíc co hodláš jezdit. Taky jsem vybíral mezi L a XL (byl jsem výškově koncem L a začátkem XL)

      A potvrdil jsem si jednu věc a to že menší má jednoznačně lepší obratnost v terénu, ale zase jsi víc narovnaný což není až tak ideální třeba na silnici.

      Větší obratnost nebyla nehorší, ale rozhodně byla trochu jiná a posed byl samozřejmě nižší a trubku jsem měl víc u mého pokladu :-))

      Takže se kolo hodilo víc na silnici, ale jako ani terénu by nevadilo, ale ta obratnost by byla určitě horší…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.