Rámové titanové mufny a carbon trubky. Výhoda/Nevýhoda

11 nepřečtených
  • exit47

    Ahoj náhodou jsem narazil na tyto kola značky firefly, ale obdobnou kombinaci materiálů dělá i bastion. Zajímalo by mě jaké výhody tyto kombinace materiálů mají a nebo se jedná jen o vzhledovou záležitost.

    0 0
    • exit47  

      Používají na mufny podobný 3D tisk spékáním práškové vrstvy jako firma Bastion, ale popravdě se tam člověk nikde moc nedočte jaké tahle kombinace materiálů má výhody oproti klasické variantě čistě titan, nebo čistě carbon. Jak se to třeba projeví na jízdních vlastnostech.

      0 0
    • doubleingram  

      Vyhoda je IMHO v mnohem jednodusim zmenam geo, upravam apod. Nemusi delat na vse nove novou formu.

      0 0
    • roud  

      Jednoznačná nevýhoda je další spoj ve kterým se to může po…t a že na to spousta rámu lepenejch do spojek trpěla:/

      0 0
      • exit47  

        Jako že by to v tom prasklo, nebo že se to vibracemi nějak vychodí a vytrhne. Když jsem koukal jak se dělají třeba carbon rámy, tak se taky v zásadě poskládají do takových spojek, jen z karbonu a pak když jsem hledal rozbité carbonové rámy, tak jsou zlomené většinou hned kousek za místem spoje. Spojky/mufny by už asi jen z principu měli být pevnější než zbytek konstrukce, protože jsou přeci jen víc namáhané. Jen si říkám že v tomhle případě by teoreticky mohl jít zbytek ulomené trubky vyfrézovat a vyměnit za novou.

        Jde mi však spíš o jízdní vlastnosti. O titanu se píše že má excelentní únavovou životnost a že má dobrou schopnost pohlcování energie, tedy vibrací. No carbon má taky dobrou schopnost pohlcování vibrací, ale už né třeba tak dobrou únavovou životnost, ale nikde jsem se nedohledal nějaké srovnání a nebo nenašel něco čeho bych se mohl chytit, abych to mohl porovnat. Tak mě zajímá jestli to tu měl někdo možnost třeba srovnat.

        0 0
        • Singlespeed  

          Kupovat Firefy je cenový nesmysl. Rám stojí cca 160000 Kč bez DPH a cla. To máš celkově cca 200 tisíc jen rám. Doma to ohodíš něcím trochu použitelným a jsi na čtvrt milionu…

          0 0
          • exit47  

            Nejde mi o konkrétní značku. Ani jsem neříkal že ho chci od nich kupovat. To spíš uvažuji o titanovém rámu, ale tahle varianta mě přišla do cesty a tak hledám jaké to má výhody a nevýhody o proti čistě carbon/titan rámu. Popřípadě když se použije jen zadní stavba rámu titanová a zbytek carbon trubky do titanových spojek, tak jako to kolo vlevo na obrázku prvního příspěvku.

            0 0
    • Singlespeed  

      Firefly nabízí individuální geometrie karbonových rámů. Jinak než lepením trubek do spojek to moc dobře udělat nejde. Takže kupují hotové karbonové trubky v metráži od Enve, řežou si je dle potřeby a lepí do titanových svařovaných spojek. Je to trochu retro postup z karbonového pravěku.

      0 0
      • exit47  

        Takže je to jen čistě z důvodů toho, aby nemuseli mít hromadu forem na výrobu komplet carbon rámu a titanové spojky nabízí adekvátní vlastnosti pro toto použití. Srovnání carbon/titan v čr si moc čistě titanových rámů šanci asi mít vyzkoušet nebudu, aby se to dalo porovnat.

        0 0
        • Singlespeed  

          Přečti si web Firefly. Jsou to specialisté na titan. Karbon umí jen řezat a lepit. Proto to dělají tak, jak dělají.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.