• sr71

    Pořídil jsem si nový rám a zajímalo by mě jestli je nutné u nového rámu frézovat vnitřní průměr hlavové trubky (pro hlavové složení) nebo tam mám misky nalisovat tak jak to je. A pak ještě čela mufen středové osy, jsou zalakované, to by se asi také mělo ofrézovat ne? Pokud to nelze jinak než speciální frézou zajdu do servisu. Nebo máte někdo jinou osvědčenou metodu jak to udělat?

    0 0
    • kubad  

      Slušné rámy to maji z fabriky, netusim co mas za ram

      0 0
      • sr71  

        je to rám Force

        http://www.kupkolo.cz/…6593_z96574/

        0 0
        • Singlespeed  

          Můžeš to nalisovat, jak to je, neboť je to pro tebe a neživíš se tím :-). Jinak, pochopitelně, zafrézovat, vystružit, protáhnout závity a srovnat patky.

          0 0
          • sr71  

            jojo máš pravdu zajdu s tím do servisu, ty misky hlavovýho bych tam snad ani nezalisoval, protože při měření šuplerou naměřím v rámu o cca 2 desetiny menší otvor než má miska

            0 0
            • kubad  

              A to je dobře nebo špatně?

              Na volno se to tam asi lisovat nemá

              0 0
              • sr71  

                Na volno určitě ne, ale 2 desetiny přesahu na průměru je docela dost podle mě.

                0 0
                • blaza84  

                  S přesahem 0,2mm je samozřejmě bez šance, abys do toho něco dostal. Bude potřeba to protáhnout.

                  0 0
                  • kubad  

                    Otázka přesností měření bych rek

                    0 0
                    • blaza84  

                      Tohle s trochou praxe s presnosti na desetinku suplerou zmeris.

                      0 0
                      • zdenal8  

                        Posuvkou změříš s přesností na dvě stovky (0,02mm). Každopádně pokud tam má skutečně dvě desetiny, tak to je na tom malym průměru docela dost. To tam snad za studena ani nedá. Doporučuji pro jistotu několikrát přeměřit, ohlídat si, aby si to měl fakt přesně proti a vzít to na více místech.

                        0 0
                        • blaza84  

                          jak kterou posuvkou, jak kterou 8-) jestli ta dira ma byt na hotovo, tak by nebyla tak sisata,, aby nameril takovy rozdil. proste bud je to s pridavkem, a nebo zmetek. pro nalisovani by tam mel byt presah tak dve setiny a ne dve desetiny

                          0 0
                          • zdenal8  

                            Myslim tu obyčejnou kovovou s ryskama. Když teda neni nějak vylágrovaná. Jo ovšem jestli myslíš takovou tu plastovou, se kterou nás učili měřit v dílnách na ZŠ, tak na tu bych se moc nespoléhal ani v těch desetinách.

                            0 0
                            • blaza84  

                              myslim tu obycejnou kovovou s ryskama, ktera ma nonickou stupnici v delce 9mm rozdelenou na deset dilku po 0,9mm. ta meri na desetinu. na presnejsi mereni preferuji mikrometr

                              0 0
                              • zdenal8  

                                Tak záleží, jakej na ní máš nonius. Je i po 0,02mm. Obyčejná kovová.

                                0 0
                  • 777rada  

                    sice jsem to nikdy nezkoušel měřit ale řekl bych že číňana nebo někoho s pořádnou palicou dvě desetiny nemůžou zastavit. Svého času jsem dělal pravidelně tyhle rámy a vymlátit tu misku ven (z už osazeného kola) to mi bylo líto vyrážeče.

                    0 0
                • Rubi  

                  chce to vetsi kladivo

                  0 0
                  • blaza84  

                    nebo hydraulicky lis :)

                    0 0
                    • sr71  

                      Takovou prasárnu bych zas neudělal, nechám to vystružit v servisu, spíš mě trochu překvapilo to, že se nové rámy standardně neprodávají už obrobené, aby si to mohl běžný smrtelník bez speciálního vybavení normálně ustrojit. Přirovnal bych to k tomu, když to trochu přeženu, jako kdyby se prodávaly kliky bez vyříznutého závitu pro pedály třeba :-)

                      0 0
                      • Vilém  

                        Pokud je tam opravdu 0,2mm presah, jak pises, tak je to proste zmetek.

                        0 0
                        • Patar  

                          Rámy FORCE nejsou připraveny pro přímou montáž. Vyžadují přípravu v objemu cca 1 1/2hod. a v katalogu dovozce je to uvedeno. Na e-shopech tento produkt nemá co dělat.

                          Jinak max. přesah pro uložení do hlavové trubky pro průměry 34 až 44 mm do Alu materiálu je 0,04 mm za předpokladu vyfrézované kazety v ůhlu 45 °m nejlépe frézou pro ventilová sedla o celkovém úhlu 91°. Jinak je to totální prasárna.

                          L.P.

                          0 0
                          • Patar  

                            Be kazety, ale fazety- OPRAVA

                            0 0
                          • 777rada  

                            bohužel žádné dostupné rámy nejsou (podle Vašich měřítek) připravené pro „přímou montáž“. Rotační obrábění po svařovéní a laku je v sériové produkci utopie. Možná v RB projedou výstružníkem sedlovou trubku ale dosedacíma plochama se nezabývá nikdo. Jak píše nahoře Kubad že u lepších rámů je to udělané z fabriky tak samozřejmě není, u lepších rámů akorát zakryjou nějakou samolepkou head tube a spodní mufnu takže to není zalepené barvou. Že se hliník v blízkostí svaru zbortí to je jedno.

                            0 0
                            • Patar  

                              Pitomosr! Každá fréza je rotační. Záleží pouze na přesnosti jejího vedení a na tom , zda dotyčný nemá pracky z olšových větviček. Při kontrole supitem při frezování ručním a na CORTINĚ nemáme odchylky v ovalitě a souosost je vždy v normě.

                              Je ovšem každého věc, co si o tom myslí a zda chce být PRASE, či nikoliv. KONEC.

                              0 0
                              • Zdyn  

                                No ono supitem se ovalita změří jen velice orientačně. A způsob měření souososti horní a spodní díry by mě tedy zajímal (v podmínkach běžného servisu).

                                0 0
                            • Patar  

                              Odpověděl jsem po špatném přečtení Vašeho příspěvku. Bohužel máte téměř ve všem pravdu. Proto nikdy kolo z linky.

                              0 0
                            • hovanec  

                              Pravdou je, že mi rukama prošlo spoustu sériovek a většina neměla ani zafrézované mufny, natož hlavu. O patkách ani nemluvě, to dělá při skládání sériovek snad jen Štěrba. Pravda, že třeba Author mufny frézuje, ale hlavu jak u čeho a jak kdy. :) Spyder vám v klidu pošlou i s křivě navařenými oky na kotoučovku, které ani nejdou zafrézovat.

                              0 0
                      • Zdenda CUBE  

                        Třeba to u Force takto bez závitu prodávají ;-)

                        0 0
                      • ALLforBIKE  

                        Tak nekde se ta cena musi projevit, ze. Ver, ze kdyz si koupis kvalitni ram od renomovaneho vyrobce, tak je pripraven do nejmensiho detailu a tady uz opravdu jen strojis komponenty. Ramy Force jsou bohuzel jake jsou…

                        0 0
                      • scret  

                        a co bys chtel za ty prachy?

                        0 0
                        • hovanec  

                          Přesně tak. Kdyby jsi připočítal člověkohodiny na zafrézování, tak by tem rám nestál 99 dolarů. :)

                          Btw. v každém lepším servise tuhle službu udělají cca za 500 Kč.

                          0 0
    • Georrge  

      Hodím to sem. Asi doma moc lidí frézu na střed mít nebude, ale za zeptání nic nedám :) nemá tu někdo v okolí Ostravy na půjčení frézu na středy? Nevím, jestli je nějaká univerzální na všechny středy, já mám 41mm pressfit BB92.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.