• Ladap

    Včera ráno jsem slyšel v rádiu o řidiči, který dokázal projet Evropu s průměrnou spotřebou 2,7 l/100km. Jeho průměrná rychlost přitom byla 93 km/h. Jel sériově vyráběným autem s motorem 1,9 TDI.
    Večer jsem se chtěl jen tak regeneračně projet. Byl jsem unavený po víkendu a před sebou jsem měl týden dovolené, který strávím na kole. Vzpomněl jsem si na toho šikovného řidiče a rozhodl se pro tuhle hru. Pokusím se jet co nejrychleji s průměrnou tepovou frekvencí 100 tf/min. Zvolil jsem si nenáročnou trasu po asfaltu s mírnými kopci a obkroužil kolem Tachova takovou osmičku. Počasí bylo příjemné, mírný deštík po dusném, parném dni vůbec nevadil a cesta mi rychle uběhla. Překvapilo mě jak je to snadné a jak celkem svižně dokážu s takhle lehkou nohou na plynu jet.
    Výsledek – 44km, rychlost 21,79 km/h , tepovka 100 tf/min, tf max 144. Kolo – 12 kg Ht, pláště 2" Kenda Karma.
    Napadá mě, jak dlouho bych tímto způsobem dokázal jet? Vždyť jsem se ani nezadýchal. A co kdybych nejel na 100 tepů ,ale třeba na 110 nebo 120. Jaká by potom byla průměrná rychlost? Někdy to zkusím na stejné trase a pak dám vědět jak jsem dopad.
    Proč to píšu? Chci se podělit o svojí zkušenost a taky pro inspiraci. Kdo chcete zkuste to a dejte vědět jak se vám dařilo.
    Láďa P.

    0 0
    • favorit.  

      :-)))))

      0 0
    • McBlacky  

      než rychlost vs tepy je lepší sledovat AVG TF vs. AVG watt – ideálně W/kg, ale pokud nemáš powertap nebo to nedrtíš na trenažeru nemáš šanci to zjistit v reálu hraje dost vliv vítr a teplota. hodně je znát i unava, ale ta se projeví i na tom trenažeru. profil trasy taky rozhoduje, zejména skladba stoupání a %. a pak samozřejmě individuální nastavení prahů a hlavně průběh křivky laktátu.

      0 0
      • Ladap  

        To je pravda, ale nechci se tady s nikým srovnávat. Chápu ,že každý má svoje prahy jinde a netuším kde mám ty svoje. Moje úvaha je spíš taková – pojeduli dobře na kole, budu správně řadit , pojedu plynule v dobré stopě a nebudu zbytečně zrychlovat a zpomalovat, zvolím správnou kadenci a do kopců maximálně využiju setrvačnost. Pak nemusím chodit do vyšších tepů a přitom pořád pojedu relativně rychle. To se dá využít třeba při cestě na dlouhou trasu, když se nechci unavit na další dny.
        Svojí včerejší vyjížďku beru jako trénink citu pro kolo a pro trasu.

        0 0
        • wendak  

          Takhle se mi občas taky zadaří :) a když je toho moc tak přitáhnu konusy v zadním náboji, abych si nemyslel, že jsem mistr světa ;) ale musím uznat že překvapení z tý „nesnesitelný lehkosti jízdy“ a pocity z vyjížďky jsou k nezaplacení, na vše ostatní je tady …

          0 0
    •  

      666er for ever!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.