Nejlevnější možná funkční vidlice

27 nepřečtených
  • moskyttt

    Vím že je tu dost vláken ale zájímá mě porovnání konkrétně těchto dvou.

    Na další sezonu plánuji novou vidlici za co možná nejmenší náklady na XC, žádná divočina. Vážím 85kg takže asi vzduchovou.

    Na kupkole je možnost koupit EPICON LOD 120 (asi 2008) za 2190,– nebo Raidon LOD 100 (2011) za 2614,– výš bych jít nechtěl.

    Má smysl o nich uvažovat?

    • moskyttt  

      Ještě jsem zapoměl dodat že musí mít pivoty na V brzdy

    • moskyttt  

      Možná jsem do ankety neměl uvádět EPICON TT. To je pro mě na můj nízkorozpočtovej bajk příliš vysoká investice. Jde mi opravdu jen o základní vidlici co by trochu fungovala.

      V současnosti mám na kole stařičkou RST Gilu T4

      • McBlacky  

        pokud ten 2008 Epicon lze nastavit na 100, vem ho. Proti Gile bude lehčí, líp bude chodit a bude tužší.

        TT vidle je sice fajn, ale pokud nejezdíš jenom divočinu, není nutná.

        • moskyttt  

          lépe tedy starší model EPICONA než novější Raidona?

        • xshreck  

          Jaky vidis napr ty prinos vidlice upravene v TT? Jen tak svuj nazor

          • McBlacky  

            můžu to porovnat na R7 co jsem jezdil.

            Super AIR TPC 80mm neupravená

            Absolute 80mm upravená TT

            upravená měla ze začátku lepší citlivost, ikdyž i ta původní po zajetí nebyla vyloženě špatná. Manitou obecně využívá velmi ochotně celý zdvih, takže tohle se upravovat nemuselo (jako u Fox nebo RS). Za cenu lehce pod 1000kč si myslím to stálo, ikdyž to bylo na závodní kolo, kde pohodlí není priorita. Kolo líp „sedělo“ ve sjezdech.

            Epicona mám teď krátce neupraveného (pouze vyhozena vazelína a maže olej), navíc bazar, takže těžko srovnávat. Co jsem měl možnost zkusit upravené, citlivost výborná. Chování při reálné jízdě, sérii překážek, rychlém sjezdu, technické jízdě atd detailně otestováno nemám.

            osobně si myslím, že má smysl si připlatit za tuning vidle, základ je kromě snížení pasivních odporů i předělání na olejové mazání. U epiconů ale díky jejich ochotě chytat vakl je to zřejmě investice na menší dobu než u jiných vidlí.

    • Atilla  

      Kamarád má na kole nového epicona 2012 na 140mm a musí se nechat, že i na vazelíně je to hodně citlivá vidle, která pěkně využívá zdvih, má konečně hejblátka z hliníku(zamykání teda někde ztratil při tlamě). Má tam 15mm osu(funguje bez problémů). Nevím jak je to s cenou, ale třeba by se na ní vyplatilo počkat( zimu už bys s gilou přežil).

    • kucka7  

      mám epiconku 120 (2008 asi)od loňskýho června,taky z kupkola,odjeto cca.15 závodů a spokojenost :funkčnost bez problémů,trochu jsem si zvykal po přechodu z 80 ,ale teď jsem za ty peníze spokojenej

      • umimjennatrikolce  

        doporučili byste z uvedených (případně jinou), která by byla vhodnější pro metrákovýho člověka? Jízda po silnici 50%, les,polní cesty 50%

      • kucka7  

        jen by se mi hodilo zamykání z řidítek,už se mi podařilo mnohokrát vlítnout do terénu(sjezdu)se zamčenou a pak se pouštět řídítek je vždy o hubu :)

      • umimjennatrikolce  

        otec má na původní vidlici SR Suntour XCR-LO, jak tu vidlici můžou vůbec prodávat, když přiváze 70 a vejš je skoro furt na doraz.

      • moskyttt  

        Vím že je to jen estetická záležitost ale jak je to s odíráním vnitřních nohou?

        • Evilcleaner  

          no u starších ročníků s černými nohami se ta barva ošoupe, zespodu to prostě začne být stříbrnější a nahoře je pořád černá. je to sice fuj ale jde to zvládnout.

    • Rammsteinfan  

      Mám úplně to samý dilema, koupil bych toho Ep. 120, ale potřebuju vidlici bílou…, takže další otázka pro znalce – jde ten Raidon 2011 jednoduše vnitřně přestavět na 120 mm stejně jako Epicon 2011? Díky předem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.