epicon po 1000X-ty, jaký je neupravený

148 nepřečtených
  • milan-z-brna1

    Zdravim,

    rád bych se dozvěděl, jaký je neupravený epicon. Na foru jsem moc hodnocení neupraveného nenašel. Uvažuju totiž o nové vidli pro své kolo (GT Ava. 2.0 Disc). Cenová relace do 4.000,– kg, v rámci odtučňovací kůry pro kolo váha pod 2 kg. V těchto parametrch sem našel právě epicon. Doteď nemám zkušenosti s opravdu funkční vidlicí (předchozí SR MG 90, RS Dart 2, SR XCR).

    Jezdím xc, okolo 2.000 Km ročně, trasy volím pokud možno terénem po turistických značkách.

    1. Jaký tedy je epicon bez úpravy?
    2. Bude i neupravený epicon posunem co se týče funkčnosti vidlice, oproti předchozím vidlicím?
    3. Je možnost nechat upravit vidlici někde v Brně?? Vím že servis zaměřený na vidlici yl v Krpoli na Skácelové, nemá někdo zkušenosti??
     

    Jinak samozřejmě jsem průběžně četl vlákna o epiconech, ale tam jsem odpověď na své otázky nenašel, mimo v těch váknech na jeden příspěvek k věci připadá 10 flamů

    0 0
    • Lišák  

      Ad 3) takovou úpravu, kterou Epicon potřebuje Ti ve standardním servisu neudělají.

      Ad 1; 2) netuším. Bral jsem upraveného.

      0 0
    • vikicek  

      „Cenová relace do 4.000 kg“ .. to platíš zlatem? :D

       

      Hele já neupravenýho epicona vozim a nejsem z něj moc nadšenej … nevim jak ty modely 09, ale moje 08 bude asi brzo vyměněna Rebou.

      0 0
      • milan-z-brna1  

        cena samozřejmě do 4.000 , šotek se vloudil…

        nejsi z epicona moc nadšenej…v čem konkétně spočívá tvoje zklamání?, resp. jak se to projevuje při jízdě??

        0 0
        • vikicek  

          Nevím jestli mám špatný kus, nebo tak něco, ale můj epicon je hrozně moc tuhej. Nafoukaný tlak na to v podstatě nemá vliv, ta vidle mi nechodí pořádně do zdvihu, jak bych si představoval.

          0 0
      • beranek666  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • jIrI___  

      Taky se teď poohlížím po letošním Epiconovi. Mám půl roku Recona a ten mě vůbec nenadchnul :-(. Hlavní věc, co je asi na Epiconovi potřeba udělat, je přestavění z vazelínového mazání na olej. To si myslím, že není moc velký problém zvládnout doma, na funkčnosti to snad půjde poznat. Nicméně už jsem se smířil i s tím, že bych ho popř. vůbec neupravoval, hůř než Recon snad ani chodit nemůže :)

      0 0
      • jIrI___  

        Jo a ještě k tomu servisu v Krpoli. Vím o jednom, který je na Skácelově kousíček za křižovatkou s Purkyňovou směrem na Slovanské náměstí a ten vypadá z venku hodně zchátrale. Uvnitř jsem ale nebyl, takže nemůžu posoudit kvality.

        0 0
        • Foose  

          jo tam je servis nějakého obchodu, ale nevím jakého…

          0 0
      • Boris-1  

        a co je na reconu tak spatneho, za ty prachy bych rekl ze to teda bude teda lepsi vidlice nez epicon jak tady pises

        0 0
        • Foose  

          recon je lepší pouze v tom případě, kdyý by jsi ho srovnával s neupraveným epiconem, ale upravený epicon ho předčí několikanásobně. Já jsem měl možnost vyzkoučet recona soloair a nic moc, chodil tak 3 cm na 100mm a dál se mu moc nechtělo, a byl taky dost necitlivý.

          A když jsi u těch peněz, tak dost lidí si nechává upravit i foxe za 20 tisíc, a to už si člověk řekne, že už to musí být bezchyby. Jak se zdá tak není.

          0 0
          • Foose  

            i když to srovnání neupravený recon a neupravený epicon bude taky asi dost záležet na tom co za model to je, a taky nemusí být tak jednoznačně lepší.

            0 0
    • Charles2k  

      Budu řešit něco obdobného. Při úrazu jsem o závoru přerazil svou starou nic moc vidlici a pro novou mám cenový limit asi jako ty. Do 4 tis. se ještě vleze RST F1 air model 2008 – viz http://www.axitbikes.eu/index.php?…

      Údajně by neupravená měla být lepší než neupravený Epicon. Verze 2009 je pak o 500Kč dražší. Má dobrou váhu, olejové tlumení a v testech vychází dobře.

      0 0
      • kubad  

        upraveny Epicon 2009 je z 5 to už za ten příplatek stojí

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dovolím si říct, že nemáš pravdu :) Upravený Epicon je už za 4400 a to už za ten příplatek stojí.

          0 0
          • kubad  

            jasan – já bral cenu modelu s Lockem co sem nedávno kupoval :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo :) Já jsem taky uvažoval o RLD ale nakonec jsem objednal LOD, nepotřebuju LO na řidítkách ;)

               

              Máš už nějaké dojmy a porovnání s modelem 08? Nějaká změna funkce nebo jen vzhledová a váhová?

              0 0
            • Marccoo  

              na čem ho máš?

              0 0
            • soc  

              Hoši kde berete ty ceny? Na Milanových stránkách jsou pořád staré ceny a ty jsou jiné.....

              0 0
    • Luma  

      Epicona RLD 09 jsem si koupil asi před měsícem,asi týden jsem ho měl v originál stavu v kterém byl celkem dobrý ,odtrh okolo 12kg celkem linearní průběh(chodil často nadoraz)po předělaní na olejové mazaní je si myslím skvělá vidlice(ve své cenové třídě asi nejlepší)odtrh jsem dostal na cca 8kg a trochu se zvýšila progresivita na konci zdvihu.Nemám ji ještě pořádně odzkoušenou v terénu,kvůli počasi.Před Epiconem jsem jezdil Manitou Skareb a pokuď můžu srovnavat tak Epicon je citlivější vidlice a to jsem vozil Skareba dost na měko.Takže si myslím,že i neupravený Epicon je za ty peníze nejlepší volba.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle je dobrá informace a dobře popsané jak to je.

        K tomu dodám pár věcí ať je to kompletní.

        V originálním stavu je třeba ještě počítat s nevýhodami vazelíny, tedy tuhnutí vidlice za nízkých teplot.

        8kg po předělání na olejové mazání je velmi slušný výsledek, i třeba Reba je na tom většinou v originále hůře (kolem 10kg).

        A poslední co doplním, tak ještě rozdíl upraveného u Milana. Odtrh bude (jak už tu mnohokrát bylo uvedeno) 5kg, průběh upravený dle váhy jezdce a ještě dále vyřešeny vůle, které v originále jsou skoro vždy a jsou maskované vazelínou.

        Takže si každý může udělat obrázek, zda vzít originál verzi, sám předělat na olejové mazání nebo vzít upravený.

        Osobně bych uvažoval jen o těch dvou variantách, tedy vždy s olejovým mazáním. Při ceně upraveného bych ale asi neváhal a vzal rovnou upraveného.

        A co se týká neupraveného za ty peníze, chod není špatný za ty peníze, ale ta vazelína…

        0 0
        • biker1988  

          zdravím,nevíte někdo kde bych našel návod jak předělat vazelínové mazání na olejové u nového epicona 09?pokud možno i s obrázky,ale bez to snad půjde taky.díky

           
          0 0
          • nobody  

            předělával jsem Epicona 2007 na olej a to postupem:

            rozebrat, vyčistit vnější nohy od vazelíny (horkou vodou, arvou,…), nasadit zpátky vnější nohy na vnitřní do cca 1/2 a nalít do každé nohy 15ml oleje (já dal 10W/40), pod spodní šrouby dát těsnění a dotáhnout. Pěnové kroužky pod stíráky jsem namočil do oleje a nechal nasát.

            Vnitřnosti epiconu jsou stejné jako u RS (myšleno k olejovému mazání, např i mazací drážky na spodku vnější nohy), takže Epicon je už továrně připravený na olej.

            Odtrh Epiconu s najetými 3tis km je kolem 7–8kg

            0 0
            • nobody  

              jo ještě, první fotka jsou ty pěnové kroužky a třetí vnitřek vnější nohy

              0 0
              • nksh  

                diky za postup, mam dva dotazy :)

                • neni toho oleje malo? Vetsinou se vsude pise tak cca 35ml do kazde nohy.
                • jaké těsnění si použil pod šrouby?
                0 0
                • nobody  

                  množství oleje myslím stačí, někde jsem to tady víckrát viděl a třeba Reba,Recon mají taky 15ml oleje.

                  Těsněnění jsem použil fíbrové, když jsem zkoušel gumové, tak se guma bortila.

                  0 0
        • milan-z-brna1  

          Luma, Mlok: díky, tohle je přesně to zhodnocení, který jsem chtěl slyšet. Tedy pokud možná co nejoběktivnější informace. Leckdy se tu na foru píše, že neupravený epicon nestojí za nic, chtěl jsem tedy vědět, jak to ve skutečnosti je.

          0 0
        • biker1988  

          zdarec,nevíte někdo kde bych anšel manuál na předělání vazelínového mazání na olejové u nového epicona 09?díky moc

          0 0
      • nksh  

        muzu se te zeptat, jak si cistil nohy od vazeliny? Chystam se epicona potunit, tak shanim info :)

        0 0
        • Wojtek  

          jako podle toho jak  to myslíš,ale  určitě ji budeš muset rozmontovat na vnitřní a vnejší nohy,a kdybys chtel čistit vnitřek vnitřních nih,tak musíš vydat patronu a pružinu(ty 2 matky na hoře korunky)

          0 0
        • Vilém  

          Dobry je pouzit stetku na cisteni lahvi a nejaky odmastovaci pripravek, treba cyklostar nebo arvu. Pak nohy vyplachnes vodou a nechas uschnout. Potom jsou jak novy z fabriky, beze zbytku vazeliny a necistot.

          0 0
          • Wojtek  

            nejlepší je jen utřít pořádně vazelínu,tak to na sobě bude mít mastný film,a nebude to chodit uplně na sucho,když se tam olej nedostane,ale nejlepší je jen otřít vnitřní a vnejší nohy a zbytek nechat tak

            0 0
            • Vilém  

              Diky za rady, ale vubec nevim o cem mluvis. Nevim kam a proc by se olej nemel dostat. To ohledne cisteni se da pouzit i pro pripadne cislteni pri vymene oleje u vidlic s otevrenou lazni.

              0 0
            • nksh  

              dik za rady, nejdriv jsem to chtel taky proplachnout vodou ale s tim mastnym filmem to ma neco do sebe. Vazelinu na patronach mam nechat nebo taky setrit? Tam se asi olej moc nedostane

              0 0
              • Wojtek  

                na patronach ji setři a poli ji tím olejem zvlášt

                0 0
              • jIrI___  

                Nechci vám kecta do vašeho rozhovoru, ale dej raději na rady Viléma, přeci jen bude trošku víc vědět o čem mluví a má lepší vyjadřovací schopnosti ;-)

                0 0
                • Wojtek  

                  no,souhlasím s těma shopnostma,ale já moc dobře vím o čem mluvím,vidli mám rozebranou skoro pořád,a myslím že je zbytečné to čistit nějakýma rozpouštědlama,tím můžeš akorát poškodit něco,

                  0 0
    • peppe  

      já mám neupravenou 09 a jsu spokojenej

      0 0
    • Smazaný účet  

      Když máš rozpočet 4000Kč tak není marné přidat 400Kč plus 120,– poštovné za upraveného, ne?

      0 0
      • milan-z-brna1  

        Jansný, ale třeba na tom kupkolu maj provedení, jaký chci za 3.6 kKč. Za rozdíl mezi cenou upravenýho a neupravenýho je třeaba puma na vilice a nový pedály, nebo třeba nový pláště. Na to je třeba taky pomyslet (obzvlášt pokud třeba tu pumpu ebo ty pláště budu chtít taky kupovat).

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jasný, já původně přemýšlel nad RLD, ale nakonec to bude LOD a za to co ušetřím koupím pumpu.

          Hlavně je třeba myslet na to že ti jí někdo musí vyměnit, pokud to zvládáš sám máš to zadarmo, ale já si řezat krk a narážet ježka netroufnu, takže budu ještě platit za servis.

          Ale být tebou tak neupravenýho, hlavně když je levnější jenom o 8 stovek.

          0 0
    • curbec  

      mám neupravenou 08 a naprostá spokojenost. Letos jsem pro sebe koupil model 09, tak jsem zvědav, jestli nastal nějaký posun. Když koukneš na Kupkolo už ho můžeš mít od necelých 3k, takže bych řekl, že za ty prachy super volba. Ale nemůžu srovnat s upravenou verzí, kterou jsem nejezdil.

      0 0
      • Flegmatik  

        Zajímalo by mě, jak ta tvá naprostá spokojenost vypadá… Zkoušel jsem odtrh na továrním Epiconu 09 a tam byl na více než 15 kg, plus mínus stejně jako na R7, což třeba mě ke spokojenosti moc nestačí :-) K otázce zakladatele vlákna: jednoznačně kup vyladěnou, ta sériová je k prdu, pokud tedy nechceš za každou cenu šetřit těch 500 Kč nebo kolik.

        0 0
        • Bafoon  

          já už jsem se bál že moje úžasná reba je rozbitá, pořád se tu říká že nová neupravená reba má odtrh někde kolem 10kg a ta moje cca 15–16kg :-) takže mě těší že R7 je stejně krutá

          0 0
          • MlokCZ  

            Na Rebu máš tedy velkou smůlu. U RS je celkem velký rozptyl, 15–16kg na Rebu v originálním stavu je ale už hodně bídné. Sem tam se dostane i pod 10kg. Já se s takhle špatným kusem Reby ještě nesetkal. Já tu mám dvě Reby a obě nové v originálním stavu měly právě těch průměrných 10kg.

            Není ta Reba delší dobu neservisovaná? Pokud by to tak bylo, tak se postupně odtrh zhorší na každé vidlici.

            0 0
            • Wojtek  

              a jak měříte ten odtrh?se zmáčklou přední brzdou,nebo bez ,je tam rozdíl až 10kg aji víc

              0 0
              • MlokCZ  

                Už to tu bylo popsáno v historii mnohokrát. S brzdou nemá odtrh naprosto nic společného.

                Nejlepší je sundat přední kolo, postavit celé kolo vidlicí na váhu a pak měříš váhu při které se vidlice pohne. Do té váhy se samozřejmě počítá i váha samotného kola, to už také tlačí na vidlici, tedy hlavně žádné nulování váhy po postavení kola vidlicí na váhu.

                Tedy pokud se vidlice dostane na těch špičkových 5kg, tak už se to měří blbě, protože jde do zdvihu jen samotnou vahou kola. Tedy u těch nejcitlivějších se to přesněji dá změřit pouze z úplně sunadnou vidlicí.

                0 0
                • Wojtek  

                  a jaká je na to tabulka?co je dobré a co ne

                  0 0
                • fík  

                  a co s váhou neodpružených hmot, které netlačí na vidlici, ale pouze na váhu? u těch špičkových 5 kg to možná bude u některých kol i víc jak 10 % naměřeného odtrhu

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je pravda, ale už jsme jednak mimo přesnost měření na domácí váze (a tím nemyslím jen nepřesnost váhy samotné, ale hlavně nepřesnost samotného měření, kdy nelze úplně přesně určit, při jaké váze se vlastně vidlice pohnula do zdvihu) a pak je postup měření pro všechny vidlice stejný. Pokud bychom chtěli přesněji srovnávat citlivost kolem těch 5kg, tedy rozlišovat zda to je třeba 4,7 nebo 5,0 kg, tak by metoda už musela být celá úplně jiná. Takové přesnější měření by ale stejně nemělo moc smysl, když se stejně bude ta hodnota pořád lehce zhoršovat (jak se s vidlicí jezdí) a určitě nikdo nebude dělat tak častý servis vidlice, aby se dokázal držet pořád na tom stejném odtrhu a k nějakému mírnému zhoršení mezi dvěma servisy dojde. Další faktor bude stav vidlice ve chvíli měření, tím myslím jak moc byla před měřením v chodu a jak moc je zrovna olej na všech místech, kde má být (tím myslím, že když 3× propružím na místě nebo bych měřil třeba těsně pod náročným sjezdem okamžitě po zastavení, tak také hned změřím mírně odlišný výsledek).

                    Já mám tedy takový názor, že přesnější měření nemá smysl a nic zásadního nepřinese. Jediné co má podle mě ještě tak smysl je u těch vidlic s 5kg a menším odtrhem to měřit se sundanou vidlicí, protože váha celého kola je pak už příliš velká (jenže zase sundanou vidlici nelze pořádně před měřením propružit, aby se dostal olej kam má).

                    0 0
                    • Lišák  

                      (jenže zase sundanou vidlici nelze pořádně před měřením propružit, aby se dostal olej kam má).

                       

                      Když ji postavíš na sloupek, chytneš za nohy a propružíš, tak se namaže pěkně. Samozřejmě že ne tak, jako po náročném sjezdu, jak píšeš, ale lépe, než když je na kole a propružíš ji v normální poloze.

                      0 0
            • Bafoon  

              mám ji sundanou z kola takže jsem „měřil“ čistě vidli a to ještě jsem ji „rozchodil“ :-) Smůlu mám já od začátku po 300km byla na reklamaci kvůli prasklému pístu. Pak najezdila tak dalších 300km, oleje tam jsou a pravidelně otírám-mažu stíráky silk.olejem. Jinak se nemůžu dočkat až ji pošlu k Milanovi rád bych hned ale nechce se mi kvůli propadlé záruce.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak nějaké rozchození s tím se počítá vždy, přeci jen olej by se měl dostat všude a když déle stojí, tak steče dolu. Za jízdy je pak také rozchozená.

                Upravenou tu mám jednu z těch dvou a ta je na obvyklých 5kg.

                0 0
                • Bafoon  

                  obvyklých...... hmmm..... :-) já ti právě nevim, kupoval jsem ji jak top vidlu pro 29" stála deset a čekal jsem tedy víc, hodně víc a ted se tu dočítám že i neupravený epikon se dostane na hodnoty kolem 10kg a to stojí třetinu :-) takže pro mě je reba zatím nejhorší investice do kola. Zatím :-) než půjde k Milanovi

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Je možné, že 29tkové jsou na tom o malinko hůře, tady naprosto netuším, 29tkovou Rebu jsem žádnou v ruce neměl.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tedy nevím, zda se také dostane na 5kg (určitě to ale nebude nějak o moc horší, pokud vůbec), každopádně výrazně zlepšení je jisté.

                      0 0
                      • Bafoon  

                        Chvilku jsem si o tom tak přemýšlel a poslal jsem mail milanovi :-) , stejně mi to pořád vrtá hlavou.

                        Určitě ale velké štěstí jsem měl pri výběru první vidle 26" suntourky XCR, sice vazelína ale ta chodí nádherně, taky ji změřím

                        pak tu mám ještě vzduchovou Suntourku z krose, z wakana, nevím přesně typ, a ta má odtrh někde u 11–12kg, také samostatná vidlice bez rámu. stála 650kč… :-)

                        ono to moje měření je takové všelijaké ale myslím pro základní orientaci a potvrzení že reba je z mých třech vidlic až bronzová to stači

                         
                        0 0
                      • Pebe  

                        jenom takovej (asi blbej) dotaz od neodpruženáře, neměl by u toho měření být taky nějaký referenční tlak v komorách? Čistě hypoteticky by Bafoon mohl mít v pozitivce větší tlak než v negativce a to by na odtrh mohlo mít vliv, ne?

                        0 0
                        • Bafoon  

                          to by mě taky zajímalo :-) jinak snažím se to foukat 110/110psi

                          touhle pumpičkou (omlouvám se za ty váhy, já mám ted vážim-fotim snad všechno :-) )

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          To máš pravdu, já tedy automaticky předpokládám, že se to měří u dualair systému pro ± stejné tlaky v pozitivce a negativce. U pružinové negativky to je horší, když má někdo nevhodnou negativku na svojí váhu.

                          V každém případě vždy je odtrh změřený pro nastavení které uživatel používá a tedy takovou citlivost prostě má.

                          0 0
                          • Pebe  

                            takže myslíš že by teoreticky mělo být jedno jestli máš nafoukáno 60/60 nebo 110/110psi ? Fakt nerejpu, jenom mě to zajímá

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nějaký drobný rozdíl by tam být mohl tím jak na těsnění bude působit jiný tlak.

                              0 0
                  • Flegmatik  

                    Kde si četl, že neupravený Epicon je na 10 kg? 10 kg je pro tovární nastavení zbožné přání.

                    0 0
      •  

        Dva dny jezdím na bahňáku s neupraveným Epiconem 09 100mm RLD, oproti neupravenýmu Epiconovi 07–08 mě připadá takovej citlivější,sa­metovější chod, kvalitní zpracování,vidice líp vypadá, ale pocitově mě připadá Epicon 09 míň tužší, trochu se to kroutí při jízdě ze sedla v porovnání se starším modelem na stejných komponentech (kola,rám)

        0 0
    • slavekRM  

      Jezdím Rebu 07, dcera Epicona 08 (neupravený) – nejsem sice odborník na vidlice, ale pocitově bych řekl, že jsou srovnatelné. Pro dceru, která važí 45 kg bych chtěl Epicona předělat na olej, neporadí mi nějaká dobrá duše kde najdu nějaký návod?

      0 0
    • Foose  

      ahoj, tak já už jsem to tady psal, mám zkušenosti s neupraveným i upraveným, tuším to jsou modely 2007, ten upravený je 100 a 1 oproti tomu továrnímu, měl ho bratránek a nic moc, hlavně citlivost byla špatná, no a k tomu ještě nevýhoda vazelíny…Upravené jsou v mém okolí 3 a to je něco úplně jiného…za mne tedy upravený.

      0 0
      • Foose  

        snad to pochopte, ten upravený jsem měl já, neupravený bratránek.

        0 0
    • nksh  

      Mam neupravenej 08 a chod nic moc. Do zhruba pulky zdvihu to jde celkem linearne, ale pak ztuhne. Mozna to je ale tim, ze jsem zatim jezdil jenom v teplotach tak do 10C.

      0 0
      • Loner  

        Pro nkhs a ostatní, co vám „tuhne“ v půlæe zdvihu: Může  to být napěněným olejem v pravé noze v cartridge tluniče. Vyšroubovat horní zátku tlumiče, odlít trochu oleje, co se dostalo nad pístek a chodí na celý zdvih.

        Předělávka na magicky znějící „olejové mazání“: Vypustit tlak, odšroubovat matku levé nohy s ventilkem, najít si nějaký vhodný olejíček – řidší než motorák, – každý je ale lepší než vazelína, nalít ho nad pístek tak 1 cenťák a máš „vyladěného Epicona“ určitě na odtrh pod 10 kg.

        0 0
        • Vilém  

          Tak to mas asi nejakou jinou predstavu o predelani na olejove mazani. To co popisujes  vsak je pouze mazani vzduchoveho pistku a to se musi provadet u temer kazde vzduchove vidlice.

          0 0
          • MlokCZ  

            A navíc i když se komplet doma předělá na olejové mazání, tak k upravenému od Milana to má pořád dost daleko.

            Luma tu psal odtrh po předělání na olejové mazání a dostal se na 8kg. To je pořád značný rozdíl oproti 5kg.

             
            0 0
            • Luma  

              Tak jsem dneska svého upraveného Epicona trochu projel-takový menší street(v terénu je ještě bahno)chtěl jsem zjistit jestli ho dostanu nadoraz(váha jezdce i s oblečením a batohem 75kg tlak v tlumiči 80Psi)schválně jsem jezdil schody patníky a podobné blbosti,v malé i vysoké rychlosti.Takže rekapitulace:na­doraz jsem ho nedostal chyběl asi 1cm(jinak kámoš co má 90kg v pohodě ho dostal nadoraz)Při silovější jízdě v sedle se mírně houpal,ze sedla využíval skoro více jak polovičku svého zdvihu.Hlavně musím vyzdvihnout tuhost konstrukce,oproti Skarebu který jsem měl předtím.Takže ještě jednou opakuji Epicon ať už upravený nebo v originál verzi je v této cenové třídě asi nejlepší vidlice.Ještě budu experimentovat s hustotou oleje abych se přiblížil magické hranici 5kg na odtrh.

              0 0
              • vikicek  

                A jedná se o model 09 nebo 08 ?

                0 0
              • Foose  

                tech 80 psi vozis normalne nebo to bylo jen ted na tu zkousku? v tom pripade bych mel odfouknout mam trochu mene jako ty a vozim asi 95, no musim znovu skontrolovat sag…

                0 0
                • Luma  

                  No těch 80Psi vozím normálně pořád-zatím mi to tak vyhovuje sag mám při tomhle tlaku cca 1,5cm.Možná to ještě trochu více natlakuji ale více jak 90Psi tam dávat nebudu.Musím podotknout že jsem ho vlastně ještě nejel v pořádném terénu-počasí:-(

                  0 0
        • Foose  

          rozepiš se o tom napěněném oleji? já mám upraveného, původně na 120 mm a předělal jsem si ho na 140 mm ale nemůžu ho dostat níž než tak 2 cm od konce…

          0 0
          • Loner  

            odpovídám pro Foose:

            Nechci nutit nikomu svoje „divné představy“ o olej. mazání vzduch. pístku (nikde jinde než nad pístkem se totiž mazací olej nemůže vyskytovat)  a o poruchách v kartridg tlumiče, nicméně oba úkony jsem už s úspěchem provedl na Epiconech 08 a vždy s výše popisovaným kladným výsledkem, doufám že kritik tohoto postupu měl alespoň  jedenkrát Epicona rozdělaného.

            Co se týče stavu, kdy vidla jde jenom asi do poloviny zdvihu a majitel se domnívá, že se jedná o zablokování běhu pístku v levé noze, může jít  o stav, kdy došlo z mnou doposud nespecofikované příčiny k hydraulickému uzamknutí, tj. přepuštění oleje do prostoru nad lockem řízebý pístek v pravé noze a to samovolně. Vidle se chová zhruba tak, jako by byla zamknuta v půlce, včetěně progresivity dojezdu k tomuto místu – tedy chová se blbě. Odlitím oleje z tohoto prostoru (pár kubíků) se tento stav již nikdy neopakoval. Pro odšroubování horní zátky potřebuješ podržet kartridge za spodní matku a horní – jde lehce – vyšroubovat. Neznáčkni válec a vůbec nevytahu jehlu odskoku – je tam O kroužek ať není po něm.Podívej na manuál na stránkách suntoura.

            Souhlasím, moje poslední slovo je, že od ladiče je to určitě lepší, mě stačí ten odtrh 8 kg, i tak je to diskutabilní parametr, copak pořebuju vypiglovat každěj oblázek?

            0 0
            • Lišák  

              Nechci nutit nikomu svoje „divné představy“ o olej. mazání vzduch. pístku (nikde jinde než nad pístkem se totiž mazací olej nemůže vyskytovat)

               

              Tvoje představy o mazání vzduchového pístku jsou, podle mne, správné. Jemtoho oleje tam není potřeba tolik. A na rozdíl od Tebe, který doporučuješ olej řidký, já tam dávám RedRum. Ten je hustý, skoro jako med. Nicméně každý máme jinou zkušenost.

              Teď k tomu, co je v závorce: Čím tedy mažeš kluzná pouzdra, ve kterých se pohybují vnitřní nohy? Tam se totiž právě upravuje to mazání na olej (místo vazelíny). Olej nad pístek patří i ve vidlici vazelínové.

              0 0
              • Loner  

                Pro Lišáka k věci: Otočím kolo, pootočím spodní imbusy, odklepnu, vyšroubuju imbusy povytáhnu vidlu směrem ke stojícímu aby se uvolnil vstup pro olej, vezmu stříkačku – asi 2 krát po 10 kubících stříknu do prostoru, kde potom olej může volně řádit a zcela jistě se dostane na stíráky, zatím jsem dělal dvakrát na své tak po 5000 km a teď jsi mě nalomil, že se podívám dovnitř před jarem.

                0 0
                • Vilém  

                  Nj, ale o tom tu padla zminka z tve strany az ted. Tech 20ml davas do kazde nohy, nebo po 10ml do kazde? Pokud by bylo 20ml do kazde nohy, tak by to uz mohlo byt moc, ale to bys asi poznal, vyrazil by ti asi stiraky.

                  0 0
                • Lišák  

                  Já reagoval na to, že jsi psal, že jinde než nad pístkem se mazací olej vyskytovat nemůže.

                  Teď ale píšeš, že může ;-)

                  0 0
                  • Loner  

                    Abych to už ukončil – teď právě jsem před jarem se díval zybtečně po zimních 800 km dovnitř – olej tam furt nějak je, tzn. pružiny jsou zamaštěné, stíká po nich trochu loňský olej, tak jsem ho nechal okapat a doplnil do každé nohy dvakrát po 10 kubíkách. Tlumič jsem ani nevytahoval, není na něm naštěstí co rozebírat. Nad pístkem mám fakt asi cenťák, takže objem vzduchové pružiny se tím dost změnší, takže mám nafouknuto jenom 90 dílků – chod zkouším po těch letech vidlic citem, sag neměřím, když někde na pomalých kořenech jdu omylem na doraz, tak přfouknu.

                    0 0
          • bruco  

            Ako si ho prerobil zo 120 na 140mm? Milan ma na svojich strankach info, ze zmena zdvihu sa robi odobratim spacerov len do 120mm. Zo 120mm na 140mm robi zmenu len on, kvoli upravenej negativnej pruzine.

            0 0
            • Luma  

              Nevím jak je to u modelu 08,ale 09 spacery nepoužívá a zdvih se nastavuje pomocí kolíčku který prostrčíš předvrtanou dírkou na trubce pístnici v levé noze.Zdvihy jsou tam 80,100,120,14­0 jedině pokuď chceš nějaký jiný tak můžeš použít spacery

              0 0
              • bruco  

                U 08 su spacery. U neupraveneho je zmena jasna, mna zujima zmena zo 120 ma 140 u upraveneho. Snad mi Foose povie viac. :-)

                0 0
                • Foose  

                  sry že mi to tak trvalo odepsat. Já mam upravenou tuším 2006 nebo 2007 a tam byly spacery, otázka změny zdvihu cca 15 minut podle navodu co je na strankach suntouru.

                  Epicona jsem vozil původně na HT se 120 a na nového fulla jsem si ho dal místo tory

                  0 0
                  • Foose  

                    jo a negativku jsem neměnil, v době kdy jsem to předělával jsem o ničem takovém neslyšel.

                    0 0
                  • bruco  

                    Dakujem za odpoved. Mam 2008 na 120mm a chcem prejst z HT na fulla a nechat si ho tam, ale na 140mm.

                    0 0
              • nobody  

                a zkoušel jsi svého Epicona 09 nastavit na 140? Na pístnici jsou, jak píšeš,  možnosti nastavení 80–140, ale pustí tě na 140 tlumič? Podle stránek SR jsou LOD a RLD jen 120 a TAD 140. Jestli to budeš někdy rozebírat, tak zkus nastavit 140, jestli to bude fungovat, docela by mě to zajímalo.

                0 0
        • misak.kadlec  

          Za 1. to nemá nic splečnýho s mazáním vidlice

          za 2. je cenťám nad pístek na mazání pístku strašně moc.

          0 0
    • kesu  

      prihod trochu (par set)a sezenes za to Recona Uturn s poplokem a budes mit vystarano.Hnoj vi jak to sehnat.

      0 0
      • MlokCZ  

        V čem bude mít vystaráno, když ten Recon bude citlivostí výrazně horší než upravený Epicon a k tomu bude ještě výrazně těžší?

        Osobně bych o Reconu uvažoval pouze v případě, že by stál tak maximálně 2/3 ceny upraveného Epiconu.

        0 0
        • kesu  

          ja tomu porad neverim,setkal sem se jak s upravenym tak neupravenym epiconem a oboje nestalo za moc.Odtud prameni muj nazor..

          0 0
          • Foose  

            tak to by sis toho upravenýho mel zkusit znovu…

            0 0
          • MlokCZ  

            Nevim kolik upravených Epiconů, v jakém stavu (tím myslím starání se o servis) a jak dlouho si testoval.

            Já už měl v ruce na krátko cca 7 kusů, dva mi jezdí dlouhodobě v blízkém okolí. Všechny perfektní citlivost s odtrhem kolem 5kg (píšu kolem, protože v ruce nepoznám zda má 5 nebo 6kg a všechny jsem samozřejmě neměřil).

            Majitelů se tu už vyjádřilo také spousty (postupně čím dál více).

            Těch neupravených jsem osobně v ruce měl minimálně, tam vycházím jen z údajů mnoha majitelů.

            Reconů jsem už v ruce také pár měl, ani jeden se ani trochu nepřiblížil upravenému Epiconu. Reby to samé včetně těch dvou co mám doma (tedy ta jedna se upravenému Epiconu zcela vyrovnán, ale to proto, že je také upravená). Dalších cca 12 kusů dual air RS vidlic jsem měl v ruce a opět ani jedna neměla šanci rovnat upravenému Epiconu.

            0 0
    • mastihuba  

      zrovana na postu vidlice bych na kole tu tisícovku nešetřil. Ještě bych řek že pro Epikon oproti Rekonu hovoří ušetřenejch 300g-400g.

      0 0
      • Marccoo  

        já uvažuji,že epicon09 koupím taky a vyměním ho za Toru pružinovou,těžkou jako tank,ušetřil bych 440g

        0 0
      • Blade  

        300–400g? ..no když srovnáváš s u-turnovým Reconem.

        0 0
        • mastihuba  

          s jakýmkoliv :) bo neuturnovej soloair má taky dvě kila.

          0 0
          • Blade  

            Že by výrobce i ešopy tak kecali? 4.0–4.2lbs (cca 1800–1900g) No možný to je, exaktně zváženo to nemám a jen kvůli tomuhle ju z kola sundávat nebudu :)

            0 0
            • mastihuba  

              už sem měl našlápnutý ke kolu abych to sundal, ale musel bych odříznout bovden od brzdy a kabel od tachecu, tak sem se na to vyprdnul. ve hmotnostech tady někdo navážil 2kg.

              0 0
              • Blade  

                No to sem taky našel. Rok 2005. Třeba tehdá vážil víc:) Na druhou stranu je tohle jediný údaj s takto velkou hmotností, ostatní jsou mnohem nižší..

                0 0
                • roud  

                  u epikonu 09 jsem navážil 1804g …

                  0 0
                  • Blade  

                    To je možný, na netu jsem našel 1800g.

                    0 0
                    • roud  

                      jj pokud zkrátíš sloupek seš pod 1800g což za tři litry je fakt luxus :O)

                      0 0
                      • Marccoo  

                        To je,chtěl jsem koupit jetou R7 nebo Recon,ale rozhodně jdu do epicona.Fakt luxus!

                        0 0
                • mastihuba  

                  tímto pardon :) mi to nedalo a šel sem to zvážit. sice je to na váze po prababičce, ale je to celkem přesný. Recon 2005/6? solo air 351 SL sloupek 20cm s ježkem a kroužkem od hlavka. S celým sloupkem to bude těch 1800. takhle jen cca 1760 druhou dvojku aby to hrálo uplně sem nenašel.

                  0 0
    • karvi  

      Asi budu za blba, ale jakej je rozdíl v upraveným a neupraveným, v čem to spočívá. a kdo je Milan?

      0 0
      • Vilém  

        Odpovedi najdes zde.

        0 0
      • vlk  

        Milan je člověk, který dělá tuning vidlic za peníze a prodává i nové vytuněné.

        Co dělá s vidlicemi? Asi vše možné.

        • Upraví progresivitu dle prání-zmenšení zvětšení pozitivní komory -v rozmezí co technicky vidlice dovoluje
        • Vymění případně negativní pružinu, aby odpovídala pozitivní komoře pro uršitý tlak pro určitého jezdce.
        • Snižuje odpory vidlice-asi výměny těsnění+ mazání.
        • Předělává vazelinové mazání na olejové-o tom je tu toho spousta.
        • Pomocí pouzder-nevím zda nových nebo jen jejich úpravou zmenšuje vakl vidlic
        • Upravuje tlumící patrony-aby byly funkční-zvětšení průtokových kanálků, případně výměny pružinek apod na ventilech za měkší.
        • Vyrábí do některých vidlic, nebo spíše upravuje uzamykání stylem, že se uzavře zpětný ventil-funguje pak podobně jako Eta
        • A co si vzpomínám vyrábí nebo upravuje tlumiče na low a high speed kompresi.

        Snad jsem něco nezapomněl, z toho co tu o něm lidé psali.Případně někdo doplňte.-kompletní tuning, co je na dané vidlici možné.

        Ani jsem netušil, že je toho vlastně tolik, než jsem to začal vypisovat.Někteří ho mají za boha. Někteří ho zase díky způsobu vyjadřování, především v minulosti, nemusí a někteří, kdo si tuní vidle sami(byť i třeba ne s takovými výsledky jako má on) ho nemají kvůli povyšování a shazování každého, kdo si něco dovede upravit sám, rádi.

         

        Každopádně to jak se s Tebou bude v diskuzích bavit bude záležet zda si tě hned na začátku dá do kolonky bacha nepřítel, nebo do kolonky-Ok je můj obdivovatel. Takže pokud budeš něco potřebovat, tak se s ním raději v ničem nepři :) Ne dělám si srandu.

              
        0 0
    • RedAce  

      Zajímalo by mě, kolik do Epicona 2009 foukáte, mám 110PSi a furt mi to zdá nějkaý houpavý, vážim 77kg…

      0 0
      • Luma  

        Epicon 09 RLD nastaven na zdvih 100mm a foukám 80Psi vážím cca 75kg komplet s báglem atd.Mám ho předělaný na olej mazání.

        0 0
      • Vilém  

        Kdyz koukam na toho skareba kterej ma snad 63mm, tak se nedivim:) Nesmis chodit tolik ze sedla.

        0 0
      •  

        mám 90 kg a foukám ho na 95 PSI, možná ještě 5 PSI uberu

        0 0
      • Martin11  

        Vážím 100kg a foukám 100psi :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.