• Émile Durkheim

    Navštívil jsem v poslední době několik prodejců kol (mají otevřené servisy), kde mi všichni tvrdili, že následující sezónu bude tak málo kol, že neví co budou prodávat. Některým prý zrušili kola v předobjednávkách, jiní mají kola „potvrzená“ až někdy na začátek příštího léta.

    Prý není Shimano, nevyrábí se v Asii atd … To má ten Covid opravdu takový vliv ?

    Otázka k diskusi, je to opravdu tak, co si o tom myslíte ?

    • kubad  

      Ne kecání aby mohli zvedat ceny.

    • scortis  

      Né není to tak. To prodejci si jen vymýšlí, aby neměli náhodou moc peněz a mohli žebrat u vlády, která se na ně vykašle :D

    • Jáchym 1  

      Shimamo je totálně,,zahlce­ný"objednávka­ma od výrobců kol.

      Kdo nemá v tuto dobu potvrzenou odjednávku na rok 2022 ! tak nebude mít z čeho montovat.

      Výrobci kol už pracují na kolekci ,,23"aby měli predstavu co budou od SH potřebovat a včas to zadali do objednávek.

      Další zádrhel je,že na rok 23 má SH představit nějaký novinky,ale kdo ví co to bude.

    • p@X  

      Kol bude míň a budou o dost dražší, co na tom chceš furt diskutovat?

    • Cavendish  

      Je toho víc. Force třeba nemá vůbec nic :D SR Suntour zase nedodává vidlice…

      • Jáchym 1  

        Suntour má na tři roky naplněný kapacity.

        • Cavendish  

          Plno obchodů je ale nemá vůbec skladem?

          • Jáchym 1  

            Všechno jde do výroby kol.

            • Cavendish  

              :( chjo. Potřeboval bych Raidona s rovným sloupkem a pevnou osou…

              • Gaper  

                AXIT

                • Cavendish  

                  5,2K za Raidon? Tak určitě :) Ale díky

                  • Gaper  

                    je to nesmysl, ale aspoň ho mají :D. Axona Elite SF20 neseženeš nikde…

                    • Cavendish  

                      Vzal bych za 3,5k XCR Air, kdyby nebyla o 400g těžší. To mě celkem sere, Jinak jsou to stejný vidlice.

                  • jIrI___  

                    Tipuju, že vyšší ceny, než na které jsme zvykli, budou standardem… Teď jsem si toho třeba všiml u řetězu XX1, na začátku sezony jsem ho kupoval za necelý litr a teď se všude pohybuje kolem 1500 Kč.

                    • wilda81  

                      +1

                    • easton  

                      Přesně tak. Klidně bych si vsadil, že Raidon, až bude, tak už nikde ne pod 5000,–

                  • BabbaJagga  

                    Tak buď potřebuješ, nebo jen chceš.

                    • Smazaný účet  

                      Vysledny efekt je stejny ;). To co chci potrebuji a vopáčně mila Jago ;)

                      • BabbaJagga  

                        A teď jseš tady jako Cavendish nebo Tr35? Abych se v tom neztratil, jako tuhle někdo v Dukle :DDD

                        • Smazaný účet  

                          Jo mila Jago, tve starosti na moji hlavu. Ale je cítit, ze ti ta tva komančska Dukla lezi v mozéčku, za coz máš u mne male plus a u Vsemohouciho nějaký ten odpustek.

                          :).

                          • BabbaJagga  

                            Něco dalšího k tématu nebo ses jen rozhodl, ze budeš svými přízemními invektivami plevelit každé vlákno, které potkáš?

                            :). :). :). :). :)

                            • Smazaný účet  

                              To bylo k tematu, pokud jsi k nemu psal ty, pac ja jsem pouze doplnoval a upresnoval tvoji odpoved jinemu diskuterovi :). Precti znovu sobe, startovaci Jago.

                              • dolomiti  

                                Špatný upřesnění ;-) Je plno věcí, který kupuju protože co chci, ale nepotřebuju :-)

                              • Drobeczech  

                                Efekt stejný není, primárně kupoji věci které potřebuji a poté ty které chci.

                                • TK75  

                                  Aha, to já kupuju to co chci a pak si teprve vzpomenu na to co nutně potřebuju :-)

                      • Alojs01  

                        Kdyz to jen chces a nezda se ti cena, tak to proste nekoupis, ale kdyz to potrebujes, tak to koupis i za cenu, ktera se ti nelibi…:-)

                  • Jakobo  

                    Co se ti na tom nezda? Pevna osa, hlinikove nohy, tak ocelovy krk no, ale porad je cena akceptovatelna.

              • ScottAspect  

                Milan nemá?

      • scalar  

        Force dodává Suntour vidlice :-)))

        • Cavendish  

          Jako že pod nálepkou Force se skovává Suntour vidlice? :)

          • scalar  

            Napsal jsme to nepřesně, producent Force KCK Zlín aktuálně dováží vidlice Suntour, které „oficiální“ dovozce nemá (nevím, jestli aktuálně nemá vůbec nebo si jen chovává na svá kola Apache a Qayron).

    • milan.v  

      Wow, ano, poptávka po sportovním vybavení díky covidu nádobně vzrostla, někteří výrobci nestíhají vyrábět, někteří prodejci nemají dost kapitálu na zvýšenou poptávku, prostě si nemohou dovolit naplnit sklad třeba dvojnásobně oproti dřívějším rokům, banka každému z nich také nepůjčí hned nebo vůbec, atd…

    • Émile Durkheim  

      Došel jsem k tomu, protože jsem chtěl Tarmac SW rám a složit si ho a nikde nic … :( To nevypadá na „kecání, aby mohli zdražit“, proč by mi ho neprodali, když nechci slevu, že ? :)

    • adam1  

      Tak přibyl i hodně segment e-kola no ,dle mě to je pro všechny priorita ?:(

    • Tomcat  

      Každoroční keci jak obhájit malé finanční možnosti pro nákup dostatečného množství zboží na sklad a malé marže, které pak neumožnují posezónní slevy neprodaného zboží.

      Vzhledem k tomu že silnější pes..... …tak výrobní kapacity přesměrují třeba i na opravdu velké objednávky od Pacific Cycle, Inc. A tam koncový segment ve střední Evropě nebo sranda „výrobci“ jako Apačka, Ártuš atd jsou jim .....

      • milan.v  

        Viz můj příspěvek výše, není to jen o výrobních kapacitách samozřejmě…

    • Delkim  

      Jj, problém jsou díly a že není z čeho ta kola skládat. Už delší dobu je problém hlavně v segmentu těch low end dílů.

      Jinak ad ceny: stačí se podívat na Kupkolo na obyč kufry nebo řetězy a porovnat cenu už proti dražšímu jaru… někde klidně i 30% skok

    • jIrI___  

      A to jsme se ještě nedávno smáli lidem, kteří na RB čekali půl roku a více, teď už to bude pomalu standard u všech výrobců :))

      • Cavendish  

        Tak na auta se takovou dobu čeká normálně. Pokud nebereš nějakou skladovku ze sálonu

        • Georrge  

          Jenze kolo je skladovy vyrobek, auto ne, to ti vyrabi podle tebou zadane specifikace.

          • zdenal8  

            Ale prosím tě. A kde se teda berou ty skladový auta?

            • Drobeczech  

              A kde jsou ty skladový auta?

              • zdenal8  

                V celním skladu.

              • ronda  

                Brali jsme do firmy jedno „skladový“ auto, hned k odběru. Byla to odřeknutá objednávka. Tam bych asi hledal stopu.

                • zdenal8  

                  Skladová auta si objednává (rezervuje) prodejce. Nemá je fyzicky na provozovně, ale jsou v celním skladu. Po podepsání smlouvy a složení zálohy se auto uvolní ze skladu a doveze na prodejnu.

                  Množství skladových aut teď samozřejmě bude závislé kuli covidu na situaci ve výrobě. Ale co jsem dřív pořizoval auta, tak sem si ze skladovek vždycky vybral.

            • Georrge  

              Omg… vsak psal pokud neberes skladovku. Tys nikdy nekupoval auto nebo co? Bud si koupis skladovku a smiris se s tim, co ma za vybavu, nebo si to nakonfigurujes sam a pak cekas. Skladovky se vyrabi pro ty, co nechcou cekat, nebo to jsou predvadeci kusy, pripadne auta ktere si zakaznici nakonec nekoupili.

              • Foose  

                automobilky linku potřebují vytížit a ne jen čekat na objednávky na přání… řekl bych, že 70% času jede z linky skladovka a 30% se doplňuje auty na přání…

                • kubad  

                  poměr bude dost zaležet na značce a modelu aut

                  ale jinak souhlas

                • mr.antik  

                  u určitých modelů je prodané vše, u některých zase skoro nic, ale stejně se ví, že to někdo koupí (dealer, leasingovka apod.). zas takový skladovací kapacity nejsou :-)

                  • Foose  

                    Jak píše kubad… taky asi na značce

                    Ale je fakt ze teď se manažeři automobilek snaží a fabriky jedou na plné obrátky.

                    • mr.antik  

                      no ty co dodáváme tak určitě, vůbec to vzhledem k ročnímu období nechápu. Jedině že by jeli nějaký nízkoemisní motory, aby si stáhli průměr C02 kvůli výpalnému.

                    • Drobeczech  

                      Mám teda jiné informace. Třeba v BMW Regensburg budou mít teď do konce roku prázdniny, Dingolfing od půlky Prosince. Dřív jeli až do 18. prosince. Škodovka tak snížila odvolávky.

                • Stavel  

                  Linka jede 100% času na přání. Skladovka je auto vyrobené na přání dealera. Většinou vyšší výbava, aby byla vyšší marže…

                  • mat.libor  

                    Skladovka na přání dealera se většinou objedná s takovou výbavou u které je předpoklad, že to auto tam nebude ležet půl roku nebo rok…takže rozhodně né přehnaná výbava skrz marži ale taková výbava co se předpokládá, že zákazník koupí…

          • mat.libor  

            Auto je taky skladový výrobek.....stejně jako má prodejce cyklo na skladě kola, která ukazuje zákazníkům tak i prodejci aut mají na skladě auta, se kterýma se dá hned odjet a nemusí to být odřeknutý auto…prostě auto na skladě kdo nechce čekat třeba a nebo se chce fyzicky podívat na auto, který si pak podle sebe objedná :)

          • Petr L2  

            Ne každý, tak jako koncern VW dělá auta v zásadě na přání, jsou výrobci, kteří mají tři čtyři varianty, madlí to na sklad a vyber si. Když si žena měla vybrat v práci Nissan, vzala si to domů, protože čekala ten dlouhý seznam se zaškrtáváním jako u Němců a to bylo překvápko, tři úrovně výbavy, automat/manuál a podle toho motor a šmitec.

            • kubad  

              přesně tak , ale ani VW u levnějších modelů nejede na objednávky

              • Esi  

                Já když kupoval Rapida, tak jsem si mohl vybrat z 6 barev a 2 výbav, v pondělí jsem zaplatil, ve středu jsem měl auto na značkách doma, je to teda 6 let ale těch rapidů měli na střeše (parkují tak nová auta) minimálně 40.

                • lumyr  

                  No my když kupovali Rapidy a Fabie do firmy (50+) tak se teda dalo konfigurovat celkem dost (čti škrtat z výbavy), dodání 6–9 měsíců. I ta blbá Fabie měla možností.. Ale to je u koncernu, hlavně Škodovky, celkem standard. Kamarád když kupoval Hilux tak si v podstatě vybral 1 ze 3 barev a 1 ze 3 výbav. A auto skladem v EU celkem rychle doma.

                  • Esi  

                    Jo to jo i u toho Rapida se dá v té výbavě vybírat, ale když je ti to jedno jako mě tak máš auto hned, jedině co by se občas hodilo je tempomat( nebyl bych ochoten za něj doplatit tenkrát asi 14 000), jinak na moje popojíždění 50 000km / 6,5 roku je to skoro jedno :-)

                  • Foose  

                    Zlatí Japonci a její 3 výbavy…

                    Ja teda kupuji ojetiny a člověka zaujme ze u Auta za mega v ceníkové ceně někdo zapomněl nakonfigurovat ovládání hlasitosti na volantu nebo naopak auto má jen klasické žárovky a ne alespoň Xenony.

                    • Tydlii  

                      hlasitost -ok

                      žárovky – běžně to lidi opravdu chtějí, nehledě na peníze (není to snaha ušetřit) ale prostě chtějí to žlutý světlo

                    • oddie  

                      Proč by zapomněl? Třeba to prostě nechtěl. Mé auto stálo kdysi jako nové 1,2M, německý pan doktor si do toho nechal dát tehdy příplatkový palubní počítač, který jsem u jiných aut toho typu neviděl, ale tempomat si tam nedal, ten jsem si musel dodělat.

                      • Lubka6  

                        Je zajímavý, kolik je na trhu ojetin po německejch felčarech :D

                        • snas89  

                          Na druhou stranu stredni trida je v nemecku realny stav (narozdil od cr). Takze tam je opravdu hodne lidi, kteri berou lepsi auta jako standard.

                          Myslim, ze poslednich nekolik let uz plati, ze nejprodavanejsi auto v nemecku je mb tridy c.

                          • snas89  

                            Tak oprava:)

                            Aktualni prodeje napr. Zde:

                            https://www.google.com/…-models/amp/

                            Ale ty cisla je dobry dat to kontextu:

                            Golf je novy model, nasobny registrace jsou logicky.

                            Cecko je konci svyho cyklu a ceka se na novou generaci.

                            Porad ale plati, ze lidi v nemcku (nejen firem), co kupuji auto nad milion je proste hodne.

                        • venkovan  

                          Vsechny. :))) A vsechny maji najeto 100–150000km bez ohledu na to, jak jsou ty plecky stary.

                    • KoudakT  

                      Ty xenony mi až takový problém nepřijdou. Naopak hledám auto bez xenonů :-)

                      • Georrge  

                        Proboha proc? Xenon ma mnohem lepsi kuzel a jestli ti jde o odstin, tak se delaji i teplejsi vybojky (za me nejlepsi je neutral okolo 4000K).

                        • mais  

                          Kužel nedělá xenon, ale projektorový světlomet, xenon jen dělá odstín. Pokud si koupíš auto xenony bez ostřikovače a aktivní regulace – je pak nutný snížený světelný tok a můžeš si být jist, že žárovkové světlo stejného typu auta nesvítí hůře. Pokud si koupíš to s těma regulacema a ostřikovači, tak to u starších aut dost často nefunguje, tak to taky pak často nesvítí lépe, navíc xenonová výbojka není žádný etalon super životnosti při požadovaných parametrech (stejně jako žárovka), akorát žárovku za stovku klidně jednou ročně vyměníš (a když vyměníš za novou a kvalitní – ne chinu, tak se budeš divi, jak to světlo umí svítit), výbojka je mnohem dražší. Xenon je pro běžného člověk v autě prostě frikulín a trendy fíčura

                          • kubad  

                            ještě jsem nejel v autě s xenonem které by svítilo nesvítilo líp jak cokoli co sem jel s klasickýma žárovkama

                            (netvrdím že to třeba neexistuje)

                            každopádně LED jsou zase o kus dál

                            • mr.antik  

                              Led jsou o hrozně moc velký kus dál. Myšleno z pohledu protijedoucího auta(cyklisty), z pohledu auta jedoucího před a přepokládám i z pohledu řidiče..

                            • KoudakT  

                              Kdo na to má žaludek a koule, chce to koupit LEDky do normálních světel. To pak člověk zírá, co to umí. Už jsem to sundal, bo jsem neměl ty koule, ale až se toho někdo chytne a protlačí homologaci, bude to paráda.

                              • mais  

                                tak s tím jsem naprosto klidnej, že to někdo homologuje. Stačí trošku znát normy a konstrukci světel a je jasné, jak to je…

                                mimochodem sežeň si 100W halogendy a dej je do světel a budeš s divit…a nenechávej je tam dlouho jinak se bude divit dvakrát

                                • KoudakT  

                                  No mně stačily ty LEDky. Na to, kolik to stálo, to byl nářez. Ale neměl jsem odvahu to tam nechat, kvůli pojišťovně. Co se týče ostatních aut, probliklo mě tak málo aut, že to asi moc neoslňovalo – bylo to skloněné úplně dolů.

                                  Zvažoval jsem ještě instalaci do dálkových, ale tam na to není místo.

                                  • mais  

                                    dělají se ledkové rampy, co se používají při soutěžích, nebo v lese, je to masakr, ale co jsem viděl měření, tak ledková světla bez regulací atd nemají šanci obstát v normálním provozu…to že to nikoho neoslňuje atd…to jsou takové věci jako přání otcem myšlenky…jak se to bude chovat se zašpiněným, mokrým světlem, jak pod jakým krytem v jakém tvaru světla atd atd atd

                              • pepek  

                                Kromě těch sraček na Ali se už prodávají i plnohodnotné náhrady. Ale 50€./pár

                                • lumyr  

                                  jako homologovaná náhrada?

                                  • pepek  

                                    jo. Ale 130€ :-(

                                    • lumyr  

                                      Psal si 50 :)

                                    • Lubka6  

                                      Ty ale nejsou homologovaný. Na stránkách Osram píšou, pouze pro Off-road

                                      • pepek  

                                        Tady taky píšou, že jsou

                                        • Lubka6  

                                          To je norma pouze pro německý trh a navíc pouze pro některé schválená auta( audi a3, bmw 2, Mondeo)

                                    • mais  

                                      a zeptej se jich na životnost ať víš, za co to pereš :D:D ono taky k tomu dost možná budeš potřebovat stabilizované zdroje napětí :D

                                      • Gaper  

                                        OSRAM na ně dává standardně 5 let záruku, takže to asi vychytaný je. Opravdu ale nejsou homologovaný do provozu…

                          • Georrge  

                            Jenze u zarovky neni projektor tak bezny a tedy je kuzel horsi. Xenony bez ostriku a samoregulace se uz nesmi delat a pokud si svetla predelas na xenony, musis oboje dodelat. A treba samoregulace je fajn vec, protoze malokdo si umi svetla seridit (ale ano, je to vec ktera se muze posrat).

                            Vybojka je drazsi, dnes ty ceny ale nejsou takova tragedie. Horsi je to s vypalenou parabolou, ktera trapi starsi xenony a tohle se prodrazi vic, nez vybojka.

                            A presto bych do xenonu sel zase (pokud by nebyly k dispozici led), ten komfort za to stoji.

                        • KoudakT  

                          Tak mám trochu specifiku v tom, že plánuju pořídit starší auto a u těch držím zásadu, že se neposere jenom to, co tam není. Navíc to zvedá hodnotu pojistky, protože u xenonového světla, ještě ideálně s natáčením, stojí ten světlomet několikanásobně víc, než „blbý“ halogen.

                      • kubad  

                        důvod?

                        • KoudakT  

                          Sháním starší auto a ty světla mají víc částí, které se můžou pokazit…

                          • kubad  

                            OK tomu rozumím, ale nebál bych se toho a neomezoval bych se tím

                            nejdéle sem měl auto s Xennonama 7 let a 195t.km a měnil sem výbojku jednou asi po 5 letech stála cca 900kč

                            vyměnil sem si ji sám

                      • jIrI___  

                        Máš pravdu, xenon je v dnešní době už mrtvý i u nižší třídy a nemá smysl kupovat auto bez LED.

                        • ronda  

                          Za LED bych vraždil. Dobrá půlka lidí je vozí nejspíš nějak přizvednuté, protože rvou do očí, hnusně oslňují. Ne že by i halogenama nesvítili na veverky, ale není to taková rána do voka.

                          • MatS  

                            Vetsina modernich aut ma automaticke rozsveceni a prepinani svetel (i dalkove). Neresi to a nectou navod, kde se pise, ze to sice prepina samo, ale v urcitych pripadech to musis regulovat. Prikladem jsou jednostopa vozidla a protijedoici auta s vadnym svetlem.

                            Tak treba te to nepoznalo a dostals plnou :)

                            • Esi  

                              Pokud někdo jezdí bez funkčního levého světla tak dobře mu tak že dostane plnou, stejně takové auto nemá na silnici co dělat

                              • deekay  

                                A kde panove vite, ze dotycny treba nejel na kole, hm?

                                • kubad  

                                  :D

                                • Esi  

                                  No nevím jak moc jsou citlivá ta čidla, jestli by to třeba výkonne cyklistické světlo vzalo, sám jsem automatická světla nikdy neměl. Na motorky to určitě reaguje, jinak by to neschválili do provozu. Problém je třeba horizont kdy protijedoucí chvilku dostane plnou, normální řidič když má mozek a vidí podle světel že proti za horizontem jede auto tak ta světla přepne včas

                            • liborg1982  

                              Automatické dálkové jsem zkoušel 2× a nevim no. Když mi to „vrátil“ kamion vším co měl…fuj.

                              • Esi  

                                Škoda že ti neposlal z toho fotku mohl jsi mít celotělový rentgen :-) taky takhle jednou probliknul kamion auto co jelo předem mou, měl nahoře rampu přes celou šířku střechy, vypadalo to jako kdyby před náma spadlo slunce :-) asi 50m jsem jel úplně po slepu

                          • kubad  

                            Xenony i LED musí mít automatickou regulaci sklonu, přepínání dálkových už je složitější tam to taková hitparáda není některé auta to moc zmáknuté nemají,

                            nesmíš prostě do těch světel čumět :D

                            • mais  

                              Nemusí, pokud mají omezený světelný výkon, typický příklad našeho malého rybníčku byly xenony v rapidu.

                              • kubad  

                                ok nesleduju, netušil sem že tohle uvolnili :(

                              • MatS  

                                Souhlas. Mam i Rapida s xenony a automaticke nastaveni a ostrik tam neni. Ale i pres papirove nizsi vykon sviti paradne. Muzu to ted srovnat s novou oktavkou v ledkach.

                                • McBlacky  

                                  Ta, na ledky, sviti totiz dost na kokot :/

                            • ronda  

                              Do těch světel nemusíš čumět. Když máš prostě proti sobě ostře bílou stěnu, můžeš koukat klidně na patník a je ti to houby platný.

                              A nejsou to jen nějaký postarší vrány s rozštelovanýma světlama. Pohybuju se víc než často okolo Kvasin a co chvíli potkávám testovací auta s F a RZ. A i od nich občas pecku do xichtu. Samozřejmě píšu jen o potkávačkách.

                              No a horizonty, kde to nemá kdo jak ovlivnit, to je kapitola sama pro sebe. Tam je to hnusný i nahoře v kamionu.

                          • jonti  

                            Co jsem četl, tak problém je v tom, že zdroj světla je velmi malý a tím oslňuje víc, když na tebe zasvítí.

                            Taky to přiklápění není vždy funkční, nebo při přejezdu přes horizont ani nemůže fungovat.

                            • mais  

                              Hlavně jsou před nima čočky a koukej se do lupy

                              • kubad  

                                základ je se do světel nedívat :D

                                • Twitko  

                                  hele, pred mnoha (asi 40 :-) ) lety jsem jako junak cetl knizku od polskeho rally jezce Zasady. Takovy povidani jak jezdit sportovneji a k tomu nejake uzitecne tipy. Jeden si pamatuju dodnes a stale ho pouzivam .. pokud proti tobe jede auto a „sviti ti do oci naplno“, zavri jedno oko … az pote, co to auto mines, tak to oko zase otevri – protoze jsi ho „posetril“ tak funguje OK a v te tme porad dobre vidis. No a za chvili se vzpamatuje i to druhe oslnene a vse je zase cajk.

                                  • KoudakT  

                                    Mně na to pomáhá vést auto podle pravé krajnice. Mám oči daleko od světel a ještě hlídám, aby mi tam neskákal nějaký chodec nebo neosvětlený cyklista.

                                    • kubad  

                                      dělám to stejně když někomů pálí světla čumím před auto na pravou krajnici,

                                      • Esi  

                                        Jo to mě učili kdysi dávno i v autoškole

                                      • ronda  

                                        Samozřejmě, že se to takhle nějak musí řešit, aby člověk na silnici ve zdraví přežil. Je to ale řešení z nouzem stejně má člověk omezený přehled o dění na silnici. Neomlouvá to ty hnusně ostrý světla, nebo různě rozštelovaný světla, případně permanentní dálkový u některých motorkářů.

                                  • pepek  

                                    Ano, to byl v 16 letech bůh. Hlavně napsal, že když začneš vracet volant, když se smyk zastaví, tak už je pozdě. Vyzkoušeno mnohokrát – a měl pravdu :-)

                                  • skaj  

                                    Tohle je dobry trik. Pouzivali to uz pirati s paskou na oko. Tu, ac si to mnozi mysli, nenosili kvuli vypichnuti oka, ale aby ziskali vyhodu v boji.

                                    • mais  

                                      jojo přizpůsobení zraku, přehodili pásku podle bojové situace

                          • aquilas  

                            No je fakt, že plno aut svítí do nebe nebo nesvítí vůbec. Ale přece nečumim do světel protijedoucího auta ne? Třeba si uvědomí, že mu to nějak nefachá, když ho problikneš. Víc s tím nenaděláš.

                            • mr.antik  

                              protijedoucí až tak nevadí, horší je když jede někde za tebou.

                              • jonti  

                                Nemáš na zrcátku zatmavení?

                                • McBlacky  

                                  zpetný pokud neni automatický tak se da zklopit alespon ručně pro noční režim, ale blbý jsou boční zrcátka pokud nemaj zatmavení a to zdaleka ne každý auto má. Ono teda pokud za tebou stojí vysoký SUV, tak te treba v kolone krmí i přes to zatmavení solidně.

                                  • Georrge  

                                    Jj SUV a dodavky jsou nejhorsi… a to mam jeste ke vsemu coupe, takze nizka strecha a zadni okno. Ale i kdyz je to stara mrdka (15+) tak zatmavovani zrcatek nastesti ma :)

                                • mr.antik  

                                  spíš boční mi vadí – v dodávce jsou fakt velký a těžko se jim uhejbá. Ale ono tak ti to prosvětluje kabinou, prostě jedině zapnout mlhovky nebo mu uhnout.

                            • mais  

                              Nehorší jsou zadní led mlhovky..s tím nic nenaděláš, většina lidí je za volantem tak vymaštění, že netuší, že když jedeš v koloně a nejsi poslední, že máš zhasnout zadní mlhovku.

                              • aquilas  

                                Jojo tyhle mlhovkáři jsou kapitola sama pro sebe. Oni nad tím asi vůbec nepřemýšlí. To samé s předníma mlhovkama ve dne. Taky s tím svítěj kdovíproč, i když si tím vůbec nepomůžou :)

                                • Georrge  

                                  Na mlhovkare obcas plati dalkove do zadniho okna, ale ideal to neni, beztak si o tobe neco pomysli a muzes tim otravovat ostatni ucastniky provozu.

                                  A ti co vozi predni mlhovky to povazuji za frajerinu, jiny benefit v tom nevidi :) jen chcou svitit jak vanocni stromecek. K dokonalosti to dotahli ti, kterym trvale sviti i smerovky.

                                  • lubosalbi  

                                    nechcete si jít řešit ty auta někam jinam? :-)

                                    to je zase zaplevelený vlákno jak se patří

                                  • KoudakT  

                                    Tak byly doby, kdy byly mlhovky za tučný příplatek, takže bylo třeba ukázat, že na ně byly love.

                                    Ono některé automobilky to tak mají dodnes. Asi součást simply clever…

                              • KoudakT  

                                jak, nic nenadělám. Jak někoho dojedu, čekám chvíli, než si všimne, že jsem za ním a pak bliknu dálkovýma jednou, když nic 2× a pak nechám dálkové jet pořád.

                                • TK75  

                                  Takže ho oslníš a on nabourá a zabije se.Třeba

                                  • KoudakT  

                                    Přepne si zrcátko.

                                    • TK75  

                                      Nemůže, drží křečovitě volant, je to totiž nervózní starej děda

                                      • KoudakT  

                                        tak máme aspoň ztráty na sítnici oba.

                                      • McBlacky  

                                        nez stihne dat ty dalkovy uz deda mizi ve zpetnym ne ;)

                                • liborg1982  

                                  Aneb jak blby potkal hlupeho. Promiň, ale nevím proč by tě blbost jednoho měla opravňovat také k porušování pravidel.

                                  Ano i i mě mlhovkari štvou, ale abych je úmyslně oslepoval…

                                  • Georrge  

                                    To neni o tom abys ho oslepoval ale abys ho upozornil ze dela neco blbe. Stejne jako probliknes dalkovyma toho, kdo jede s dalkovyma v protismeru. Jen lidi nejsou moc zvykli na blikani zezadu, nekdy jim dlouho trva nez pochopi co po nich chces (casto to nepochopi vubec).

                                    • TK75  

                                      Jo jenže mlhovkař, když ho někdo problikne:0 nechápe proč?On totiž ten kdo ty mlhovky takhle blbě používá to dělá protože neví že je to blbě.Takze si jenom říká proč na mě ten vul bliká?No a nakonec když ho oslníš tak je to o tom že on je z mlhovkama nevědomky troglodyt, ale ten co oslňuje je troglodyt vědomě a úmyslně :-)

                                • mais  

                                  jojo miluju tyhle, co dojedou a začnou blikat a vysvicovat, protože někam pospíchají..kdysi jsem takhle převážel jedno hezké autíčko (rychlost cca 80–90 km/h) a dojel jeden a udělal to, ok hodil jsem blinkr, pustil ho, při předjíždění mě ještě vytroubil, řval na mě ze ztaženého okna nepublikovatelné výrazi…tak jsem ho po předjetí taky problikl..to hezké milé autíčko mělo vepředu 6× 100W halogen .. no zastavil hned a měl asi docela pocit, že je dobře vyfocen.

                            • ronda  

                              Tebe světla oslní jen když koukáš přímo do nich ? Mne zajímá i co se děje na silnici okolo toho protijedoucího auta, i to samotné protijedoucí auto. Můžu koukat někam stranou, ale pak se nemůžu divit nějakým náhlým překvapením v případě jejich problémů. Tohle byl třeba problém vysvětlit některým motorkářům s permanentními dálkovými ve dne. Že když koukám bokem od jejich ostrých světel, že sice o něm vím víc než by bylo příjemné, ale že vůbec netuším co provádí, nebo co se s ním děje. A že těžko pak budu včas reagovat.

                              • Esi  

                                No přes den dárková světla jsou sice nepříjemná ale nějak extra neoslňují, s tím co je v noci se to nedá srovnat

                                • ronda  

                                  Ale určitá obdoba tam je. Pokud teda nemám světla jen ta to, abych nějak svítil a chci mít přehled o dění (ve dne i v noci)

                              • aquilas  

                                Hele já nevim, ale i když to někdo v noci pálí dálkovejma, je to nepříjemný, ale já se na to prostě nezaměřim a koukám si na mou stranu. Sere mě to, ale přežiju to. Takže ho maximálně probliknu a to je vše. Že by mě to ale nějak rozhodilo, to asi ne.

                                • lumyr  

                                  Tak jsou dálkový a dálkový. Ale poslední věta souhlas

                                  • aquilas  

                                    Jasný no, pokud na tebe někdo pustí rampu světel, vidíš prd :))

                                    • ronda  

                                      Tak na to tam mám 400W a holt to nějak prosvítím. :-)

                                      • Esi  

                                        Neprosvítíš, jen uvidíte hovno oba, o to větší šance se srazit :-)

                                • ronda  

                                  Taky žiju a přežívám to. Denně jezdím ráno i večer proti kolonám na neosvětlených úsecích, tak si toho užívám do sytosti. A vždycky už se těším z osobáku do velkého. Tam dosvítí jen ti s vyvrácenou parabolou nebo obrácenou žárovkou.

                                  A není to tak, že by mi z toho nějak tekly nervy, jen mi to vadí a napsal jsem sem o tom, když se o tom diskutuje.

            • snas89  

              Spis zalezi kde se to vyrabi a kam to jde na trh. Napr japonsky do evropy nekde moc dobre planovat. Proto maji dve tri vybavy.

              V japonsku pro japonsko to jde nakonigurovat uplne bezne jako tady vw.

              • BabbaJagga  

                Ty žiješ ve 21.stoleti v bludu, ze japonská auta se do Evropy dováží z Japonska? Tak asi nějaké menší množství specialitek jo, ale masovky se produkují zde.

                • kubad  

                  třeba Mazda podle tebe vyrábí kde?

                  • BabbaJagga  

                    OK, Mazda zrovna ne, ale napr. Toyota, Honda, Suzuki, Nissan… a Mazda není zrovna obří výrobce, co si budem povídat.

                    • kubad  

                      ja vím, ale prostě to nejde brát paušálně,

                    • snas89  

                      Zrovna ty co si jmenoval se vyrabi v uk, coz taky neni uplne za rohem…

                      A rozhodne neplati, ze tam delaji vsechny modely.

                      • BabbaJagga  

                        Četl jsi mou předchozí výměnu s kubad? Tohle už jsme, myslím, vyřešili. Hlavně nepaušalizovat.

                    • Řepík  

                      Toyota některé modely vyrábí v Japonsku!

                      • BabbaJagga  

                        Aha, tak moc dekuju za upozornění, to jsem vůbec netušil.

                        • Foose  

                          A Subaru?

                          • nzg  

                            Subaru pouze Japonsko s výjimkou, že USA modely se vyrábí v Indiane, takže mají i drobné odlišnosti, co se týká dílů a vybavy.

      • Tomcat  

        To nebylo čekáním :-P......

    • TommyP3  

      Covid s tím zahybal taky, ale k tomu byla hromada fabrik v Číně odstavena kvůli záplavám. Co ja vím tak Shimano má skluz v objednávkách cca 400 dni a snaží se přesunovat co muže jinam. I Číňan už začíná být drahý, takže Malaysie, Bangladéš a podobně.

      • Georrge  

        Vsichni najedou na vyssi vyrobni kapacity, aby to pokryli, ale az ten hype za rok, dva skonci, tak pro zmenu bude vyrobnich kapacit moc :)

    • FOSA  

      jak se to řiká?? "Nestraš starou babu velikým *urákem? :-))

      Stejně s tím nikdo nic neudělá, můžete si nakoupit komponenty do zásoby, jako těstoviny a mouku v první covid vlně. Pro většinu ciklistů to takové drama nebude ne? Hůře pro ty, co mění kolo 2× za sezonu.

    • Venda  

      Taky mi to uz v servisu říkali. Ze Shimano nezvladlo covid a ze vyrobci budou mít rámy, ale nebudou mít, co na ně dat.

      Ale i ted se da nekde koupit kolo ve treba dvaceti procentni akci, tak si myslim, kdyby to bylo tak horký a prodejci si byli opravdu jisty, ze nebudou mít, co prodavat, proc by vyprodavali letošní kola se slevou?

      • Georrge  

        Furt se tu pise o shimanu, co sram? Ten ted ma sanci na zlaty dul :D

        • cosmo  

          kdo ma cast produkce na sramu je celkem ok, kdo sazel vyhradne na shimano je v pytli…mluvim o malych vyrobcich

      • Tomcat  

        Neexistuje jen Shimano.

        • Venda  

          V nasich cenovych hladinach existuje. Ale treba se ti prodejci bavej o kolech za 20–30, ne za sto ..

          • Tomcat  

            taky se nebavím o kolech za sto…

        • krabica  

          Tak on nestíhá třeba i Fox, výrobci mají rámy, ale nemají tlumiče…

          • esmo  

            Fox nikdo nejezdí, všichni máme RS :)

      • TK75  

        Tak to je dobrý, aspoň bude na prodej hodně rámů

        Třeba:-)

        • krabica  

          Možná tak pevných, tlumiče taky nejsou… :-)

          • TK75  

            No suspension, no problem

            Jak říká klasik :,–)

            • JachymP  

              Gravely taky nejsou jestli myslíš tohle. Chtěl jsem Revolt Advanced a po půl roce čekání na XL jsem už čekat nevydržel…

              • Foose  

                Nevydržel a?

                Koupil botasky a začal běhat? :)

                • JachymP  

                  ;) ne, koupil jsem Diverge. Toho Revolta jsem neměl bohužel ani příležitost vyzkoušet, resp. seděl jsem jen na L ale to nebyla správná velikost.

    • Esc  

      Nejsou díly, nejsou kola..a asi jen tak nebudou. Na druhou stranu, problém budou dražší kola a větší velikosti, případně velikosti XS a S.

      Výrobce raději použije díly na mass market než na jedno drahý kolo.

      Velikosti M a L asi budou.

      Třeba můj konkrétní problém je ten, že jsem chtěl na novou sezonu nový kolo, jezdím XL, ale prostě nebude. Můžu si ho předobjednat na 2022 a pak se modlit, že to přijde.

      Kdybych měl velikost M nebo L, asi bych ho i někde sehnal..

      Takžetak :)

    • TK75  

      Taky mi přijde že jsou nějak podezřele vyprodané pláště

      • iron.hide  

        S tymto celkom suhlasim.

        Proste ak uz najdete co chcete, tak treba preventivne zobrat viac kusov

        • Foose  

          jak za komunistů…

        • Smazaný účet  

          Ano, to co mi sedi vcetne veci na kolo, kupuji v ix kusech. "Doktor říkal, ze na to mám " :).

    • obda  

      V Asii se vyrábí, a dost. Výpadky byly také (speciálně u komponent – Singapur a Malajsie), ale hlavním důvodem byla a je vysoká poptávka po kolech, kdy některé fabriky najely ze dvou směn na tři a stále nestíhají. Výrobní kapacity a komponenty si rozebrali velcí hráči, ti menší mají teď smůlu.

      • vt  

        Ono to asi bude kombinace vice faktoru … a konec koncu lepsi ceny a min vyprodeju se vyrobcum bude hodit.

      • RomanH  

        Vidim to podobne. Letosni specifickej rok, vypadky ve vyrobe, vysoka poptavka. Na pristi rok prodejci prestreli objednavky, neprodaji, a v roce 2022 to zase pujde dolu. Ale nechme se prekvapit.

        • McBlacky  

          Tezko to prestreli, bude rad ze dostane neco. Rok 2022 uz je davno vyresenej, modely 2022 se budou prodavat od cervna 2021 ;)

          Takze tebe to asi prekvapi to bych souhlasil. Ale neprijemne.

          • jeniiiik  

            .

          • RomanH  

            Me urcite ne. Ja uz kupuju jen spotrebak, tak me to zase az tak trapit nebude.

            Jinak ano, prodavat se zacnou v puli roku 2021, ale neverim tomu, ze o ne bude takovej zajem jako letos.

        • jeniiiik  

          Kolega v pátek dokoukal prezentace 2022 a jde objednávat kola. :-) Tohle je fakt všechno dloooouho dopředu.

    • nooski  

      Ano.

    • Foose  

      až se zhroutí naše ekonimika tak to pro tebe přestane být důležité :)

      • Pincek  

        Ale tak nebudeme přece zbytečně panikařit, není proč :)

      • mr.antik  

        naopak, bude spousta času na kolo,tak je potřeba to mít v cajku.

    • babkanakole  

      Zase v masovkách odhaduji, že příští léto bude halda věcí v bazarech.

      Nikam se nemohlo, tak kola nakoupili i ti, co by na ně normálně nesedli. Ve chvíli, kdy ty opičárny přestanou, zůstane spoustě lidí doma krám navíc, který nevyužijí a bude překážet. Dětská kola se točit začnou automaticky, svišťové povyrostou a část z nich taky na kolo pro jiné zájmy nebude chtít.

      • JachymP  

        My tady ale moc na masovky nejsme ;)

      • Drobeczech  

        Poslední dobou koukám na bazary kvůli výběru zimaka a nic kloudného ve 23" nemůžu najít :(

        • BabbaJagga  

          Ještě je brzo, jak píše babkanakole, čekal bych taky poradnej bazarovej rozjezd až příští rok. Pokud nám tedy nebudou neustále prodlužovat stanné právo.

        • Tomas_82  

          Kup rám tady:

          http://www.kolonet.cz/detail/16703-1/

          A přesládej díly z nějakého menšího bazaru…

      • Alojs01  

        Ta letos zakoupena kola zustanou v garazich, zadnej bazarovej boom myslim nebude…:-)

        • Foose  

          taky myslím.. jestli lidi kupovali hlavně střední třídu tak tu zůstatkovou cenu 15k většina oželí a kolo si nechají…

          • Edwin  

            Podle toho, jaká sorta lidí přijde o práci.

            • snas89  

              Bude to padat vsechno…:)

            • Smazaný účet  

              V dnesni době tedy nezavidim lidem co musi pracovat za penize.

              • Edwin  

                Viď. Ještě, že fetovat se bude vždycky.

              • Foose  

                no jo většina je na HO a zaměstnanec jim platí aby do práce nechodili.. :)

    • cadworker  

      Dnes jsem objednával něco na plečku a třeba hliníkové vidle Force mizí, termíny dodání – září 2021. Holt zbytečné čepy na véčka upiluju a zatřu barvou:)

    • jeniiiik  

      Jojo, dodávka kol běžně půlka příštího roku. Předobjednávky Treku třeba září. Některé modely zrušené, některé odložené. Kolo kde byla varianta Shimano a Sram tak bude jen Sram, snad. Nejsou vidlice, rámy, tlumiče. U Žitného jsem poptával tlumič, dostupnost 220 dní. Sháněl jsem 29 pika a lyrika, Aspire myslím nemá ani jednu, žitný jen nejlevnější a 27.5. Sranda. A VOC dílů jsou taky pěkně nahoru, není to až v maloobchode.

    • Venda  

      Z tohohle vlakna je mi úplně špatně. Chci si poridit na příští rok nové kolo, nekdy tak na květen, klidne možná i dýl. No a teď v týdnu jsem měl nabídku na to, co přesně asi chci a ja to zatím odmítl, že na tom stejně teď už jezdit nebudu a bylo by zbytečny, aby mi ctvrt roku jentak lezelo v garáži.

      • Jakobo  

        V klidu :-)

      • Foose  

        kola budou. jen dražší nebo s horším osazením.

        • Jakobo  

          Tyto vlny uz tady byly mockrat. Treba v roce 2010 byl po letech a na dlouhou dobu nejlepsi pomer cena/osazeni, ceny spadly na uplne dno a pak se dalsi roky jen zvysovaly a osazeni se zhorsovalo. Tehdy treba 29" Author Instinct s Rebou a Sram X9 stal dlouhou dobu 19 000 Kc, zeleno bily Sup Team 29 nejak 29 000, ve vyprodeji snad 27. To byly nejlepsi 29" kola z CR a i na dnesni pomery slusne osazene.

          Jenze pak behem dalsich let se postupne preslo na uplne jiny trend a tim se vytratilo srovnani s koly z toho roku 2010. Napr. prisly dvouplacky, karbon, novy typ vidlic, pevne osy…

          Pak v dalsich letech prisla vlna nakupu kol z Nemecka – Radon, Cube, Felt…

          Pak se zacalo silet s karbonem z Ciny.

          Ja bych nepanikaril. Akorat staromilci si poplacou, ze se zveda cena HT na hline s pohonem 3×10. Co uz. Ted bude asi rozhodujici jak nastup elektrokol zamava s tradicnima kolama. Asi nezajem mensich vyrobcu vyrabet stredni tridu obyc kol, protoze s eckama bude lepsi obrat. No a tak nejak.

          • Edwin  

            No on taky v roce 2010 byl dolar za 19 a ve 2008 za 16–17. Teď je za 23.

          • jeniiiik  

            Co to meleš? Myslím že to co píšeš nějak na souvislost s tím co se tady řeší. Přál bych ti vidět B2B některých velkoobchodů jak tam prostě nic není a dlouho nebude… Ani nejde o to že budou kola dvojku pětku desítku dražší, ale o dostupnost.

            • Jakobo  

              Nevim, mozna mas pravdu. A co ze to presne nemuzes sehnat a jak dlouhou dobu uz cekas?

              • krabica  

                On maká pro Mojekolo, takže ví termíny Ghostu, Lapierre, GT, výrobců komponet…

              • jeniiiik  

                Kdybych si objednal kolo o kterém jsem původně přemýšlel, tak do 2022. :) O tlumiči a vidlici jsem psal výše.

                • wilda81  

                  To jde. 3 lockdowny a vyjedeš! :)

                  • jeniiiik  

                    Zase bych začal přinejhorším běhat. Boty mám na tři roky dopředu.. :D :D Nicméně jsem to vyřešil jinak a kola mám. Čekám jen na gravela, ten bude snad někdy v prosinci. Starého mám, tak je mi to fuk. Čekacka taky asi pět měsíců u Specialized, to beru ještě jako super.

              • mykovec  

                Řazení, měniče, brzdy… buď nejsou vůbec a nebo stojí majlant. Ze zoufalství jsem montoval i měnič SunRace a to je co říct

                • jeniiiik  

                  Mám nějaké díly z přestaveb doma. Ještě pár měsíců a bude to mít cenu zlata. :D

                  • mykovec  

                    O tom nepochybuj, ceny pujdou vejš. Mám tu třeba nový měnič Ultegra 6600, stal 700, dneska k nezaplacení …

                    • Melvin  

                      První obchod co jsem se podíval, tak mají Ultegru 6800 za necelých 900.

                      • mykovec  

                        Nejsou kompatibilní, 6600 je 7–10, 6800 je 10–11.

          • iron.hide  

            Jo tie elektrobiky sa urcite budu stale vyrabat, to je istota 100%. Potom si teda kupim elektrobike a aspon budem mat komponenty, prehodim ich na normalny ram.

            • snas89  

              To teda vude vyhra:)

              Podporovat nesmysl a jeste dostat jiny komponenty, nez bych normalne na kolo potreboval:)

              • iron.hide  

                Vyberem si takovy ebajk ktory bude mat komponenty ktore mi vyhovuju :D

                Len horsie to bude s prevodnikom. Musim si okamzite pre istotu zopar objednat do zasoby

            • jeniiiik  

              :D :D

      • DaD  

        Tak to přeji hodně štěstí. Dělám v branži a sehnat si pro sebe slušné kolo je fakt pakárna. Pokud máš nějakou rozumnou nabídku, tak neváhej.

        • kubad  

          souhlas

        • Venda  

          Právě že jsem váhal a kolo do cca brezna odmitl. Nevim, jestli je jeste ted moznost. A nevim jestli jsem udelal chybu. I za dobry penize bylo. Premyslel jsem ,ze podobné model 2020 se ale ještě ted prodává a je v prepoctu o cca jeste o 4000 levnější nez ta moje nabidka (model 2021). Takze jsem vsadil na to, ze to bude pristi rok stejné a jeste mi ho trochu zlevnej. Každopádně ted z toho nemám dobrý pocit… :-(

          • scalar  

            Myslím, že to dopadne spravedlivě :-)

          • iron.hide  

            Ja som sice novy bajk uz kupil, no je to 29" a dovtedy som jazdil iba 26". To znamena ze nemam takmer nic nahradne, ani len nahradny par kolies. Musim sa zase buchnut po vacku a nieco kuknut a objednat. Plus plaste do zasoby samozrejme. A aj druhu vidlu a tlmic by to chcelo.

            Inak pri kupe kukaj aj bazare. Neviem ako vase ceske, no ten nas na mtbiker.sk je velky a ked som vyberal novy bajk, tak kludne by som si tam vybral.

            Btw nakoniec som zobral novu orbeu oiz 2020.

            • jeniiiik  

              Dědo? Trošku mi to připomnělo jak si koupil do rezervy ledničku asi před pěti lety. Neboj válka nebude. :D :D

              • zdenal8  

                No podle tajných služeb se k ní schyluje. Takže zásoby komponentů by se mohly hodit.

              • iron.hide  

                Ne dedo a ani ziadna valka, proste normalne spravanie sa cyklistu ktory jazdi vela a casto aj v blate, snehu, dazdi :)

                Na toho stareho epica 26" mam kopu nahradnych veci, mam asi 4 pary kolies, 3 brain tlmice…

                Na orbeu nemam nic, takze ak sa mi nieco vysere tak mam smolu

              • jIrI___  

                Tou válkou bych si tak jist nebyl… A celkem lituji, že jsem na jaře nenakoupil řetězy do zásoby, protože teď jsou o 50% dražší.

            • jeniiiik  

              Furt s tím MT bikerem. Vy jste tu snad jen nastrčení kvůli reklamy.

              • iron.hide  

                Tak ja som tu uz 10 rokov

                • brtníček  

                  10 let být věrný jedné firmě to už se moc nevidí… :-)

                  • iron.hide  

                    Vo firme mam kolegov co su tam uz 20 rokov :)) je to fakt divne, lebo je to firma pekne na picu.

                    Ja som tam zatial len 5 a asi dam vypoved este tento rok

    • kali222  

      otec – zakladatel sociologie se zajima o nedostatek kol trhu :O

    • venkovan  

      Ne, delaji si predel, muze za to Soros a Gates.

      • iceduck  

        Já bych sázel spíš na Kalouska…

    • Mr.Duck  

      Myslim ze to bude vsude stejny. U kanadskych distributoru asi takhle:

      Na Zeba jsem cekal asi 2 mesice, SRAM stredy budou tusim nekdy v unoru. Levny Shimano kliky ETA 24.3.2021 jsou zatim nejlepsi, 12s Shimano hazky je ted backorder dva mesice. 26" duse zadny nemame od cervence, 27.5 s presta tak od srpna..

      Myslim ze Norco nebo Giant uz je k mani na 2021, Banshee ma treba ramy ale nektery znacky budou „snad“ k mani na jare..

    • Elwing  

      Jestli je tohle vlákno, kde se fňuká, že nebudeme mít svá vysněná kola, tak fňukám taky. Mám objednanou jistou specialitu od Treku a pokud se vůbec bude ještě vyrábět tak rozhodně jako úplně poslední :-/

    • Fran-tic  

      Řešil jsem shodou okolností teďka inov8 trailové botky. Na velkoskladě byla poslední dodávka zboží únor/březen 2020, nic nového zatím nepřišlo. Rozebírají se staré objednávky, ale nový matroš je v nedohlednu. Nemají problém jen s výrobou, ale část zboží ani neodešla z Asie.

    • Radez  

      Tak přej už i v Americe nemajou kola

      https://youtu.be/CJBs38IxLog

      • McBlacky  

        To uz davno. I diky tomu dostane Evropa mene kol :/

    • McBlacky  

      Mam objednano od srpna a nejdriv jsem se fest nasral, ze to zdrazili o 12% a ted budu rad, jestli to nekdy vubec bude.

      • Chlebovnik  

        A teď si představte, pane, že v Americe ceny stagnují.

        Například u nás Tarmac SL7 Pro UDi2 – nejprve stál nějak okolo 190k, pak 205k, od listopadu nově 225k (varianta na Force AXS je ještě o 10k dražší).

        Za oceánem stále 7200 USD bez rozdílu Shimano či SRAM.

        To teprve nasere.

        • McBlacky  

          Tam jeste plati k tomu dan ne? Tzn to neni final cena. Tady v CR pristi rok SL7 bude k dostani tezko, spis vibec. cena je uz specialized kol pro cilovy segment zakazniku vetsinou ten nejmensi problem 

          • DaD  

            Třeba Tarmac SL7 na Di2 už není možné v ČR koupit. Zkoušel jsem i toto a houno z toho, kua drát:(

            • UHU  

              Podle Specialized (ale třeba i ROSE) enormně vzrostla poptávka po E-Bikes (všech) a v návaznosti na to i po příslušenství a oblečení – obrat se zvýšil o 45%. Výroba nestíhá.

              • McBlacky  

                Ebike uz se nestihal dodavat loni, za to corona nemuze

          • Chlebovnik  

            Jasně. Záleží na státu, v průměru kolem těch 5 %. Pointa byla, že u nás (a jinde v Evropě) šly ceny kol razantně nahoru (u již představených a naceněných modelů) a v USA nic. V podstatě jim ty kola teď dotujeme.

            • jeniiiik  

              Ona zdražila i doprava. Celkově je to masakr, kdyz se připočítá clo a doprava na věci co jdou z Asie. Jsou to tisíce na jednom kole. U kola které je v nákupu za padesát to udělá klidně 6–10.000,–

              • Edwin  

                Doprava teprve vzroste. Cena nafty je letos proklatě nízko.

            • kubad  

              Doprava a kurs posunul ceny Neříkám ze nějaké drobné zdražení tam není také.

        • tomxxx  

          Tak ona i část zdražení je kvůli oslabení koruny.

          Před 14 dny sem koukal na teleskopy a nevyplatilo se mi objednávat z Německa, u nás je měli za staré ceny. Teď ceny v ČR navýšili, ale koruna posiluje.

          • Edwin  

            Jo, bejt tak dolar zase za 16, to by se to kupovalo.

            • Tydlii  

              tak potom co tam demokrati vyhráli volby může bejt zanedlouho :D

              • BabbaJagga  

                Je otázkou, pokud naše vláda ještě 2–3× vyhlásí stanne právo, zda si ho budeme moci vůbec koupit.

            • tomxxx  

              Podle mě je momentálně blbost kupovat kolo, pokud ho fakt nepotřebuju. Jedině canyonu je asi dost a zatím nezdrazily. Za každou cenu ale třeba kupovat Spešla, treka… Na to bych se vykašlal.

              • Émile Durkheim  

                Zrovna jsem se na Canyon díval, že bych mu dal šanci … to co bych chtěl, dostupnost květen – červen :D

              • Edwin  

                Tak vždycky je blbost kupovat novou věc. Ale křišťálovou kouli nemá nikdo. Osobně si taky spíš myslím, že do dvou let bude trh presycenej. Ale, jestli se znovu zpomalí ekonomiky, tak to může být naopak. Každopádně si myslím, že nižší příjmové skupiny budou mít příští rok dva větší starosti, než koupě kola.

              • jIrI___  

                Canyon zdražil už hned na jaře. Sledoval jsem nejlevnější dámský hliníkový Grail a ten zdražil takřka skokově o 150 €.

              • McBlacky  

                Takze cekat rok/dva s nejistym vyhledem? Dostupnost se zlepsi, cena ne. Neni duvod. Nebo vidis zasadnejsi duvod pro zmenu kurzu k dolaru? Zvlast ted s Bidenem to bude smerovat ke stabilite. A v horizontu 2–3 urcite nedojde k presunu vyroby do levnejsi zeme – soucasny trend je opacny dokonce.

                • Edwin  

                  Pokud se trh nasytí, cena klesne. Výrobci budou samo svádět navýšení na covid, ale moc rádi teď vydělají na té zběsile poptávce. Až opadne poptávka, opadnou i ceny. Ale nejistě to je :)

                  • Tomcat  

                    Jenže u tohle zboží se trh nenasytí. Horský kola mají krapet kratší čas obnovy vozoveho parku tedy životnost a zastarávání.

                    Směšné je pak ze si někdo myslí jak pak bude bazar plný klalitnich prověřených a po prvnim majiteli. Ojetých kol které si někdo za dobrou cenu koupí, na kterou by jinak nedosáhnul. ..... kdyby tam mu tak bylo, tak nejlepší ojetiny jsou v Polsku, Rusku , Balkán..... …naopak na takovem trhhu je pak ten největší šrot a kradený zboží.

                    • Foose  

                      Jo to by mne zajímalo kde skončila moje kola co jsem prodal na bazaru…

                    • JachymP  

                      +1

                      Kdo čeká s koupí kola až klesnou ceny, tak se načeká… Bude to přesně naopak. Ceny kol neklesaly nikdy a už vůbec ne skokově.

                      • Edwin  

                        Ale vždy jich bylo tolik, že ukecat slevu nebyl problém.

                        • Tomcat  

                          Nepleťte osobní zkušenost s průměrem.

                          Mnoho lidí nemá potřebu slevu dávat , ber neber, vodchod. A než prodat něco nějaký socce/ vohnoutovy( nedavno prispecek o prodejní smlouvě ) raději to i vyhodí, jde o princip…

                          … obzvláště pokud to chtějí na dobírku.

                          Například sleduji na SWAP skupinkách, že jdou pod útokem socek, který myslí, že ti co tam vyměňují nebo darují jsou tam jen pro ně.

                          Vzhledem k tomu jak se plýtvá a nerecykluje neni účelem bazaru a swapů charita, ale snížit trochu to plýtvání. Protože některymbby se to ještě mohlo hodit . Nenikoluv protože někteří na nic jinyho nemaj.

                          • wilda81  

                            Asi tak. Než se dohadovat se slevomaty a spekulanty, tak to raději nechám doma ležet. Ušetřím si nervy.

                            • jeniiiik  

                              Běžně odepisuju, když se někdo hned v prvním mailu nebo SMS zeptá, jestli jde něco udělat s cenou. Ano jde, můžu zdražit. Když nabízí nesmyslnou částku. Ano, kolo prodám, kterou polovinu si přejete poslat? Atp. Oddělí se tím spekulanti, ten kdo má fakt zájem se pousměje a bavíme se dál.

                              Jeden byl dobrej, měl jsem něco dlouho na bazaru, nikdo nepsal snad měsíc ani po slevnovani. Bylo to kolo za pade asi. Nabídnul 35000,– Říkal jsem si co už, alespoň to zmizí z baráku. Tak jsem mu na to kyvnul. A týpek začal v jakém je to stavu, jestli se odservisovana vidlice, jak je na tom řetěz, kazeta, převodníky, jsou někde nějaké škrábance,, vyměněné lanka, je tam něco zničeného? Tak jsem mu napsal, že s takovou slevou by se na tohle vůbec neměl ptát a že po zodpovězení otázek je kolo opět za padesát… :D :D

                              • kubad  

                                A vzal to?

                                • jeniiiik  

                                  Ne, ale hned po něm se někdo ozval. Vždycky je ticho, nikdo nepíše a pak najednou plno lidí. Kolegyně taky prodávala bajka. Měsíc nic, nové fotky, jeden zajemce, nevzal. Nový izerát a čtyři lidi za týden.

                                  • tomxxx  

                                    Taky tyhle vlny nechápu.

                                    Ale zjistil sem, že je někdy víc k nasrání prodávat pod cenou, než za rozumný peníze.

                                    Když prodávám něco fakt za levno, nebo dokonce za odvoz, ozve se strašně hovad a socek.

                                    • jeniiiik  

                                      Jojo. Taky tak. Měl jsem pár věcí co mi bylo líto vyhodit. Ale prodávat se mi to nechtělo. A když jsem to nabídl zadara, tak to ti lidi chtěli dovézt atd. Tak teď tyhle věci raději letí do popelnice a tu čokoládu si za to koupím sám za ušetřené nervy.

                              • jajajaja  

                                Vždycky jsem si myslel, že na bazaru je smlouvání normální a každý, kdo něco prodává, s tím počítá a cenu trošku nadhodí. Asi stará škola, ale já to tak dělám vždycky a na inzeráty,kde je cena pevná, neodepisuju. Ale dobrý je si nejdřív prodejce „otukat“ a pak psát z jinýho mejlu nebo telefonu. :-)))

                                • deekay  

                                  Jestli ses turek, tak jo, je to normalni :))

                                  Ja vzdy na bazaru nahodil cenu za kteoru jsem to chtel prodat a za kterou to bylo realne prodat. A az na par exotu, ktere jsem rychle vypoklonkoval jsem nemel nikdy problem a veci se prodaly rychle troufam si rict ke spokojenosti obou stran.

                                  • jajajaja  

                                    Cenotvorba na bazaru je vetšinou složitá věc, takže je jednodušší stanovit cenu individuálně při prodeji.

                                    • deekay  

                                      Asi povazuju za slozite uplne jine veci.

                                    • obda  

                                      Co je na tom složitého? Buď prodám hned, nebo po pár týdnech zlevním, pokud jsem k tomu ochotný. A nebo naznám, že si to za ty peníze raději nechám.

                                      • venkovan  

                                        Delam to obracene. Dam to tam za mene, na to obvykle reaguji jen lumpove co chtej vytezit jeste vic, a pak postupne zdrazuji. Naposledy, kdyz jsem prodaval kolo, tak jsem zacal na 12000,– a kazdy tyden pridal par stovek navic. Kdyz jsem byl na 13990,– (5 tydnu), tak se kolo prodalo bez smlouvani a co cert nechtel, nez si pro nej prvni zajemce prijel, stihli se pridat jeste dalsi dva zajemci. Nerozumim tomu, ale co aplikuji princip zdrazovani, a delam to i u levnych veci, komponentu atp., vzdy vsechno prodam za vic, nez za kolik jsem byl pripraven vec prodat.

                                        • TK75  

                                          To je geniální.Proste postupně zdražovat a po case, když se kolo neprodá např. uz bude mít takovou cenu, že vlastně ten drahej kousek bude lepší vystavit.

                                • venkovan  

                                  V Tunisu to tak asi mate, zde je to spis nova skola, co se dostal internet do rukou i sockam.

                                • jeniiiik  

                                  Adekvátní sleva pohoda. Nebo ,, příspěvek" na dopravu když člověk jede z daleka. Jasně. Ale u kol za padesát šedesát nabízet pětadvacet atp. je mimo. A že takových zájemců je.

                                • obda  

                                  Já zase neodepisuju na inzeráty, kde není pevná cena. A když prodávám, nehodlám to prodat ani o korunu levněji, než mám napsáno v inzerátu. Pokud to někdo chce levněji, tak ať jde jinam. Já prostě rád vím, na čem jsem a v klidu si porovnám nabídky. V tom mne dost nevyhovovala Indie, kdy jsem pořád nevěděl, jaká je ta minimální cena, za kterou to je prodejce ještě ochoten prodat. Takže člověk buď zbytečně zaplatí víc, nebo dlouho smlouvá a pak stejně nekoupí. Pokud je cena pevná a jasně vystavená, celá transakce je otázkou pár vteřin.

                                  • jIrI___  

                                    +1. Inzeráty s „cena dohodou“ rovnou přeskakuju a pokud někdo na můj inzerát reaguje hned v prvním mailu s žádostí o slevu, tak s díky odmítnu.

                                • Drobeczech  

                                  Hale mě nebaví se s někým dohadovat o ceně. Proto dávám cenu nižší i když vím že teoreticky bych to prodal dráže. Na začátku jsem prodával iphone XR 128GB v dobrém stavu za 10k, všude ceny 11–12k. Stejně hned emaily zda bych neslevil atd. To samé když jsme prodával telefon, co mám na kolo. Huawei Nova 3, běžná cena 3500 KČ, moje cena 2500KČ. Opět zda bych neslevil. Tak jsme zašel do výkupu a prodal to za méně ale bez otravů. Huawei jsem daroval nějaké paní co si na facebooku stěžovala že jí někdo obral o peníze při koupi telefonu.

                      • obda  

                        Ceny kol neklesaly nikdy a už vůbec ne skokově.

                        Ale jo, kolem 2010 ceny šly fakt dolů. Viz https://www.bike-forum.cz/…-kol-na-trhu#…

                • tomxxx  

                  Protože ze dne na den zdražily kola kvůli nedostatku komponentů. Nebo ti přijde normální, že epic na slx s rebou stal 120 a teď je za 140?

                  Lidi teď nakupujit kola jak smyslu zbavený. Nejeli na dovolený a potřebují vycházet prachy za jinou píčovinu. Obchodníci si rochní, ale podle mě je to začátek konce.

                  • kubad  

                    Možná ale v roce 2021 kdy bude mnohem větší poptávka René konec nenastane. Co bude na trhu 2022 je otázka. Čekat ale smysl nemá.

                  • Foose  

                    Kolo s rebou za 140 :D

                  • snas89  

                    Tvl fakt. To je ulet.

                    To mi uz vetsi smysl prijde vzit ten sworks ram s vidli a osadit si to.

                • obda  

                  Kurz CZK/USD je, az na par vykyvu obema smery, plus/minus stejny od leta 2017. Tam bych ten zasadni problem nevidel.

    • Losik Kolosik  

      Já zase čekám od konce září na vyřízení reklamace u Giantu TCR. Přivezl jsem ho domů, ujel 20km a všiml jsem si, že je prasklina na zadní stavbě. Do této chvíle není nový rám. To, že je to více jak 30 dnů od reklamace je sice na vrácení peněz, ale za peníze co je TCR nic lepšího neseženu. Tento čtvrtek sice dorazil nový rám, ale nějakej doveda zabalil do krabice místo velikosti ML velikost XL. Takže story pokračuje :)

    • mais  

      Dobře a co to pro osazenstvo B-F znamená? Každý kolo máme, takže na čem jezdit je, nějaké díly, když něco odejde se schrastí…takže jedině bude problém uspokojit faktor chci to – že někdo potřebuje pravidelně měnit kolo a pohonit gramy a podobně – nevěřím tomu, že víc jak 10 procent lidí je schopno poznat funkční rozdíl mezi komponenty v různých kvalitativních řadách.a mezi značkami dokud komponent není v poruše.

      • krabica  

        :-D To vysvětli těm lidem, co tu nadávají na Sram NX, SX a GX… :-D

        • mais  

          Ale jo, chápu rozdíl ve Sramu s Shimanu – za mě je ten rozdíl takový – když mi někde něco odejde, tak shimano mají v každé horní dolní, sram se shání hůř – takže bych rád, aby mé další kolo bylo na shimanu. Ale jestli si ho koupím příští rok, nebo za dva roky je mi asi tak nějak jedno…

          • Georrge  

            No ted to asi bude jinak :)

            • mais  

              chvíli možná jo…ale zatím jsem viděl spíš trend opačný, že letos i zavedení prodejci zkrachovali

          • tomxxx  

            Hledáš problém, který neexistuje, nebo existuje pro obě značky úplně stejně… Pokud teda nechceš nové kola na 9sp.

            • mais  

              ne vycházím, ze své zkušenosti z cest, prostě Shimano má skladem 95 procent kamenejch prodejen různě po Evropě, Sram ne.- neřeším e shopy, myslím situaci – namotla se větev do hazky a je po ní atd… Jen pro zajímavost kupovali jsme takhle hazku v Německu a brzdovou páku s pumpou v Itálii

      • jeniiiik  

        Hehehe…chci to je hodně zákeřné. Začal jsem to aplikovat i na přítelkyni. Má za dva roky třetího gravela v pořadí, čtvrtéhoo bajka. Takže přísun kvalitních málo jetych bazarovek je.

        • Smazaný účet  

          A jakou ma ta skromna pritelkyne vykonnost na kole :).

          • jeniiiik  

            Spíš je to teda já pro ni chci. Hele baví ji to, jezdí celkem pěkně. To mi stačí. A když se mění její, mění se i moje, zhruba ve stejných počtech až na gravel.

          • dolomiti  

            Co to má výkonnost společnýho s počtem kol? :-O

      • obda  

        co to pro osazenstvo B-F znamená? Každý kolo máme, takže na čem jezdit je, nějaké díly, když něco odejde se schrastí…

        Tak některým se kolo pomalu celkově rozpadá a vyhlížejí už nějaký ten pátek náhradu – nejlépe nějakou supervýhodnou koupi ;) A vypadá to, že nejlepší chvíli k nákupu už prošvihli, a budou muset kupovat ve chvíli úplného rozpadu za nepříjemně vysokou cenu oproti původnímu plánu :-/

        • McBlacky  

          A jeste jiny kolo nez by chteli

        • Melvin  

          To je přesně můj případ. Tak snad se to do jara nějak vyvrbí.

        • mais  

          jo taky mám staré kolo a holt bude muset vydržet…akorát u mě je to až odejde, tak si koupím…že lidi spekulují, aby to bylo tohle a tamto a super výhodně…sorry prostě jim spekulace nevyjde, je to svým způsobem loterie. Na druhou stranu, pokud si lidi kupují kolo na řekněme deset let, je rozdíl v ceně 5 000 při nákupu 500 za rok

          • McBlacky  

            Na deset let si uz skoro nikdo kolo nekupuje. I 5 je hodne, to tak pro silnicku je ok.

            • mais  

              Mám fulla 10 sezon a kdybych s ním nejezdil všude možně a nedostával se do situací, že se prostě tak staré komponenty nedělají, tak bych jezdil vesele dál, takže bude obměna na 29, když budou příští rok, když ne, tak další a pak očekávám, že zase deset let budu vesele jezdit. Ale chápu, hodně to podléhá módě a řada lidí ze všech sil sleduje trendy a přitom jim jsou všude marketingově trendy podsouvány…

            • snas89  

              Hele ja teda zrovna fulla s vyhledem na 4–5 let kupoval:)

            • Esi  

              No nevím mám RB 5 let letos jsem dal nová kola, jinak je v pohodě a ještě 2 sezóny v pohodě vydrží i déle když bude potřeba, nájezd tak 4 tisíce za sezonu

              • mais  

                ale nemáš image z neustále nového a nemáš nejvychytanější nejnovější díly, geometrii a především odstíny barev (ostatně, kdo z nás je schopen ty rozdíly poznávat při toulání se krajinou)

                • Esi  

                  No to nemám, je pravda že po novém kole koukám, v květnu jsem 14 dní před cyklo dovolenou zrušil zadní kolo, tak že jsem narychlo řešil nová kola, stála zhruba tolik co byla cena kola bez nich, tak že teď zase dva roky musí vydržet, přece jen kola nejsou boost tak že je na novém kole nepoužiju, pro mé nezávodním použití je 2×10 dostačující, i když u nového už by to samozřejmě bylo 1×12, celkem se mi líbil i ten tady probíraný silverback, jen ta sedlovka 27,2 nevím jestli na mých 105kg není moc slabá.

                • Melvin  

                  Já zrovna vybírám nového bika a budeš se divit, tak vybírám i podle toho jak to kolo vypadá, jakou má barvu a podobně. Jasně, není to hlavní kritérium, ale proč si kupovat kolo, které bude sice levnější, ale nebude si mi líbit?

                  • mais  

                    spíš jsem to myslel tak, že řada lidí mění kolo pravidelně a přitom mezi obměnami kol je největší rozdíl v jiné barvě mezi jednotlivými ročníky

                    • krabica  

                      To nevím, měním kola, protože přecházím mezi kategoriemi kol XC/AM/Trail/EN, případně rozměry 16/27,5/29, případně mi aktuální kolo nesedí…

                    • jeniiiik  

                      Nová geo, zajímavější díly, vyzkoušíš určite kategorii zakladni model, baví tě to a chceš lepší. Fakt se nemění jen kvůli barvě. S tou geo a díly to samozřejmě při běžné cyklistice ala cyklostezky atp nedává smysl. Ale věř, že je spousta kol, kde je o generaci novější model úplně jiné kolo…

                      • mais  

                        věřím, že to možné je, ale jak často se takový konstrukční zásah dělá?

                        Jsem zcela přesvědčen o tom, že 3/4 cyklistů má kolo, které svými schopnostmi převyšuje schopnosti cyklisty a přitom řada z nich patří do kategorie největších sledovačů trendů a měničů dle trendů. Aneb kdo není marnej zajede nějak na všem, kdo je marnej, toho technika nezachrání akorát získá falešný pocit sucha a bezpečí a pokud se o nějaký terén nebo sjezd pokusí, tak si víc ústa rozmlátí

                        • dolomiti  

                          Hele, jak říká můj mechanik ;-) Když už na to není, tak ať to aspoň hezky vypadá :-)

                        • krabica  

                          To co píšeš vztahuje pro běžnou masu, nebo pro nadšené hobíky, kteří se aktivně zajímají o cyklistiku? To jsou totiž úplně jiné kategorie lidí…

                          • mais  

                            Obecně pro obě skupiny. Respektive v obou skupinách je 3/4 lidí, co si pořídí kolo dalece převyšující jejich schopnosti…a že dostanou tlumiče nadoraz? Kolik lidí je umí adekvátně nastavit…že jim nedrží gumy? Kolik lidí je umí nahustit a vhodně zvolit…a takhle můžu jít komponent po komponentu…

                            • deekay  

                              A sere te to nejak vyrazne? Lidi si vetsinou kupujou to, na co maji a ne to co potrebuji.

                              • mais  

                                jojo vím to je typická definice nadspotřeby

                            • kubad  

                              tady ale nemusíš psát to čím si zdůvodňuješ, že nové kolo nepotřebuješ, to je tvůj boj

                        • jeniiiik  

                          Jak u které značky, většinou tři čtyři roky. Třeba Stumpjumper 2021 je úplně něco jiného než 2016 kterou jsem jezdil. A od té doby je to třetí generace. A ano, máš pravdu, plno lidí to nepozná a nevyužije. Ale proč si neudělat radost. Kdybys to vzal na auta, tak by jsme skoro všichni mohli jezdit Dacii.

                          • mais  

                            takže i pro fajnšmekry má cenu měnit kolo nejdřív po 3–4 letech

                            ad Dacia – hele používal jsem to nějakých osm let jako městské auto a na tu roli to bylo mnohem lepší, než mě kdy napadlo. Hlavně prostornost úžasná, vzadu pro dětské sedačky víc místa než ve větších autech. A možnost jet dva dospělí, tři děstské sedačky a sourozenecký kočár…super..

                            • jeniiiik  

                              A některým se vyplatí měnit každý rok. Pokud jsem koupil kolo za lepší cenu, nevyplatilo se mi měnit převody, řešit repase vidlice, tlumiče, sedlovky, tak jsem kolo prodal a vzal další. Tohle platí pokud jezdíš komponenty z lepších řad. Navíc tím tolik neklesá cena když prodávám rok starý model. A v mém okolí to tak má a mělo plno lidí. Teď když dělám u kol, tak je to pro většinu samozřejmost, ale to se do toho moc nedá počítat.

                              Aby se toho někdo hned nechytal, většinou ani nestihnu sjet řetěz ;)

            • dolomiti  

              Tak že silnice pět let?! To by šlo :-)

              • zbartos  

                Jezdím od roku 1989 denně do práce na silničním Favoritu, kterého jsem dostal od dědy k 10. narozeninám, takže má 48 let a najeto má cca 65000 km (před rokem 1989 jsem na něm jezdil jen občas rekreačně). Původní je samozřejmě už jen rám a i ten má vyměněnou pravou patku, na které se objevila prasklina někdy před 10 lety.

                • dolomiti  

                  Hele nekaž mi to :-O Konečně mám pořádnej důvod pro nový kolo a ty tady začneš něco se 48 roky :-)

                  • zbartos  

                    Tak Ti ještě přidám jeden „důvod“. Staré a těžké ocelové silniční kolo mi jelo rychleji, než nové a lehké karbonové MTB… Už jsem to sem v roce 2014 psal, ale teď to sem hodí lépe:

                    "Zkusil jsem letos (2014) překonat svůj loňský (2013) čas (ustanovený na 41 let starém cca 13 kg vážícím Favoritu s blatníky a plášti 622–25/7 bar) na svém novém karbonovém XC MTB s plášti Schwalbe Kojak 26×1,35/6 bar (cca 11,4 kg).

                    Bohužel jsem z radosti nad tím, jak ten horák s tenkými gumami pěkně jede do kopce, asi přepálil začátek a už před Babicemi jsem dostal křeče (po cca 54 minutách). To se pak opakovalo ještě v Bílovicích. Navíc podle mně o hodně víc než loni foukalo, takže mám letos čas na 52 km o 7 minut HORŠÍ než loni (cca 2:13 hod. versus cca 2:06 hod).

                    BTW Sjezd na horáku s kotoučovkami (max. cca 61 km/hod) byl pro mne ale výrazně příjemnější, než loni na tom nepříliš brzdícím Favoritu…"

                    Text je mírně upravená kopie z https://www.bike-forum.cz/…ur-2014.html#… .

                    P.S. Abych ale řekl celou pravdu, tak v roce 2014 jel tento závod na mém 42 let starém silničním Favoritu můj 18 letý syn (neměl zkušenosti s tak dlouhými závody) a já jsem jel na tom svém výše zmiňovaném novém karbonovém MTB. Syn mi sice ujel hned po startu, ale protože asi zapomněl jíst/pít, dostal v závěrečném dlouhém stoupání z Adamova do Útěchova hlaďáka. Já jsem ho tudíž před Útěchovem předjel a v cíli na Vranově jsem byl o cca 4 minuty dříve než on. Takže v tomto srovnání starý Favorit nad novým MTB nevyhrál…

                • mais  

                  jojo fakt mě překvapuje, kolik je takových kol ještě v provozu :D a tady se pak brečí, že musí měnit co dva roky kolo

    • Mr.Pavka  

      Máte teda starosti.

      Že mam na kole vykopávkový Deore 9 sp se starýma Alivio páčkama na 8sp kazetě? A jako co?

      Jezdí to, funguje to.

      Nějaká honba za nejlehčíma nejnovějšíma modelama výrobců mě nějak neoslovuje.

      • Chlebovnik  

        Tak doufej, ať tu kazetu nebudeš muset příští rok měnit.

        • Mr.Pavka  

          Mam zasoby. Kybl retezu a dve kazety.

          Pri mojem najezdu max 200 kilometru za rok mam asi nadlouho vystarano.

          • snas89  

            No to mas teda starosti…pro takovym najezdu je pak asi uplne jedno co jezdis.

            To se pak vedou silny reci lehce:))

          • Jakobo  

            Pokud je tvuj rocni najezd jen 200 km pak moc nerozumim tomu, proc se zapojujes do diskuze. Ano, na to ti to Alivio a Deore zcela jiste staci, o tom nepochybuju. Co z toho ale proboha vyplyva pro toto tema s 90% lidma, kteri maji prinejmensim 10× najezd??

            • Mr.Pavka  

              Nehnat se za nejmovejsima trendama, sprasit kolo z ceho se da a komponenty hoblovat az na smrt.

              Vzdyt prece neni dulezity na cem jezdite, ale co mate v nohach ne? :)

              • Drobeczech  

                Jestli dáš 200km za rok. Tak tam máš tvaroh.

              • Melvin  

                tvl týpek co najede 200km za rok, tedy na kole nejezdí, bude radit lidem na čem mají jezdit.

                • scalar  

                  Je to komunista :-)

                  • Mr.Pavka  

                    Ty to jeste nevis?

                    • wilda81  

                      Znáš to. Jednou komanč…

                      • Mr.Pavka  

                        Kazdej nejdy udelal nejakou pi.ovinu na kterou neni hrdej no.

                        • scalar  

                          S nájezdem 200 km ročně může na Bike-foru radit jenom komunista :-))

                          • Esi  

                            No za listopad nemám o moc víc :-)

                            • dolomiti  

                              Bude líp, je teprve 15. ;-)

                              • Esi  

                                Jo já si dal sám pro sebe limit každý měsíc alespoň 300km, zatím se mi to daří tak si to přece za poslední dva měsíce nezkazim :-)

                                • dolomiti  

                                  Tak třista dáš a za odměnu bude ježíšek ;-)

                                  Nás zase zavřeli, tak je to trochu vopruz ve sklepě :-)

                                  • Esi  

                                    No to jo, zase nesmíte venku ani sportovat individuálně? To je teda otrava.

                                    • dolomiti  

                                      Individuálně na kolo můžeš, ale jen v rámci obce, což u mě znamená jet deset kilometrů dolů cca. o 800 m a potom to zase vystoupat zpátky :-) Není to špatný, ale taky se to omrzí :-)

                                      • Esi  

                                        Když to dáš 3× týdně pokaždé 3× tak budeš pořádně připravený na příští sezonu :-), to zatím asi vypadá blbě i se zimní sezónou ne?

                                        • dolomiti  

                                          No, právě proto je teď všechno zavřený. Je listopad a v listopadu je všechno zavřený i bez corony :-) Je to optimální měsíc na to srazit ji na minimum, aby sezona nějak proběhla, aspoň stejně jako v létě. Otázka je, jak to bude jinde ;-)

                                      • AussigBiker  

                                        Presne, jak pise Esi, intervaly nebo pyramidy :)

                                        • dolomiti  

                                          Dej pokoj :-D

                                          • Esi  

                                            :-) já teda na takové věci už ve svém věku nemám morál, pyramidy jsem celkem neměl rád ani když jsem aktivně vesloval :-) 800m kopec na 10km bych teda vyšlapal to zase jo ale že bych měl morál na to jet to několikrát za den tak to teda ne :-)

                                            • AussigBiker  

                                              To mi povídej. Na vodě ještě jakž takž. Ale na Conceptu… Vůbec Concept je peklo :-)

                                              • Esi  

                                                jojo je to mučírna, trochu mě štve když jsemměl šanci pořídit concept 2 za relativně pár korun že jsem to neudělal, ještě by se mi na balkon k trenažeru a tomu eliptickému nesmyslu vešel, na fyzičku by to bylo rozhodně lepší než trenažer

                                                • AussigBiker  

                                                  Jaj, na balkon, to me nenapadlo :) No ja vazne uvazuju, ze zase budu Conceptovat, pac chci zhubnout, zpatky fyzicku a tohle je hodne dobry a efektivni, navic setrny k mejm dojebanejm kolenum… Ted musej bej kluby zavreny, zrovna jsem chtel tak nejak pomalu zacit :) Co se da delat. Ale jako kdybych nemel dojebany kolena, tak bych na Concept nikdy uz nevlez :D

                                                  • Esi  

                                                    Zasklený balkon je úplně na pohodu, jezdím tam na trenažéru v krátkých kraťasech a bavlněném tričku i když venku mrzne a na tom balkoně je +8 za 10 minut ze mě stejně kape pot na zem. Teď je tam ještě celkem dost teplo, venku 6 na balkoně 15 stupňů

                                                  • AussigBiker  

                                                    Dobrej tip, jeste ma clovek pocit, ze ne na vzduchu :)

                                                  • Esi  

                                                    Přesně tak a do toho ti žena nenadává že z tebe kape pot na podlahu v obýváku, děláš rámus a ještě litá bordel ze zadní gumy, ono se to nezdá já jak to mám na balkoně na jednom místě tak je na zdi za zadním kolem černá šmouha jak se práší od zadní gumy.

                                            • dolomiti  

                                              Ten kopec nahoru jde ;-) Nejhorší je když to v týhle zimě jedeš dolů :-)

                                              • Esi  

                                                Jo tomu rozumím já teď jak je zima a tma už jezdím jen úplnou rovinu a ještě hodně asfalt, minule 46km a nahoru závratných 166m a to je tam i kopeček s průměrem 10% ale má teda na vzdálenost 300m :-)

                          • Mr.Pavka  

                            Na bf sem se zaregistroval kdyz sem jeste trochu jezdil a opravoval kola profi.

                            Ted uz jen servisuju na sebe znamym.

                            Ale zjistil sem, ze tu je docela dobra parta-

                            Kubad, Vilem, Serza(a par dalsich co si nevybavuju)… Ktery sou fajn a nejaky komunisty mi furt nepredhazujou.

                            Ale bohuzel je tu i dost debilu ktery mi sem tlaci komance kdykoliv maj moznost…

            • mais  

              A co teprve před lety, jak ti chudáci mohli jezdit denně do práce dvacet tam a dvacet zpátky léta na jeden řetěz a jeden převod. a ta hrůza často jezdili i celoročně.

              Hele i deore a alivio vydrží hodně, vysoký řady jsou prostě o gramech (třeba i na úkor životnosti) a pocitu, že je to to „profi“ náčiní, co se používá ve sportu.

              • McBlacky  

                Dneska prave ne. Minimalne sram az do x01 vydrzi dost hovno.

                • mais  

                  co je vydrží dost h…?

                  mám na kole řazení sram 2008, hazka 2008 s jednou výměnou koleček v kladce, přesmyk někdy 2015 (něco na něm prasklo když jsem poněkud sebral klacek a zašpéroval se tam, ale hrdinně domů dojel a přehazoval)

                  Mimochodem k super dílům – kolik jen lidí má dneska nejvíc za sezonu najeto na nějakém bruskole z toho, co zbylo a za pár šlupek, se kterým jezdí do práce, aby v případě, že jim to někdo šlohne, nebyla škoda velká a vedle toho si doma šlechtí dílovej klenot, který najede pár set až 1500 km/rok?

                  • McBlacky  

                    Bavim se o soucasnych 12 spd gx nx sx, ne o 12 let starych sadach.

        • Mr.Pavka  

          V nouzi jsem schopnej si ji navrhnout a nechat vypalit na laseru.

          • Jakobo  

            Ano, zrejme to bude jako vicekolecka v 60. letech. Zadne nabezne hrany a klikama otocis 3× nez retez skoci na vedlejsi pastorek. A ano, ses sikovny a mas pristup do dilny tak si dokazes ledacos vyrobit na kolene. Ale jaky vyznam ma se kasat, ze TY si poradit dokazes to netusim. Tve prispevky jsou vetsinou v tomto duchu, ale tak pokud mas radost tak pak jo.

            • Mr.Pavka  

              Budte taky sikovni. Vymyslete a realizujte neco sveho a nebudte zavisly na tom co vam predhodi vyrobci.

              Kdo chce hleda zpusob, kdo nechce hleda duvod…

              Tak pojdme do toho!

              • snas89  

                Cau lidi!

              • krabica  

                Ono nebereš v potaz, že spousta lidí něco vyrábí v práci a fakt nemá potřebu se ještě v něčem vrtat doma…

              • Jakobo  

                Zajimave, ze to rikas zrovna ty. Delba prace byla pilirem komunismu. Ten dela to a ten zas tohle. Ano, je dobre umet prisit knoflik, uvarit polivku nebo vymenit retaz. Ale obleceni si nesijem sami z platna utkaneho na stavu vlastni vyroby, chleba nepecem z mouky vypestovanem na vlastnim poli a ve staji nemame vlastni dobytek. Nepotrebujeme byt sikovni ve vsem. Casto staci umet jednu vec, ale poradne.

                • dolomiti  

                  Máme vlastní :-)

                • MirosPikos  

                  S tou dělbou práce si trochu mimo u Mr.Pavky, ale brát ti to nebudu. Tady jde o to nebýt závislej, když se něco podělá. A ono se to dřív nebo později podělá.

    • trpaslik72  

      Je to poměrně dost vidět i na eshopech. Například teď sehnat některé Shimano komponenty je vpodstatě nemožný.

    • Radez  

      Símvas, nevíte jestli není i nějaká ropná krize nebo tak něco?

      Tak tři, čtyři měsíce zpět jsem se pokoušel objednat tenhle olej Finish Line Dry Lube a ze čtyř obchodů mi stornovali objednávku a z pátýho mi nabídli nějaký jiný balení – to bylo snad to mini. Za posledních x let, jsem bral jen toto a nikdy jsem neviděl, že by někde nebyl.

      Přijde mi to nějaký podezřelý, nebo tak něco – přestal se vyrábět nebo to je „určitě taky kuli koroňáku“?

      • Cavendish  

        To ti současná doba nenápadně naznačuje, že je čas přejít na vosk :)))

        • krabica  

          Nebo jiný produkt, než tuhletu FL mizerii… :-)

        • Jakobo  

          Jo, kdo vcas neprejde na vosk tak se bude muset smirit s repkovym olejem :-) Toho pry v dalsi petiletce bude dostatek, rikal predseda.

          • jeniiiik  

            Velký špatný. :D Tohle se nalepí a je to za chvíli jak kámen. Někam jsem dával fotku co předvedl jeden náš zákazník.

        • Radez  

          Ten článek s voskem jsem tu zahlíd, to je teď trendy?

          Nečetl jsem ho, ale sjel dolu do diskuze a tam jsem jen přečet druhej koment a to jsem fakt byl na vážkách jestli to ten týpek myslí vážně s tím jak řetězy sundává, kdesi máčí a skladuje… to si fakt nedovedu pedstavit jak bych nějaké takové činnosti věnoval čas a to říkám, jako člověk, kterej se o řetěz stará víc, jak 95% lidí.

          • jeniiiik  

            Na tohle se vyser. To je kravina. Ale myslí to vážně.

            Kup si Squirt, pořádně umyj řetěz wapkou v mycích boxech a pak matlej jen squirtem. Vosk je fajn.

            • rosomak204  

              jestli zvládal poslouchat červený finishline tak squirt dá taky já vzdal oboje do bordelu mám zelený finishline a jinak atlantic

      • obda  

        Stojí za vyliž, takže ho nikdo nechce (zatímco třeba FL Wet do sraček není špatnej). Nic jiného bych za tím nehledal ;)

        • kotew CZE JIHLAVA  

          Na zeleňáka taky nedám dopustit :-)

        • jeniiiik  

          Ten je fajn. Mazal jsem s nim roky. Do mokra nestirat, do sucha otřít a jedeme. Keramický a tenhle červený je na prd.

      • Jakobo  

        Objednej ze zahranici. Na wiggle mas 60 a 120 ml baleni https://www.wiggle.com/…lus-dry-lube 120 ml stoji asi 230 Kc. Pokud vezmes vice veci posta je zadarmo pri nizsi cene, nez z kupkola a jinak vychazi casto nastejno z CR, DE nebo UK.

      • MatS  

        Mam ve spreji. Za odvoz je tvuj. Jinak ho odvezu do sberneho dvora :) A mam i ten zeleny xindl, ten mam pro navstevy. Jako lepidlo na bordel dobry. Ale na retez mi to uz na bika nesmi.

        • obda  

          Déšť, brody, sníh… tady zelenej funguje fajn. Ale hodně lidí v těchhle podmínkách vůbec nejezdí. Do sucha to samo není.

          • Jakobo  

            To je totez, co strojari znaji pod nazvem mazivo pro otevrene prevody (open gear lube). Kdysi jsme to dostal v minule praci ve spreji. Po nastrikani to rychle ztuhlo a bylo nemozne to sundat vodu. Na zimu do snehu a soli naprosto genialni, v lete to dost lepilo bordel. Cena zlomkova oproti cyklobaleni. Musim se podivat, jaky byl presny nazev.

        • Radez  

          Kdybys to chtěl vyhodit, tak bych ho určitě bral, akorát teď přesně nevím kdy budu zpět v Praze, asi víkend, případně až pak nějak konec přelom měsíce.

          • MatS  

            Tak dwj kdyz tak vedet

      • mr.antik