• Kos_CZ

    Zdravím,

    rád bych si poslechl rady zkušenějších ke svému hledání kola. Od svých deseti do cca.dvaceti jsem jezdil Favorita osazeného přehazovačkou a přesmykačem Walther a bavilo mne to. Měl jsme na tom i hrazdu a rád jsem ji na rovinkách používal. Pak nastala pauza, abych si v 35-ti koupil horáka, na kterého jsem dal 42 mm gumy s plným profilem uprostřed a začal s ním jezdit do práce (ročně do 2000km). Pak následovala sedačka na sviště. Děti už jezdí na svém a já zase začal pokukovat po něčem rychlejším s limitem cca. 50k Kč (jsem v úvodní fázi kdy koukám co kdo vyrabí atd…).

    Je mi aktuálně 45 (179cm, 74 kg – vyžle s vyžraným/ochablým pupkem). Při delších cestách (50km a více) mne občas pobolívají záda, takže posez by to asi chtělo trochu pohodlnější. Tím že kolo bych používal i na cestu do práce a z práce (pražská cyklostezka podél jižní spojky, Kunratický les = většinou asfalt, ale sem tam šotolina, pár metrů udusané hlíny, lesní cesta), tak by to chtělo ne úplně úzké pneu (můj laický odhad je, že cca. kolem 28 – 30mm je v pohodě šířka). Chtěl bych hydraulické kotoučovky, dvě placky vpředu. Většinou kolem půlky sezóny mívám už něco najeto a to jsem pak schopen být na svém „horáku“ po rovině na třiceti kilometrech v průměru nad 30km/h = rád do toho šlápnu, když to jde a jede.

    Takže hledám něco jako rychlý gravel, nebo odolnou silnici = gravel bych provozoval asi na užších gumách. V případě silnice mám obavu o odolnost rámu, pokud bych občas zajel na polňačku (asi zbytečnou, ale roky zkušeností mi chybí). U gravelu se mi líbí víc montážních bodů na flašky/držáky, u silničky zase lehkost… Takže tak lavíruji nad tím, na co se zaměřit a nehledat zbytečně, nebo naopak nepřehlížet nějaké modely jen proto, že na obrázku si toho nevšimnu.

    Prozatím mne celkem zaujala následující kola:

    • X-ROAD TEAM ELITE (64 990 CZK = cenově už mimo).
    • Specialized Diverge Comp E5 (Kč 54 999,00 – cenově dejme tomu).
    • KOLO BASSO VENTA DISC SHIMANO 105 (49.999 Kč – cenově OK, ale není místo na nějakou „gravelovější“ pneumatiku)
    • Cannondale Topstone 105 graphite 2020 (48 990 Kč)

    Ano, vím, že karbon je pohodlnější… Asi bych i něco přitlačil, ale zatím jsem na počátku výběru…

    Takže dotazy:

    1. Neměl to někdo z vás stejně a nevybíral kolo s podobnými požadavky? Pokud ano, jak to dopadlo?
    2. Jezdí někdo z vás na silnici v lehkém terénu, či ji má „trochu obloženou“ (= občasné jízdy s nějakým rámovým vakem například)?

    Díy za případné nakopnutí správným směrem!

    • Sgt Pepper  

      cyklokroska…

    • khonza  

      Tak Topstone nebo Diverge má už k silnici dost daleko.

      co uvažovat o Synapse

    • Kacko  

      Mám canyon endurance cf 7.0 na 28mm bezdusich, špalky a za sucha si zpevněné polnacky dávám, ale 90% asfalt. Rám i komponenty drží, posed dobrý i na delší srandy a rychlost super. Šel bych teď do kotoučové verze, kvůli větší šíři plášťů, nebo vzít kroku.

    • Tom-T45  

      Za 50 bych už se díval primárně po karbonu. Mrkni na Cube Attain GTC, ten má asi vše co jsi napsal, včetně vyšší hlavovky a dědkovského Stacku :-). Mám ho doma, není to žádný závodník, ale velmi pohodlné výletní kolo pro fotříky, co si na stará kolena chtějí hrát na silničáře :-). Před tím jsem měl se stejným osazením hliník a karbon je opravdu mnohem příjemnější.

      Pláště tam mám 32 mm a místa je kolem ještě spousta, klidně by se na nějaké 35 mm dalo jít.

      Ohledně ceny, myslím, že když s v krámě správně zeptáš, tak na 50 by jsi se měl dostat

      https://www.cube.eu/…orange-2020/

      případně levnější:

      https://www.cube.eu/…yellow-2020/

    • jardalee  

      no hledal bych silnicku na hydraulickych kotoucovych brzdach do ktere se vejdou aspon 35mm plaste potom bych koupil naky moderni zaplety s vnitrni sirkou aspon 20–21mm a do nic dal bezdusovy Grand Prix 5000 TL

      32mm ktery budou mit realne 34mm :) a mas lehky odolny a pohodlny kolo :)

    • sparrow_cz  

      Zvážil bych, zda jezdit na kole za 50k+ do práce. Mohlo by se lehko stát, že se někomu bude líbit víc než tobě. Vidím to u kolegy dnes a denně – když své drahé kolo nechá v podzemní garáži, bojí se o něj a když si ho bere do kanclu, tak zase řeší, aby nikoho nepotkal, protože do budovy se kola tahat nesmí.

      • Kos_CZ  

        Zdravím,

        v garážích DHL se prozatím nekrade (na kolech tam zůstávají přilby, tachometry, kola jsou tam i nezamčená). Já to takhle nenechávám, ale jiní ano. Krom toho tam na vjezdu ostraha a s většinou z nich se znám a oni znají to, na čem jezdím. :)

        • futurama  

          Tak až si vybereš, celý svět bude vědět kam si pro to kolo dojít nebo vybrat jiné 

          • Kos_CZ  

            …a prát se s ochrankou na vstupu,(případně vylamovat dveře do garáží), hledat moje kolo, přeštípávat zámek a pak se zase prát s ochrankou na výjezdu. U toho bych asi chtěl být, protože to by byla moc velká zábava! :D

      • wilda81  

        Taky máme v práci kolárnu kde máme nechávat kola. Do kanclu si ho můžu brát přesně od té doby kdy jsem se zeptal jestli mi zaplatí škodu až zmizí.

        Pokud vám zaměstnavatel určil kam máte kola dávat, tak by vám měl za ně ručit.

        • sparrow_cz  

          A na základě čeho by ti měl hradit škodu? Jestli myslíš OZ, tak tam je imho limit 10k.

          Jinak samozřejmě gratuluji k tomu, že sis to vydupal ;)

          • lumyr  

            Přesně tak, kolo je věc, která se do práce obvykle nenosí a většina zaměstnavatelů ručí jen do zákonem daného limitu 10.000,–Kč. Málokdo má lepší pojištění s vyšším limitem.

        • Foose  

          Bacha na to, většina zaměstnavatelů ručí jen za “přiměřeně” drahé věci. Když si vezmu do práce zrcadlovkou za 100k a nebo goretex bundu za 15 a ta se mi ztratí tak mi nikdo nic nezaplatí!

          • Prazak0  

            Zaměstnavatel může ručit za kola, zvl. pokud je v místě obvyklé tak jezdit do práce. Třeba na malém městě, někde na vesnici. Ovšem tam se bude předpokládat nějaké běžné kolo, kterým se jezdí na nákup ap. Takže horní limit bych viděl nějakých 10 tisíc.

            I když mají hlídané parkoviště kol a na něm mu nikdo nic neukradne, já bych tam pěkné kolo nenechal. Ono je nepříjemné i když dojde např. k jeho pádu ap., a je třeba škrábnutý lak na rámu. Za to mu nikdo nic nedá, kolo přece jezdí stejně, je to „jen“ vada na kráse. Co na tom, že tržně hodnota kola pro další prodej tím jde dosti výrazně dolů.

            • TheJD  

              Takovy pad kola muze predevsim krehke kousky jako jsou karbonove ziletky nebo xc kola zavazne poskodit. Nemluve o tom, ze velke mnozstvi silnicnich kol ma patku prehazovacky z plasteliny a ohne se pomalu pri spatnem pohledu.

              • Prazak0  

                Ano, u karbonu to může znamenat zničení rámu nebo vidlice, případně může být poškozená patka. já myslel spíš menší „nehody“, např. kola opřená o sebe, někdo jím posune ap. Osobně by mi vadilo poškození laku i na docela levném kole, které by mělo ten lak nový. I poškození jako ohnutí přehazovačky, ulomení držáku blikačky ap.

          • Nakolenakole  

            Naštěstí takové věci ani nemáš.

          • jeniiiik  

            Co je přiměřeně drahé kolo v cyklofirme? Nejlevnější zhruba dvacka, nejdražší na čem jezdíme tak 210.000,–

    • TheJD  

      Tohle je naprosto jasny Trek Domane. Endurance silnicka s pohodlnejsim ramem (pasivni pruzici prvky, kratsi a vyssi geo), pruhodnost na 38 mm plaste. Akorat cenove to bude urcite mimo.

      • dolomiti  

        Chtěl jsem mu napsat to samy :-) Musel by zvednout limit :-D

        • plešoun  

          Podobně jsem na tom já. Od touhy pro gravelu před třema rokama, kdy se nedal rozumně sehnat, jsem zatoužil spíš po Endurance/hobby silničce. Domane je jasnej, ale je hafo drahej, tak je aktuálně favorit Emonda. Nepřijde mi o tolik agresivnější svou geometrií a ty pružící prvky oželím, skoro naopak.

          Není to prdel vybrat kolo. :)

          • Kos_CZ  

            Tím Trekem jste mi nasadili brouka do hlavy! Přičtěte si to k zodpovědnosti holomkové! Už řěším, které zdroje rozpustit…

            • gregorus  

              A ještě si zjisti, kolik váží domane ve specifikaci, kterou bys kupoval.

              • Kos_CZ  

                Hmotnost není primární parametr co řeším. Když jsem si kupoval současné kolo, tak mi prodejce nabízel vyšší a nižší rádi pedálů (kolo už jsem měl). Říkám: „Jaký je mezi nimi rozdíl?“

                „Cca. 120g“

                Já: „Takže pokud si před vyjížďkou dojdu na záchod, tak jsem hmotnost srovnal, že?“

                Prodejce zamýšleně: „No to asi ano…“

                Mám kolo k udržování fyzičky, ne na závodění, takže půl kila sem tam asi tak neřeším…

                • gregorus  

                  Jo, ale třeba domane sl4 za 60t má 10 kilo. Tak jenom varuju, abys pak nebyl zklamaný.

                • Prazak0  

                  Co zkusit nějaký gravel s ocelovým rámem, třeba Author Ronin, v té základní verzi má dvojpřevodník, což jsi psal, že chceš (i já bych toto preferoval). Takový rám ti skutečně pak vydrží desítky let, u hliníkového to není tak jisté.

                  • TK75  

                    No jo, ale po pár letech zastará a dojde k vizuálnímu selhání a jak bude pak ženě vysvětlovat, že potřebuje nové kolo, když ocel je přece věčná:-)

                  • mire  

                    Hliník je nejhorší materiál pevného rámu, co jsem měl, je to tvrdé. Mnohem pohodlnější je pružnější ocel, a ještě lépe je na tom uhlík.

            • Tom-T45  

              Hlavně si pořádně vyzkoušej geometrii, tj nejen „tabulkovou“ velikost, ale je potřeba se zaměřit i na délku rámu, stack a reach. To že bude kolo o půl kola těžší asi vůbec nepoznáš, ale když bude moc krátké nebo dlouhé, případně moc nízké nebo vysoké, tak touž se řeší hůř.

              • Kos_CZ  

                Jasný – to bude třetí kolo – nejdřív vylučovačka – zbydou tak čtyři kandidáti, pak porovnání mezi sebou a nakonec projetí dvou finalistů…

    • zahr  

      Za sebe mohu doporucit Giant Defy Advanced, mam model 2019 na Ultegre, lehke pohodlne kolo, obul jsem Continental GP 5000 32c a mista tam je jeste hafo, letosni model dle popisu pojme 35c, coz by mohlo byt az dostacujici. Cena by se dala na tech cca 50 urcite nekde ukecat.

      https://www.giant-bicycles.com/…y-advanced-2

    • Kos_CZ  

      Díky moc všem!

      Pro informaci: Nekupuji si kolo na rok, dva, nebo pět – bude to na desetiletí, spíše více. Napsal jsem do fóra, abych dostal tipy a věděl, kam zaměřit pozornost. Co se mi bude líbit, to si projdu stran specifikací a geometrie rámu (porovnám se starou Favoritkou, co mám stále v garáži a na které vím, jak se jezdilo a kterou si mohu projet) a vyberu si dvě, tři kola, která si pak osahám a projedu. Podle toho se rozhodnu. Mírné slovo do toho bude mít můj kamarád, co pracuje v cyklo servisu a u kterého svá kola nechávám před sezónou prohlédnout a doštelovat.

      Aktuálně to vidím, že bych vybíral tak někdy do měsíce, dvou…

      • Davidakta  

        Já to, tak nějak pochopil že to budeš mít v garáži možná do smrti. :) právě proto bych asi vybral gravel a poladil bych ho posedem a pláštěma víc do silnice. Za deset let tě může bolet celý člověk a budeš rád, že tam můžeš dát větší balóny.

        • TheJD  

          Dnes uz jsou silnicni kola, do kterych das 35 nebo i sirsi plaste. Treba zde zminovane X-Road, Synapse, Domane.

    • Johnnyxjr  

      Mrkni sem treba ti neco padne do oka osobne jezdim na tomhle poslednich 4 roky a spokojenost

      https://www.planetx.co.uk/…tanium-bikes

    • Kos_CZ  

      Ještě zvídavý poddotaz: Liší se nějak gravelový rám svou pevností/ odolností např od rámu endurance biku (tím mám na mysli destruktivní odolnost). Rozdíly v geometrii jsou jasné…

      • TheJD  

        Urcite ano. Nektere gravel biky maji i na spodni ramovce plastovy chranic pred kameny, podobne jako nektera endura.

      • Tom-T45  

        Při Tvé váze bych to vůbec neřešil, ta kola jsou stavěná na mnohem větší zátěž. Nedovedu si představit, co by si musel projet, aby jsi to kolo dokázal rozštípat :-)

    • Kos_CZ  

      Jen pro informaci: Tohle je moje současné přibližovadlo. Gumy jsou tam 42mm Mitasky, co mi nechal kámoš za 200,– Kč obě. :D Jak vidíte High-tech…

    • Pikaču  

      Podle prvních 3 vět Gravel.

      Jinak mam Canyon Endurace- geometrie EnduraNce. Pláště 35 mm se tam v pohodě vejdou ( Sdhwalbe G-One Allround)- sám je na druhé sadě mám. Jinak jezdim 25–28mm.

      Ale jako kolo do práce bych spíš bral Gravel kolo, třeba RB CX nové v rozumném rozpočtu, canyonu by mě bylo líto nechat někde v kolárně.

    • DaD  

      Nechceš toto? Už to všechno neujezdím a jen se mi tu na to práší. Případně mi písni do zpráv.

      https://www.bike-forum.cz/…-deep-puprle

    • roman 3D  

      doporučuji pseudo gravel, fitnessku s rovnejma rodlama, 40 mm pláště, karbonka

      • TK75  

        Jo bejvávalo

        Teď už je to, asi teda, oficiálně gravel taky:-)

        Diverge Evo

        Tak řeklo „S“

        • roman 3D  

          krásnej pseudo gravel original

        • vrazdit  

          ty rodla mohli dát ještě širší, fuj… jinak je to pěkné

          • roman 3D  

            mám teď 68mm a zkusím dát 72–74

            • vrazdit  

              na tom to musí vypadat ještě blběji než na nějakém enduru…

              • TK75  

                Jedna z hezkejch věcí na štěrkoletu je, že na stezkách v lese to můžu pěkně rychle pustit a krásně se vejdu s beranama mezi kmeny stromů

                • roman 3D  

                  pošli foto jak jezdíš s gravelem a beranama mezi kmenama stromů mezi kterýma není metr místa

                  • TK75  

                    Kdo mluví o metru? Jasně že metr je, jen se mě rychleji kličkuje než s dlouhou tyčí a to nemluvím o křoví a různejch kopřivách, soutěskách apod Nejezdím jen po stezkách, rád bloudím lesem mimo stezky

                    • deekay  

                      Souhlas, clovek je na tom takovej sbalenej a kompaktni :) Akorat mi chvili trvalo, nez sem si zvykl, ze kdyz to klopis nekde mezi stromama, tak mas hlavu hodne vepredu oproti posedu na MTB :))) Ale netrefil jsem ho :D

        • p@X  

          Aha, takže kromě kategorie endurance/CX od Meridy tady máme fitness/gravel, co bude následovat?

        • jIrI___  

          A kruh návratu ke klasickému HT je takřka uzavřen.

    • RUSH  

      M8m teď karbonový HT a AL silničku. Jelikož bydlím na severním okraji Prahy, často řeším, kdy jet přes les na horáku a kdy (při slabším provozu) na silničce třeba na Unhošť a dál ke Křivoklátu. MTB mám také kvůli závodům KPŽ. Říkám si, až závody přestanu jezdit, stačilo by mi jedno kolo. Asi právě takové, jaké popisuješ – rychlý gravel / odolná silnička s 2tácem a hydraulickými brzdami.

      Na silničce používám pláště 28 mm (asi max na čelisťové brzdy) a je to dobré na špatné asfaltky, na polní, lesní nebo štěrkové cesty to není nic moc.

      Aby to byl opravdový univerzál, chce to asi tak 38 mm pláště. Takže to chce rám s max šířkou tak 42 mm, aby byla rezerva třeba na bláto.

      Teď jsem kupoval synovi Diverge AL. Byly tam 30 mm pláště. Vyměnil jsem je za 38 mm Trigger a jezdí to pěkně. Ten Diverge vychází z Roubaix a je vybaven i otvory na blatníky a další vybavení. To by také mohlo hrát roli.

      • robb  

        Já se mimo sezónu vozím na cyklokrosce a tam mám 33 mm a do těžšího terénu je to málo. Těch 40 mm je pomalu minimum.

        • RUSH  

          Je to individuální. Pokud chci gravel používat (pomalu) jako MTB, pak ano, 40 mm je možná minimum. Pokud se ale chci jen vyhnout přes pole či les frekventované výpadovce, a pak pokračovat dál po okresce, 35–38 mm může být optimum.

          • robb  

            Však píšu do těžšího terénu.

          • TK75  

            38 mm versus 47 mm pneumatika:

            Na silnici stejný, rozhodně nejede 47 pomaleji než 40, ale 47 je rychlejší na rozbitý silnici.

            V lese a na polních cestách 47 taky rychlejší, pohodlnější atd.

            38 stačí, ale širší (o kousek) je lepší, jde taky o to jaký má pneumatika vzorek.Hladká 47 mě po silnici jede lépe než 40 se vzorkem

            • Honzis  

              Bych se bál, že průchodnost na 47 nebude mít zrovna moc ramů, se to vyvíjí, před pár lety byly max 35/38 a sám se směju plášti Ritchey Stronghold co mám, byl to jeden z prvních jako že gravel, 27mm s drážkama na boku a 280g snad 

            • Kacko  

              Nájezdil jsem toho docela ranec na Diverge AL 2015, kde jsem měnil 28 a 35mm a nedovedu si představit kde bych potřeboval širší. To už bych rovnou šel do xc kola.

              Např Praha – Vídeň – Brno – Nymburk – Praha, tak 50% asfalt, zbytek polnacky a lesni turistické cesty, semtam kameny a 35mm mi přišlo akorát.

              Jak píšeš hodně to je o vzorku, ale obecně mi přijde důležitější, aby se člověk cítil na kole pohodlně a měl dobře nafoukáno.

              Na 220km trase co jezdím pravidelně mám na xc kole s 2,25" RaRa průměr 27km/h. Na silnicce s 28mm mám průměr 29km/h. Ty 2km/h budou z největší části způsobené menším odporem vzduchu na silničce.

              Takže pokud bych věděl že budu často jezdit někde kde potřebuji 47mm, tak bych radši šel do xc kola, které nabídne více pohodlí a podle mě i shodnou rychlost.

              • TK75  

                Více pohodlí nabízejí berany a možnost měnit úchop a normální xc kolo shodnou rychlost nemá ani náhodou.Jezdím posledních devět let stejný cesty a teď jedu rozhodně rychleji než předtím na xc.Jako nějakej lehkej pevňák s rychlou gumou by asi jel stejně,ale normální 29er takhle rychle po silnici a polňačkách nejede.

                Takhle se o tom ale vůbec nemá cenu bavit, prostě to chce zkoušet co komu sedne.Tady se věří tomu, že 47 mm guma už nejede a přitom to skoro nikdo nezkusil.Já tomu taky věřil a zkoušel jsem to spíš jen ze zvědavosti.

                • TK75  

                  A když už někdo dá na berany 47–50 mm gumu tak s pořádnym drapákem, protože se počítá s tím že to nepojede po silnici dobře.

                  Ono to zas s tou šířkou 47 není tak horké

                  Tady foto z výletu se ženou ta tam má 40 mm pneu a já těch 47 .Rozdíl skoro není vidět

                  • deekay  

                    Ja ti verim, ze jede :) Ostatne Jan Heine to uz x-krat dokazoval.

                    A taky jsem zatim nepotkal XC bike, na kterem bych jezdil klasicke cesty (asfalt, sotky, lesnacky, polnacky) rychleji nez na CX (o trailech, nebo necem kamenitem se nebavim).

                    Jako dokonce na malych lesnich pesinkach, tkere byly udusane a zatackovite jsem byl rychlejsi na CX, nez jsem byl na pevnaku 29.

                    A Kdyz vidim jaky je rozdil v aerodynamice, tak proste kola s berany maji svoje misto. Akorat uz na hrubsi traily se mi to neosvedcilo (dostalo to moc kour). Musely by byt siroke gumy , treba jako mas ty a u nich mi zase nesedi chovani na asfaltu.

                • Kacko  

                  Já myslím, že se chápeme:)

                  Zmiňoval jsem hlavně jízdu v terénu, kde už je na gravel potřeba 47mm. Tzn převážná jizda v dírách, kořeny, nezpevněný povrch atp. Tam ta vidle hodně pomůže a rychlost XC bude podobná, ne-li vyšší. Na lepším povrchu je samozřejmě bez šance.

                  Jinak souhlas, chce to zkoušet. Já nakonec jezdil buď hladký povrch, nebo převážně už těžší terén, tak jsem přešel na dvě kola – endurance a xc.

                  Napsal jsem to vlastně hlavně proto, že dost lidí kolem mě teď jde do gravela – na základě cool hipsta videí, že zažijí dobrodružství ve vietnamu a do mohou skákat bikeparku atp. Pak zjistí, že ta jízda po silnici u nás není tak snová a jdou na polňačky a turistické cesty.. Jenže tam jsou kořeny a kameny a ty na gravelu tak příjemné nejsou.. No a po chvíli se mě ptají jaký bych doporučil HT, aby nemuseli vůbec vytáhnout paty z lesa..

                  • TK75  

                    No jo, ty lidi totiž asi nečekaj tu míru nasazení co štěrkáč od jezdce vyžaduje.To ztížení podmínek a občasné nošení kola na rameni k tomu prostě patří.Člověka to nutí se víc při jízdě snažit, ale o to větší je to zábava.Taky to chce se naučit o kolo sám starat a postupně si ho vyladit ke své spokojenosti

                    No a šlapat a šlapat:-)

          • roman 3D  

            +1, na svém pseudo gravelu mám g-one 40mm a nějaká širší 42–43mm by se mě tam ještě vešla (Merida Speeder)

            • kamaro  

              Já mám na svém travel gravelu 622×50 a 29"2,6 by se taky ještě vešla :-) A jede to kupodivu celkem pěkně, zejména na štěrku a polňačkách.

              • TK75  

                Na tebe jsem si vzpomněl, když jsem zkoušel ty WTB Sendero.Co si pamatuju tak ty máš ty WTB Venture? a to jsem si říkal, že si to asi přesně trefil tak nějak, že budou na cesty ok.

                • kamaro  

                  Jo, mám WTB Venture. A zatím se mi zamlouvají, ale ještě na tom není moc najeto. Opravdu to kolo jak nejede na polňačku, tak nějak ožije.

                  Že čtyř plášťů měl ale jeden krátkou patku a nešel vůbec nahodit. Reklamoval jsem to a poslali mi nový plášť, původní mi nechali. Včera jsem ho napnul na skřipec (za pomoci hydraulické panenky), tak třeba se mi podaří ty patky trochu natáhnou a ten plášť tady někde po okolí jezdit. Na delší cestu bych jej ale nebral, v případě většího defektu bych jej nemusel sundat.

        • TheJD  

          Jestli to nebude tim, ze cyklokroska neni kolo do tezsiho terenu. :D To ani gravel neni.

    • detoxy  

      V roce 2016 jsem na základě velmi podobných požadavků vybral Trek Boone a do dnešního dne spokojeně jezdím. Můžeš mrknout do vlákna: https://www.bike-forum.cz/…sty-do-prace

      Omlouvám se, ale na mobilu ten odkaz lépe nedám. A mrkni taky na popis mě do profilu. Do dneška mám na něm natočených asi 35tkm a musím o něm říci, že je to hodně poctivě poskládané kolo. Myslím, že Domane, by mohlo být velmi podobné kolo, tenkrát nemělo dnešní průchodnost pro tlustší pláště.

    • Kos_CZ  

      Tak jen takový malý update: V mezičase furt lezu po internetu a hledám kde kdo co a za co prodává a asi se moje požadavky malinko posunuly směrem k silnici.

      Předně jsem minulou neděli na vyjížďce zamkl na kole vidlici a zkusil, jak pruží jen pneu (po silnici Prokopským údolím a po dlažebních kostkách co máme kus od baráku u bývalé továrny Motorlet) a nebylo to tak hrozné (čekal jsme to horší).

      Pak jsem taky zvážil současné kolo a zjistil, že s naplněnou flaškou, rezervní duší, lepením, nářadím a zámkem na kolo má cca. 17,5 kg. Takže ať koupím skoro cokoliv, bude to lehčí a to o dost.

      Tím, že si to kolo po nákupu nového chci nechat (budu jezdit s dětmi, přičemž to mladší ještě tahám na tažným za sebou), pak asi nemá cenu kupovat si byť lehčí, ale hodně podobné kolo. Takže budu vybírat něco z kategorie Endurance s tlustší pneu – mělo by to přežít (a já na tom) případnou cyklostezku, či zkratku přes polní cestu. Trochu si tím i pomohu finančně, protože co jsem koukal jsou Gravely o něco dražší (přikládám to módnosti).

      • Fazzy  

        Ale zamčený mtb neni komfortem ani podobný s endurance silnicí na 28–30 mm pláštích.. nelouskal jsem úplně celý vlákno, ale pokud na tom nechceš závodit, neřešíš hmotnost, ale chceš spíš pohodlí, hydry a chceš to i na výlety s dětma, tahání vozíku, brašen a občas jezdit po poli a horších cestách, tak o žádný endurance ani neuvažuju a jdu rovnou po krosce nebo gravelu a nedám na to slabší pneu než 35 mm. Pokud netrváš na karbonu, tak je kolem 40 000 řada dobrých a pěkných kol. A za ušetřenej peníz, kup něco dětem :) Ale jestli už si se duševně posunul spíš k silnici, tak se omlouvám za šlapání po bábovičkách, jen od toho nečekej zázraky na těch polích a dlažebních kostkách :)

        • Kos_CZ  

          Na brašny a tahání synátora a mi zůstane současné kolo. To nové bude na níže zmíněné „rychleji a dále“.

      • Doktor-Prase  

        Za mě teda, mám kolo na podobné určení, ocel gravel a pláště cca 32mm semi/slick. Pokud chceš rád jezdit dál/rychleji, tak určitě 2×11, hydry. Postavit by se dalo… Koukni na můj profil pro inspiraci.

    • alig_cz  

      Coz takhle postavit neco na trekovem ramu? Hydraulicka tiagra zkombinovana s mtb trmeny (tusim mt 200), hooodne pohodlna geo, moznost montaze vseho mozneho a co se tyce sirky pneumatik se fantazii meze nekladou :). 2 roky zpatky jsem to postavil jako doplnek k celoperu a to ted stoji v garazi. Chapu, ze to nejspis nebude odpoved, ale vzhledem k tomu, ze to je budget verze (ani ne tretina ceny zde zminovanych kol), jezdí paradne. Hodne zdaru, A.

    • Kos_CZ  

      Zdravím, tak jsem se malinko posunul a Gravely si škrtám – koupím něco ze zparchantělých silnic = Endurance.

      Prozatím je favoritem Giant Defy Advanced 2. Koukal jsme i na Meridy, ale nějak mi ta kola nesedí (vizuálně, neseděl jsme na tom, protože jsem byl v prodejně se synem a ten prudil že chce pryč, že ho to tam neba atd… opruz.) – nevím, ale zkrátka nějak mi nepadly do oka.

      Ještě zkouknu Trek Domane a uvidíme. Beztak mne čeká to nejtěžší – nějak doma nákup kola prosadit. To bude mnohem větší majstrštyk, než ho vybrat… :D

      • Kacko  

        Jezdím s Canyon Endurance CF 7.0. Opravdu super kolo na najíždění kilometrů. Dokoupil bezdušová kola a 28mm pláště a jsem v tom stále do 50k.

        Doporučuju na něj také kouknout :)

    • Kos_CZ  

      Zdravím,

      abyste neřekli, že jsem nevděčná svině, co zde vytahá rozumy a pak už se neozve, tak píši částečné rozuzlení tématu:

      Díky ochotě uživatele Káčko jsem si mohl prohlédnout jeho Canyona Endurace, projet se na něm pár metrů (šlo mi jen o to vyzkoušet ho na nerovném povrchu – nejlépe dlažebních kostkách) a také vyzvědět hodně informací a zkušeností což vyústilo v rozhodnutí koupit Endurace CF SL Disc 7.0. Ještě to nechávám pár uležet ale vypadá to, že je na 99% rozhodnuto. Více se mi líbil Ultimate, ale jízdní poloha a nemožnost si při případné nutnosti změny jízdní polohy pohrát s představcem rozhodla (Ultimate má Aerocockpit). Tohle mi potvrdilo i pár posledních jízd, kdy jsem na svém současném kole „lehnul co nejníže“ (takže se jízdní poloha dost blížila silnici) a bylo znát že záda v oblasti beder na to nejsou zvyklá = koupit si kolo a pak být naštvaný že pro záda nemohu jezdit je blbost. U Endurace si případně pohraju s představcem, hodím řidítka o něco výš a po čase, pokud se vyjezdím, mohu je zase snížit a vyladit si posed tak, že se přiblížím Ultimatu a pak na ně případně přejdu.

      Takže děkuji všem, zejména Káčkovi, za pomoc. Až bude kolo doma (vzhledem k lhůtám dodání asi září) tak se ozvu…

      Prozatím ať to sviští!

      • jonti  

        Mám už necelý rok Endurace CF SL8 s aero kokpitem a právě na omezení posedu jsem omezil, jak je ten rám o něco kratší s vysokou hlavovkou, nejde nastavit dostatečně agresivní posed. Zas pohodlí a lehkost jízdy je super.

        Zatím si ho nechávám, ale řeším, jestli ho neprodat celý nebo nevyměnit rám za Ultimate nebo Aeroad.

    • Kos_CZ  

      Tak moje vybírání skončilo i pro mne (původně) překvapivým rozhodnutím pořídit Canyon Ultimate 7.0 2021 v šedivé barvě. Zaskočil jsem totiž v mezičase do Alltrainingu na bikefitting (a zátěžový test) s horským kolem – shodili mi tam řidítka níže, posunuli kufry. Bylo mi potvrzeno že nejsem taková troska za kterou jsem se měl a já pak následně dal cestu na jeden zátah skoro kolem celé Prahy (126km) a kolena v pohodě, záda taky. Předtím jsem ještě zvládl cestu z Pardubic do Prahy a taky dobrý = už nemám strach, že bych při správně přípravě nezvládl trasy 100+ km.

      Jak kolo dorazí (snad tento týden, tak sem hodím fotku a můžeme téma uzavřít. Díky všem za cenné rady a zkušenosti.

      PS: Na zimu už čeká Wahoo Kicker Core, abych na jaře nebyl zase jak otylá lemra…

    • Kos_CZ  

      Tak kolo je doma – projel jsme se všehovšudy jednou, jen tak v teplákách, keckách asi 200m a oproti starému horáku je to rychlé jak sviňa.

      Zítra ho projedu o trochu víc. Teď ještě nakoupit „bižuterii“ v podobě světel, nářadí, náhradní duše a tradá najíždět kilometry.

      Takže díky všem za čas a rady a „Ať to sviští!“.

      • deekay  

        No a pak ze ma ultimate moc agresivni posed. Vzdyt tady jde nastavit riditka skoro do vysky sedla :)

        Jsem zvedavej jestli pak hodis vic foto, ta sediva „zakladovka“ spolu s tanwall gumama nevypada zle.

      • Catcomp  

        Krásný kolečko, fakt!!! Ta barva je hodně prďácká. Ať slouží a baví.

        • Kos_CZ  

          Dnes odpoledne se chystam kolo projet – zatím jsem najel jen kus rovnou ulici v teplákách keckách a našel první problém- budu muset nějak nad přední kolo dát minilízátko, protože bordel b předního kola se odráží od rámu a podá do mezery mezi vidlicí a hlavouvou trubkou- párátkem jsem odtamtud dostal nekolik zrnek písku. Je tam vazelína, takže co tam vletí, okamžitě přilne k povrchu a může vesele začít brousit… Jinak se mi líbí velmi.

          Dnes dokoupeno přední a zadní světlo od Gacironu, takže podzimní šero má smůlu… :)

      • Dejv0  

        Pecka barva. Kolik je místa pro plášť? Canyon říká 30 v pohodě, tak věřím, že 32 to zkousne.

        • Kos_CZ  

          Měli by se vejít. Vzadu je více místa než vepředu- tam je 25mm pneu cca 10mm na stranách a tak 12–14 v horním oblouku.

          • Dejv0  

            To je místa. :) Díky a ať to lítá.

            • kamaro  

              a jak to vypadá vzadu dole za středem, z hlediska průchodnosti bývá problém spíše toto místo…

              • Kos_CZ  

                Změřím a nafotím, až se půjdu dnes projet…

              • Kos_CZ  

                Tak pravda, zda středem je to slabší – blbě se to měří, ale odhaduji u 25-ky gumy mezery po stranách cca. 8mm, což by dávalo maximum někde kolem 32mm…

                • TheJD  

                  opravdu chces mit mezi ramem a plastem 1 mm?

                  • eDidier  

                    nerozumím výpočtu. 32 se vleze v pohodě a bude mít fóra min. 5mm ze stran

                • TK75  

                  Tak to není něco mezi gravelem a silnicí, to je silnice :-)

                  • Honzis  

                    Bývaly doby kdy do čisté silnice šly max 25 a není to tak dávno, tady půjde možná i 30 na jisto, což je nadstandard

                  • Tom-T45  

                    Jsem někde četl, že vše co je nad 30 se už dá považovat za gravel. Takže tohle je naopak přesně „něco mezi gravelem a silnicí“

                    • sparrow_cz  

                      Číst jsi to mohl, ale to ještě neznamená, že to napsal někdo při smyslech.

                      • Smazaný účet  

                        Gravel je tak kolem 35ky, míň je silnice, víc HT s beranama. To je myslím jasný:-)

                        • TK75  

                          Pod 38 mm je to silnice

                          38–42 gravel s odřenejma ušima

                          42–48 pan Gravel

                          48 a více už je zbytečný, ale ht s berana to pořád není

                          :-D

                          P.S nejlépe funguje 42–48 (jen můj názor, co jsem tak zkoušel a bezduše jsou základ)

                          • Nimrod  

                            a cx? :-)

                            není chlapci, tohle škatulkování, úplně o ničem? pokud není něco přesně definovaný dle nějakého pravidla (uci), tak se to všechno hezky prolíná… a je to tak dobře. každý jezdí jinde a jinak, každýmu sedí něco jiného, a je jedno, jestli se tomu říká silnice, cx, gravel, mx nebo ht s beranama…

                            • TK75  

                              Ano, škatulky jsou vždy a všude na prd :-)

                            • Smazaný účet  

                              V klídku, nikdo nic neškatulkuje, jen se tak pošťuchujeme kvůli náladě… každej ať si jezdí a pojmenovává to jak se mu líbí.

                              Jo a zapomněli jsme na mostercross :-)

                          • Tom-T45  

                            Jo jo, čtyřicítky jsou nejlepší :-)

                        • TK75  

                          Každopádně jestli se Supicí na těch úžovkách lítáš po lesních stezkách, štěrkovkách atd. tak máš můj obdiv

                          Kosti přeskládáný, vyklepaný, prostě Kostěj :-)

                          • vrazdit  

                            mám 36 slicky a projedu všechno, na šutry/rozbité úseky se musí samozřejmě dávat pozor, nechceš-li kupovat co týden nové ráfky :)

                            • TK75  

                              Já vím, že to jde, ale rychleji to jde na širších.Hlavně jak se často píše, že s tlustou gumou máš ht s beranama, tak to je nesmysl.Přesně kvůli tomu jsem teď půl roku jezdil jen na ht, protože jsem si říkal, že když jezdím na 47 mm pneumatice, tak to už rovnou můžu mít ht s rovnýma řidítkama.Výsledek a poznání je, že ta geometrie je tak rozdílná, že ty kola nemají nic společného

                              A ht je lepší jen ve sjezdu přes šutry.Všude jinde zaostává, ovladatelnost, rychlost atd.

                              • vrazdit  

                                jasné, já to mám jako silnici se kterou projedu i mimoasfaltové úseky přes kopce a tak, prostě univerzál, ale primárně na cestu…

                                • TK75  

                                  Já jsem si taky oblíbil hladkou gumu, na zimu teda na předek mám zubatou, ale na zadku ji zatím nechávám.Trochu ustřeluje, ale jede

                              • TheJD  

                                Ono fakt hrozne moc zalezi, kde a co jezdis…

                                Tady mas treba cistou silnicku pouzitou jako zavodni gravel bike: https://www.cyclingnews.com/…slx-gallery/

                                • deekay  

                                  Ted King napr. jezdi Cannondale Synapse s 35mm hladkyma gumama na suche gravel zavody :) Coz je taky cista endurance silnicka.

                                  • TK75  

                                    No vidíš, já mám taky hladký, jen o centimetr a kousek širší.Jsem ale taky určitě starší, King nemá šedý vousy

                                    Tady novej závodní stroj královny Alison Tetrick

                                    To je tak krásný kolo, že ho mám v mobilu a nemůžu se vynadivat

                                    • deekay  

                                      Ten Diverge by byl fajn kolo, nemit to kurvitko v krku vidlice :(

                                      • TK75  

                                        Taky můj plán na světlé zítřky je našetřit, nebo prodat Swiss Crosse případně Orange a koupit Diverge nejlevnější e5 model bez fš.Pak tam dám grx, pořádný kola a budu mít dokonalé kolo

                                        • deekay  

                                          jenze E5 je hlina…

                                          • TK75  

                                            Hlína s karbonovou vidlicí a prostupností pro 47 mm

                                            a perfektní geometrií.V takovém případě mám dural rád :-)

                                            • vrazdit  

                                              titan je titan :)

                                              • TK75  

                                                To si mi připomněl gravel z titanu od Knolly

                                                https://cyclingmagazine.ca/…gravel-bike/

                                                Na titan nemám a bál bych se s tím jezdit, že to zničím.Stačí jak se bojim o Swiss Crosse.Upřímně si nemyslím, že základní crmo 4130 z které se dělají ty cenově dostupné kola má přínos proti duralu.Ten je lehčí, levnější, nerezne a když to má dobrou geo a karbon vidlici tak ho beru radši.

                                                Kluci vy ten dural podceňujete, můj Diverge je důkaz že vydrží hooodně

                                                • vrazdit  

                                                  Mám konfekční UK titan z Taiwanu a cena byla více než dobrá, ale že bych to rozbil se teda vůbec nebojím…

                                                  • deekay  

                                                    O titan se neni treba tolik bat :) Narozdil od extra vylehcenych ocelovych ramu se stenama trubek jako plechovka od piva.

                                                  • TK75  

                                                    To vím, že se dá sehnat i za rozumnou cenu.Jde o to jestli geo je tak dobře navržená jako u duralu od Spešlu

                                                    A tomu právě moc neverim (myslím planetx, on one atd)

                                            • deekay  

                                              Ja na to v hline koukal a neoslovilo me to.

                                              Dural nepodcenuju, co do vydrze, treba na MTB mam dural radsi nez karbon. Ale po tom, co jsem mel duralovou CX, uz bych chtel takove kolo v karbonu. Proste lehoucka tuha raketka. U me CX, ktera mela 9.5kg mi to uz prislo oproti o 2kg lehci silnici znat, ze je to neohrabane, navic se to vic kroutilo.

                                              Jako verim, ze treba Liteville 4-one bude super dural ram na gravel, ale ten E5 diverge je proste zakladni dural ram a pusobi nazivo pomerne levne.

                                              • TK75  

                                                Dobře, tak když už mi pomáháš s výběrem co třeba tohle :-)

                                                https://www.bike-components.de/…eset-p79422/

                                                • deekay  

                                                  Netusim, nemel jsem v ruce, ale vidim ze koukas na uplne jine cenove relace, nez kam jsem se pak dopracoval ja :) Tudiz asi tady nemam co radit. Pro me je dulezita geometrie a bohuzel vyrazuje naprostou vetsinu gravel ramu kvuli vysoke hlavove trubce. Zaroven po zkusenostech chci omezit schopnosti v terenu a zvysit schopnosti na silnici.

                                                  • TK75  

                                                    No o tu geo právě jde u toho Diverge.Ten mi vyhovuje perfektně, ale toho v karbonu právě nechci i kvůli fš.Dural mi stačí

                                                    Fš mimochodem je fajn, jen jsem se ujistil i u ht že mám rád na grevlu tu jednoduchost.A fš je prostě součástka navíc, kterou dokáže větší pneumatika hravě zastat.

                                                    Co se týče té cenové relace, tam jsem se přesvědčil, že drahý věci pro mě nemají smysl.Jsem bohužel moc opatrnej až puntičkářsky.Do toho grevl používám fakt „prasácky“

                                                    No a koupil jsem dům :-)

                                                  • deekay  

                                                    Me osobne prisel FS hroznej jak na roubaix, tak diverge. Ja taky preferuju levne a funkcni veci, ale holt nekdy ta levna vec nevyhovi pozadavkum.

                                                  • TK75  

                                                    Zvýšení výkonu na silnici je hezký, ale kde potom chceš jezdit?Jen po silnici, nějaký udusaný cesty?Tady i normální vedlejší silnice jsou dost rozsekaný, že se to nedá ani ve sjezdu pustit, když nemáš pořádnou pneumatiku

                                                    Ale taky by se mi líbilo, třeba Swiss Crosse obout do 33 mm hladký pneumatiky.

                                                  • deekay  

                                                    Chci to mit na jezdeni po silnici plus aby to zmaklo prejezd po sotoline nebo kousek lesni pesina. Coz da i silnicka, ale vozim galusky, tak se trochu bojim. Plus hlavne, aby na to sly dat zubatejsi gumy na zimu, kdyz napadnou sracky. Vyzkousel jsem si, ze jakmile je to kolo jen trochu schopne v terenu, tak to zacnu tahat tam, kam to nepatri a rozbiju to :)

                                                    Tudiz melo by to byt neco, jak prezentuje zde jecnak sveho boone. Na silnici gumy 28–30 hladke, na zimu 35 zubaty.

                                                  • gemini  

                                                    Co Tě tak čtu, myslím, že jsi jasný adept na čistokrevnou krosku…

                                                  • deekay  

                                                    Mel jsem ji, viz caadx v profilu :) Stale z ni mam komponenty vc kol a uvazuju jestli prave poridim ramovku ciste silnicni na kotouce, nebo najeky gravel/cx.

                                                  • Honzis  

                                                    Ne každý vyhledává cesty na bika nebo chce valit 60 po zapadlé okresce. Asi je to i o pocitu, že kolo prostě na 70% cest „jede“, do kopce roztáčí lehké pláště a ten zbytek se hold musí jet obezřetněji.

                                                  • vrazdit  

                                                    přesně!

                                                  • TK75  

                                                    Široký pláště nejsou přece pokaždé těžší.Právě, že takhle jak si to napsal to mám s širšíma gravel gumama.Nevěř tomu, že 36 mm guma jede lépe než 47 mm.Zkoušel jsem to a ty úzký jsou prostě pohodlné jen na silnici.Všude jinde je to opruz po delší době.Ty o kousek širší pneumatiky jedou po silnici taky parádně, ale dá se bez problémů jezdit i mimo silnice.Proto je taky vidět ten trend, že gravel biky se v té šířce dost posunujou.Aspoň teda v USA

                                                    Ono je fajn jet kamkoliv, ale musí to fungovat a né že je z toho člověk vyklepanej jak startka

                                                  • deekay  

                                                    Tam je akorat problem, ze na silnici se ta siroka guma chova, jak kdyz jedes offroadem s 35" swampthingama :D Taky zadny odvaz, prototi treba jizde v Porsche :o)

                                                  • TK75  

                                                    Ano, to mě trochu mrzelo.Bylo to po přechodu na 650b cítit, že jsem na silnici ztratil kus té krásy při řezání zatáček.Časem si ale zvykneš a už ti to nepřijde.To víš že jsem to zvažoval pořádně, ale pro mě ty plusy převažujou

                                                  • deekay  

                                                    Tam otazka je, chci si zvykat? :) NE :)

                                                  • TK75  

                                                    Pořád to wtb je ROAD plus, žádnej offroad

                                                    Normální úžovky :-)

                                                  • deekay  

                                                    Jako cestak, nebo na bikepacking chapu. Pro sebe na kolo, na kterem mam radost z jizdy a rychlosti to ale nechci :)

                                                  • TK75  

                                                    Chápu jak to myslíš, ale ..

                                                    Když si na kolo s beranama a sportovním posedem dám pneumatiky 47 mm šíře tak to přece není lenoch na bikepacking.Porad je to větší Porsche než xc ht s 2,2" RaceKingama

                                                  • deekay  

                                                    Mozna mas jine zkusenosti ale… Cim vic zvetsuju pneumatiky, tim se to kolo hure ovlada se silnicnim setupem. Predstavec se musi zkracovat, riditka zvysovat a rozsirovat. A me se pak takovy kola ovladaji uz moc jako MTB a ne jako silnice a to uz si tam rovnou muzu narvat rovny rodla .)))

                                                  • TK75  

                                                    Převážná část jízdy je (tam kde bydlím) po písku, nebo stezce s pískem.Tam jsou ty baculky bez vzorku dobrý

                                                  • deekay  

                                                    Ale jo, proc ne, ale tam bych asi po zkusenostech uz vzal celopevnou 29.

                                                  • TK75  

                                                    To nepojede jako gravel, je to mohutnější rám, větší a taky těžší.To by to muselo být celokarbonové­.Stejně ale pořád šlapeš s nohama od sebe (i když se to dá na kufrech hodně posunout) Jo ten novej Canyon xc ht, ten vypadá jak gravel s rovnejma

                                                    Ale stejně tam chybí ty berany a posed, kdy můžeš zabrat a zalehnout.

                                                  • TK75  

                                                    Ona se ta geometrie prostě hodně u ht posunula.Vetší rozvor, položená vidlice atd Jako je to fajn, na něco, ale pak si vlastně uvedomíš že ten gravel se strmym úhlem a rozvorem, že škrtáš špičkou boty o přední kolo, je daleko hbitější a přitom stabilnější.Sám to nechápu, ale je to celkem pro mě překvapení.To jsem před tím i takovej gravel chtěl s položenou hlavou.Teď už ne

                                                  • deekay  

                                                    Furt jsou ostre XC HT ramy.

                                                    S obratnosti je to jasne, taky jsem mel s CX nejake neprilis rozbite segmenty v lese mezi stromama rychlejsi nez na 29 MTB. Kde to kolo ale jednoznacne vedlo byly podzimni a zimni mesice a bahno. Ale tam to byla vyhoda prave uzkych gum 25mm.

                                                  • Foose  

                                                    to je zajímavý postřeh… já mám F29 cannondale a to má hlavu 71 stupňů…dle dnešních měřítek je to úplně archaická geometrie. No a on je takový úhel převážně na gravelech :D

                                                  • deekay  

                                                    Nepojede to jako gravel. Celokarbon je samozrejmost. Hmotnostne to bude podobne. Nektere XC HT ramy jsou i lehci nez gravelove.

                                                    Q faktor je takova jedina prekazka, zvlast s boostem. To je duvod proc mam rad silnici a CX.

                                                    Ale to zalehnuti prave se sirokyma gumama… na takovem kole, jak uz jsem psal vyse, proste nemuzu mit zalehavaci posed jako na silnici, nebo CX, protoze ty tluste gumy zpusobi, ze se to pak debiůlne ovlada, takze je potreba kratsi predstavec a sirsi riditka dane o neco vyse. A to uz pro me neni ono.

                                                  • TK75  

                                                    Q faktor je takovej, že Orange jsem bral schválně neboost a stejně mě bolelo v kyčlích jak máš ty nohy od sebe.

                                                    A ten Evil Chamois jak mi přišel super, tak teď ti můžu říct že to nemůže být funkční.Jen z kopce, ta položená hlava a přitom berany

                                                • Pán z Dubu  

                                                  Ta Bombtrack karbon vidle vypadá jako Carbonda CFO606 http://www.carbonda.com/…k-cx/90.html

                                              • TK75  

                                                Levně nelevně ono je to těžký, když mám doma rám co je krásně zpracovaný a je to opravdu vidět že je o level výš než tyhle obyčejný.Jenže pak na to sedneš a ouha, ten levnej e5 se chová díky geometrii o parník lépe.To jsem se už naučil, že geometrie je důležitější než materiál

                                                Ideální je mít obě věci jak geo tak matroš, ale hledej to

                                      • kedi  

                                        Mám to „kurvítko“ na Roubaix a za kurvítko to ani náhodou nepovažuji. Jinak když by to někomu tak moc vadilo, lze to nahradit. Stačí uříznout krk z nějaké odepsané vidlice. Je to 1 1/8 průměr.

                                        • deekay  

                                          Tak zalezi co kdo a jak jezdi. Mozna by sla pouzit i cela jina carbon vidle :)

                                          • TK75  

                                            To těžko, rám má uříznutou hlavu

                                            Ale fš ničemu nevadí, funguje a když šlapeš do pedálů tak to nepohlcuje jako odpružena vidlice.Tam slapnu a jde to do předního kola a do vidlice.U fš slapnu a jde to do pevný vidle

                                            Lépe to popsat neumím, ale připadá mi to tak

                                            • deekay  

                                              ja vim jak se to chova a sere me to :) pamatuju jeste dobu odpruzenych elastomerovych predstavcu…

                                              clovek si nastavuje pekne fit na milimetry a pak mu litaj riditka nahoru dolu vuci sedlu a stredu slapani o 20mm :D ne dekuji, radeji knihu :D

                                    • DaD  

                                      Krásné kolo!

                      • Tom-T45  

                        Souhlas. Psal to nějaký Michal Prokop a podle toho, co jezdí, je naprostý magor.

                        „Vše, co je od 30mm do 55mm x 700c, se do Gravelu počítá.“

                        https://www.redbull.com/…od-sterkolet

                        • TK75  

                          Prokop sám jezdí Wtb Riddler v 45 mm šířce.Jak na Ghostu tak i teď na Rockové Mašině

                          :-)

                • Dejv0  

                  To půjde, Canyon přímo na stránkách pro Ultimate uvádí 30, takže 32 určitě zkusím. :) Dík za fotky.

      • Kacko  

        Gratuluju, krásná barva!

      • Fazzy  

        Fakt moc hezký, volil bych stejný barvy. Časem bych teda chtěl vyšší ráfky a s tím blatníkem bych zkusil jak daleko dohodím, ale jinak fakt ideální kolo.

        • Kos_CZ  

          Já už v mezičase změnil vzhled kola i blatníkem předním. :D Jinak to zadní podprdelní lízátko i to moje samodomo na předním kole(není na fotkách) jsou sundavací v minutě – mám je tam teď na podzim, než zmigruju na trenažer. Na jaře to zase shodím. Jediná změna je polep spodní části šikmé rámové trubky karbonovou samolepkou, aby mi kamínky neničily lak.

          • Fazzy  

            jo to je jasny, ja jen, ze ted to tam hyzdi fotku :)

            • Kos_CZ  

              Kdybys viděl ten přední, to bys teprve koukal, jak jsme vzhled domrvil! :D

              Ale vážně – ano, kolo je bez blatníků hezčí, ale já třeba zjistil, že hoznýho bordelu lítá mezi vidlici a hlavovou trubku, takže tam nějaké mikrolízátko nechám – čistě z praktických důvodů. Momentální pokus ovšem nevyšel – objednal jsem totiž špatný blatník – taky plochý plast k naohýbání, ale aby tam držem, musel jsem ho uchytit čtverečky oboustranné lepenky – montoval jsem to se sundaným předním ráfkem a kolem otočeným vzhůru nohama = namontoval a po nasazení kola a jeho postavení zpět na pneu jsem zjistil, že mi to trčí úplně debilně nahoru. Jenže děti už potřebovali večeři, takže se bude předělávat zítra…

              V neděli ráno mám v plánu se jít projet někam dál, tak nafotím nový fotky někde z přírody…

            • Kos_CZ  

              Tady jen na ukázku, jak vypadá kolo nyní. Přední blázni jen malinko zmenšil – uřízl jsem část před vidlicí a nechal jen tu za. Není to nějak extra krásné, ale funkční ano = po písku není v mezeře mezi hlavovou trubkou a vidlí ani památky! :)

    • Ujco  

      Jezdím naše rozbité trojky plus lesní asfalt i sotolina; Canyon Grail s GRX a neměnil bych za nic jiné ; mám vedle toho čistou silnici i lehkou prakticky závodní 29; obě visí na stojanech.

      Já to nevyužívá ale Grail má packing program perfektní …

      • Kos_CZ  

        Přikládám, že tovární 25-ky Bahrain do budoucna plnějším profilem… Místo v rámu je. :)

    • Kos_CZ  

      Tak ještě jedna fotka a slibuji, že už tu nebudu s kolem opruzovat… :)

      • deekay  

        Zaslouzil by si dva pekne bidony, misto tehle „hokejisticke“ flasky :D

        • Kos_CZ  

          Píšu si na seznam… :) Na jaře to doladím…

        • milan.v  

          Používám dva velké bidony 850ml od SiS a měnit už jen tak nebudu, mám spotřebu během jízd, i když to asi nevypadá pro některé příliš krásně…

          • ˘Ö˘ Krab  

            Bidony Elite tří velikostí Corsa – Supercorsa – Maxicorsa (550–750–950 ml), kombinuji podle teploty a délky jízdy. Těch menších mám po více kusech, velkou jen jednu. Výhodou je, že všechny drží dobře v jejich košících.

          • deekay  

            Ja pouzivam taky 750ml, Elite Fly,ale furt to vypada lepe nez tahle litrova „sportovni flaska“ na foto.

      • sparrow_cz  

        A barva je ocelově šedá nebo vojenská šeď?

    • jecnak  

      Muzes se inspirovat u me – cx,gravel,silnice a zimak v jednom. Viz https://www.bike-forum.cz/…boone-5-2016

      • Fazzy  

        Jo jdu stejnou cestou. I na casovku se to da upravit :D

        • gemini  

          Já taky…:-)

          • Fazzy  

            Pekny :) Dokazes porovnat jak moc je to v tyhle specifikaci jiny nebo pomalejsi, nez ta Emonda jako cista silnicni raketa? :)

            • gemini  

              emonda je paradoxne tezsi, krosku ale limituji krosovy prevody…stevens je hbitejsi a lip akceleruje, emonda je takova temparska – zalozit do rovin a jet…emonda mi projevem pripomina madonu – rozhodne v me specifikaci neni vrcharsky kolo…to mozna slrko, ale toto je prijemnej univerzal…kdybych byl zavodak, rekl bych, ze je to klasikarsky kolo…

              • jecnak  

                Presne. Staci se i podivat na profily trubek na Emonde, ktere jsou totozne se starou Madonou z roku 2013.

      • deekay  

        A nevadi ti v CX a silnicnim modu stejny posed? Co stridani pedalu, nebo vozis jen bajkove? Vymena pedalu plus bot u me rozhodi posed o hodne. Ve vysledku si s MTB pedalama das vise sedlo, ale pak mas zase v CX modu vuci sedlu niz riditka nez v silnicnim modu a to je presny opak, co bych chtel.

        Furt vaham, jestli k S6 koupit diskovou silnici, nebo postavit opet naky takovydle univerzal.

        • jecnak  

          Pedaly jsem stridal a nakonec jsem zustal u bajkovych s tim, ze jak vozim mtb tretry s karbonovou podrazkou a starsi MTB system LOOK, tak pocitove nevidim rozdil mezi nimi a silnicnimi Speedplay + silnicnimi botami. Rozdil v posedu mi nevadi, naopak razim pravidlo, ze posed ma byt nastaven tak, aby bylo mozno ve spodnim uchopu zustat jakkoli dlouho.

          Mam jeste starsi Madone a na ni mam posed jen o fous delsi, ale porad v ramci stejneho pristupu k nastaveni posedu.

          Dneska bych asi sel od Tredu do Domane jako do opravdoveho univerzalu, jelikoz nove Boone nemaji smyk a drzaky na blatniky. Bohuzel je tam znacny narust vahy, ale s tim se proste neda nic moc udelat.

          • deekay  

            Ja u MTB a silnice vidim u pedalu rozdil ve stacku. I kdyz mozna nejake kvalitni MTB boty budou mit nizkou a tuhou podrazku, tak to nebude tolik znat. Jinak se mi s MTB tretrama jezdilo taky fajn.

            Ja kdyz mam moc vysoko pocitove riditka a tim uchop za paky, tak me to vadi kdyz jedu ze sedla a uchop za spodky je zase pak mene stabilni kdyz chce clovek jet rychleji z kopce.

            Bohuzel diky mym proporcim je problem najit ram, co je dostatecne dlouhy a nema moc vysokou hlavovku. Boone je uz moc vysoky, Domane jakbysmet.

            • jonti  

              Neomezoval bych se vyskou hlavy, kdyz tam das predstavec –17 stupnu nebude Domane problem.

      • Kos_CZ  

        Já se postupem času rozhodl, že tohle kolo budu mít ve dvou rolích – buď jako čistokrevnou silnici, nebo endurance kolo. Na druhou variantu už mám doma bágl pod sedlo, Gaciron světlo, co by mělo přežít celou noc a ze kterého si mohu případně dobít Bolta. Jediné změny o kterých ještě uvažuji jsou odpružená sedlovka a 28mm pneu. Ale to až příští rok. Teď se na tom musím „naučit jezdit“ a vytáhnou fyzičku nahoru, abych dal trasu Ostrava-Praha (případně obráceně). To mám jako cíl na příští rok.

    • delobuch123  

      Zdarec, až tak sa v tom zas nevyznám ale možno pre ostatných ak bude mať niekto podobné „trable“ s výberom. Ja som zvažoval Pells Aeron 105 Disc. Je to teda skôr cestný Al rám + C vidla, ale rám aj vidlu má robenú tak, aby sa tam dali založiť širšie gravelové plášťe. Je to momentálne za cca 35tis, celkom pekné kolo so slušnou výbavou, hlavne za tie prachy. Zvažujem že na jar do toho pôjdem ak ešte budú na sklade.

      • Foose  

        to raději kup dokud jsou.

        předpokládám, že kvůli nedostatku komponentů budou nová kola dovezená na jaře dražší tak o 10%

        • Kos_CZ  

          Přesně – souhlas – pokud jsou zdroje a chuť, kupovat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.