• Kos_CZ

    Zdravím,

    rád bych si poslechl rady zkušenějších ke svému hledání kola. Od svých deseti do cca.dvaceti jsem jezdil Favorita osazeného přehazovačkou a přesmykačem Walther a bavilo mne to. Měl jsme na tom i hrazdu a rád jsem ji na rovinkách používal. Pak nastala pauza, abych si v 35-ti koupil horáka, na kterého jsem dal 42 mm gumy s plným profilem uprostřed a začal s ním jezdit do práce (ročně do 2000km). Pak následovala sedačka na sviště. Děti už jezdí na svém a já zase začal pokukovat po něčem rychlejším s limitem cca. 50k Kč (jsem v úvodní fázi kdy koukám co kdo vyrabí atd…).

    Je mi aktuálně 45 (179cm, 74 kg – vyžle s vyžraným/ochablým pupkem). Při delších cestách (50km a více) mne občas pobolívají záda, takže posez by to asi chtělo trochu pohodlnější. Tím že kolo bych používal i na cestu do práce a z práce (pražská cyklostezka podél jižní spojky, Kunratický les = většinou asfalt, ale sem tam šotolina, pár metrů udusané hlíny, lesní cesta), tak by to chtělo ne úplně úzké pneu (můj laický odhad je, že cca. kolem 28 – 30mm je v pohodě šířka). Chtěl bych hydraulické kotoučovky, dvě placky vpředu. Většinou kolem půlky sezóny mívám už něco najeto a to jsem pak schopen být na svém „horáku“ po rovině na třiceti kilometrech v průměru nad 30km/h = rád do toho šlápnu, když to jde a jede.

    Takže hledám něco jako rychlý gravel, nebo odolnou silnici = gravel bych provozoval asi na užších gumách. V případě silnice mám obavu o odolnost rámu, pokud bych občas zajel na polňačku (asi zbytečnou, ale roky zkušeností mi chybí). U gravelu se mi líbí víc montážních bodů na flašky/držáky, u silničky zase lehkost… Takže tak lavíruji nad tím, na co se zaměřit a nehledat zbytečně, nebo naopak nepřehlížet nějaké modely jen proto, že na obrázku si toho nevšimnu.

    Prozatím mne celkem zaujala následující kola:

    • X-ROAD TEAM ELITE (64 990 CZK = cenově už mimo).
    • Specialized Diverge Comp E5 (Kč 54 999,00 – cenově dejme tomu).
    • KOLO BASSO VENTA DISC SHIMANO 105 (49.999 Kč – cenově OK, ale není místo na nějakou „gravelovější“ pneumatiku)
    • Cannondale Topstone 105 graphite 2020 (48 990 Kč)

    Ano, vím, že karbon je pohodlnější… Asi bych i něco přitlačil, ale zatím jsem na počátku výběru…

    Takže dotazy:

    1. Neměl to někdo z vás stejně a nevybíral kolo s podobnými požadavky? Pokud ano, jak to dopadlo?
    2. Jezdí někdo z vás na silnici v lehkém terénu, či ji má „trochu obloženou“ (= občasné jízdy s nějakým rámovým vakem například)?

    Díy za případné nakopnutí správným směrem!

    • Sgt Pepper  

      cyklokroska…

    • khonza  

      Tak Topstone nebo Diverge má už k silnici dost daleko.

      co uvažovat o Synapse

    • Kacko  

      Mám canyon endurance cf 7.0 na 28mm bezdusich, špalky a za sucha si zpevněné polnacky dávám, ale 90% asfalt. Rám i komponenty drží, posed dobrý i na delší srandy a rychlost super. Šel bych teď do kotoučové verze, kvůli větší šíři plášťů, nebo vzít kroku.

    • Tom-T45  

      Za 50 bych už se díval primárně po karbonu. Mrkni na Cube Attain GTC, ten má asi vše co jsi napsal, včetně vyšší hlavovky a dědkovského Stacku :-). Mám ho doma, není to žádný závodník, ale velmi pohodlné výletní kolo pro fotříky, co si na stará kolena chtějí hrát na silničáře :-). Před tím jsem měl se stejným osazením hliník a karbon je opravdu mnohem příjemnější.

      Pláště tam mám 32 mm a místa je kolem ještě spousta, klidně by se na nějaké 35 mm dalo jít.

      Ohledně ceny, myslím, že když s v krámě správně zeptáš, tak na 50 by jsi se měl dostat

      https://www.cube.eu/…orange-2020/

      případně levnější:

      https://www.cube.eu/…yellow-2020/

    • jardalee  

      no hledal bych silnicku na hydraulickych kotoucovych brzdach do ktere se vejdou aspon 35mm plaste potom bych koupil naky moderni zaplety s vnitrni sirkou aspon 20–21mm a do nic dal bezdusovy Grand Prix 5000 TL

      32mm ktery budou mit realne 34mm :) a mas lehky odolny a pohodlny kolo :)

    • sparrow_cz  

      Zvážil bych, zda jezdit na kole za 50k+ do práce. Mohlo by se lehko stát, že se někomu bude líbit víc než tobě. Vidím to u kolegy dnes a denně – když své drahé kolo nechá v podzemní garáži, bojí se o něj a když si ho bere do kanclu, tak zase řeší, aby nikoho nepotkal, protože do budovy se kola tahat nesmí.

      • Kos_CZ  

        Zdravím,

        v garážích DHL se prozatím nekrade (na kolech tam zůstávají přilby, tachometry, kola jsou tam i nezamčená). Já to takhle nenechávám, ale jiní ano. Krom toho tam na vjezdu ostraha a s většinou z nich se znám a oni znají to, na čem jezdím. :)

      • wilda81  

        Taky máme v práci kolárnu kde máme nechávat kola. Do kanclu si ho můžu brát přesně od té doby kdy jsem se zeptal jestli mi zaplatí škodu až zmizí.

        Pokud vám zaměstnavatel určil kam máte kola dávat, tak by vám měl za ně ručit.

        • sparrow_cz  

          A na základě čeho by ti měl hradit škodu? Jestli myslíš OZ, tak tam je imho limit 10k.

          Jinak samozřejmě gratuluji k tomu, že sis to vydupal ;)

          • lumyr  

            Přesně tak, kolo je věc, která se do práce obvykle nenosí a většina zaměstnavatelů ručí jen do zákonem daného limitu 10.000,–Kč. Málokdo má lepší pojištění s vyšším limitem.

        • Foose  

          Bacha na to, většina zaměstnavatelů ručí jen za “přiměřeně” drahé věci. Když si vezmu do práce zrcadlovkou za 100k a nebo goretex bundu za 15 a ta se mi ztratí tak mi nikdo nic nezaplatí!

          • Prazak0  

            Zaměstnavatel může ručit za kola, zvl. pokud je v místě obvyklé tak jezdit do práce. Třeba na malém městě, někde na vesnici. Ovšem tam se bude předpokládat nějaké běžné kolo, kterým se jezdí na nákup ap. Takže horní limit bych viděl nějakých 10 tisíc.

            I když mají hlídané parkoviště kol a na něm mu nikdo nic neukradne, já bych tam pěkné kolo nenechal. Ono je nepříjemné i když dojde např. k jeho pádu ap., a je třeba škrábnutý lak na rámu. Za to mu nikdo nic nedá, kolo přece jezdí stejně, je to „jen“ vada na kráse. Co na tom, že tržně hodnota kola pro další prodej tím jde dosti výrazně dolů.

            • TheJD  

              Takovy pad kola muze predevsim krehke kousky jako jsou karbonove ziletky nebo xc kola zavazne poskodit. Nemluve o tom, ze velke mnozstvi silnicnich kol ma patku prehazovacky z plasteliny a ohne se pomalu pri spatnem pohledu.

              • Prazak0  

                Ano, u karbonu to může znamenat zničení rámu nebo vidlice, případně může být poškozená patka. já myslel spíš menší „nehody“, např. kola opřená o sebe, někdo jím posune ap. Osobně by mi vadilo poškození laku i na docela levném kole, které by mělo ten lak nový. I poškození jako ohnutí přehazovačky, ulomení držáku blikačky ap.

          • Nakolenakole  

            Naštěstí takové věci ani nemáš.

    • TheJD  

      Tohle je naprosto jasny Trek Domane. Endurance silnicka s pohodlnejsim ramem (pasivni pruzici prvky, kratsi a vyssi geo), pruhodnost na 38 mm plaste. Akorat cenove to bude urcite mimo.

      • dolomiti  

        Chtěl jsem mu napsat to samy :-) Musel by zvednout limit :-D

        • plešoun  

          Podobně jsem na tom já. Od touhy pro gravelu před třema rokama, kdy se nedal rozumně sehnat, jsem zatoužil spíš po Endurance/hobby silničce. Domane je jasnej, ale je hafo drahej, tak je aktuálně favorit Emonda. Nepřijde mi o tolik agresivnější svou geometrií a ty pružící prvky oželím, skoro naopak.

          Není to prdel vybrat kolo. :)

          • Kos_CZ  

            Tím Trekem jste mi nasadili brouka do hlavy! Přičtěte si to k zodpovědnosti holomkové! Už řěším, které zdroje rozpustit…

            • gregorus  

              A ještě si zjisti, kolik váží domane ve specifikaci, kterou bys kupoval.

              • Kos_CZ  

                Hmotnost není primární parametr co řeším. Když jsem si kupoval současné kolo, tak mi prodejce nabízel vyšší a nižší rádi pedálů (kolo už jsem měl). Říkám: „Jaký je mezi nimi rozdíl?“

                „Cca. 120g“

                Já: „Takže pokud si před vyjížďkou dojdu na záchod, tak jsem hmotnost srovnal, že?“

                Prodejce zamýšleně: „No to asi ano…“

                Mám kolo k udržování fyzičky, ne na závodění, takže půl kila sem tam asi tak neřeším…

                • gregorus  

                  Jo, ale třeba domane sl4 za 60t má 10 kilo. Tak jenom varuju, abys pak nebyl zklamaný.

                • Prazak0  

                  Co zkusit nějaký gravel s ocelovým rámem, třeba Author Ronin, v té základní verzi má dvojpřevodník, což jsi psal, že chceš (i já bych toto preferoval). Takový rám ti skutečně pak vydrží desítky let, u hliníkového to není tak jisté.

                  • TK75  

                    No jo, ale po pár letech zastará a dojde k vizuálnímu selhání a jak bude pak ženě vysvětlovat, že potřebuje nové kolo, když ocel je přece věčná:-)

                  • mire  

                    Hliník je nejhorší materiál pevného rámu, co jsem měl, je to tvrdé. Mnohem pohodlnější je pružnější ocel, a ještě lépe je na tom uhlík.

            • Tom-T45  

              Hlavně si pořádně vyzkoušej geometrii, tj nejen „tabulkovou“ velikost, ale je potřeba se zaměřit i na délku rámu, stack a reach. To že bude kolo o půl kola těžší asi vůbec nepoznáš, ale když bude moc krátké nebo dlouhé, případně moc nízké nebo vysoké, tak touž se řeší hůř.

              • Kos_CZ  

                Jasný – to bude třetí kolo – nejdřív vylučovačka – zbydou tak čtyři kandidáti, pak porovnání mezi sebou a nakonec projetí dvou finalistů…

    • zahr  

      Za sebe mohu doporucit Giant Defy Advanced, mam model 2019 na Ultegre, lehke pohodlne kolo, obul jsem Continental GP 5000 32c a mista tam je jeste hafo, letosni model dle popisu pojme 35c, coz by mohlo byt az dostacujici. Cena by se dala na tech cca 50 urcite nekde ukecat.

      https://www.giant-bicycles.com/…y-advanced-2

    • Kos_CZ  

      Díky moc všem!

      Pro informaci: Nekupuji si kolo na rok, dva, nebo pět – bude to na desetiletí, spíše více. Napsal jsem do fóra, abych dostal tipy a věděl, kam zaměřit pozornost. Co se mi bude líbit, to si projdu stran specifikací a geometrie rámu (porovnám se starou Favoritkou, co mám stále v garáži a na které vím, jak se jezdilo a kterou si mohu projet) a vyberu si dvě, tři kola, která si pak osahám a projedu. Podle toho se rozhodnu. Mírné slovo do toho bude mít můj kamarád, co pracuje v cyklo servisu a u kterého svá kola nechávám před sezónou prohlédnout a doštelovat.

      Aktuálně to vidím, že bych vybíral tak někdy do měsíce, dvou…

      • Davidakta  

        Já to, tak nějak pochopil že to budeš mít v garáži možná do smrti. :) právě proto bych asi vybral gravel a poladil bych ho posedem a pláštěma víc do silnice. Za deset let tě může bolet celý člověk a budeš rád, že tam můžeš dát větší balóny.

        • TheJD  

          Dnes uz jsou silnicni kola, do kterych das 35 nebo i sirsi plaste. Treba zde zminovane X-Road, Synapse, Domane.

    • Johnnyxjr  

      Mrkni sem treba ti neco padne do oka osobne jezdim na tomhle poslednich 4 roky a spokojenost

      https://www.planetx.co.uk/…tanium-bikes

    • Kos_CZ  

      Ještě zvídavý poddotaz: Liší se nějak gravelový rám svou pevností/ odolností např od rámu endurance biku (tím mám na mysli destruktivní odolnost). Rozdíly v geometrii jsou jasné…

      • TheJD  

        Urcite ano. Nektere gravel biky maji i na spodni ramovce plastovy chranic pred kameny, podobne jako nektera endura.

      • Tom-T45  

        Při Tvé váze bych to vůbec neřešil, ta kola jsou stavěná na mnohem větší zátěž. Nedovedu si představit, co by si musel projet, aby jsi to kolo dokázal rozštípat :-)

    • Kos_CZ  

      Jen pro informaci: Tohle je moje současné přibližovadlo. Gumy jsou tam 42mm Mitasky, co mi nechal kámoš za 200,– Kč obě. :D Jak vidíte High-tech…

    • Pikaču  

      Podle prvních 3 vět Gravel.

      Jinak mam Canyon Endurace- geometrie EnduraNce. Pláště 35 mm se tam v pohodě vejdou ( Sdhwalbe G-One Allround)- sám je na druhé sadě mám. Jinak jezdim 25–28mm.

      Ale jako kolo do práce bych spíš bral Gravel kolo, třeba RB CX nové v rozumném rozpočtu, canyonu by mě bylo líto nechat někde v kolárně.

    • DaD  

      Nechceš toto? Už to všechno neujezdím a jen se mi tu na to práší. Případně mi písni do zpráv.

      https://www.bike-forum.cz/…-deep-puprle

    • roman 3D  

      doporučuji pseudo gravel, fitnessku s rovnejma rodlama, 40 mm pláště, karbonka

      • TK75  

        Jo bejvávalo

        Teď už je to, asi teda, oficiálně gravel taky:-)

        Diverge Evo

        Tak řeklo „S“

        • roman 3D  

          krásnej pseudo gravel original

        • vrazdit  

          ty rodla mohli dát ještě širší, fuj… jinak je to pěkné

          • roman 3D  

            mám teď 68mm a zkusím dát 72–74

            • vrazdit  

              na tom to musí vypadat ještě blběji než na nějakém enduru…

              • TK75  

                Jedna z hezkejch věcí na štěrkoletu je, že na stezkách v lese to můžu pěkně rychle pustit a krásně se vejdu s beranama mezi kmeny stromů

                • roman 3D  

                  pošli foto jak jezdíš s gravelem a beranama mezi kmenama stromů mezi kterýma není metr místa

                  • TK75  

                    Kdo mluví o metru? Jasně že metr je, jen se mě rychleji kličkuje než s dlouhou tyčí a to nemluvím o křoví a různejch kopřivách, soutěskách apod Nejezdím jen po stezkách, rád bloudím lesem mimo stezky

                    • deekay  

                      Souhlas, clovek je na tom takovej sbalenej a kompaktni :) Akorat mi chvili trvalo, nez sem si zvykl, ze kdyz to klopis nekde mezi stromama, tak mas hlavu hodne vepredu oproti posedu na MTB :))) Ale netrefil jsem ho :D

        • p@X  

          Aha, takže kromě kategorie endurance/CX od Meridy tady máme fitness/gravel, co bude následovat?

        • jIrI___  

          A kruh návratu ke klasickému HT je takřka uzavřen.

    • RUSH  

      M8m teď karbonový HT a AL silničku. Jelikož bydlím na severním okraji Prahy, často řeším, kdy jet přes les na horáku a kdy (při slabším provozu) na silničce třeba na Unhošť a dál ke Křivoklátu. MTB mám také kvůli závodům KPŽ. Říkám si, až závody přestanu jezdit, stačilo by mi jedno kolo. Asi právě takové, jaké popisuješ – rychlý gravel / odolná silnička s 2tácem a hydraulickými brzdami.

      Na silničce používám pláště 28 mm (asi max na čelisťové brzdy) a je to dobré na špatné asfaltky, na polní, lesní nebo štěrkové cesty to není nic moc.

      Aby to byl opravdový univerzál, chce to asi tak 38 mm pláště. Takže to chce rám s max šířkou tak 42 mm, aby byla rezerva třeba na bláto.

      Teď jsem kupoval synovi Diverge AL. Byly tam 30 mm pláště. Vyměnil jsem je za 38 mm Trigger a jezdí to pěkně. Ten Diverge vychází z Roubaix a je vybaven i otvory na blatníky a další vybavení. To by také mohlo hrát roli.

      • robb  

        Já se mimo sezónu vozím na cyklokrosce a tam mám 33 mm a do těžšího terénu je to málo. Těch 40 mm je pomalu minimum.

        • RUSH  

          Je to individuální. Pokud chci gravel používat (pomalu) jako MTB, pak ano, 40 mm je možná minimum. Pokud se ale chci jen vyhnout přes pole či les frekventované výpadovce, a pak pokračovat dál po okresce, 35–38 mm může být optimum.

          • robb  

            Však píšu do těžšího terénu.

          • TK75  

            38 mm versus 47 mm pneumatika:

            Na silnici stejný, rozhodně nejede 47 pomaleji než 40, ale 47 je rychlejší na rozbitý silnici.

            V lese a na polních cestách 47 taky rychlejší, pohodlnější atd.

            38 stačí, ale širší (o kousek) je lepší, jde taky o to jaký má pneumatika vzorek.Hladká 47 mě po silnici jede lépe než 40 se vzorkem

            • Honzis  

              Bych se bál, že průchodnost na 47 nebude mít zrovna moc ramů, se to vyvíjí, před pár lety byly max 35/38 a sám se směju plášti Ritchey Stronghold co mám, byl to jeden z prvních jako že gravel, 27mm s drážkama na boku a 280g snad 

            • Kacko  

              Nájezdil jsem toho docela ranec na Diverge AL 2015, kde jsem měnil 28 a 35mm a nedovedu si představit kde bych potřeboval širší. To už bych rovnou šel do xc kola.

              Např Praha – Vídeň – Brno – Nymburk – Praha, tak 50% asfalt, zbytek polnacky a lesni turistické cesty, semtam kameny a 35mm mi přišlo akorát.

              Jak píšeš hodně to je o vzorku, ale obecně mi přijde důležitější, aby se člověk cítil na kole pohodlně a měl dobře nafoukáno.

              Na 220km trase co jezdím pravidelně mám na xc kole s 2,25" RaRa průměr 27km/h. Na silnicce s 28mm mám průměr 29km/h. Ty 2km/h budou z největší části způsobené menším odporem vzduchu na silničce.

              Takže pokud bych věděl že budu často jezdit někde kde potřebuji 47mm, tak bych radši šel do xc kola, které nabídne více pohodlí a podle mě i shodnou rychlost.

              • TK75  

                Více pohodlí nabízejí berany a možnost měnit úchop a normální xc kolo shodnou rychlost nemá ani náhodou.Jezdím posledních devět let stejný cesty a teď jedu rozhodně rychleji než předtím na xc.Jako nějakej lehkej pevňák s rychlou gumou by asi jel stejně,ale normální 29er takhle rychle po silnici a polňačkách nejede.

                Takhle se o tom ale vůbec nemá cenu bavit, prostě to chce zkoušet co komu sedne.Tady se věří tomu, že 47 mm guma už nejede a přitom to skoro nikdo nezkusil.Já tomu taky věřil a zkoušel jsem to spíš jen ze zvědavosti.

                • TK75  

                  A když už někdo dá na berany 47–50 mm gumu tak s pořádnym drapákem, protože se počítá s tím že to nepojede po silnici dobře.

                  Ono to zas s tou šířkou 47 není tak horké

                  Tady foto z výletu se ženou ta tam má 40 mm pneu a já těch 47 .Rozdíl skoro není vidět

                  • deekay  

                    Ja ti verim, ze jede :) Ostatne Jan Heine to uz x-krat dokazoval.

                    A taky jsem zatim nepotkal XC bike, na kterem bych jezdil klasicke cesty (asfalt, sotky, lesnacky, polnacky) rychleji nez na CX (o trailech, nebo necem kamenitem se nebavim).

                    Jako dokonce na malych lesnich pesinkach, tkere byly udusane a zatackovite jsem byl rychlejsi na CX, nez jsem byl na pevnaku 29.

                    A Kdyz vidim jaky je rozdil v aerodynamice, tak proste kola s berany maji svoje misto. Akorat uz na hrubsi traily se mi to neosvedcilo (dostalo to moc kour). Musely by byt siroke gumy , treba jako mas ty a u nich mi zase nesedi chovani na asfaltu.

                • Kacko  

                  Já myslím, že se chápeme:)

                  Zmiňoval jsem hlavně jízdu v terénu, kde už je na gravel potřeba 47mm. Tzn převážná jizda v dírách, kořeny, nezpevněný povrch atp. Tam ta vidle hodně pomůže a rychlost XC bude podobná, ne-li vyšší. Na lepším povrchu je samozřejmě bez šance.

                  Jinak souhlas, chce to zkoušet. Já nakonec jezdil buď hladký povrch, nebo převážně už těžší terén, tak jsem přešel na dvě kola – endurance a xc.

                  Napsal jsem to vlastně hlavně proto, že dost lidí kolem mě teď jde do gravela – na základě cool hipsta videí, že zažijí dobrodružství ve vietnamu a do mohou skákat bikeparku atp. Pak zjistí, že ta jízda po silnici u nás není tak snová a jdou na polňačky a turistické cesty.. Jenže tam jsou kořeny a kameny a ty na gravelu tak příjemné nejsou.. No a po chvíli se mě ptají jaký bych doporučil HT, aby nemuseli vůbec vytáhnout paty z lesa..

                  • TK75  

                    No jo, ty lidi totiž asi nečekaj tu míru nasazení co štěrkáč od jezdce vyžaduje.To ztížení podmínek a občasné nošení kola na rameni k tomu prostě patří.Člověka to nutí se víc při jízdě snažit, ale o to větší je to zábava.Taky to chce se naučit o kolo sám starat a postupně si ho vyladit ke své spokojenosti

                    No a šlapat a šlapat:-)

          • roman 3D  

            +1, na svém pseudo gravelu mám g-one 40mm a nějaká širší 42–43mm by se mě tam ještě vešla (Merida Speeder)

            • kamaro  

              Já mám na svém travel gravelu 622×50 a 29"2,6 by se taky ještě vešla :-) A jede to kupodivu celkem pěkně, zejména na štěrku a polňačkách.

              • TK75  

                Na tebe jsem si vzpomněl, když jsem zkoušel ty WTB Sendero.Co si pamatuju tak ty máš ty WTB Venture? a to jsem si říkal, že si to asi přesně trefil tak nějak, že budou na cesty ok.

                • kamaro  

                  Jo, mám WTB Venture. A zatím se mi zamlouvají, ale ještě na tom není moc najeto. Opravdu to kolo jak nejede na polňačku, tak nějak ožije.

                  Že čtyř plášťů měl ale jeden krátkou patku a nešel vůbec nahodit. Reklamoval jsem to a poslali mi nový plášť, původní mi nechali. Včera jsem ho napnul na skřipec (za pomoci hydraulické panenky), tak třeba se mi podaří ty patky trochu natáhnou a ten plášť tady někde po okolí jezdit. Na delší cestu bych jej ale nebral, v případě většího defektu bych jej nemusel sundat.

        • TheJD  

          Jestli to nebude tim, ze cyklokroska neni kolo do tezsiho terenu. :D To ani gravel neni.

    • detoxy  

      V roce 2016 jsem na základě velmi podobných požadavků vybral Trek Boone a do dnešního dne spokojeně jezdím. Můžeš mrknout do vlákna: https://www.bike-forum.cz/…sty-do-prace

      Omlouvám se, ale na mobilu ten odkaz lépe nedám. A mrkni taky na popis mě do profilu. Do dneška mám na něm natočených asi 35tkm a musím o něm říci, že je to hodně poctivě poskládané kolo. Myslím, že Domane, by mohlo být velmi podobné kolo, tenkrát nemělo dnešní průchodnost pro tlustší pláště.

    • Kos_CZ  

      Tak jen takový malý update: V mezičase furt lezu po internetu a hledám kde kdo co a za co prodává a asi se moje požadavky malinko posunuly směrem k silnici.

      Předně jsem minulou neděli na vyjížďce zamkl na kole vidlici a zkusil, jak pruží jen pneu (po silnici Prokopským údolím a po dlažebních kostkách co máme kus od baráku u bývalé továrny Motorlet) a nebylo to tak hrozné (čekal jsme to horší).

      Pak jsem taky zvážil současné kolo a zjistil, že s naplněnou flaškou, rezervní duší, lepením, nářadím a zámkem na kolo má cca. 17,5 kg. Takže ať koupím skoro cokoliv, bude to lehčí a to o dost.

      Tím, že si to kolo po nákupu nového chci nechat (budu jezdit s dětmi, přičemž to mladší ještě tahám na tažným za sebou), pak asi nemá cenu kupovat si byť lehčí, ale hodně podobné kolo. Takže budu vybírat něco z kategorie Endurance s tlustší pneu – mělo by to přežít (a já na tom) případnou cyklostezku, či zkratku přes polní cestu. Trochu si tím i pomohu finančně, protože co jsem koukal jsou Gravely o něco dražší (přikládám to módnosti).

      • Fazzy  

        Ale zamčený mtb neni komfortem ani podobný s endurance silnicí na 28–30 mm pláštích.. nelouskal jsem úplně celý vlákno, ale pokud na tom nechceš závodit, neřešíš hmotnost, ale chceš spíš pohodlí, hydry a chceš to i na výlety s dětma, tahání vozíku, brašen a občas jezdit po poli a horších cestách, tak o žádný endurance ani neuvažuju a jdu rovnou po krosce nebo gravelu a nedám na to slabší pneu než 35 mm. Pokud netrváš na karbonu, tak je kolem 40 000 řada dobrých a pěkných kol. A za ušetřenej peníz, kup něco dětem :) Ale jestli už si se duševně posunul spíš k silnici, tak se omlouvám za šlapání po bábovičkách, jen od toho nečekej zázraky na těch polích a dlažebních kostkách :)

        • Kos_CZ  

          Na brašny a tahání synátora a mi zůstane současné kolo. To nové bude na níže zmíněné „rychleji a dále“.

      • Doktor-Prase  

        Za mě teda, mám kolo na podobné určení, ocel gravel a pláště cca 32mm semi/slick. Pokud chceš rád jezdit dál/rychleji, tak určitě 2×11, hydry. Postavit by se dalo… Koukni na můj profil pro inspiraci.

    • alig_cz  

      Coz takhle postavit neco na trekovem ramu? Hydraulicka tiagra zkombinovana s mtb trmeny (tusim mt 200), hooodne pohodlna geo, moznost montaze vseho mozneho a co se tyce sirky pneumatik se fantazii meze nekladou :). 2 roky zpatky jsem to postavil jako doplnek k celoperu a to ted stoji v garazi. Chapu, ze to nejspis nebude odpoved, ale vzhledem k tomu, ze to je budget verze (ani ne tretina ceny zde zminovanych kol), jezdí paradne. Hodne zdaru, A.

    • Kos_CZ  

      Zdravím, tak jsem se malinko posunul a Gravely si škrtám – koupím něco ze zparchantělých silnic = Endurance.

      Prozatím je favoritem Giant Defy Advanced 2. Koukal jsme i na Meridy, ale nějak mi ta kola nesedí (vizuálně, neseděl jsme na tom, protože jsem byl v prodejně se synem a ten prudil že chce pryč, že ho to tam neba atd… opruz.) – nevím, ale zkrátka nějak mi nepadly do oka.

      Ještě zkouknu Trek Domane a uvidíme. Beztak mne čeká to nejtěžší – nějak doma nákup kola prosadit. To bude mnohem větší majstrštyk, než ho vybrat… :D

      • Kacko  

        Jezdím s Canyon Endurance CF 7.0. Opravdu super kolo na najíždění kilometrů. Dokoupil bezdušová kola a 28mm pláště a jsem v tom stále do 50k.

        Doporučuju na něj také kouknout :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse