• Quikc

    Zdravím, chci si koupit gravel, a tak prosím o radu. Ideálně do 30 tis. Popřípadě jsem ochoten něco málo navíc. Budu jezdit tak 70% silnice, 30% polňačky.

    https://m.heureka.cz/…tone-3-2021/

    https://www.koloshop.cz/…el-kolo.html

    https://m.heureka.cz/…oot-50-2020/

    https://www.bikero.cz/…olo-p426141/?…

    https://www.decathlon.cz/…8575940.html

    Nebo něco jiného?

    Díky!

    • Ronam  

      Já jsem na konci roku kupoval Krose Esker 6.0(2021) za nějakých 34.000. Komplet na GRX, ale mají kratší geo než ostatní značky.

      • Na-kochacku  

        Tu geo mohu potvrdit. Na 184cm mam “L” a vyhovuje. Jinak osazeni za ty penize dobre. S kolem max spokojenost.

        • TK75  

          Aha, už chápu dotaz na 50 mm pneu..on ten Esker má hodně parádní prostupnost.To je rozhodně dobře a jestli je na grx tak za ty prachy dobrá koupě

    • Stipka  

      já si teď koupil Cube nuroad pro a parada . Kamarád si zas koupil Giant revolt a taky pecka . Dneska je hlavně doba koupit co je a to rychle protože kola vůbec nejsou …

      • Quikc  

        Kamarád má giant revolt 2?

        • Stipka  

          ano … a je z něj nadšený. Včera jsme na tom sjeli i lehký trailík a šlo to … vyhledávat to ale nebudu :) ze startu nás zarazily ty mechanicke kotoučovky ale už se rozbrzdily a napohodu .

          • Romancero  

            Tak to je další slabina- ty mechanické kotoučovky. Stále si na ně nemohu zvyknout- i ty véčka na mtb mi sedí lépe- dávkování brzdné síly prostě není ono a navíc, když si jednou hydrauliky vyzkoušíš

            • Stipka  

              na MTB jsem mel hydrauliky vzdycky . Ale ted mam tohle a brzdi to fajn a jsem prekvapen ze tak dobre.

      • Smazaný účet  

        Toho Cuba máš s klikama 50×? To mi přijde na Gravel moc.

        • TK75  

          Taky jsem na prvním měl padesát…ono se to hodí, ale časem na to člověk přijde že to je zbytečný.No ale zase to ničemu nevadí tak co.Daleko větší blbost je mít na grevlu duše :-)

          Bezduše jsou základ úplně nejvíc

          • Lance  

            Tohle jsem si chtel přečíst.

            Kdyz to jebne, tak hadry pry uz nevyperu…

            • TK75  

              Bez nich ale budeš mimo silnice vyklepáván až do stavu, že ten kostitřas radši prodáš :-D

              Ale na bezduších a s kvalitní TLR pneumatikou to letí jak vznášedlo, je to nádherný pocit, když můžeš jet rychle (a gravel je rychlé kolo) přes nerovnosti, stezky v lese atd

              A to že to i s širším pláštěm jede pěkně i po silnicích taky připisuju bezduším

              • MajkyMajk  

                gravel je určenej hlavně pro štěrkový a písčitý zpevněný cesty, bylo by fajn si něco takovýho projet bez nutnosti brzdit před větším šutrem, potokem nebo kořenem. Nemá někdo nějakej tip na takový „dráhy“ v ČR?

                • TK75  

                  U nás v ráji je toho dost bych řekl.Pohybujem se mezi Bezdězem, Ještědem a Troskama

                  V lese na udusaný hlíně je to taky naprosto supr

                • Smazaný účet  

                  Také cesty najdeš po celé ČR. Třeba trasa Aimtec race či plzeňské padesátky má takový térén.

              • Lance  

                Jj. Ted to budu predelavat na bezduse. Vittorky

            • Smazaný účet  

              Hadry jsou spotřebák a když má gravel tak se prostě ušpiníš tak jako tak. Pár hadrů mám už taky potrhaných z pádů a stačí je přešít nějakou nášivkou. Tmel bych jako neodstranitelný problém taky neviděl.

              • TK75  

                Jo to je ten největší rozdíl mezi silničním borcem a jezdcem na štěrkoletu.Jsem proti nim jak prase špinavej a otrhanej:-D

        • Stipka  

          no je tam silnicni Tiagra ale mam to hlavne na asfalt a jsem spokojen . Ale každý má jiné preference :)

          • TK75  

            Tiagra je fajn, ani v terénu není špatná, bahno všechno zvládá výborně.Dal bych jí na grevlu přednost před stopětkou.

          • Smazaný účet  

            Okej. Když ti to vyhovuje. Já to měl na silničce a do kopce jsem trpěl.

        • ppavon  

          Já mám Cube nuroad pro a mám vepředu 50/34. Dá se to, podle mě je to víc o nohách. Dnes kdybych kupoval kolo chtěl bych tam asi něco menšího.

          • TK75  

            Promiň, ale to není ani tak o nohách, ale o tom s jakou pneumatikou a hlavně kde jezdíš

            Ano jestliže tam máš 38 mm pneu a jedeš silnice a nějaký pole tak je to oukej.Jakmile ale máš ten plášť 42 a vejš a taky to bereš všude, tak brzo zjistíš jak např lehký převody nestačí.A to stačí jet přes rozmočenou louku, nebo kopec s bahnem

            Oni taky ty cesty v lese bejvaj strmější než na silnicích:-)

            • ppavon  

              Neomlouvej se, nic si mi neudělal. Souhlasím, že je to souhrn více okolností. Je to o tom jak a kde je gravel využíván. Ale osobně moc nesouhlasím že je 50 a něco je automaticky hodně. O tomhle se tu debatovalo dost.

              • TK75  

                Jo to těch 50 se z kopce hodí, horší je ta druhá placka 36 nebo 34 a kazeta s příjemnym odstupňovánim 11–32.Lehký převod je pak nedostatečný.Měl jsem to, šlo to ale..

                Pak jsem šel na 1:1 a teď mám 40 převodník a 42 největší pastorek.No a to už se pro mě přibližuje ideálu:-D

    • jIrI___  

      Z těchto jednoznačně Kellys a to kvůli hydraulickým brzdám. Otázkou je, jak to u něj bude s dostupností. Ještě přidávám tip na Qayron , který je sice nad finančním limitem, ale je to z mého pohledu v této cenové kategorii gravel se snad nejlepším poměrem cena/výbava/užitné vlastnosti.

    • Rici101  

      Já jsem koupil Meridu silex 400 je to o něco víc ale má komplet grx a hlavně hydraulicky brzdy , naprostá spojenost.

    • Smazaný účet  

      Zajímavý výběr kol. A určitě něco s hydraulickou brzdou.

    • Smazaný účet  

      Já koupil RB RX za 37k. Bohužel u gravelu je jen jedna konfigurace. Ale jsem spokojen. Jezdí to dobře, brzdí to taky slušně. Nechal jsem si to rovnou dat na bezduše. Ještě jsem měl favorita Author Ronin ale to je o deset tisíc více. Ale zase ocel rám a vyšší sada. Starší model se dá ale sehnat za 35.

    • MajkyMajk  

      Na 30% polňaček bych nebral úplně čistej gravel, vzal bych něco podobnýho jako mám já. Taky mám ten poměr stejněj možnýá větší k silnici ještě, ale polňačky to zvládne v klidu, lesní cesty , cyklostezky… vůle na širší obutí taky je. Dobrý je omrknout modely naživo pokud jsou někde vystavený, tam jsem viděl hodně velkej rozdíl,, čistokrevnej gravel je „pořádný“ kolo už a na silnici s tím do kopců nebudeš mít takový odpich

      • Fanda0071  

        Presne, ten tvoj Giant sa javi ako dobrý kompromis na všetko…Tiez premyslam, najradsej by som chcel silnicku ale s moznostou prejst nejaku lesnu cestu, pole a podobne…Traily ma na gravely moc nelakajú. :D

    • MajkyMajk  

      Jinak z těch odkazů bych bral Cannondale nebo Authora, čistě můj názor

    • BikerM  

      Bral bych toho Kellyse, pripadne Cannondale, ale u nech bych co nejdriv jdelal upgrade na hydraulicke brzdy.

      • jIrI___  

        Přechod na hydrauliku u CD je finanční sebevražda. Vzhledem k tomu, že je na 9 sp Soře a hydraulické páky se dělají až od 10 sp, tak musíš měnit kazetu, přehazovačku, páky a třmeny. A celkově jsi v tom za deset tisíc Kč, což je zhruba 30 % ceny celého kola…

        • TK75  

          To už bych nechal mechaniky páky a třeba pořídil ty kombinovaný hydraulické TRP ovládaný lankem.No ale asi bych to takhle neplánoval u nového kola.Leda jako upgrade u starýho

          Prostě co si budem říkat, hydraulické brzdy jsou u grevlu dost podstatný(nebo spíš dílek do skládačky co potom funguje:-)

          • Rici101  

            Naprostý souhlas taky uvažoval o této cenové relaci kol ale nakonec jsem skončil na 42t za silex400 s hydraulikama

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.