• frederick

    Může mi někdo vysvetlit, jaký je rozdíl mezi řetezy Sram PG 951, PG 971 a PG991?

    Já jsem teda podle internetových obchodů, krom větší ceny nenašel jinej rozdíl…váhu udáváj všude 270g(někde 300), ale stejnou u všech tři řetezů.

    Takže pokud by byly všechny stejne…nechápu, proč stojí jeden 300Kč a druhý o 500kč víc…

    Předem díky za vysvětlení!

    0 0
    • StuntJ  

      jiná povrchová úprava

      0 0
    • Pumsc  

      asi v povrchové úpravě,možná trochu výdrži,nejlepší sram co jsem zaslech je PC 971-největší životnost…

      0 0
      • xshreck  

        Já zkouším 971 a asi u ní zůstanu… byla ve slevě, když to vezmu se spojkou tak je dražší o 90kč než hg53 a připadá mi že líp jede… mám to jako 3 řetěz a po 300km je dlouhý jako nové HGčko

        0 0
        • frederick  

          Shimano už nejezdím…Sramy vydržej víc…

          0 0
          • Pumsc  

            kup Campu C9,ta i sramy zastíní :)

            0 0
            • JayDee  

              U me teda ne. Sram 991 ma jednoznacne lepsi chod i razeni, navic nezere tolik zuby ;)

              0 0
            • xshreck  

              Má pěkněj zvuk při řazení :-D

              0 0
              • jURis_1  

                Co tím myslíš..? Já mám campu c9 na slx kazetě a bez problémů, tichý chod a přesné řazení. Jak tady píšou ani zuby mi to nežere, kazeta vypadá jak nová.

                0 0
                • xshreck  

                  Když sedne na zuby, tk to trošku víc cinkne .-) tak mi to aspoň připadá. A líbí se mi to -) nic proti ní nemám

                  0 0
    • StuntJ  

      951 je bez povrchové úprav

      971 má pouze vnější články niklované

      991 je komplet niklovaná

      0 0
      • frederick  

        Super…díky za objasnění…

        Tím pádem 991, je nejvíce odolná proto korozi, teda jestli to správne chápu:)

        0 0
        • StuntJ  

          je, ale nevím, jak koroze řetězu škodí. Já momentálně vozím HG-53 a řetěz rezne a rezne, ale nějak nepozoruji, že by to vadilo :o)

          0 0
          • frederick  

            toz pistí to jak poplasene prase…:D kazdopadne 971 optimalní volba…:)

            Ještě jednou díky za objasnění…

            0 0
            • Rychlej turista  

              Optimální volba je C9 nebo HG53. Vše ostatní jsou vyhozené peníze.

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                53 jsem jezdil a ok, teď mám nějaklej sram a taky ok. Nějaký velký rozdíly opravdu nepoznávám:(

                0 0
              • frederick  

                Dá se na to narvat spojka od Sramu? NA tu C9.

                0 0
                • StuntJ  

                  Ta jde na všechny 9-tkové řetězy, samo slatá

                  0 0
                • Pumsc  

                  Jo

                  0 0
                • frederick  

                  V tom případě to zkusím:) uvidíme, jak to dopadne…:)

                  0 0
                  • StuntJ  

                    To je dobrý nápad pouze a jen na novou kazetu, na ojetou si nemusí sednout a bude střílet jak samopal vzor 23

                    0 0
                    • pepek  

                      Takovej asi eště moc nestřílel.

                      0 0
                      • StuntJ  

                        ratatatatatatata a ještě možná víc

                        0 0
                      • frederick  

                        No to se mi ten taky povedlo…se sram řetezem…kazeta se tvárila OK, ale kdyz jsem na to nasadil novej žetez, tak to byla kadence: TA TA TA TA TA…možná jeste vetši…casem si to ale sedlo:D

                        0 0
              • Pumsc  

                HG-53 jsou vyhozené peníze:D,po 900km na 132,85,jestli C9 vydrží 3–4tis.,tak to máme 4* HG-53(4* 200kč)=800kč:),C9 za 550kč cca,není co řešit:)

                0 0
                • StuntJ  

                  nj, ale pokud točíš 5 x HG-53 po 600km, tak máš náklády 1 000,–Kč na 15 000km :o)

                  0 0
                  • Pumsc  

                    hmmmm,to zní slibně:)

                    0 0
                  • marapara  

                    nj, ale pokud točíš 2 x C9 po 5000 km, tak máš náklady 500 Kč na 15.000 km :)))

                    0 0
                    • Polka  

                      Neprozrazuj :)

                      0 0
                    • StuntJ  

                      2× C9 to je 2× 500 nebo, na tu jednu C9 najedeš 15 000km a pak na druhou dalších 15 000 km ?

                      0 0
                      • marapara  

                        Stačí je točit po těch 5000 km a dožijí se dlouhé životnosti. Jedna C9 stojí cca 550 Kč.

                        Jen tak pro zajímavost, loni v zimě jsem na nové kliky a kazetu dal C9. Minulý týden jsem řetěz po cca 12000 km sundal, měrka byla na druhém zoubku, a dal nový C9. Nikde mi nestřelil. Tak mám zase minimálně na rok a půl pokoj. Pak dám zpět původní C9 a pak to zase otočím.

                        HG 53 jsem měl jednou a po cca 500 km jsem měl měrku na druhém zoubku. Prostě je to řetěz na 2 věci, tak první z nich je jetá kazeta :).

                        0 0
                        • Paja  

                          Ty mas po 12tis. km C9 na druhym zoubku? Neni tam o nulu vic (to by bylo zas dost malo)? Mne vsechny C9 na biku vydrzely 5–5,5tis. km a to mi retezy vydrzi pomerne dlouho, ted tocim prave ty hg53 a prvni kousek je po 1300km zhruba v polovine zivotnosti, takze pokud by vydrzel jen 2500km, tak by to vzhledem k cene bylo s C9 sulnul nebo mozna trochu levnejsi s hg53.

                          Pripada mi ale, ze C9 rychleji likviduje kazetu, coz by potrvzovalo teorii, ze je z tvrdsiho materialu.

                          0 0
                • frederick  

                  HG uz nikdy více…to uz mám ozkoušene

                  0 0
                  • rš2  

                    Stále jezdím HG93 a na řetěz cca 2.800 km…spoko­jenost

                    0 0
                    • Renholder  

                      HG93 mi vydržel 900km…tak nevím jestli byl zrovna špatný kus

                      HG53 jen 700km

                      0 0
                  • marapara  

                    HG93 je naprosto v pohodě řetěz. Jezdil jsem PC971 i HG-93. Řekl bych, že to HG vydrží o něco málo víc, než Sram a o něco líp řadí.

                    Jinak pokud nemáš moc jeté převodníky a kazetu, kup C9.

                    Vydržel mi na HT rok a půl, tj. 11500 km a měrka mi zapadala na druhý zoubek. Minulý týden jsem dal nový C9 a nestřílí nikde, krásně si sedl. Takže ho budu jezdit další rok a půl a pak přehodím jetý C9 co jsem jezdil doteď a mám vystaráno :). Nutno říct, že jsem první C9 dával na nové kliky a kazetu.

                    0 0
                • ememem  

                  ani nahodou nevydrzi stvornasobok a stym tocenim mozu byt itez problemy.

                  0 0
              • drawec  

                K tomuto jsem také došel, ale C9 pouze na novou kazetu. Tzn, že HG53 dávám na vše, co mám doma a C9 čeká v krabičce na svou premiéru. Schválně jsem ju zkusil na kazetu, kterou jela moja turistka cca. 300km a ani hovno. Měl jsem pocit, že tu kazetu obrábím ;-)

                0 0
              • ememem  

                osobne si myslim ze aj ta c9 (pookial to nedavas na silnicku s campa radenim) kedze ta jej myticka vydrz je fakt len myt aj ked trocha dlhsie vydrzi ale viac jak 2 krat oproti sh alebo sr to neni a to serinkanie sa okolo to imho nestoji.

                0 0
              • xshreck  

                Myslíš že za 321Kč je vyhozená korunka? Já za to kupoval 971 + spojku … a nerezne, připadá mi příjemnější při řazení … a výdrž teď zkouším :)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jak jsem psal, já jezdím už jen C9 a HG53. U řetězů ty ceny ale nejsou nějaké drama, tak vyzkoušej a jezdi, co ti vyhovuje.

                  0 0
                  • xshreck  

                    přesně top dělám – teď jsem začal trošku testovat a zůstanu u toho, co mi sedne nejlíp. To je asi nej. Každý jezdí jinak …

                    0 0
            • StuntJ  

              ale kulový, v čepech to nerezne, protože je tam mazivo a z vnějšku to prd vadí. Tedy jestli nepózuješ s kolem. To pak budeš velice nutně potřebovat 991 s dutými nýty …

              0 0
              • frederick  

                Nepózuju…na to fakt nehraju…Jen rezavej řetez ve mě nebudí důveru…

                0 0
                • StuntJ  

                  rezne na povrchu, tam to ničemu nevadí a pokud mu dopřáváš olej, vosk, tak to ani moc nerezne …

                  0 0
                  • frederick  

                    Motorex Dry Lube…2× tydne..kdyz jezdím denne…a jednou týdně dolů a čistím…

                    0 0
                    • StuntJ  

                      no ty mede … já to mažu jednou za 200–300km a čistím co 600km… hmm asi budu muset změnit přístup :o)

                      0 0
                      • frederick  

                        To néééé…kolo je moje milenka…to musí mít tu správnou péči:D

                        0 0
                    • Excel  

                      Když se maže řetěz příliš často (zbytečně) tak se často stává, že praskne rám ve sváru u hlavové trubky, tak bacha.

                      0 0
        • Rychlej turista  

          Což ale, pokud jezdíš, nemá žádný vliv na životnost :-)

          0 0
          • frederick  

            No myslel jsem to tak, že kdyz zmoknes(jako já dneska), Tak i pres to, ze kdyz dojedu domů a otřu řetez ručníkem, tak na něm ráno může být rez…Na poniklovaném řetězu, by neměla být…(Co jsem jezdil Shimano, tak se mi to stalo na všech…)

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Shimano rezne ukrutně. Sram ani ne, ale taky se poštěstí.

              0 0
              • frederick  

                Našel jsi to správný slovo:D

                0 0
                • adco  

                  Celkom by som nesúhlasil, odkedy jazdím CN7701 som hrdzu na reťazy nevidel a nie som ten, ktorý vždy po švihu bike očistí…(-:.

                  0 0
            • nox159  

              nechtel bych potom prat ty ručníky :D

              0 0
            • pepek  

              Nesmíš být holt bordelář. (Taky musíš ten řetěz někdy namazat a sledovat, kdy bude pršet. pak nebudeš mít dilema s řetězem.)

              0 0
              • frederick  

                Toz mžu jak vzteklej, ale sem tam ro zrezne…:(

                0 0
                • pepek  

                  To je zajímavý, mně nerezne žádný řetěz. Kde jezdíš?

                  0 0
                  • frederick  

                    Vsak mě znás…jezdím s Maňasem a ostaníma… Ted mi to teda dlouho nezrezlo, ale parkrát uz se to stalo…a práve i pres to, ze jsem to po mokrém příjezdu utrel..

                    0 0
                  • StuntJ  

                    stačí víkend bikovat na Vysočině v dešti, bez maziva a řetěz je jak liška :o)

                    0 0
                    • pepek  

                      Proč? Nějaký mazivo se vždycky veze, nebo se musí najít. I kdybych měl něco upustit z auta. Už jsem po Bílem potoku kupoval i olej na šicí stroje ve V. Bíteši.

                      0 0
                      • frederick  

                        Ják píšu výš…mažu pravidelně, ale stane se no… Chtěl jsem se zeptat, kdyz uz diskutujem, co ty brzdové desticky? Objednal jste je teda?

                        0 0
                        • pepek  

                          Destičky brzdí dobře, za mokra pískají, za sucha škrčí (snesitelně), vadnutí jsem eště netestoval.

                          0 0
                        • StuntJ  

                          Do brzd jedině GoldFreny, sice hlučné, ale za to kotví luxusně :o). A ten jekot, když jsou mokré, paráda na lekání civilů :o)

                          0 0
                      • StuntJ  

                        páč nebyl čas a řetězu to nevadí

                        0 0
          • JSt  

            vliv na zivotnost by to mit melo. tim, ze ocel poniklujes, krom toho, ze nebude reznout, bude i povrch tvrdsi, tedy oteruodolnejsi, tedy delsi zivotnost.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Teoreticky je to správně, v praxi se to však zatím potvrdit nepodařilo. Výzkum ale stále pokračuje :-D

              0 0
              • frederick  

                Abych si potvrdil praxi a vyplácl za o několik stovek víc, to radši dám na Vaše rady a koupím tu C9ku…:)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Teď jde jen o to, aby si řetěz na kazetu sedl. C9 se dává vždy na nové zuby, na jetou kazetu je to vždy loterie. Proto jezdím i tu HG53, ta si sedne vždy :-)

                  0 0
                  • frederick  

                    Budu dávat i novou kazetu…Budou i nový kola, takže si to zasloužej;)

                    0 0
                    • Polka  

                      Prevodniky?

                      Btw. venuj spis vic casu te dvounohe milence nez zaplacevat hafo casu peci o retez, nevyplati se to. Jinak, C9 ;-)

                      0 0
                      • frederick  

                        mozná taky…jeste nevim, proc?

                        0 0
                        • Polka  

                          Zapomneli ti napsat, ze na campu musis dat aji novy prevodniky. Resp. muzes to klidne zkusit na mirne jetejch, ale nevim nevim. Ja onehda daval novou a prostredni placka mne jeste furt strili, i kdyz si to uz pomale seda.

                          0 0
                          • frederick  

                            Tak ty převodníky uz nejsou tak hrozná částka a asi by i kolo bylo rádo, kdyby tam byly nový…už tam je nalítáno skoro 10000km…

                            0 0
                            • frederick  

                              Ptal jsem se dneska v servisu na ty převodníky a říkaly, že je mám jestě OK:)

                              0 0
                          • Paja  

                            Ja teda s zadnou C9 problem s prevodnikama nemel a to jsem je daval i na hodne jety prevodniky.

                            0 0
                      • frederick  

                        :D té věnuju dostatek času na to, aby mi pak dovolila mazlit se s řetězem:D

                        0 0
                    • Rychlej turista  

                      V tom případě C9. Víc není co řešit.

                      0 0
                  • ememem  

                    a ked ju tocis je to bohuzial to iste…ja ososbne c9 never more.

                    0 0
                • Jaroslávek  

                  Ser na to vykání, to vypadá hrozně.-) Takovej Krocyš s tím problém nikdy neměl.

                  0 0
              • JSt  

                jeste jsem to editl. a pridal neco ve smyslu tveho prispevku, zel bohu se to nezobrazilo…

                0 0
            • StuntJ  

              nebude, protože je nikl jen na článcích, nikoliv na čepu a rolně, tj. kde se to tře nejvíce …

              0 0
            • Pumsc  

              kdepak,tím jak to rezne se přece materiál zvětší ne?takže HG-53 na doživotí:),do­poručuji pravidelně kropit vodou:DDD

              0 0
            • JakeF  

              Možná se pletu, ale já žiju v tom, že řetěz se natahuje, jak se vymačkávaj čepy, ne že by se natáhly články…

              0 0
              • JSt  

                co myslis, ze se deje s dirama pro nyty v clancich? ;-)

                0 0
    • Palec  

      Výdrž řetězu pozoruji až tento rok a:

      jaro: SRAM 971 – 1300km

      leto: HG 53 – 1100km a zatím je měrka na prvním zubu

      Takže Shimano zatím vypadá na delší výdrž. Ale to také může být způsobeno tím, že přeci jenom bylo jaro dost deštivé a blata bylo řekl bych až příliš, takže řetěz od SRAMU dostával dost zabrat.

      Jinak kámoš vozí HG-93 a výdrž 700km. Říkal jsem si, že to není možné. Po společné vyjížďce mi to bylo jasné. Neumí řadit (lépe řečeno řadí jako prase), v tom to celé vězí..

      0 0
      • roud  

        SRAM 971 – 2500km

        HG 53 – 1500km

        Campagnolo C9 – 4000km

        (něco děláte špatně hoši ;o]

        0 0
        • mastihuba  

          jestli je to jako u mne tím že každej kopec vytlačíš, tak se neni čemu divit. :D

          0 0
          • roud  

            každej ne ;o] ale jezdim ve všech sračkách blátě i dešti takže zakopanej pes bude někde jinde…

            0 0
            • ememem  

              tak prezrad v com, mam cca tolko kg co ty, jazdim tiez v kde com a cez 1000km mi este v zivote nevydrzal ziadny (c9 asi 2000km). je fakt ze slapem skor silovo jak frekvencne.

              0 0
              • roud  

                nvm kde je zakopanej pes ale při tom co ti vydržej bych musel mít ročně 5–10 řetězů momentálně mi stačej 2–3 a to je ***** rozdíl jak cenou tak s prací s nima (připadá mi to stejně nahlavu jako test xtr kazety na mtbs kde ji po 700km vyhodily)

                0 0
                • frederick  

                  Zřějmě řadís extrémně jemně…Já se teda snažím to nějak nervat, ale sem tam se stane a poskáče si to…:(

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Jezdím ty největší sračky (pardon) a PG971 vydrží přes 5000. I když je pravda, že sem ho na mohl namotat skoro dvakrát :)

                0 0
    • madcat  

      Inteligentně pojmenovaný thread…

      0 0
      • Pumsc  

        Že?,každý ho určitě v historii najde až bude hledat něco o řetězech…

        0 0
        • frederick  

          je tam velké hovno…a v tou historii už mě tu serete. To aby si člověk vzal volno, než se probere spoutou blbých keců…to radši odpovídejte na otázky než blbe kecat o tom, ze jsem mel hledat v historii…navic tahle otázka tam nebyla…

          0 0
          • mastihuba  

            woe :) to že je jedinej rozdíl v povrchovce a v ceně je v každym vlákně vo řetězech. (no a samostatná kapitola C9 :D )

            0 0
          • madcat  

            O historii neříkám nic, taky nejsu zrovna příznivec týdenního hrabání se v dávné historii, když hledám něco k nějakýmu aktuálnímu výrobku… Akorát ten název vlákna mohl mít trochu vyšší informační hodnotu…

            0 0
          • Pumsc  

            Ale já Tě do historie neposílám :D,jen narážím na názvy threadů,až bude někdo chtít vědět třeba výdrž toho a toho řetězu,tak mu to „Nechápu“ nevyhledá;o)

            0 0
            • frederick  

              No ovšem…to mas dobrej argument…to me nejak nenapadlo…polep­sim se…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.