• steelking

    Ahoj, asi po roce co jsem na kole nejel, jsem teď zjistil, že mi vůbec nebrzdí brzdy, jen strašně pískají když páku zmáčknu vší silou. Dnes jsem je vyndal a lehce přejel smirkovým papírem, vrátil zpět ale pořád to samé. Najeto cca 500km a proto se mi zdá divné, že by už byly sjeté… Brzdy: Shimano M445/446. Poradíte někdo co s tím, prosím?

    0 0
    • Esi  

      nejspíš to bude mastné když to vůbec nebrzdí, tak že odmastit kotouče, zkontrolovat případně vyměnit destičky

      0 0
    •  

      Pokud to píská, odmasti kotouč a ještě jednou přebrus desky. Pokud to nepomůže, tak může být mastnota zalezlá do desek a budeš muset koupit nové. Taky by bylo dobré ty brzdy odvzdušnit, za ten rok co jsi ho měl předpokládám někde uskladněné se mohly ty brzdy zavzdušnit apod. Pro jistotu bych je odvzdušnil.

      Ještě mě tak napadá, když jsi ty desky vytáhl nebyly na nich stopy po oleji nebo tak něco? Abys případně nekoupil nové desky a pak si je znovu zamastil, kdyby ti třeba mírně vzlínal olej z třmene. Není to moc pravděpodobné, ale když jsi to kolo rok nepoužíval, raději se na to podívej. Předejdeš tak případným dalším problémům.

      0 0
      • Fidži_CZ  

        Zavzdušnily? Samy? Jako že tam byl podtlak a sálo to vzduch? :D

        0 0
        •  

          No hele, jsou tam různá těsnění apod., nemusel být dotažený odvzdušňovací šroub a tak dále…

          0 0
        • SloM  

          Treba netesnost? Stat se to muze

          0 0
    • zzd426  

      vytáhnout na kopec a pořádně je probrzdit, jak se rozpálí tak začnou brzdit a mastnota se vypálí. Dle mého nejlepší způsob, odmašťování je k ničemu. (samozřejmě kopec zvolit takový aby se stihli vypálit a nenatlkl jsis držku :))

      0 0
      •  

        Odmašťování že je k ničemu? tak to asi ne. Přebrousí desky, a dá je zpátky, přičemž může mít mastný kotouč a je zase na začátku. Navíc zamaštěné desky ti ani po tom vypálení nebrzdí jako nové nezamaštěné.

        0 0
        • Lada,s  

          odmastit se dají jen kotouče (hlavně neodmašťovat technickým benzínem)

          destičky se dají vypálit ohněm a pak opět brzdí slušně – vyzkoušeno

          0 0
          •  

            Ano jen kotouče, však tam netvrdím opak. Slušně sice brzdí, ale nové jsou někde jinde.

            0 0
    • steelking  

      Ještě sem házím fotky destiček

      0 0
      •  

        Zkus to přebrousit ještě trochu, tak ať tam nemáš takovou tu jakoby zesklovatělou vrstvu. Hlavně s citem ať to nevezmeš zbytečně moc. Barva by měla být po přebroušení ± stejná jako u nových desek, jakože neměly by tam být ta zesklovatělá místa (tmavá). Jinak sjeté nejsou, masa tam je až až :D

        0 0
        •  

          A odmasti kotouč než je tam dáš a začneš zase brzdit. Aby se ta mastnota zase nedostala na ty přebroušené desky.

          0 0
      • DrinkUP  

        U takhle lesklejch destiček bych se trošku bál o to, že byly zamaštěný. Ale jestli si na ně nestříkl olej při mazání řetězu nebo vidlice, tak je možná že se tam dostal přes pístky ve třmenech a brzdy budou zároveň i zavzdušněný. Brzdový kotouče a destičky odmašťuju prostříknutím „čističem brzd“ od Coyote, kterej maj v drogeriích/bar­vách lacích a nejspíš i na benzinkách…

        0 0
    • Kelib  

      Odmastit kotouč, destičky zkusit vypálit nad sporákem. Sám uvidíš, jestli ti budou „bublat“ a půjde z nich kouř.

      0 0
      • steelking  

        A nad plamenem mám mít asi to železo a ne ten „brzdící materiál“, že?

        0 0
        • tydytek  

          jo. Pokud tam bude olej, tak to bude na povrchu bublat a hodně smrdět :)

          Jinak to nepřežeň, takhle se mi podařilo jednu desku zkroutit, tím teplem..

          0 0
          • Lada,s  

            jj chce to prostě vypálit „tak akorát“ (odborný termín) :-D

            0 0
            • Invos  

              U mne je „akorát“ 250°C v klasické horkovzdušné troubě, protože mám polymerové destičky, bojím se totiž, že ten polymer přepálím. 250°C by měla být dost vysoká teplota na odpaření oleje a ještě je to daleko od teplot, kdy se polymery rozkládají ( ca. 400°C u Kevlaru a podobných polymerů). Výhoda tohoto procesu = přesná kontrola teploty vypalování.. Některé trouby umí i 260°C…

              Jen je před tím přes noc vyluhuju v odmašťovadle (samozřejmě po obroušení) a nechám vyschnout, aby to tolik nečoudilo, většinu oleje totiž rozpustí odmašťovadlo přes noc, v troubě pak jen vypeču ty zbytky.. 20 minut stačí, lehce se z toho zakouří, tím mám potvrzeno, že je olej fuč.. Manželka vůbec nepozná, že jsem v troubě něco vypaloval.. Souběžně v odmašťovadle umýt kotouče, i s dírkama, kde se ta mastnota drží, vyčistit třmen a brzdy brzdí parádně… Mám odzkoušeno…

              0 0
              • Sunshine 29  

                Pěkně tu mrtvolu okopáváš :)

                0 0
              • plzakj  

                V neděli k obědu husa s příchutí ředidel a taťka si čvachtal :)

                0 0
              • kejda  

                Tak to při ceně desek cca 250 Kč shimano by mne mohlo teda fakt omr*dat, taková anabáze. Vítek Pižla z Chomutova a jeho solární vrtačka :)))

                0 0
                • jirka146  

                  potkat mě to o víkendu a krám nikde, tak to asi zkusím…

                  0 0
                • novas752  

                  Anabáze? Hodis to do pixkly s odmastovadlem, za par hodin to vylovis, za chvili to hodis do te trouby, za chvili zase vyndas. Louhuje se to samo, vypeka se to samo…

                  0 0
                  • kejda  

                    Promiň, ale proč bych to dělal? Propiju týdně a to není zrovna hokej, mnohem víc peněz, než stojí nové desky, proč bych s měl zajebat parní troubu takovým smradem???? Koupím nový desky. Ale chápu, spoustu lidí baví různé vychytávky Ládi Hrušky…

                    0 0
                    • novas752  

                      Tak nevim no. Já bych je aspoň zkusil vyčiatit i když mám 4 další páry ve skříni. Akorát bych to vypaloval horkovzduškou v kleštích.

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Mám horkovzdušku, ale tohle je mnohem lepší.

                        0 0
                        • Rice  

                          Tim jsem už taky vypaloval desky, jen pozor na ty Al destičkou nebo chladičem, málem mi při druhym pokusu chladič odtekl. Nicméně pokud desky nejsou nasáknutý olejem, jen maj zvadnutej projev a na kotouči černý šmouhy, který nejdou dolu odmašťovačem, tak to se mi vždycky nejlíp podařilo odstranit a vyčistit v mokru (brody apod.), viz. na YouTube „How To Bed In Your Brakes“, ale odkaz jsem tady na fóru dával už několikrát a nikdy se moc neujal.

                          0 0
                      • kejda  

                        Abych nebyl ocas, kterej kecá, tak pravdou jest, že jsem to samozřejmě zkusil vyčistit, koupil sprej na brzdy a vypálil malým hořákem v garáži. Nasadil, pískot jako prase, vztekle jsem je rozdupal a jal se koupit nové…

                        Takže ano, zkusil jsem a nevyšlo, ale do trouby bych je fakt nedal :)

                        0 0
                • Romancero  

                  tohle taky nechápu! To mně přijde, jako si brát do Chorvatska s sebou konzervy , abych ušetřil na jídle!

                  0 0
    • iiki  

      Desky zbavíš mastnoty vypálením, s citem (ideální je plynový hořák, NE svíčka), použití čističe a broušení je na nic, je to nasátý v obložení. Jestli si na to netroufáš, tak Ti to vypálej někde v autodílně, běžně se tak odmašťuje obložení.

      Kotouč odmastit čističem brzd a NEZAPOMENOUT vyčistit i otvory v brzdné ploše, v tom bordelu je mastnota nacucaná taky a vzlínala by zpátky.

      Po týhle operaci je třeba desky zajet, než nastoupí plný výkon.

      0 0
      •  

        To broušení pomůže pokud to není nasáté moc do hloubky. Při tom broušení je to někdy poznat jestli to je nebo není nasáté moc hluboko, má to jinou barvu.

        0 0
    • Mr.Dan  

      Podobný problém jako tazatel na přítulčině kole. Vždycky odmastim izopropylem řádně kotouč (ale je pravda, že ty otvory jeden po druhym nešudlám), destičky i celej třmen zevniř, destičky pak vezmu šmirglem a finálně vypálím nad sporákem. Už jsem je dokonce i jednou měnil za nové, ale problém přetrvá a dycky se zase skoro hned zamastěj a brzda nebrzdí. Nejdřív jsem myslel, že to někdo zamastil, když čistil silikonovym olejem vidlici, ale evidentně nikoliv. Dá se nějak to vzlínání oleje ve třmenu podomácku pořešit?

      0 0
      •  

        Záleží jak moc a kudy to teče.

        0 0
        • Mr.Dan  

          To nevím, zřejmě kolem jednoho z pístků, protože ta jedna deska má po vyndání na zadní straně takovej ten kulatej mastnej otisk.

          0 0
          • Lada,s  

            U Shimana neopravitelné = koupit nový třmen. Měl jsem stejný problém, furt se to mastilo

            U jiných značek nevím, možná se dá nějak vyměnit těsnění.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Ok, jsou to Shitmana 445/446, takže koupím asi celou novou brzdu a bude klid. :)

              0 0
          • tydytek  

            Takže pořídit novej třmen. Přesně stejně jsem to měl u starých XT brzd, nezabralo nic.

            Troje desky v háji a furt kvičení. Koupeny nové SLX a je po problému.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Dobrá, díky moc za potvrzení. Celá nová přední brzda stojí pár stovek, tak lepší než se s tim furt bez výsledku mořit.

              0 0
    • Fredos  

      čumím kolik lidí se dokáže ***** s nějakým vypalováním když nové origo desky stojí 200kč a je to na 100%:D

      0 0
      • Mr.Dan  

        Hele, já takhle loni vypálil jedny tak ze čtvrtiny sjetý desky (zadní, zřejmě zamaštěný od řetězu) a přitom zároveň koupil nový sintrovaný do foroty. No a ty nový furt visej na zdi, protože ty zadní od tý doby bez problémů fachaj. Škoda peněz a materiálu. Jinak ale souhlas, však o příspěvěk výše „kupuju“ celou brzdu. ;)

        0 0
      • Pessinger  

        Jak ***** :-) vemeš zapalovač na cigára, kombinačky a jdeš ven

        0 0
        • Martin  

          Já to dělám na balkoně turistickým vařičem, u zapalovače by mi vadila ergonomie :)

          0 0
      • Romancero  

        taky nechápu!

        Stačí, když jim brzdy pochčije pes a mají problém :-)

        0 0
    • longbow  

      Já se přidám s dotazem, je možný aby se mi nový destičky Max1 zamastili po cca 40km v bahně? Už při cestě domů to nebrzdilo a řvalo. Nechal jsem to ležet asi tejden, pak ujeto jenom 6km do práce, kotouč odmastenej, destičky jsem vzal jarem a brousil o sebe a byly jako nový. Ale po pár km zase zasrany a umašteny.. Je možný že se mi dostalo bahno přímo do třmenu a tím takhle oddelalo desky? :/

      Edit: Pístky jsou suchý a řetěz ani nic jinyho nebylo mezitím mazaný.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Jar na desticky? Z osobni zkusenosti jakekoli cistici prostredky zhorsuji brzdeni. Staci kdyz umyvam kolo samponem, tak pak musim brzdu nechavat zakousnout asi 100 metru po rovince.

        Je jedno kollik na tom ujedes, dulezite je kolik probrzdis. Desky je potreba nechat zakousnout, nejlip neustalym slabym brzdenim z kopce.

        0 0
        • longbow  

          Jar jsem používal už dřív na jiných deskách, když byly zamasteny a pomohlo to, samozřejmě plnej brzdici účinek nebyl hned. Jde mi o to že na začátku brzdili parádně, ale při návratu už jenom řvaly.. Koupím nový, to mě nevadí. Jen nechápu co se mi tam dostalo.. Bahno nemůže bejt tak mastný ne?:/

          0 0
          • novas752  

            Jar je na vetsinu technickych mastnot uplne k nicemu.

            Bahno samotny ti desticky urcite nezamasti. Mozna ho pred tebou projel nejakej harvestor a nechal tam mastnou louzi.

            0 0
    • THORX  

      Je možné že by destičky (organické) nasákli mastnotou od kotouče tak, že by byli zralé na výměnu?

      0 0
    • THORX  

      Tak paní v cykloservisu měla pravdu. Ale proč potřebujete na HT teleskop když nebudu jezdit sjezdy mě dostala :D

      Nebo že všechny brzdy krom XT jsou na hovno.

      0 0
    • Radez  

      Ahoj,

      řekl bych, že mám stejnej problém jako tu je řešen.

      Šestadváca mi stála dva roky, ale rozhodl jsem se ji oživit na jízdy do práce přes zimu.

      Zadní brzda vůbec nebrzdí a při max dorazu jen píská.

      Sundal jsem kolo a destičky brousil šmirglem – myslím, že dost.

      Kotouč čistil jarem několikrát. Po nandání všeho zpátky se mi zdá situace uplně stejná.

      Nebylo ale nikde vidět, že by přes písty tekl olej.

      Každopádně, jak se tu píše o vypadování, tak jak tu píšete o zapalovači, tak to je fór, nebo bych to udělal i nad svíčkou?

      Nad sporákem nebo v troubě kdybch to dělal, tak po vypálení se zrovna můžu odstěhovat :-).

      Druhý dotaz ke kotoučům. Pokud by tam fakt nějaký olej byl, tak tím Jarem to dolu nedostanu? Šlo by to Cyklostarem? Nic jinýho asi momentálně doma neseženu.

      Za jakoukoliv radu díky.

      0 0
      • Vilém  

        Nad svickou ne, saze jsou mastny. Cyklostar v nouzi, kup si radsi nejaky cistic brzd, neni to tak drahy.

        0 0
      • PENE  

        Pokud predni brzda brzdi, tak jed nekam na kopec, pust to z kopce a brzdi jen zadni tak, az se z toho bude kourit, pokud ani predni nebrzdi, tak bych to nezkousel.

        0 0
        • Radez  

          Za pár dní co na tom jezdím jsem to samozřejmě zkoušel probrzdit, ale nepomohlo, ale uvidím ještě to zkusím nějakým odmašťovadlem jak mi bylo porazeno

          0 0
      • MatS  

        Mas to zamasteny. Dva roky kdyz to stalo, tak na to sedal prach a ten muze byt i mastny.

        Odmastit to jarem ani cyklostarem nejde. V autopotrebach si kup cistic brzd za cca 70 kc.

        Nepouzivej benzin ani jiny cistic podobneho charakteru. Leda IPA (isopropyl alkohol). Vycisti kotouc a desticky. Jenze je mozne, ze uz desticky nepujdou, ze se to do nich vsaklo za tu dobu. Vypalit nad cistym plynem bez sazi. Svicku ani omylem.

        Anebo to pust z poradneho krpalu a na jeho konci uz to mozna bude brzdit nebo se rozsvihas :-D

        Ale desticky stoji pakatel, tak nez to martyrium, kup nove. Jen ten kotouc vycisti tim cisticem brzd.

        0 0
      • petyn  

        Jar je mastný. Na benzince koupíš ve spreji čistič brzd- odmašťovač. Vypalování zapalovačem nebo svíčkou je kravina, jenom to zasereš. Plynový vařič nebo horkovzdušnou pistoli nemáš?

        A nemáš ty brzdy zavzdušněné??

        0 0
      • Radez  

        Díky za rady chlapi.

        Zkusím sehnat ten čistič desky asi hodím nový, ale překvapilo mě, že i po smirglovani to nemělo efekt. Přitom to bylo clou dobu pod plachtou a přední brzdí pěkně. Zavzdušněná se mi nezdá. To sem v minulosti odvzdilušňoval, tak trochu vím jak se to chová.

        Jinak s tím jarem jsem myslel že právě odmaštuje, když odmašťuje olej z hrnce:-)

        0 0
    • Romancero  

      to by se ti u Véček nestalo! Moc se mi líbí zdejší názory, jak ty véčka stály za .ovno na dnešní kotouče prostě nemají :-)

      0 0
      • plzakj  

        Dosly ti leky?

        0 0
        • Romancero  

          spíše tady někomu léky přebývají-soudě dle zarputilosti, kterou věnujete takovejm p§čovinám:-)

          0 0
      • PENE  

        Spis je rozdil mezi lankovou a hydraulickou brzdou, kvalitni vecka muzou klidne brzdit lip, nez lankova nebo levna hydraulicka kotoucovka. ;)

        0 0
        • Romancero  

          no na evidentně i ta údržba o level jinde! patlat se takhle s destičkama? :-)

          0 0
          • wladeq  

            Ztrapňuješ se…ale je fakt, že ti patlalové s věčně zmaštěnýma lowcost shimanama ti dost hrajou do karet

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.