Návod / nastavení zadního tlumiče KindShock KS-582

18 nepřečtených
  • jihra

    Zdravím lidičky cyklistický.

    Koupil jsem starší celopéro – http://www.author.eu/…a/2008/a-rh/. Zadní tlumič je KindShock KS-582. Bohužel ať dělám co dělám – nikde jsem nesehnal návod pro nastavení tohoto tlumiče. Zaráží mne totiž jedna věc – a to, že jsou na něm dva ventilky pro dofoukání vzduchu – viz. obrázky. Výrobce na můj email nereagoval, Author také ne, na internetu jsem nic rozumného nenašel.

    Nevíte náhodou, jak na to nastavení? Na co je který ventilek? Nebo nevíte, kde splašit manuál?

    Dík za rady.

    0 0
    • Zdyn  

      Horní je pozitivní komora a spodní negativní. Negativní pomáhá tlumiči do zdvihu. Pro začátek foukej do obou cca stejný tlak. První se fouká pozitivní komora. Až si to trochu osaháš, tak si můžeš zkusit hrát s tlaky. Nižší tlak v negativce dělá tlumič méně citlivým.

      0 0
      • jihra  

        Ahoj.

        Dík za rady. Vyzkouším, co to bude dělat.

        Ale ještě dotaz pro upřesnění. Na tom posledním detailním obrázku jsou napsané nějaké tlaky. Předpokládám, že MP

        0 0
        • jihra  

          Nějak se mi ten příspěvek špatně uložil, tak ještě jednou.

          Na tom posledním detailním obrázku jsou napsané nějaké tlaky. Předpokládám, že MP je maximální tlak horní komory, NP je maximální tlak spodní negativní komory a tlak ve spodní komoře musí být menší nebo maximálně stejný jako v horní komoře.

          Předpokládám správně?

          0 0
        • podvlada  

          tipoval bych že

          MP – main pressure (+) – tvrdost

          NP – negative pressure (-) – ochota jít do zdvihu

          a pak MP menší rovno 250psi, NP menší rovno 200psi a že NP musí být menší nebo roven MP. Tam asi není co řešit :)

          0 0
          • fousek  

            Z toho je evidentni ze negativka se ma foukat min nez pozitivka, asi bych ji nafoukal tak ze tlumic malilinkato zajede do zdvihu

            0 0
            • jihra  

              Lidičky dík za cenné rady. Budu ladit.

              0 0
            • jihra  

              Fousku dík, ale ještě dotaz pro upřesnění. Tou větou „…že tlumič malilinkato zajede do zdvihu“ myslíš to, že nafoukám nejprve horní komoru, pak začnu foukat tu negativní komoru a foukám tak dlouho, až tlumič jakoby sám od sebe (vlivem působení tlaku v negativní komoře) malinko (dejme tomu 1 mm) zajede do zdvihu? Jako bych dejme tomu položil na sedlo 2 cihly?

              Nebude pak ale tlak v negativní komoře vyšší než v té horní? To by nemělo být.

              0 0
              • Rudyshy  

                kedze je to tragicka hra.. kazdou zmenou tlaku v jedne ci druhe sa zmeni logicky tlak aj v tej druhej. Takze finalne odporucam dokontrolovat oba nastavene tlaky.

                ako nahle zacne spodny tlak byt = a vyzsi bude to mat tendeciu znizovat celkovy pouzitelny zdvih pretoze negativka zacne pretlaca pozitivku a tlmic sa bude bez zatazenie uz zasunuty.

                takze pohrat sa a potom nejak ladit ak mas na to nervy,chut a pripadny pocit ze si niecoho dosiahol ;)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  ne nutne to musi byt tragicka hra. Kdyz prvne nafunis pozitivni komoru, tak se tlumic opre o mechanicky doraz (nejspis). At nafoukanim negativni komory na stejny tlak jako pozitivni docili stavu, kdy pist bude „volne“. taksim prifoukavanim negativni se tlumic zacne zanorovat aby se vyrovnaly tlaky v obou komorach. takze pokud parkrat zapruzis tak tlaky se proste vyrovnaji a pozice pistu se patricne upravi.

                  Tlaky bych dodatecne nemeri (aspon ne prostym nasroubovanim pumpy/manometrem), protze kazda komora je jinak velika a samotnym merenim dojde k poklesu tlaku…

                  0 0
                  • jihra  

                    Tak jsem si s těmi tlaky trošku hrál. Přijde mi ale divná jedna věc. Nafoukám pozitivní komoru třeba na 180 psi a negativní třeba na 150 psi. Pak chvilku pojezdím po hrbech, abych otestoval nastavení. Když pak chci tlaky změnit, tak nasadím pumpičku na pozitivní komoru – manometr ukáže onen tlak 180 psi, který jsem předtím nastavil – a tlak upravím. Když ale nasadím pumpičku na negativní komoru, tak koukám, že mi manometr ukáže třeba jen 70 psi – i když jsem tam předtím nabušil 150 psi. Přitom když tu negativní komoru znovu dofoukám třeba na 150 psi a pumpičku nechám na ventilku chvíli našroubovanou, tak tlak zůstává konstantní, nikde nic neutíká, všechno těsní. Ventilek (po sundání pumpičky) je také OK, těsní jak má. Napadá mne jedině, že tlak z negativní komory „uteče“ během práce tlumiče při jízdě. Je to možné?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      ach jo…

                      kdyz nasroubujes pumpicku na negativku, tak dojde k vyrovnani tlaku, tzn ze v negativce klesne a v budiku pumpicky (hadicce,..) stoupne. Kdyz odsroubujes pumpu s uslysis „pssst“, tak to je ten vzduch, kteri ti potom chybi.

                      U pozitivky se to tak moc neprojevi, protze ma vetsi objem. Pokud chces merit tlak/zmenu tlaku negativky, tak musis nasroubovat koncovku aby tesnila, natlakovat pumpicku na tlak, ktery mas v negativce a dotahnout koncovku aby zmackla ventilek. Pokud se rucicka nehla, je tam porad stejny tlak, pokud se hla, je tam tlak jiny (nebo sis to blbe zapamatoval/hustil za jine teploty)

                      0 0
                      • jihra  

                        No jo – to mne nenapadlo. Dík za vysvětlení, jsem tlumičema dosud „nepolíbený panic“.

                        0 0
    • bathed  

      Offtopic: teda ale ten ventil negativní komory je nechutně vystavený! To si přímo koleduje o ránu!!!!! Tohle čínský inženýr ale fakt nedomyslel!

      0 0
    • 1pindour1  

      Ahoj. Nevíte,jaký olej do tlumiče KS 582..Díky za radu..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.