Nášlapy - bahno a vypadávání

45 nepřečtených
  • chodec

    Předem se omlouvám, ale rád bych si ještě jednou ověřil, co jsem našel v archivu.

    mám teď na kole (ještě z krámu) 505 tky. Celkem se točí (jen každý trochu jinak zlehka, ale to mě teď netrápí), ale výhrady mám k:

    1. Chování v bahně – nášlap se podstatně zhoršuje a i když našlápnu, má tendenci opět vyskakovat.
    2. Někdy se mi povede našlápnout tak jenom jako napůl – zdá se že drží, ale pak mě bez zjevné příčiny celkem snadno pustí (jako by zaskočili jen nějak částečně). Není to seštělováním (když to víc utáhnu, tak se jen hůř vystupuje a nastupuje, ale sem tam mě to pustí také) Je to docela nepříjemné, když to pustí někde, kde potřebujete mít nohu na šlapce.

    Ptám se kvůli příležitostnému upgradu – v archivu všichni celkem unisono píšou, že 520 či 540 jsou na tom v bahně citelně lépe naž 505 (prosím potvrďte) ale hlavně, jak je to s tou snadností a SPOLEHLIVOSTÍ nášlapu u těch 520 či 540 ve srovnání s 505.

    0 0
    • Vymi  

      no a co kufry jak si s nima na tom? :-) jestli je nemenis neni se cemu divit… jinak tento rok jsem si koupil zase 520 a kufry k tomu zdarma a jsem tedy budu opet spokojeny jakmile to hodim na kolo… :-) ok?

      0 0
      • chodec  

        Stejně se chovají ty nášlapy od úplného začátku a stávající kufry mám od nových bot – cca 1500 km.

        0 0
        • Vymi  

          no tak chlape to je ono… ja jsem na tech svoji naslapech najel asi za 2 roky 5500 a kufry jsem menil asi po 1500 zhruba… to poznas… kdyz svihem se snazis dupat a vyleti ti bota…kufr ze SPD…

          navic to mas tak… 505 nejsou tak pevne a maji trochu jiny upinaci mechanismus… nebo tak… :-)

          0 0
          • Motyll  

            Ty menis kufry po 1500 km?

            0 0
            • Vymi  

              da se rict.. :-/ ridil jsem se podle tachacu…

              0 0
              • Vymi  

                ale neni to u me pravidlem… jen proste jsem se tim ridil podle toho kolik mam najeto… jinak se je menim snazim se o to kdyz mi zacne naslap vyhazovat pri svihu.

                0 0
                • duk  

                  Tak to je hustý, já už mám se stejnejma shimano kuframa najeto as 9000km a žádný změny ve vypínání jsem zatím nezaznamenal :-)

                  0 0
                  • JSt  

                    taky se mi to zda ulitly. ja mam najeto kus pres 20k a no problem ;-)

                    0 0
              • kubad  

                Na starých botách mám kufry které mají přes 10t.km a absolutně žádný problém je fakt že S PD-M959 ale při utažení cca na 70% neexistuje vyškubnout.A není žádný důvod k výměně. Ale možná je to tím jiným pedálem :-)

                0 0
              • kubad  

                Na starých botách mám kufry které mají přes 10t.km a absolutně žádný problém je fakt že S PD-M959 ale při utažení cca na 70% neexistuje vyškubnout.A není žádný důvod k výměně. Ale možná je to tím jiným pedálem :-)

                0 0
                • Vymi  

                  jaky mate boty? vzorek… castejsi chuze a tak… ja se nechci prit… jen popisuji svoji zkusenost… :-)

                  0 0
                  • kubad  

                    Sidi Na kole se jezdím a moc nechodím prakticky vůbec :-) vzorek je dost nízký a kufry jsou při chůzi na zemi.Já nemám důvod se přít jen těm 1500km nerozumím.

                    0 0
              • Motyll  

                Ty jo. Ja vozim sice nevozim Shimana ale Wellga, ale jak jednou nasroubuju kufry na boty, tak musi nekde neco upadnout abych je menil. A problem s nacvakavanim teda nijak dramatickej nemam…

                0 0
          • MlokCZ  

            To bych teda nemohl. Pro mě naopak jeté kufry jsou (aspoň pro mě) mnohem lepší protože zvyšují rotační vůli (a ocením to i na Timech, které už vůli mají nové, ale mě sedí ještě o chlup větší). A pilovat hned nové se mi nikdy nechtělo.

            A problém s nimi nemám žádný (Time pedály a kufry), najeto na nich asi 6tis. km.

            0 0
    • RUR  

      Teda ty pedály mají spoustu jiných nectností(dostal jsem je ke kolu), ale že bych je nenašlápl v blátě?? Jenom párkrát v zimě zamrzly, ale kopanec(jakési nakopnutí se do pedálu přes špičku kufru) to vždycky vyřešil. Asi cvik, no. Jinak mám pocit,že to nezáleží ani tam na pedálu. Je to spíš problém zanesení místa podešev- kufr.Co se jiných pedálů týče, v mém okolí ja poměrně široká směs a v blátě mají čas od času problémy všichni( holky kupodivu víc).I když komplic tvrdí, že šlehače našlápne vždycky bez problémů,pamatuji si případy kdy to tak nebylo:-)) Tak asi tak no…

      0 0
      • Vymi  

        jo tym bahnem na bote souhlas :-) taky me to dela nekdy problem ale presne jak popisujes… spickou nakopnes a cvaknes… :-)

        0 0
      • Fak  

        Mohl bys uvest ty dalsi nectnostit tech 505tek? Jinak chci koupit kolo kde jsou puvodne 505, ale mam moznost u prodejce misto nich dat jine/vlastni – mam zalusk na 520. Takze asi dat ty 520, ze?

        0 0
        • motylekmodry  

          520 mam a jsem spokojen za jakehokoli pocasi . pred koupi jsem uvazoval nejprve o 540 ale neshledal jsem jiny rozdil nez ceny a barvy /na webu kde jsem kupoval/. cena byla podstatne mensi tak jsem zvolil 520 a rikam za sebe , zadny problem. Ale kdyby nekdo vedel jaky je rozdil mezi 520 a 540 rad se poucim. diky :o)

          0 0
          • SoLaX  

            Jeste 29 gramu :-]

            0 0
          • Pebe  

            a rozdíl je v upevnění pedálu k ose, u 520 je plast s takovým mnohohranem, u 540 kovový kus s 6-ti hranou matkou

            0 0
      • bam  

        No zrovna na naslapavani v blate jsou 505 horsi nez 520. Me blato problemy nedela a mam ho rad, ale poradne se v nem podle me da jet jenom kdyz je clovek zacvaknutej. No a jak to jednou musis nest, tak se zadela bota a 505 jsou na to o dost citlivejsi. To nakopnuti se ti s 505 spis nemusi povest, protoze to blato nema narozdil od 520 kam utect. Nerikam ze 520 resi vsechno, ale vyraznej rozdil tam je.

        0 0
        • Fak  

          OK, dik. Vezmu 520 (navic je ted sezenu v akci i s kuframa za cca 600 kc)

          0 0
          • bam  

            Myslim ze chybu neudelas :) Snad kazdej je s touhle radou pedalu spokojenej a jsou levny. Samozrejme nevydrzi vecne, ale to nevydrzi nic..

            0 0
    • tutite  

      kup si bazální šlehače od Crank Bros., a nebudeš litovat, levné, lehké, funkční, bláto není na překážku.

      0 0
      • Luka  

        a uz tu taky bylo par pripadu na foru kdo si s nima rozbil hubu ze ho pustily pri zaberu…

        to chodec: mam 515, coz bude podobne stary model. V bahne take problem, ale okopani vztekle o pedal zatim vzdy zabralo. jednou se mi dostal klacik mezi kufr a vystupek podrazky na tretre. Mazec. Jsem vzteky malem rozkopala cely kolo nez jsem si toho vsimla :D No a snih je uplne nejhorsi (nebo umrzle bahno), to parkrat slapnes na zem a uz nejdou zacvaknout. lepe neslejzat (to radi ta prava :) ). Zase na druhou stranu co ty chudery prezily (neustale obouchavani o veci jako jsou koleje a tak), to je jim ke cti :)

        0 0
        • Tomcat_1  

          :-))))) mam 505tky, presne ty samy veci. Neslejzat, prej! :-D Jako dalsi vidim XTcka, vypadaj lip.

          0 0
          • RUR  

            Nasel jsi jediny spravny argument pro vymenu soucastek na kole-aspon tech co jsou videt:D Clovek se dostal na vrchol evolucni pyramidy tim, ze se umel adaptovat. Kdyz neco nefunguje tak jak bych si predstavoval jsem prece dost chytry na to, abych se adaptoval- hlavne, ze se mi to libi:-)))))))

            0 0
            • Tomcat_1  

              :-))))))) myslel jsem ze vypadaj TECHNICKY lip. U tech 505, kdyz se na ne podivas – kudy asi tak to bahno ma vypadavat? pak vypadam jako bych to kolo chtel zabit. Presne jak psala Luka.

              0 0
            • Tomcat_1  

              A o adaptaci mi nic nerikej. Mam den, kdy kdybych byl vul (skoro i jsem :-)), tak bych si pri drbani rohem vypichnul vlastni oko.

              0 0
        • kudlanka32  

          obavam se ze to byl problem mezi pedalem a sedlem.....

          0 0
        • yoggi  

          hmm ja vozim authoracke naslapy a ked je blato a citim ze idu horsie nacvaknut tak zastavim vezmem palicku a za minutu su ciste a nacvakavaju v pohode. chce to klud a rozvahu :))))) su ludia co kopu 5 minut do pedalov a nadavaju ze nedrzia, keby zastavili a vycistili to tak nemaju problem.

          0 0
      • Gart  

        přesně, ověřil jsem si to v sobotu, jen to chce pevnější podrážku, ale funkčnost v bahně se s např. 520 nedá srovnat.

        0 0
    • juebox  

      mám 520 a totální spokojenost,kámoš taky

      0 0
      • alveta  

        Jj 520 naprosto super,jedinej problem,kterej sem mela byl na snehu,kdyz sem sla kus pecha…ale to je logicky,stacilo vyklepnout a znovu ok:-)

        0 0
        • Blade  

          Děkuji za projevenou důvěru s výběrem pedálů 8-)

          0 0
    • vysmátej bajker  

      Stačí vyklepnout to bahno co máš na botě o pedál.515 s Spe­cialized mi to taky dělaly.520 jsou o něco lepší ale neodstranily.

      0 0
    • RomanH  

      Ritchey V3 comp se chovaly podobne. Ted mam uz 5 let TIME a i v bahne bez problemu.

      0 0
    • jonti  

      Celkom zalezi aj na podrazke, ci je dostatocne otvorena, ako maju sportove Shimana. Ak nie, tak tam blato nema kam odist. 505 som vozil, sli v blate obcas trochu tazsie naslapnut, recept na to som mal ako Luka, kopat, ale nikdy som nemal problem so samovolnym vyskocenim. Mozno mas nejake fakt znicene kufre, napr. sposobom slapania alebo chodenim. Alebo proste blby kus. A 520 su o trochu lahsie na naslapnutie v blate, inak rozdiel ziadny.

      0 0
    • Honza z H  

      Mám 515 – ky a bláto jim vadí, protože nemá kudy vypadávat, ale jinak funkce dobrá, zkontroluj kufry a pružiny. Kvůli blátu jsem koupil 540 ky a naprostá spokojenost. Ty 520 ky jsou stejné, akorát asi menší životnost a 20 g váha, ale cena je poloviční. Pokud si 505 necháš na 2. kole, tak kvůli kufrům bych shimano neměnil.

      0 0
    • Polka  

      Ja mam porad prvni kufry na SH520, maj cca 11000 a porad ok.

      0 0
    • Vlado Jekyll  

      Mám 540 a sú fantastické. Otvorený mechanizmus sa veľmi dobre chová v blate a snehu. Oproti konkurencii majú výhodu vo veľkom rozsahu nastavenia vypínacej sily a v kvalite a odolnosti ložísk. Na druhom mám dajaké 520 ale z roku 2002, majú nabehaných asi 25 tisíc a raz som ich rozobral a naplnil tukom, ináč žiadna údržba. Jazdím s ľuďmi čo majú Cranky, ale pomerne skoro im odchádzajú ložiská. Nevýhoda shimano pedálov je ich trošku väčšia váha, ale svojimi plusmy to hravo prekonajú. Shimano kufre som menil asi 2×, keď som menil tretry. Ale to bolo asi tak po 20 tis. km.

      0 0
    • Andrysska  

      Já mám Shimana 505ky a jsem spokojená. Zatím fungují dobře, nikdy jsem s vycvaknutím problém neměla. Pokud budu uvažovat o nových, vezmu 520ky.

      0 0
    • Bobo  

      505ky jsem zahodil a vyměnil za 520ky právě kvůli tomu, že bahno z nich nemělo kudy vypadnout. Když se šláplo do bahna, muselo se to z podrážky nejdřív zuřivě okopat, jinak nešlo zacvaknout. U 520 tenhle problém už odpadá. To k snadnosti zacvaknutí. U spolehlivosti žádnej rozdíl nevidím, oboje OK.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.