• yellow

    v historii se nějak nezadařilo takže žádám o radu, zkušenost, názor zde, potřebuji obnovit obuv svého bika, doposavaď sem jezdil na 1,90 ani nevím jaké značky, no a teď bych rád zabrousil do něčeho hrubšího, terén – les, polňačky, sem tam silnice. Můžete doporučit něco do 300–400,–

    0 0
    • delfyn  

      s koupí Kenda Karma 2,0 chybu neuděláš v této cenové je super a vyrovná se i dražším stojí cca 350kč váha cca550g(taky super za tu cenu), další ale spíš na druhým místě bych dal WTB nanoraptor v drátu. Oba jsem jezdil a při porovnání se součastným Schwalbe RR 2,25v kevlaru si nevedli špatně

      0 0
      • Matony  

        Nebo zmiňovaný RR 2,25 v drátu za 370,– Mě se výborně osvědčil na mokru v alpách.

        0 0
        • MlokCZ  

          Neřikám, že je to špatná volba. Jen mi není jasné, jak se ti mohl osvědčit v mokru? To snad ani není možný. Kevlarový má měkčí směs a v terénu je o něco lepší než drátový (teda až na výdrž, ta je samozřejmě horší), ale na mokru je to tedy opravdu dost bída, na předním kole dokonce kritické (tam jsem ho zkusil jen na chvíli a rychle tam šel zpět NN, na předním ho mám teď jen na silnici na druhém kole když je extrémní bahno, takže už jsem na něm nejel ani nepamatuju).

          0 0
          • Matony  

            Já nejsem žádnej závodník,který mění pláště jeden za druhým. Já si jezdím na pohodu. Jedná se opravdu o subjektivní pocit a nechci se s nikým příst. našel jsem náhodou na „google.com“ jakousi recenzi na RR, viz citace dole, a majitel si je chválí právě na mokru. odkaz je: www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

            „Na druhou stranu mokrá trať s občasným bahýnekm, nebo jen mokro je místo, kam se vyplatí Ralphy použít. Odvděčí se skvělou trakcí na mokrých kořenech a jistotou vedení i na předním kole, kde se jemné a nepříliš vysoké figury dezénu lehce zakusují do podkladu, ale jezdce nebrzdí. Stejně pozitivně mě Ralphy překvapili na šotolině a kamení. Zvláště na druhém ze jmenovaných jsem se bál proříznutí dost tenkého boku nebo dezénu pláště, ale nakonec jsem žádný problém nezaznamenal a naopak jsem kvitoval oproti užším plášťům podstatně lepší ovladatelnost kola v hluboké vrstvě kamení, kterým jsou občas vysypány lesní a polní cesty.“

            0 0
            • Volf  

              Ono to je tak, že nikdo z nás nemá moc extra možnosti testovat spousty materiálu. Já svýho času nedal dopustit na Maxxis Wormdrive a dokonce jsem na nich odjezdil zimu:-) a taky jsem byl spokojenej. Prostě jezdíš to co ti pláště dovolí. Spíš si myslím, že u hobíka je možná důležitější to, aby se plášť dobře kutálel i na úkor toho, že nebude mít super záběr v náročnejch podmínkách. Stejně se jim bude snažit vyhnout.

              0 0
              • MlokCZ  

                Proč by právě u hobíka měl plášť dobře jet? Hobík právě nikam nespěchá a není to tedy tak podstatné jestli plášť jede malinko rychleji nebo ne. Samozřejmě to nesmí být extrém, abych se nenadřel 2× více.

                Každý má samozřejmě jiné preference, takže každý šáhne po jiném plášti.

                Já třeba osobně mám 2 základní preference. Dostatečný objem pláště pro možnost hustit menší tlaky pro pohodlí a dobré vlastnosti pláště v terénu. A pak přiměřený záběr a držení stopy v terénu za pokud možno všech podmínek, abych nemusel pláště prohazovat (a to s převažujícím ježděním za sucha, takže vlastnosti na mokru a bahnu nepreferuju tolik, ale nesmí být kritické).

                Wormdrivy jsem před xx lety jezdil taky a byl s nimi tenkrát spokojený. Spokojenost ale byla ze dvou důvodů, jezdil jsem předtím hodně po silnici a neměl zkušenosti se žádným pláštěm typu RR 2,25.

                Dnes zpětně když mám zkušenosti asi z dalšími 20 jinými plášti včetně většího množství plášťů kolem šířky 2,25 naprosto nechápu jak jsem ty Wormdrivy mohl jezdit. Třeba kombinace NN/RR není téměř ani pomalejší než ty Wormdrivy a o v terénu je to naprosto o něčem jiném.

                0 0
            • MlokCZ  

              Tu recenzi psal jecnak a to jeste temer pred tremi lety. A srovnaval to v ni s prave s podobne rychlymi plasti jako Python. A koukni se do historie. O RR je tady tak odhadem 7647 příspěvků a jak někteří během těch 3 let od té jecnakovi recenze na ne změnili názor :-) A pro prořezávání toho tady najdeš taky tuny v historii. Rozdělilo se to tu na dvě skupinky lidí, jedni RR už dávno nejezdí, protože prořezávali jeden za druhým. Druzí s tím nemají výrazný problém a jezdí je pořád. V každém případě je u všech Schwalbe plášťů možný jezdit snake skin verzi. Bohužel u RR jsou ve snake skinu výrazně dražší a se špatnou dostupností (jinak bych je preventivně jezdil taky, takhle jsem si dal limit dva řízlé pláště, do té doby zůstanu u levnější obyč verze).

              Pokud někdo jezdí nejdřív nějaké semisliky 1,9 a pak přejde na RR 2,25, tak se mu můžou zdát skvělé a oproti tomu jsou na mokru opravdu výborné. Pokud ale ovšem jel aspoň jednou opravdu pořádný plášť jako NN, Albert nebo cokoliv podobného, tak ví, jak se RR na vodě chovají opravdu oproti pořádném plášti do terénu.

              Já srovnám pouze s plášti do terénu na pohodové ježdění. Tzn. plášť který lze nahustit na menší tlak do terénu, tzn. aspoň v objemu 2,25 RR a také aby se s ním dali jezdit i trošku náročnější terény a sem tam i za mokra a trochu bláta (prostě takový kompromis do terénu rychlosti a vlastností). Naopak cokoliv užšího nebo rychlejšího je právě vhodné tak maximálně na rychlé tratě pro závodníky.

              Pro mě je zcela minimum kombinace NN/RR a před měsícem v Krušných horách kdy bylo celý den dost mokro jsem na RR vzadu neustále nadával kudy jsem chodil. Měl jsem hodit NN i dozadu.

              0 0
          • Pekáček  

            Mě RR 2,25" v drátu mizí před očima, Úpice, Drásal, dva dny v Krkonoších a špunty jsou našikmo sjetý a drolí se. To bych tedy chtěl vidět ten kevlar.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já s vydrží nemám zásadní problém, na to jakou mají směs jsem spokojený. Hodně záleží jestli zrovna jezdím i nějaký asfalt nebo ne. Takže výdrž se mi stále zlepšuje, protože asfaltu jezdím čím dál méně. Poslední RR, který mám v tuhle chvíli na kole má najeto 1700km (asfaltu minimálně) a u středu vzorku začíná být malinko sjetý, že začínají být vidět prohlbuně ve vzorku. Nový vzorek má téměř 3mm, v tuhle chvíli to odhaduju stále výrazně přes 2mm (ale nejsem doma, takže to teď nemůžu změřit). Měním pláště poměrně brzo, protože sjetý RR se chová hrozně a je hodně náchylný na defekty, ale tenhle plášť odhaduju, že tak 2500km vydrží.

              Nejméně jsem na RR najel asi 1300km, ale to bylo loni když jsem tam měl u tohoto kusu RR hodně asfaltu.

              A taky je možné, že ty nové triple RR vydrží o něco málo déle. Teď mám první triple, který má najeto trošku více (ten popsaný výše s těmi 1700km). Měl jsem ještě od loňska doma nějaké dvousměsové, které jsem z jara dojížděl.

              Lepší výdrž taky bude mojí váhou 69kg + s plášti nesmykuju.

              0 0
              • MlokCZ  

                To co jsem psal platí pro zadní kolo, na předním jsem dlouhodobě RR nejezdil, tam jen zkoušel.

                0 0
                • Lister  

                  přední vydrží cca 3–4× víc než zadní, zadní mám sjetý a přední ja jako novej a to doopravdy. Takže jsem ho dal dozadu a dopředu pořídil NN a vím že tam RR už nikdy nepůjde. Pořídím si další 3 kusy dozadu a odjezdím to v téhle kombinaci :o)

                  0 0
        • smith22  

          Do Alp možna ale na naše podmínky bohatě stačí něco kolem 1,90. 2,25 už je zbytečnej balón

          0 0
          • MlokCZ  

            2,25 v provedení Schwalbe (tedy skutečně reálných 2,1) je na normální pohodové ježdění v terénu. 1,9 je tak na silnici nebo na cvaknutí.

            0 0
            • Lister  

              tak tak :o)

              prostě reálná šíře 2,1 ja tak akorát na sportovní ježdění v terénu :)

              0 0
    • Luma  

      taky doporučuji Karmy

      0 0
    • Ubina  

      Taky mám Karmy a nemám s nima problém.

      0 0
    • ropman  

      moc jiných plášťů jsem nejezdil, ale dopředu jsem byl spokojenej s Kenda 837 – www.cyklosvec.cz/index.php?… , vydržel mi přes 12tisíc km !! než se o ráfek prodřel bok, ojetej ještě nebyl, dobře drží v zatáčkách, skvěle vede na sněhu, jezdil jsem ho celej rok, nebyl důvod přehazovat. A teď Tioga Extreme XC 2,1, super drží, na silnici by se asi rychleji sjel. Oba budou těžší, kolem 700–750g (?).

      Ty kendy chci teď zkusit zas, když pohledáš najdeš na ně chválu. Vpředu chci něco co drží.

      Měl jsem na den půjčenýho fulla na Maxis Ignitor / Dynomite 2,25" a držely taky super, jen na silnici to byla dřina. Ale ty chceš do terénu …

      0 0
      • poiko  

        ty kendy jsem dostal se svym kolem. jsou to fakt držáky. ale ta váha je o zhruba 100 g výše. Alespoň u mně

        0 0
        • yellow  

          s největší pravděpodobností zkusím ty Kendy, píšete tady na ně chválu a ta cena se mě velice líbí:-) jen doufám že to půjde jak dopředu tak dozadu! Ještě dotaz, jak ten hrubý vzorek drží při naklonění např. na troše štěrku? Já vím, při naklonění na štěrku nedrží nic:-) ale přece jen?

          0 0
      • jano  

        ak myslis tiogu factory extreme xc tak ta by mala mat 560g. www.tiogausa.com/…extreme.html ja ho mam a spokojnost i ked na asfalte sa mi straca pred ocami:)

        0 0
        • ropman  

          tak o tom si může jen nechat zdát :-) Co mám je plášť sundanej z novýho GT koupenej u Hanáka, já navážil 780g. A po asfaltě se snažím nejezdit, na víkendovej výlet s brašnama cca 200 km se vyplatí přezout třeba na ojetýho Z-maxe.

          0 0
    • beekr  

      zdar nechtěl jsem zakládat new dred tak píšu sem.potřeboval bych doporučit nějaký plášť s pořádnym vzorkel nejlíp šířku 1.95 na 26 palců… nezáleží mi na váze ale na ceně… co možná nejlevnější… potřebuji to na starší kolo! díky všem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.