• Starda91

    Ahoj…potřebuju si koupit 26 palcove plaště na moje kolo…jezdim převažně enduro, a nechci žadne šiléné… cena kolem 300–500korun pokud možno už skevlarem a šíře 2,1…širší fakt nechci dík za nazory.

    0 0
    • Belial  

      Mam dobré zkusenosti s Continentalama .. nejlevneji na bikesport.cz … ale ted se divam, ze ty co jsem mel uz tam nemaji .. kazdopadne ten chceme objednt ty Mountain King a Schwalbe Nobby Nic, tak uvidim. Kdyz tak sem potom napisu zkusenosti.

      0 0
      • Luma  

        Mountain king jezdím-super plášť,drží skoro na všem,mokré kořeny,kameny a pod,na enduro doporučuji verzi protektion.Jinak vozím 2,2 supersonic cena kolem 750,–a váha 460g.

        0 0
        • Luma  

          jinak jestli to chceš na toho Thoora co máš v profilu tak bych tam dal continentál MountaiKing 2,4 s tím to bude pravé enduro.

          0 0
          • Starda91  

            to verim…mam tam WTB mutano moto raptor 2.25 a je celkem na tesno, tak nvm nvm eli se vleze..ale spis uvazuju o necem tencim…fakt je to siroke a nadru se..ted na tom jezdim do skoly tak jako celkem zahul po ceste… jinak prijmu kazdy napad.. kolik tak tipujes ze se do toho thorra vleze? jako kazda firma ma jinou miru

            0 0
            • Luma  

              Ten MountainKing 2,4 má šířku 60mm se vzorkem ,bez je to 54mm.Kolik se tam vleze to nevím musíš to změřit.

              0 0
              • Starda91  

                no tak zitra to změřim…a pak to tu pořešime…

                0 0
                • Luma  

                  Jinak jestli máš manual od vidlice tak tam výrobce píše max.šířku co se tam vleze.

                  0 0
    • rock  

      Kombinace do 500 Kč a s kevlarem bude asi neřešitelná, pokud nenarazíš na nějaký výprodej. Okolo šesti stovek se v kevlaru dají pořídit Maxxisy, nebo moje oblíbený IRC …

      0 0
    • jIrI___  

      Na enduro bych povazoval sirku 2,1 jako uplne minimum a sel spis do sirsich. 2,1 je dneska pomalu standart sportovniho XC…

      0 0
      • Starda91  

        ted mam WTB mutano moto raptor 2.25 a kdyz jedu po asfaltu tak se nadru jako … nechcu zadny trhac cesty… mimochodem s tim kevlarem to zase tak akcni nebude staci i ty draty no… myslim al eze 2.1 je akorat…

        0 0
        • pitos  

          chceš plášť na enduro a vadí ti že se na asfaltu nadřeš… rovnou jsi měl napsat že hledáš XC plášť se kterým se ti bude jezdit dobře i na silnici:)

          musíš si prvně uvědomit co je pro tebe přednější,jestli jezdit v terénu,těžkém terénu(enduro) a po silnici nějak přejedeš anebo budeš hledat kompromis aby se ti jezdilo také dobře i po silnici ale v těžkém terénu budou k ničemu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak, pokud bych jezdil opravdu převážně enduro, tak bych si pořídil něco pořádnějšího (tím myslím jak širšího, tak agresivnější vzorek) než co jezdí teď. Ale ani na moje XC bych tedy pod 2,25 nešel.

            0 0
          • Starda91  

            hledam kompromis mezi cestou a endurem..ja vim je to asi nesplnitelne..spis se ale ohlizim na teren… proste nechcu jen nejake silene sirky

            0 0
            • MlokCZ  

              Opakuji, ta šířka není na silnici skoro žádný rozdíl. Rozhodující je směs a vzorek. A pokud chceš takový nějaký kompromis, tak určitě rychlejší plášť dozadu a něco pořádného dopředu. Tedy něco ve stylu kombinace Albert/SS, NN/SS, NN/RR – vše ve 2,25 (to jsou jen příklady, většina z toho je nad tvojím cenovým limitem, do limitu asi jen Albert/SS oboje v drátu).

              0 0
              • MlokCZ  

                Zadní plášť má na rychlost mnohem větší vliv než přední a záběr se dá oželet v pořádném terénu mnohem více než vedení kola předním pláštěm.

                0 0
                • Starda91  

                  hmm tak jako pochopil jsem to s tou smesi a tak..cenovy limit za oba do 1000 ja vim je to vražedé, ale jsem pořád jen student

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Albert i SS v drátové verzi jsou 400Kč/kus. Na zadní kolo něco rychlejšího je těch možností více, třeba ta Karma zmíněná Lumou. Pak třeba nanoraptor. Dopředu bych v každém případě dal něco aspoň trošku pořádného ve stylu Alberta.

                    0 0
                    • Starda91  

                      prosim pošli mi link na nějakydobry obchod kde jsou levně

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Netušim, kde maj levně sport verze (to je ta drátová), já jezdím vše v kevlaru a kupuju pokaždé jinde dle situace (protože jsem naposledy bral SS alpencross verze a ty nikdo až tak moc nemá, tak to bylo složitější a nakonce jsem dle individuální dohody na bikestore.cz) jinak dříve NN a RR v kelvaru jsem bral vždy na netbike.cz). Za těch 400 mají ty drátové verze úplně kdekoliv, stačí to dát hledat. Např. tady: www.cykloexpert.cz/…walbe-albert Jestli je mají někde levněji, netušim.

                        0 0
                        • Hurka  

                          nechci dělat reklamu, ale Schwalbe (nic jiného nejezdím, jenom NN a SS, příp. IceSpiker) kupuji vždy v Bikeranch, když nemají, seženou a vždy si domluvím výbornou cenu.....

                          0 0
                          • esorimmer  

                            Domluvis jak? Normalni cenovku na tom maji a neni zrovna nejmensi… napr. u SS v AlpenCross verzi byla skoro o 400 vyssi nez nejlevnejsi e-shop. Akorat, ze ho meli – na rozdil od ostatnich kseftu ;)

                            0 0
              • esorimmer  

                Šířka není moc rozdíl tak do 20–22km/h. Přes tuhle hranici to už poznat docela je a přes 25 je znát čím dál víc…

                0 0
                • MlokCZ  

                  S tím se dá souhlasit. Také nepředpokládám, že na kole, která má být i na enduro je prioritou jezdit 30 po asfaltu.

                  0 0
              • JSt  

                byl bych opatrny s tim, ze sirka plaste nema skoro zadny vliv. tak to urcite neni. empiricky odzkouseno ;-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jak už jsem reagoval na esorimmera. Pokud mám aspoň trošku pořádné pláště a chci jezdit občas enduro, tak je nemám od ježdění rychlostí 30km/h po asfaltu a pro ty menší rychlosti je ta šířka fuk.

                  Pokud chce jezdit 30km/h po asfaltu (nebo více), tak na to je silnička.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A já to mám jednoduché, nikdy jsem nejzdil průměry moc přes 20 (ani na silničce, tam maximálně kolem 24–25 na delší trase, pokud tam byly nějaké kopce), tedy úzké pláště jsem nikdy necenil. Zato rozdíl mezi Fat Albert/Fat Albert x Albert/SS je pro mě obrovský (přeci jen na tvrdším a rychlejším povrchu najezdím třeba 80% a tam je to sakra znát na tom zadním kole).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A v současnosti když mám celoroční průměr těsně pod 15km/h, tak už mě šířka pláště nezajímá vůbec (kvůli rychlosti).

                      0 0
                      • esorimmer  

                        No, pri takovych rychlostech jsou pro tebe naopak jednoznacne lepsi siroke plaste, protoze v terenu maji rozhodne lepsi jizdni vlastnosti a navic se pri stejnem tlaku deformuji o poznani min nez uzke (pokud nejsou teda vyrazne tezsi). A valivy odpor je pri malych rychlostech tou druhou hlavni slozkou celkoveho odporu…

                        Viz www.schwalbe.de/…en/abstract/?…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pěkný srovnávací graf (i když i ten je pouze pro jeden konkrétní typ pláště a pro jiný to bude jinak, samozřejmě exponenciální nárůst odporu vzduchu a lineární nárůst valivého vždy zůstane, ale mezní hodnoty, kdy převládne který odpor budou jiné).

                          S tím stejný tlakem to je ale složitější. Při stejném tlaku má širší plášť menší valivý odpor, to je jasné a ověřené. Ale pro stejné pohodlí a podobné vlastosti v terénu je třeba širší plášť hustit na menší tlaky. Z mojich zkušeností je to pak z poholedu valivého odporu na tvrdém povrchu plus minus úplně jedno, jak je široký (teď myslím v reálncýh šířkách co bych vozil, tedy něco v rozmezí 2,1–2,4).

                          A pak s narůstající šířkou pláště hodně rychle roste jeho hmotnost (třeba Albert x Fat Albert, pouze 0,1 palce rozdíl, ohledně chování v terénu je to velmi malý rozdíl, zato nárůst váhy celých 100g). Navíc k tomu širšímu (nad 2,25) to chce i širší ráfek než 19mm a to je další nárůst váhy. Proto jsem skončil u kompromisních 2,25 šířky.

                          Navíc je to ještě složitější, když do hry vstupují různé povrchy. Na tvrdém povrchu má menší valivý odporu více nahuštěný plášť, na měkkém je to ale přesně opačně. Tvrdého povrchu je u mě většina, tlaky ale vozím stejně spíš menší, o rychlost mi nikdy nešlo.

                          Pro mě je pak zcela největším faktorem jaký má vzorek zadní plášť a směs. To se projeví na rychlosti jak to jede u mě ze všeho nejvíc.

                          0 0
        • Luma  

          když to chceš i na asfalt tak vem Karmy v drátu cena kolem 350,– a váha je taky slušná cca560g ve velikosti 2,0 šířka 50mm na xc ráfku.

          0 0
    • tomek  

      Koukni na tyhle, www.tandem-bike.cz/…s/hledej.php?… je sice 26×2,2 ale je úzký

      0 0
      • Starda91  

        ¨no je sice v klidku..ale prechod z 2.25 na 2.2 asi moc citelny nebude:-D jinak to je drat? neni tam psano

        0 0
        • MlokCZ  

          Ono hlavně užší plášť ti na silnici stejně o moc lépe nepojede. Rozhodující je stejně vzorek a směs.

          0 0
          • Starda91  

            tak to jo…jako se tak divam tak je plast 2.1 a ma sileny vzorek a vypada to jako nejaky downhillovy svinuch a je nejaka 2.4 a vyúada jak na xc…fakt nvm…

            0 0
    • mr.antik  

      Continental ve 2.3 je hodně uzký…ale ta cena – jedině maxisy nebo irc backcountry

      0 0
    • šlapatko  

      Trochu se tady vetřu:-) Chci si pořídit pláště Schwalbe RR v rozměru 2,25.Otázka zní:Jde vidět rozdil mezi 2,1 a 2,25 u RR?Budou pohodlnější než 2,1?S 2,1 RR mám skušenosti.Jde o to že vážím 90kg,myslím že rozměr 2,25 bude pro mě lepší.Jezdím převážně terén,sem tam nějaký maraton.

      0 0
    • Starda91  

      ¨tak dobře..řeknu to takto oba plaště do 1000 mužou byt i s tim dratem… šíře 2.1 2.2…nějake kere drži dobře v terenu a moc se na cestě nenadřu..a …díky za nápady

      0 0
      • Luma  

        Když budeš jezdit za sucha nebo max vlhka tak vem ty Karmy,na mokrých kořenech a kamenech sice kloužou,ale jinak jsou v pohodě a na asfaltu hodně rychlé.

        0 0
        • nobody  

          je vidět rozdíl v šířce u Karmy 2,0 a Nevegal 2,1?

          0 0
        • Starda91  

          tak ty karmy asi budou good..jsou i s tou boční vystujou? a cena kolem 350?

          0 0
        • nobody  

          máš taky GT, jaký nejširší plášť se dá narvat dozadu?

          0 0
          • Luma  

            To Gt už nemám,aly v pohodě tam narveš plášť do 60mm se vzorkem-dopředu podle vidlice

            0 0
    • pitos  

      sice asi nepochopím tvé pojetí endura,jen tě chci upozornit že plášť do těžkého terénu je nejen o vzorku a šíři ale také o jeho odolnosti. Čím užší a tenčí plášť se rovná více defektů v náročném terénu,takže ideální je z výstuhou na bocích. V dnešní době se jezdí XC běžně na pláštích 2.25",enduro kolem 2.30 a výše ,také záleží na tom jak je vzorek hrubý a právě jak je plášť odolný.Když si pořídíš plášť 2.1 tak i kdyby ti seděl v terénu(při enduru zbytečné omezení)tak bude málo odolný a to se rovná plno defektům.

      Bydlíš v Opavě,počítám tedy že jezdíš i v Beskydech a tam na enduro jsou úzké a neodolné pláště dvakrát k ničemu. Raději se trochu trápit při jízdě po asfaltu než potom při užívání si v terénu .

      0 0
      • pitos  

        …připomínky že průraz je chyba jezdce jsou sice oprávněné, ale kdo umí jezdit na 100% čistě:)

        0 0
      • Starda91  

        jj chápu..na enduro je to asi fakt malo…ale tak snažim se najít nějaký kompromis

        0 0
        • pitos  

          jj taky jsem kdysi hledal kompromis a stálo mě to poměrně dost peněz a hlavně nervů než jsem zjistil že na té silnici to trochu přetrpím ale v terénu(to je hlavní náplní endura)budou fungovat tak jak mají.kompromis je vždy totiž jen kompromis a v terénu se nedostatky projeví daleko více než na asfaltu. Jinak přeji úspěšný výběr:)

          0 0
          • Starda91  

            asi maš pravdu…na cestě se to vždycka da nějak ujet..ale když budu zapadat v terenu a kolo bude podkluzovat a prostě sedne do toho..tak to bude problem…

            0 0
            • pitos  

              a by jsme si rozuměli co je enduro ježdění,takhle to chápu já…

              0 0
              • Starda91  

                jj v klidu..chapu tě… bohužel s mym kolem zase takove kousky nemužu myslim že by to nevydrželo… viz muj profil

                0 0
                • pitos  

                  ale vydrželo,jen tvé budoucí pláště by to vydržet nemusely;)

                  0 0
                  • Starda91  

                    mno:-D asi bude fakt lepčí jit do něčeho pořádnějšího..co ty jezdiš? taky něco na ten zpusob?

                    0 0
                    • pitos  

                      Jezdím vše,nejraději a hlavně v horách,jedno jakých a kde ale nejlepší jsou Beskydy:) Hřebenové přejezdy a nejobtížnější sjezdy co najdu,FR/DH tratě,obyčejné ježdění po lese,asfalt jen nejnutněji.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Takovýhle sjezd není vůbec o kole (tohle je vždy z 95% o technice jezdce) a není žádný problém ho dát i na HT (a nebo naopak kdo ho nedá na HT, tak ho nedá ani na fullu) a pokud se to pojede rozumně, tak HT musí přežít úplně v pohodě, akorát si to na fullu člověk mnohem víc užije.

                  0 0
                  • JSt  

                    tak tak. lepsi celopevnak nez spatne nastaveny pruzeni, co ma tendenci te z kola shodit ;-).

                    0 0
              • Luma  

                Jsem myslel že je to XC :-)

                0 0
              • MlokCZ  

                Fotka někdy klame, pravděpodobně bych to dal taky (dle fotky si myslím, že určitě, ale jak říkám fotka a reality jsou někdy dvě dost odlišné věci, takže kdo ví), takže se připojuji k Lumovi, že to je ještě jasný XC :-) A odkud ta fotka je? Ať vim, co si kde v ČR mám projet.

                0 0
                • esorimmer  

                  Ty fotky klamou ale spis opacne ;). Kolikrat se tu podivuju nad vyjevem, kdy banda lidi na zavode, rudi v obliceji, se vzteklym vyrazem dupe na nejmensi tac nejakou pozvolne stoupajici skororovinku ;)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je sice také možné, ale v technických pasážích to je spíš na fotce vždy lehčí.

                    Třeba tahle fotka bypadá v celku snadno: data.mlok.net/fot­ky/DSC03185.JPG Jenže nezachytí to nejobtížnější na té cestě a to zrovna několik větších šutrů, které šly v řadě po sobě.

                    Dle fotky bych také řekl, že to dám celé, v reálu jsem z toho cca 1,5km úseku (který by celý ve stylu té fotky) tak 40m nedal (cca 8× jsem na pár metrů, vždy tak 5m slezl a tlačil). Je tedy pravda, že jsem to jel hodně unavený a nechtěl jsem riskovat pád a jet to odpočatý, tak bych dal o něco více (ale 100% asi také ne).

                    0 0
                    • esorimmer  

                      hlavne na takovej teren uz se mi fakt zdaji vhodnejsi ty platformy nez spd – a to jsem jejich zastance – ty bellovky na tech frbikes fotkach mluvej samy za sebe…

                      taky vzdycky dumam, jak rychle se tohle „spravne“ jezdi – pri moc pomaly jizde bych se bal, ze mi na nejakych tom schodu, kde je pak hned koren, zajedou kluzaky do vidle a poletim pres vlajdy a poradne to tam pustit, to muze byt taky zajimavy ;)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V takovémhle terénu nemám s nášlapy žádný problém, i když třeba něco z toho nedám.

                        0 0
                • pitos  

                  jestli to je XC nebo něco jiného není podstatné,já označení enduro používám pro označení technického XC aby v tom nebyl bordel. já tam nebyl ale myslím že to průměrně technicky vybavený biker dá,spíše ale záleží jak to dá.Ono je podstatný rozdíl když to pojedeš křečovitě na brzdách a nebo si to s přehledem a pro pobavení dáš třeba tak jako kluci na foto.

                  0 0
    • sosacek  

      Mám Maxxis Ignitor 26/2,1 drát za 399 – vynikající a rychlé,vřele doporučuji.Ideální do mokra a terénu,ucházející na asfaltu..

      0 0
      • Starda91  

        kolik maji mm ty ignitory? a jak uchazejí?

        0 0
        • sosacek  

          Na asfaltu jedou rychle a drží stopu/já cca 70km/h//tu nabídku pod tebou ber je docela výhodná-dynomite na zadek!

          0 0
      • Gorgov  

        tohle sou imho celkem pomaly plaste s velkym valivym odporem ve sve kategorii. Rozhodne je spousta lepsich.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Kdybys mel zajem vali se mi doma dva novy,150km jety plaste od maxxisu.Ignitor + dynomite,sirka 2,1 v kevlaru.za 500kc jsou tvoje…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.