nakup jete silnice na co davat pozor

20 nepřečtených
  • nox159

    zdravim dostal sem nabidku na nakup jete silnice, melo by se jednat o celokarbonovou meridu na 105 shimanu ( presny model bohuzel jeste neznam) pry ma najeto jen rekreacne 500km ale tohle je nic nerikajici fakt ktery si moh prodavajici vycucat z prstu.

    pristi tyden se na to kolo pujdu podivat tak sem se chtel zeptat na co bych se mel v prvni rade podivat.. bude to moje prvni silnice tak presne nevim na co si dat bacha a kam se podivat, kde se muze neco kazit…

    jeste sem se chtel zeptat jak s velikosti mam tedka bika 630 ram + 120 predstavec – mohl by mi nekdo z techto udaju poradit jak by mela byt silnice oproti biku dlouha ( berme v uvahu ze velikost mojeho biku je na me idealni ;-)

    a posledni dotaz jaka je optimalni cena tohoto „skoro“ noveho kola prodavajici mi tvrdil ze 30k ale ze se o to jeste muze po dohode zmenit, mi se to zda celkem prehnane, kolik je podle vas dobra cena – vim ze se to spatne soudi ale jen tak orientacne by me to zajimalo

    diky za rady

    0 0
    • mr.antik  

      Mě se to zdá dost, takovej author, merida apod seženeš cca za 35 novej, se zárukou…

      0 0
      • nox159  

        tak cena neni dana mam v planu to ukecat tak na 23–25 ;-)

        ale spis by me zajimalo jak s tou velikosti… bo jak nepadne velikost tak i kdyby stala 10 tak je mi k nicemu ;-)

        0 0
    • matts1  

      Me se libi, jak kazdej prodava kolo jety 500km většinou ještě holkou :o))

      No, u jetýho carbonu bych pořádně prošel, jeslti to nebylo padený (odřeniny a nebo nějaký pukliny na laku), přece jen je to náchylnější, než hliník. A hlavně se na tom svézt a uvidíš, jestli Ti to padne do ruky.

      Cenu bych viděl u meridy kolem těch 25t jak píšeš, pokud bude hodně pěkná.

      0 0
      • nox159  

        jako melo by to byt od rekreacniho cyklisty co ma prachy, kupil si to a tedka na to nema cas… ale jak sem psal, clovek nemuze vsemu verit ;-)

        jinak kolik se vozi vysunuta sedlovka na silnici(jen tak priblizne)?

        0 0
        • Rychlej turista  

          O něco míň, jak na bajku, tak 15 – 20 cm. Víc už by vypadalo blbě. Když se nad kolo postavíš, měl bys mít mezi horní rourou a rozkrokem aspoň 5 – 7 cm. Představce se na silničce jezdí delší, než na bajku, 130 mm není problém.

          0 0
          • nox159  

            predstavec delsi ale horni ramova trubka by mela byt kratsi nez na biku ne?

            0 0
            • Rychlej turista  

              Ony ty silničky jsou ±na jedno brdo, takže pokud je to klasický rám a není extrémně velký nebo malý, dá se to doladit tím představcem.

              0 0
          • Lister  

            To se samozřejmě nedá říct takhle obecně, tebe samozřejmě není třeba poučovat, ale rám může člověku na délku sedět a přesto si nad něj skoro nemusí stoupnout :-)

            130mm představce se používají, ale i na silnici to nemusí být pro některé optimální – mám 90mm a je to fajn, 100mm bych ještě taky snesl, ale více by mi to přišlo už neohrabané – mám rád divoký projev silniček.

            Ještě k té délce Silnic vs MTB jak se nox ptal.

            Ano silničky jsou kratší, je to dáno tvarem silničních řidítek – když se člověk drží za páky, tak je posed samozřejmě mnohem delší, než na MTB. Velikost odsazení pák směrem dopředu je jeden ze tří základních, které se u řidítek uvádí (většinou se pohybuje od 75mm do 100mm) – spolu s jejich šířkou a hloubkou úchopu jsou to ta čísla, která by člověka měla zajímat a která nejvíce uřčují posed na silničce.

            0 0
            • nox159  

              no uprimne mi pomuze kazda takova rada ;-)

              jde o to ze to bude moje prvni silnicni kolo tak parametry beranu me vubec nenapadly resit, chtel bych mit proste nejake cislo se kterym chyb mohl ± pocitat ale takhle na dalku se poradit skoro neda coz chapu protoze mi na tom kole nikdo nevidel ani sedet.

              kdyby se to vzalo v porovnani z bikem tak vzdalenost sedla od riditek (MTB) by mohl byt podobny jak vzdylenost sedla od pak na beranech + cca 2–4cm ne?

              nebo to nemam resit a pokud si na ni sednu a pocitove mi to bude vyhovovat tak ji mam vzit a neresit jak to ma byt dlouhe… a casem doladit posed delkou predstavce, ale jde mi o to aby sem mel dobry ram ale nevim jaky by byl pro me „dobry“.

              0 0
              • Lister  

                Tak asi obecně musíš vědět, jestli ti vyhovují spíše delší rám s kratší sedlovou trubkou (tedy hodně oslopovaný) nebo kratší a vyšší rám. Většina lidí nemá se silničkou problém a může si vybírat jak klasické velikosti (rám, kde je horní trubka vodorovně) tak oslopované provedení. Důležitá je délka kola, výšku posedu doladí pomocí vysunutí sedlovky. Pak jsou ale spacifické případy – dlouhé tělo, krátké nohy, pak je sloping skoro nutný, protože jinak bude sedlovka čouhat jen pár cm.

                Ty parametry řidítek jsou sice důležité, ale uvedl jsem je hlavně pro představu, že dost věcí se dá na silničce doladit právě nastavenám kokpitu – mnohem variabilnější část kola než na MTB, posed můžeš zkrátit nebo prodloužit klidně o 5cm – to na MTB nezvládneš. Ale je pravda, že tohle většinou řešíš až když máš právě přesnou představu, čeho bys chtěl dosáhnout.

                Navíc silniční řidítka nabízejí počet úchopů, o které si rovná rodla můžou nechat jen zdát. Máš minimálně 5 možností, jak se chytit a tím třeba ulevit zádům nebo naopak natáhnout posed při silovější jízdě.

                K té délce – zcela obecně, silničky jsou cca o 3–4cm kratší než MTB, turistické silničky budou pravděpodobně kratší, závodní kousky delší, stejně tak jako u MTB.

                Třeba u mě – MTB HT 595mm, MTB full 580mm, silnice původně 565mm, teď 555mm.

                0 0
                • nox159  

                  diky moc, udelal sem si o tom aspon trochu predstavu jak by to melo byt, ten kdo to prodava je stejne vysoky jak ja takze doufam ze nebude zadny problem proste na to sednu a uvidim ;-)

                  0 0
                  • Lister  

                    Nemáš zač :-)

                    Ještě k těm řidítkům, třeba tady jsou hezky vidět ty různé parametry silničních rodel, navíc do toho hodně promlouvá i jejich tvar. Většinou si to ale potřebuješ ošahat a až pak víš, co bys potřeboval upravit.

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  Kratší rám je rychlejší a obratnější, ale zase víc vratký, proto mají závodní rámy kratší zadní stavbu, než turistické. U těch se cení stabilita a možnost nasadit blatníky, cožje u extrémně krátkých závodních rámů prakticky vyloučeno.

                  0 0
                  • Lister  

                    Pokud jsem psal o délce, tak jsem myslel efektivní délku horní trubky, zapomněl jsem to napsat. To co píšeš je samozřejmě pravda, jen jsem to chtěl podotknout, abych nebyl špatně pochopen.

                    0 0
                  • nox159  

                    mozna je to blba otazka, ale proc je kratsi ram rychlejsi ?

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Bude to nesjpíš lepší aerodynamikou. Kdysi jsem jezdil na kole s rozvorem snad 98 cm, mezi zadním kolem a sedlovou trubkou bylo jen několik málo mm a to kolo opravdu jelo. Když jsem to vedle kohokoliv pustil bez šlapání ze sjezdu, tak neměl šanci. Na pětníku jsem se s ním otočil, ale prudce ve velké rychlosti brzdit bylo na něm o kotrmelec :-)

                      0 0
                      • nox159  

                        no kdyz to rikas tak to tak asi bude :D stejne se mi to zda divne ze ta delka kola muze udelat tolik ;-)

                        0 0
        • matts1  

          Jasny, tak ja jsem to myslel tak, ze ja taky prd jezdim, ale stejne za dva mesice tam mam skoro 400km a to na to fakt nemam cas.

          Ale tak jde o to, jak se k tomu clovek chova. Muze mit klidne 4× tolik a vypadat porad jako nova.

          0 0
          • nox159  

            jako zatim je ten pristup toho co to prodava fakt super ( bydli kousek ode me) takze se tam zajdu mrknout projedu se na tom a pak uvidim, takze nebudu kupovat zajice v pytli ;-) jinak bych asi do karbonove silnice nesel a koupil hlinik protoze to chcu jen na trenovani ( + chcu si na tom zkusit jeden nebo 2 silnicni zavody jen tak )

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.