• saintjv

    Rychly dotaz, na kolik foukate na bikeparky/enduro idelane bezdusaky?

    0 0
    • Bafoon  

      běžně vozím 1,8/2,0bar na bikepark 2,0/2,2bar (29er, duše, 110kg+)

      0 0
    • Elwing  

      Když to začne cinkat, tak přifouknu :) Hele asi ty 2 bary, nebo lehce pod. Mám bezdušáky na sjezďáku a jsem s nima moc spokojená. S výstrojí mám asi 63 kilo.

      0 0
    • saintjv  

      No prave ze jsem videl par videi a tam borci jezdej na fakt podfouklejch kolech i ty megapi*oviny jako dropy a tak, tak me zajimalo jak vy ostatni…Gripu rozumim ale pri tech skocich mi to prijde uz fakt malo…

      0 0
      • Elwing  

        asi to nemusí platit :) při skocích to asi nevadí, když nedopadáš do bordelu, akorát, že se to může žvejkat na odrazu, nevím.

        0 0
      • goofy  

        Nizky tlak vadi hlavne v zatackach. Na tech dropek to nemusi byt nijak znat.

        0 0
    • goofy  

      Tak akorat… Kdyz se mi to zda malo, tak prifoknu. Kdyz moc, tak ufouknu… :-)

      0 0
    • MichaelSimek  

      1.5 predek 1.8 zadek, ale ja jezdim xc :D

      0 0
      • jagoda  

        to ja foukam na 3 atmosfery at na sjezdaku nebo na XC. Nechce se mi prorazet v sutrech.

        0 0
        • Smazaný účet  

          :)))))

          0 0
        • MichaelSimek  

          asi se to chce naucit na kole jezdit

          0 0
          • fousek  

            Na WC v Leogangu jsem si jen tak pro porovnani sahnul na gumy Minnara a Peatyho a ze by je meli nejak extra podfouknuty, to teda ne (predni kolo). U 2,5" co na tom vozej maj podle me cca lehce pod 2atm. Takze treba u plaste 1,9 by to mohlo odpovidat cca 2,5atm. Ale samozrejme mistni odbornici to maj asi lip nafuceny.

            0 0
            • MichaelSimek  

              vsak s tim ja souhlasim, nikdy jsem nerikal ze muj tlak je spravny a pri 1.5 v utahlejsi klopce to cejtim uz dost…ale tady kolega vozi 3atm na vsechno aby necvaknul, to jestli ti neprijde moc, tak pak se omlouvam

              0 0
              • fousek  

                Tezko rict co jezdi za gumy, jestli jezdi nejaky uzovky, treba Maxxlite tak tam bych mel asi taky ty 3atm. nebo lehce pod.

                0 0
                • pitos  

                  Tak pokud by vozil takové šlupky na i na tom sjezďáku, tak to musí být celkem střelec:)

                  0 0
                • MichaelSimek  

                  3 atm na jakymkoliv plasti me prijde jako zabiti vlastnosti celyho horskyho kola, at uz jim zminovane xc nebo dh,ale proti gustu

                  0 0
                  • fousek  

                    Zeptej se Horneta na kolik fouka, asi budes prekvapenej:-)

                    0 0
                    • h.mad  

                      Hele :-) Já už foukám málo, teda ty Advantage ve 2,1" 2,4 a max 3 vzadu. Ale ten Mihcelin XC dry jsem svlíknul vepředu při 3Bar a při 3Bar ho cvaknul jak prd (pak jsem dával víc). Jinak jsem jak pírko 85kg ve spoďárech…

                      0 0
            • kali222  

              Ale samozrejme mistni odbornici to maj asi lip nafuceny.

              +1000000!

              viz nize. pry vlastnosti plaste uplne v… jasne! 3:) takze nejen, ze to ma prumernej clen BF nafuceno lip, ale jeste vi lepe, co a jak, nez vyrobce uvadejici rozpeti tlaku pro konkretni plast(je jedno, ze ta hodnota je casto stejna). 3:)!

              JES, a to je teprve pondeli rano.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Rozpeti tlaku, co ja vim, bejva od 35 nahoru. Lehce pod 2 bar je treba 25psi = 1.7anakydrobny..coz je treba pro Peatyho dost malo, zejo. Na par tech kolech sem se vozil, a jediny kdo vozej vyrazne tvrdsi gumy sou lidi co na tom skacou, Semenuk, Kostal krev a podobny. A o max. doporucenym tlaku snad ani nema cenu diskutovat :)

                0 0
              • MichaelSimek  

                ten prispevek je starej 3 mesice, takze „teprve“ pondeli rano nebylo

                najdi me top xcckare kteri vozi doporuceny tlaky na plasti a hluboce se ti omluvim a koupim pivo

                0 0
                • kali222  

                  nic ti hledat nebudu (proc bych mel?). omlouvat se nemusis. dokonce ani mne. :) asi jsi to nepochopil. me je uplne burt, kdo nebo co vozi za tlaky. ani jejich hodnoty nezpochybnuji nebo nerikam, ze jsou spatne nebo takove a makove. vyrobce ma nejvetsi zkusenosti a pristup k datum. na tom nikdo nic nezmeni. uzivatel bf zejmena. proto, pokud uvede max a min tlak, tak k tomu nejaky duvod ma. to, ze to rozmezi neni nutny dodrzovat nikdo (a ja hlavne) nerikam. smeju se jen udaji „to je mimo“.

                  0 0
                  • MichaelSimek  

                    me je jasny ze nic hledat nebudes, nenasel bys

                    dodrzujes u vseho co koupis to oc vyrobce rekne?

                    servisujes vidlice tak casto jak pise manual?

                    pouzivas kola na to na co se maji pouzivat, s xcckem se nesmi skakat ani trosku!

                    a u kazdyho vyrobku vyrobce neco pise, nebude to aby ochranil sebe spis nez aby nam poradil?

                    0 0
                    • kali222  

                      me je jasny ze nic hledat nebudes, nenasel bys

                      Taky si myslím, a určitě by to bylo JENOM mojí leností. :)

                      dodrzujes u vseho co koupis to oc vyrobce rekne?

                      Ty jsi nečetl, co píšu, viď?

                      (asi jsi to nepochopil. me je uplne burt, kdo nebo co vozi za tlaky. ani jejich hodnoty nezpochybnuji nebo nerikam, ze jsou spatne nebo takove a makove.

                      +

                      to, ze to rozmezi neni nutny dodrzovat nikdo (a ja hlavne) nerikam.)

                      servisujes vidlice tak casto jak pise manual?

                      Se servisem vidlice bych to určitě nesrovnával, naopak s tlakem pro vidlice dle výrovce ano. .)

                      pouzivas kola na to na co se maji pouzivat, s xcckem se nesmi skakat ani trosku!

                      Především se vysmívám škatulkování alá XC,AM,EN… Protože je všechno JEN ježdění na kole.

                      a u kazdyho vyrobku vyrobce neco pise, nebude to aby ochranil sebe spis nez aby nam poradil?

                      Může chránit oba subjekty, to se přece automaticky nevylučuje.

                      Děkuji za otázky.

                      0 0
                      • MichaelSimek  

                        abych pravdu rekl tak uplne nechapu o co ti jde

                        reknu to ve zkratce,

                        na xc (u lidi kteri maji nejakou techniku a jezdi v terenu) jsou doporuceny tlaky vyrobcem blbost

                        0 0
              • kali222  

                vyrobce ma nejvetsi zkusenosti a pristup k datum. na tom nikdo nic nezmeni. :)

                0 0
                • MichaelSimek  

                  a zavodnici kterym na tom „zavisi kariera“ urcite vozi min nez doporucene tlaky protoze chteji prohrat naschval

                  0 0
        • jIrI___  

          Když jsem kdysi vozil duše, tak jsem to měl úplně stejně. A to jezdím XC. Asi nemám techniku dostatečnou na beskydský píseček, ale bezdušáky mi od těch vysokých tlaků pomohly :)

          0 0
    • Tomáš  

      1,2 – 1,4 vpředu a 1,8–2,0 vzadu, hodně záleží na jaký terén a jestli na pohodu, nebo tak rychle jak můžu, vážím 56kg

      0 0
    • Mr.Duck  

      1.3 predek 1.7 zadek na DH na bezdusich (klasicky dusovy DH plaste bez dusi)

      1.5 predek 1.9 zadek na XC (nebo Enduro, no), taky bez dusi s obyc plastema bez vyztuh. Vozil bych min, ale koukam ze to bez tech vyztuh je fakt naky uzvejkany kdyz fouknu min :(

      0 0
    • pekl024  

      A kolik foukají XC 100kg + :-)

      Já vepředu 2,2 , vzadu 3,0 . Jezdím na 70% šotoliny a lesní cesty.

      0 0
      • Breakpain  

        93kg čistá váha

        XC MTB

        Maxiss Ikon 29*2,25 EXO, TLR – s NT tmelem

        do terénu: 1.7 a 2.0

        na cyklostezku /silnici: 2.0 a 2.5

        Ale jezdím na pohodu, z kopce to extra nervu (už se bojím …). Spíš šplhám do technických kopečků a tam občas ufouknu na 1.5 a 1.8

        0 0
      • Fugas s.a.  

        mám asi 100kg, Maxxis Ikon 2,2 v top verzi na 21mm ráfku foukám na 40 psi. a žádnej problém

        0 0
    • Draw in soul  

      Bez udané váhy jezdce a rozměru plášťů to je nic neříkající ne? :/

      25psi předek a 30psi zadek ve 2,4 pláštích na 105kg.

      0 0
    • Smazaný účet  

      1.2 dozadu, 0.8–1 dopredu na takove to picovani po cestickach:)

      0 0
      • Rubi  

        to uz jezdis defakto s vyfouklym kolem :-D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak vcera jsme litali po korenech, sem tam nejaky ten kaminek a tlaky byly 1bar vzadu, 0.8 vepredu…ted je ale nutne rict, ze vepredu mam 2.5" hovadko WTB Timberwolf s vystuhou (cca 1.5Kg)…takze ten drzi i bez vzduchu…

          Vzadu neco podobneho, ale ve 2.3"…proste gumy o par trid nad urovni terenu a zkusenostech pilota…

          0 0
          • antt  

            ha, časová vsuvka

            A že to jde… :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              No…ty gumy jou macatejsi nez NN a navic moje „dovadeni na Bile“ mene narocne nez pisecek…ale Minionovi vozim vepredu cca 20–25psi (1.3–1.7bar), vzadu na Ikonovi 25–30psi(1.7–2)…zkusim mensi tlaky az bude trochu vice casu. Na bezdusich nemam rad kdyz cinkaji sutry o rafek:)

              0 0
      • antt  

        ja podobné tlaky jezdím občas taky a to mam duše, šlupky plášte 2.25 a skoro 100kg. Jezdím to tak v rozbitých beskydech, prostě upouštím tak dlouho, až to prestane drncat :) Z kopce to ale moc nedovolí.

        Na rychleby a podobné poježdění foukam kolem dvou atm. a stejně se to žuje

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jak pises, je to o podkladu…

          0 0
        • goofy  

          To chce zdvihy místo ufukování… :-)

          0 0
          • antt  

            neni tak úplně pravda :P Menší tlak pneu je citlivější na menší nerovnosti, než progresivně nastavená vidlice a tlumič. Tyhle tři věci by se měli vzájemně doplňovat, přičemžhlavní roli hraje váha jezdce a preferovaný jízdní styl :)

            0 0
            • gazman  

              Já bych hlavně asi nepletl dohromady pružení s tlumením. Pneumatika je jen pružina bez tlumiče.

              0 0
              • antt  

                a není to jeden z těch důvodů, proč to je citlivější i na menší nerovnosti?

                0 0
              • mirabike  

                butylka 42a teda tlumič má :D ..samotný kolo skoro neodskočí od podlahy narozdíl třeba od EXO 60a..

                0 0
    • JakeF  

      Teď jsem jel na Špičáku hodně, abych moh bez obav o ráfky posílat skoky do bordelu. Cca 2,8/3,0atm to mohlo být a žádný zabitý vlastnosti kola jsem nepozoroval :). To je jak s vidlí, člověk by měl foukat tak, aby nechodil často na doraz, ale využíval co nejvíc zdvihu. A to je v bikeparku trochu jinde, než při pohodový jízdě po lese a samozřejmě závisí od jízdního stylu a techniky.

      0 0
      • MichaelSimek  

        no ja kdyz jel jested s nafoukanym plastem jak to meli v „pujcovne“ tak prvni RZ des a hruza a poradne to nedrzelo…kdyz jsem ufoukal, tak ostatni RZ uz znatelnej rozdil…ale je jasny ze sem lamalevel, tak to treba jen vic potrebuju aby to drzelo

        0 0
    • saintjv  

      Koukam ze je to fakt zcela individualni dispiclina:). Kazdej uplne jinak, zrejme neexistuje nic co by bylo jakoze spravne, spis je to o vlastnim pocitu… coz me trosku prekvapuje ale ok:)

      0 0
      • MirosPikos  

        Taky dost záleží, co kdo vozí za pláště a jestli vozí nebo nevozí duše. Možná bude záležet i na tom, jakou duši případně vozí. Pak samozřejmě kdo kolik váží, co jezdí za terény a jak (ne)čistou techniku má.

        Může udělat nějakou tabulku :)

        0 0
        • Mr.Duck  

          To neni blbej napad, udelat nejaky statistiky :) Ale tezko rict jak by se na to sbiraly data…

          0 0
          • MirosPikos  

            Google Docs, připravit tabulku a ať tam každej napíše svoje údaje.

            0 0
            • Rubi  

              presne, na tohle idealni, pokud se nenajde nejaky idiot, ktery to cele dokurvi, coz na bf bude orisek

              0 0
            • Smazaný účet  

              Jako na precteni asi dobre, ale je to proste desne idividualni uz co se tyce urceni typu terenku…ve vysledku to budou normalni rozdeleni „narocnosti terenu“ a tlaku okolo 2bar napric ruznymi typy terenku:)

              0 0
    • svářeč  

      lehce přes 2bary,páč duše není zadarmo;-)

      do 80kg.

      0 0
    • logoman  

      S FA a 90kg vepredu 1,7, jinak ta guma nefunguje. Vzadu mi to je skoro jedno 2–3 stejne s tim casto flokuju :-)))

      0 0
    • Rudyshy  

      AMko 2,3" bezduse 1.8/2(1.9)

      XC(a zimak) ~2.1" duse 2/2.1

      ked mi niekto povie ze nepozna rozdiel medzi 3 a 2atm tak si myslim svoje.

      Riesia sa tu kazdu chvilu plastne ale do specifikacie by sa malo rovno zadavat hladam plast na 3atm to potom si moze kupit ten najlacnejsi pretoze prilanovst bude vsade ± stejne zabita, nehovoriac o komfortu.

      0 0
    • Mr.Duck  

      Hele kdyz uz se to tu resilo, a ja ted nemuzu jezdit tak o tom musim furt premejslet :)

      Jezdim tlaky jak sem psal vejs: 1.3 predek 1.7 zadek na DH na bezdusich

      Rafky nezvoni, gumy se nijak citelne nezvejkaj a je to supr pohodlny, ani ruce me neboli. Chtel bych ale jet rychlejc, je dobrej napad kuli tomu rvat vic tlaku do gum, snizit tak pohodli a grip aby to jelo rychlejc po rovine? Kdyz sem v lete testoval kola, v Glory sem nechal na jizdu asi 35 psi nesmysl, a i kdyz to bylo jak jizda na divokym bejkovi, bylo to sakra rychly. Ona teda Glory obecne je dost rychly kolo co jede jak splasenej kun, navic ty Guide co na tom byly moc nebrzdily, tak sem nemel moc na vyber nez jet rychle, ale je mozny, ze by 10psi navic ubralo treba minutu na 10min ciste DH trati?

      Nezkousel sem to nekolikrat opakovane na svym kole, coz je mi jasny ze by mi dalo nejlepsi odpoved, ale kolo sem dva mesice nevidel, furt na nej myslim tak hledam odpovedi na internetu z nudy :)

      0 0
      • FatBoySlim  

        Ja myslim ze tlak udela hodne,pac cim nizsi tim vetsi je stycna plocha tim padem vetsi prilnavost,ale take vetsi treci odpor.Kdyby to tak nebylo tak by i silnickari foukali malo aby meli lepsi prilnavost,ale asi by jim to moc nejelo.

        0 0
        • h.mad  

          Mám odzkoušený detonatory 26×1.5 ve 2 směsi (60/50), minimum 4Bary aby to jelo a měkký boky to podržely i při tom vyšším tlaku.

          0 0
      • Pedro404  

        Co myslíš tim po rovině? Desetiprocentní zrychlení v terénu myslim nemůže hrozit, tam mnohem víc musí záležet na technice, a myslim, že ani na asfaltu ti 10 psů navrch nepřidá deset procent.

        0 0
        • Mr.Duck  

          No ja porovnavam podle GPS, dost se asi da prisoudit, ze prvni jizda (mekci gumy) byla prvni jizda dne, druha uz sem s tim byl trochu szitej a probranej, ale minuta je minuta, to neni malo :-/ Dokonce to byl muj nejrychlejsi lap na tom celym (o-sin, goat's, in deep kdyz nepocitam zastavky – to je 10min dost trapny co?), ale prave ten rozdil me dost prekvapil, tak si rikam kolik z toho bych moh prisuzovat tvrdsim gumam..

          0 0
          • h.mad  

            podle GPS ? Mám taky jeden záznam, pořád stejný podmínky a 3 jízda byla nejrychlejší, při pořád stejným nastavení. Asi to takhle porovnávat nemůžeš, jedině na trati co prostě dáš i poslepu.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jono, kdyz trate co dam i poslepu sou zas moc easy na to, abych resil nejakej grip, cili tam bude mit vetsi tlak vyhodu :) Ja vim ze bych se mel nejdriv naucit jezdit a min brzdit, a pak resit takovyhle detaile, ale..:(

              0 0
              • h.mad  

                Třeba známej jezdí tlaky hodně nízký, já na jeho kole na rovině cvaknu ráfkem o zem při propružení a stejně cvaká míň jak já a ujíždí mi :-) na xc šlupkách.

                0 0
          • goofy  

            To bylo tím, že jsi jel konečně na pořádném kole a ne na Spešlu.. :o)))

            0 0
            • Mr.Duck  

              Srovnavam s tim samym kolem :) A uprimne uz bych na tom nic technickyho jet nechtel, zlatej spesl!

              0 0
      • MichaelSimek  

        http://www.bicyclerollingresistance.com/…-butyl-tubes dole je volaka tabulka a ta rika ze usetris tak 1 watt :)

        0 0
        • Mr.Duck  

          Diky :) Pocitam ze vic se o tom asi nedoctu, nicmene ty meritelny hodnoty maj podle me malo psolecnyho s tim co to dela na DH kole v lese, kde bude vetsi problem to zmerit jinak nez stopkama a konzistentnim jezdcem.. Nybrz mi prijde, ze nejvetsi rozdil je treba v zatacce, kde i kdyz to necitim, tak se ta guma zakonite musi trochu zvykat, ale zas na korenu bude drzet a podobne kecy.. Hrozne rad bych s tim sel poexperimentovat, do pjeruna..

          0 0
          • MichaelSimek  

            ja myslim ze v hodne clenitym terenu, zvlast pokud v tom jsou dropy/skoky atp, tak se to proste vymyslet/spocitat neda a musi clovek podle citu podle sebe jak mu to sedi

            0 0
            • Mr.Duck  

              Ja vim, kdyz ja jak nemuzu jezdit, tak mi hrabe a musim vsechno vymyslet, abych byl rychlej, az zas jezdit budu, zejo :) A posilovat a cvicit by v zadnym pripade nebylo ucinnejsi, nez vo tom furt kecat!

              0 0
              • MichaelSimek  

                pujc si nekde kolo a bez se projet at ukojis zavislost!

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Tady neni zadnej kopec! Jako, doslova, vo CR to rad rikam, ale kde sem ted je nejvetsi kopec asi 20m, a na realnej kopec je to hodina autem. A na nem je snih. I tady je snih. Je to v p**eli. Sem zoufalej. A nudim se, takze este mesic me tu na foru budete muset prezit, nez se zase potkam s mym milackem tam, kde prasan je hnedej a kopce sou za barakem!

                  0 0
                  • MichaelSimek  

                    a tebe bavi uz akorat jezdit z kopca dlouhyho, takovy ty technicky hrani z mensich kopcu a sem tam rovinka ci dokopec to ne?

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      No vetsi problem je ten snih. Dokopec jo, kdyz je za odmenu zkopec, ale taky mam radsi kdyz je to delsi, i to technicky blbnuti kdyz je delsi..ono kdyz je kratsi, tak se ho clovek moc nauci a pak uz to leti koreny nekoreny :) Ale tady neni opravdu VUBEC nic siroko daleko..ten kopec ve vsi ma bez nadsazky 20–30m, a traily bych rek ze tam nebudou, a i kdyby, tak sou pod metrem snehu -.-

                      0 0
                      • MichaelSimek  

                        nezavidim ti, asi bych vytahl palety a zacal trenovat trial :D

                        0 0
                      • goofy  

                        Do jakého pekla jsi se to přestěhoval? :-D

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Sem za mladou v Quebecu :( Jako je tu Mont Sainte Anne, to vypada pekne a treba bych se zajel kouknout na svetak, ale to je furt hodina cesty z ty jeji vsi, a bliz siroko daleko ani hrbol. A ta zima? Furt mi cpali jak v Kanade bude zima ja ja ji za 2 roky v BC nezazil..no a prijedu sem a to je sama snehova boure, minus trilion, ja nechapu co tu na tom kdo vidi! A este tu mluvej divne. Takova kanadska morava asi?

                          0 0
                          • goofy  

                            Hele, s Moravou neser! :-)

                            No jo no… Cherchez la femme… :-) Sníh je fajn. Já už ho taky přes rok neviděl. Tak vem lyže a hodinka cesty v tamních poměrech… Vždyť to prakticky bydlíš za rohem.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              No kdybych tu aspon mel svyho sportaka! Ale ten je v BC a mlada se svym nakupnim vozikem jezdi do skoly, takze sem tu zavrenej zle :( Ale zas me tu ziti stoji ctvrtinu oproti BC, takze snad do jara na novy kolo i nasetrim, abych na nej moh akorat koukat protoze budu uplne ochablej z toho nicnedelani!

                              0 0
                              • goofy  

                                Lyže, lyže! ;-)

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  Furt je tu ta hodina cesty na kopec autem kery nemam :) A ty leyze, ktery nemam, a kupovat je by nebylo v souladu s mym sejf modem nybrz potrebuju usetrit este docela dost :)

                                  0 0
                  • mirabike  

                    jedna zpěvačka z Texasu mi kdysi říkala, že když jim uteče pes, tak ho ještě 14dní viděj.. :))

                    0 0
                  • h.mad  

                    a co ti brání vzít kolo na bílej prašan ?

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Absence kola, a absence rychlosti na rovine v prasanu

                      0 0
                      • gazman  

                        Na sníh jsou lyže, víš co to je? Takové prkna, co se přiheftnou na nohy a jede se na nich z kopce dolů :-D

                        0 0
    • Freeman36  

      foukám dokavaď to nepraskne

      0 0
    • Smazaný účet  

      Kdyz uz se to blizi dvoum promile, tak prestavam pit…

      0 0
    • Růža17  

      Tohle mne docela zajímalo protože tu hodně lidí píše že fouká třeba jen 1,5. Když jsem nafoukal 1,5 na RK 2.0 s dušema tak se sice zvýší pohodlí ale tím výhody pro mne končí. Žvejká se to pocitově pomalejší a bojím se že někde cvaknu. Po najetí na asfalt vyloženě nepoužitelné pokud chcete trochu valit :) Foukám 2–2,5 v terénu na silnici klidně 5. Také jsem zjistil že se dá těžko srovnávat a hodně záleží na ventilku který na kole máte a jaký je manometr na pumpě, nejsou totiž 2 atmo jako 2 atmo :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        zvejkani je danne sirkou rafku a tuhosti kostry plaste a jeho sirkou…lehka 2.0" slupka na 17/19mm rafku je zabijarna.

        S bezdusema odpara strach o duse a tim i o vetsinu cvakani.

        Nizsi tlak vyuzijes hlavne v terenu bo lepsi trakce.

        2.5bar v terenu zabije vlastnosti skoro kazdeho plaste…musis taky s kolem trochu pracovat a ne sedet jak pecka a cekat, az se kolo prevali…

        Tlak je porad stejny, ale pokud ma nekdo dementni koncovku na pumpe, tak je to problem kontrolovat…

        0 0
        • Růža17  

          Ja jsem tak nějak překouk že původní vlákno je o bikeparku a enduru. Ja psal o XC což asi bylo jasný když píšu že jezdím na RK :) Myslím že techniku mám docela dobrou jezdím místní závody a v technických pasážích a z kopce v porovnání s některými nemám problém nejsem zase taková pecka :). Na xc se asfaltu ani tvrdšímu terénu člověk nevyhne a potom zase nízkým tlakem podle mne zabíjí svůj výkon protože se prostě nadře. JJ tlak jse pořád stejný akorát číslo tlaků od různých uživatelů jdou těžko porovnat…

          0 0
          • Mr.Dan  

            No pak ještě nezapomenout na to, že krom různých manometrů má zásadní vliv i šířka pláště. Prostě RK nebo jakejkoliv jinej srovnatelnej 2,0 plášť se dá foukat IMHO kolem 2–2,2 barů na předku a 2,2–2,5 na zadku, zatímco u 2,5 DH/FR pláště je 1,5 baru vlastně už docela dost…

            0 0
            • Smazaný účet  
              • tuzsi kostra…2.35 HD a 2.3 minion je pri stejnem tlaku nebe a dudy, HDse zvejkala, minion drzi jak svina…
              0 0
              • goofy  

                No Schwalbe mi obecně přijdou takové divné. Když porovnám MM, BB s EXO Minionama, tak váha stejná, ne-li vyžší, guma jak z plastu, nepředvídatelně se to žvýkalo a jako bonus trhající se špunty…

                0 0
          • MichaelSimek  

            no xcckari ty tlaky nemaji buhvijaky, pres 2 z tech rychlejch bych rekl ze spis nikdo

            0 0
            • Růža17  

              Je pravda že když přilej Jarda Kulhavej na jeden mistni zavod jehož je patronem tak jsem si myslel, že si to upustil aby měli ostatní šanci :)

              0 0
          • McBlacky  

            záleží jestli místní závody jsou spíš hodně technický nebo spíš hodně jezdivý.

            0 0
      • Mr.Duck  

        A vazis?

        Jinak jak pise niz lukas, je to hodne o plasti, DH plast ve stejnym rozmeru vozim asi o ctvrtinu min nafoukanej jak XC plast, nybrz XC plast by se pri takovym tlaku zvejkal jak molitan.

        0 0
        • Růža17  

          V riflich 72 kg. Obecně myslím že „podhuštěný“ pláště maj v terénu jistou výhodu, otázka je jak je to v kombinovaným terénu, neumím si představit že bych během jízdy dofukoval a ufukoval :) a to co jezdím je takový vyzkoušený kompromis. S DH/FR zkušenosti nemám tam to bude jíný svět :)

          0 0
          • MichaelSimek  

            teda jestli 2.5 resp 5 je kompromis :)

            mas 2.0 plaste a s dusema, takze neco malo prifouknout je vhodne, ale 2.5 uz je podle me na xc jezdeni docela dost, ja kdyz mam vzadu 2 tak mi prijde ze ten plast uz vubec neplastuje a s 2 uz se da litat pres koreny na ht hodne slusne bez cvaknuti

            0 0
            • Růža17  

              Myslim ze jsem napsal ze v terenu 2–2,5, pokud jedu vyloženě cyklostezku nebo do práce fouknu to co povoluje plášť. Takže třeba i 5.

              0 0
              • MichaelSimek  

                kazdemu podle jeho gusta, ale ja bych s 2.5 do terenu na xccku nejel

                0 0
                • Růža17  

                  Však OK taky Vám to necpu…

                  0 0
                • McBlacky  

                  ono je otázka kolik ´terénu´ na švihu – závodě máš.

                  Když na 50km je 1km sjezd kde by se hodil nižší tlak a zároveň 30km pevnýho tak je asi jasno :)

                  0 0
                  • MichaelSimek  

                    tak to je jasny, ale asi bych to nenazval XC, na to tu je spesl kategorie horske cyklistiky zvana „KPŽ“

                    0 0
                  • Růža17  

                    Jasny zaleži čemu kdo říká terén. Na ty 2–2,5 atmo jsem odjel letos. Ratibořice, Maštale, Sport Bart Maraton, Kupkolo Podkrkonošský maraton, a pak menší v okolí. Nechci se dohadovat. To je podle mně takový XC. Jinak jezdím v okolí Ústí nad Orlicí tam jsou pěkný krajinky :) A zase taková pecka na kole nebo jak mě to někdo nazval nejsem…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Na XC gumy, tvojí váhu a duše je 2,0/2,5atm celkem rozumnej tlak, vůbec bych to neřešil…

                      Ono se to tady vůbec dost přehání s tím, že pláště nad 2atm maj „úplně zabitý vlastnosti“, to tak opravdu není :).

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        A just je :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak butyly jsem samozřejmě na mysli neměl, ať nediskutujeme zbytečně :).

                          0 0
                        • h.mad  

                          Když je guma pružná, tak i 3bary v terénu to nezabí…Vzorek taky udělá hodně pružnosti.

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Ano, 3 bary v terenu to zabi. Pochopitelne je to dost o hmotnosti jezdce, ale kdyz nemas 150kg, tak je 3 bar dost unreal.

                            0 0
                            • Pedro404  

                              Bysem to neviděl tak zle, to je jenom 43 psů, to podle mě někdo kolem 90 kil může vyžadovat v pohodě.

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Urcite ne na DH.

                                Na XC s 90kg mozna v naky uzovce s prasecim stylem..ale drzet to nebude.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Tak co si budem povídat, ona XC užovka držet nebude ani s 1.2atm :).

                                  0 0
                                • h.mad  

                                  Přesně můj případ, ale na jehličí a kamenech to drželo dostatečně :)

                                  0 0
                      • MichaelSimek  

                        kdy si naposledy jel xc :), to co jezdis ted uz xc moc neni a predtim sis sam chvalil nizky tlaky

                        0 0
                        • JakeF  

                          To jde dohledat, 7. října :D. Praskly mi praporky v ořechu, tak jsem musel vytáhnout hardtail… Fuj to drncalo :).

                          Ono nízký tlaky jo… Jenže musíš to vzít z pohledu, že jsem jezdil na suchu cca 1.4/1.8atm, ale s bezdušema a vážil jsem v tý době o dost míň. Takže 2.0/2.5atm mi s dušema a vyšší váhou celkem odpovídající…

                          0 0
                          • MichaelSimek  

                            no snad mi to brzo taky prestane drcat, ± konec ledna to vypada

                            rika ze vazi 72, to neni zrovna tlustoch imo, nerikej ze si vazil o tolik min,

                            duse+uzky plaste beru, ale ani tak bych si dopredu 2 nefouk a dozadu 2.5 kdyz bych byl prase a cvakal kvuli tomu, ale jo no, neni to tak strasny, jako nekteri jini

                            0 0
                            • Rubi  

                              zas RK je v 2,0 oproti jinym plastum jako 1,9…takze to chce trosku prifucet, takze ty 2 vpredu a 2,5 vzadu na dusich bych videl stejne pokud nechce cvakat

                              0 0
                              • MichaelSimek  

                                tak pak nezbejva nez vymenit plaste, udelat bezduse, dat nizke tlaky a zacit jezdit bomby :)

                                0 0
                                • Rubi  

                                  je to tak :D Navic RK neni zadna hitparada, jsou lepsi slupky, ktere jedou srovnatelne nebo lepe a drzi v terenu o dost vic

                                  0 0
                              • Mr.Duck  

                                Tak sme ve foru DH&FR ne silnice zejo.

                                0 0
                                • Rubi  

                                  tak to psal borec ze to jezdi, ale kdyby tam fucel 1,4 a 1,8 tak je prorazeny jen co vyjede z baraku…

                                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.