• RRbiker

    Ahoj,

    nechce někdo jet začátkem července na e-biku kolem severní hranice ČR od nejvýchodnějšího bodu ( Hrčava) směrem k nejzápadnějšímu bodu ČR ? Viděl bych to na pár etap , asi tak 4–5 dní na zkoušku . Chci spát někde v penzionech nebo ubytovnách , abych se pořádně vyspal a hlavně dobil baterky . https://viaczechia.cz/

    • hawrda  

      Baterkari pojedou etapak, to bude groteska:D.

    • scalar  

      A doprovodný vůz s pojízdnou kuchyní bude?

      • Slavik  

        To bude dělat manželka. Ještě Ti v tom výčtu chybí elektrocentrála a kanystr benzínu…

        • ratel  

          špatný plán:

          lépe je od elektrárny k elektrárně (start Dětmarovice například, konec někde v severních Cechách u komína). Sponzor ČEZ, EON nebo tak něco. Natočit video jak hladce stoupáte do kopce s úsměvem, pak prodat prodejci emopedů. Jo a napsat průvodce pro emopedy – kde se dobře nabíjí a kde vás mají rádi. S dobrodružnými vsuvkami typu …jak se mi vybila baterka a jak jsme se nadřeli víc než cyklisti.

    • Smazaný účet  

      Jestli si děláš kozénky, tak mam porozumění ;)

    • psbiker  

      Bez dobrého plánování od jednoho nabíjecího bodu k dalšímu a několika nabitých baterek v baťochu to nepůjde. Zdravému pohybu bez námahy zdar :)

    • RomanH  

      Www.motorkari.cz

    • orm  

      Pred lety, jeden muj znamej, ktery pravidelne jezdil 1000 mil, tak si zkusil ceskou cast z Ase odjet na ebiku. Zvladl to. Myslim, ze o tom sepsal i nejake povidani.

      • hawrda  

        Kdysi jsme tyhle puťáky jezdili třeba až ze Slovenska. Ubytování na blint( jeli jsme na lehko přes penziony či chatky), prostě jak to vyšlo se silami, nebo jsme se zdrželi na pěkném místě.

        Často bylo na konci dne sehnat ubytování celkem oříšek. Ale bylo to dobrodružství.

        S éčkama myslím, by se to muselo hodně plánovat, dojezdy, nabíjení atd. No a po cestě by se nesmělo nic podělat, pak by byl harmonogram na pikaču(taky asi dobrodružství:)).

        Osobně bych do toho nešel, vím jakého mám v dnešní době nerva, jen když mi dochází baterka v mobilu.

        • TK75  

          Asi jednodušší bude jet to na Babetách..

        • orm  

          Ja bych do toho take nesel, ja rad jezdim na kole. Jinak je to uz dlouho, tak rok 2014, co to jel. Filip Degl se jmenuje. Mozna by sel ten jeho komentar nekde najit. Jen jsem tim chtel napsat, ze to asi nejak jde.

        • Janes  

          Ubytování shánějí jenom srabi, nikdy jsem na cykloturistiku víc než spacák a celtu nepotřeboval…

          • TK75  

            A přitom, když se teda pojede mopedama, tak se může zapřáhnout klidně maringotka :-D

            Nebo kárka aspoň

            • Smazaný účet  

              Jake mopedy ? Jaka maringotka a jaká karka ? Proboha !

              • TK75  

                Šmarjá!

              • drood  

                MOtor + PEDály= MOPED…

                • Janes  

                  Nešlapeš = jedeš = MOPED

                  Nešlapeš = nejedeš = E-KOLO

                  TO POCHOPÍ I DEMENT…

                  • BabbaJagga  

                    Úvodem předesílám, ze dement nejsem, mám na to papír. Ale nechápu, na čem tedy jezdí ti obvykle postarší lidé, které potkávám. Vzhledově je to bicykl, má to vestavěný elektromotor a baterii, bzučí to, jedou do hodně mírného kopečku (proti toku Labe) a HLAVNĚ: při jízdě NEŠLAPOU?

                    • Janes  

                      To není e-kolo, to je bastl..

                      viz jeden exemplář z cyklostezky Kostelec- Brandýs :-)

                      • BabbaJagga  

                        Sorry, ale bastl tedy patří do jaké kategorie? Od včerejška jsem hledal v zákonech a nikde nic :( Jediné, co jsem objevil, bylo vysvětlení významu slova bastlit=diletantsky opravovat či vyrábět (z němčiny). Což zde použít nelze, neboť se jedná o profesionální sériovou výrobu. Jak již mnohokráte zde oddiskutováno, osoba jezdce, využití ani druh a způsob upevnění nákladu na to nemá vliv. Napadá mne tedy, zda bychom pak bastlem neměli nazývat veškeré e-bicykly???

                        • Janes  

                          Za sebe bych řekl, že to patří do kategorie elektrický moped a jako na e-kolo by se na to pohlížet v žádném případě nemělo.** Nešlapeš, ale jedeš = moped**. Problém je v tom, že není snaha (ani od Policie) s těmito vozítky cokoliv dělat. z hlediska zdejší komunity ovšem představují menší zlo, než e-kola, a´t už odblokované, nebo ne. Tyhle vozítka se na trailech a v terénu vůbe, zřejmě nevyskytují. Já se snažím celou dobu o to, aby nebyly místními pisateli k e-kolů přiazovány, protože to e-kola NEJSOU!

                          • orm  

                            To neslapes nejedes je jen tvoje definice. Zakon nic takoveho nerika. Zakon rozlisuje dva typy ekol, ty ktere jsou z vyroby a motor je jejich pevnou soucasti a ty, ktere tak byly upraveny dodatecne. Ty s dodatecne pridelanym motorem maji jine podminky nez ty s motorem z vyroby, napr. vykon 1000w a treba i to slapani, protoze se casto jedna o ekola, ktere maji motor v zadnim naboji a motor se tak ovlada jen „plynem“. Stale to jsou legalni ekola. Tvuj stroj, ikdyz pro nej plati slapes jedes neni ekolo bezohledu na to co si myslis.

                            • Janes  

                              A komu tím prospěješ?!! Já si za svým názorem stojím, příjde mi rozhodně logičtější, než tato poblbaná zákonná úprava.

                              Ostatně, co taky chtít od zákonodárců, kolik jich tak asi jezdí na kole?

                    • yorg  

                      Dovolím si citaci. Možná některým napoví. :-)

                      "Rychlostní limit 25 km/h pro elektrokola je dán evropskou legislativou stanovující omezení rychlosti pro jízdu na veřejné komunikaci. Platí tedy v celé EU, včetně ČR. Hlavním důvodem omezení rychlosti je bezpečnost – jak jezdce, tak jeho okolí.

                      Elektrokolo s uvedeným omezením rychlosti je tak z legislativního pohledu „klasickým“ jízdním kolem, k němuž nemusíte mít registrační značku, ani řidičský či technický průkaz. Jenže čipovaná elektrokola se již fakticky řadí mezi mopedy či skútry a měla by mít jak značku, tak techničák a povinné ručení. Taková elektrokola navíc nesmí na cyklostezky a řidič už musí mít certifikovanou motorkářskou helmu."

                      zdroj: https://faei.cz/…i-rychlosti/

                  • orm  

                    Jedes jak kolovratek. E-kolo je podmnozina mopedu, tj. vsechna e-kola jsou moped a ne vsechny mopedy jsou ekola, tj. napsat o jezdci na ekole, ze jede na mopedu je korektni.

                    • Janes  

                      Speciálně pro tebe ještě jednou a klidně ještě mnohokrát, než to tvá zabedněná hlava pochopí…a ještě mi nakonec poděkuješ, až prozříš…

                      **Nešlapeš = jedeš = MOPED

                      Nešlapeš = nejedeš = E-KOLO**

                      TO POCHOPÍ I DEMENT…

                      • onuce  

                        Když jsem měl jedničkovou Babettu, tak ta do kopce bez šlapání nejela. Navíc by shořela odstředivá spojka. Bylo to tedy e-kolo?

                      • orm  

                        To ja to chapu, ale precetl sis to co jsem napsal nez jsi vyplodil tvuj chloupy komentar? E-kolo je specialni pripad mopedu, tj. ekolo je podmnozina vsech mopedu ⇒ vsechna ekola jsou moped a zaroven ne vsechny mopedy jsou ekola. Co jsou to mnoziny a podmnoziny bys mel vedet ze zakladni skoly. Mas zakladni skolu, ze?

                        • BabbaJagga  

                          Jeho žena učí myslím matiku, má se tedy případně na koho obrátit s žádosti o doučovani :)

                        • pepek  

                          Nemůže být podmnožina, když na moped potřebuješ řidičák.

                          • orm  

                            Co se stane z ekola, kdyz prestane splnovat podminky definice ekola? Stane se z nej moped. Zakon rika, kdy se z mopedu stane ekolo, tj. vykon, pripomoc, rychlost, tj. v mnozine mopedu vytvori podmnozinu ekol. Pak dostane takovy moped vyhody jako je nenutnost mit ridicky prukaz a dalsi legislativni vyhody, ktere maji kola.

                        • romanino  

                          1+

                        • romanino  

                          Opravdu zvláštní je, že tady poučuje člověk, kterej má čiplý ekolo, což s sebou nese 2 důsledky – jednak porušení zákona a druhak přeměnu na motorové vozidlo se všemi důsledky s tím spojenými. A ani mu není stydno.

                          • Janes  

                            A mám já vůbec e-kolo? Jsi si tím jistý?

                            • romanino  

                              Po přečipování je to M O P E D neboli motorové vozidlo.

                              • Janes  

                                Jak můžu mít něco očipovanýho, já nemám psa.

                                A speciálně pro tebe, když už jsi vylezl z té brněnské bažiny

                                Nešlapeš = jedeš = MOPED

                                Nešlapeš = nejedeš = E-KOLO

                                • orm  

                                  Kolikrat tu budes psat ten nesmysl :-)? Mam pocit, ze ty na jednu stranu uznavas zakon, ktery priznava ekolum vyhody jako maji kola, ale zaroven neuznavas zakon, ktery ekolo definuje. Bez te definice zadne ekolo neexistuje a nemuze ziskat zadne vyhody.

                                • LM  

                                  Je to složitější:

                                  “Jmenovitý výkon pohonné jednotky v elektrokole nesmí překročit 250 W a celkové napětí elektrického systému nesmí být vyšší než 48 V. Maximální schválená rychlost elektrokola s asistencí motoru může být nejvýše 25 km/h. Po dosažení této rychlosti je výkon motoru postupně snižován až do úplného vyřazení z činnosti”

                                  Elektrokola, která tyto limity převyšují, jsou klasifikována jako malé skútry a také se na ně vztahují požadavky jako na skútry. Povinné je u nich provedení typových zkoušek, registrační značka nebo hrazení povinného ručení.

                                  • Janes  

                                    Nepravda, žádné omezení rychlosti v zákoně není. Můžeš jet tak rychle, jak zvládneš, ovšem bez přípomoci motoru, který se ve 25ti odpojí.

                                    • romanino  

                                      Zjevně buď umíš špatně číst nebo máš potíže s porozuměním textu. Věta „Maximální schválená rychlost elektrokola s asistencí motoru může být nejvýše 25 km/h.“ říká co???? Že s asistencí motoru rychlost může být nejvýše 25 km/h, o rychlosti čistě na lidský pohon tam není řeč, čili není jakkoliv omezena. Takže pravda, žádná lež. Ale jednostopé vozidlo, které díky přečipování umožňuje přípomoc motoru i při vyšší rychlosti než 25 km/h jsou mopedy (nebo teda skůtry), ale nepochybně už motorová vozidla.

                                      • Janes  

                                        Záleží na tom, jestli jde o rychlost elektrokola s asistencí, nebo rychlost elektrokola s asistencí…a včil mudruj…

                                    • LM  

                                      To by mne zajímalo, kde v tom citovaném textu vidíš nějakou nepravdu.

                                      Ale je to marný, je to marný, je to marný…

                                • romanino  

                                  Urážka místo odpovědi, lež místo přiznání pravdy. A tyto Tvé fráze bez obsahu a špetky pravdy jsem na BF četl už asi … hodněkrát. Něco nového by nebylo? Třeba přiznání, že když porušuji zákon, měl bych raději držet hubu?

                              • orm  

                                To byla spise narazka na ocipovane ekolo, coz je zjevne nonsense, protoze ocipovanim to neni ekolo. Lepsi je napsat ocipovany/upraveny stroj, ktery byl drive ekolem.

                                • Janes  

                                  Zůstaňme u správnější definice, je to e-kolo s úpravou, která způsobí, že již na něj nelze v rámci pohybu po komunikacích dále hledět jako na e-kolo, které požívá výhody, že je zákonem postaveno na roveň kolu. Avšak nestane se mopedem, není to Transformer.

                                  • orm  

                                    Zakon, ale rika neco jineho a zaroven zakon definuje pojem ekolo. Nejde mit jedno bez druheho. Moped, ikdyz drive parametry ekola splnoval, tak v okamziku, kdy je prestane splnovat, _NENI_ ekolo, ale _JE_ zpet moped. Ekolo je vzdy moped, nikdy jim neprestal byt.

                            • orm  

                              Good point :-).

                        • Lišák  

                          Janes znát množiny ze základky nemůže, protože množiny se začaly učit až šel do základek ročník 1970 (já). Janes je starší.

                          • Janes  

                            Správně, bystrý jinochu. Já opravdu pamatuji časy, když jsem do školy chodil i v sobotu :-).

                            • orm  

                              Tak to pamatuji i ja rocnik 81.

                              • Janes  

                                Jenže my chodili každou sobotu, do školy jsem šel v roce 1966.

                                1967 – nechodí se do školy každou sobotu, ale jenom lichou, sudá je volná

                                1968 – zrušeno zcela sobotní vyučování, soboty jsou volné.

                                Ty už můžeš pamatovat jenom subotniky po sovětském vzoru :-)

                                • orm  

                                  Obcas jsem ve skole v sobotu byl, jak casto to uz nevim, myslim, ze tak 2× :-).

                                  • Janes  

                                    JJ, pracovní soboty se tomu říkalo, a byly „dobrovolné“, platilo i pro dělníky. A nebyly v pevně stanovený termín.

                                    • Lišák  

                                      Pracovní soboty dobrovolné nebyly. Bylo jich pár do roka. Pokud se někde udělal „kamuníčeskyj subotnik“, tak ten možná „dobrovolný“ byl.

                                      • Janes  

                                        A co význam uvozovek?

                                        • bikerGT  

                                          Jaky?

                                          • Janes  

                                            Do uvozovek se může vložit výraz, který je užit ironicky a jeho význam je tedy přehnaný nebo zcela opačný.

                                        • Lišák  

                                          Když byl někde vyhlášen KS, tak byl dobrovolně povinný. Pracovní soboty byly normálně naplánovány v kalendáři a byly povinné.

                                          • Janes  

                                            Se v tom nějak vyznáš… já už to z hlavy úspěšně téměř vytěsnil. Těch dobrovolně povinných věcí tehdy bylo docela dost, maně mi naskakuje finanční sbírka na Nicaraguu, Cubu a pod.

                                            • Lišák  

                                              Ty pracovní soboty mě tak sr*ly, že na ně nezapomenu, ani kdybych dostal Alzheimra. :-(

                                              • psbiker  

                                                Pracovní sobotu jsem taky zažil na ZŠ, soucítím tady s pracujícím lidem.

                                      • romanino  

                                        Jenom poopravím. Pracovní soboty byly nejdřív každá druhá, potom byly „stranou a vládou“ vyhlašovány ty dobrovolně – povinné. Někdy byly dokonce vyhlášeny i pracovní neděle, k velké potěše „pracujícího lidu“.

                                    • Jason Voorhees  

                                      no, my chodili o pracovních sobotách na Tomanovy louky v pláštěnkách, pytlíkách a maskách (bral jsem bez chobotu) na branný cvičení…nebo do Mičurina krmit želvičky…

                                    • yetti  

                                      Pracovní soboty v osmdesatkach byly kompenzace za svátky, ktere vyšly na víkend. Kolik svátků o víkendu, tolik pracovních sobot, aby soudruzi neschudli

                                      • yetti  

                                        Sorry, napsal jsem to blbě, pracovní soboty samozřejmě kompenzovaly svátky, ktere vyšly na pracovní den. Když jsme byli doma na Velikonoční pondělí, tak jsme o nějaký týden později museli v sobotu do školy/práce

                • RRbiker  

                  Vidím, že je hodně populární slovo Moped u lidí , kteří nesnáší ebiky :-)

                  • BabbaJagga  

                    Každá společenská skupina má nějakou svou mantru, uživatele e-bicyklu nevyjímaje.

          • Smazaný účet  

            Tak hlavně že na kole potřebuješ pripomoc.

            • Janes  

              Ty blbečku, co si třeba přečíst, kolik mi je? A pod širákem jsem spal, nejen na kole, určitě víc, jak stokrát, od Libverdy až po Dubrovník. Naposledy cirka před dvěma lety…

              • Vilém  

                Ta souvislost s vekem mi nejak unika.

                • kovar  

                  „Kdo je tu nejstarší, kdo je tu nejstarší!“ křičel jedenasedmdesá­tiletý Strauss a tloukl o stůl svým občanským průkazem…

                • Janes  

                  Podle definice BF mám již na e-kolo nárok :-)

                  • Vilém  

                    Jaka je to definice?

                    • Janes  

                      Nezdravý a šedesátník, jako minimum.

                      • Vilém  

                        Tak tuto definici jsem tu zatim nepotkal. Nesvadel bych to na B-F.

                        • LM  

                          Na Rychlebkách to definujou takto:

                          • Janes  

                            No vida, nejen na BF mají rozum :-)

                          • psbiker  

                            10 let bych přidal :) Nebo 55 a 3 infarkty.

                          • Smazaný účet  

                            Moc inteligentni realizacni tym tam nebude. Jednak ta stanovena hranice vekem ;) a druhak éčka dost sili na množství. Jsem zvedavej jak dlouho tam tu ceduli budou vyvesovat pokud to neni nejaky forek, coz spis asi bude.

                            • LM  

                              Právě naopak:

                              • přípomoc = rychleji nahoru a více jízd za den = větší eroze trailů (tam, kde nejedeš jenom po šutrech:-))
                              • těžší kolo = více brzdění = větší eroze
                              • viděl jsem i e-bike hrabat zadním kolem při jízdě do kopce…
                              • Smazaný účet  

                                Tak at eckare vic kasiruji, tenhle zakaz je smesnej. V tehle bikovych teatraliich se plati asi nejak jako na sjezdovkach ne ?

                                Krom toho celkova hmotnost kola a cloveka muze byt mnohdy vyšší nez ecko plus jeho ovladač.

                                • LM  

                                  Ne, platí se jen dobrovolné příspěvky.

                                  Jak chceš kasírovat jízdu v lese? To funguje jen když máš lanovku a prodáváš jízdy nahoru.

                                • magadafagada  

                                  „Krom toho celkova hmotnost kola a cloveka muze byt mnohdy vyšší nez ecko plus jeho ovladač.“

                                  to je dobrej fór, ještě jsem neviděl hubenýho éčkaře. zkušenost je spíš opačná, pro líný tlusťochy velký a těžký kola s baterkou…a ať to jede co nejvíc…

                                • abel  

                                  to není zákaz, ale žádost stavitele a není směšnej, stoupací trail je prudkej, úzkej a bylo tam pár konfliktu s ebikerama, kterým to jelo mnohem rychlejc.

                                  • Janes  

                                    Že vy jste jim neuhnuli, ani když vás slušně požádali?

                                    • abel  

                                      ne, nepožádali slušně:-) ale to není moje zkušenost, psal o tom právě stavitel

                                  • Smazaný účet  

                                    Tak jsem uz na kole ctyricet let zvyklej, ze rychlejsim / silnice, cx, bike / se uhne. Dnes je to asi trochu jinak, asi nova doba nebo co. A pokud jsou ecka legislativne zarazena ke kolum, tak nic jineho nezbyva. Na druhou stranu je mi jasne, ze se na podobnych mistech sportovci moc nesdruzuji a tak to musi i vypadat.

                              • bessinka  

                                Já jsem chlapče jednou viděl i převrácenou maringotku.

                        • Janes  

                          Jsi nepozorný, žáku Viléme…a možná, že časem příjdeš i na tu souvislost s věkem. Jenomže, to bys musel použít hlavu i na něco jinýho, než na čepici.

                      • romanino  

                        Já jsem též nezdravý a jedenašedesátník. To si musím místo kola pořídit E-moped?

                        • Janes  

                          Nemusíš, ale můžeš, můžeš…tedy, alespoň na BF to psali.

                        • yetti  

                          Jsi-li zdráv a máš fyzičku i po šedesátce, tak si toho važ. Třeba to u Tebe přijde v 70 nebo 75, ale za mě je ebike elegantní možnost jak díky pokroku pokračovat v něčem co máš rád přírodě navzdory

                          • romanino  

                            To naprosto chápu! Když zdraví odejde natolik, že prostě kolo nedávám, tak si pořídím e-kolo, což je mnohem lepší, než to vzdát a přestat se hýbat. Co je ale pro mě přes čáru, je přečipování a tím zvyšování rychlosti (už) mopedu. Z vlastních zkušeností vím, že z takových motocyklistů se často stávají neřízené střely svůj stroj bezpečně neovládající, čímž jsou hrozbou pro okolí. Ale už absolutně nechápu, že jedinec s vozidlem s touto nezákonnou úpravou hájí zájmy ekolistů. Medvědí služba!

                            A tobě přeji co nejlepší možné zdraví a mnoho radosti na e-kole.

                            • Janes  

                              To naprosto chápu! Když zdraví odejde natolik, že prostě kolo nedávám, tak si pořídím e-kolo, což je mnohem lepší, než to vzdát a přestat se hýbat.

                              Je vidět, že máš přeci jen rozum, ano, toto je názor, za který tady již dost měsíců bojuji. A je irelevantní, jestli nějakou úpravu mám a jestli vůbec někdy využívám. Tady jde o základní přístup k e-kolům, kdy jsou tady jejich uživatelé dlouhodobě osgrakizování a dehonestováni jako nějaký póvl.

                              Co je ale pro mě přes čáru, je přečipování a tím zvyšování rychlosti (už) mopedu. Z vlastních zkušeností vím, že z takových motocyklistů se často stávají neřízené střely svůj stroj bezpečně neovládající, čímž jsou hrozbou pro okolí.

                              Samozřejmě, i toto je relevantní názor, se kterým nemám sebemenší problém.

                              Dle mého se ovšem jedná o jedince, kteří jsou nebezpeční sami sobě i svému okolí na čemkoliv, co má kola…

                              Nicméně budu zvědavý, až si někdy v budoucnu přípomoc pořídíš, zda budeš tak rigidní i v případě zkušených cyklistů, mezi které se ve své hrdopýše počítám a zda sám tomu pokušení odoláš. Ono totiž ve finále u takových jezdců nejde o zvýšení rychlosti mimo jejich možnosti, ale o možnosti setrvání na rychlostech, na které jsi celý život zvyklý, ale tvoje nohy to už nedávají. ono to omezení je naprosto nesmyslně nízko posazené.

                              Hned při první vyjížďce jsem jel se svým letitým spolujezdcem a začal jsem se zablokovaným kolem. Dokud jsme byli v terénu, bylo vše OK, já jsem se mu přizpůsobil a nikdo by nepoznal, že máme rozdílná kola. Problém ale nastal, když jsme vyjeli na lesní asfaltku, kdy se mi začal rychle vzdalovat a já, přes veškerou snahu, jsem ho nebyl schopen uviset. On zastavil a počkal na mě a první co bylo, mi řekl, koukej si to odblokovat, takhle se s Tebou nedá jezdit…tož tak…Závěrem jen tolik, jezdím většinou po asfaltu, a zásadně mimo cyklostezky. A pokud bych přeci jen na ní musel, zcela jistě bych si kolo zmáčknutím čudlíku zablokoval, a uvedl do stavu zákonného, aby nikdo, včetně mě, nepřišel k úhoně.

                              • Janes  

                                A ještě tedy můj další stežejní názor, odblokovávání by okamžitě výrazně ubylo, kdy EU přijala USA model a zvedla hranici omezení na 32 km/hod. Někdy mám ale pocit, že tomu nefandí ani sami prodejci, protože by přišli o byznys s odblokováváním, který jim jenom kvete. A upřímně, taky z toho nemám žádnou radost. Konkrétně mně, by 32 kiláků stačilo a žádný odblokování bych nedělal. Těch 25 prostě nechápu, je to přizdisráčství EU.

                                Samozřejmě chápu, že lidi, co jezdí jenom terénem, na to mohou mít jiný názor, mně terén moc nevoní, mým domovem je asfalt a šotolina a tam to cítím takto…

                                • orm  

                                  Tobe by stacilo 32km/h, nekomu 40km/h a nekomu 50km/h. Kde chces udelat tu hranici? Jestli chces jezdit rychleji, kup si motorku a jezdi po silnici nebo bud cyklista.

                                  • Janes  

                                    Kde chces udelat tu hranici?

                                    Snad jsem to napsal dost jasně…

                                    A proč tedy USA ano a EU ne? Jediný, co mě napadá, je přizdisráčství EU.

                                    • orm  

                                      A reflektujes i jine rozdilne predpisy co se tyka ekol mezi EU a USA nebo ses zameril jen na rychlost? Pro me za me, at ekola jezdi rychleji, ale at se na ne nekouka jako na kolo, ale na definuji se pro ne vlastni predpisy. Klidne bez ridicaku, ale i bez jezdeni v prirode, po stezkach pro kola. 32km/h uz je rychlost, kterou jako prumer neda vetsina cyklistu a to ani na silnicnim kole.

                                      • Janes  

                                        S řidičákem bych souhlasil, a rozšířil tento požadavek na jakékoliv vozidlo, co se pohybuje na pozemních komunikacích a nepohlíží se na ně jako na chodce.. Ostatní je blbost a zbožné přání zpátečnických ultras.

                                        A nejednalo by se o průměr 32, ale o max 32. Nebo si jako myslíš, že do kopce to letí 32? Možná tak na Turbo a to máš baterku za chvíli out.

                                        • Tramvajar  

                                          To je poněkolikáté, kdy „orm“ demonstruje, že nerozumí významu slova „průměr“.

                                        • orm  

                                          Asi fakt nevidis lidi jezdit na stezkach na ekolech, ze? Ano mluvim o maximalni rychlosti co to ekolo da. Ted je to 25km/h a lidi to palej 25km/h. Az to bude 32km/h, tak to lidi budou palit 32km/h. Ja chapu, ze ty tvuj stroj (byvale ekolo) pouzivas jako pomucku pro kompenzaci sveho veku a mozna zdravotniho omezeni, ale to neni prevazujici zpusob pouziti ekol, alespon podle toho co ja vidim.

                                          Proc by melo byt vyrazeni ekol z legislativni kategorie kol a definovani vlastnich pravidel povazovano za zpatecnicke ultras? Ja chapu, ze mopedistup ze skupiny ekol to vyhovuje. Chtit vice a zaroven zachovat vyhody mne uz prijde pres caru.

                                          • Janes  

                                            Hele, víš co? Naše životní zkušenosti jsou nekompatibilní, stejně, jako naše názory, nebude lepší se s tím smířit a neštěkat na sebe? Stejně ani jeden z nás neuhne..

                                            • orm  

                                              Ja myslim, ze spolu zvladame celkem dobre diskutovat bez nejakych urazek, takze bych nasi diskusi stekanim nenazval. Beru to jak osrandu, jinak se to tu brat neda. Ja se jen ohrazuji, kdyz napises neco co odporuje zakonu, jako tvoje vlastni definice ekola, kterou tu vsem vnucujes :-).

                                              • Janes  

                                                Ale jo, s Tebou v pohodě :-). Jedinej kdo mě tady dokázal roztočit byl neblahé paměti Alzák, ten byl mimo všechny mantinely :-)

                                    • Peterko  

                                      Proč mají řidičák na auta od 16let? Nebo v některých státech v doprovodu řidiče staršího 21let mohou řídit děcka už ve 14. letech? Jiný svět, jiná pravidla…

                                • romanino  

                                  Na to existují poměrně jednoduchá vysvětlení:

                                  • Zvýšení z 25 na 32 km/hod. vypadá na pohled jako prkotina, ale není, je to o 28%. Statistiky nehodovosti říkají, že křivka nehod se zvýšením rychlostního limitu nevzrůstá přímou úměrou, ale exponenciálně.
                                  • U limitu se rozhodně nejedná o přizdisráčství EU, jak to nazýváš. Je to souhrn hlavně dvou faktorů: obecně vyšší věk ekolistů, těžší a složitější ovládání ekola.
                                  • Subjektivně, když si představím tu vratkou jízdu mnoha ekolistů ještě vyšší rychlostí, jímá mě z toho hrůza.
                                  • Janes  

                                    Nelži si do kapsy, vysoké procento odblokovaných e-kol Tvoje vývody naprosto neguje. Při vyšším limitu by se podle mně odblokování téměř odstranilo. Právě proto, že už je to dostatečná rychlost.

                                    • bodlak2  

                                      32 ? Není to málo Antone Pavloviči? Chceš jezdit rychleji? Mákni si bez přípomoci za svoje a jeď tak rychle, kolik ušlapeš. A nebo si pořiď skůtr, motorku se vším co k tomu patří.

                                      • Janes  

                                        Ne, není to málo, k mému věku tak akorát. A děkuji za radu, posílám písničku…

                                        https://www.youtube.com/watch?…

                                        • Peterko  

                                          „k mému věku tak akorát“

                                          To je zajímavá myšlenka, že by byla rychlost rezdělena do věkových kategorií?

                                          Čím starší, tím rychleji, částečně to vyřeší tu slavnou důchodovou reformu…

                                  • Tramvajar  

                                    …odkaz na tu statistiku nehodovosti cyklistu podle rychlosti ?

                                    • psbiker  

                                      Pokud to zvládneš přečíst a pochopit tak například:

                                      https://www.dekra-roadsafety.com/…-in-germany/

                                      • Tramvajar  

                                        No, diky, ale tak nejak tam chybi ta statstika nehodovosti cyklistu podle rychlost, na kterou se ptam… :-D .

                                        • psbiker  

                                          Nicméně i 25 km/h je asi moc, bude třeba snížit max. rychlost přípomoci :)

                                          • Tramvajar  

                                            Místo kličkování dej odkaz na tu statistiku nehodovosti cyklistu podle rychlosti.

                                            • psbiker  

                                              Máš nápad, kde takovou statistiku získat? U nás policie ani neumí rozeznat kolo od koloběžky, vše je cyklista, kde by asi získali rychlost nehody :) Jinak pro inspiraci a poučení místním čiptunerům e-kol:

                                              https://www.electricbikeaction.cz/…tano-pokutou

                                              • Tramvajar  

                                                Na to se zeptej romanina a sebe, když jste oba o takové statistice psali :-). A tys dokonce měl dojem, že na ni dáváš odkaz, navíc s pohrdlivým „Pokud to zvládneš přečíst a pochopit“ aniž bys sám zvládl přečíst a pochopit, že tvůj nesmyslný odkaz neobsahuje statistiku nehodovosti cyklistů podle rychlosti.

                                                • psbiker  

                                                  Sorry za pohrdlivost, myslíš, že v té Francii to nemají statistikou podložené? Nakonec i u nás budou vozítka s rychlostí > 25km/h považována za AM moped, tzn. povinné ručení, registrace, motohelma…

                                                  • Tramvajar  

                                                    Tady neni podstatny, co si myslim. Podstatny je, ze je blbost argumentovat nedolozitelnou statistikou.

                                                  • BabbaJagga  

                                                    Jak, nedolozitelnou? Prece vlevo dole, to už několik let ví každé malé dítě.

                              • orm  

                                Uz samotna existence toho tlacitka vylucuje tvuj stroj z kategorie ekol a nezalezi na tom, zda ho pouzijes nebo ne.

                              • Barak  

                                Ty ses mu přizpůsobil v terénu, on se ti přizpůsobí na lesní asfaltce. V čem je problém?

                                • Janes  

                                  Nebavilo ho jet po rovině 25 km/h..Tebe by to bavilo?

                                  • Barak  

                                    Pokud jedu na vyjížďku s někým, kdo má nějaké výkonnostní omezení (buď fyzičku nebo omezovač v motoru), tak bych neřešil, jestli mě to baví nebo ne a prostě se přizpůsobil. A pokud by se jednalo o nějaký delší úsek, tak průměrka 25 km/hod. není na MTB rozhodně pomalá jízda.

                                    • Janes  

                                      Jak chceš s maximálkou 25 dělat průměr 25? To by mě opravdu zajímalo..

                                      • Barak  

                                        Beru průměrnou rychlost toho přejezdu po asfaltu. Prostě pojedete celou dobu tvoje max.

                                        • Janes  

                                          Chápu, pokus o remízu :-)..ale NE..

                                          • Barak  

                                            Hele, můžeš normálně debatovat bez těchhle kokotin?

                                            Neni mi jasný, proč je problém v tom, když se jedeš projet s někým, že chvíli se přizpůsobí jeden, za chvíli druhý. Vždyť je to při společné vyjížďce úplně normální. Jeden je lepší technicky, druhý výkonnostně, jednomu to jede lépe v terénu, protože má full, druhému na asfaltu, protože má HT…

                                            • Janes  

                                              Ale já Tě chápu, jen jsem vysvětloval jednu z pohnutek, proč mám na kole onen kouzelný čudlík a proč kopu za zvýšení limitu na 32 km/h. A v tom konkrétním případě jsem prostě zmáčknul čudlík a jeli jsem způsobem, na který jsme léta zvyklí. Oba jsme se pobavili bez ohledu na naše rozdílná kola a byla pohoda…a vovovotomtoje.

                                              • orm  

                                                Uz jsi pritvrdil a nepises ze to mas na ekole (ikdyz je to moped), ale uz primo na kole :-).

                                                • Janes  

                                                  Všechno jsou to moje kola, moji miláčci, silnička Bareš, dva 29"biky (Spešl a Garyk), crosska Author, Favorit Steven Trekking , dámský měšťák Eska i e-kolo Apache. Nejsem rasista, mám je stejně rád :-)

                                      • Peterko  

                                        Tak teoreticky 24,99 nebude problém, stačí se rozjet a jet dostatečně dlouho…

                                        • Janes  

                                          Tak možná na letišti, a co brdky, rozbitý asfalt, zatáčky, křižovatky, případně překážející cyklisté, chodci? V běžné praxi neproveditelné.

                                  • Peterko  

                                    Mohl Tě zapřáhnout na gumicuk ;-)

                                    Občas jsem tak viděl běhat lidi do kopce…

                                    • Janes  

                                      No, tak to by mě zajímalo, e-kolo minimálně 25 kilo, já tehdy cca 130..to by bylo potřeba tak 20 Huskyů, aby to se mnou něco udělalo :-))

                                  • romanino  

                                    Ale tím pádem si sám odporuješ. Jeden z tvých argumentů přece byl, ze rychlost ekola bez přípomoci není omezená. Takže co ti bráni to rozšlapat na těch tvých 32 km/h nebo i víc?

                                    • Janes  

                                      To je vidět, jak vaříš z vody, bez elementárních znalostí elektrokol…

                                      • romanino  

                                        Vařím z Tvého příspěvku, kde jsi o tom mluvil. Jestli je to ta voda........... A ještě něco

                                        Zmírňování podmínek pro ekola může mít jednoznačné důsledky a roztočenou spirálu posouvání hranic. Zde je malý důkaz toho, co za bestii může být vydáváno za ebike a propagována „pohodová“ rychlost 31 mil/h = cca 50km/h. A já se ptám, je to skutečně to, co chceme potkávat na vyjížďkách po cyklostezkách a v lese, to s čím se mají potkávat pěší?

                                        https://fb.watch/5EtBtFpvI1/

                                      • romanino  

                                        Cituji Tvůj příspěvek:

                                        „žádné omezení rychlosti v zákoně není. Můžeš jet tak rychle, jak zvládneš, ovšem bez přípomoci motoru, který se ve 25ti odpojí.“

                                        • Janes  

                                          Teorie a praxe se u některých motorů silně rozchází. Ale to by ses na tom musel aspoň jednou pořádně projet. Ale že seš to Ty, napovím Ti… některé motory se dokáží plně odpojit, a pak s tím opravdu můžeš zacházet jako normálním těžkým kolem. Jiné, včetně mého Bosche, bohužel ne, a odpor nepřípomocného, avšak neodpojeného motoru působí jako brzda. To je taky důvod proč se odblokovává.

                                          • romanino  

                                            Ovšem to v tom příspěvku nebylo.

                                          • Lišák  

                                            To, že motor působí jako brzda, přece nijak nevyvrací Tvoje tvrzení: žádné omezení rychlosti v zákoně není. Můžeš jet tak rychle, jak zvládneš, ovšem bez přípomoci motoru, který se ve 25ti odpojí.

                                            ;-)

                                            • Janes  

                                              Ano, mohu, tedy já určitě, zmáčknu knoflík a letím skoro stovkou…:-)

                                              • romanino  

                                                Ovšem to už na motorce.

                                                Zajímavé, že podstatné přecházíš mlčením, takže ještě jednou:

                                                Zmírňování podmínek pro ekola může mít jednoznačné důsledky a roztočenou spirálu posouvání hranic. Zde je malý důkaz toho, co za bestii může být vydáváno za ebike a propagována „pohodová“ rychlost 31 mil/h = cca 50km/h. A já se ptám, je to skutečně to, co chceme potkávat na vyjížďkách po cyklostezkách a v lese, to s čím se mají potkávat pěší?

                                                https://fb.watch/5EtBtFpvI1/

                                                • Janes  

                                                  A ještě jednou, prooosiiiimm…

                                                  • Janes  

                                                    A lhal jsem ti, rozpalím to na stodvacet, to je teprve cvrkot, už ode mě chtěli v Apachi koupit moje know how. Ale já jim to nedal, přece tak nebude jezdit každej Jouda…

                                                  • Tramvajar  

                                                    Bohuzel delas e-bikum medvedi sluzbu resp. smutnou ostudu.

                                                    Nastesti se pripitomely hejt vuci e-bikum vede predevsim ve virtualnim svete, kde ma kazdy blb razem dvojnasobna ramena.

                                                    V realnem svete (i mezi cizima lidma, kteri se nekde potkaji a prohodi par vet) nastesti jde hlavne o to, jak se clovek chova a jak vystupuje vuci ostatnim nez o to, na cem zrovna jede.

                                                    A tam bys se svym stylem byl popravu vzdy rychle jako kul v plote.

                                                  • hawrda  

                                                    No, ty také v tom virtuálním světě(BF) nevystupuješ zrovna tak, že bys tu byl nad míru milován.

                                                    Doufám, že v reálu je to lepší.

      • Phantasma  

        Proč by to taky neměl zvládnout, že?

    • Hedus  

      Asi jsi nemohl čekat jiné reakce, voda na Žižkovský mlýn :) A bez překvapení Žižkovský chlapák neváhal :) Jasně, užij si to, baterku do batohu a je to v pohodě. Pokud máš min. 4A dobíječku, tak to u oběda dobiješ za 1,5 hod na dalších 80% a dojedeš, kam potřebuješ.

      • hawrda  

        Já tedy nevím, ale kromě věcí na tuhle štrapác, táhnout navíc baterku a nabíječku…to jako vážně?

        • Hedus  

          Myslíš 1,2 kg nabíječku ?

          • hawrda  

            Nevím, každá váha i objem navíc při podobné akci je nežádoucí. Tím spíš, pokud vezeš vše jen na zádech.

            Navíc tedy jsi doporučil i náhradní baterii. Ta bude jistě těžší.

            Celá tahle akce s éčkem je nesmysl.

          • magadafagada  

            zkus si nést 2 kilometry těch 1,2kg v ruce, jak to bude příjemný…

    • Peterko  

      Mě by jen zajímalo proč Soudruzi, ze své jízdy vynechali celé Slezsko? To jako, že nepatříme do ČR? Nebo myslíš, že tu nemáme elektřinu?

    • RRbiker  

      Jenom abych reagoval na některé příspěvky :

      • trasa na Viaczechia je naplánována pro normální kola a ne pro e-bajky, takže poznámka o elektrice je mimo mísu …
      • proč vynechali Slezsko to netuším , vždyť je tam krásně a asi vezmu trasu hned z kraje více vrchem než je na mapě , neměl jsem nikdy problém někde dobít
      • navíc baterku nemám a nejčastěji jedu na nejslabší režim, takže dojezd je vpoho , tímpádem je to makačka stejně jako na 12kg kole ( moje má 24kg+ věci na cestu)
      • pojmu zdravému pohybu bez námahy asi nerozumím …

      Na normálním kole mám najeto cca 60 000 km a na e-bajku asi 5000 a nepřijde mi že se teď na něm flákám

      • nejlepší nakonec : netušil jsem , že některé hejtry ještě pořád baví rýpat do e-bajků :-) . To už je pár let out. No jo Česká nátura .
      • Smazaný účet  

        Proc jedes na elektrice, kdyz je to stejna makaçka jako na 12kg kole ? To postrada logiku.

      • ratel  

        mas pravdu, nemecka natura uz to pochopila davno.

        https://www.merkur.de/…0623158.html

      • ladys  

        Myslel jsem ,že je to fórum o kolech a věcí okolo. Jako třeba sport..

        Ale i zde probíhá reklamní kampaň lenosti…

        Nějak mi uniká proč jet pět dní v terénu na elektokole, když to vlastně můžu projet za stejnou dobu na kole :D

        • bessinka  

          Ve čtyřech letech nemůžeš chápat všechno.

          • ToMášMarný  

            Asi proto, že tyhle e-omluvenky a podobný pindy baští tak děti do 3 let :D

          • ladys  

            Kde nejsou argumenty nastupují urážky…

            Zkontroluj si radši řetěz.:D

        • kovar  

          Protože se sportovci na baterky z kopce více zadýchají, jak krejčovským metrem změřil traihuntr. A hlavně je s tím spojen adrenalin a následně endorfin s hledáním zásuvek. To na kole nezažiješ.

    • Jason Voorhees  

      Ne

    • RRbiker  

      Protože to kopce jede na slabou přípomoc jako 12 kg XC bike a z kopce jako DH bike a když už nemůžu , tak si přidám přípomoc a jede to do kopce jako silnička :)

      • Smazaný účet  

        Ale vsechno jenom jako ;). Zase na druhou stranu lepsi jako nez nic.

        V profilu si uprav „zkopec“ na skopec, kdyz uz hezky česky ;)

    • RRbiker  

      můj XC/DH e-bike

    • kamaro  

      Není to akce hodna obdivu, na takové cestě je elektrokolo spíše omezení než přínos – další hmotnost navíc, potřeba řešit nabíjení…

      Každý jezdíme jiným stylem, já třeba nevyhledávám ubytování (je to pro mě omezení) a tak éčko prostě na takové cestě není pro mě (nedal bych to ani mentálně). Naopak vymýšlím, jak dobít baterky bez přístupu k zásuvce.

    • stenli  

      sz

    • enzzo69  

      Sportu zdar.

    • mirra66  

      Tady je tvrzení (napsal RRbiker):

      „navíc baterku nemám a nejčastěji jedu na nejslabší režim, takže dojezd je vpoho , tímpádem je to makačka stejně jako na 12kg kole ( moje má 24kg+ věci na cestu).“

      Tady je takový testík:

      https://www.youtube.com/watch?…

      Každý ať si udělá obrázek sám.

      • Smazaný účet  

        To video je groteska. Na neecku jede uplne nesmyslne s malou kadenci a jeste u toho klofe. Tretry zadny, slape do pedalu jako kacer, priserna podivana. Kdo a proc tohle vubec nekdo natáčí ? ;)

      • kovar  

        Fakt příšerný paskvil, to video, à la traihuntr. Jen by mě zajímalo, proč na mopedu má zařazený nejlehčí převod a na kole se sedlovkou do nebes, skoro nedosáhne na pedály, nemá zařazený nejlehčí převod?

    • d69  

      Když si dávám nějaký cíl (ať už nějaký kopec nebo cesta po hranicích)-a pak se trápím,nadávám si ale nakonec to dám-mám pak tu pravou radost že jsem to zvlád – utahanej,zničenej – ale o tom to (dávání si cílů) je ! Neuraž se-jaký to má smysl s „přípomocí“?

      • Smazaný účet  

        Stejnej jako bez pripomoci ale asi pro minoritni pocet bikeru. Jenom se ti posunou vyjezdove a technicke moznosti a perfektne dokazes rozvrhnout sve sily za jednotku. Je to trochu zabavnejsi nez klasika pro zminene, vcetne vyssi dynamicnosti, ktera zase vyzaduje dalsi dovednosti.

        • ladys  

          Jenže tyhle dovednosti se musí najezdit..

          A to většina e-bikerů nemá. Jezdí někde po cestách a pak vlítnou ho terénu.

          Pak se občas i za pomoci ekola stává peklo a i úrazy.

          • Smazaný účet  

            Souhlas.

            • Janes  

              No, ona to není taková sranda, jak to vypadá. Člověk se i na e-kole musí naučit pochopit základní chování přípomoci.

              • ladys  

                A kolik lidí z deseti to u nás zvládne?

                Stačí se podívat jak to vypadá na silnicích dálnicích..

                I na balkáně se cítím bezpečněji

        • RRbiker  

          Přesně

      • onuce  

        S přípomocí po dosažení cíle zbývá jen radost, že tam člověk trefil.

      • yetti  

        Jezdím často ve skupině, kde jsem nejstarší a když vidím jak mi po čtyřicítce jde forma dolů a od pětačtyřicítky přestávám kamarádům stíhat (i když trénuju pořád stejně), tak mi přípomoc u starších cyklistů začíná dávat smysl.

        • laembert  

          To ale nesmíš říkat nahlas, tady na fóru ti spíš projde EPO než baterka.

          • onuce  

            Nejde o baterku. Nejde o elektroniku, pokrok, technologie. Tohle přesně mi vyčítali e-bikeři na Šumavě, když jsem nervově nevydržel neustálé míjení s jejich skupinkou. Předjeli mě, usalašili se. Předjel jsem je, a znovu. A znovu. Když jsem se pak usalašil já, dorazili a jali se také zrovna v tom místě kochat. Tak jsem se prudce ohradil, že by měli alespoň respektovat soukromí, a že jsem se je snažil doteď ignorovat, protože jinak motorkáři v lese mě ohromně iritují. No nakonec tedy pokračovali, však s hudrováním. Prý mám mobil, a jak to, že ten mi nevadí, když elektrokola ano. Oni nechápou, že vtip je v tom, kdyby elektrokola nebyla, nebyli by tam ani oni.

            • Smazaný účet  

              To ale museli jet eckari sakra pomalu kdyz jsi s nima stridal špic :). Treba naopak na tebe brali ohled a ty takhle a urcite jsi je nepozdravil ;) ! Bud rad, ze jsi nedostal teleskopem, pokud to bylo v Cechach. Ja predjizdum ty cyklisticky Onuce rychle a s pozdtavem Ave ;)

              • onuce  

                Jednak jeli pomalu, to jsem si také říkal. Sakra, motorky, ty by měly být hned pryč. A hlavně co chvíli zastavovali. Focení, sváči, bůhví co… Jelikož jsem hrubě nestatečný, ohodnotil jsem skupinku jako zcela nebojeschopnou, a až pak si dovolil takto spustit. Nějaký obtloustlý čtyřicátník, pár vyšicovaných střízlíků uťápnutého vzevření. Reálně tedy hrozila jen hysterická reakce žen, což nebolí. Na druhou stranu je ale fakt, že bych se stejně asi neudržel a vyjel i na svalovce, protože se mi v takových chvílích zatmí. A to speciálně kvůli tomu vozím obrázek Panny Marie, aby mě ochránila před rozčilováním nad e-biky. Neochránila. Moje smíření naprosto není dokonalé.

                • Smazaný účet  

                  Neuvazoval jsi nekdy o schopnosti meditace ? Kdybys teto vysady nekdy dosahnul, nemusel bys pouzivat k obrane svaty obrazek a k utoku netoleranci.

                  Mimochodem pozor na utapliky, viz SS jednotky…

                  • onuce  

                    Uvažoval. Vůbec mi to ale nejde.

                    • Janes  

                      Nepřekvapuje mě to…Jinak Vás ujišťuji, že pokud byste mě na nějaké zastávce od sebe odháněl z důvodu, že se Vám nelíbí moje e-kolo, zřejmě bych Vám sdělil, že Váš ksicht ve mně vyvolává tytéž emoce.

                      • Jezevec70  

                        On za obličej nemůže, ale ty za ekolo ano. To je podstatný rozdíl. :-)

                        • Janes  

                          Ale může si za něj…dělá na svém těle takové pokusy, že si za to může sám, stejně jako za většinu „příkoří“, které mu jeho, v zásadě nesnášenlivý postoj k okolí, přináší.

                        • Smazaný účet  

                          Ale castecne muze za to, co se zatim gesichtem skrývá.

                      • onuce  

                        Na to bych Vám hbitě odpověděl: „Tak to je skvělé, díky tomu si nebudeme vzájemně překážet“

                        O nic jiného mi ani nejde.

                        • Janes  

                          Pokud byste po této větě vypadnul, přežil byste :-)

                          Uděláme dohodu, ano? Já se nebudu vyskytovat na Šumavě a recipročně Vy se nebudete vyskytovat v Máchově kraji…A vesmírná rovnováha bude zachována, vivat.

                          • onuce  

                            A přitom stačí sedět o vyhlídku vedle. Jinak mě napadá parafráze na Dialog 2000:

                            „Výborně pane, a kašlem na sebe“

                            • Janes  

                              A uvažoval jste někdy o alternativě, že na vyhlídce spolu mohou sedět klidně i dva cizí lidé, a co víc, mohou spolu i pěkně pokecat a navzájem se obohatit?

                              Za dřevních časů pamatuju dokonce situace, kdy jsme se dva potkali na silnici, pozdravili jsme se, následně slezli z kol a navzájem si vyměnili zkušenosti a třeba i druhému navrhli trasu, na které je něco k vidění.

                              • onuce  

                                Toto není pro mne alternativou. Zvláště pokud se jedná o…

                                E-bikeři, stejně budou mít jednou techniku

                                že problém bude jenom volba knoflíku

                                Všechno je bude poslouchat

                                tyristory, volty, atomy

                                A šlapat budem jenom my

                    • Peterko  

                      Tak ještě jedna rada :-D

                      Strýc Pepin vždycky říkal, že: „když je ten Francin nervózní, tak by si měl podle spisku páně Batisty omejvat přirození vlažnou vodou“.

        • Carpathia  

          Musíš počkat, až tvoji kamarádi časem taky zestárnou ;-)

          To stárnutí a pokles výkonnosti asi bude hodně individuální.

          Je mi stejně jako tobě a nějaký zásadní pokles výkonnosti oproti době, kdy mi bylo cca 40 (ťuk, ťuk) zatím nepozorují. Letos od začátku roku na Stravě cca 200 PR.

        • R-A-D-I-U-S  

          Vydrž, kámoši taky zestárnou…

        • ladys  

          Je třeba k tomu přistoupit dle věku.jsem 45+

          Začal jsem trochu trénovat a ne jen jezdit.

          Nastal velký výkonnostní skok, ale pořád cítím, že by to mohlo být ještě lepší.

          Je to o přístupu..

          Regenerace je největší problém… Ale i to se dá řešit

          Možná ti to v zájmu zachování přátelství nebo přehnané korektnosti nikdo neřekne.

          Ale obdivovat tě na e-kole nebudou..

          • yetti  

            Já o ebiku zatím neuvažuji, ale umím si představit, že za 10–15 let to jako kompenzace stáří bude i pro mě fajn věc. Prostě ja důchodcům na ebiku fandím, pořád lepší než aby seděli doma na zadku jenom proto, že už jim to tak nejede. U mladých to vadi i mně, to je fakt jen lenost

            • Janes  

              Děkuji…

            • abel  

              ale to je jejich problém, že se nesmíří s přirozeným procesem jako je stáří a nezvolní tempo. to platí ve všech lidských činnostech – na lyžích, ve fotbale, v sexu… v tenise by mohl starší chtít po mladším, aby běhal po deblovým dvorci.

      • Peterko  

        To je jasné, tys to totiž vůbec nepochopil, na e-kole se nadřeš daleko více než na klasickém kole. To Ti řekne každý e-biker… Nemusíš nad tím moc přemýšlet, prostě to tak je a funguje to, asi to určuje nějaká přírodní síla, něco jako třeba gravitace…

    • Mobidyk1  

      nebuď sračka a vyraž na klasice. Buď pojedeš eko mod kterej kompenzuje váhu kola, nebo jedeš lelektro ale s blbym dojezdem. Tzn. buď jeď na skůtru nebo se staň cyklistou. Ebike na tento typ ježdění opravdu není.

    • Foose  

      Šlapací kolo je o pokoře, skromnosti, sounáležitosti s přírodou.

      Ebike není nic z toho. Je to jen nudný dopravní prostředek.

      • Janes  

        A jaks na to přišel? Psali o tom na netu?

        • ladys  

          Kopecký měl dobrou scénku o nadnášení…

        • Foose  

          vlastní zkušenost.. ta radost z jízdy, když něco ujedu sám je k nezaplacení.

          Nicméně uznávám, že pro lidi 60+ případně s hendikepem je e-kolo dobrá věc a rošíří jim velmi jejich akční rádius.

          Je to jako vylézt na everest solo výstupem nebo s pomocí 10 šerpů… oba horolezci zdolají vrchol ale jako sportovní výkon se dá označit jen ten první případ.

          • Janes  

            Nicméně uznávám, že pro lidi 60+ případně s hendikepem je e-kolo dobrá věc a rozšíří jim velmi jejich akční rádius.

            ¨Děkuji za pochopení…

            A napadlo Tě někdy, že ten starej kripl na e-kole může mít těch samostatně vyjetých kopců za sebou násobně víc, než máš Ty, a měl bys k němu přistupovat spíše s úctou, než s opovržením?

            • onuce  

              Jsem kripl a řešil jsem to lehkými převody. Tím Vaše argumentace padá.

              • Janes  

                Že je pro někoho dobré Vaše řešení, neznamená, že je dobré i pro někoho jiného, s jiným názorem. Jsem vysloužilý asfaltožrout a mám rád rychlost, než se šourat Vaším stylem, raději budu chodit pěšky..

      • Smazaný účet  

        Co veta to pouze „vznesene“ přání ;).

        • Carpathia  

          Ne, má pravdu, ale to pochopí jen ten, kdo kopce vyjíždí jen bez přípomoci. Myslíš, že ten, kdo se nechal vyvézt na Lomničák lanovkou, zažije stejné pocity jako ten, kdo se tam vydrápe po svých?

          • Smazaný účet  

            Lanovka a princip na kterem funguje ebik jsou dva rozdilne svety, coz pochopi vetsinou pouze ten co fyzicky zkusi obé ;).

            • Carpathia  

              Ne princip je úplně stejný. Je to jednoduché. Buď se tam dostaneš úplně za své a nebo se to vůbec nepočítá. A můžou si éčkaři tvrdit co chtějí.

              • kovar  

                Toto téma je pro lemry líné přípomocné tabu.

              • Smazaný účet  

                Vidim na tobe, ze potrebujes vykrocit od svych teoretickych predstav k praktickym skutkum. Pujc si ebika a dej si sjezdovku nahoru na 85% sveho maxima /sportestr/ a pak mudruj. A je uplne jedno na jakou pripomoc.

                • Jezevec70  

                  To je jak z přípomocné školy. Sjezdovkou se snad jezdí dolů. :-)

                  • Smazaný účet  

                    To byl jenom polopaticky příměr pro mene chapave ;)

                  • Janes  

                    A nahoru lanovkou, že?…to ale přece není přípomoc, to je plná pomoc…

                    • hawrda  

                      Loni v létě jsem jel s dcerou lanovkou na Černou horu v Krkonoších. Bylo krásně, slunečno, honě turistů, cyklistů a e- cyklistů i na evidentně hodně drahých strojích.

                      A všichni ti éčkaři využili na kopec kabinovou lanovku. Za celou dobu(cca 3hod v oblasti) jsem viděl snad dva éčkaře jet nahoru po Černohorské silnici:).

                      Kupodivu víc lidí šlapalo hore za svoje.

                • Carpathia  

                  Proč bych to proboha dělal, když si tu sjezdovku můžu vyjet celou za své bez motoru? Vyjet to s dopomoci motoru pro mě samotného nemá žádnou sportovní hodnotu.

                  • RRbiker  

                    Jak už tady bylo psáno, kdo nezkusí ebike , tak neví že se na tom musí taky šlapat… Jde jen o to , že tu sjezdovku vyšlapeš o 25 % lehčeji než na normálním biku , ale vyšlapeš jí a pak si dáš ještě výšlap dalšího kopce , kterého by jsi na normálním kole už nedal. Mluvím z vlastní zkušenosti před ebikem a teď.

                    • Carpathia  

                      A když pojedu na motokorosovém speciálu, tak těch kopců můžu dát dalších 15. Dokážete vy elektrikáři pochopit, že když je to s dopomocí, nemá to pro mě samotného žádnou sportovní hodnotu?

    • magadafagada  

      proč mají najednou lidi pocit, že bez baterek to nejde? Dřív nic takového nebylo a lidi měli větší radost ze svých výkonů. Holt luxus a pohodlnost vítězí, ještě že jsme ti páni tvorstva…

      • Janes  

        lidi měli větší radost ze svých výkonů

        Mně se strašně líbí, jak někdo sebevědomě dedikuje pocity jezdců na e-kolech…:-)))

        • magadafagada  

          ještě jste se zapoměl ohradit proti – „proč mají najednou lidi pocit, že bez baterek to nejde? Dřív nic takového nebylo“ a „Holt luxus a pohodlnost vítězí, ještě že jsme ti páni tvorstva…“

          kdyby se tahle móda používala pro „ušlechtilé účely“, kterými se ohání všichni kdo to prodávají nebo si to jdou koupit, stačilo by pár éček pro ty, kteří nemůžou a pohoda. jenže kšeft a zábava musí bejt a člověk je línej a blbej a jede se stylem po nás potopa.

        • ToMášMarný  

          No, pokud není přítomen objektivní hendikep, primárním pocitem by měl být stud.

          • Janes  

            A to jako proč? Používáš kalkulačku i na výpočty, co se dají udělat z hlavy, nebo na papíru?

          • kastan02  

            stud…jo stává se, že když mě Ečkař předjíždí v delším krpále, zaznívají ta slova! "Jé, já se stydím, že si pomáhám… jé, pán šlape za svoje, trochu se stydím " a podobně. A víc se stydí ženy :) .

            • Bonebiker1  

              jiný kraj, jiný mrav, naposled když za mnou na trailu bzučel éčkař, tak hulákal ať uhnu, asi chtěl být doma dřív, než mu dojde baterka, nemám je rád…

              • šlapatko  

                Mou devítiletou dcerku vytlačil do kořenů éčkař. Jeli jsme do kopce po lesní pěšině cca 7 km/h. Začal na ni zezadu halekovat že má jet vpravo. Pustila ho a v pár vteřinách zastavila na kořenech. E-sportovec zabzučel a rychlostí cca 20 km/h zmizel. Takových případů jen přibývá. Neumějí jezdit v terénu a snaží se v lese domáhat silničních pravidel. Pán mohl dcerku bezpečně předjet vpravo přes kořeny. Sedlal 29, E full a měl dostatečnou rychlost. Taky mohl chvíli počkat.

                • hawrda  

                  Debila nakopat do zadku, tlačit se takhle na dítě může je idiot. Něco podobného se mi stalo s dcerou na NMpS, když jí bylo asi sedm.

                  Tehdy to nebyl éčkař, to tyhle krámy ještě moc nebyly, pustil jsem se do něj, jenže tyhle typy jsou dost splachovací.

      • Smazaný účet  

        :))) To rikam furt… lanovky, Mhd, vibratory atd. Vzdyt driv to slo i bez nich a jak jsme byli šťastní ;).

      • tomfree  

        Mám radost,když něco vytvořím,opravím vyrobím,ale to že vyjedu na kopec mě opravdu nenadchne.

      • drood  

        Ono to není o výkonech a cyklistice. Protože na bicyklu jezdí cyklisti a na e-biku turisti, těm to nahrazuje nohy, nesportují a nehoní výkony. I když teď by se mohli turisti taky urazit… Prostě jsou to lidi na dlouhé procházce, jen podlehli mediální a covidové masáži…

        • Smazaný účet  

          Podle ceho jsi prisel na to, ze na ecku jezdi jenom turisté ? To neni vubec pravda, člověče zlatá. Na frontě bys za dezinformaci dostal kulku ;).

    • annnxx  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
    • postman79  

      Jsem rád že něco jako e-kolo existuje. Až budu chtít nebo potřebovat, mohu si pořídit.

      Taky jsem rád, že jej zatím nepotřebuji a dojedu všude za svoje a ještě si po zimě rychle zvedám kondičku.

      Že vás to furt baví řešit. Ztráta času. Raději běžte jezdit nebo si aspoň namažte řetěz :-p