• Davidakta

    To je jen pro ty co mi vymlouvaj kolo moji manželky v tématu „odlehčení“

    0 0
    •  

      Moje žena jezdí hlavně na mě, u cyklistiky mě neruší.

      0 0
    • nzg  

      Moje manzelka ma lepsi kola nez ja: bike Focus O1E a silnice Liv Avail. Ja jsem spokojenej, ze je spokojena.

      0 0
    • AussigBiker  

      :)

      0 0
    • nitraq  

      Ó jé, uražené ego.

      Sice ještě 26, ale tehdy to vyšlo na dvacet a váha 11,5. Kdybych ještě chtěl, tak za pár tisíc bych to dostal pod 11 asi i s pedály.

      https://www.bike-forum.cz/…x-race-elite

      0 0
    • novas752  

      Žena jakožto průměrně asi o 20% slabší tvor by měla mít kolo o to lepší než chlap, ne?

      0 0
    • -b-n-x-  

      RM Element

      Ale ted na to nema cas, takze na bike seda akorat prach :-(

      0 0
    • Smazaný účet  

      Žena má ocelový Mongoose z roku asi 2000 s 21 ryc­hlostmi a pevnou vidlicí. Bylo by mi potěšením jí pořídit něco lepšího, ale na ty tři společné výlety / rok to vážně nemá cenu… A to kolo rozhodně nemůže za to, že nejezdí častěji.

      0 0
      • Davidakta  

        A ó tom mluvim,máme dvě deti a 10 zvířat,tak mě nikdo nemusí nadávat že jsem manželce koupil srač

        0 0
    • hovado_cz  

      Tý mojí sem potunil starší Konu viz https://www.bike-forum.cz/…46029-un-una

      0 0
    • black.horse  

      Do terénu odlehčený trail bike 140/140mm s vahou kolem 12kg v top setupu. Jede to pěkně (XC výplety) a přitom díky odpružení a AM/EN geo jí to dost odpustí a méně se bojí ve sjezdech než to bylo dříve na XC fullu, takže ve výsledku je rychlejší na rovině i z kopce a méně se bojí a více si užije… na silnici jsme stavěli tzv fitnesáka neboli silničku s rovnými řidítky (dříve měla silničku s berany, ale na záda jí více seděl kratší posed a rovná řidítka), ale hlavně s extra lehkými a tuhými výplety, takže to letí jak střela a kompenzuje výkonostní rozdíly. Pokud chceš, aby holka jezdila s chlapem a netrápila se, tak holt občas musí mít lepší nebo aspoń stejný bike jako má chlap… u holek krom jiné geo a ergo, barviček a pod dost pomůže mít prostě lehčí výplety a geometrii na které se bude cejtit bezpečně a musí se jí to i barevně líbit… stejně tak pokud má třeba slabší stisk, tak dej větší kotouče a´t se na brzdách netrápí, rozumné sedlo a posed odpovídající použití a jinému tvaru těla. Takže se podívej na svoje vlastní kolo, vezmi to jako základ, pak na tu mrdku co jí chceš koupit a přehodnoť to. Myslíme to s Tebou dobře i když to tak nezní, ale přeci chceš aby jezdila spokojená a netrápila se na těžké kole a sotva Tě stíhala, ne? Odradil od kola holku je snadný a dostat ji pak zpět do sedla o to těžší…

      0 0
      • nitraq  

        Podepisuju bez výhrady a ještě doplním – převody. Pokud je od čeho se odpíchnout (stávající kolo a zvyklosti, jaký převody jezdí), tak podle toho spočítat převody na novým kole. Asi nej je správně zvolená jednoplacka. Prostě nepřemýšlí jak křížit a nekřížit řetěz a bouchá tam jednu rychlost za druhou. Když jsem před pár lety dával dohromady crossový kolo na turistický pojetí jízdy pro mamku (tehdy čerstvá padesátnice), tak to pěkně vyšlo na dvouplacku (dneska už bych dal 1×11). Má to tak, že celý den jezdí velkou placku s kazetou 11–36 a když se přiblíží kopci, tak vpředu kopne malou. Právě to rozdělení na velkou placku na všechno a malou na kopce jí ohromně usnadnilo řazení a oceňuje na kole nejvíc. Následuje nadšení ze vzduchové lehké vidlice a lehkých zápletů a i lehkých gum.

        Stránka na počítání převodů – http://gears.mtbcrosscountry.com/.

        0 0
      • stan.zak  

        Pěkně napsáno. Ze zkušenosti doplním ještě pozorovat, jak řeší jízdní situace a proč to dělá zrovna takhle, když myslím, že by je mohla řešit lépe, a pomoct jí, aby to zkusila jinak, třeba i výměnou komponent, které jí k tomu poposunou, resp. můžou poposunout, vždy to smzř. vyjít nemusí.

        My dřív třeba řešili délku vyjížděk, tedy časovou. Máme rádi vypadnout ráno a vrátit se až večer, a vždy jsme to řešili, protože manželka má probl. s vnitřním uchem, tedy s udržením rovnováhy, pročež na kole nevstane. Prostě celý den na kole sedí. Nakonec mi to došlo, řídítka má výš než je zvykem, vyměnili jsme několik sedel, a teď něco ujet jí při vhodně zvolených přestávkách problém nedělá.

        0 0
    • Auditor  

      Donedávna Scott Contessa, kde praskl ram (nechapu, nechapal ani prodejce, ani servis) .. Ted stavba na Ghost Lawu 3..

      Rad bych ji poridil fulla, ale… kombinace pozadovanych vlastnosti se neshoduje s realitou… :)

      0 0
    • maros.77  

      Podědila po mě 11 kilové, složené na foxu 120mm, lehkých bezdušových kolech a 1×10 XT. Původně nikam do lesa nechtěla a teď jezdí ráda i na Kopřivnou;-)

      0 0
    • jIrI___  

      Nesmutni, moje žena jezdí ještě na větším šrotu než já (s nefunkční odpruženou vidlicí a hmotností tipuju víc než 15 kg) a většinou kvůli tomu nepláče.

      0 0
    • Japhy  

      A jéje, rozšlapané bábovičky. Takže například moje drahá polovička dostala loni na podzim kolo se vzduchovou funkční vidlou, lehkými 1×10 převody, relativně lehkými záplety a plášti, vážící bez pedálů 11,25 kg a to celé vyšlo na 22k. Jedním z impulzů pro stavbu byla právě ta zhlédnutá jebka od Scotta v Intersportu. Zatím najeto ještě na podzim k plné spokojenosti pár desítek km.

      https://www.bike-forum.cz/…bellona-2017

      0 0
    • mr.antik  

      Bazarový AM 150/150, vytuněné bazarovými díly, cca 12,5kg. Potenciál toho nevyužije ale za lehké kolo je ráda, jede to líp než její starý 15kg kros

      0 0
      • novas752  

        12,5kg AM je dost slušný. :)

        0 0
        • mr.antik  

          není na tom nic vyloženě gramařskýho, jen je to prostě dimenzovaný na 50kg a samozřejmě lehký bezdušový gumy (ardent/NN), 32 vidle atd… Stačilo by jí 130/130 ale váha by se stejně neušetřila.

          0 0
        • Bender382  

          Vyhoda je, kdyz se to muze dimenzovat na tech 50–60 kg, na plasstich by to nase slo jeste odlehcit.

          https://www.bike-forum.cz/…ant-trance-1

          0 0
          • mr.antik  

            no hlavně to další půlkilo dolů už by celkem dost stálo, možná víc než celký kolo dokupy (bazar), pokud se nebavíme o nesmyslech typu karbon sedlo, pevná sedlovka apod…

            0 0
            • Bender382  

              jo, v podstatě to byla ekonomická stavba bez nějakých výstřelků, rostlo by to pak už dost.

              Navíc se „lehké“ kolo staví na tom malém rámu taky o něco líp :-)

              0 0
              • mr.antik  

                No hlavně lehkém rámu – on je lehký i ve větším velikostech ale pod větší váhou se to kroutí už dost…

                0 0
    • Jamin  

      Přítelkyně na to naštěstí má mentálně.

      0 0
      • mr.antik  

        když vidim to sedlo, tak to máš asi od ni vždycky na chvilku klid, ne?

        0 0
        • Jamin  

          Právě že to sedlo si nemůže vynachválit, chce ho i na příští kolo. Já měl spíš strach z pohonu 1×6, převodník 38z, ale neremcá a jede.

          Edit: kecám, má tam jiný, tohle je fakt hrůza, asi jako sedět na sekyrce.

          0 0
    • Lister  

      Má takové normální HT. Sice už starší ale nejažděno to má málo. Rám dámský Sup, pružinová vidlice s nejměkčí pružinou, 3×9 asi Alivko, kola Mavic Crossridy, pláště NN a RR na duších. Váhové je to asi kolem 11–11.5

      0 0
    • plevka  

      Bike: RM BLIZZARD 50–27 LTD¨2016

      Silnica: SUP ROAD ISSUE 2016

      Bike má asi stejně těžký jako já a silnicu krapet těžší, ale je spokojená :)

      0 0
      • plevka  

        Ještě doplním, na bajku má nově teleskop, jiná madla a sedlo, původní bylo dodřené od pádů, 2×10 jí vyhovuje, řazení jí nedělá problém, na SPD si zvykla rychle, po nasazení hned vyjela s kámoškou do Rychleb, párkrát spadla a pohoda :-) Přestože to kolo nepatří mezi nejlehčí, nikdy si nestěžovala..

        0 0
    • Pedro404  

      Na starym 26" Demu, žádná hitparáda.

      0 0
      • mr.antik  

        Tak na tom se daj všecky cesty z Černý v klídku v sedě, ne?

        0 0
    •  

      https://www.bike-forum.cz/…her-roscoe-3

      Na tom ted drandí kolem komína moje máti. Za chvilku bude slavit 60tku a dá na tom i 40kiláků akorát ji to asi překopu na 1×10 čí 1×11 z toho 3×9 je trochu zmatená, se ji ani nedivím :D

      0 0
    • gersa  

      https://www.bike-forum.cz/…elt-zw2-2016

      Stačí se podívat ke mně do profilu

      0 0
    • Hadra  

      8Bar

      0 0
    • cupik  

      Na kolobce od Miba :)

      0 0
    • MichaelSimek  

      Moje ma bohužel víc kol než já :( Era v Sku, nejaky nizsi Rhyme, Crux a nejakou starsi ale topovou silnicku

      0 0
    • Cavendish  

      Žena má silniční kolo Focus Cayo Sora. Stálo 17k. Do měsíce proběhl tuning: Lehčí pláště a kola. Investice 6000 a váha –450g. Současný stav v profilu, jen bez nových fotek. S kolem je moc spokojená, plečka to není a nestálo to moc :)

      0 0
    • gerrard  

      Full Cube AMS WLS 2012. Prakticky v puvodnim stavu. Neco co najezdi 200km rocne neni potreba tunit. :)

      0 0
    • scret  

      AMko, 150/140mm, pevne osy, vaha 12,5kg… Aktualne misto debilniho foxe ma perfektne fungujici bilou RVL…

      0 0
    • alinceb  

      Žena aktuálně nejezdí (t.č. na mateřské dovolené), ale jinak jezdí na tomto:

      A předtím měla na XC tohle (nejstarší dole):

      Současného fulla teď budu předělávat na 1×10 a hmotnost tak půjde někam k 10,5kg…

      PS: Na mobilu mi bohužel nejdou hypertextové odkazy…:(

      0 0
      • -b-n-x-  

        Ahoj. Hele, jak se tva zena tvari na to 1×10? Moji zene bych to take chtel casem predelat na 1×12, ovsem po opatrnych dotazech se nezda, ze by to chtela :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak jednoplacka sama o sobě by měla být jedině výhoda. Přesmykač ji nejspíš chybět nebude. S rozshame 1×10 by mě ale ta moje poslala někam, má ještě 3×9 a využívá skoro celý rozsah (nejlehčí 22/34 na 26" kolech používá, nejtěžší převod 44/11 by určitě nepotřebovala, 44/13 už občas řadí).

          Z toho mi vychází, že potřebuje aspon 22/34 – 44/13 je 520%. Eagle by mi určitě prošel, ale teď moc nejezdí, takže zatím neřešíme. 1×10 určitě ne.

          0 0
        • jIrI___  

          Prostě jí řekni, že přes módní B-F diktát 1× něco nejede vlak a tečka :D. Osobně mi tohle lámání přes koleno příjde nesmysl.

          0 0
        • alinceb  

          Ona prskala, už když jsem jí předělaval 3×9 na 2×10. Jí to na zkoušku hodím na jednoplacku a když bude prskat, předělám to zpátky…

          0 0
          • vili  

            po přechodu na 1×11 je moje ženská neskutečně spokojená jak se jí to vše zjednodušilo. Nejlehčí převod jsem zachoval, těžký (vzhledem k tomu, že jezdíme už jen po lese) jí nechybí…

            0 0
            • mr.antik  

              jj myslim že 1×11 11–46 je celem použitelná varianta pokud není na eagla

              0 0
    • Espen  

      Mám ji krátce(ženskou)), takže jen aby měla na čem jezdit. Řazení 3×8, zatím jí to nechám, je máslo. Sehnal jsem zadarmo, přes zimu teď dal pevnou vidlu, dostala SPD a tretry. Prohodila něco jako že je nepotřebuje. Tak dostala odpověď, že se to naučí, že přeci není retard. Tak prej, že joo.

      0 0
      • jIrI___  

        „Násilné“ nasazení SPD je mnohdy způsob, jak člověka od cyklistiky spolehlivě odradit :)

        0 0
        • mr.antik  

          naopak, čím dřív, tím líp (ať si zvykne) – samozřejmě to vyžaduje nějakou psychologickou průpravu

          0 0
        • Espen  

          To je přesně ono. Pořád se těm ženskejm v něčem ustupuje. A z toho už sem vyrostl. Buď chce jezdit i se mnou, takže bude mít tretry, nebo ji sebou brát nebudu. Nic složitého. Pochopila :-).

          0 0
          • gerrard  

            Vyresil sem to kompromisem. Ma tretry a jednostranne pedaly a je na ni kterou stranu pouzije. :)

            0 0
    • fendelik  

      Neveril jsem, ze na 153cm sezenu rozumne vybaveneho fulla, za rozumne penize, a to ze by mela teleskop, ktery by mohla vyuzivat v celem rozsahu uz jsem povazoval za risi snu… Zadarilo se

      0 0
      • pavlik6022  

        Moje zatim bez teleskopu ale i tak je spokojena, oproti xc pevnakovi posun

        0 0
    • tonik666  

      Hlinikoveho Spectrala, tovarni setup s upgradem vidle, predatavce, riditek, sedlovky, a plastu. Pro holku idealni EN bike.

      0 0
    • Johny.Merida  

      Ja předělal hodně levného Pitche 650b z 3×8 na 1×10 + hydraulika a polovička je velice spokojená.

      0 0
      • Pessinger  

        Ten zlatej řetízek dostala doufám sólo na narozeniny v krabičce:-)

        0 0
        • Johny.Merida  

          No echt gold…po babičce a má k tomu citovej vztah :-)))…ne, vážně, řetěz byl od kámoše, kterej přecházel na Eagle.

          0 0
          • parischr  

            …to se někdo má :)…myslím samozřejmě toho k s tím předraženým Íglem :))

            0 0
    • kandik psi zub  

      bazarovka za 17k, 12,05kg. Po seanci v Koutech jsem ji to predelal na kotouce, predtim 11,6kg

      0 0
    • vpa007  

      Prastarý Author ASL 26", oproti profilu aktuálně překopaný na 1×10 XT, karbonovej program, váha 10.30kg. Na ježdění s předškolačkou a druhákem po polňačkách úplně ideál ;-)

      0 0
      • MartyM  

        tak to vypadá hodně pěkně a aspoň na foto jako opečovávaná leštěnka! Já jsem slepil moji ze zbytků na najíždění kilometrů doma a dojíždění do práce aby se nenadřela s taháním kola do schodů taky jednoho Arthura. Trošku novější kousek, ale už i tak veterán… :-)

        0 0
    • filipino_23  

      manželkina „užovka“. čoskoro už pojde do sveta

      0 0
      • vpa007  

        Tak přiznejme si, že jako rodina sme solárkový cyklisti a jezdíme jen, když je hezky ;-)

        PS: užovka taky dobrý!

        0 0
        • vpa007  

          Jejda.. na mobilu sem se netrefil, větší část byla k MartyMu ;-)

          0 0
    • MichaelSimek  

      Rekordni pocet kol, co se holek co znam tyce tu ma kamoska

      Juliana Rubion,

      Nomad,

      Epic SW,

      Crux SW,

      Top Fuela v topu,

      starsiho sjezdaka,

      dalsi CX na jezdeni po meste a tahani vozejku s detma

      silnicku,

      ocelaka singlespeed

      jeji manzel na tom je podobne, o 2 min bo tak nejak

      tak nejak bych to do budoucna taky videl s poctem kol :), jen ledviny mam jenom 2 :(

      0 0
      • -b-n-x-  

        Koukám, že takhle nějak to je v těch buržoazních společnostech zvykem. Jeden soused měl asi 5 kol, druhý 4 (necyklisti). Pak byl cyklista s 8 koly, jeho žena tuším 6. No a kámoš jich měl jednu dobu 13. Santy, Intensy, Ibisy, Yeti a nějaké Treky apod…

        Hele, jaktože má nomada, když existuje Strega?

        0 0
        • MichaelSimek  

          Ani nevim, mozna je na NZ nedovazeli, nebo kdyz ho kupovala tak jeste Strega nebyla, neni to zadny z poslednich modelu.

          Nam by se do garaze tolik kol ani neveslo, uz takhle se tam nehneme a to mame tak tretinu, ale oni maji garaz o velikosti naseho baraku :D

          0 0
    • kantis  

      A jakou vidlici vozí vaše polovičky? Přítelkyně má 45kg a nevím co jí pořídit aby to nějak smysluplně chodilo, přemýšlel jsem o doloruxoj z tuning testu, s tím bych asi neměl šlápnout vedle, ale jsou ještě nějaké další alternativy? Zdvih 150mm 27,5" neboostový náboj.

      0 0
      • kantis  

        oprava, myslel jsem aurona.

        0 0
        • stan.zak  

          Tak odpověděl sis sám, tt to myslím jistí.

          Před lety jsem to u kola tehdy ještě přítelkyně taky takhle vyřešil Epiconem RLD, i když ne tedy pod 50 kg, já rád plnější tvary. Původní pružinová Tora je ještě opřená v dílně/sklepě vedle té mojí původní (a kluzáky jim občas máznu :- )

          0 0
        • khonza  

          Já myslím, že pro holku je to nejlepší volba – pro jednu malou lehkou cyklistku jsem dělal kolo a po vyzkoušení všeho možného – i vzduchových Rockshoxů – je maximálně spokojená s Epiconem z TT. Takže jak píšeš – vyber z TT a určitě nešlápneš vedle.

          0 0
          • kantis  

            ještě jsem si rikal ze by nemusel chodit spatne treba rock shox revelation, je takovej jemnější a lehčí, ale co jsem koukal tak bych ho foukal tak na 45 psi, coz je dost málo

            0 0
            • novas752  

              A kolik bys chtel foukat? Nizsi tlak je podle me lepsi – tesneni nejsou tolik zatezovany a mozna je to i citlivejsi (tesneni mezi tahlem od pistku a spodkem vnitrni nohy neni tak stlaceny = mene svira to tahlo).

              Ja do svyho pika rc 150mm na 75kg s vybavou a 15kg kolem foukam 55 psi a nemuzu si stezovat.

              0 0
              • kantis  

                tak u tak nizkych tlaku je dost casto problem v tom ze vidlice nechodi na cely zdvih, jak ma nizky tlak tak uz je zanorena nez na kolo sedne.

                0 0
            • scret  

              RVL je dobra volba, ale idealnDA verze a ty uz se dneska nedelaj:(

              0 0
    • Klestiik  

      Canyon Nerve 7.0 W – parádní lehoučký univerzál a co je hlavní – žena je z něj nadšená :)

      0 0
      • novas752  

        Ten levitující čoklík je boží. :)

        0 0
      • filipino_23  

        marne som dúfal že aj ty vozíš Canyona

        k nám „do rodiny“ pribudne další Canyon. Otázkou je či Neuron alebo GC

        0 0
    • parischr  

      Tak u nás jezdí panímáma na tomto stroji :)

      0 0
      • nitraq  

        Pecka, jen škoda, že tam nejsou pláště maxxis, žlutý nápisy by perfektně sedly ke žlutýmu zbytku:)

        0 0
    • Espen  

      Samozřejmě hlavně na mě :-). To ji baví úplně nejvíc, prej. Nemusí řešit oblečení a těch pár cákanců nevadí . Nevýhoda je, že z jejího ježdění jsem vycucanej jedině já :-D.

      0 0
    • oddie  

      Moje žena jezdí střídavě na dvou takových zbastlech. Jeden je městský, s blatníky, pevnou vidlicí, převody 1×8 a tak, to má 12,5kg. Druhý je sváteční hodobóžový, vidlice je tam nepevná, blatníky chybí, a vůbec je nějaký ošizený, váží jen 10,5kg.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.