Multi klíč a podsedlová brašna

116 nepřečtených
  • matestu

    Zdravím,

    Sháním 1) multi klíč, se vším co je potřeba (všechny imbusy, torx T25, plochý a křížový šroubovák…) Hodí se i nýtovačka nebo centr klíč. Jde mně o to, aby byl dobré kvality, ale nechci za něj dávat nějak extra moc. Viděl jsem často jen s imbusy nebo to bylo moc drahé.

    1. Podsedlovou brašnu. Pod ní se musí vejít ještě menší zámek. Ale zase potřebuji, aby byla tak velká, aby se tam vešla duše na 29 kolo, lepení a multiklíč. A zase nebyla přepálená cena.

    Nemáte prosím nějaké vlastní zkušenosti, co by vyhovovalo a co by jste mi mohli doporučit?

    Děkuji moc

    • Doktorzet  

      Nevím co je podle tebe moc drahý. Ale tohle nářadí je fajn http://www.kupkolo.cz/…us-ii_z6022/ mám ho 2× a sem spokojený. Všemožných imbusy, nejtovačka, montpáky a není to bláto. Brašna tato http://www.kupkolo.cz/…sedlo_z5175/. S Light duší tam dáš lepení a multiklíč, je to na těsto, ale vejde se :)

      • matestu  

        To nářadí vypadá parádně, něco takovýho si představuju. I když 630 Kč nejlevněji mně přijde už celkem dost, ale jestli nebude jiný tip, tak to asi vezmu.

        U brašny bych byl radši, kdyby se vlezla i normální a né jenom light :-/ . Díky za tipy.

    • jenda95  

      Na multiklici nesetri – idealne ho mas na dlouho a sam jsem zazil, jak nekde mimo civilizaci majitele levnych kousku zjistili, ze jejich imbus sice vypada jako imbus, ale kdyz zaberou, tak ho po chvili protoci nebo ze by tu nytovacku fakt potrebovali… Ja vozim TOPEAK MINI 20 PRO

    • t29  

      Brašna: http://www.kupkolo.cz/…-sedlo_z485/ – dá se rozepnout pro zvětšení objemu a pak tam plnotučné 29er duše nacpeš i dvě.

      Nářadí: http://www.kupkolo.cz/…plochy_z829/ – vleze i do malé kapsičky, která je ve víku té brašny, ale je to nouzovka na cesty, nečekej velikou výdrž.

      Lepší nářadí: http://www.kupkolo.cz/…-pt-16_z445/ – velikostně cca jako 29er duše, těžké jak kráva a výdrž jak Flakturm, včetně montpák.

    • WoOdys  

      Brašnu vozim tuhle a maximální spokojenost. Výhodou jsou reflexní prvky a voděodolnost. Používam na MTB i silničku. https://www.cyklomania.cz/…1_velikost_M#…

    • Markony  

      Jet u Sigma PT 16 ty monter paky jsou k ničemu , první použíti a hned se zlomily . Jinak fajn je to držák .

    • matestu  

      Díky moc za tipy!

      Zatím se mi asi nejvíc líbí ten topeak mini 20 pro, škoda, že nejsou ještě součástí montpáky. A taky je ta cena hodně vysoká, ale co, nebudu na tom šetřit. Ať s tím nejsou problémy.

      A na brašnu to vypadá ta ibera ib-sb11. Vypadá, že by se do ní vše mělo vejít v pohodě.

      • pepek  

        jo, multiklíč-to je takový správný fetiš, to musí mít každý biker

        Je to sice o dost horší, jak pár inbusů, svázaných gumičkou, ale ten image!

        • jenda95  

          Jasne, spoj 5–7 imbusu gumickou, prihod 2–3 sroubovaky, torx, nytovacku a montpaky a mas to komplet. Jen potom bez batohu nevyjedes.

          A pokud si myslim, ze neco z toho nepotrebujes, tak hodne stesti, az vyrazis nekde dal.

          • Jakobo  

            Nevim sice co mas za kolo, ale na co 3 sroubovaky? Klasicke sroubky mam jen v hazce a na smyku, nekteri maji mozna na brzdach nastaveni paky a prepeti celisti. Na to vsechno ale staci 1 plochy nebo krizovy, jeste jsem je teda na 1 dennim vylete nepotreboval. Ani na zavodech ne.

            Z imbusu jen preventivne 4 a 5, bez ostatnich bych nejak dojel (nastaveni prepeti pedalu, rozebrani vyssich sad prehazovacek, proc bych to delal), ale mozna maji nekteri potrebu furt stelovat paku na brzdach a ladit neco jineho, nevim, ja to nedelam. Nytovacku bych skoro ani vozit nemusel.

            Zakladem je mit kolo serizene z domu! Cestou snad jen posunout sedlo, ktere je moc nizko, dotahnout povoleny kosik a samozrejme v pripade defektu vymenit dusi nebo spojit retez.

            Minuly tyden jsem se vratil z 9 denniho prejezdu hor na tezko v Norsku, bylo to peklo, ale kolo za celou tu dobu nevyzadovalo jediny zasah. Jen obcas jsem vytahl merku a zmeril retez, abych pripadne vymenil (nebylo treba).

            Presne jak psal Pepek, je to fetis. Sam bych moooc chtel ten parktool, ale ve skutecnosti byl by mi k ho*nu.

            • jenda95  

              Pointa neni v tom popisovat „ujel jsem x km a nic jsem nepotreboval“, pointa je v tom, kdyz se ti neco posere, tak si nejak pomoc. Ale jezdete si treba i bez pumpicky, tak sveho stesti strojvudce :)

              (jasne, ze kdyz jedes ve skupine, tak se potrebne veci vzdycky nejak posbiraji – nam se treba onehda stalo to, ze klukovi s GT, kde jsou kotoucovky zabezpecene 2 nebo 3 mm imbusem neco pripeklo na desticku. Bez maleho imbusu by desticky nesundal a zbytek cesty nebrzdil. Takhle to byla oprava na 5minut)

          • pepek  

            i když to všechno poskládám, tak ta váha bude poloviční, cena 5× nižší a jako bonus se s tím dá i něco sem-tam utáhnout/povolit

            • jenda95  

              Cenu beru, ale „vaha bude polovicni“? To bys to musel vozit z papiru :)

              • pepek  

                ušetříš ty zbytečný spojovací bazmeky, nýtovačku vyoperuješ z nějakého Authormultiklíče za 80,– (na to jedno rozpojení řetězu v lese za 20 let to stačí), torxy a šroubováky většinou na nic nepotřebuješ, pokud nejseš bordelář, navíc je máš v autě, kam vždycky nějak dojedeš

                Ale hlavně, když už ty inbusy fakt potřebuješ, tak jsou funkční, všude se s nimi otočíš, můžeš je dát na krátko, na dlouho, na rozdíl od multiklíče, který se nikam nevejde

                • jenda95  

                  Jak rikam, kazdy sveho stesti strojvudce. Pokud jezdis jenom traily a mas auto pod kopcem, tak nepotrebujes nic. Pokud vyrazis nekde dal, tak „většinou na nic nepotřebuješ“ taky muze znamenat x kilometru pesky vedle kola.

                • MlokCZ  

                  Ještě je tu jeden další důvod. Můžeš potřebovat dva inbusy proti sobě (třeba 5 a 3 u čepů některých fullů).

                  Já tedy vozím takový kompromis. Multitool používám, ale jen malý lehoučký Lezyne V-5. A i když je opravdu miniaturní, přesto se s ním leckdy už skoro nevejdu. Konkrétně např. zámek Thomson sedlovky. S velkým multitoolem se k přednímu šroubu nedostane vůbec (s tím Lezyne ještě jo, ale už hůře než se samostatným inbusem).

                  A k tomu mám na nýtovačce ještě samostatnou pětku inbus, takže mám do dvojice na čepy zadní stavby.

                  Pokud ladím více sedlo (po nějaké změně na kole), tak si do batohu dávám samostatnou čtyřku, abych to nemusel dělat tím Lezyne.

                  Vozit samostatné kousky by bylo lepší. U nich mi ale vadí, že to dá daleko více práce zabalit. Vozím to v podsedlovce a vždy mám pečlivě zabaleno, aby to ani trochu nechrastilo. Tohle je s tím Lezyne daleko rychlejší, takže ho mám navrh a můžu rychle vyndat, aniž bych rozbalil zbytek pečlivě zabalené podsedlovky.

                  • pepek  

                    . . . a jeden z nich zkrácený – to je právě jeden z mnoha případů, kdy je ti multiklíč na hovňo-potřebuješ to prostrčit za převodníkem, tam se ti ten nesmysl nevleze.

                    • MlokCZ  

                      Jestli myslíš pro hlavní čep zadní stavby, tak to už jsem na vyjížďce vyřešil i bez zkráceného inbusu. Trvalo to samozřejmě výrazně déle (necelých 10 minut), protože jsem musel sundat kliky, ale podařilo se uprostřed lesa. A stalo se mi to jednou jedinkrát a to jen proto, že jsem byl u nového fullu línej to udělat doma (po zajetí jsem zkontroloval komplet všechny čepy, povolený nebyl žádný, tak jsem se na ten jediný nedostupný u převodníků vykašlal, že povolený určitě taky nebude a samozřejmě byl).

                      Zkrácený inbus nemám ani doma, abych se dostal k hlavnímu čepu za převodníky.

          • Spider_29  

            7 imbusu? Jakych a na co?

            3 sroubovaky? Jaky a na co?

            • jenda95  

              Jednu realnou situaci jsem popsal nahore. Nebo vim, ze se spolujezdci po padu protocily packy prehazovacky, ktere byly na nejaky mensi imbus – bez neho by to nevratil a prakticky neradil. Nebo me onehda na Javorniku zastavili nejaci turisti a potrebovali sroubovak, protoze se jim nejak posunul blatnik a brzdil o plast. A takove bzzz paska, to je obcas hotovy poklad!

              Jasne, ze na drtive vetsine jizd nepotrebuji nic, ale tvrdit, ze nikdy nic nepotrebuji krome par velmi zakladnich veci bych si taky netroufal. I kdyz jsem tady tusim cetl i to, ze nekdo zasadne nevozi ani dusi/lepeni a jednou jel na rafku desitky kilometru – kazdemu jak vyhovuje.

              • Spider_29  

                7 imbusu? Jakych a na co?

                3 sroubovaky? Jaky a na co?

                Pokud jsou páčky řazení utažené tak na krev, že s nima nelze otočit rukou, je to jejich špatnou montáží. Stejně jako brzdový páky se nikdy nedorvávají. Utahujou se tak, aby při jízdě a běžnym použití držely pevně, ale aby se při pádu / úderu protočily. Takhle utažené páčky se dají v pohodě rukou vrátit zpět.

                • jenda95  

                  Ok, tak se neshodneme. At si kazdy jezdi s cim chce, me tech cca 100 gramu nezabije a penez me cyklistika stoji radove vice, nez jeden multiklic, ktery uz nakonec mam x roku.

                  • Spider_29  

                    Proč nemůžeš normálně odpovědět, na co se ptám?

                    Zajímá mě to, protože na svým kole nemám celkem 7 různých imbusových šroubů, u kterých by hrozilo, že s nima budu během (i několikadenní) vyjížďky potřebovat manipulovat.

                    A 3 šrouby na různý nezaměnitelný šroubováky už vůbec ne.

                  • Jakobo  

                    Hele, me by taky zajimalo na co mas ty 3 sroubovaky? To do toho pocitas i sroubovak na bryle? Kdyz neco napises tak musis vedet proc, pokud to teda nebylo jen tak z hecu jako zes nam to ale nandal.

                    • jenda95  

                      Ale ja nikde nepsal, ze potrebuji presne vsechny sroubovaky. Proste jsem si vybral multitool, ktery se mi libil a se kterym se citim primerene zabezpecene, kdyz se mi neco na ceste posere. To je neco uplne jineho, nez ze bych si vybiral nastroj ktery obsahuje prave presne jen to, co potrebuji – takze chytani za slovo typu „a k cemu presne potrebujes xyz jsou liche“

                      Ze se nejaky sroubovak hodi, se asi shodneme (treba dorazy na prehazovacce/pres­mykaci) – na toppeaku mini 20 mam plochy, krizak a T10+T25 … ano, torxy jsem jeste nepouzil, takze vozim zbytecne x gramu.

                      • Spider_29  

                        Ale ja nikde nepsal, ze potrebuji presne vsechny sroubovaky.

                        Jasne, spoj 5–7 imbusu gumickou, prihod 2–3 sroubovaky, torx, nytovacku a montpaky a mas to komplet.

                        Ups…

                        .

                        Šroubovák stačí jeden plochý. Pořád nevím, na co mít 3 různé, ani jaké by měly být… A nechoď na mě s floskulí o tahání za slovíčka. Něco jsi napsal, já tomu nerozumím a proto se tě na to ptám. Proč je pro tebe tak nepřekonatelně těžké prostě odpovědět?

                        • Morchella  

                          7 imbusu? Jakych a na co? 3 sroubovaky? Jaky a na co?

                          7 imbusů imbusových na imbusování, rozměry ať si každý dosadí podle sebe

                          3 šroubováky, kříž, torx a plochý na šroubování.

                          Že ty si tuto sestavu nedovedeš představit na vlasním kole ještě neznamená, že někdo jiný to již nepotřebuje. Já osobně jsem se již vykašlal na polofunkční multiklíče a vozím v baťohu jednotlivé kusy v podobném počtu.

                          • Spider_29  

                            No, díky za perfektně nicneříkající odpověď :-).

                            Když si dosadím ty rozměry imbusů, které bych mohl na vyjížďkách použít, tak mi jich několik přebývá.

                            To samý se šroubovákama. Stačí jeden plochej.

                            • Morchella  

                              Imbusy 2,3,4,5,6,8 jsou běžně na kolech k vidění a je jen na každém, co si vezme na vyjížďku. Já nevozím osmičku, ale zase mám v sadě navíc 1,5 a 2,5mm, takže jich vozím celkem 7 :-) A kdo chce, tak si i tu osmičku vezme a ty s tím nic neuděláš :-) A šroubovák mi stačí pouze jeden, který ale má v plastovém těle 4 různé bity. Existují prostě i kola s různými nosiči, držáky čehokoliv, čidly, světly, blatníky, nebo objímkami aretací. Najdeš tam často malé křížové šrouby, nebo torxy, do kterých plochý šroubovák nenasadíš. Tuším, že ty takovou věc stejně dobře víš a chceš tady zase jen něco lidem dokazovat.

                              • Spider_29  

                                No vidíš, že to umíš :-).

                                Ale máš pravdu, někomu se na vyjížďce může hodit i svářečka… Já vycházím z toho, že kolo je před vyjížďkou technicky v pořádku a že tedy není nutné mít s sebou komplet nářadí na rozborku a sborku kola. Ale respektuju, že co člověk, to jiný přístup.

                                Já vozím imbusy 3, 4 a 5, jeden malý plochý šroubovák, nýtovač, sadu na záplatování bezduší a pumpičku. Na vícedenní výlety přibalím dvě montpáky a duši. Ještě se mi nestalo, že bych nedojel kvůli tomu, že by mi chybělo nějaký nářadí. Mám prostě jen mnohaleté štěstí?

                                • Lada,s  

                                  přesně tak, to bys mohl vozit celou dílnu „kdyby“ se ti náhodou něco pokazilo. Prostě co jsem za posledni rok nebo dva nepotřeboval nevozim protože, když už se stane něco co neopravím tak si holt odvoz (potřeboval jsem jo 1× za posledních pět let). Vozím v podstatě jen to co ty.

                                  • Spider_29  

                                    Ono ani na normálně udržovaným biku není nic jinýho potřeba.

                                    8mm imbus? Ten je snad jedině na pedálech. Nestalo se mi, aby se mi pedál sám od sebe uvolnil. A to ani na sjezďáku, kde pedály měním každou chvíli (platformy/SPD podle podmínek).

                                    6mm imbus? Žádný takový na biku nemám.

                                    Imbus menší než 3 mm? Nějaký bych našel na vidlici a tlumiči. Ty jsou potřebný jedině k jejich rozborce, kterou na vyjížďkách tak nějak nedělávám.

                                    Šroubovák na torx? Torxy mám na uchycení kotoučů a ty jsou zalepený a utažený tak, že se šroubovákem by si nikdo neškrtnul. Pak jsou torxy myslím ještě na nádržkách brzd a ty taky na vyjížďkám nějak neotvírám.

                                    • MaPa  

                                      Ale tak snad je jasný že tě nikdo nehodlá přesvědčovat, že víš co chceš vozit.

                                      Na druhou stranu, všichni nemáme kolo jako ty, nejezdíme stejné trasy se stejným zázemím okolo a třeba některé věci máme položené jinak a třeba stylem jízdy opravujeme častěji, nebo prostě nechceme volat pomoc, jít někam pěšky.

                                      Takže například někdo nechce vozit soupravu inbusů, montpák, šroubováku, nýtovačky apod., protože když to v trávě rozloží, tak by mohl nějaký věci zapomenout, což se s multiklíčem nestává. Také mu nepraská gumička kterou je to celé svázané aby to nechrastilo. Také mají některé multiklíče pouzdýrko na míru a tudíž není třeba to balit do hadru aby to neprodřelo duši. Některé multiklíče také mají pár prima vychytávek navíc, třeba drátek který spojí konce řetězu aby se lépe nýtoval. Nebo centrklíče Jde si to přihodit k souboru inbusů, ale když už to multiklíč má… Někdo to nepotřebuje, někdo to s sebou má rád.

                                      6mm inbus je na starších zámcích sedlovek a některých přestavcích s jedním šroubem. Inbus menší než 3mm se občas vyskytne na dorazech páček a občas také na inbusech dorazů hazky/přesmykače pokud si to dotyčný poladil aby nepotřeboval šroubovák. Torxy můžeš mít dneska už škoro všude, někteří výrobci je třeba dávají i na patku hazky což se pak opravdu hodí mít s sebou. A takových drobností které tě mohou vypéct lze najít na různých kolech různé množství a je na každém aby si posoudil co vozit chce a co ne.

                                      • Spider_29  

                                        Jo, dyť to píšu, že každý soudruh podle vkusu každého soudruha :-).

                                        Napsal jsem, proč mně 7 imbusů a 3 šroubováky připadají zbytečný. Vždyť o to jde, ne – sdílení zkušeností k obohacení ostatních.

                                        • Atilla  

                                          Ty budeš jeden z těch, kterým věčně půjčuji nářadí když někam přijedu:)

                                          • Spider_29  

                                            Asi jsi to nečetl celé nebo nečetl pozorně. Potřebné nářadí si vozím s sebou.

                                            • Atilla  

                                              Takže když ohneš kotouč a potřebuješ ho sundat, tak to uděláš jak bez torxu(ten sebou taky nevozíš)?

                                              • Spider_29  

                                                Nebo co když mi praskne rám? Vyteče olej z vidlice? Zlomí se řídítka? Praskne ráfek? :-D.

                                                Nevozím s sebou dílnu na komplet rozborku a opravu kola. Vozím s sebou věci na pravděpodobný závady. Kotouč jsem za svůj bikový život s kotoučovkama na neDH kole neohnul nikdy. Neberu v potaz ohnutí, kdy jemně škrtá o destičky a nijak tím nebrání normálně dojet dalších X0 km. A kdyby se tak stalo, tak ho buď provizorně srovnám nebo sundám třmen a dojedu. Jednou za těch 10 let bych to snad přežil :-).

                                                • Atilla  

                                                  V klidu, já jen že takovým jako jsi ty prostě dost často něco půjčuji.

                                                  • Spider_29  

                                                    Znovu: Asi jsi to nečetl celé nebo nečetl pozorně. Potřebné nářadí si vozím s sebou.

                                              • Drobeczech  

                                                Když ohnu kotouč, tak ho zase ohnu zpět.

                                                • Atilla  

                                                  Jasně:)

                                                • madik  

                                                  A jak se ohne kotouč v první řade?

                                                  • Spider_29  

                                                    Třeba při pádu. Nebo se ti mezi kotouč a výplet „šikovně“ vzpříčí klacek. Nebo do tebe někdo napálí. Atd.

                                                  • Ricci  

                                                    Tak odmontujem brzdu a frcim dalej ,mam este druhu ☺

                                                  • Atilla  

                                                    Jak? velmi jednoduše stačí blbě trefit šutr a zmuchláš ho dokonale. Povedlo se mi to na i starém DH na Ještědu, tak jsem kotouč sundal. Tak deset minut rychtoval šutrem do tvaru podobnému kotouči a ještě dal 2 jízdy s ABS systémem. Nevím jak bys to třeba udělal po cestě z hor bez torxu. Jet něco prudkého jen s přední brzdou bych teda fakt nechtěl a tlačit třeba 15km by se mi taky nechtělo.

                                                  • Spider_29  

                                                    Tak na DH sejdes / pomalu sjedes dolu k autu, kde ma snad kazdy sirsi sadu naradi.

                                                    Na normalnich XC / AM vyjizdkach se v pripade potreby lze tem nejetelne prudkym pasazim bud vyhnout nebo je proste sejdes pesky.

                                                    Ale hlavne, jak casto na XC / AM vyjizdkach nicis kotouc tak, ze se neda jet dal? Me se to nestalo nikdy.

                                                    Snazis se odargumentovat pitomost.

                                                  • Lada,s  

                                                    Já teda osobně nevím o případu v mém okolí za x let, že by někdo ohnul kotouč tak aby nedojel. Podle mě trochu konspirační teorie :-) ano stát se může, ale pravděpodobnost je podle mě mizivá

                                                  • Atilla  

                                                    Tak asi jezdíme jiný AM:) Hele mě je to jedno, já ti torx, kleště, lanko, destičky, centrklíč, šroubek klidně půjčím když tě někde potkám. Nemám problém těch pár gramů navíc táhnout a nevadí mi pomoct někomu jinému:)

                                                  • Spider_29  

                                                    Nebo spis ja nejsem ustrasenej paranoik.

                                                    Lanko :-D ? Desticky :-D ? Kleste :-D ? Sroubek :-D ? To jsem na vyjizdce za poslednich 20 let nepotreboval ani jednou… ;-).

                                                  • Atilla  

                                                    Fakt? Tak to já teda poměrně často. Záležíš co jezdíš

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Lanko-pockej az se ti nekde v lese utrhne a budes tam pomoci dorazu zkouset nahodit aspon jeden rozumny prevod

                                                    Desticky-trochu extrem, ale na vicedeni bajkovacku nebo do parku urcite. Par gramu, ale staci hodne srackovy usek kde je treba brzdit a desky jdou rychle pryc. Btw. jednou mi pri sjezdu z Lyse vychcala predni brzda. Zbytek jsem dojel jenom se zadni. Kevlarove superstary vydrzely presne jeden tenhle sjezdik, pak zbyvalo mozna 0.5mm materialu.

                                                    Kleste-to staci nekdo nabrat klacek, ktery ti pomuchla prehazku a za kleste jsi rad, bo to mas aspon cim trochu narovnat.

                                                    Sroubek-tech vozim nekolik, jak do kotoucu, tak i nejake jine. Treba kdyz jedes s brasnama, je dobre mit i nejaky rezervni, kdybys vyklepal.

                                                    O vsem co pises jako zbytecne, jsem minimalne jednou za posledni tri roky pouzil a docela mi to ulehcilo od starosti-vicehodlinove prochazky nekam k silnici/vlaku.

                                                  • Spider_29  

                                                    Ano, podobných paranoidních případů by se daly vymyslet desítky. Možná jsou lidi, kteří každou vyjížďku namotávají klacek do přehazky tak, že se neobejdou bez kleští…

                                                    Já vozím nářadí, jaké z cca 20 letých zkušeností na vyjížďkách potřebuju. Snaha přesvědčit mě, že potřebuju něco jiného, je bez odůvodnění.

                                                  • Atilla  

                                                    Však tě nikdo nenutí, to spíš ty děláš z ostatních paranoiky.

                                                  • Spider_29  

                                                    No tak šaltr namotanej tak, že by nešel narovnat ničím jiným než kleštěma je opravdu paranoia.

                                                    To samý s deskama na XC / AM vyjížďce.

                                                    To samý s torxama na kotouči…

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Ty se chces hadat, ja to poznam!

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Ja si nic nevymyslim, pisu co se mi stalo. Ale ono je to tim, ze nejezdim jenom za hezkeho pocasi po asfaltovych cyklostezkach:)

                                                  • Breakpain  

                                                    Hele a kdo Ti napsal, že Ty to máš vozit?

                                                  • Breakpain  

                                                    Víš, nesmíš to posuzovat jen dle sebe ;-) … Jsou lidé, kteří zahazují kola defakto každou jízdu – myslím, že tam je spotřeba dílů rapidně odlišná …

                                                    Oddělat destičky za 1–2 dny není problém, pokud je například bahno ;-) … Ono pak už není ani moc velký problém urvat hazku, trhnout řetěz a podobně – když se to obalí blátem, začnou se dít věci ;). Pokud člověk jezdí jako „výletník“ za lepších podmínek, tak defakto nemá problém :-).

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Vidis..obaleni blatem…ja uplne zapomel na jednu podzimni 10Km prochazku…kolem reky, polem…akorat bylo asi 9 vecer a asi 6°C.

                                                  • Spider_29  

                                                    No, co vozím za nářadí musím a budu posuzovat podle sebe, ne asi :-).

                                                    Oddělat destičky v bikeparku za 1 den ježdění umím v blbým počasí na DHčku. Na AMku ne, a to ani v těch nej… srágorách při ježdění třeba v Beskydech nebo Alpách.

                                                    Špatnýho počasí se rozhodně nebpojím. Naopak, jezdit v mokru má svoje velký kouzlo.

                                                  • MlokCZ  

                                                    To nemusí být ani v podstatě v terénu. Zažil jsem to sice jen jednou, ale zrovna nedávno (loni). Ve sjezdu po docela pěkné cestě, jen sem tam nějaký klacek, kamarád měl smůlu a nějak blbě chytil klacek.

                                                    Kotouč ohnutý o 90st. Narovnat nešel vůbec, nakonec po něm chvíli skákal celou svojí vahou a tím se podařilo srovnat tak, aby vůbec prošel rámem (HTčko, zadní brzda). O srovnání, aby prošel brzdou nemohla být vůbec řeč, kotouč byl na vyhození.

                                                    Torx pro jistotu nikdo neměl, takže i po boji s kotoučem bylo nutné dojet se sundanou zadní brzdou.

                                                    V dojezdu omezen terén, takže nebyl problém dojet bez zadní brzdy.

                                                    Je ale pravda, že to byl jediný případ, kdy jsem to v reálu viděl.

                                                    Torx pořád nevozím, ani v uvedeném případě by nic nevyřešil (a ještě jsem nezažil situaci, kdy by byl torx potřeba a něco opravdu vyřešil, kotouče se mi opravdu nepovolují a i kdyby, tak není prolbém dojet bez jednoho šroubu). Jen by ušetřil pár minut práce, brzdu by ale bylo stejně lepší sundat i v případě odmontování kotouče (jinak by se určitě dříve nebo později spletl a namačkal páku).

      • jenda95  

        Na topeak mini 20 jedna montpaka je. Ale jeste jsem ji nepouzil

    • Jakobo  

      Pokud bych si mel kupovat multitool, tak se mi libi Park Tool IB-3. Kvalita bude cekam odpovidat znacce.

      Jinak osobne vozim zvlast poradnou nytovacku (navic jsem si ted koupil tu v krabicce od sirek na cesty), k tomu montpaku a zvlast 2–3 imbusy, vic v drtive vetsine pripadu neni treba. Imbusy zvlast jsou neprekonatelne a hmotnostne to vyjde…dobre. Cenove taky. Na zavody navic cerveny plastovy centrklic, je super a nic nevazi. Centrovat kolo s tema na multiklicy bych nechtel.

      • Jakobo  

        Tady mas jeste nejakou recenzi toho od Parktoolu http://www.cyclingweekly.co.uk/…rk-tool-ib-3

        A jinak si dej pozor, at se ke vsem srubum na kole dostanes s multitoolem. Mam ted na jednom kole 2 sruby zevnitr vzpery zadni stavby a tam bez L imbusu ani tuk. Jak rikam, imbusy zvlast jsou nej.

        • Sodoma  

          Nebo takhle

          • capo  

            Pěknej! Škoda torxu, povolený kotouče jsou sviňa… (jednou se mi povolily)

            • Breakpain  

              Mám to a k tomu jsem přibalil T25 a imbus 3mm (myslím – prostě mi tam jeden chyběl, co mám na kole …). Je to pěkně skladné :-) na švihy kolem komína super věc. Když jedu do hor – beru multitool.

    • Espen  

      Taky jsem to dřív chvíli vozil,ale nikdy nepoužil, takže na to prdim. Teď už jen duši a montpáky přidělaný páskou k sedlu.

    • Delkim  

      80 gramů, to je max co je na silničku ještě akceptovatelný

      https://www.evanscycles.com/…ool-00134274

      http://www.lezyne.com/…bontools.php#…

      • madik  

        Je to pěkné ale ty peníze zato :) Pokud bych se rozhodl, že potřebuju nýtovačku tak proč ne. Místo toho jsem si koupil Topeak mini 9 pro. Byl to zase trochu kompromis co se výbavy týče, ale docela to ujde. Asi by bylo lepší mít 6mm hex místo 2 a 2,5 mm, které jsou imho k hownu :)

        https://www.topeak.com/…ini9pro_gold

    • doubleingram  

      Za me totok, http://naradi.heureka.cz/…lti-19-tool/#…

      • se mi rozpadla brasna, takze decathlon za 199, decentni design, pomer cena vykon ideal.

      Mam tuhle cernou, vejde se duse 26, multitool viz vyse, 2 montpaky park tool, pytlik s lepenim, spojkou atd a jeste jsem tam neco narval, uz ani nevim co.

      http://www.decathlon.cz/…l-zluta.html

      Pripadne maji i 0,6l.

      http://www.decathlon.cz/…-m-07-l.html

      Pokud by nekdo jo nedal maly napis Btwin, tak mozna pujde odlakovacem dolu, tech. benzinem nesel :)

      • jenda95  

        U toho crankbrothers pisou, ze nytovacka je jen pro 8/9 rychlostni retezy, coz muze byt malo. I kdyz pro uzsi by snad mel jit pouzit taky … jen to asi bude obtiznejsi, nevim.

    • H8me  

      Za mě nářadí – Topeak Hexus II, je tam vse co se hodi a co potrebujes a vozim to v brasne – TOPEAK PROPACK Saddle Bag – design nic moc, ale je vodeodolna, pevna, drzi vyborne, dobre se oddelava z drzaku a vleze se do ni spousta veci – lepeni, duse, naradi, hroznovy cukr, penize, klice, naplasti a pumpicka (Airbone Mini) .............­....... takhle to vozim nekolik let a bez problemu …

    • Namtos  

      A co tohle řešení Topeak Ratchet?

      • Delkim  

        to ti utrhne kapsu dresu, má to skoro čtvrt kila!

        • nomecz  

          Prdlajs, mam ho a je to supr vec.

          kdyz to mas v te skatulce tak to ma 200 a je vodotesna a da se pridelat primo na ram

          pokud skatulku neberes a das do podsedlovky tak to ma i vcetne 2kovovejch montpak 135 gramu

          A tohle je verze s lehcim obalem

          http://www.cyklo-topeak.cz/…e-10-funkci/

    • Petr L2  

      Koukám, že pořízení pohotovostního nářadí a futrálu na něj se stalo „raketovým inženýrstvím“ :-)

      • Krutas  

        Však to je takový nastroj na rakety:-) chce podřadně vybrat na dokonalost. Já vozím batoh když jedu dál, včetně náhradního pláště a velkých inbus klíčů.

    • bradek  

      Multiklíč mám tenhle:

      http://www.birzman.com/products.php?…

    • venkovan  

      Mám podsedlovku Crivit i s nářadím, ale místo nářadí tam vozím pro všechny případy něco jako krabičku první pomoci. Stála pár korun a to nářadí obsahuje parádní multiklíč, lepení a takové plastové pakničky, co jsou prý na výměnu pneu. Ani nevím na co všechny ty očka, imbusy a šroubováčky jsou, ale určitě tím jde poštelovat celé kolo. A stálo to pár korun.

      • Ricci  

        Pre vacsinu bajkerov je prvou pomocou prave to naradie ktore nevozis…

        • venkovan  

          Asi ano, ale já jezdím takové vzdálenosti od domova, že to zpět případně dojdu i pěšky. Nebo někoho známého potkám, jak jede kolem autem a vzal by mě. Mám vítr akorát z několika psů v konkrétních vesnicích a proto taky vozím ty obvazy, náplasti a septonex. Už jsem měl 3 krát zakousle psisko v noze.

          • Breakpain  

            Nechceš začít vozit pepřák? Když toho psa „poprášíš“, bude si to pamatovat ;-) …

            • venkovan  

              Zkoušel jsem to. Psal jsem o tom i v mém vlákně „Co dělat, když vás honí pes“, ale dopadlo to katastrofálně. Zasáhlo to i mě, větru neporučíš. A já byl půl hodiny odrovnanej a oslepenej ve škarpě a z půl metru na mě furt štěkal vořech.

        • Spider_29  

          A to je jake?

          • Ricci  

            Multikluc s nytovackou,spojka na retaz, aspon teda u mna.

            • Spider_29  

              Multiklic tam ma a spojka neni naradi.

              A proc nepatri multiklic k prvni pomoci pro vetsinu bikeru?

              • Ricci  

                Pravdaze patri ved to pisem ale precitaj si co pise,on to naradie a multikluc proste nevozi,radsej obvazy ☺

    • Ludo  

      Hoj, dnes som kúpil toto http://www.bikesport.cz/…tovacem_4583 , keď strhneš alebo stratíš bit, ľahko doplníš či vymeníš, uvidím čo vydrží. Centrovací kľúč to v popise nemá, ale ta medzera pod vyrazenou 1 (3,4mm) sa dá použiť, aspoň na moje niple tak nejak pasuje. Výška je 8,2cm a priemer tubusu 2,8cm. Doteraz som vozil všetko po jednom a bolo to na batoh. Toto strčíš do vrecka, ale hold nema to otvarák na pivo :-).

      • zdenek  

        Tak jako řešení je to originální, ale třeba na umístění do podsedlovky ten tvar není zrovna ideální.

      • Drobeczech  

        Něco podobného mam z LIDLu za 150KČ. Není to bůhví co ale do toho terénu stačí skoro cokoliv. Na servis je stejně lepší nářadí.

    • Petr L2  

      Abych nemusel zakládat nově vlákno tak se přifařím sem, zajímalo by mě, jak to kdo máte s nářadím a podsedlovku, nebo v čem nářadí vozíte, při střídání kol?

      Máte jedno nářadí a podsedlovku, či co a šíbujete s ní po kolech, nebo na každém kole nějakou brašnu a naložíte co je zrovna potřeba, nebo ještě jinak?

      Osobně mě přendávání podsedlovky dost prudí, takže uvažuji, že si do obou kol do podsedlovky dám co je potřeba a budu šíbovat jen multiklíč a bombičky.

      • capo  

        Každé kolo má vlastní podsedlovku a všechno v ní. Přehazovat by se mi to nedchtělo a navíc na silničním kole potřebuju trochu jinou duši :)

      • nomecz  

        co máš proboha za podsedlovku, že tě prudí je přendávat ? už sem jich vystřídal celkem dost a u každé bylo předělání otázka jednotek vteřin …

        • Petr L2  

          Normální na tři sucháče, ale nebaví mě to, no .-)

          • nomecz  

            aha, a přesouvat multiklíč a bombičky což zabere v reálu stejně nebo ještě víc času tě bavit bude ? :-)

            • Petr L2  

              Stejně tam před odjezdem láduji telefon a klíče, takže to neva, mě na tom nejvíc prudí to sundavání té brašny…

              • Lada,s  

                no tak si kup ještě jednu a nemusíš nic sundávaz, nebo co čekáš za odpověď? :-)

                • Petr L2  

                  Hele já se prostě chtěl dozvědět, jak to mají jiní, to při uvažování o řešení docela pomáhá, takže nečekám žádnou konkrétní odpověď, ani samospásnou radu, chápeš?

                  • lumyr  

                    kdyz jsem jeste jezdil silnici/mtb měl jsem 2 sady věci. Ta onanie co ti vadí mi úplně stejne vadila. Koupil jsem levný multi klíč ( na silnici kde vlastně nic moc nikdy neřeším) a měl jsem to tam s duši a pumpickou stabilně..

      • Ricci  

        Naradie,tmel a bombicky vozim v bidone.

        • Delkim  

          hmm, a cestou na Zlaté návrší budu chlemtat vodu z potoka, ne? :)))

          nářadí + duše + pumpička – malá podsedlovka

          bombičky + nástavec – na sedlovce

          • zdenek  

            Asi tě to překvapí, ale některá kola mají dva držáky na 2 bidony.

            • Breakpain  

              Což osobně nepovažuju za dostačující – během tréninku nemám moc možností doplňovat pití – respektive maximálně to, co vyžebrám po okolí a už jsem žebral i s dvěma bidony na 3h jízdě (parnější dny v létě) ;-) …

              • Kamilac  

                3 litrovej hydropak a vleze se aj nářadí, duša a pumpička a rám je krásně čistej a nic na něm nehrká a neklepe, ale je fakt, že na žiletce s tím člověk vypadá jak hovado.

                • H8me  

                  je jedno jak vypadas :D ja jezdim na ziletce bezne s batohem – do prace, mam tam obed a svacinu a zamek na kolo :DDDDD ....... spis jde o to, ze nekomu neni prijemny se potit na zadech a ramenech od batohu. Ja kdyz nemusim, tak taky Camelbak nevozim, ale pokud jedu na dlouhou streku nekam (na MTB), tak to resim taky batohem, protoze beru vic veci … obleceni, jidlo apod … za me podsedlova brasna a dva bidony s pitim na silnicce …

                • Breakpain  

                  Nicméně jako bonus Tě bude bolet za krkem a záda ;-)

            • Delkim  

              s tím samozřejmě počítám, ale při svižnějším tréninku někde v kopcích jeden bidon problém neřeší

              nářadí/duše a pod. do kapes dáš, ale bidon do kapsy už je maličko problém

              bavím se o silničce samozřejmě

              • H8me  

                bidon jedine pod dres jak na TdF! :DDDDDDDDD

              • zdenek  

                To je individuální. Mně třeba na silničce stačí 1 l bidon na 100 km. Delší tréninky moc nejezdím, to už bych bral druhý.

                Na MTB jsem přestal vozit batoh po tom, co jsem vyřešil umístění litrového bidonu na full rám. Jezdili jsme celodenní jízdy v Chorvatsku nebo Itálii. Všude se dala v případě nutnosti doplnit voda. Svačina a mobil v kapse na dresu, nářadí v podsedlovce. Občas balíček s větrovkou na řídítkách. Bylo to pohodlnější než se potit s batohem na zádech. Alespoň pro mne.

    • 01carbon  

      Našli jsme v sobotu 10.9.2016 multiklíč ve stoupání okolo Černolic. Pokud ho někdo postrádá a napíše kde o něj přišel a jak vypadá může si ho ve Vršovicích vyzvednout

    • danis7  

      Nevíte, kde u nás koupit obal na duši TUBE TARP nebo něco podobného? Chci to jen na light duši a tu upnout na spodní rámovku, zbytek věci vozím v batohu. Duši bych chtěl nějak chránit před kamínky a bordelem. Podsedlovku nechci.

    • milan.v  

      Teď jsem náhodou narazil na tento multiklíč Unior, vypadá to jako kus poctivého nářadí na dlouhou dobu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse