• radomilek

    Ahoj, jezdím celoročně a používám univerzálně pláště Schwalbe Nobby Nic 2.1. Existuje něco vhodnějšímu na zimu? Třeba nějaký „bambule“ typu Mythos II, atd? Jde mi hlavně o to, abych někde na silnici po cestě do práce neuklouzl a nepřejel mi s nadšením nějaký rozjuchaný automobilista. Jezdím terény všeho druhu. Dík za rady.

    0 0
    • jIrI___  

      Jezdíš v zimě po solených silnicích nebo silnicích s ujezděným sněhem? Pokud je o ta druhá možnost, tak pláště s hřeby jsou jasná volba. Pokud ta první, tak bych to nějak moc neřešil.

      0 0
    • Bruk600  

      Snad něco takového :-)

      http://mtbs.cz/…ike-technika

      Jezdím do práce přes 20 let po asfaltu na běžných noname gumách a jde to. Když je problém, tak to ještě upustím. Jen loni jsem poprvé potkal naprosto nesjízdný povrch. Padala „omrzalka“ s deštěm, na tom se nedalo ani stát. Na 0,5 km jsem měl 5 pádů a asi 50m pasáž po čtyřech a kolo jsem si předstrkával před sebou. Docela zážitek.

      0 0
    • Chiron  

      Na zimu většinou nechávám to co jsem tam měl. Vozím širší pláště, takže je vždycky na zimu podhustím jak to jen jde a jezdím. Ale na uježděném sněhu a ledu, kde se nesolí a jen se sype štěrk, kterého je tu všude dost bych uživil i pláště s hřeby. Ale kvůli ceně, váze a tomu kolik za tu zimu najezdím sem je ještě nekupoval. Ale letos ještě nevím co obuju, zadní Conti RK2,2 mám sjetý a pořád se nemůžu rozhodnout jestli obuju MK nebo zase RK. XKing který chci zkusit stále není v prodeji.

      Možná na zimu by byl zajímavý tenhle http://www.conti-online.com/…nter_en.html ale fakt nevím kam by se mohl hodit, jestli do města nebo i na zledovatělé cesty, ale zase je to novinka a kdoví kdy ho pujde sehnat.

      0 0
    • mr.nikdo  

      ja letos chci zkusit Michelin XC Trail :) tak jsem zvedav jak se zrakvim…

      Loni jsem v zime jezdil Schwalbe Terra Cruiser a to bylo maso…

      0 0
      • maajkee  

        já je na letošní zimu taky koupil, tu drátovou verzi z kupkola za 175,– Kč :) Loňskou zimu jsem na nich celou odjezdil a v pohodě. Vážej ani ne 600g a záběr maj celkem dobrej a není mi líto je v těch sračkách jezdit :)

        0 0
        • mr.nikdo  

          ja ji koupil taky :D

          mel jsem je puvodne na novym kole a kdyz odesel zadek, tak sli komplet novy pneu…

          predek jsem nechal na zimu a jen koupil novou dozadu :-)

          Co jsem je jezdil, tak ten zaber fakt super a cena…

          0 0
      • TC  

        Já Country Trail jezdil letos od 1. března a musim říc, že na (umrzlý)snížek po lesních cestách to je málo. Vepředu jsem měl XC AT a padal jsem jak brambora :)

        0 0
        • mr.nikdo  

          na zmrzlej verim, ale to je malo gum co to pobere…

          no uvidime kolik bude snehu letos, kazdopadne na bahno jsou dobry

          0 0
          • TC  

            upřesním to…1–7cm sněhu s umrzlým škraloupem

            0 0
    • Lister  

      Na rozsolené silnice a neuježděný sníh neplatí nic, tam je to skoro jedno a stejně to ani pak není moc o jízdě.

      Používám Continental MK 2,4, protože je to jediné využití, které jsem pro ně po zkušenostech nelezl a abych je vyhodil, byly moc drahý.

      0 0
      • drood  

        Na rozsolené silnice a neuježděný sníh platí žiletky. Proříznou se na asfalt a drží stopu, široké gumy plavou…

        0 0
    • Vilém  

      Hreby. Aspon dopredu.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Rychlej Turisto, kde jsi!:DD

      0 0
    • novas32  

      Zdar všem.

      až do středy, kdy jsem se 2× cestou do prace zle rozbil na ledu, jsem pláště s hřeby neřešil. tuhle zimu už hrotit nebudu, ale přístí už na kolo bez plášťů bez hrotů nesednu. trasa kombinovaná, tedy mokrý nebo rozsolený asfalt, sněhová břečka, ujetý zmrzlý sníh, někdy náledí. nikdy nebude celá cesta po sněhu, asfalt tam bude s největší pravděpodobností vždycky.

      ocením nějaké finančně přijatelné návrhy na vyzkoušené a ověřené pláště, se kterými máte dobré zkušenosti.

      díky.

      0 0
      • novas32  

        edit… bez plášťů s hroty :)

        0 0
      • Rychlej turista  

        Totok

        Mám na nich přes 3 000 km a zatím bez známek opotřebení :-)

        0 0
        • novas32  

          jelikož se neorientuju v cenach, co tahle zaležitost stojí, jsou za slušné peníze? předpokládám, že bude jiný plášť na předek a jiný na zadek, že jo?

          0 0
        • Tencovozikmin  

          no taky zacinam pokukovat po gumach s hroty. Da se stim jezdit i po suche silnici? Nebo co pouzivate na mtb v zime?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Dá, bez problémů. Letos jsem na nich vyjel v úterý 2.12. a sundám je až na jaře. Drtivou většinu tak najíždím na asfaltu. Výhoda je, že máš kolo nepřetržitě pod kontrolou a nerozbiješ se na nečekaném kousku ledu na jinak suché silnici.

            0 0
            • hawrda  

              Muzes na nich vyrazit do Moskvy a uzit si zimni bajk.

              0 0
            • antt  

              neklouže to na suchém asfaltu?

              0 0
              • Rychlej turista  

                Je to tvrzená ocel, takže když to řádně naklopíš v ukrutné rychlosti, věřím tomu, že to uklouznout může. Proč by to ale v zimě někdo dělal?

                0 0
                • antt  

                  no kdo ví, každý rok hledám nějaké proti, abych si je nekoupil, ale letos asi podlehnu SCHWALBE Ice Spiker Pro

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tyto jsem původně chtěl, mají karbidové hroty, ale neměli je, tak jsem nakonec vzal ty kontíky a jsem rád. Váha přijatelná a hlavně docela jedou, což mě dost překvapilo.

                    0 0
                    • antt  

                      dnes už s dostupností není problém, spíš ta cenovka je šílená. 1800,– za kus je slušná darda, ale v zimě se tak rychle nejspíš nesjedou, tak by pár let posloužit mohli

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        To nesjedeš, ty pláště jestli pojdou, tak na celkovou sešlost stářím :-)

                        Další obrovská výhoda, kterou jsem u nich nezmínil, je poměrně velká jistota, že s nimi nechytíš defekt. To už bys musel najet na nevímco :-)

                        0 0
                        • antt  

                          tak to by se hodili koupit i bazarové kousky, sem tam se nějaké objeví

                          0 0
                          • pee.tr  

                            Nedávno se tu objevily na bazaru, tak jsem je hned vzal :-) Za dvojku oba a jsou jak nový. Hmotnost je téměř jak běžné letní pneu.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Jak jedou? Já je mám na plečce, kde jsem je vyměnil za letní Pythony a nějak pomalejší mi nepřijdou. Ale na plečce se to těžko porovnává.

                              0 0
                            • antt  

                              myslíš ty sch.spiker pro? Za dvojku to jde, si tak říkám, že prodat pujdou vždycky, tak by to nemusela být marná investice i za ty nové..

                              0 0
                              • pee.tr  

                                Ano PRO. Ty nePRO jsou drátové a podstatně těžší, pokud vím. Možná mají i hroty z těžšího a měkčího materiálu (to jen tuším). Bohužel jsem se s nimi zatím jen otočil na dvoře na betoně. Čekám na sníh. A navíc jsem je nazul na záložní těžší kola, abych mohl i před vyjížďkou rychle jen prohodit kola, což možná nebude optimální, když je člověk z léta zvyklej na lehčí záplety.

                                0 0
                                • antt  

                                  tak pak napiš, jak si spokojenej :)

                                  V zimě to stejně není na kdoví jaké poježdění, aspoň si člověk k tomu pojídání cukroví trošku mákne :)

                                  0 0
                                  • pee.tr  

                                    Tak tedy konečně píšu. :-) Dnes cca 50km z 480ti až do 870m.n.m, tedy i sem tam slušné stoupání pod vrcholkem (kdo zná Kohout). Čekal jsem to horší. Pokud člověk nejede zrovna po silnici, nebo neštrejchne šutr pod sněhem, tak ani neví, že jede na hrotech. A to jezdím běžně FRM5 a tyto ice spikery jsem si dal na stará těžší kola remerx dragon. Spikery dovolí především super záběr (místa, která občas nedám ani v létě na pythonech, jsem dnes vyhrabal až nahoru) a slušné zabrždění. Na vrstvě lehce ujetého sněhu (jedna stopa od auta na lesní asfaltce) trochu tancují, jak se ten sníh trhá, ale v případný smyk se o něco snáz koryguje, jak se zachytí hroty o pevný podklad. Rozhodně to ale neznamená, že by někde neuklouzly. Především na málo ujetém a zároveň rozježděném sněhu v okolí města moc dobře nedrží. Celkově jsem spokojen. Bohužel mám srovnání jen s plášti python, cobra, apod. Takže nemohu ríci, jak velký rozdíl působí samotné hroty, protože je dost dobře možné, že některé vlastnosti jsou způsobeny již samotnými gumovými špunty.

                                    0 0
                          • jIrI___  

                            Na bazaru jsem lehce jeté Ice Spikery koupil za 45€/pár. Oproti letní kombinaci NN 2,25" a RaR 2,25" jsou samozřejmě pomalejší. Hlavně jsou ale neskutečně hlučné. Za minulou zimu jsem na nich najel ukrutných asi 80 km abych zjistil, že na zimní jezdění opravdu nejsem stavěný :D

                            0 0
          • DADMTB  

            Tak já mám toto, do volného sněhu není, ale asfalt a led v pohodě, jen je potřeba uvědomit si fyzikální zákony :-). Na sucho (nebo tedy bez ledu a sněhu) vyšší tlak, na led a sníh ubrat. Váha vyšší, ale to potom na jaro pojede na lepším kole úúúplně samo:-).

            0 0
          • dr nick riviera  

            za me kenda klondike, podepisu se pod to, ze mas nad kolem kontrolu, nevyhodou je poradna makacka na asfalte + zvukovy doprovod (pasove vozidlo), na druhou stranu je to slusne budovani obecne vytrvalosti jak se pise vys:-)

            0 0
    • ClAyD  

      Mě přijde na zimu ideální butylovej lepivej Minion :D Výrazný podélný výstupky skvěle bočně drží, 42a směs podrží na mokrých šutrech, kořenech nebo třeba kočičích hlavách a butylová výztuha ti dovolí nafoukat extra nízkej tlak. Možná jsem blbej, ale žádnej rozdíl v rychlosti nepozoruju :D

      0 0
      • novas32  

        no mne jde spis o led. prejel jsem rozhrani mokra silnice – led, nebyl absolutne videt a v mziku jsem sedel na prdeli, jak mi ujel predek. bez jakekoliv sance na to to srovnat. podotykam, do kopce a pri minimalni rychlosti. podruhe daleko hur, navic na miste, kde jsem to cekal, z kopce, jel jsem max 8–10 km/h, opatrne a stejne jsem lehnul. a zase predni kolo…

        o vahu mi az tak v zime nejde, kdyz nasype, stejne se mi cestou na kolo nalepi 5 kilo sracek…

        0 0
        • ClAyD  

          V tom lepivá směs hodně pomůže, ale na ledovku už to chce spíš hřeby no…

          0 0
    • vp2  

      Uvažuji taky o nějaké gumě s hroty, ovšem pro 27,5er je nabídka dost omezená. Podařilo se mi najít jen SCHWALBE Ice Spiker. Nevíte někdo o jiné (cenově příznivější) variantě či jiné značce v tom kompromisním rozměru?

      0 0
      • Džey Ár  

        Doporučuji UST tlustý plášť, odvrtat, zajít do železářství pro vruty (dobré jsou texy), v drogérce přibrat chemoprén, nahodit , přidat mlíčko a jedem :-)! Je to super hlavně na led, na sníh je dobrý normální plášť, ale žádný traktor, musí být hustý vzorek.

        0 0
        • jIrI___  

          Ale ta drbačka s tím… Loni jsem se do toho celý nadšený pustil a po našroubování vrutů do 1/3 pláště letěl plášť do kouta, je tam doteď :D

          0 0
          • antt  

            nápodobně taky zhruba jen do třetiny, ale v koutě mi leží už tak patnast let :)

            Ještě starý panaracer fire xc pro 2.1 s červeným bokem. Těch figur měl hodne a byla to děsná piplárna.

            Dnes bych na ty vruty vzal aku šroubovak

            0 0
            • pitos  

              Zase tak hrozné to není.Když jsem je vyráběl, tak mi to zabralo dohromady tak 4hodinky čistého času…350 vrutů v každé gumě.

              Kdybych to dělal „Gazmanovou metodou“ tak to jde určitě ještě rychleji protože se nemusí předvrtávat.

              0 0
              • antt  

                už si to vybavuju, šlo by to dohledat v galerce, nevrtal to skrz, ale z venku do špuntů, taky možnost

                0 0
                • pitos  

                  jj a poté odstranit hlavy. Hlavní výhodou je, že se nemusí vkládat ochranná vrstva mezi gumu a duši.

                  0 0
                  • antt  

                    jen ta piplačka s tím no.. :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Imho mensi…ale daval to do gumy s vysokyma spuntama…zavrtal kupu samorezek a pak to ucvakal…

                      0 0
                      • antt  

                        našel jsem si to, zabrušoval tomu špičky, co trčely dovnitř a pak to pár otáček vyšrouboval ze špuntu ven. IMHO maximální piplačka :) Ale co do funkčnosti a hlavně váhy asi nejlevnější možné řešení. Jen to chce to nadšení a nemít ruce od houen :)

                        0 0
    • krab007  

      Oživím staré téma. Někdo se zkušenostmi se Schwalbe Marathon Winter? http://www.kupkolo.cz/…nter_z97059/ Potřebuju něco na bezpečné zimní dojíždění do práce. Cesta je z 90% po asfaltu, sníh je u nás pár dní v roce. Většinou celou zimu mokro, sem tam to navečer nebo ráno umrzne. Vydrží tyhle gumy s hroty dlouhodobé používání na asfaltu?

      0 0
      • Johnnyxjr  

        Podle me jsou to vyhozeny penize kolik dni v roce mas snih nebo led na silnici bral bych je pouze v pripade ze mas druhej nevyuzitej par kol a 2 dva litry navic.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Podle mne je vyhozenych par dni v roce kdyz si na ledu dolames kostru:)

          0 0
        • krab007  

          Právě proto se ptám, jestli s nimi má někdo zkušenost na asfaltu. Sníh u nás sice není, ale ledovka je mnohem horší a navíc nevyzpytatelná. Ve městě jsou třeba silnice jen mokré (nasolené), vyjedu z města a tam klouzačka jako prase… Loni jsem to takhle asi 3× za zimu položil a znovu se mi fakt nechce. Radši budu ****** hřeby na suchým asfaltu než abych si na pěti metrech ojedinělý klouzačky někde na mostě rozbil hubu :D

          0 0
          • DADMTB  

            Právě tam ty hroty pomůžou, mám to vyzoušený – přechod asfalt – námraza fungují super.

            0 0
      • skorpion  

        Jazdim na Fat Albertoch celorocne a v zime nie je problem. Na namrznutom snehu to chce trosku opatrnejsie, ale zatial som nemal problem

        0 0
      • scota  

        Continental Top Contact Winter Premium – zimní gumy bez hřebů:

        http://www.continental-tires.com/…ter2-premium

        0 0
      • DADMTB  

        Jezdím je, tedy ve chvíly kdy začne mrznout a je sníh. Na ledu jsou perfektní, sníh zvládnou taky ale ne hluboký, břečku dávají, ale vzorek se umí zalepit tak chce to trochu hlídat, na asfaltu pozor – na náklony, přímý směr pohoda, do zatáčky s rozvahou no jako v autě no:-). Dá se pracovat s tlakem, když vím, že je sníh a led uberu tlaku, když je víc asfalt pridám a jedou po středu pláště a „nehučí“ tolik. Jinak když jedeš po asfaltu je to jak BVP…na zamrzlém jsou fakt supr – prostě po městě, do práce, když je vyšlapaná pěšina určitě se dá i les ale uplně volný terén ne. Mají i náhradní hroty a doplňoval jsem zatím asi dva. Jinak mam dobrou zkušenost i s Hutchinson Toro jako bezduš míň tlaku a sníh v poho. V zimě to střídám:-)

        Ta fotka předního je nějak prohlá asi efekt:-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj mám dotaz jaký 26" byste mi doporučily pro tuto zimu. Na současném zimákovy mám 2.0 Race Kingy Performance verzi a dneska už docela klouzaly. Mám to jen na ježdění po asfaltu a lehký terén. Cenu by si představoval kolem 500KČ/ks.

      0 0
      • Smazaný účet  

        To si počkáš…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak pokud nebude odpověď tak koupím něco jako X Kingy 2.4.

          0 0
          • pepek  

            On to myslel tak, že když se zeptáš kluků, tak se dočkáš dřív. Babám je už zima, ty už teď moc nejezdí.

            0 0
          • mirabike  

            XK 2.4 jsou v zimě i na sněhu super, ale je potřeba mít verzi s BlackChilli směsí, takže buď Protection, nebo RaceSport

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak to už můžu rovnou koupit ty s hřeby. No zkusím obyč. na to moje ježdění je to až moc dobré.

              0 0
      • zdenal8  

        Já bych to nehrotil. Teď sice sníh je, ale už to začíná tát. Ale naposled když nasnezilo, tak jsem na 26" měl geax saguaro a nebyly špatný. Ve sněhu sem s tím v pohodě vyjel až na křížový vrch. Víc sem na sněhu nestihnul. Všechno to roztalo.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak nehrotím to ale chtěl bych mít trošku více jistoty, teď mi občas klouzne na uježděném sněhu.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Na ujetem a zledovatelem drzi jenom hreby…pak dloooho nic, pak hruby vzirek rychle nasledovam vsim moznym…

            0 0
      • krab007  

        Za tu cenu asi nic skutečně zimního nepořídíš. Radši kup něco s hroty na předek a vzadu si nech to co máš. Já teď vozím na 29 kole vepředu Schwalbe Marathon Winter a vzadu jsem nechal Maxxis Ikon a zatím spokojenost. Jen včera už nasněžilo tolik, že se i ten Marathon Winter zalepil a hroty se neprokousaly až na asfalt. I tak je to obrovský posun oproti Ikonům na předku. 90 % mých pádů na ledovce nebo sněhu zapříčinilo podklouznutí předního kola, což jsem eliminoval. Podklouznutí zadního kola je nepříjemný, ale na zem tě to jen tak nepošle.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak já měl v plánu něco širšího přece jen 26 2.0 jsou docela úzké a širší grip by se mi možná hodil i terénu. Chtěl jsem něco jako X kingy, ty by se daly sehnat kolem 500KČ/ks, hroty jsou pro mě zatím zbytečné.

          0 0
          • krab007  

            V kyprým sněhu drží všechno co má nějakej hrubší vzorek ± stejně. Na náledí a různých zmrazcích nedrží nic a je jedno jestli to má na šírku 1,6 nebo 2,4. Jestli jezdíš v zimě denně, tak za ten klid na cestách ten příplatek za hroty stojí. Na druhou stranu denně potkávám babky na různejch ukrajinách a sobi 20 který si to valí na úzkých sjetých zpuchřelých užovkách sníh nesníh, nálední nenáledí.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jj tak denně 20km do práce a víkend, tak těch 100km. Jezdím teď hodně opatrně těch 20km max. Ale máš pravdu mrknul jsem zběžně po čem jezdí lidé kolem mě a většinou to jsou trekové pláště.

              0 0
              • zdenal8  

                Ty jo ty to píšeš, jako kdyby tu bylo sněhu kdo ví kolik. Za dva dni bude po sněhu, už teď je to břečka. Zbytečný kupovat honem jiný pláště. Nech tam co máš. Na sníh to trochu ufoukni.

                0 0
            • Paua  

              Za mě jedině hroty, nejlépe Wolframkarbid, jezdil jsem ice spiker od Schvalbe a nedám na ně dopustit na ledu to drží jak přibitý na mokrých kořenech také, smeká se to po kamenech a kostkách, po asfaltu to nejede a chrastí to. Teď mám objednané nové 29 z Německa i s dopravou lepší cena.

              0 0
            • Paua  

              Za mě jedině hroty, nejlépe Wolframkarbid, jezdil jsem ice spiker od Schvalbe a nedám na ně dopustit na ledu to drží jak přibitý na mokrých kořenech také, smeká se to po kamenech a kostkách, po asfaltu to nejede a chrastí to. Teď mám objednané nové 29 z Německa i s dopravou lepší cena.

              0 0
      • DADMTB  

        Zatím jezdím na Hutchinson Toro hardskin 26"-2,15 a jezdí v tomto sněhu fakt v pohodě… vím asi máš představu širší plášť…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Zdravim vaechny bajkery, bajkerky.

      Resim tu vec a to to.

      Co by bylo lepsi na zimu po Praze v provozu na fullu;27,5 jezdit za plaste?

      Mam tu XC SCYLLY 2.25 a nebo MAXXIS 2.6 s trochu drsnejsim vzorkem samo.

      Diky za odpovedi Alex

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.