• PaveL159

    Zdravím chtěl jsem se jen zeptat jaké pláště na Mtb 26" by jste doporučili potřeboval bych něco aby to podrželo v suchu i v mokru aby to bylo lehké ale abych s nimi mohl jezdit i po silnici. Cena tak do 1000 za jeden plášť potřeboval bych přední i zadní

    Díky moc

    0 0
    • scota  

      Tak to jedině Schwalbe Nobby nic ;-)

      0 0
    • Rubi  

      mam na prodej nobby nic, kdybys mel zajem tak napis na mail, ktery mam v profilu ;)

      0 0
    • Necris  

      Aby to podrželo na suchu i na mokru a jelo to po silnici, takového neexistuje nic.

      0 0
      • epsilon  

        jak rikas .. resenim je .. nejezdit po silnici :D

        0 0
      • JakeF  

        Rocket Ron to splňuje velmi slušně…

        0 0
        • Azmir  

          X-king taky :)

          0 0
          • JakeF  

            Proč si dobrovolně kupovat plášť, kterýmu se trhaj figury?

            0 0
            • Azmir  

              Když někdo neumí jezdit… Já s tímhle problém nemám.

              0 0
              • jIrI___  

                Asi tomu málo nakládáš :)

                0 0
              • JakeF  

                Nojo, já zase znám lidi, co se Schwalbe ani jinýma pláštěma figury netrhali a s X-Kingama během prvních pár set kilometrů hned několik… Takže je asi jenom moc šetříš.

                0 0
                • MlokCZ  

                  V mojem okolí pozoruju to samé. Na Schwalbe žádný problém a po přechodu na RK se figury začaly trhat.

                  Sám otrhané figury na RK nemám, ale taky na celopevňáku tomu moc nenakládám.

                  0 0
                  • Atilla  

                    U nás tedy všechny šváby na zadku otrhané. MK2 protection jsem na xc jak orval figury, tak vytrhnul patku.

                    0 0
        • maajkee  

          Cože? :) Po silnici mi teda příjde RoR dost špatnej, mám ho teď vepředu i vzadu a oproti RaRu co jsem měl vzadu předtím je to o dost pomalejší a hlučnější. V terénu ale drží líp, ale oproti Nobbymu co jsme měl vepředu předtím zas RoR drží míň :)

          0 0
          • JakeF  

            Já je teď vez i na dva závody, co byly převážně asfalt/šotolina a rozhodně mě nebrzdil… A to jsem byl dlouho zvyklej na RoR/RaR, naopak mi teď přijde, že mi to jezdí líp, ale to je hlavně otázka aktuální formy… Ale jsem ochotnej věřit, že když se víc nafouknou, tak to žvejkání figur už bude problém.

            0 0
            • MlokCZ  

              Co se týká rychlosti na tvrdém povrchu, tam s RoR vzadu problém nemám. Oproti RaR je v rychlosti rozdíl minimální.

              0 0
              • maajkee  

                Divný, mně příjde že má RoR po asfaltu fakt daleko větší odpor než RaR. A na asfaltu strašně hučí :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Bzučí, vibruje, žvýká se při ostřejším záběru, ale jede pořád výborně. Rozdíl mezi RoR a RaR na zadním kole na asfaltu nedokážu změřit (je na to moc malý).

                  Pro srovnání, rozdíl RaR 127tpi x NN na zadním kole už změřit dokážu jednoznačně.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Asi jsem na to žvejkání už zvyklej :D. Dneska jsem vez na zadku zase asi 1.3 atm, protože jsem byl línej foukat a venku bylo mokro… V terénu to je fajn a nutí to jet čistě :).

                    0 0
                  • maajkee  

                    Však říkám, že já to zase citím dost podstatně, do prudkých asfaltových stoupání mi to příjde nejmarkantnější, RoR se prostě žvejká a to vozím RoR bezduše a RaR jsem vozil s duší.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To, že se žvýká ale vůbec neznamená, že bude na celé trase znatelně pomalejší.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Pomalejší na celé možná nebude, ale rozhodně se mi s ním po asflatu jede hůř :) V terénu i na lesních cestách jede parádně.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já nejsem měřitelně pomalejší ani v tom výjezdu po asfaltu, kde žvýkání vnímám.

                          Ale taky mi to žvýkání a ještě více vibrace štvou.

                          0 0
                          • maajkee  

                            No možná to žvýkání a vibrace u mě působěj jako psychologickej zpomalovač :)

                            0 0
      • PaveL159  

        tak já to upřesním chtěl bych aby to hodně dobře drželo na suchu,štěrku a jehličí ale zároveň když vjedu někam do bahna tak abych si nepřipadal jak na ledu

        0 0
        • nox159  

          NN/RR :)

          0 0
          • JakeF  

            RaR v bahně nic moc, NN/RoR nebo RoR/RoR by bylo lepší, nic nepsal o tom, že by potřeboval dlouhou výdrž :).

            0 0
            • MlokCZ  

              Ale zase RoR vzadu na asfaltu bída s nouzí. Musel bych jezdit hodně bahna a hodně mála asfaltu, abych vzadu dal přednost RoR před RaR.

              0 0
              • JakeF  

                V čem myslíš bída? Napadá mě, že kdyby se hodně nafouk, tak se ty figury asi žvejkaj fakt dost, ale při nízkým tlaku jsem pocitově od RaR rozdíl nepoznal. Spíš bych pro RoR vzadu viděl problém s bržděním, jde dřív do smyku a má tendence ustřelovat do stran, přesně opačně, než na předku, kde je ale nasazenej obráceně… Ale záběr má fakt suprovej, pořád se nemůžu rozhodnout, jestli příští rok neobuju RoR/RoR už natrvalo. Určitě to vyzkouším, ty 2013 by se mohly chovat dost jinak… I když zase na 29eru nebude takovej nedostatek gripu, jako na 26".

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vzadu foukám většinou 30psi a při tom se při záběru na asfaltu ze sedla žvýká už opravdu hodně (na žvýkání pláště při záběru moc citlivý nejsem, vlastně první plášť za poslední několik let, který mi tohle dělá).

                  A ještě navíc dost často hodně výrazně vibruje (nejvíce v té stejné situaci, tedy při větším záběru).

                  Dokáže mi to vytočit i v krátkém asfaltovém výjezdu (typu 200m délky). A těch několik jezdím pravidelně.

                  Třeba NN je vzadu v obojem daleko lepší (méně se žvýká i méně vibruje, i když už také jsou u něj vibrace znatelné).

                  I HD je v tom lepší.

                  V obojem sice nejspíš bude 2013 model RoR lepší, jak ale není k mání pro mě v jediné rozumné verzi, tak tím u mě RoR zkončil (jak jsem tu psal, nakoupil jsem pár kousků současného UST RoR na přední kolo do zásoby).

                  Chtěl bych rozhodně UST verzi, úplně v nejhorším 26" 2,25 snake skin. Nebude k mání ani jedna.

                  Já jsem ale pro rychlejší variantu plášťů s RoR/RaR spokojený. V bahně jezdím naprosto minimálně, oproti tomu asfalt nějaký i na fullu najedu (i když zase ne až tolik).

                  A co se týká 29tky, tak tam je RaR vzadu ještě více v pohodě, díky větší mezeře ve vzorku oproti 26" drží fakt dobře a i to čištění vzorku je mírně lepší než u 26" verze.

                  Tím hlavně chci říct, že u 29tky nový RoR dozadu téměř postrádá smysl.

                  0 0
                  • JakeF  

                    No, to teoreticky i u 26", ale v záběru v terénu je RoR o level jinde než RaR, ani nemusí být bahno… Ještě uvidím, až vyzkouším RoR/RaR a RoR/RoR, jak sám píšeš, ty pláště jsou v 29er verzi trochu jiný. Zase si řikám, že možná díky tomu mi nebude vadit ta nová verze RoR na předku, pokud nezačne ustřelovat, zase mě v neděli letošní RoR pěkně podržel, když na štěrku začal nedotáčet místo aby ustřelil…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pro 26" se záběrem v terénu souhlasím (i za sucha).

                      Ve 29" je ale i v terénu záběr RaR 2012 fakt dobrý, proto taky pořád nadávám na záběr 29" RK protection :-)

                      0 0
              • maajkee  

                Tak tak, mám stejnou zkušenost, RoR po asfaltu fakt nic moc.

                0 0
                • Atilla  

                  Nasaď nevegal v butylu, dej 50km a přehoď na Ror a uvidíš jak pojedou.

                  0 0
            • nox159  

              predek mu prece bude drzet jinak chapu jak to myslis ty a myslis to dobre, ale jiste taky vis ze je to nesmysl… :)

              0 0
              • JakeF  

                A tak je i není… Výdrž je proti RaR tak 2/3, což zas není tak katastrofický, i když ani RaR nevydrží moc :D. Pak už je to jen otázka preferencí, má na zadku svoje klady i zápory.

                0 0
                • nox159  

                  samozrejme je to otazka preferenci… ty vis nebo mas predstavu jaky bys chtel zadni plast budes mit pro sve jezdeni jiste vyhranenejsi pohled na to a presne budes vedet jake vlastnosti chces… v tom ja mam laxnejsi pristup nez ty ale porad vim proc bych ktery plast zvolil on nema predstavu vubec…

                  RoR jsem nazouval na obe kola kdyz bylo mokro… nez jsem zjistil ze se tady na nich neda jezdit… ( subjektivni nazor)

                  ono je to dost subjektivni na tuhle vetu odpovedet…chtěl bych aby to hodně dobře drželo na suchu,štěrku a jehličí ale zároveň když vjedu někam do bahna tak abych si nepřipadal jak na ledu pokud bych to prenesl na sebe tak ja vlastne hledam to same at mi to drzi za sucha v lese na jehlici korenech a za mokra at hned nelehnu… a zatim na tohle mi absolutne vyhovuje HD/NN ale kdyz bych se na tohle zeptal treba rychleho turisty ( nechci teda mluvit za nej pokud je to jinak tak se omlouvam) ale ten by na stejne vyuziti vilil RK/RK… takze nekdy tezko radit…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Co se týká mokra, tak pokud to má slušně držet, tak se dá rovnou cokoliv v pacestar směsi škrtnout a musí se sáhnout aspoň po trailstar směsi.

                    0 0
                  • Derwen  

                    Já vozím RK/RK v kevlaru cca 3 týdny, z toho poslední jsem na dovolené v Beskydech a zatím naprostá spokojenost, až na úplné bahno samo sebou…

                    0 0
    • Martin  

      za každé „by jste“ bůh zabije koťátko

      jinak RaR/NN. akorát to hůř pojede po cestě

      0 0
      • jIrI___  

        Zas taková hrůza to není, ale spíš bych dal na předek RoR.

        0 0
        • Martin  

          ad cesta – myslím asfaltku, silnici.

          0 0
      • jesperx  

        „cesta“ je dost široký pojem ne?- od asfaltové po rozbitou polní…

        0 0
    • OCG  

      A co takhle WTB Bronson?

      0 0
      • sjusko  

        Povím ti o víkendu včera mi přišli.

        0 0
        • OCG  

          mně přišly už minulý týden, ale bohužel házely, takže dnes odešly na reklamaci. S obchodníkem super domluva.

          Co se týče recenzí na mtbr.com a zkušeností lidí, s nimiž jsem mluvil, mělo by jít o skutečné univerzály podobné Weirwolfům, jen s lepší čisticí schopností.

          0 0
    • scalar  

      Racing Ralph 2012 nebo Maxxis Ikon, vždy na obě kola.

      0 0
    • PaveL159  

      takže teď se rozhoduji mezi NN/RaR,RoR/NN­,RaR/RaR a nebo RoR/RaR

      0 0
      • PaveL159  

        napište někdo jakou kombinaci z těhle uvedených a nebo navrhněte jinou

        0 0
        • JakeF  

          Zkus RoR/RaR, samozřejmě EVO verze, Performance nebrat… Je to taková univerzální kombinace, se kterou chybu neuděláš a pokud ti něco nebude sedět, tak už se pak bude radit snáz…

          0 0
          • PaveL159  

            dobře díky za radu :)

            0 0
          • MlokCZ  

            Ještě bych si rozmyslel také jakou verzi. Aby obyč verzi hned nezničil a nedivil se, že nic nevydrží (nedělám z toho obecné pravidlo, někomu může vydržet i obyč verze dlouho).

            0 0
            • PaveL159  

              tak já jsem zatím ani jeden plášť neprorazil

              0 0
              • MlokCZ  

                To jsi ale také ještě nejezdil žádné 127tpi Schwalbe…

                0 0
                • PaveL159  

                  to ne no ale myslel jsem tím že nejezdím zase nějaký sebevražedný cesty i necesty

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To ani není třeba. Říznout se dá zadní snadno např. v kamenitějším výjezdu, kde jsou ostřejší šutry.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Přesně, nejsnáz se dá říznout na hrubější šotolině…

                      0 0
            • JakeF  

              No, je fakt, že u 14-letýho jde předpokládat, že nebude jezdit žádný vraždy, zato to bude dost prasit mizernou technikou a počítám i na vysokým tlaku, což nejlehčí Schwalbe nemaj rádi…

              0 0
              • PaveL159  

                zase tak mizernou techniku nemám a tlak v pláštích mám podle toho kde jezdím

                0 0
                • JakeF  

                  To jsme si v tvým věku mysleli všichni, nic ve zlým :). A tlak teda kolik tak cca?

                  0 0
                  • PaveL159  

                    to přesně nevím foukám to jen tak by oko

                    0 0
                    • JakeF  

                      A když to zmáčkneš palcema, jak daleko se dostaneš od ráfku?

                      0 0
                      • PaveL159  

                        gumu promáčknu tak o půl cm

                        0 0
                        • JakeF  

                          Takže foukáš hodně…

                          0 0
                          • PaveL159  

                            když jedu po silnici do lesa dávám méně

                            0 0
                            • JakeF  

                              Pro zajímavost, já teď přední promáčknu na ráfek, zadní těsně od něj… Čím líp umím jezdit, tím míň foukám.

                              0 0
                              • PaveL159  

                                no já neříkám že mám nějakou extra techniku takže foukám víc a ještě se bojím že cvaknu duši

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Takže jsem to napsal správně… Možná to vyznělo blbě, ale já to fakt nemyslel nějak špatně. Počítám většina z nás v tvým věku jezdila stejným stylem. Ti, co v tomhle věku už umí jezdit dobře, tak se nechodí ptát na net, co za pláště ;-).

                                  0 0
                          • PaveL159  

                            taky záleží na váze jezdce

                            0 0
                            • JakeF  

                              Počítal jsem, že ve 14ti letech cyklista nebude vážit moc…

                              0 0
                              • PaveL159  

                                jasný no ale když nafouknu míň tak vždycky cvaknu duši

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Já byl ještě před pár lety schopnej se 2,0" pláštěma cvaknout duši i se 3atm :). To se naučíš, toho bych se nebál, jen je možná zbytečný zase rvát tolik peněz do plášťů, který na ježdění při vyšším tlaku nejsou moc stavěný, rychle sjedeš střed a navíc při vyšším tlaku a s duší se nechaj snadno propíchnout. Na tohle používání by nemusely bejt špatný ty nový Micheliny.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Já na HT vozil v duších vpředu 30, vzadu 35 PSI a cvaknul jsem jen občas :0) Pak jsem nahodil UST, vepředu 20, vzdadu 25 a cvaknul jsem plášť na druhé vyjížďce :-D

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Tohle jsem tu už párkrát řešil, na to má podle mě vliv tvar patky… Na Bontragerech jsem cvakal plášť každou chvíli, na ZTR tuším jednou a to byla opravdu velká rána o šutr a udělal mi i přes ty dvě vrstvy pláště lehkej vryp do ráfku…

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tak ale 20/25psi když jsi o něco těžší než já je už opravdu dost nízký tlak.

                                      Ono přeci jen na fullu je to asi snažší (cvaknout) díky tomu, že si můžeš dovolit dost rozbitou pasáž na hulváta pustit rovně ve větší rychlosti.

                                      U dušší jsem při 30/35psi sem tam cvaknul. Bez duší při 25/30psi už 5 let bez jediného problému.

                                      0 0
                          • jIrI___  

                            Jasnovidec mezi námi.

                            0 0
                            • PaveL159  

                              tím myslíš co ?

                              0 0
                            • JakeF  

                              Proč? Půl centimetru promáčknutí jsou dost tvrdý pláště… Osobně už se orientuju sám u sebe podle zmáčknutí pláště víc, než podle ukazatelů na pumpách, stejně každá ukazuje trochu jinak.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Hmotnost, duše/bezduše, typ terénu…

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Typ terénu popsal, s dušema jsem počítal když jsem se podíval na bajk a hmotnost jsem počítal nízkou, když mu je 14… Ale tak jasný, že jsem se moh v něčem zmýlit.

                                  0 0
      • Smazaný účet  

        RoR/NN je blbost a RaR/RaR vlastně asi taky.

        0 0
        • JakeF  

          Proč? RaR/RaR blbost určitě není vyjma bahna… A RoR/NN pokud je to myšlený jako NN dopředu, tak mi taky přijde jako slušná kombinace, pokud chce člověk hodně slušnej záběr s jenom malou ztrátou na rychlosti…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já chápu plášť před lomítkem jako přední, plášť za lomítkem jako zadní. A proto mi přijde dávat dopředu RoR a dozadu NN jako blbost.

            RaR/RaR mi přišel dobrý akorát na asfalt, jinak to předek pořádně nedrželo ani na suchu (ale to byly ještě staré RaR – ročník 2008 nebo 2009)

            0 0
            • JakeF  

              Jj, já taky, ale říkám si, že se třeba přepsal… V kombinaci RoR/NN je to fakt nesmysl… Co se týče RaR vepředu, tak já na to mám podobnej názor, ale viděl jsem už dost lidí, co s RaR/RaR jeli opravdu slušný pekla, takže si to na ně počítám chce zvyknout a pak to jde.

              0 0
              • McBlacky  

                třeba na asfaltový kritko bych si dopředu dal RR radši než RoR, drží to o malinko líp, ale ten rozdíl pozná už jen ten komu to občas jde bez brzdy do driftu.

                V terénu je rozumný důvod to, že RR lze méně snadno říznout přes vzorek. Ale to už jsme zase u toho většího pekla :)

                Osobně vozím RoR vpředu stále a do většího bahna je to lepší než NN. Pohledově mi RR přijde nasazený o malinko širší než RoR – někde tu váhu udělat musí :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  U UST verzí mám RoR a RaR stejně široké. Ale také hmotnost je ± stejná (průměrná hmotnost více kusů vychází stejně).

                  0 0
                  • McBlacky  

                    zkusím doma změřit. Šárka vozí UST já TLR. TLR RoR je fakt hodně úzká záležitost

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já mám oboje ve 2,25" a vychází na 55mm (při 25–30psi a 21mm ráfku). A takhle mám už více kousků.

                      0 0
    • Hynas  

      WTB Wolverine, případně kombinace s onanoraptorem vzadu.

      0 0
    • Dejv94  

      Mám dobrou zkušenost se Specialized Fast Trak.

      0 0
    • hary jablonec  

      mně to přijde, že tady neznáte nic jinýho NN a RR. ať projedeš jak chceš starý vlákna. kdysi jsem vozil na předku Maxxis larsen mimo, na zadku Bontrager revolt super xmaxximální spokojenost. Dnes zkouším H. cobra a za sucha dobrej, i když ne tak rychlej jak BR.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Já přešel z IRC Mythos XC na Maxxis Ignitor a pak rovnou na NN/NN, které jsem zůstal věrný. Proč měnit něco, co funguje?

        0 0
        • Rubi  

          skoda ze schwalbe slupky nefungujou, treba papirovy nobbynic v zakladni verzi je do terenu vysmech, to uz se rizne i pohledem

          0 0
          • jIrI___  

            Ony fungují skvěle, ale jen do té chvíle, než se vjede do ostrých šutrů… NN mám na předním kole za sezónu řízlý na dvou místech, RaR na zadku myslím 1×. Pokaždé sešito/podlepeno a funguje dál.

            0 0
            • Rubi  

              super kdyz te postrika mliko x km od domova a ty se musis stvat s nandavanim duse, jen proto, ze si vjel do terenu :D

              0 0
              • jIrI___  

                Nic moc no, ale to už je úděl té nízké hmotnosti plášťů :). Podruhé bych do obyčejné verze asi už taky nešel.

                0 0
          • Smazaný účet  

            Však nesmíš kupovat šlupky. Ty jsem měl jen s dušema na HT, pak jsem přešel na UST.

            0 0
    • Nerez  

      Zdravím,

      poraďte prosím plášť, který má slušnou výdrž. Jezdím na kole do práce, kde je tak 70 % cesty tvořeno asfaltem a ne přílíš kvalitním. Zbytek šotolina a hlína. Na projíždky mířím do lesů, takže tam taky nějaké hlíněné cesty nebo kamenité.

      Micheliny wild racer mi vydrží tak 500 – 700 km, než je úplně smetu. Potřebuju něco co vydrží alespoň přes 2 tisíce km. Vážím 80 kg. Plášť by měl být kevlar, rozměr 26×2.0 nebo 26×2.1. Cena ne víc jak 700 – 800 za plášť. díky

      0 0
      • Nerez  

        Ještě jsem zapoměl dodat, že moc často nejezdím za velkého mokra, takže nějaký extra velký grip v blátě nepotřebuju.

        0 0
      • Dave-geo  

        Hodně vydrží Smart sam v té levnější verzi. Ale moc nedrží a nejede :(

        0 0
        • Nerez  

          O tom jsem slyšel, ale zase nechci nějakej shit. Přemýšlel jsem o Racing ralfu, nebo Conti raceking nebo x-king. Ty prej celkem jedou a mají i slušnou výdrž

          0 0
          • pendergast  

            Vozím Raceking SS a pochybujem, že mi vzadu vydrží 2000 km.

            Na výdrž a do sucha buď niečo od Maxxisu (Crossmark, Ranchero) alebo Kenda Karma.

            0 0
          • Dave-geo  

            Racing Ralph vzadu taky moc nevydrží.

            Ono je to vždy o kompromisu – levný plášť z mizerný gumy většinou vydrží víc, ale zase nejede. Dražší je samozřejmě lehčí a má měkčí směs = vydrží houby.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.