• neznej

    Dobrý den, rád bych si koupil na letošní sezonu nové kolo. Můj rozpočet je 40 000kč. Chci ať se jedná o MTB Hardtrail. Jezdím především terén: silnice, polní cesty, lehčí traily a potřebuji proto, aby kolo bylo rychlé, pohodlné a dobře se ovládalo. Byl bych rád kdyby kolo bylo i lehké.

    Moje výška je 178 cm a váha je 83 kg.

    Zaujaly mě tyhle kola:

    1. https://www.canyon.com/…-8/2619.html?…
    2. https://www.cube.eu/…verdengreen/
    3. https://qayron.com/…mkii-1--p162
    4. https://99spokes.com/…tion-c62-one

    Předem děkuji všem, kteří mi poradí.

    0 0
    • Baf13  

      Do výběru můžeš ještě zařadit

      https://www.cmias.cz/…-2021-l-teal, slušně jsem se zeptal na slevu a nabídka byla 36000,– , ale koupil jsem nakonec jinde za stejnou cenu.

      Kolo mám měsíc a jsem nadšen a reálné má 12kg + bezduše už z výroby.

      U 2 by mě vadila absence pevných os, u kola za 40k už by to měla být samozřejmost.

      0 0
    • kmarik  

      Ahoj všem. Nechci zakládat další téma jelikož se chci ptát na podobnou věc jako kolega. Chci koupit horské kolo do 40 000 kč. Vážím 95 kg a měřím 183 cm. Najedu přes rok cca 1200 km. Vlastním aktuálně 14 let starý Kellys Oxygen 26 palců a chtěl bych kola 29. Vybírám z těchto kol a nevím zda mě uvezou a unesou. Prosím zde zkušené o radu.

      Tady je můj výběr:

      https://www.scott-sports.com/…ke-dark-grey

      https://superiorbikes.com/…ealth-chrome

      https://www.cmias.cz/…-2021-l-teal

      https://www.kellys-bike.cz/…22-d2928.htm

      Předem děkuji za rady a jiné typy.

      0 0
      • adam1  

        Gigant ,ale i to Rozzo je ok

        0 0
      • Baf13  

        Giant.

        Mám ho cca měsíc, a jsem max. spokojený.

        0 0
      • Tomcat  

        Scott , Giant , Spešl atd… a jiné větší nebo velké značky téhle kategorii vynechat přeplácí se zbytečně ta značka.

        Za mě ok mi přjde ten SUP, jinakou jsou opravdu skladem? Protože …na dotaz.. nebo …skladem u dodavatele… nemusí prostě být.

        0 0
        • Baf13  

          Ten Giant je za tu cenu velmi dobře osazený, navíc lehký (12 kg). Já ho koupil za 36, ale i za těch 38 je to dobrá cena, letošní model už stoji 42,5 a kromě barvy je úplně stejný.

          SUP s 30mm nohama na vidlici na jeho váhu?

          1 0
          • Tomcat  

            Ten Giant má sračkovou OEM vidlici, ale RS RockShox Judy Silver TK R je špatná..... tak jistě :-D

            0 1
            • Baf13  

              Já jsem nepsal, že je špatná, stačí číst!

              Na minulém kole jsem měl RS Recon, ale tahle Giantka chodí podle mého srovnání lépe.

              0 0
            • novas752  

              Jenže ta Gaint vidle neni vůbec špatná. Zato Judy Silver je hodně zoufalá věc.

              1 0
              • Tomcat  

                jenže v jakém časovém úseku

                Uznávám že sice Giant pod koncernem Pacifik cycles ale i tak což třeba by mohlo vyplatit i v brzdách, rozhodně tyhle ty komponenty, pokud někdo chce být nezávislý na firmě a vpohodě si to servisovat , na kolo nepatří. Už vidím jak po pár letech tady už někdo zase bulí jak na to nemůže sehnat kupodivu náhradní díly, zatímco na 20 let starou Judy No ještě něco sežene

                0 0
                • novas752  

                  Heh výborně, kup si mizernou tupou těžkou vidlici protože na ní za 10 let seženeš náhradní díly snáze. To je výborný argument.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Jasně jako někdo kdo pracuje v servisu to vidíš jinak. Já to beru z pohledu toho komu pokud ta věc nepraskne, nebo nechce novou tak ho x let v obchodu s tím kolem neuvidí, tedy u takového kola ani na servis.

                    Proto průměrnou vidlici hodnotím jako lepší řešení. Protože dává větší nezávislost na servisu a dodavatelích náhradních dílů. Myslím že v tohle méně může být více. Obzvláště pokud tazatel má … 14 let starý Kellys Oxygen 26… takže asi SR Suntour XCR která na servis fak asi nebyla drahá.

                    0 0
                    • kocers  

                      Skoro věřim tomu, že ta Giant bude pouze designově předělaná nějaká standartní vidlice. Proč by Gaint vymýšlel (v relativně levném segmentu) něco co už je vymyšlené.

                      1 0
                      • Tomcat  

                        Giant je součástí nadnárodní korporace a může si opravdu dovolit udělat komponenty na míru. Rozhodně záměnnost s jinou vidlicí co se týká náhradních dílů ještě nebyl potvrzena.

                        Ona ta vidlice nová, naladěná, funguje dobře. Je i relativně lehká. Jenže tady lidi neřeší vidlice když fungují, ale když nefungují…

                        Jinak majitelé různý atyp OEM tlumičů a vidlicí aď Trek, nebo Specialized po pár letech ódy na servis nepějí.

                        0 0
            • kmarik  

              Koukám, že v cenové relaci do 40 tisíc je hlavně tato vidlice Judy Silver nebo Gold. Takže ta od Giantu je mohutnější…má silnější nohy…ne 30 mm.

              0 0
        • Foose  

          Přesně tak, ja bych šel do decathlonu nebo i rock machine má pěkná kola!

          0 0
        • kmarik  

          Nevím jestli ty kola vůbec jsou. Zatím jsem se jen díval na net z čeho by se dalo vybrat. Může být, že vezmu co bude…

          0 0
          • Tomcat  

            chyba v dnešním čase opravdu vyloženě hledat velikost a skladem, žádný u dodavatele, žádný nadotaz, žádný očekáváme blablabla. reálně by totiž to kolo mohlo být třeba až někdy na konci podzimu narazilo těchto skutečně skladem jsou

            0 0
            • kocers  

              Prosím tě, když něco píšeš, tak se na to soustřeď a přečti si to po sobě. Když pomineme, že si často mimo mísu, tak se to minimálně ze třetiny nedá ani přečíst.

              0 0
    • Vagus  

      Zdravím lidi

      1 0
    • Vagus  

      Zdravím lidi

      1 0
    • Vagus  

      Zdravím lidi . Moje myšlenka byla z prvu stejná jako název této debaty a co jsem prošmejdil Web tak jsem se zakoukal do tohohle :

      https://www.trekbikes.com/…e-7/p/35116/

      Jezdím převážně terén : Krkonoše, Jizerky a občas si zajedu na smrk do bike parku.

      Je to lehce přes 40k ale budu rád za každé rady a tipy , popřípadě jiné varianty kol.

      0 0
    • kamen444  

      Ahoj! Já osobně bych doporučil vyloženě zavedenou značku…většího výrobce…tady se na to nadává, že jsou drazí právě kvůli své značce, nicméně z vlastní zkušenosti je to daleko menší risk než jít třeba do toho rozza nebo qayronu…vývojáři těchto značek jsou opravdu nekde jinde…ty menší značky většinou jen zkopírují ty velké a často dost špatně… za mě seženeš do 40k super kolo…třeba toho gianta…mimochodem tuším že vidlice si giant nechá dělat v suntouru…akorát tam maj normální osy a ne tu zhovadilost…

      0 6
      • JachymP  

        Canyon a Cube patří k největším výrobcům kol, jen pro Tvojí informaci ;)

        1 0
      • novas752  

        Hehehehehe

        0 0
      • skaj  

        Nic proti doporuceni jit do Gianta, ale zbytek je uplnej nesmysl. Pardon, ze to pisu tak otevrene, ale je to vedle jak ta jedle… Genialni vyvojari ramu v hodnote 5k na nem nic zazracneho nevymysleli, jen se plati vyssi poplatek za znacku. Pokud sedi cloveku geometrie, tak na ramu v tehle cenove kategorii nezalezi vubec (v ramci vyberu) a daleko vice uzije lepsi brzdy/vidlici/kola – sem si dosad, co dostane navic za absenci napisu Trek/Scott apod.

        2 0
        • kamen444  

          Hele v pohodě…cyklo je často vkusová záležitost a tisíc lidí, tisíc názorů…na základě sic malých, ale přece jen nějakých zkušeností z práce já osobně souhlasím tady v rozhovoru s pánem, co se tyče výběru kola (rozhovor sic starší, ale v tomto směru stále aktuální):

          https://www.idnes.cz/…_na-kolo_ptp

          1 2
          • esmo  

            :-D

            0 0
          • novas752  

            To je dobrá sonda do minulosti

            0 0
            • JachymP  

              Čábelický tam předpověděl gravel biky, říká jim sice cross, ale trefil to ;) A taky správně viděl výhody větších kol než mtb 26". Co neodhadl je jednopřevodník, tam je úplně mimo.

              Je to jen 10 let a vypadá to jak z minulýho století :)

              0 0
          • LifeIsRide  

            Ty kráso, 10 let starý článek, to je opravdu aktuální…

            0 0
          • skaj  

            Sorry, tohle neni vkusa nazor, ale jen tvoje zakladni neznalost. Michas dohromady full a hardtail za 40. Jo, u fullu zalezi daleko vic na funkcnosti systemu a ma smysl resit znacku/system/na­ladeni atd. Ale o tom se tu vubec nebavime. Proste zakladni HT ram na Treku a Qayronu se lisi geometrii, barvou a hlavne cenou. Funkcnosti v podstate nijak.

            Bez urazky, byl bych zticha, nechci te nejak hanit. Jen jsem chtel uvest na pravou miru to, co pises, protoze si to pak muze nekdo precist a treba tomu i verit…

            1 0
            • novas752  

              Ono ten Trek klidně může být horší, hůře udělaný než Qayron. Například vnitřní vedení maj na nejlevnějších mtb vymyšlený naprosto otřesně.

              0 0
            • TK75  

              To jak jsou trubky profilovaný a poskládaný k sobě, geometrie atd těch věcí je spousta a rámy se liší funkčností potom velice… u ht, kde můžeš mít rám blbě navrženej a tvrdej, že na tom nevydržím dvě hodiny nebo geo co te nikam nepostrčí

              Neříkám že nemůže mít Q zrovna lepší kus než Trek, ale takhle jak to píšeš to zní jako by to bylo jedno a to neni.Na druhou stranu značka Trek nebo cokoliv určitě není záruka že rám bude bezvadnej

              A těžko se to takhle odhaduje…vyzkoušet na delší dobu taky nejde, tak zůstává jen číst recenze těch co mají šanci vyzkoušet …jako Steve z Hardtailparty atd

              0 0
              • skaj  

                K tomu jen par postrehu:

                1. geometrii explicitne zminuju, ale jen jednou v kazdem prispevku, priste se polepsim a zkusim to tucne:)
                2. bavime se o ramu na kole za 40, ne o ramu za 40; tedy temer zakladni rady – to ze se ramy lisi je spis zbozne prani tech, co si takovy Trek/Specialized koupili nez realita:) (pro stouraly – vubec nehejtuju tyhle znacky, nic proti nemam a i jsem je drive jezdil)
                3. v pohodli na HT udelaji nejvic plaste, potom kola + sedlovka a pak teprve prichazi na radu ram (enduro/trail HT jezdim nekolik let, neco o tom tusim:) (jen pro sichr – stale se bavime o ramech na kole za 40 – je tu mala sance , ze to nekomu uniklo:)
                0 0
                • TK75  

                  Sedlovka je teleskopická…ta ti nic neudělá, takže rám a kola…

                  Chápu že když je přesně 40 je třeba delat kompromis

                  Nicméně radši si časem vyměním komponenty na dobrém rámu, než mít rám s chybkama typu moc krátký reach, tak si tam dám dlouhej představec atd

                  Navíc bych i koukal jestli je to x-tá generace, kde se postupně ty různé preslapy vychytávají

                  A věř tomu, že jsem měl těch rámu taky x a rozdíl v nich byl dost velkej…není to zbožný přání, nebo myslíš že jsem takovej blb co si koupí spešla nic moc osazenyho jen proto že je to spešl?Ne…beru ho protože ten rám mi za to stojí

                  0 0
                  • TK75  

                    A třeba Chisel je tak pružnej a prijemnej ht rám, že jsem to nezažil ani s ocelákem.Je i rám od menší značky takovej?To netuším, ale klidně může…ale to jsem psal, je třeba vyzkoušet, číst nebo si říct že je všechno stejný :-)

                    0 0
                    • novas752  

                      Chisel je skvělej pohidlnej rám to ano. Ale třeba Rockhopper z toho nepobral vůbec nic kromě nápsiu Specialized a náležité přirážce.

                      Trek teď žádný podobný Alu HT rám nemá.

                      0 0
                      • TK75  

                        Ale tak to já vím, že je to o kusech a každá značka má něco co se povedlo…a něco ne

                        Když tu napíšeš že kámoš má Qayron crmo a je to fajn tak ti věřím a mám to v paměti…proto je taky dobrý si tu o tom pokecat

                        0 0
                  • skaj  

                    Tak jo, zkusim to potreti – pokud sedi geometrie – ale chapu, to se snadno prehledne:)

                    Nevim, proc sis koupil Spesla, do hlavy ti nevidim a ani nepotrebuju. (A vubec nekritizuji tvuj vyber, evidentne vis, cos chtel) Jen rikam, ze pokud by sis koupil jinou znacku se stejnou geometrii tak poznas prd:) A to bych se klidne vsadil. Kazdopadne cely tenhle argument je nesmysl z hlediska vyberu tazatele, precti si co se tady vybira – zadny postupny upgrade se neplanuje. Navic dodam, ze nejlevnejsi Chisel, co jsem nasel (ale pravda, dlouho jsem nehledal) prekracuje rozpocet o 20% – coz chapu ze na zvyk bikefora je normalni, ale me to tedy prijde automaticky jako neco uplne mimo kategorie:) (A samotny ram je pouhych 75% rozpoctu).

                    0 0
                    • esmo  

                      Hádáte se o hovně pořád dokola. Spíš tazateli poraďte :D

                      0 0
                    • TK75  

                      Stejná geo ti nezaručí stejný profil trubek, tvarování atd to by musela být 100%kopie včetně svaru, materiálu atd Rozdíly jsou a jestli tobě přijde vše stejné tak fajn

                      0 0
                      • skaj  

                        Oukej, beru, zapomel jsem, ze jsem na BF kde se resi zasadni vliv kvality svaru a typu alu slitiny na pohodli jizdy na celem kole za 40k:) V tom pripade se vzdavam dalsi diskuze, protoze jak vsichni vime, placebo funguje a tohle se porazit neda:)) Ale popravde, timhle si me fakt pobavil…

                        0 0
                        • TK75  

                          Píšu profil trubek, tvarování atd je to komplet vše

                          Rám není jen geometrie a moje reakce byla na tvůj příspěvek, že není na funkčnosti rámu poznat nic

                          Takže všechny jsou stejně tvrdé, pevné atd To je nesmysl

                          1 0
                          • skaj  

                            Uz naposled – na ramu na kole za 40k v podstate neni poznatelny rozdil v jizdnich vlastnostech.

                            Za timhle si stojim – pokud se shodne geometrie, pevne osy, atd. tak neni duvod kupovat hure vybavene kolo na hypoteticky kvalitnejsim ramu protoze ma nalepku XYZ. Jeste jednou, bavime se o celem kole za 40k.

                            Zobecnene tvrzeni na libovolne ramy si tam porad zkousis nejak podsunout bokem, nevim proc. Nikdy jsem nic takoveho netvrdil.

                            0 1
            • mais  

              Tak vlastně ti inženýři co navrhujou rámy, definují vnější vlastnosti (o tom tu desítky lidí krafou roky), pak řeší drobnosti, kterých si moc nevšímáte – vlastní frekvence, pevnost rámu (aby se nerozletěl), tuhost, aby se nekroutil, vyrobitelnost za rozumný prachy atd, to dělaj zbytečně ne? Funkčně se rámy v podstatě nijak neliší – doufám, že nejsi strojař ani technik

              0 0
              • skaj  

                No, spis umim cist text a pochopit z nej informaci, a pak si tam neprojektovat veci, co nikdy nezaznely:). Coz tobe jako technikovi evidentne moc nejde…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.