• huld4

    Zdravim,

    Premyslim jestli neprejit z Hardtrailu na full. Momentalne mam Superior XP 930.

    Trosku se bojim toho, ze se pak zbytecne moc nadru. Prece jen nejezdim pouze sjezdy atd..Nektere casti cest jsou i po silnicich i kdyz se jim snazim co nejvic vyhybat.

    Je to velky rozdil nebo to ani nepoznam?

    Popripade co byste poradili za full MTB tak do cca 55k?

    Merim 184 cm a mam cca 84kg.

    Jezdim normal cyklostezky, lesem, atd..takova klasika a obcas bych zajel na nejaky tarily. Zadny velky hroceni..

    Predem diky za rady.

      • Frostty  

        Tak tak, nemět to co mám (viz.profil). tak je doma.

      • Miki Gee  

        https://www.canyon.com/…-al-7-9.html volil bych spíš toto .. spectral už je hodně AM kolo, na tom se dost na cyklostezkách nadře ;)

        • huld4  

          ja prave nechci 29…myslim, ze 27,5 je tak akorat…

          • Miki Gee  

            důvod ? já jsem se svým 29´´fullem 130/130 nad míru spokojen a krásně to drtí i cyklostezky :D

            • huld4  

              uz to je prece jen vetsi…do vytahu se sotva vejdu z 26tkou a celkove jsem naklonene pise 27,5 nez 29…i do auta urcite padne o neco lepe :)

              • BrajenCore  

                Mám 29" a s autem nemám sebemenší problém, pokud to nebude Smart nebo Citigo. :)

                Výtah se dá jistě obejít po schodech. Ale jinak ty asi víš co je nejlepší pro Tebe.

              • Spider_29  

                Vybírat si bike podle toho, jak se vejde do výtahu nebo auta, no to potěš… :-D.

                Jinak 29'' se do auta nevejde o nic hůř než ekvivalentní 26''.

                • huld4  

                  urcite jsem nevybiral podle toho..proste me prijde 27.5 obratnejsi atd.. nevidim duvod jit do 29, ale nikomu to nevymlouvam…ja proste chtel 27.5

                  • huld4  

                    btw..ono po poradne vyjizdce tahnout kolo do 7. patra prijemny taky neni, ale urcite to neni priorita..

    • huld4  

      a nenadru se na tom moc? :) Jinak vypada dobre i kdyz neni z nejlehcich…

      Ma to vubec lockout? Me prijde, ze to moc tech Canyonu do 55k nema…

      • Frostty  

        Mě přechod na obdobný full bolel, ale už jsem si zvykl. Nějaký zamčení to má, ale největší problém vidím v těch defaultních pneu :D, brousit asfalt je s něma porod..

    • huld4  

      nj, ale celkove me prijde, ze i ty predni tacy jsou docela maly…to uz me spis prijde blizsi sjezdu nez tomu HT…Ja hledam nejaky takovy zlaty stred..abych si na tom slusne zajel z kopce, ale zase se nestrhal pak nekde po silnici nebo cyklostezkach…

      • Frostty  

        Myslím že řada nerve u těch low modelů má 120mm vidle, takový bajk by mohl být víc univerzal. Ale ty tlumáky od RS vůbec neznám, tak ať nekecnu nějakou blbost..

        • novas752  

          Nerve má u všech 27,5" modelů 120. A zároveň maj trojpřevodníky tušimže 40 nebo 42z největší, takže se dá po asfaltu valit až cca 35–40. ;)

      • Johnnyxjr  

        Poslednich par let jezdim Ht a jednou za rok si na testovacce pujcim fulla a vzdy me to presvedci o tom ze Ht je to co potrebuju jednou jsem si pred 3 rokama koupil fulla superfly v hline a po mesici prodaval nebylo to spatny svezeni ale preferuju rychlost pred pohodlim.

    • Saatan  

      Canyon Nerve 7.9 – 29", Nerve 7.0 – 27.5", Canyon Nerve 6.0 – 27,5" popr. nektery Spectral, jak psal kolega,pokud chces vetsi zdvihy.

      Rozdil poznas hned.A pokud jezdis prevazne teren,full je idealni,jak dojet mene domlaceny. .)

      Uplny lockout u tlumice a vidlice neni, ale pohyb je minimalni. Ja chtel pohodli do stejnych podminek, jak jezdis ty a na kterem kole si nemaknes? :)

      Velikost na tebe bude L.

      • MlokCZ  

        Možná by to o těch kolech chtělo něco vědět než o nich něco budeš psát.

        Canyon Nerve 7.9 – 29", Nerve 7.0 – 27.5": Obě dvě mají tvrdý lock na tlumiči a to opravdu dost tvrdý, naopak to může být už někdy i trochu nepříjemné, protože po chvíli to téměř zruší sag a tím výrazně změní geometrii kola (do výjezdu dobré, na rovině už moc ne).

        Ty máš 2015 CTD Fox tlumič, který nemá s tím 2016 DPS společného vůbec nic. Přepracovaný je úplně celý a jsou to úplně odlišné tlumiče.

        CTD tlumiče do 2015: Jediný kompresní okruh, kde se všechny polohy ovlivňují a nelze dosáhnout úplného locku. Když je poloha climb trochu tvrdší, tak už je pěkně tupá poloha descent jak se navzájem ovlivňují.

        Navíc Boost valve ovlivňuje i chování během zdvihu.

        DPS tlumiče od 2016: Dva kompresní okruhy, jeden vyhrazený pro polohu firm, která je tak opravdu tvrdý lock (může se mírně lišit dle nastavení, ale vždy to je opravdu lock). Poloha open a medium tak mohou být citlivější a jejich rozdíl je skoro jako u CTD tlumiče rozdíl descent vs climb. Tedy rozsah poloh je mnohem větší než u starších CTD tlumičů.

        A protože přišla navíc i Evol komora (která u těch uvedených Canyonů není použita), tak Fox zcela vyhodil Boost valve.

        To pak znamená, že ve variantě bez Evol. komory chodí tlumič snáze do zdvihu ve středu zdvihu. S Evol. komorou je to pak zase celé naprosto odlišné průběhem.

        Ve výsledku je potřeba pro podobné chování chození na doraz (stejná potřebná síla) i jiného vložkování tlumiče. U 2016 je to cca + o jednu velikost vložky větší pro podobné chování chodu na doraz.

        U Foxu je to největší změna u tlumičů za posledních několik let.

        • Saatan  

          Jo asi nejsem znalec kol,psal jsem pouze nazor. :) A jinak jsem vlastnikem modelove rady performance 2016 s DPS. :) Hovorim jen ze zkusenosti. :)

          • MlokCZ  

            Pokud máš 2016 s Foxem, tak by mě zajímalo co si představuješ pod lockem u tlumiče. A když jsi jezdil i 2015 s CTD Foxem, tak snad musíš vnímat ten výrazný rozdíl. To musí poznat každý.

            A u vidlice už tuplem, tam to byl lock i u starších CTD. Fox měl právě jako jediný polohu, která opravdu zamyká dost natvrdo. RS i Suntour mají oproti tomu daleko aktivnější lock a přitom to pořád ještě je jasný lock a ne jen omezení vidlice.

            A pro zajímavost jaké 4 čísla/písmena máš na tom 2016 DPS tlumiči, ať se ještě ukáže, jak je přesně od Canyonu naladěný.

            • Saatan  

              Ano rozdil je opravdu znatelny,jak pises.Psal jsem,tak jak to je,ze pohyb je minimalni,par mm.U modelu 2015 byl i 1,5cm.Mrknu na to a dopisu to sem pozdeji. :)

            • Saatan  

              C2QL

              • MlokCZ  

                Takže je nastavený následovně:

                2016, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos LV, Canyon, M30 – Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, CL, RL, Climb F, 10393/10391 Logo

                Climb F je standardní nastavení pro tenhle režim (a většina značek to tak nechává). Tohle nastavení mám také a s tím se mi tlumič ani nehne. Vozím na 29" Radonu, který je velmi podobný přepákováním (jak přepákovací poměr, tak průběh zadní stavby, tak i zamykání při šlapání) i chováním Canyonu (porovnáváno jak model, tak i v praxi jízdou).

                Akorát má compression snížené na low a rebound taky. 184/44mm tlumiče mají standardně CM a RM (až 190/51 má standardně CL). Compression tune ale ovlivňuje pouze open a medium režim, firm režim má svůj vlastní kompresní okruh.

                Nějaký rozdíl udělá hmotnost jezdce, mám jen 71kg.

                A jinak tu mám současně oba tlumiče (2015 CTD a novější DPS) a už jsem více testoval několikerým prohazováním sem tam. U DPS jsem musel dát o jednu vložku větší (u CTD jsem přidával o jedno větší na 0,8 a DPS jsem musel dát dokonce tu největší 0,92).

                • Saatan  

                  No takze ja jsem vse popsal laicky a ty profesionalne. :) Ja mam 93kg.Tim,ze nema uplny lockout jsem myslel prave to pritvrzeni. :)

    • THORX  

      Když Nerve tak 8.0 má pevné osy a teleskop ale 62 už je dost to stejné má specteal 5.0 za 56.

    • THORX  

      Nerve 6.0 nebo 7.0? RS nebo FOX? cenový rozdíl 8500 tis. Rozdíl v klikách Deore/XT a brzy M396/SLX (brzdy neřeším mám XT 2016)

      • novas752  

        RS je o něco levnější na ofiko servis + to dělaj na více místech.

        • THORX  

          Má cenu jít do 8.0 a připlácet jen za pevné osy 20 tis? oproti 6.0 nehledím na osazení to je spotřebák a časem bych to do XT doosadil.

        • huld4  

          no a maji teda ty Canyon aji lockout na riditkach na na predek i zadek? Me se spis zda, ze nemaji ani na jedno…

          • novas752  

            Lux to asi má, Nerve a výš většinou ne, protože ani ty vidlice/tlumiče nemaj lock – nezamknou se ale jen přitvrdí. Ono to ani neni potřeba protože s kolama od Nerva výš se nepočítá s přepínáním režimu každých 500m. Dojedeš po asfaltu do terénu na „lock“ nebo polootevřený, v terénu zapneš na open a jedeš. Navíc mírné pohupování v otevřeném režimu lze omezit tím, že se naučíš šlapat „do kruhu“ = pěkně plynule a ne nárazově, takže to téměř nerozhoupáš (ne žeby se to nějak výrazně houpalo i při špatném šlapání, nechceš sjezďák ani enduro.

        • huld4  

          no a maji teda ty Canyon aji lockout na riditkach na na predek i zadek? Me se spis zda, ze nemaji ani na jedno…

          • nevericitomas  

            Mam nerve 6.0, lock na riditkach neni, ale je to zbytecne, stejne nezamykam, pri splapani ze sedla na silnici se to vubec nehoupe.

          • wego1991  

            Mám nerve 8.9 a na řídítkách nemám zámek vidle ani tlumiče (ani bych nechtěl, jelikož tam je páčka od teleskopu). Mám najeto něco přes 1800 km (převážně Beskydy) a za celou dobu sem neměl nutkání ani jednou vidlici ani tlumič nezamknout.

    • roman II  

      za 55 bych to na popsaný ježdění viděl na pěknej karbonovej 29 HT s pevnejma osama:-)

    • Nutribird  

      Podle mě, když full funguje jak má lock out není třeba. Taky jsem se bál a Trencík jede jako vítr. V terénu je to paráda a na asfaltu těch 25 – 30 taky udržím. Zdvihy 140, tlumič a vidle nejsou žádná top třída a jede to.

      • Bobin2  

        Kola od Rocky Mountain fungují, jak mají, a lock out je třeba. Takže…

      • McBlacky  

        je to hodně o srovnání. Jedno z mých kol je letošního trance – na 12,5kg s nobby nic obutím a jako vítr to teda rozhodně nejede. Nicméně na kategorii kola a setup to jede hezky.

      • Spider_29  

        Sice nemám úplný lock-out, ale „jen“ CTD, a můj bike nepatří do kategorie „nefunguje jak má“, přesto po nastavení vidle a tlumiče na Climb jede po rovném povrchu citelně líp.

    • pierogross  

      Ahoj, je velká škoda, že přes velké množství příspěvků se víceméně skoro všechny točí kolem jedné značky. Vždyť je tolik kol… Jen aby ti to sedělo. Já třeba vyzkoušel kol hodně, než jsem koupil, a jsem spokojený ( i když to je relativní pojem). Asi by stálo za to pročíst podobná vlákna, a že jich tu je… Držím palce.

      • huld4  

        ja sem tech temat precetl dost, ale nejak moc jsem se nedozvedel…Taky jsem prekvapen, ze vsichni doporucuji jen jednu znacku…

        Ja bych hlavne potreboval fakt nejaky univerzal..abych si na tom zajel vpohode traily..uzil si to, ale zaroven se nenadrel jak kun kdyz pojedu na nejakou obyc vyzjidku silnice + les…

        • huld4  

          jinak z tech Canyonu se me libi docela tento a to vybavove, design a cena taky neni uplne spatna..

          https://www.canyon.com/…-al-7-0.html

          • Pain  

            Bike fajn,jen ty kola co ja vim maji limit 100 kg,jezdec +kolo myslim.Tak nejak mi to říkali,když jsem kupoval Canyona a tak sem nakonec bral s kolama DT

        • Petr L2  

          Pokud chce někdo doporučit kolo, tak je zde takové kolektivní přesvědčení, že Canyon je to správné za odpovídající peníze, vše ostatní jsou buď jebky ze supermarketu, nebo předražené sračky co dělá Asie. Pak je dlouho nic a nad tím se vznáší privilegovaná skupina kultovek, které jsou chváleny i kdyby stály 3× tolik co dnes.

          S vidlema je to stejné, všechny stojí za prd, nejlepší je potuněný Suntour :-)

          Jo a nejlepší způsob, jak ze sebe udělat vola je si koupit spešla do 50 litrů, to je skoro jako diagnóza do Bohnic :-)

          • rb  

            Má pravdu ten chlapec......

          • MirosPikos  

            Tohle kolektivní přesvědčení brzdo dostane na frak v souvislosti s tím, jak se začnou množit prasklé Spectraly a jak se začne hovořit o přístupu českého zastoupení k jejich reklamaci. Dneska začínám komunikovat přímo s centrálou, tak uvidím, jak to nakonec dopadne.

            • Drobeczech  

              Jj takové Treky, Spešly a další nepraskaj co. A dali ti trojúhelník, sice v jiné barvě ale dali.

            • MlokCZ  

              Ani ne. To spíš jen jsi měl přílišná očekávání na prodlouženou záruku. U dost značek bys s prodlouženou zárukou dopadnul ještě daleko hůře a novou zadní stavbu nedostal vůbec.

              • MirosPikos  

                Co je to za argument, že bych u ostatních značek dopadl ještě hůře? V překladu do znamená, buď rád, že tě jen pochcali, mohli tě ještě posrat.

                Vycházím z toho, co čtu na zahraničních diskuzních forech, kdy lidi běžně dostávají nebo dostávali? nové rámy. Mě by stačilo jen, abych dostal chainstay ve stejné barvě – to bych považoval za dodržení článku 7.6.II jejich záručních podmínek – tedy oprava rámu. Pokud nejsou s to dodržet, co slibují, pak takovou věc nemají vůbec nabízet. A to nehovořím o tom, že při výrobě došlo k evidentnímu pochybení, které měli odhalit jejich metodami, kterými se taky pyšní. Pokud rámy skutečně prochází kontrolou (CT skener), určitě to nebude 100% kontrola ale budou to vzorky. Můj rám CT nemohl projít. Chyba ve sváru byla vyškoleným kontrolorem rozeznatelná pouze vizuální kontrolou. Možná si mysleli, že na český trh mohou poslat vadný rám, neboť ví, že český zákazník si nechá z vesela srát na hlavu a ještě se utěšuje, že mohl dopadnout hůř.

                Canyon nejsou kdoví jak levná kola, rozhodně člověk sežene za srovnatelné peníze třeba Gianta, když si řekne o slevu. V jejich cenách musí mít započítány náklady na reklamace. Kdybych na můj problém pohlížel ekonomicky, tak se Canyonu přestávám vyplácet. A to v momentě, kdy má zkušenost odradí od koupě určitý počet potenciálních kupujících (momentálně vím o třech). Pak čeká další člověk, kterému rám praskl v naprosto stejném místě – opět evidentní chyba ve sváru opticky rozeznatelná proškoleným kontrolorem. Canyon by měl evidentní problém řešit a ne si odrazovat zákazníky. Škoda, že jsem kolo tak šetřil, kdybych mu dával pořádně nažrat a zvedl ho taky někdy do vzduchu, stihl bych na prasklinu přijít dřív a možná by vše probíhalo docela jinak. Kdo mohl čekat, že mi rám vydrží 2 roky, když CRR, na kterým tahám přes 120 kilo drží přes 5 let.

                • MlokCZ  

                  Reagoval jsem na odrazení dalších od pořízení nových Canyonů.

                  Nová zadní stavba v jiné barvě je někde na hranici jejich podmínek a také bych zkoušel s tím něco udělat.

                  Ale z pohledu výběru nového kola je rozhodující jak reálně funguje prodloužená záruka u jaké značky. A když bych u jiné značky dopadnul ještě hůře, tak proč bych kvůli tomu nebral Canyon, když tou jinou značkou si nejen nepomůžu, ale ještě pohorším?

                  S prodlouženou zárukou to nikdy není tak jednoduché u žádné značky (vím z více případů z praxe). A jak to dopadne je vždy případ od případu a dle reality bych si prostě nedělal přehnaná očekávání na prodlouženou záruku.

                • Drobeczech  

                  Tak dostávají nebo dostávali. Dle všeho záruční podmínky splněny byly akorát máš jinou barvu. Oni by se taky mohli vozit na tom že na to leze 120KG hromotluk, pochybuji že by měli vyšší váhoví limit než 100–120KG jako ostatní (Včetně RB)

                  • MirosPikos  

                    Upřesnil bych těch 120 kg na CRR. Vozím na něm HAMAX a malýho, s plnou bagáží máme cca 120 kg.

                    Dostávali okolo roku cca 2012–2013, ale poslední případy jsou i v letech 2015 a teď jeden 2016 (dal jsem si tu práci a hledal, potažmo komunikoval).

                    To je právě to, že si nemyslím, že byly splněny. A nebo by měli definovat, co je to opravit. Dle zvyklosti je to „uvést do původního stavu“. Ve finále stejně záleží na libovůli českého potažmo německého zastoupení. Hodnotí se případ od případu.

                  • LRRTM1  

                    Když budeš mít záruku na karosérii a prorezne Ti blatník a reklamace bude uznaná, tak budeš spokojenej se zeleným blatníkem na modrým autě?

                    • Drobeczech  

                      V Automotive jsou trošku specifičtější podmínky. Takže takhle situace je trošku mimo.

                      • LRRTM1  

                        Nevím, na čem to tvrzení zakládáš, ale dobrá:

                        Když budeš mít záruku na notebook a odejde Ti klávesnice a reklamace bude uznaná, tak budeš spokojenej s bílou klávesnicí na černým notebooku?

                        • Drobeczech  

                          Tak nemůžu říci že by mne to nějak extra trápilo. Jako chápu že je to naprd ale jestli podmínky zajištují pouze opravu či nahrazení jiným dílem, tak co se dá dělat.

                          • MirosPikos  

                            Podmínky říkají přesně toto:

                            (ii) Vyhrazujeme si právo opravit vadné rámy a vidlice nebo je vyměnit za příslušný následující model.

                            (iii) Je-li potřeba rám a/nebo vidlice vyměnit, podle dostupnosti je nahrazujeme ve stejné barvě,

                            v případě nedostupnosti si však vyhrazujeme právo vyměnit je za jinou barvu.

                            • Sindy  

                              No, tak vidíš. Mají to tak napsáno v podmínkách, tak co potom chceš?

                              • Soreno  

                                Precti si to znovu hovori se o ramu, ne o zadni stavbe, ktera je soucasti ramu.

                                • Sindy  

                                  No nevim, nevim. Já psanymu textu rozumím. Je tam napsáno vidlice = množné číslo = přední a zadní (zadní vidlice = zadní stavba). Tak to zkus ještě jednou ty, jo…

                                  • MirosPikos  

                                    Správně, nevíš nevíš.

                                  • Soreno  

                                    Hele nejsem češtinář, od toho jsou tu jiný fanatici. Ale prosím řekni mi jednotné číslo od vidlice.

                                    Teď už to hraješ na remízu :)

                                    Jinak líbí se mi jak by tady všichni byli spokojeni, že jim po 2 letech praskne rám a dostanou zadní stavbu v jiný barvě. Až to kolo bude stát 10k tak bych to taky neřešil, ale nestojí.

                                    Zeptal bych se zdejších mistrů jak dlouho vlastně takové kolo podle vás má vydržet – trailbike, ježděno v lese na cestách a stezkách, kořeny, kameny, žádnej bikepark, skoky max přírodní překážky cca 30–50 cm ne na placku, nájezd cca 2000 km za rok.

                                    • MlokCZ  

                                      V jednotném číslo by tam bylo

                                      Je-li potřeba rám a/nebo vidlici vyměnit, podle dostupnosti je nahrazujeme ve stejné barvě,

                                      • Soreno  

                                        Ale v pořádku pokud mi dají CELEJ rám v jiné barvě je to ok. Ale najednou se tady tvrdí, že se zadní stavbě říká vidlice – zrovna od tebe to Mloku slyším poprvé nebo se mýlím???? Pokud bych měl přistoupit na vaší hru pak vidlice je tlumič a ne část rámu. Nevím prošel jsem přední eshopy v ČR a takovej díl jsem neviděl nabízet. Tady jsou všichni proti novýmu rámu nebo stejný barvě, to jako všichni kopete za výrobce? Pokud by se toto stalo vám, tak stáhnete krovky a buď přijmete to co vám nabízí nebo nic? Tady má asi každej velice nadprůměrnej plat. Vůbec nechápu. Třeba já si Canyona nikdy nekoupím a to ne kvůli řešení reklamace, ale proto že maj evidentně chybu v zadní stavbě (návrh nebo provedení to nevím) a prostě to v tomhle místě praská. A keci typu praská vše – ano jde jen o to jestli ve stejným místě a v jakým počtu.

                                        • Rubi  

                                          dneska nasrany na cely svet ne? :-)

                                        • wilda81  

                                          Vzpomeň si na tento příspěvek hned jak najdeš prasklinu kolem středu ;)

                                          • Soreno  

                                            Jako, že mi ta moje Merida v tomhle místě může prdnout? To bych se ani po těch letech nedivil. Ale km moc najeto nemá tak kolem 16t. Jinak zatím je ok. Ale už vyhlížím nějaký nový.

                                        • MlokCZ  

                                          Zadní vidlice se pro část rámu v zahraničí někdy používá (už jsem to viděl dostkrát). Také je to jen překlad originálního textu.

                                          Citace např. z Wiki

                                          The term fork is sometimes also used to describe the part of a bicycle that holds the rear wheel, which on 19th Century ordinary or penny-farthing bicycles was also a bladed fork. On most modern bicycle designs the rear wheel is now attached to a rear triangle made up of multiple triangulated tubes, rather than an actual fork, but the rear fork usage persists.

                                          Tedy protože kdysi dávno se vzadu používala opravdu kostrukce typu vidlice, tak se do dnes používá i výraz zadní vidlice i když už to doopravdy vidlice není.

                                          Proto celou dobu od začátku píšu, že je to na hraně podmínek Canyonu a rozhodně to není v těch podmínkách napsáno jednoznačně.

                                      • Sindy  

                                        Přesně tak

                                    • Drobeczech  

                                      No koukám že na remízu to tady hraješ jen ty.

                        • racek_chechtavy  

                          je docela podstatný, že motáš „standrardní záruku danou zákonem“ se zárukou smluvní danou víceméně ochotou výrobce.

                          Takže srovnáváš nesrovnatelné :-)

                          • MirosPikos  

                            To jako že záruka daná zákonem se musí dodržovat a dobrovolná záruka, na základě které spolu dvě strany obchodu uzavřou kupní smlouvu, už je jen pro parádu? V praxi to tak vypadá, ale jinak by se na takovou záruku měl brát stejný ohled jako tu ze zákona. Pokud někdo něco slibuje a pak to nedodrží, měla v praxi následovat ztráta zákazníka.

                            • Drobeczech  

                              Dle všeho ti ale nic takového neslíbili, tak brečíš zbytečně. Je-li potřeba rám a/nebo vidlice vyměnit, podle dostupnosti je nahrazujeme ve stejné barvě, v případě nedostupnosti si však vyhrazujeme právo vyměnit je za jinou barvu.

                              A zákonná se řídí zákony státu – tedy by ti kolo museli dát do původního stavu. Záruka na rámec se řídí podmínkami prodejce.

                              • huld4  

                                jj cely ram nebo celou vidlici za jinou barvu a ne jen kus toho…

                              • MirosPikos  

                                Ano a když jsem se na podmínky 6-leté záruky zeptal, odkazovali se na 7.6.III a 7.6.II.

                                Ne nemá to smysl, až bude finále, popíšu ucelenou komunikaci, ať si každý udělá názor sám.

                            • Kire  

                              ,,v případě nedostupnosti si však vyhrazujeme právo vyměnit je za jinou barvu."

                              Nechápu, proč tadu furt brečíš v tolika příspěvcích…

                              • MirosPikos  

                                Samozřejmě, že nechápeš a zřejmě ani nepochopíš. Do uvozovek dej celý souvětí a možná ti to dojde.

                                • MlokCZ  

                                  Já bych to vůbec tak jednoznačně neviděl, proto jsem i předtím psal, že je to na hraně jejich podmínek.

                                  O kusu rámu tam není ani zmínka a je sporné, jestli se jiná barva dá uplatnit i v případě nové jen části rámu.

                          • LRRTM1  

                            Mě se líbí, jak něktří považují smlouvy, smluvní podmínky, ale i zákony a pravidla za více či méně závazné podle toho, jak se jim to zrovna hodí, nebo jak jim to připadá :-D

                • AleZ80  

                  V jaké barvě jsi ji dostal ?

                  • MirosPikos  

                    Nedostal jsem zatím nic, v počátcích se mě ptali, jestli souhlasím s řešením, že bych dostal řetězovou vzpěru z dámského provedení v šedé barvě s fialovým pruhem. Napsal jsem, že nesouhlasím. Pak měla proběhnout komunikace s německem o možné výměně celého rámu, což nedopadlo a nyní se jeví jediná varianta šedá s fialovou vs. dohadování se o záručních podmínkách.

                    • AleZ80  

                      To ještě jde, když to máš stříbrno-modré. Myslel jsem, že ti chtějí nacpat červenou nebo zelenou.

                      • MirosPikos  

                        Nakonec mi nic jiného nezbyde. Jen jsem zvědav, kolik tam těch dílů šedých mají. Protože jak říkám, další člověk v naprosto stejné sitauci je v pořadí.

                        • AleZ80  

                          Uf, v Pondělí mi psal Gabbo, že už mu praskla zadní stavba na Patriotu, tak jsem začal litovat, že jsem nevzal raději toho Spectrala a teď to tedy vypadá, že budou trpět stejným problémem.

    • Dragonfly  

      Zalezi co je pro tebe priorita. Ja si poridil fulla abych mohl jezdit pohodlneji po nasich Beskydskych a okolnich kopeccich(turis­ticke stezky/traily). Je to ted proste luxus. Jrzdeni me vic bavi, nejsem utrepany z toho nekonecneho drncani…Jak rychle jedu a kolik km ujedu neresim, vyjizdku si chci hlavne uzit. A to dokonce ani nemam canyon a uz vubec ne Spesl,trek,giant… :) Nejake extra velke spomaleni na asfaltkach ani nepozoruju. Ale to bude asi tim ze jsem prechazel z 10 let stareho Author Basic. Tvuj superior je trochu jiny level…

    • McBlacky  

      mrkni i na Giant Anthem. cenově mají lehce pod i nad tvůj limit. Ten vyšší už je kolo, který jde jezdit jak ho vyndáš z krabice

    • huld4  

      ma vubec smysl brat ted Canyona kteryho dostanu nejdriv v pulce srpna? Neni uz lepsi pockat na novejsi model?

      • AleZ80  

        Spíš se vyplatí počkat do Září až budou trochu zlevněné.

        • huld4  

          a o kolik se tak zlevnuji?

          • MlokCZ  

            Jak kdy a jak který model. Místo zlevnění mohou naopak dojít v potřebné velikosti.

            Např. Nerve AL 9.9 byl zlevněný teď posledních 14 dní a už naopak aktuálně zlevněný není. A konkrétně o 7500Kč. V závěrečném výprodeji koncem sezóny toho většinou už moc není na výběr.

            A záleží kdy chceš jezdit. Nové modely budou dostupné dle typu a velikosti zase různě a může to být pro některé klidně až na začátku 2017.

            • huld4  

              No ja stejne jezdim tak do zari…v rijnu uz toho moc nedam..dle pocasi a pak zase zacinam az v breznu…Lko Nerve 7.0 je dostupne az v pulce srpna a to se beztak jeste posune a pak uz je moznost jen 8.0 a ten dostupny je, ale uz je cenove dost nad limit

              • quoll  

                S tou dostupnostou je to tazko povedat. Ja som objednaval v aprili Endurace CF 7.0 vo velkosti 2XL, ktora mala na nete dostupnost v septembri. Po objednani mi prisiel email s predpokladanym dorucenim v polovici maja, bajk nakoniec prisiel este o tyzden skor. Takze neviem, do akej miery sa da tej dostupnosti na nete verit. Aj ked je pravda, ze som ho objednaval zrovna ked na neho mali akciu, tak to na to mozno malo nejaky vplyv.

    • huld4  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • sibicz  

      Co tendle rokmešín?

      http://rockmachine.us/…s/detail/321 ta 27,5" je taková trailovější, to je jasná páka, ale jede to hezky

      http://rockmachine.us/…s/detail/322 tahle 29" byla pro mě vobrovský překvápko, krásně hravá ale zároveň furt devetadvacítkově jezdivá

      • huld4  

        Nevim no…nejsem zadnej odbornik, ale ta vybava se me nezda nic extra za ty penize…

      • TeryPV  

        Zde souhlas, zkoušeno na test-fest a parádní kola. Jak mi 29er vůbec nesedí tak ten RM byl suprový, hravý a i celkem dobře jel.

      • AleZ80  

        Vloni jsem nad Blizzardem také přemýšlel, ale odradila mě ta 69-stupňová hlava a poměrně krátká geometrie. Na tom se bohužel zatím nic nezměnilo.

        • Derwen  

          Taky ho zvažuji a ten úhel jsem nějak přehlídl, to bych se od Sensora moc neposunul…:-(

        • wilda81  

          Věřím, že příchodem „spacemana“ se u RM dříve nebo později posunou kupředu nejen v odpružení ale i v geometriích. Stačí se podívat kam dotáhl Agang …

          • AleZ80  

            Jak to s nimi vůbec je ? To je česká firma, která dělá, že je americká, aby byla zajímavější ?

            • wilda81  

              Proč udržují na světě 3 značky netuším. Možná kdyby se jednomu odvětví nevedlo/mělo špatnou pověst, tak bude jednodušší jej zrušit :)) Každopádně pokud máš někoho známého kdo tam dělá, tak zrovna zítra mají „den skoro-otevřených dvěří“, tak tam můžeš mrknout a poptat se.

          • AleZ80  

            Jinak bych řekl, že se s těmi loňskými a letošními Blizzardy už celkem posunuli vzhledem k tomu, co dělali za fully před tím.

            • pocestny  

              rock machine uměl zajímavé geometrie už v roce 2001, než jakože zkrachoval a přesunul se … ještě v době kdy hravou geometrii umělo za rozumné peníze u nás doma jen RBčko a první model Author Agang byl teprve v plínkách (myslím hardtaily).

              Co se dělo posledních 15 let neřeším, ale podle obecně docela slabých prodejů, to byla asi bída… K tomu, aby RM dokázal dnes udělat dobrý full nepotřebuje žádné spacemany, stačí když zkopíruje geometrie existujících fungujících řešení, slepí to v číně z rozumných trubek, a přidá líbivé nálepky. Zbytek bude jen o dobře nebo špatně zvládnutém marketingu.

              Z tehdy si pamatuju, jak kluci chtěli na nečem skákat po městě a ve skejtparku a neměli na čem, tak si kupovali 15" XC rámy a pak přišel Author Agang s tlustou rozpláclou trubkou a lidi to brali jak šílení. Ten spacemanův tehdejší přínos byl nějak neadoroval, prostě to vidím hlavně ve jeho image, který značce author přinesl ten jeho trialový styl. Povedlo se jim tehdy sehnat v číně rozpláclou trubku, a prodávat to za rozumnou cenu.

              • wilda81  

                Sám píšeš, že přinesli něco jiného (a klidně to může znamenat jen rozpláclou trubku a DLP), ale byl to základ jejich úspěchu. Pokud RM půjde cestou „kopie existujících řešení“, tak se (tipuji) ze současné škatulky nikam neposune.

                • pocestny  

                  Stačí nevyrábět zmetek. Co převratného přinesl Canyon? (ale vážně bych rád věděl, jestli přinesli nějakou invenci v době začátků a největšího růstu. Kromě kopií něčeho, co už tu bylo, a montáže dílů jež sami nevyráběli, a prodeji za dobrou cenu?) Mě napadá třeba shapeshifter – to považuji za vlastní invenci, jen tak střílím od boku…, ale to už to byla dávno velká značka.

        • Tehu  

          Se divím že to takhle zveřejnili. Loni to v tabulkách nebylo až se člověk dotazoval tak se to dozvedel :D

    • huld4  

      Skoda, ze neni ten Nerve 7.0…u 8.0 uz me nepripada tak obrovsky rozdil abych priplacel 11k

    • Gustaf 81  

      počkej 2 měsíce a prodám ti můj a ještě ušetříš :-D

    • Bobin2  

      Canyon Spectral a Nerve jsem zkoušel v nějaké vyšší výbavě. Houpalo se to šíleně, tlumič vždy proletěl až na doraz, kolo je takové zdrclé. Nesedlo mi vůbec. Koukni na Giant Trance, Stance, Anthem. Nebo samozřejmě RB IQ.

      • Dejv0  

        Tak příště si nafoukni tlumič :))) a jestli se ti to houpe, šíleně, zapracuj na šlapání ;)

      • huld4  

        a ma smysl koukat po 2015 nebo jedine 2016 modely?

        • novas752  

          Klidně 2015. Akorát u některých kol byl třeba na sezónu 2016 vylepšen/poz­měněn/změněn rám, ale to ti tady nikdo nevyjmenuje.

    • huld4  

      no napr. GIANT ANTHEM 2 2015 se da koupit za 40k…coz je dobra cena, ale ta vidla je jen 100mm a to me trosku odrazuje

      • huld4  

        a nebo Giant ANTHEM SX 27.5 za 50k…

        • huld4  

          Vzali by jste teda jedno z techto dvou kol? Ma smysl pripacet 10k za to SX?

          Ceny nejsou spatne…

          • ALLforBIKE  

            Sice 5 tis pres limit, ale tento kousek vypada moc dobre. Mozna dobre kolo do pranice:-)

            http://eshop.kona.cz/…ail-p882764/

            • huld4  

              To uz je moc drahy…rozhuduji se mezi

              Giant Anthem 2 2015 – 40 000,–

              Giant Anthem SX 2015 – 50 000,–

              Canyon Nerve 7.0 – 50 500,– (ale ten bude az v pulce srpna tak to asi nic)

              • MirosPikos  

                Jak to udělat, abych ti nedoporučil Canyon :) Z těhle ale vypadá nejlíp. Giant vypadá prostě divně, jak je horní rámová vysoko. Pokud Giant, tak bych volil raději Trance, který nezmiňuješ. Canyonu jsem zase přestal věřit co se kvality týká (teď neřeším průběh reklamace). Takže si vyber a nebo chvíli počkej, jak dopadnu. Pak ti ho třeba doporučím bez výhrad :)

                • huld4  

                  ty maji 140 zdvih a to uz je moc na to co chci jezdit…chci nejaky takovy zlaty stred na single traily a normal jezdeni po silnicich, sotolinach, cyklostezkach atd…

                  • Breakpain  

                    Na single je 140 IMHO zábavnější ;).

                    Mám Anthem a když si poskočím, jsem na to tata u dorazů. Bral jsem ho proto, že v okolí kde jezdím je to placka a terén nenáročný – takže gut. Pokud bych byl na singlu aspoň jednou měsíčně, bral bych Trance ;).

                    Ale nikdo neříká že za rok, za dva to nevyměním za Trance nebo nepřiberu Reign jako bonusovku :) …

                    • Derwen  

                      To je postupný vývoj… Taky jsem šel z HT na 120/120 a teď vybírám nějaké bytelnější AM a čert ví, co bude za pár roků… 

                      • Lanzinho  

                        z HT to bylo 110/110 a taky si ted řikám že bych 140/140 uživil

                      • Breakpain  

                        HT na 80mm → full na 150mm – > HT 29er na 90mm → navíc CX → změna HT 29er na full 29er na 100mm

                        Takže já jezdím na horské dráze ;), u mě to není vývoj, ale podle toho „jak se vyspím“.

                    • McBlacky  

                      letošní trance je geometricky dost jinde. je to spíš na těžší ježdění a víc z kopce. Jako jediný kolo bych vzal spíš anthem SX

                • huld4  

                  btw..aspon se tam vejde kapsa pod ram :D

                • huld4  

                  btw…moc nechapu co pises…na jednu stranu rikas, ze od Canyonu neodrazujes skrz reklamaci, ale skrz kvalitu o ktere pochybuje…a na druhou napises jestli reklamace dopadne dobre, tak me ho doporucis…to doufas, ze to tady cte nekdo s Canyonu ? :D

                  • MirosPikos  

                    Samozřejmě. Ale nebudu psát radši nic. Imho Anthem budeš za rok dva litovat, že si nevzal něco jiného s vyššími zdvihy nebo ne tolik XC geometrií. Ale hlavně, že se ti tam vejde taška.

                    • huld4  

                      s tou taskou to byla samozrejme sranda :)…ja nehodlam jezdit nejaky extrem..myslim, ze 120/120 me bude stacit..ja si fakt nechci koupit 140/140 abych pak nikam nedojel… :)

                      • AleZ80  

                        Moc velký rozdíl to nebude. Kdyby na těch bajcích byla stejná kola, tak asi rozdíl v jezdivosti ani nepoznáš.

                        • wilda81  

                          Chjo a je tu zase ten nesmysl o stejných kolech a plastich! Touto teorii si může pořídit rovnou sjezďáka a obout ho na racing ralphy :-l

                          • AleZ80  

                            Nepíšu, že je dobré obouvat na AMko pláště, které sníží jeho schopnosti v terénu. Jen reaguji na „ja si fakt nechci koupit 140/140 abych pak nikam nedojel“.

                      • Nutribird  

                        140 na trance je maximální pohoda, měl jsem taky bobany jak se nadřu a jede to. Držím krok s kolegou na H T ale 26 a oproti předešlému HT bomba. Jezdím kolem Opavy 10 km po asfaltu 25–30 úplně v poho a pokec. Potom terén Silesie, její části, Životské Hory malé ,velké, Bolatice, jednoduše zábava. Nájezd do 70 km vyjížďka. Užívám si každý km, a v terénu je to bomba. Zbytečné obavy pokud dobře seřídiš Vidly a tlumič, tak se to kolo nehne. Kup kolo a jezdí u Nemčíka toho Gianta koupíš v XT i s teleskopem.

                        • MirosPikos  

                          K tomu správnému seřízení je ještě potřeba správně šlapat. Pak je opravdu jedno, jestli 120, 130 nebo 140. Klidně může být vepředu 160 vzadu 140 a valí to jak blázen. Za to pohodlí a kontrolu v terénu to jistě stojí.

                          • Nutribird  

                            No, když sednu na kolo, tak většinou šlapu a přestanu až z něj slezu. Z fulla jsem naštěstí ještě nespadl. K tomu aby mě omezoval trencík jsem ještě nedospěl. Pokud něco nevyjedu nebo nesjedu je to jen moje vina a chabá fyzička.

                • Petr L2  

                  Ty Gianty vypají na fotkách divně, ale ve skutečnosti vypadají alespoň co jsem já viděl dobře

              • AleZ80  

                Tady máš 120ku za 40.

                • huld4  

                  Tam se me moc nezda vybava a ani bych uz nechtel brat 2014..to uz je prece jen docela stary…to uz radsi Canyon 6.0

              • Dazz  

                Giant Anthem jsem testoval v Jedovnici. Moc se mi to na něm líbilo.

                Nevím odkud jsi, ale do Jedovnice si můžeš zajet tuším že 700 Kč půjčovné na den.

                Kde jsi tohle viděl ???

                *Giant Anthem 2 2015 – 40 000,–

                Giant Anthem SX 2015 – 50 000,–*

                • huld4  

                  Tak Jedovnice nejsou problem..jsem z Brna…

                  Ty kola ma Team Sport Havirov

                  • THORX  

                    Team Sport Havířov nebrat ;-)

                    • huld4  

                      Jakto? Nejake neferove jednani?

                      • THORX  

                        Za mě se mi moc jejich jednání nelíbí, ten plešatý Koko* je na facku. Já tam nakupují za flexipassy a vždy si započítají navíc naposledy jsem tam kupoval XT brzdy 2016 za 3990kč dál jsem 2000ku ve flexi 2000ku v penězích + 800kc navrch za ty flexi.

                        Jinak si přečti recenze na netu jeden je dal prý k soudu :D

                        • huld4  

                          ja sem prave hledal, ale nic sem nenasel…tak stesti, ze sem tam nic nebral…

                          • pocestny  

                            Toto to je jen 1 názor, já mám taky jen 1 názor. zkus hledání na foru a udělej si sám objektivnější obrázek.

                        • pocestny  

                          No já nevím, já je nemám za co kritizovat. Neměl jsem Teamsport nějak v lásce kvůli těm lidem už v devadesátých letech, a asi tam je furt stejný majitel. Před nějakýma rukama šli na kvantitu, snížili marže, a vytáhli se nahoru, přitom pověst Teamsportu mezi klukama v okolí byla dobrá (tzn. nezaznamenal jsem kritiku od lidí, co znám osobně a co tam nakupují). Když člověk ví alespoň zhruba, co potřebuje, tak je jedno, jestli je ten prodavač „milý chlápek“.

                          Když ti napálí tu cenu za ty flexipasy, tak to je jiná. Holt to nemáš akceptovat. V hudáči mě natáhli o 200 kč, ale bylo to pořád výhodné. A v lékárně a v optice Focus 0 Kč navíc.

    • huld4  

      Ten Canyon je fakt nejlepsi volba asi, ale problem je to dodani..skladem je 8.0 a nevim jestli ma smysl priplacet 11k oproti 7.0..jestli ta vybava za to stoji…

      • Rubi  

        nestoji

        • huld4  

          a Nerve 6.0 + vymenit brzdy? Nebo je lepsi si pockat na Nerve 7.0 i kdyz mam dodani az v srpnu?

      • MirosPikos  

        Hele něco výbava, zbytek prostě ber tak, že si zaplatíš za dostupnost. Kola to má beztak taky lepší. Ve výsledku se ten cenovej rozdíl za dva roky rozloží, že to nepocítíš.

    • favorit.  

      co jsem měl možnost zkusit, tak v týhle cenový hladině bych asi koukal na Rock Machine Blizzard (už tu někdo dával odkaz). Příjemná XC geometrie a jezdivý kolo, kde člověk netrpí do kopce když má otevřenej tlumič.

      Osobně bych se koukal i po značkách jako je RB (#láska!), Kona, Norco, Commencal. A zajímalo by mě i jak vypadá třeba CTM.

      U každého bych ale řešil i to, abych si kolo mohl osahat, svézt se na něm, aspoň někde před krámem, prohlédnout si jak je zpracované, jak je to s náhradními díly a hlavně i v jakém obchodu to kupuji. Podělat se může cokoliv a kdykoliv, vždycky je pak ale otázka, jak se prodejce/dovoz­ce/výrobce staví k řešení nastalého problému.

      Canyony jsou většinou fajn, ale osobně nejsem podporovatelem nákupu takovéhle věci přes e-shop. Za prvé je velké riziko řady možných komplikací s nákupem, servisem, reklamací a za druhé raději podpořím nějakého mého prodejce v okolí kam si většina lidi chodí nechat svoje kola servisovat anebo aspoň pro radu. A slevu 10–20% ti dá i ten místní prodejce. Ne že ne :-)

    • huld4  

      tak dnes dosel Canyon Nerve 7.0 a mam z toho Nerve nerva pac ho zrovna slevnili o 7k

      • Dejv0  

        Jak to koupíš, už na ty stránky nesmíš chodit :)))

        Dneska to rozjeli naplno, spousta modelů ve slevě, hned jsem tam naklikal kolo pro polovičku :))

    • THORX  

      No jo Spectral 5.0 za 50K mě by zade polovička hnala :D

    • THORX  

      No jo Spectral 5.0 za 50K mě by zase polovička hnala :D

    • THORX  

      Jako já ty prachy taky mám… jinak když už dávají slevy na všechny kola tak to už pomalu představí kolekci 2017 ne? Není už někde nějaká zmínka o nových modelech?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse