• Kubass.Lazo

    Ahoj,chystám se koupit nové brzdy,tak se chci zeptat co nejlépe pořídit v ceně do cca 4500,–…rád bych něco ostřejšího,co bude fakt brzdit,jezdil sem Avidy elixir 3,nebylo to nejhorší ale pořád to nebylo uplně ono,pak Magury MT2…ty mě zklamaly úplně.Tak pokud můžete poradit co vybrat budu vám moc vděčnej.

    0 0
    • logoman  

      XT

      0 0
    • blackboy007  

      Jo XT 2012 mám je a super měl jsem Hayesy a je to rozdíl nebo můžeš mit SLX ty jsou okolo 3300 kč

      0 0
    • JakeF  

      Taky bych se přikláněl k novýmu modelu XTček. Chvíli jsem je měl na jaře a za ty peníze celkem jasná volba.

      0 0
      • Kubass.Lazo  

        Ok,co jsem pročítal různá témata tak se o nich často psalo že za ty peníze jsou to dobrý brzdy,takže půjdu do nich,co kotouče?mám k ním vzít taky xtčkový kotouče nebo je to jedno?

        0 0
        • Fran-tic  

          záleží, co máš za kolo, co za velikost kotouče, jaké tam máš kotouče, co jezdíš… Nejlíp to asi budeš vědět sám

          0 0
        • JakeF  

          Bral bych taky nový XT nebo XTR podle financí, ta ICE technologie je fajn.

          0 0
    • Kubass.Lazo  

      a co Shimano ZEE?? http://www.kupkolo.cz/…ouce_z92682/ mohl bych je mít za cenu bez DPH…jak na tom jsou?

      0 0
      • JakeF  

        Zee jsou FR&DH řada.

        0 0
        • l.smetana  

          No a? Alespoň bude mít jistotu že ho ubrzdí

          0 0
          • JakeF  

            Brzdnej výkon není problém prakticky u žádnejch dnešních brzd s rozumnejma deskama. Čtyřpístky s sebou bude akorát tahat zbytečně gramy, hůř se budou shánět desky a pochybuju, že využije lepší dávkovatelnost (která je i u XT na velmi dobrý úrovni) a menší náchylost k uvaření (taky s ICE kotoučema na běžný ježdění nepodstatný).

            0 0
            • l.smetana  

              Když to má za stejnou cenu tak proč si tu rezervu ve výkonu neužít? Navíc šetřit těch pár gramů na brzdách? Mimochodem XT brzda (1) váží 299 gramů, Zee váží 311g. Víc ti udělá košík na pití..

              0 0
              • JakeF  

                Tam žádná rezerva ve výkonu není. Nevím, kolik maj přesně ZEE, ale jak SLX, tak XT maj vyšší výkon, než Sainty, který jsou o řadu výš. Čtyřpístek je na běžný ježdění fakt k ničemu.

                0 0
                • l.smetana  

                  Tak mi ještě vysvětli proč většina DH jezdců vozí sainty a ne SLX, když mají více výkonu a můžu jít v klidu spát.

                  Zajímavé,že na zahraničních fórech jsou na Sainty názory jako „way too much powerfull“ apod. Ale chápu,asi ještě nezkusili SLX :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Už jsem ti to vysvětlil, jsou líp dávkovatelný a vydrží víc, než se začnou přehřívat.

                    Shimano SLX M666 111Nm 485g

                    Shimano XT M785 107Nm 466g

                    Shimano Saint 105Nm 529g

                    mimochodem podle BF nebrzdící Hope jsou stejně nejlepší :)

                    Hope X2 Race Evo 110Nm 377g

                    0 0
                    • l.smetana  

                      Díky za osvětu,teď bych si nechal ještě vysvětlit jak to měřili ;) Jestli totiž měřili jenom sílu na pístku tak to je celkem nic neříkající údaj – Sainty mají větší destičky než SLX = je potřeba méně síly na pístku pro větší „stop efekt“. Jakožto jezdce mě nezajímá jak velkou sílu vynaloží pístek,ale jak dobře mě to zastaví.

                      Asi jako kdyby si měl ve Fabce motor o 300 koních, který ti je ale stejně k ničemu, bo ho na cestu přenášíš přes úzké kola bez trakce.

                      0 0
                      • JakeF  

                        //All the brakes were tested with a 180mm rotor and a 50Nm force on the lever (1N is the amount of force required to accelerate 1kg at 1m/s2), with the stock pads. To fully bed in the rotors and pads, the brakes were given 60 one-second pulls at 15km/h, followed by 30 two-second pulls at 20km/h. After a 30-second cooling-down period, the testing began.

                        With the wheel spinning at 30km/h, each brake was applied for three seconds and then left to recover for 10 seconds. This cycle was repeated 15 times. The results were then averaged out to provide a single power rating, which you can view below. (Weights are calculated including 180/183mm rotors, post mount kit and rotor bolts.)//

                        Je to měřený se stejnou sílou na páčce. A včíl mudruj :). Ono to fakt není nic novýho, že čtyřpístek nemá výhodu ve výkonu, co jsme srovnávali moje Race X2 s Tech X4, tak jsme došli ke stejnýmu závěru. Jak jsem psal už na začátku, výkon nemá u dnešních brzd moc smysl řešit, pokud nejsou zamaštěný, tak ho maj dostatek prakticky všechny.

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Toto je pravda.

                          Více pístků a větší destičky nemají vliv na vyšší výkon brzdy.

                          U smykového tření na ploše nezáleží.

                          Výhody jsou jinde než v maximálním výkonu.

                          Takže na normální ježdění je to dnes zbytečné.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Teď spustíš vlnu nevole a lidi se ti budou snažit zuby nehty vysvětlit, že na ploše prostě záleží :D

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • nitraq  

                            Hned první odkaz v googlu na dotaz „čtyrpístkové brzdy“ vyhodí tenhle článek, kde se píše 4 pístky ⇒ větší brzdná síla:D K čemu pak teda jsou/byly 4 pístky?

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              definuj: větší brzdná síla

                              0 0
                              • nitraq  

                                Podle článku bych větší brzdná síla definoval jako vyšší brzdný výkon při shodné síle na páku.

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                                • Ruprt2  

                                  A když exaktní měření tvrdí opak, tak ty argumentuješ promo článkem na jedny brzdy.

                                  Tak nějak mi přijde, že diskuze s tebou nějak není o čem ;-)

                                  0 0
                                  • nitraq  

                                    Asi jsem se blbě vyjádřil. Chtěl jsem poukázat na to, že hned první informace, co člověk na netu najde, je matoucí. A v souvislosti s tím mě právě zajímá, proč se 4 pístky začaly používat.

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Na 4-pístek mj. dáš desky s větší plochou → větší tření. Pro srovnatelný brzdný výkon pak nemusíš tolik mačkat a dají se líp dávkovat…

                                      0 0
                                      • Georrge  

                                        ne

                                        0 0
                                      • Georrge  

                                        ne

                                        0 0
                                      • jIrI___  

                                        Pane inženýr, fyziku jste ve škole předpokládám měli… :)

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          Měli…kdysi…:) Ft nezáleží na ploše, to je fakt. Vliv to imho ale má…

                                          Napadá mě analogie:

                                          Když nazuješ na Porsche Carreru S místo standardních 245/305 gum jen 195ky, tak ti při stejné počáteční rychlosti zabrzdí smykem na stejné vzdálenosti?

                                          Nechci zabředávat do vyjadřování vzorečků. Tohle mi napovídá „selský rozum“…:)

                                          0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                          • Georrge  

                                            tam je to trochu složitější. Teoreticky by to tak být mělo, prakticky to tak není jak píšeš. Jde tam o ten tlak (viz můj příspěvek níž), který se u umělých materiálů projevuje víc na tom snížení tření. Taky se tam víc deformuje vzorek pneumatiky a i celá pneumatika, rozložení plochy na asfalt tedy není ideální, guma to na těch kritických místech neudrží a začne se smýkat, no a když se guma smýká ta má menší brzdící schopnost, než když se valí. A i tohle je trochu nepřesné, takže jak říkám, je to složité :) ale teoreticky to platí.

                                            0 0
                                            • alinceb  

                                              Proto tam byla ta podmínka „smykem“…samoz­řejmě, že s ABS by to bylo zas o něčem jiném.

                                              No a vzorek 195ky a 305ky gumy se bude imho bortit stejně, jen na jiné ploše…

                                              0 0
                                              • Georrge  

                                                jo ten smyk jsem nějak přehlíd… tak u smyku to imho bude skoro stejné podle teorie, jen u té užší je větší odběr materiálu, takže už to není čistý smyk, ale blíží se to obrábění, protože když je dost odebíraného materiálu, není to smyk. Podobně i u té silničky, gumu totiž odtrhneš ostrým předmětem snáz (a asfalt je plný ostrých hrbolků), než jak ji ošoupeš smykem. Navíc menší plocha se víc zahřívá a teplo hodně mění vlastnosti materiálu, zvlášť gumy. Kdybys jel po něčem hladkém, tak se to bude blížit víc čistému smyku, a tam to bude i víc sedět k teorii. Proto i široké gumy líp sedí na asfaltu, ale jak s nima vjedeš na epoxidovou hladkou podlahu, tak kloužou stejně snadno, jako úzké gumy.

                                                0 0
                                                • Ruprt2  

                                                  Ale srovnáváš gumy na asfalt (patrně universální), které mrskneš na hladkou podlahu.

                                                  To by jsi mohl říct úplně stejně, že slicky určené na dokonale hladký epoxidový povrch, se budou na hrbolatém asfaltu (nedejbože mokrém) mnohem víc smýkat.

                                                  0 0
                                                  • Georrge  

                                                    já právě vysvětluju, proč to na asfaltu je tak jak je, a proč to vlastně je jinak, než by to podle teorie být mělo. Je tam totiž víc vlivů, které ty vlastnosti mění. Na hladkém, kde je čistý smyk, se budou gumy chovat stejně, na asfaltu ne, tam to právě není čistý smyk, a proto se používají širší gumy, protože si s tím líp poradí.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    na hladkém, kde je čistý smyk

                                                    Jo, četl jsem to moc rychle sorry.

                                                    0 0
                                              •  
                                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                0 0
                                    • Ruprt2  

                                      4 pístky mají určitě svoje výhody co se týče odvodu tepla, rozložení síly na kotouč, lepší dávkovatelnosti.

                                      V MTB středověku, byl ten rozdíl velký. Dneska se zmenšuje.

                                      Nicméně v samotném absolutním výkonu v dnešní době výhodu nemají.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        vykon brzdy je o pomeru pistku, a ten muzou mit 4pistky proste vetsi, a maji deli desky s vetsi plochou a lepsim plosnym pritlakem coz bude mit dost vliv na chlazeni a chovani brzdy.

                                        0 0
                            • Georrge  

                              všechno závisí na hydraulickém převodu brzdy, tedy na poměru plochy pístu v páce, a poměru plochy pístu (případně více pístu u čtyřpístu) ve třmenu. Tento hydraulický převod je pak ještě zvětšen mechanickým převodem, tedy jednuchou pákou na páčce brzdy. Jeden píst ale může být větší než dvojice malých pístů, pak má jeden píst větší sílu. Třeba formula the one má píst ve třmenu 24mm, klasické brzdy mají 22mm, to je nárust plochy o 20% a tím pádem se stejnou pákou bude mít tento třmen sílu větší o 20%. Jenže the one bude mít buď menší mezeru mezi deskama, nebo delší chod páky, protože je potřeba víc oleje, aby se písty ve třmenu pohly. Podobné to je i u těch čtyřpístů. Pokud má čtyřpíst velké písty, ale v páce je taky velký píst, tak nemusí být brzda silnější, než jiná s menšími písty. Jde o ten poměr.

                              Jinak větší desky znamenají větší životnost, a hlavně odolnost proti přehřátí, takže vydrží déle brzdit, což je často důležitější než maximální síla. A nabízí i trochu více brzdné síly, sice jak už tu padlo, tak tření nezávisí na ploše, takže by to mělo být jedno, ale tření závisí na tlaku, kdy při vyšších tlacích se tření většinou snižuje (neplatí u všech materiálů) a tím pádem klesá síla brzdy. Tento vliv ale nebude moc pozorovatelný, rozdíly jsou malé.

                              Ještě do toho kecá tuhost páčky, tuhost zadic, třmene, a i samotný kotouč, proto by jedna brzda mohla být teoreticky silnější, ale v praxi je slabší protože je blbě udělaná.

                              Jinak dneska má většina brzd stejné rozměry všech pístů, tedy teoreticky stejně silné, liší se právě v těch drobnostech a použitých deskách a kotoučích, kde tahle dvojice určuje tření a tedy dost ovlivňuje výkon.

                              0 0
                      • davidk1  

                        Máš tam hodnoty v Nm, takže to asi nebude síla na pístku :)

                        0 0
                    • Baba-Ji  

                      zajimave, ze kdyz provnam moje Sainty(m810) a kamaradovo XT(2012 tusim), tak Sainty jsou jednoznacne jedovatejsi a je na nich citit jakoby jeste rezerva v brzdnem ucinku

                      0 0
                    • alinceb  

                      Hope jsou na ho*no – to ví přece každej bajkfórák…

                      0 0
                • zdeno1  

                  :-)

                  0 0
            • Kubass.Lazo  

              To je fakt,ty ZEEčka by byly jen vyhozený peníze navíc.půjdu do těch XTček.Budu i s kotoučema na ceně ZEE bez kotoučů

              0 0
    • MlokCZ  

      Místo XT brzd bych vzal raději SLX. To jsou XTčka bez kurvítka. K tomu určitě ICE tech kotouče a tam tedy podle toho jestli potřebuješ na centerlock nebo 6 děr.

      Jeslti se nepletu, tak na 6 děr jsou myslím jen XT (tedy SM-RT86). Na centerlock jsou určitě i SLX.

      Stejně s ICE TECH kotoučema to naskáče až skoro k těm 4500Kč i když vezmeš SLX brzdy.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jinak ještě doplním, že jsem teď dal SLXkám šanci a hodnotím je velmi kladně:

        • nejsou to sice takové kotvy jako The One, ale nebrzdí zase o tolikhůře, před pořádným vyzkoušením jsem čekal o něco větší rozdíl;tedy brzdný výkon hodnotím jako velmi slušný
        • pořád lehce houbovitý projev na páce, ale už ne tolik, aby mi tovadilo;

        The One jsou tedy mnohonásobně větší jedovky; u The One to bylo pro mě perfektní pro přední 180mm a pro 160mm zadek. Co ale musím vozit 180mm kotouč i vzadu s The One, tak už to byla skoro příliš velká jedovka a u zadní je ten houbovitější projev SLX už příjemnější (dozadu nemůžu dát 160mm kotouč, mám na rámu PM na 180)

        • páka mi sedí u SLX perfektně
        • s malou mezerou u The One jsem si vždy nějak poradil, ale musí senechat, že mnohem větší mezera u SLX je opravdu příjemnější
        • SLX s tou svojí krátkou pákou jsou první hydry, kde se mi to vešlo nařídítka bez společné objímky a k tomu to navíc šlo seštelovat do promě ideální polohy i s řazením

        A doplněk společná objímka pro Shimano brzdy a Sram řazení (problem solvers mismatch adaptor). Tak ten velké zklamání. Sice celkově je pěkně zpracovaný.

        Ale má jeden zcela zásadní problém. Řazení vyjde pak o hodně dál o řídítek (níže po řídítka). Pro mě až tak, že to je nepoužitelné pro moje krátké prsty.

        Naštěstí platí ta poslední výhoda SLX, že mi to tedy vyšlo perfektně bez společné objímky.

        0 0
    • Salamista  

      nekde se tu resilo, jestli priplacet za XT nebo staci SLX. SLX to vyhralo ve prospech ceny. nabizeji skoro stejny brzdny ucinek. navic ses limitovanej plastem, co dokaze prenest na zem. tam neni moc co vymyslet za vetsi ucinky, kdyz to nezvladnes prenest.

      koupil sem SLX 675 a rozhodne nelituju. kotvy sou to dobry a pri tom citelny. nemam rad prekvapeni v podobe driftujiciho predku…

      0 0
      • MlokCZ  

        Ten skoro stejný brzdný účinek je dle měření větší :-)

        Ale je to rozdíl zanedbatelný, který se určitě může lišit kus od kusu. Prostě SLX a XT brzdí stejně, jen XT mají kurvítko navíc, které možná sem tam někdo ocení, ale moc časté to asi nebude.

        0 0
    • hannawald  

      Mrknul bych klasicky na cyklobazar. Ja za 5tis kupoval nove formula r1. Lehoucke, snadno nastavitelna paka a brzdi.

      Ted je tam ma nekdo za 6, treba ukecas..

      http://www.cyklobazar.cz/…oveho-kola-/

      0 0
    • Kubass.Lazo  

      Tak jsem nakonec vzal XTčka BR-M785 a kotouče Shimano XT SM-RT86 a od samého začátku naprostá spokojenost,su­perkrátké páky,krátký chod…jen při brždění přední brzdou to jakoby vibruje do vidlice a má to nestandartní zvuk…čím to může být?Zadek brzdí jak má ale ten předek…to samé dělaly i ty předchozí Magury

      0 0
      • Vilém  

        A nema to ta vidle za sebou? Pripadne hlavko?

        0 0
        • Kubass.Lazo  

          Kolo je 4 měsíce starý,takže nepředpokládám že by měla být vidlice nebo hlávko po smrti.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • alinceb  

            Zkontroluj vakl v hlávku – třeba je jen špatně dotažené…

            0 0
      • RUSH  

        Chce to trpělivost, vono si to sedne. I ty Magury si nakonec sednou. Chce to čas a jezdit v bordelu, no.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.