konzultace -MTB kola + brzdy do 25 000

138 nepřečtených
  • nox159

    Zdravím,

    v prubehu sezony bych chtel kolo připravit na přechod na novy ram ( na 70% to bude full). Takže bych zatím potřeboval nové kola a k tomu kotoučovky ( mam zatím Vcka a stačilo by mi to ale na lepších ramech návařky na V už nebudou )

    tak jsem se chtěl zeptat jestli sem vybral dobře nebo jestli bych moh třeba vzit neco lepsiho s lepšími parametry za podobnou cenu.

    u kol mi jde o tuhost, vahu, udržbu, design , cenu bych stanovil max tech 15k

    zatím vaham mezi dvěma variantama :

    • Mavic Crossmax SLR Disc (cena cca 15k)
    • Nějaký zaplet od Hnoje

    u brzd bych řešil vahu,udržbu, brzdný učinek ( myslim ze v cenove relaci do 10k by moji vahu mohly ubrzdit v poho všechny brzdy)

    mam asi už jasno, ale nevím jestli je to nejlepší volba

    • Hope race x2

    ještě dodam, mam 70kg a chci to primarne na rychle trate (zavody 30–50km , ale rad si zajedu i nejaký těžší teren + menši skoky.

    Kdyby se našla nějaka levnější alternativa se stejnýma parametrama tak bych byl rad, ale už bych nechtel dělat moc velkem kompromisy cena/vaha/vykon :)

    diky za rady

    0 0
    • Chiron  

      Mě by se místo těch Hope líbily třeba Quad DIME s Diam XC kotoučem. http://www.quadbrakes.com/…_PRO_RA.html tyhle nebo XC. Každpoádně Hope je zhruba o 100g lehčí na každé brzdě. Což není málo a má floating kotouče. Asi bych vzal ty Hope, i když designově mi přijdou takové nic moc.

      0 0
    • roud  

      Napiš hnojoj určitě ti dobře poradí a i nabídne věci za slušnou cenu – vždy jsem u něj pochodil a nikdy nelitoval (pro rejpaly hnoj mě za reklamu platí dobře)

      0 0
      • nox159  

        cenove bych to zatim neřešil mam možnost „nakupovat za lepši ceny“ a o tom že hnoj nabidne slušnou cenu taky nepochybuju ;-)

        špíš mě zatím zajíma co koupit, pak se budu zajímat o to, kde a za kolik to sehnat :)

        0 0
        • roud  

          Tak hodně záleží na tom co bys chtěl můžeš šáhnout po SLR rozhodně to nejsou špatný kola nebo si nechat zaplíst hope či DT vše bude špička s brzdama od hope budeš taky spokojenej i když hope jsou víc o vzhledu (jsou překrásně frézovaný) než o nějaký jedovatosti při brzdění…

          0 0
          • nox159  

            ta informace o tech hope brzdach mi prijde treba dost podstatna (o vzhled mi zas tak moc nejde) ale stejne nebudu mit srovnani s jinýma kotoučovkama (jak jsem psal jezdil jsem jen Vcka) takze mi to bude asi pripadat ze brzdi dobre :D

            ale jak jsem se dival tak ty hope jsou na tom vahove dost dobre, nevypadaji spatne – nemáš nějakou alternativu k tem hope které by brzdily „lip“

            dival jsem se jeste na Magury Marty SL MAGNESIUM – jen ta barva co sem se dival tak sem videl bilo cerveno cerne a ty by se mi ke kolu asi nehodo ily bral bych spíš nec( jednobarevneho, nebo mene vyrazneho jeste vubec nevim jaky ram vyberu )

            0 0
            • roud  

              Brzdy bych asi vybíral mezi magurama nebo avid ultimate(lehký a parádně brzděj), avid elixir(ty jsou hóódně jedovatý) to jsou první co mě tak napadaj :O)

              0 0
              • nox159  

                co sem teda slyšel ( nevim jestli je to pravda) ale ty avid ultimate by se už nejak nemely vyrábet nebo tak neco, takže to by zas nebylo uplne idelani – muj nazor.

                0 0
                • roud  

                  Nvm zda se vyráběj nebo ne ale koupit se daj naprosto bez problémů…

                  0 0
            • Hnoj  

              I když AVID nesnáším kvůli odvzdušňovní, tak se mě hoooodně líbí Elixir CR Mag, to jsou fakt jedovky a váha je taky dobrá.

              0 0
              • nox159  

                když te tu vidim chtěl bych se zeptat, kdybys mel srovnat ty Crossmaxy SLR a tvuj zaplet

                neřešme design ani cenu, jde mi o tuhost, dosahnou ty tvoje kola stejne tuhosti jak ty Crossmaxy? vim že ty tvoje jsou lehčí a nekde ta vaha chybet musi, popripade co s tema tvojema kolama udela treba puletrovy skok? nebude v tom problem ?

                tedka mam na kole taky zapletene kola s dilu ( vlastni vyroba) a jsou dost mekke, ale rekl bych ze je to i volbou komponentu nic tam nejak extra tuhe nemam, american classic naby, mavic 717 rafky a špice asi nejake ritchey 2–1,5(asi) –2 a prave bych chtel aby nove kola byly hlavně tužší a pritom aby nebyly težší než ty stávající co tam mam :)

                0 0
              • Vegan  

                Souhlas doporucil bych to same jsou to super brzdy, jen snad bych na nich vymenil desticky za nejake jine hned po koupi, pry se odlehcovalo i na nich a je to citit na vykonu i vydrzi.

                0 0
    • jIrI___  

      O Formulách R1 jsi neuvažoval? Nevím, jak moc chceš gramařit, ale pokud bych hledal brzdy vyšší kategorie, tak právě ony by byly, dle různých testů, můj favorit.

      0 0
      • nox159  

        no, kotouče sem nejak moc nejezdil takze v tom si necham rad poradit, přidávám je do výberu :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Kotoučovkám sice rozumím kulový, ale vzhledem k tomu, že jsem si teď první pořídil a to právě Formule R1, tak ti sem hodím můj první postřeh i přesto, že srovnání s jinými nemám.

          Trochu mě děsilo, že se o nich hodně píše, že je velký problém je seřídit, ale není to pravda. S pomocí Hnojovou a B-F jsem vše nainstaloval a seřídil bez problémů. Sice mi to chvíli trvalo, ale to bylo tím, že jsem žádné kotoučovky doposud neměl a nevěděl, jak na to. Mezi deskami je sice velmi malá mezera, ale když mi přišla druhá kola, neměl jsem problém, že by kotouče škrtaly a musel bych tak brzdy na ta kola štelovat znovu. Jediné, co mi na nich vadí je, že se nedá štelovat páka a brzda tak zabírá s pákou daleko od řídítek a i při maximálním zmáčknutí je mezi ní a řídítky velká mezera. Tím mám hodně rozevřeny prsty a úchop řídítek není tak jistý, jak jsem byl zvyklý. Zkoušel jsem brzdit jedním prstem, ukazovákem nebo prostředníkem, ale to nic neřeší, protože když jeden prst natáhnu, automaticky mi povolí i ten druhý, jen není na páce, ale řídítka prakticky nedrží. Véčkovou páku jsem si pošteloval tak, aby se mi při maximálním zmáčknutí skoro dotýkala řídítek a to tady nejde. Ukazovák mám dlouhý 110 mm a prostředník 124 mm. Věřím, že si na to zvyknu, ale kdybych si mohl dát páku o 2 cm blíže k řídítkům, byl bych raději. jinak váhově jsem si oproti Avid SD7 polepšil výrazně.

          0 0
          • nox159  

            dik za postřeh, nad timhle sem vubec neuvazoval bral jsem to automaticky ze se to da nastavit u vsech ( zatim ty co sem mel v rukach teda nastavit sly) ty prsty pokud si je meril od kloubu tak mam tak o cm kratši prsty nez ty takze by to tím padem pro me asi nebylo idelani, na Vckach to vozim podobne jak jsi to vozil ty :)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Zrovna malou ruku nemám a proto mě to dost překvapilo. Já už se s tím nějak popasuji i když to ideální úchop rozhodně není, ale ty už bys s tím problém mít mohl. Třeba se to dá nějak nastavit, ale já netuším jak. Ta páka má prostě hrozně krátký chod a proto mi přijde dost nesmyslné, aby se zastavila skoro 3 cm před řídítky :-(

              0 0
              • Richi  

                Není to hlavně tím, že na páku nedošáhneš kvůli řazení?

                0 0
          • Hnoj  

            S těma kotoučema to vypadá naprosto luxusně !

            0 0
          • Kubas.1  

            to je asi spíš na zvyku – mě by třeba dost vadilo kdyby ta páčka šla až k řidítkům

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jasně, že si zvyknu, ale pořád to pociťuji jako mínus a rozhodně bych se cítil jistěji, kdybych tu páku měl blíže.

              0 0
            • JSt  

              jeste jsi nejel delsi rozbity sjezd ;-)

              0 0
            • scret  

              souhlas, z toho bych se opupinkoval!

              0 0
          • deda  

            ahoj, když vidím tvoje řazení, tak se chci zeptat jak jsi spokojenej a jestli jsi jezdil taky rapidfire…Pře­mejšlim totiž, že bych taky zkusil otočnej sram a to hned ze 2 důvodů. Za prvý cena a za druhý si myslím lepší ovládání /měl jsem vykloubenej levej palec a při ovládání přesmyku to někdy pobolívá/ a konečně je i trochu lehčí. dík za všechny postřehy…

            0 0
            • Rychlej turista  

              Moc bajkových řazení jsem nevyzkoušel, protože jsem měl kliku, že jsem poměrně brzy přešel na gripshift X.0 a šaltr X.9. Byl jsem jím okamžitě naprosto nadšený, protože všechny problémy, co jsem musel do té doby řešit, jako mávnutím kouzelné hůlky zmizely. Už si nepamatuji, co jsem to měl za řazení, ale u obou pákových, co jsem měl, jsem měl neustále obouchané klouby na prstech a hlavně mě bolely šlachy na palcích z toho nepřirozeného pohybu při řazení. O přesnosti řazení a štelování ani nemluvím. Tohle se prostě jednou seřídí a už jen jezdíš. Naprosto spolehlivá a bezúdržbová záležitost, takže už nemám důvod zkoušet cokoliv jiného :-)

              0 0
              • deda  

                tak takhle bych si to představoval…Bo­hužel budu muset přikoupit sram šaltr a zbavit se rapid firu. dík

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Vyhni se staré X.9 s tou excentrickou kladkou. Dá se to sice zbastlit na normální, ale nové X.9 už ji tuším nemají.

                  0 0
    • Gorgov  

      ZTR Crest, DT 240S, DT Aerolite, DT Pro Lock a jakýkoliv Elixíry.

      0 0
    • siafu  

      Asi moc neporadím – zatím jen krátce mám Avid Juicy Ultimate – taky moje první kotoučovky, nastavení páky zatím OK, prostředník dlouhý tak 8 cm. Nevím, asi by šly sehnat i lehčí brzdy (jako R1, Hope, Marta), ale u Ultimatů se mi líbil tvar páky ve spojení s karbonem, který nestudí. Možná časem pořídím Hope Floating kotouče, jestli k těm Avidům nějak jdou.

      Kola mám na konec kvůli lepší servisovatelnosti (nekupuji je na 3 roky) z dílů DT Swiss 240s, No Tubes ZTR Alpine a Sapim Laser místo uvažovaných Mavic Crossmax SLR 08.

      0 0
      • t29  

        Tak siafu i Rychlej Turista byli donuceni konvertovat na kotoučovou víru… to jsou věci :)

        0 0
    • nox159  

      tak po pročtení par vlaken o kolech a dlouheho zvazovani pro a proti sem se rozhod ,ze kola teda budou zapletena ručne, planoval bych od hnoje :) ( az dostanu vyplatu tak mu napíšu :D )

      z vyberu brzd sem vyradil ultimaty a tedka uz mam teda jen 4 moznosti:

      • Hope race x2 – pry nebrzdi az tak dobre- pekna vaha a kotouce
      • Elixir CR Mag – prijatelna cena ,brzdit by mely dobre ( zatim favorit )pokud sezenu pod 7k tak je asi beru
      • Formula R1 – paka daleko od říditek a nemoznost lepsiho nastaveni cojsem zde četl ( jeste si je zkusim nekde ohmatat nazivo)
      • Magura Marta SL MAGNESIUM – dost vysoka cena

      mate jeste nekdo nejake bližší info k tem brzdám?

      0 0
      • Hnoj  

        Hope mám teď objednané, tak ti pak dám reference. A mimochodem, k ráfkům Olympic existuje varianta od výrobce FRM. Ráfek XMD333 (váha 335g) MÁ NÝTOVÁNÍ a je také No Tubes kompatibilní. Teď ho mám v testování.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Nejde ta páka u Formulí R1 nějak poštelovat, aby byla blíže k řídítkům? I 1 cm by stačil.

          0 0
          • StuntJ  

            Není náhodou u těch formulí zezhora za kloubem páky malý asi 2mm imbus ? je vidět při horním pohledu. Tím se dříve nastavovala vzdálenost …

            0 0
          • DaSnail  

            takto to nejde?

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jupí! je to ono :-D

              Mohl bys mi, prosím tě přeložit, co tam píšou? Abych něco nezmršil.

              0 0
              • DaSnail  

                vezmeš dvojku imbus a tým šróbom nastaviš polohu páky tak jak ti vyhovuje.

                BACHA! hlava nastavovacieho šróbu musí vždy trčať aspoň pol milimetra so závitovej vložky(neviem presne čo to je, ale ty kukneš a vidíš 8o)

                0 0
                • StuntJ  

                  Tomu taky nerozumí, obrázek je nějak divoký

                  0 0
                  • StuntJ  

                    asi že by to nemělo vyčuhovat více než 0,5mm, ikdyž je to divné.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Ne ne, na tom obrázku je namalováno = nebo více, jak 0,5 mm. Když utahuji k páce, tak to zalézá a když povoluji, tak bych to mohl vyšroubovat, takže to platí pro tento případ.

                      0 0
                      • StuntJ  

                        Já si myslím že když se ta páka přibližuje, tak to bude v klidu …

                        0 0
                • Rychlej turista  

                  Jasné, jde o to abych to nevyšrouboval. Já to utahuji, takže to nehrozí, musel bych povolovat :-)

                  0 0
              • Ruprt2  

                v zásadě jenom, že si máš dát bacha, aby trčel ten šroubek vždy minimálně 0,5mm tak jak je to na obrázku graficky.

                0 0
        • nox159  

          :) na přesné kombinaci co jsem tu hodil netrvám(pokud mi nabidneš pro me jinou „lepsi“ variantu necham si rad poradit) , to by sme pak mohli dořešit třeba po icq …

          0 0
      • Vegan  

        Myslim ze kdyz vemes ty elixiry a pripadne ze ti nebude vyhovovat brzdny ucinek tak vymenis desky ( z nejakeho duvodu na tento typ elixiru davaji jine desticky a pry nejsou uplne idealni ). Tak proste udelas nejlepe. Snad jen Magura marta SL ma smysl jeste zvazovat.

        0 0
        • marszy  

          Avid nebrat!!Zlaty XTR!

          0 0
          • Hnoj  

            XTR vůbec nebrzdí :-(

            0 0
            • jonti  

              Brzdi dostatecne dobre na XC a maratony.

              0 0
              • kubad  

                souhlas, stejně jak většina jiných brzd od velkých výrobců :-)

                0 0
                • Greyhound  

                  Za mě nesouhlas, já přešel na XTR z Avidů 7 a nemůžu si pomoci, proti nim brzdí opravdu špatně až nedostatečně kdy mi ta vyšší ovládací síla nutná pro velké zpomalení není příjemná. Příjemnější je pro mě pouze ten měkčí náběh XTR.

                  0 0
                  • kubad  

                    no dobře když to píšeš, tak to asi bude katastrofa ty XTR

                    0 0
                    • Greyhound  

                      Kdyby to byla katastrofa tak je sundám, já jen stejně jako pár dalších lidí tady na základě předchozí osobní zkušenosti s Juicy 7 (a zkoušel jsem i jiné brzdy) tvrdím, že s brzdným účinkem XTR nejsem moc spokojenej a znovu bych si je určitě nekoupil. Vážím ±74kg a nejezdím žádný divočiny takže žádný přehnaný nároky na ně nemám.

                      0 0
            • nox159  

              zrovna jsem testoval XT na dvou ruznych kolech a jako lajk mi prislo ze brzdi slušne ( takový brzdny učinek by mi stačil…)

              nevite kolik by moh važit komplet? paky + trmen + hadice u tech XTček? jen tak informativne :)

              0 0
              • nox159  

                omlouvam sem už sem to našel :D

                0 0
              • jIrI___  

                Přední + zadní XT na váze :)

                0 0
                • Evilcleaner  

                  no tyjo to není zrovna málo.

                  0 0
                  • kubad  

                    a myslíš že třeba Elixiry sou lehčí?

                    a to jim na fotce chybí 2 šrouby po připočtení bude rozdíl pár gramů :-)

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      no ne o moc, ale vzhledem k tomu, že xt lepe odpovídá verze CR, která má carbec páku (ne OEM), tak je váha zase o 20g na každé brzdě dole (plus ještě nějaké úpravy, jen dodám že zváženo to nemám a můžete mě klidně poslat do háje, že věřím údajům výrobce:-D) no a když vezmě samotné kotouče co se k brzdám dodávají, tak XT je o kus těžší než G3 (a o nižší hmotnosti CL nábojí si dovoliui pochybovat, zcvláště když mezi kotouči je rozdíl 40g)

                      0 0
                      • kubad  

                        pleteš se

                        adapter má 20g

                        a šrouby mají 10g – 2ks

                        elixíry nejsou lehké brzdy :-)

                        0 0
                        • Vegan  

                          zajimala by me vaha MAG verze neb ta ma prave byt znatelne lehci.

                          0 0
                        • Evilcleaner  

                          no i tak je to podle mě rozdíl, nejsem zase žádný gramař, ale 60gramů na brzdách není podle mě jedno. kdyby takhle ke kolu člověk přistupoval ve všech ohledech tak má ve výsledku klidně o kilo víc než bylo zamýšleno.

                          0 0
                    • jIrI___  

                      Ale zas na téhle fotce mají nezkrácené hadice. Ještě se mám od gramařu co učit, na šroubky nehledím :)

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Máš tam někde ty Formule R1?

                      0 0
          • Vegan  

            Zlaty mozna jsou, ale ne funkcni pokud tedy berem jako primarni funkci brzdeni. XTR jsou brzdy naprd brzdny vykon 0.0NIC.

            0 0
            • DaSnail  

              podľa testu síce brzdia slabšie jak Deore, ale tie deorká sú zas silnejšie aj jak strokertrail a elixirR…8o)

              0 0
              • Vegan  

                JA tedy v TESTU vidim neco jineho pokud se i nadale budem bavit o XTR a ne o deore jejichz vykon tu nikdo nezpochybnuje

                za sucha

                Formula R1 50N:3.52 100N:6.26

                Deore 50N:3.18 100N:6.25

                XTR 50N:2.59 100N:4.95

                Elixir R 50N:3.52 100N:5.74

                Elixir CR 50N:3.71 100N:6.04

                Za mokra

                Formula R1 50N:2.36 100N:4.52

                Deore 50N:3.52 100N:6.46

                XTR 50N:3.19 100N:6.36

                Elixir R 50N:2.91 100N:6.41

                Elixir CR 50N:3.06 100N:6.75

                Myslim, ze pri srovnani Elixir CR vs. XTR je kazdemu jasne ktere brzdi lepe. Nehlede na to, ze se tu bavime o Elixirech CR Mag ktere jsou jeste trosku jine. A uz vubec nemluve o tom, ze Deore i XTR maji organicke desticky jez brzdi lepe na pocatku a Elixiry maji orginalne sintrovane ktere se nejprve musi zahrat a, kdyz se do nich daji organiky bude to zase jine o mnoho lepsi.

                0 0
                • kubad  

                  souhlas, otázka zní jestli je výkon XTR dostatečný – což je

                  0 0
                  • StuntJ  

                    Všechno brzdí dostatečně a bezpečně člověka zpomalí, jen je otázka, zda to vyhovuje +

                    0 0
                    • kubad  

                      přesně tak plus pohodlí při nutnosti menší síly na páce

                      0 0
                • Rychlej turista  

                  Teď ještě vědět, co ta čísla znamenají, jestli jsou lepší ta malá nebo velká :-D

                  0 0
                  • kubad  

                    čím větší tím to líp brzdí :-)

                    to první je síla na páce, to druhé nějaký brzdný výkon

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Óóó, to se mám :-D

                      0 0
                      • kubad  

                        máš :-)

                        máš brzdy co brzdí dobře, akorát sou hnusně :-) hehe

                        0 0
                      • Vegan  

                        Pokud nejezdis za mokra tak jsou R1 Dobre i s orginalnimi deskami, ale podle me, kdyz vymenis pak az ty puvodni sjedes za organiky (tusim ze formula dava take orginal sintr) tak to bude dobre brzdit vsude. Ono sintr desky jsou obecne v mokru horsi. Akorat u organic desticek musis zkousnout to ze ti vydrzi tak 1/2 toho co sintr, ale zase tolik nenici kotouc.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Tyhle brzdy do vody nepůjdou. Do bahna už jen plečka. A i kdyby, furt brzdí víc, než kdy využiju :-)

                          0 0
                • DaSnail  

                  čerpáme z jedného zdroja, takže by sme sa mohli dopracovať k rovnakým výsledkom 8o)

                  len sa mi nejak nezdalo to brzdny vykon 0.0NIC.

                  0 0
                  • Vegan  

                    Vykon 0.0NIC proste je :), protoze i, kdyz jsou XTR vuci bzdam co maji sintr desky zvyhodneny organickyma deskama jez brzdi jiz od pocatku stejne tak stejne ani s touto vyhodou nejsou schopny prekonat tak chrti brzdy jakymi jsou trebas ony formule R1 (se sintr deskama). Asi se shodnem, ze vetsina lidi jezdi za sucha 80% casu a ze 150N na paku se vyvyji naprosto minymalne. Pak tedy pro me to dopada tak, ze XTR jsou brzdy na prd to se na me nemuzes zlobit. Neco jineho to je u vychrtlika 60Kg kteremu mozna budou stacit, ale ja je zkousel kdysi (dokonce jsme si je chtel koupit nakonec jsem koupil XTcka) davno a proste brzdi naprd.

                    0 0
                    • DaSnail  

                      nezlobím. 8o)

                      váha je slušná a výkon pre xc závodníka bude asi dostatočný aj s malými kotúčmi.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      A skutečně mají R1 v originále sintr desky? Tohle nevím, na K24 jsem měl vždy v originále organiky.

                      A ty Formuly brzdí prostě excelentně oboje, tím myslím R1 na svojí extra nízkou váhu a The One zase extra výkon a přitom také nejsou vůbec moc těžké (i když samozřejmě těžší než R1).

                      Jinak já mám jasno, jedině The One :-)

                      0 0
                      • Vegan  

                        100% jisty si tim nejsem ale nekde jsem to cetl, ale mohu se plest.

                        0 0
                        • Gorgov  

                          ja sem si skoro jisty, ze se pletes. Minimalne u elixiru, tam jsou standartne organiky a jsem presvedcenej ze u formuli, stejne jako u naproste vetsiny brzd.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            U Elixiru R mám sintrované desky.

                            0 0
                            • Gorgov  

                              Kupoval si je V originálnim balení nebo byly na kole? Ja na kole je mel s organikama a vim že origo baleny sou taky organiky, takze to je divny. Organiky se na novy brzdy davaj taky kvuli tomu, ze za mokra tak hrozne nervou, na coz by si uzivatele mohli pripadne stezovat…

                              0 0
                              • StuntJ  

                                No nevím snad každý ví že sintr za mokra řve a přes to nejede vlak … Není to spíše kvůli ceně?

                                0 0
                                • Chiron  

                                  Mám organiky a když sou mokré, tak to řve jak když troubí železniční mašina. Tak netuším kde je chyba. Jinak jsou ale za sucha úplně potichu. Jsou to nějaké origa od shimana. No a v šuplíku už čekají sintra. Tak sem zvědavý co budou dělat na mokru ty.

                                  0 0
                                • Gorgov  

                                  Každý ví? To snad nemyslis vazne…Vetsina uzivatelu jizdnich kol vubec netusi, ze se delaji desticky z ruznych smesi s ruznymi vlastnostmi.

                                  0 0
                              • jIrI___  

                                Kupoval jsem je sundané z kola, takže možné je u nich cokoliv :)

                                0 0
                          • Vegan  

                            Tak u Elixiru jsem 100% jisty. Tam je to jistota do Elixiru krome verze MAG ( kam se strka nejaky odlehceny shit) strka vzdy sintr jako do kterych koliv Avidu Grom tech MAG a mozna ultimaty.

                            0 0
                            • Gorgov  

                              moje elixiry cr maji stoprocentne organiku, stejne, jako ji mely moje predchozi elixiry R, kde jsem prave desky menil za syntr…oboje brzdy kupovane s kolem. Jinak na Magura Louise 2007 byly taky organiky…

                              0 0
                      • Rychlej turista  

                        Já tam mám ty levé, GF841 (The One), aspoň myslím. Každopádně mi je Hnoj poslal jako náhradní.

                        0 0
                        • Hnoj  

                          Ty vpravo jsem ti poslal omylem, viz email :-)

                          0 0
                        • StuntJ  

                          Pokud jsou to DS, tak je taky jezdím a spokojenost :o)

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Jo, je tam napsáno Material DS. Co je to?

                            0 0
                            • StuntJ  

                              to je typ směsy těch desek, DS by měla být nejvíše, co se týče pracovní teploty a koeficientu tření. Více povídání je na stránkách GoldFrenu.

                              0 0
      • Ruprt2  

        k těm R1. Teď jsem si je ošahával v obchodě a byl jsem naprosto unešený sametovým chodem. ALE.

        Sám jezdím AJ7 a mám je nastavené, aby zabírali daleko, hned a krátce.

        To R1 byli pravý opak.

        Servisák v obchodě mi říkal, že u nich je kvůli váze jediné možné nastavení prostě přidáním nebo odebráním brzdovky. To jsem trošku pozdvihl obočí, protože já mám zkušenost z Avidů, že buď jsou odvzdušněné dobře a je to jako šutr, nebo jsou zavzdušněné a ubrání kapaliny znamená zavrdušnění. Jakékoliv nastavení je nutné přes pad contact a vzdálenost páky od řidítek.

        Další jsem ho zkritizoval, že zadní má výrazně delší chod a to mi řekl, že neví co s tím, ale že jim to dělají všechny R1, že některé brzdy mají ten efekt malý, ale tady je výrazný a neví co s ním.

        Ale možná jsou to kecy. Jak jsem slyšel tak prodávám.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak ta páka štelovat jde a ten rozsah nastavení vzdálenosti páky je opravdu veliký. Jen jsem nevěděl o tom ukrytém štelovacím šroubečku na maličký inbus.

          Obě brzdy mi jdou stejně a chod páky během brzdění je krátký. Sice jsem žádné jiné kotoučovky nikdy nezkoušel, ale poté, co jsem pořešil tu páku, tak mi tyto vyhovují úplně maximálně.

          0 0
          • StuntJ  

            Hmm to by chtělo porovnat s Avidama … :o) Ty mají také krátký rozsah, rychlý nástup a pak to je sviští :o)

            0 0
          • MlokCZ  

            Avidy mají obecně kratší mrtvý chod a následně i ostřejší nástup než Formule.

            To je prostě vlastnost konstrukce a nic s tím nejde udělat. Štelování mrtvého chodu neberu teď v potaz, protože to u všech brzd pouze umí mrtvý chod prodlužovat.

            0 0
      • Rychlej turista  

        Tak ty Formule R1 si vyškrtávat nemusíš, protože ty páky štelovat jdou :-)

        0 0
        • nox159  

          ja myslel ze i kdyz si to tím šroubem nastavil tak to bylo porad daleko :D nepocítal jsem ze bys ten šrou nezkoušel ;-)

          tak tim padel je vsechno oki – jdu shanet prijatelnou cenu :)

          0 0
    • kubad  

      Hope Race nebrat, jsou to mrdky stejně jak 29"

      0 0
    • nox159  

      tak už mam vybrane i brzdy – dneska jsem jel SLX, XT i elixiry 5, elixiry R, jedny no name shimana ( hruza), pak sem mel v rukach magury luiz ( nebo jak se jmenujou ) a ještě par dalsích :) nebudu rikat ze to mohlo byt zkreslene serizenim volbou destiček… ale ja si vybral

      vyhraly to XT ( brzdný učinek mi stačil, seřízeni uplne bez problemu, paka mi seděla dobre) vaha zas tak strašná podle mě nebude ( viz jIrI___ ) a budu je mit za dobrou cenu

      vím že sem tady první vybíral asi o dost lepší i lehčí brzdy ale nakonec jsem stejne udelal kompromis vaha/cena/vykon

      jestě bych se rad poradil ohledne kotouču – chtel bych nejake na kterych by to brzdilo a nebyly moc těžké když už jsem vybral těžší brzdy – jak říkam vubec se v tom nevyznam a budou mi stacit 160/160 vic tam cpat nebudu.

      0 0
      • Hnoj  

        Vzhldem k tomu, kolik jsi na brzdách ušetřil proti původnímu vývběru, je jedinou možností Hope Floating :-)

        0 0
        • nox159  

          prvni jak jsem se rozhodoval jsem takový kompromis delat fakt nechtel, ale pak se mi to asi rozlezelo v hlave a po tom co jsem dneska zkusil ty XT a byl s nima spokojeny sem to nakonec vyřešil takto. Ty R1 jsou fakt luxusni.. ale je pro me rozdil – cca 3500 nebo cca 10 000.

          po tech kolech a brzdach už bude na řadě jen full ram a na tom bych se chtěl ještě letost sjet takže rači ušetřím na brzdach než pak na ramu, protoze to je položka daleko vyšší.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Napiš Hnojovi, že bys do těch R1 i šel, protože ta váha je fakt luxus, ale že bys musel prodat babiččinu kočku nebo tak něco a třeba ti udělá cenu. Za to nic nedáš :-)

            0 0
      • Rychlej turista  

        Co stojí ty XT? Já na těch R1 proti jiným brzdám docela lacino ušetřil zhruba 200 g.

        0 0
        • StuntJ  

          XT bez kotoučů stojí okolo 4 500,–Kč pár s kotouči cca 5 500,–Kč

          0 0
          • Vegan  

            To kupujes nejak draze :)…

            0 0
            • Hnoj  

              Tjn, cca o 300Kč :-D

              0 0
              • Vegan  

                za 4k je musi byt schopen sehnat bez kotoucu tzn cca 500.- to je skoro par desticek

                0 0
            • StuntJ  

              jasně, když se člověk snaží má je okolo 4000,– ale píši radši víc …

              0 0
          • Rychlej turista  

            Jen samotné brzdy (R1 – XT) jsou o 320 g lehčí (342 g – 662 g). Tady se fakt vyplatí za tu váhu připlatit. Plus jestli i lépe brzdí, tak je i něco navíc :-)

            0 0
            • StuntJ  

              No jo ale ty stojí dvojnásobek …

              0 0
              • Rychlej turista  

                Pořád to jsou levné gramy.

                0 0
                • StuntJ  

                  to už je hudba budoucnosti, já teď musím pořešit kola a vidlici, J3 zatím kotví více než dobře :o)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Až tak levné zase ty gramy nejsou. Pokud není extra gramař, tak překračovat hranici 10Kč/g je už docela dost.

                  A za dejme tomu 4,5tis. ušetřit třeba 350g je pořád docela dost přes 10Kč/g.

                  Já bych třeba za tohle jen kvůli váze už nebyl ochotný připlatit.

                  A přitom kvůli funkci bych byl ochotný dát podobné prachy za The One hned (tím chci zdůraznit, jak moc bych byl neochotný připlatit ty prachy jen za váhu).

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Když si vezmeš, že ty gramy neušetříš na úkor funkce nebo životnosti…

                    Já jsem ochoten rozumně gramařit do 20 Kč/g, takže pro mě není co řešit :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na úkor funkce, která je pro mě podstatná nešetřím gramy nikdy, ani když by to nestálo nic.

                      Já třeba teď mohl ušetřit půl kilogramu na novém rámu a ještě navíc bych měl díky tomu nové Stereo pár týdnů doma.

                      Stálo by mě to ale ale 8tis. + 5tis. za výměnu brzd (s carbonovým rámem by bylo totožné osazení až na brzdy, kde by chyběly The One).

                      A to jsem řekl, že rozhodně nedám. Je ale fakt, že tohle už je i přes 20Kč/g. Ale zase na stěžejní části kola, kterou určitě v budoucnu už měnit nebudu moct (to by šlo jen za šílené prachy potom).

                      Na druhou stranu, když to nestojí moc peněz nebo nic, tak klidně řeším i pár gramů. Včera jsem mohl konečně nové Stereo mít, ale došlo v jiné barvě než mám objednané. Ta barva po designové stránce by mi byla fuk, možná byla i nepatrně hezčí.

                      Jenže to byla barva a ne anodizace a bylo by to zcela zbytečných 150g navíc. Takže v tomhle případě hezky čekám dále, až pošlou z Cubu tu správnou barvu.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Kdyby mi po takové době čekání přišlo kolo v jiné barvě než jsem ho objednával, to by mě asi piclo :)

                        0 0
            • nox159  

              ja vim ze 300g za 6000,– neni zas tak moc ale za tech 6k už mam čtvrtinu ramu.

              upřímně me to celkem sere, ale tech 300g shodím nekde jinde a za 2 roky budou ty R1 jeste o par gramu lehčí a potom uz neco doufám našetřím :)

              ten kdo z vyplaty ušetří měsíčně 20 000 ten tohle řešit nemusi ale když z vyplaty ušetřím třeba jen cca 5000 tak ono se pak huř neco takového nakupuje ( tím jiste nechci poukazovat na svoji finanční situaci ;-)

              zatim ma kolo 10,5kg co shodim na kolech naberu na brzdach a s novým ramem (full)se dostanu doufam s vahou pod 11kg a full pod 11 neni zazrak ale taky to není zas tak špatne :) pokud nevyberu fula a koupim nejaky HT tak budu tak odhadem na 9,8kg takze s tím gramařením na tom nebudu zas tak blbe – VIDIM TO ZATIM POZITIVNE :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.