• 04.40

    Dobrý den, koupil jsem si MTB Maxbike 29, který má nasazeny pláště Schwalbe Rapid Rob 2.25. Chci jezdit pouze po asfaltu a tak by mě zajímalo jestli má význam vyměnit pláště za nějaké silniční. Děkuji za odpověď.

    0 0
    • Mysee  

      Spíš nemělo význam kupovat MTB 29" pokud chceš jezdit jen asfalt. Aby ses nepřipravil o komfort tak nasadit 2.0, např Schwalbe Marathon.

      0 0
    • 04.40  

      Díky za reakce. Na kole teprve začínám i když je mi už 40 a zatím se s tím docela trápím (nemám fyzičku). Tak hledám jak si to trochu ulehčit :-)

      0 0
      • treatt  

        Tak bych doporučil taky vybírat podle váhy, když vybereš rozumně odolný plášť, ale hlavně kevlar patku, aby to bylo v součtu s duší lehké – to poznáš hodně..

        0 0
    • blackboy007  

      wtb nano race kevlar 2.10

      0 0
    • jecnak  

      Pokud budes jezdit pouze po asfaltu, muzes nasadit klasicke silnicni plaste – rozmer rafku je stejny. Jen je potreba koupit i silnicni duse.

      0 0
    • Erknold  

      Nebo tam dej jakýkoli krosový plášť. Sice si nechtěl krosové kolo, ale kupodivu tam půjde. Když to bude mít spojitý střed, tak to bude minimálně tišší. Jezdím třeba Schwalbe Hurricane. A nebo trochu úchylárnu Schwalbe Kojak ;)

      0 0
    • krab007  

      Teď zrovna jsem narazil na crosovýho Smart Sama v kevlaru za super cenu. Na silnici bude určitě rychlejší než Rapid Rob a dá se s ním i mimo asfalt na nějaký polňačky. Oproti Rapid Robům váží polovinu, to znát bude. http://www.kupkolo.cz/…vlar_z97748/

      0 0
      • Singlespeed  

        Ten po silnici moc nejede, stejně jako krosový Racing Ralph (oba jsem vozil na zimáku). Pokud si chce užít jízdu po silnici, tak jedině s hladkým pláštěm.

        0 0
    • Singlespeed  

      Změř si šířku ráfku. Pokud nebude nějak extra široký, v klidu nasadíš na 29-er běžné silniční pláště a pojede to v porovnání s Rapid Robem 2,25 úplně jinak.

      0 0
    • 04.40  

      Chtěl bych všem poděkovat za vaše rady a tipy.

      0 0
      • Janes  

        Ahoj, vzhledem k tomu, že jsem podobný problém z více důvodů řešil již dříve, nechávám Ti ke zvážení… imho jsou vlastně dvě základní cesty, jak z toho ven. Ono vlastně záleží na nátuře, buď chceš jit za výkonem a pak půjdeš do tenších crossových, nebo až, jak navrhl Ječñák,klidně do silničních plášťů (ráfky to do určité čířky poberou. Nebo chceš jezdit rychleji, než teď, ale stále pohodlně, a tak zachováš pláště určené přímo pro 29ky (1,8 a více), jen s nízkým a jemným vzorkem. A další hledisko výběru je, jestli se dobrovolně zbavíš možnosti vjet relativně v pohodě i do terenu a zvolíš dezén bez bočních výstupků, nebo si tuhle možnost do jisté míry zachováš a vybereš dezén s průchozím prostředním pásem, ale s většími bočními výstupky, které Ti příležitostně zachrání zadek třeba v písku a bahně.

        A včil mudruj :-)

        0 0
    • Richards  

      Po svých dobrých zkušenostech z 26" bych se určitě nebál ani v 29" na takové použití nasadit Continental Race King 2,0 – po asfaltu rychlé a dá se i suchý terén v pohodě ;-)

      0 0
    • prochm  

      Já také občas jezdím delší vyjíždky na MTB 29 jen po asfaltu, tak že často přezouvám pláště a musím říct, že ty Kojaky jsou na ten asfalt asi fakt nejlepší také díky té malé hmotnosti. No akorát to blbě vypadá když vsou na MTB takové pláště:) Jinak podle mě jedny z nejrychlejších MTB pláštů jsou Schwalbe Furious Fred, nebo Schwalbe Thunder Burt ale zase jsou náchylnější na defekty a opotřebení, i když na druhou stranu pokud člověk jezdí jen po asfaltu tak se do dá.

      0 0
      • Dag  

        Jezdím ty Thunder Burt a můžu doporučit. Na cestě a šotolině celkem letí a dá se s nima za sucha i do lehčího terénu. Mám ho na druhém kole a max spokojený.

        0 0
    • 04.40  

      Mohl bych vás ještě požádat o radu ohledně šířky pláště? Všiml jsem si, že třeba stejný typ plášťě je k dostání v různých šířkách. Dají se nějak shrnout výhody různých šířek plášťů? Na ráfku mám napsáno 622×18. Děkuji.

      0 0
      • Pedro RB  

        čím těžší terén = tím širší plášť

        Na silničkách se vozí nejčastěji 23–25mm (ale i 19 nebo 28), na krosech cca mezi 35–40mm, na bikách na polňačky od 1,6" do 2,1", závody XC a maraton okolo 2,2" a na drsnější ježdění ještě víc.

        Kapitolou sami pro sebe jsou fatbiky (snowbiky) s šířkama okolo 4"

        0 0
      • Singlespeed  

        Na 622×18 obuješ i silniční klasiku 23 mm, případně 25 mm. Pocit, že kolo moc nejede se u mě objevuje u šířky plášťů nad 28 mm, 40 mm slicky už jsou vcelku opruz.

        0 0
    • elkar  

      Na 29" MTB vozím 28mm pláště s hladším vzorkem, naboku trochu nejaký špalky na grip protože jezdím asi 70% asfalt a zbytek různá šotolina, štěrk a tak. Oproti těm balónům co se na MTB běžně vozí je to kolo znatelně rychlejší všude. Nahoru dolů i rovně.

      0 0
      • Vilém  

        Konkretne?

        0 0
        • elkar  

          Nemám to tady, abych řekl, co to přesně je za značku. :X zjistím v pátek.

          0 0
      • šlapatko  

        Tak hlavně že máš MTB 29er.

        0 0
      • krab007  

        28 mm šířka a po stranách špalky? :-O To by mě taky zajímalo co je to zač. Popis by mi seděl na Maxxis Wormdrive, ale ty jsou kolem 40 mm široký.

        0 0
        • elkar  

          Zjistim vyfotim.

          0 0
        • elkar  

          Schwalbe smart sam 1,6" takže to je 40mm plášť. Nevím proč jsem si pamatoval 28mm to bych to měl jak ráfek široký.

          Jak je vidět vzorek má hladší běhoun, takže aspoň pro moje potřeby na asfaltu jede OK. I když dneska to byl hlavně sníh :D

          0 0
          • Vilém  

            28m a 40mm je krapet rozdil:)

            Takze nic.

            0 0
            • depresy  

              Nějaký CX s „diamantovým“ běhounem a bočníma figurama určo existuje…

              0 0
            • elkar  

              Jo jo.. asi mě zmátlo že to je 28×1.60 nebo nevim nikde jine tam 28 nefiguruje. každopádně je to o kus užší než ty klasický balóny co maj 2+ "

              0 0
    • ToBla  

      Dal bych tam crossové 700×38 nebo 700×40, vzorek dle vlastního uvážení. Třeba něco takovýho: http://www.bontrager.cz/lt3-700c/p-112 Myslím, že MTB s přestavbou není špatná volba, v crossech je bídnej výběr. Takhle může mít i lepší vidlici, rychlou přestavbu na MTB 29 kdykoliv…

      0 0
      • ToBla  

        http://www.bontrager.cz/h5-700c/p-116

        Nebo v hladší verzi. Pod 32 šířky asi ne, jednak by to vypadalo blbě a i použití pro případnou šotolinu, polňačku nebo i nějakej ten kořen v lese už to neni moc použitelný.

        0 0
        • Singlespeed  

          Zakladatel vlákna chce jezdit pouze a jen po asfaltu. Mezi 32/40 mm a 23 mm gumami je markantní rozdíl. Sám to občas střídám na ´zimáku´, takže vím, jaké to je, když přezuju z 32 nebo 40 mm na 23 mm, jede to jak raketa :-).

          0 0
          • ToBla  

            Stejně ale myslím, že na 32 široký gumě to pojede dobře. Pokud ale chce (jestli ví co vlastně chce) šířku 23, tak si měl koupit silničku, klidně i s rovnýma řidítkama.

            0 0
            • Martin  

              +1

              já vozím pláště z cruiseru 29×2,0 kvůli pohodlí, nikam nespěchám :)

              0 0
            • Erknold  

              Mě přijde, že šíře pláště je jedna věc. Ale stejně tak dělá i směs. Dobrá směs na plášti 35–40 pojede stejně jako obyč Kenda 26.

              0 0
    • Jirra  

      Nebo něco takového. Nebude to sice tak rychlé jako úzký silniční plášť, ale zato na české silnice o dost pohodlnější :-) Do teď jsem je jezdil v 37 a tak chci zkusit 42.

      http://www.kolokram.cz/…guard-2.html

      0 0
    • krab007  

      Jezdím na 29 do práce po asfaltu a taky jsem řešil podobný problém. Protože se občas vydám i mimo asfalt, nechtěl jsem čistě silniční a vybral crossové pláště. Konkrétně jsem měnil Maxxis Ikon 2.2 v kevlaru za Maxxis Wormdrive 700×42C. Váhově jsou na tom oba pláště podobně, Wormdrive je mnohem užší. Ve výsledku z toho ale moc dobrý pocit nemám, mám pocit jako by to kolo bylo vykastrovaný. Kolo moc nezrychlilo – na 26 km trase do práce jsem průměrně o 2 minuty rychlejší. Zato je teď kolo o moc tvrdší, veškeré pohodlí je pryč. Kolo taky dost blbě vypadá, ztratilo ten dravej look a ultimativní zvuk při jízdě vyšší rychlostí. Kvůli menšímu obvodu kola mi najednou nesedí převody, na kterých obvykle jezdím – 13z je teď zbytečně lehký, na 11z už se zase dřu. Takže za mě spíš nechat 29 plášť a vybrat nějaký rychlý lehký model.

      0 0
      • jonti  

        Jaky mas prevodnik, ze jezdis na 29er tak maly pastorky? ja vic nez 34/13 po rovine na asfaltumoc nedavam.

        0 0
        • Singlespeed  

          Co dáváš nebo nedáváš ty je, pochopitelně, pro kraba007 zcela nepodstatná věc :-)

          0 0
        • krab007  

          Prostřední placku mám 32z, pomalu už to začíná mít za sebou a určitě pak půjdu do 34z.

          0 0
          • PolsondeSide  

            Já bych taky tedy 29 nehyzdil nějakými „užovkami“ a ponechal pláště 29, ale pokud možno z co nejlepším dezénem pro pevný povrchy jestli někoho nějaká varianta napadá? Chystám se ke koupi tohoto kola a chci to řešit výměnou za stejnou šíři.

            0 0
            • Singlespeed  

              Kupovat si 29-er horské kolo a pak na něm jezdit jen po asfaltu není moc dobrý nápad. Pokud nedáš úzké silniční pláště, tak to prostě nepojede ať budeš dělat cokoliv :-).

              0 0
              • kamaro  

                Souhlasím se Singlespeedem. Občas jedu ráno do práce na MTB po asfaltu (s vidinou, že odpoledne mám čas a pojedu se projet lesem), jinak jezdím na silničce (23mm) nebo cestovním kole/zimáku (32mm). Na MTB je to děsné utrpení, vůbec to nejede. A to vozím celkem užovky (1,75–2). Silniční pláště letí úplně jinak, i posez na kole je jiný.

                0 0
            • Singlespeed  

              Když na 29-er bajka obuju hladké pláště (v mém případě Schwalbe Road Cruiser 40 mm), jede to po asfaltu pocitově lépe než třeba na Racing Ralphech. Ale když obuju úplně tytéž pláště Road Cruiser 40 mm na pseudo silniční kolo s berany, jede to ještě lépe, než na bajku. Čím to je, nevím, jedině, že by to dělal sportovnější posed zejména při úchopu za spodní část oblouků.

              0 0
    • kecaros  

      Ja jsem to resil plastema s-works renegarde 1,95 a super,muzu jen doporucit.cena plaste cca 1090kc

      0 0
      • volumed  

        mam specialized renegade s-Works 2,1 v 26" verzii a mozem povedat ze su to perfektne plaste.

        0 0
    • Knute  

      Ahoj, mám na 29 HT (Kellys gate 30) a jsou tam pláště Rapid Rob 29×2,25". Zatím nemám moc čas na nějaký les apod., takže jezdím převážně s juniorem v sedačce po cyklostezkách a na nich se s tím vzorkem trochu peru. Ráfky tam jsou KLS Madmax Disc 622×19. Pomůže mi, když nasadím třeba Schwalbe Hurricane?

      0 0
    • Knute  

      Nakonec asi půjdu do CONTINENTAL Race King 29 Performance kevlar – 29×2.0, vozím duše. Pomůžu si na asfaltu oproti Rapid Rob 2.25 vzhledem k ceně 650?

      0 0
      • lunochod  

        Jenom bych zmínil, že Race King mají chabou odolnost proti defektu, vyjet s nimi do terénu nedoporučuju :-)

        0 0
        • plzakj  

          Zajimavy. Mam ho na zadni u xc fulla z prodeje. A zatim 600km bez defektu. Bez duše, ehm.

          0 0
      •  

        TB nebo g-one

        0 0
      • novas752  

        To je skoro to samý jak Rapid Rob.

        Když už rychlý MTB plášť, tak Schwalbe Thunder Burt.

        Nebo něco z rodiny Schwalbe G-one – Speed nebo Allround – šířky 40, 50 nebo 60.

        0 0
        • Mart7  

          Racing ralph taky líp jede. Nemáš otestovaný conti performance ať RK nebo XK v performance? Nechápu proč nedoporučují vyjet mimo terén, jsou snad háklivé na trny? U dobře jedoucích schwalbe není problém plášť říznout.

          0 0
      • FilipVM  

        Tohle vypadá jako možná alternativa k race kingu https://www.hupnakolo.cz/…tted-cat-tlr

        0 0
      • cosmo  

        Maxxis aspen 2,1 nebo maxxis rekon race

        0 0
    • Knute  

      Díky za rady, takže asi nejlepší volba bude G-One ? Roby hustím na skoro 3,5 baru vzadu kvůli sedačce (85+12), tzn. máme skoro metrák. Tady je to jako max. tlak, tak uvidíme. Duše asi kvůli 0,25 cm větší šířce měnit nemusím, že?

      0 0
      • JFtryall  

        Spis bych vzal Allround- univerzalnejsi a hodne rychly s 57mm realnou sirkou.

        0 0
    • Knute  

      Teď ještě přemýšlím, zda by se mi 2,35´ vlezly do ráfků. Výrobce uvádí na oficiálních stránkách ráfek KLS Madmax Disc 622×19 (32 holes), avšak já mám na sundaných polepech 622×18. Asi budu muset změřit.

      0 0
      • novas752  

        Vlezly, 18mm neni moc ale s lehce vyššim tlakem než do širšího ráfku to půjde. Otázkou je jak si s tim poradí rám a vidlice.

        Ale řekl bych že ten tlak je naprosto nesmyslný, zvášť pak do 2,35 plášťů. S několika lidma okolo metráku (+ kolo) jsem jel a do 2,25" na docela náročnější terény (riziko procvaknutí velký) nikdo nefoukal přes 3 bary. Na tom 2,35" plášti je rozumné foukat ještě míň. Konec konců je to pohodlnější, menší riziko defektu a reálně to nejede o nic hůř než na vyššim tlaku, akorát jak je to pohodlnější a cítíš méně vibrací a rázů, tak se zdá že to nejede.

        0 0
        • Knute  

          No právě se mi kolem 2,5 baru zdá, že to nejede a plášt je hodně rozpláclý. Na vyšším tlaku to jede po prostředku běhounu a pocitově jsem na tom asfaltu rychlejší. Ale drncá to hodně, ani vidlice se moc při nerovnosti nezhoubne.

          0 0
          • Wojtkingson  

            Taky jsem žil v tom, že čím tvrdší, tím rychlejší, ale byl jsem vyveden z omylu tak to šířím dál :D

            0 0
          • novas752  

            To se zdá no. Ale dokud to neplave v zatáčkách nebo pod brzdou tak je to ok. Nemusíš rovnou o bar, stačí zkusit třeba 3 a postupně si zvyknout a pak třeba 2,7 a tak. Ona ta ideální hranice je docela úzká. Já se svejma 75kg jezdim na 1,6 a 1,8 baru ve 2,25" i po asfaltu. Ujel jsem s tim i 160km a 3000m převýšení za den aniž by mě to nějak extra vyčerpalo…

            0 0
    • matador88  

      ak by si chcel univerzal, tak mozes skusit. michelin double fighter. vyzeraju na pohlad viac na teren, ako na cestu, ale su tiche, pohodlne, lacne, vdaka sirke citim pridanu istotu. prasna cesta/sotolina/les­na cesticka ako tank. hodnotene ako hybridne a prevapivo vhodne na cestu. pouzivam uz vyse 10 rokov od cias 26", teraz aj na 29". ak to ma byt vyhradne cestne, tak asi skor ako je napisane vyssie…

      0 0
    • Knute  

      Ještě vypadá dobře Racing Ralph v šířce 2.1

      Urychlí to i základní verze performance https://1url.cz/3Mr1H nebo se vyplatí 2× dražší l lite skin https://1url.cz/HMr1o ?

      0 0
    • Jezevec70  

      Jaké máte zkušenosti s plášti Hutchinson Black Mamba?

      https://plaste.heureka.cz/…mba-29x2_10/

      Měl jsem je na kole při koupi, ale hned je vyměnil za RK Protection. Mám je příležitostně dojezdit nebo se jich raději „za čokoládu“ zbavit?

      0 0
      • vanderpoel  

        dojezdit. mel jsem kdysi 26×2.0 a na takove to priprazske jezdeni, tzn. asfalty, sotoliny, polnacky uplne v pohode. za plnou cenu bych si je znovu uz nekoupil, protoze tlumi o neco mene nez rk a na zadnim mi vydrzely stezi 1500 km, ale kdyz uz je mas doma, tak to za dojezdeni stoji. kdybych je zase nekde videl v takove sleve jako tehdy, tak bych nad tim i uvazoval.

        0 0
        • Jezevec70  

          Tak jsem Mamby nasadil. A hned druhou cestu do práce defekt. Vůbec první na tomhle kole (za 6000km) – malý ostrý kamínek ze šotoliny. :-(

          0 0
          • vanderpoel  

            meh, tak to nasere. ale pravda, ja jsem po tech 1500 km zacal prave taky defektit. vzorek nebyl oproti novemu stavu az tak tragicky, ale on je nizky i na novym plasti. proto jsem po prvnim defektu menil. ale do te doby uplne v klidu a oba jsem pichnul prakticky po stejnym najezdu.

            0 0
    • Stanislav  

      Zdravím…mám ráfek 622×23c (vnější šířka ráfku 27,5mm) …dali by nasadit cyklokrosové pláště 700×33C? Nebo je na ně už ráfek příliš široký? Děkuji za odpovědi…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.