• mab

    mam vidli RS recon 351 soloair, zamykani z riditek. Po nejakem case mi i po zamknuti vidle pruzila jako odemknuta. Podival jsem se na mc, usadil jsem stribrny kolecko viz obr(1) tak jak ma byt a na par vyjizdek jsem mel pokoj, jenze uz to zase zlobi. co se tam asi deje: na obrazku (1) a (2) je stav v klidu, pripadne pri zanorovani, pokud stribrny bazmek prekryje skviru (pri zamceni) tak k zanoreni nedojde = lock. Na obrazku (3)(4) je simulace vynorovani, je umoznen plny prutok oleje, jenze v tehle chvili se stribrny bazmek muze otocit libovolne dokola viz(4) a tak zustat sprajcnuty napric, nebo se otoci o 180stupnu a zapadne zpet. Pri teto pozici nedochazi k prekryti skviry a tak muze pruzit i zamcena vidle.

    je to normalni? ma nekdo nejakou radu?

    0 0
    • mab  

      jeste dodatek, vsechny fotky jsou jakoby vzhuru nohama, coz znamena ze to co vidite nahore je pri provozu dole :-) takova ta stribrna tycka se zarezem tim padem vede k zamykani, (pri zamykani/odemykani se cela otaci)

      0 0
    • tulda  

      vyuziju vlakna…

      Prestal mi chodit motion control, dela si co chce, nekdy zamkne, nekdy ne (vetsinou ne). Nevite nekdo co s tim? Vidli sem jeste nerozebiral, takze ani nevim jak se MC vynda :) Za nejakou radu bych byl vdecnej. Dik

      0 0
      • Splinter  

        Vypustis vzduch, oddelas kolecko locku vysroubujes zatku a vytahnes nahoru MC patronu..

        0 0
        • tulda  

          to jako fakt? kdyz je vzduch v druhy noze

          0 0
          • Splinter  

            No teoreticky asi ne, já vyměňoval olej a měl sem to rozdělaný celý, takže sem vypustil vzduch..

            Se mrkni na sram.com je tam manuál…

            0 0
            • Zdeněk-k1  

              V jaké poloze má být ten „špunt“ při otevřené a zamčené vidlice?

              V tom plastovám spodlu jsou dvě díry. Když je vidlice odemčená tak ta jedna díra je průchozí a když se vidlice zamkne tak musí být ty otvory v tom plastovám díle ucpané tou kovovou zátkou?? a tím je vidlice zamčená? Když je vidlice odemčená tak je jedna z těch dvou otvorů otevřených a tím to může pružit? Proč jsou v tom plastovám spodku ty otvory dva když aď točím jak chci tak pořád je jeden ten otvor zakrytý tou kovovou zátkou?

                 
              0 0
              • pepek  

                Máš ten ventil vysunutý z toho plastu. Na tom ventilu je drážkováný dřík, musíš ho do plastu usadit tak, aby to logicky fungovalo – a jestli to nejde ztuha zatlačit, tak je to vymačkaný. Zkus to pojistit třeba lepidlem. Jde to celkem snadno celý rozdělat, když zamáčkneš ty západky, co jsou dole. Pak logickou úvahou najdi správbnou polohu, to zalep vteřiňákem. Je dobré tuto úvahu eště před zalepením 2 – 3× zkontrolovat. :-) m Rozdělaný to snáze pochopíš, ale pak to musíš zase dát dohromady.

                0 0
    • Zerocool  

      Zdarec, hodím to sem, nepovaluje se někomu doma ze zničenýho motion controlu taková gumová cca 4mm podložka těsnění, které těsní při zamykání olej??

      0 0
      •  

        čím to je, že čím dál víc RS se serou,něco nefunguje …

        0 0
        • Zerocool  

          chápu, že nemáš

          0 0
        • Vilém  

          Ze by treba tim, ze se jich nejvic proda? myslim, ze v pomeru prodane kusy/zavady to nebude nejak vyrazneji jinak, nez u jinych vyrobcu.

          0 0
          •  

            možná něco na tom bude, ale tady na fóru i na ostatních fórech se čím dál víc řeší problémy se značkou RS, pokud se zrovna neřeší Epicon, tak třeba u Foxu to na tolik problémů nevypadá

            0 0
            • t29  

              Foxy jsou dražší a má je míň lidí ;)

              Kdybych to měl rozkecat víc – vše pouze spekulace – tak:

              • nejvíc se prodá RSTček, ale na RST se nemá co pokazit a jezdí je lidi, kteří se ani nepřiblíží limitům vidlic
              • RockShox doplácí na to, že dělá dobře fungující a ještě pořád cenově dostupné XC vidle, a kupují je jezdci, kteří ty limity vidlic překonají – pak se řeší, co kde teče atd.
              • Fox je drahý, takže si ho koupí málo lidí a taky se k nim podle jejich ceny chovají. Jasně, najdou se výjimky, ale z těch „rozbíječů“ má většina lidí RS.
              0 0
      • Zdeněk-k1  

        mám doma motion control z tory. Na jakou to vlastně cheš vidlici?

        0 0
    • Blade  

      Obnovím vlákno:

      Potřebuju rozdělat MC, chci zvýšit předpětí pružinky locku (Reba race 09). Kolečko locku se samo vrací, pokud je ale přidělanej pushlock na řídítka, tak už ne. Tak se chci zeptat, jestli je v MC nějaká sviňárna, nebo není problém to doma při troše zručnosti zvládnout. Pokud by měl někdo jednoduchej návod, jak na to, byl bych vděčen:)

      0 0
      • pepek  

        Napiš to i do dredu seznamka, třeba.

        0 0
        • Blade  

          Pepku? Neser ;-)

          0 0
          • pepek  

            Zkus eště zatočit s tou regulací gate, jestli se to vracení pak změní, tak třeba ten ventil je moc zaražený a drhne o sedlo.

            0 0
      • marapara  

        A nemáš náhodou problém s bowdenem nebo lankem, že by mohl být ********?

        Jinak mně se blbě vracel poplock na RVL na fullu. Když jsem měnil řídítka, tak to začalo chodit dobře. Nakonec jsem zjisil, že to bylo tím, že jsem měl objímku poplocku narvanou moc blízko rozšíření u OS řídítek. Spíš byla už částečně v tom rozšíření. Když jsem to dotáhl, tak se zpříčilo a drhlo objímkou o páčku. Při zamčení to zadrhnutí nebylo citelné, ale při odemčení jsem tomu musel trochu pomoct, aby se odemkl.

        0 0
    • easyrider  

      Taky se zeptam na něco jiného. Neprosakuje vám někomu olej přes víčko MC – konkrétně přes to zlatý kolečko? Popřípadě neprosakuje někomu mezi vnitřníma nohama a korunkou? Mně totiž jo :) A nevim co s tim…

      0 0
      • beranek666  

        mě to taky prosakovalo a včera už mi přišla reba ze servisu

         
        0 0
        • acidb  

          Tenhle případ se řešil cca týden zpět. Zde je dobře popsaný problém proč vytéká olej přes MC. Já jsem přetěsnil pravou nohu a mám snad klid. Problém nevracejícího lanka je už od začátku, co rebu, letošní model, mám, ale stačí při jízdě trochu odlehčit vidlu a funguje to, tak to neřeším.

          0 0
      • Smazaný účet  

        taky prosakuje(tora 318 29"), ale zatim to přehlážím a po vyjížďce to utřu. Oleje je tak, ze mam trochu mastno pod koleckem compres-prosakuje pochopitelne, kdyz je „zamknuta“ a dostava kopance. Pokud bude pred zimou cas, juknu se na to sam, dam ji do servisu nebo poslu na reklamaci-coz by mi asi nesezrali, kdyz mi vesele potece cele leto, njn..). Stejne ji nekdy budu otvirat abych dal par kapek oleje do vzduchovy pist, tak to vemu pri jednom.

        0 0
    • Bafoon  

      přesně kvůli tomuhle problému jsem ted rozebral svoji rebu – takže sleduju, nemám čím věcně přispět ale sleduju ;-)

      a potřeboval bych poradit – pak, při zpětné montáži kolik oleje kam – respective našel jsem si že 3–5ml redrumu nad pístek pozitivky cca 110ml do motioncontrolu a pak se tam píše ještě 15ml 15w oleje(redrumu?) dospod ale vůbec netuším KAM dospod. Jako až to bude složené tak těmi dírami ve vnějších nohách?

      0 0
      • Pavel100  

        KAM dospod = mezi vnitřní a vnější nohy vidlice.....a už je na tobě jak ho tam dostaneš aby ti nevytekl ven:-) něco dáš shora vnějších nohou než vidlici složíš  a pak už otvory so jsou vespodu vnějších noh. Až to budeš skládat, tak bacha na ty placaté gumy co jsou na spodu vnějších nohou aby se nezesunuly jinam!

        0 0
    • 01carbon  

      Reba 2014, zamykání z řidítek – motion kontrol mam vyndaný. Při otáčení kolečkem (kolečko pouze nasunuté ani nemám to kolečko přišroubované) do kterého zabírá lanko drhne. Drhne to pravděpodobně v místě kde prochází osa skrz matici, která se šroubuje do vnější pravé nohy shora. Je tam v tom nějak chycená pružina, která to má vracet. Trošku chvátá – večer má mladej jet závod :-(

      0 0
      • Smazaný účet  

        Fozebrat, vycistit, namazat.

        0 0
        • 01carbon  

          Víš jak to rozebrat? Tak aby to šlo opět složit – použít. Jebnout do toho umím.

          Jedná se o toto:

          https://www.universalcycles.com/…e/166215.jpg

          Navíc oproti obrázku jsem z toho měl venku i ten bílý konec s modrým čudlem který přepouští olej.

          Potřebuji se dostat do toho druhého konce.

          0 0
          • Zdyn  

            Ten druhý konec je tam také našroubovaný, ale je tam myslím levý závit. Alespo%n tak to dříve bylo, tak předpokládám, že to tak mají stále.

            0 0
            • 01carbon  

              Mladymu jsem zkanibalizoval na zavod z jineho kola, ale nejak to vyresit musim – chytit tu ocel osku do ktere je vetknuta cca uprostred delky pruzina a zkusit nastrcit to modre kolecko a zatocit s nim proti hodinkam?

              Rano mi rika – jenom mi namaz retez jinak mam kolo OK.

              0 0
              • Zdyn  

                No pro rozebrání toho druhého konce se musí to modré kolečko sundat. Pak chytneš klíčem tu Alu matici a nebo ji chytneš do svěráku a rukou z ní vyšroubuješ celý ten plastový bazmek (je tam levý závit). Někdy to bývá dost napevno utažené. Asi v 7 příspěvku odshora je fotka rozebraného MC. Proč to vlastně potřebuješ rozebrat?

                0 0
                • 01carbon  

                  To co je fotka rozebraného je jiné – zamykání z korunky. Já mam to co je o něco níže (Zdeněk-k1 8.4.2009 14:54)

                  Matka 24mm která se šroubuje do vnějších nohou – skrz ní se otáčí plastová osa. Z ní jde dolu ocelová oska s pružinou (která to má vracet do polohy zamčeno) a úplně dole končí ta ocel osa štěrbinou do které je nasunuté to modré kolečko s dírkama, které přepouští olej. To modré kolečko s dírkama a celým bílým plastem a O kroužkem jde relativně jednoduše vymáčknout. Nahoru nad matku 24mm kouká 6ti nebo 8mi hran na který se nasazuje modré kolečko ve kterém je uchycené lanko.

                  MC mam v ruce, modré kolečko shora nasazené na mnohohran a občas se nevrátí, když shora zašroubuji šroub jistící modré kolečko na tom mnohohranu tak s tím téměř nejde otáčet. Nějaký bordel se asi dostal mezi osu a matku 24mm kterou ta osa prochází.

                  Na dotaz v servízu okolo mě – to měníme celé.

                  0 0
                  • Zdyn  

                    Zamykání z korunky a lankem je stejné na rozebrání. Jediný rozdíl je v tom, že při zamykání z řidítek je na té osce uvnitř pružina, která mechanismus vrací.

                    Problém se zasekáváním většinou způsobovalo tření té plastové osičky (8mi hran) v matici 24mm. Někdy jde více napružit pružina (pootočení osky o 180°), ale taky může být malá vůle právě v těch dvou dílech.

                    0 0
    • Kouba_2005  

      Prdnu to sem, třeba …

      Musel jsem se sám pustit do servisu vidle Reba Soloair 26", nikdo v okolí to už nedělá a nikam se mi to posílat nechce. Vše, co bylo v pytlíčku se servisní sadou jsem vyměnil, dokonce mi něco zbylo :-) ALE … nějak mě nenapadá, jak dostat olej do pravé nohy s Motion Control. Dle návodu tam má být 106ml. Jenže když to tam naleju, tak tu plastovou věc dostanu do nohy tak z půlky a dál to nejde, protože olej nestalčím, že jo. Když to tam zastrčím a chci to jakoby oleje zalít, tak tam dostanu tak půl náplně. Poradí prosím někdo?

      0 0
      • pepek  

        Nemáš ještě starý olej dole pod pístem?

        0 0
        • Kouba_2005  

          Ne ne, mel jsem to komplet vykuchany, vycisteny, vsechny O krouzky novy. Dole na MC je taky na pistku O krouzek a kolem teda olej nemuze protect. Jsou tam dve pididirky v cele toho pistku, ale kdyz na MC tlacim, tak se niz nepohne ani o prd.

          0 0
      • Kouba_2005  

        Tak jsem návod prohnal google překladačem, čímž jsem měl asi začít, a tam se píše, že MC se musí zasouvat odemčený. Zní to logicky, to mě nenapadlo. Bohužel v 2013 se vidle páčkou odemykala a nevládaná je tedy zamčená. Po odšroubování ovládání, aby se člověk dostan na 24mm matku a celý to vytáhnul, tedy nejde nijak odeknout, nebo mě teď nenapadá jak.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Tam našroubuješ znovu jen ten šroub (vrut), co drží zamykání na korunce, až nadoraz, a tím to otevřeš. Pak už budeš šroubovat jen MC patronu a tím inbusem nahoře si držet MC v pozici otevřeno.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.