• nuklea

    Ahoj

    Rád bych si pořídil nový kolo, ale nevim kterej kousek.

    Do teď sem jezdil na staříkovi Author Modus 2001 kteráho si chci nechat už jen na ježdění do práce.

    Mám vybrané dva kousky

    1. Superior XP 917 2015 http://www.sterba-kola.cz/…-xp-917-2015?…
    2. MERIDA Big.Seven Team Issue 2015 http://www.sterba-kola.cz/…m-issue-2015?…

    ale pořád se nemohu rozhodnout kterej si pořídit. Mohl by mi tu někdo poradit či spíše pomoc s výběrem?

    Kdyby měl někdo jiné varianty rád se na ně podivám

    Cena cca 35 000 kč, moje výška 174 cm a váha 70 kg

    Eště mě nahlodávala myšlenka nad celoodpruženým, ale tam sem úplně mimo. Takže případně i zde budu rád za jakoukoli radu.

    Díky všem :-)

    Anketa: Kterému kolu by ste dali přednost?

    • Lord_de_Wolf  

      Za ty prachy bych bral tohle – https://www.canyon.com/…slx-7-9.html případně přihodil „drobák“ za CF verzi: https://www.canyon.com/…-cf-5-9.html

      • nuklea  

        Díky za tip, to slx 7.9 se mi hodně zamlouvá.

        Ale přece jen, 27,5 by se nenašl?

    • Esi  

      Ani jedno ty ceny jsou dost úlet na to jak na … to má vidlici a brzdy, co třeba tohle RB základ je za 26 vyměníš ty nepoužitelné gumy a potom do 35 tisíc můžeš dát třeba lepší kola, lepší řazení, brzdy Deore ti budou stačit. a nebo to nechat za těch 26 a jen vyměnit gumy a jezdit :-)

      • ˘Ö˘ Krab  

        Team s Epiconem místo Reby za 31.024 Kč.

        • Esi  

          a nebo base s kolama Kom i23 taky za necelých 31 :-)

      • nuklea  

        Po pravdě, rád by sem koupil, nasedl a jel.

        Kdyby sem chtěl předělávat kolo, tak si předělám Moduse :-)

        • Esi  

          vlezeš na stránky RB-bike.cz, vybereš model a řadu a potom si v konfigurátoru nastavíš u jednotlivých komponent co chceš, buď necháš doporučovanou nebo dáš lepší. Tak jak nakonfiguruješ tak ti to RB dodá tak že ty nic nikde nepřendaváš :-)

          • nuklea  

            Aha, tak to sem netušil, po pravdě tudle značku vidim dneska prvně.

            • Esi  

              jedni z mála kteří i rámy vaří v ČR, někomu se líbí někomu ne, trubky jsou převážně rovné, je to jeden z nejtužších hliníkových HT show room je na Praze 4. Mě se ta kola prostě líbí, mám od nich 29 a naprostá spokojenost :-)

              • nuklea  

                Teď si tak vzpomínám, že podobně šel upravit MaxBike. Ale na toho sem nikde moc dobrýho neslyšel.

                • Esi  

                  O RB se toho napsalo dost a dost, i recenzí na to nejdeš spoustu. Samozřejmě ne všemu se dá věřit, ale já jsem za ty peníze s kolem naprosto spokojenej tak že za mě je to super a ještě tím podpoříš českého výrobce :-)

                  • nuklea  

                    Děkuji za doporučení. pořádně to prolezu a uvidim. Jen mimochodem, já myslel že superior je taky českej, nebo není?

                    • Karma  

                      vyrábí se na moravě, ale je to holandská akciovka

                      • Vilém  

                        Napsal bych spis montuje, nez vyrabi.

                    • Esi  

                      no asi jako author, rám je na 100% asie (čína nebo taiwan) se podívej dolů pod střed u toho svého authora co tam bude napsáno :-) já na starém authoru mě made in taiwan :)

                      • okapes  

                        Ano, všechny alu rámy se vařej na Taiwanu. Uměj to nejlíp z celýho světa. Jinak já mám SUPa v karbonu a je to nejlehčí kolo na trhu, takže za mě SUP. Merida byla vždy těžší. Geometrie mi vyhovuje.

                        • Vilém  

                          Nejlehci kolo na trhu? Koukam, ze prodejci a marketing umi svoje:)

                          • okapes  

                            Nevím co prodejci a marketing, ale:

                            Je to 29er, s řazením 2×10, odpruženou vidlí 100mm, kotoučovými brzdami, plášti 2,1, normálním sedlem a bez pedálů jsem na váze 8,9 kg (váženo osobně)

                            Jestli někdo víte v podobné specifikaci o lehčím kole, budu zvažovat změnu značky.

                            • Drobeczech  

                              Není lepší dát odkaz přímo na typ toho kola?

                            • Vilém  

                              Vazeno osobne na osobni vaze?

                              Jinak viz Drobeczech.

                              • okapes  

                                Superior 29er Team Issue 2014, bezduše, lehčí kazeta, lehčí karbonové kliky FSA k-Force a váženo modelářskou závěsnou vahou s přesností na gramy. (kupováno od Cyklo Wape jako lehce jeté)

                                mají ho třeba ještě zde: http://www.kolalyze.cz/index.php?…

                                • Vilém  

                                  Napred pises o nejlehcim kole na trhu, pak to ma vymeneny kliky, kazetu, obuti:)

                                  • okapes  

                                    Sériově to má 9,3 kg ve velikosti L, což mohu potvrdit kontrolním vážením. Nábídneš mi něco lehčího?

                                    • Karma  

                                      OPEN s odpruženou vidlí 6,7 kg za bratru 7 tisíc dolarů :))

                                      • Drobeczech  

                                        To je tak dvojnásobek ceny toho SUPa. A ještě to není L.

                                        • Karma  

                                          a kolik gramů karbonu tak může dělat rozdíl mezi S a L?

                                          • Drobeczech  

                                            Řekl bych 40–50 gramů :)

                                            • Karma  

                                              tak to se vyplatí jezdit na „S“, když je člověk gramař.

                                          • Esi  

                                            nechci být hnidopich, ale zakladatel vlákna se ptal na kolo za 35 tisíc, ten SUP má katalogovku kilo, tak že by měl být o něco lehčí. Když se budeš trochu snažit tak bych řekl že najdeš i lehčí kolo, jen nebude za 100 ale za 150 :-)

                                      • okapes  

                                        Rám Open váží 986g, rám SUP váží 990g – rozdíl 0. Ostatní rozdíly jsou v tom, že se jedná o tuningový superlehký komponenty, kde bude superrnízká životnost, kdežto na mém SUpovi se jezdí i Cape Epic a vydrží to.

                                        • Esi  

                                          Ano superlehké komponenty budou mít životnost vždy na h…o XT taky vydrží víc než XTR :-) je třeba si pro sebe najít správný kompromis neřešit a jezdit

                              • okapes  

                                Znám taky jednoho Viléma a taky to byl vůj.

                        • Esi  

                          :-)

                          No tak tvrdit že se všechny alu rámy vařej na taiwanu je zhruba stejně úsměvné jako tvrdit že tu umí na taiwanu nejlíp na světě.

                          Řekl bych že na taiwanu to umí rozhodně levněji než třeba v německu.

                          Na taiwanu se těch rámů vaří opravdu hodně myslím že zrovna merida a giant tam mají fabriku, ale pak je tam spousta noname firmiček které to vaří někde na koleně a potom firmy co vyrábí katalogové rámy které se prodávají pod různýma názvama jako MRX, Force.....

                          S karbonem to bude dost podobné

                          • okapes  

                            Mylsel jsem samozřejmě většina. Vyjímkou jsou garážovky všude jinde po světě (RB, hodně Italů atd. atd)

                          • jIrI___  

                            Jde prostě o poměr cena/kvalita. Připomnělo mi to tento článek , kde pan manažer vyzdvihuje české inženýry jako nejlepší na světě. Jasně, tady jim dá třeba nějakých 30k, v Německu by za ně musel vysypat 5× tolik. A opravdu si někdo myslí, že němečtí inženýři jsou horší než čeští? :) S vařením rámů to bude tak nějak podobně, nejde se prostě po absolutně nejlepší kvalitě, když se za ni musí zaplatit neúměrně mnoho.

                        • nox159  

                          tebe bych chtěl jako zákazníka :)

                          • Esi  

                            co si přát víc, vezmeš noname karbon nalepiš na to polepy SUPa osadíš aliviem a máš spokojeného zákoše :-)

                            • raw 4  

                              Ještě že ty nový rámy nepraskaj..uff..

                              • Esi  

                                Prasknout může všechno :-) mě praskla Cr-mo silnička, normálně se rozletěla na 2 kusy :) snad jen o prasklé moratce jsem tady neslyšel jinak už je to komplet :)

                              • nox159  

                                dneska jsem mel v rukách prasklého supa u sedlovky, prasklina byla zamazaná lakem na nehty a dotyčný říkal ze prý v pohode :D

                                • Esi  

                                  prostě tam dáš o 15cm delší sedlovku a musíš jezdit hodně ze sedla :-), nebo to prodat jako ježděno důchodcem jen pro rohlíky. :-)

                    • Esi  

                      jinak jde domluvit s nima testovačka, od objednání nového kola trvá dodání cca 2–3 týdny, co jsem se ptal při nákupu svého kola, nakonec to bylo 3 ale jen protože jsem ho chtěl až za měsíc (byl jsem na dovolené) a nahlásil jsem to předem, za necelé 3 týdny došel mail že je kolo k vyzvednutí v Praze. Rámy mají zavařené na skladě tak že podle tvé objednávky to jen nalakují a poskládají (tak to tvrdil prodejce).

                      Pokud by jsi do toho šel tak určitě vyměň pneumatiky, Rubena Ocelot je megatěžká guma, Rubena Scyla je naprosto v pohodě má takový nízký vzorek který slušně drží i v lehkém terenu (kořeny…) a slušně jede i na pevném povrchu a asfaltu, mám na té gumě najeto cca 900km a není to na ní zatím vůbec znát a to mám 98kg :-)

    • Drobeczech  

      Počkej na podzim to Štěrba mívá akci a kola jdou o 30 procent dolu.

    • Karma  

      toho supa seženeš v cykloadam o 3 litry levnějc, když už bys ho kupoval.

      • zarkow  

        V cykloadam jsem kupoval Supa 2 x a můžu doporučit. Hlavně byl výhodný systém splátek bez navýšení, kdy kolo vyšlo levněji než za hotové…

        • Esi  

          Tak pokud v Praze SUPa tak rozhodně do cyklo Adam o tom žádná, vždy super komunikace a servis, mnoho cyklo obchodů by se tam mělo jezdit učit jak to má vypadat, kupoval jsem tam 2× dětské kolo a vždy naprosto super jednání.

          Ale ty SUP na který se ptal zakladatel vlákna je enormě předražený vzhledem k osazení, hlavně brzdy M395 je řada ACERA a to dát na kolo s cenovkou přes 30 tisíc to je opravdu mazec, hlavně že to má XT přehazovačku :-)

          • Karma  

            no supr komunikace možná ano, servis taky, ale ty kecy kolem aby tě nalákali. Já tam kupoval kolo za 30k a přines jsem si nějaký platformy za stovku z teska (abych nějak odjel domu) a servisák začal dělat chytrýho jak jsou tyhle šlapky super, že jsem si dobře vybral atd (asi si myslel, že jsem debil)… ale jinak spokojenost. Bez těhle autobazarových keců by to bylo lepší :)

            • Esi  

              tak to jsem nezažil, je pravda že nejdřív jsem tam kupoval dětskou 20" a potom 24" a nakonec pro holku kros a pokaždé to bylo v pohodě

    • nuklea  

      Tak aby sme to shrnuli, doporučujete mi SUPa, ale za nižší cenu.

      Na to RB sem koukal, ale nějak mě prostě nenadchlo.

      Jenom tak pro doplnění, proč tu Meridu ne?

      A co je špatnýho na těch brzdách na Superioru?

      • Drobeczech  

        Jsou to základní hydry, jinak když počkáš 14 dní nebo měsíc, tak budou ty kola od Šterby levnější o 30% procent. Minule se tak dalo koupit Kellys TNT90 za pěkných 20 tisíc.

        • nuklea  

          Díky, neplánuju si ho jít zejtra koupit, ale spíš až tak listopad. Teda já vlastně ne, mám si vybrat nějaký kolo a to ukázat aby mi bylo naděleno pod stromek.

      • Erknold  

        na brzdách na SUPovi je blbé to, že to je nejlevnější model, který patří na kola za nějakých 15–20k. Nicméně mám s nima zkušenost nějakých 6000 km. Přední úplně v pohodě, ani jednou nezavzdušněná a nějak to brzdí. Když jedeš dlouhý sjezd, tak cítíš, že musíš na páku použít větší sílu. Zadní mám nějakou pošahanou, někde se přes zadní třmen dostává bordel do oleje a vzduch. Tu musím jednou za sezónu odvzdušnit. Páčky mají svůj přirozený sexy vakl :) Když jedeš nudný přesun, tak si s nima můžeš hrát :) Jinak prostě brzdy, které nějak tak fungují. Kdybych měl větší štěstí na zadní, tak bych řekl i bezproblémové. Zadní teď budu měnit za 615, tak alespoň budu moct porovnat chod.

      • Lord_de_Wolf  

        když lpíš na 27,5ce tak co tohle: http://www.radon-bikes.de/…race-275-70/ :)

        Jinak já bych šel taky do RB – podpoř českou ekonomiku! Plus SUP moc česká firma není… A Merida už vůbec ne :D

        • nuklea  

          RB je zajímavej, ale po pravdě, mě se ty kola od nich nelíběj. Nějak mě prostě nenadchli a já bych chtěl kolo co se mi bude i líbit. Ten Radon mi připadal skoro stejnej jako RB.

          • Esi  

            Samozřejmě že kolo se ti musí líbit, tady máš jen názory na ta jednotlivá kola. Pokud se ti RB nelíbí tak ho nekupuj jinak z toho budeš otrávenej :-) mě se naopak nelíbí ty různě ohýbané a zeslabované rámy a proto jsem šel do RB a jsem spokojenej :-)

            Pokud půjdeš do SUPa tak bych ho koupil v cykloadam bude tam o chlup levnější než u Štěrby

    • Karma  

      Kup toho SUPa, jestli nechceš čekat na nějaký stavění kol nebo dodávky z německa, mě se taky nechtělo čekat,tak jsem vzal hlínovýho supa a místo čekání jezdil :) Do teď jsem měl 15 let starýho Rock Mašína a popravdě, je to nebe a dudy, spokojenej budeš nastopéro. Základní shimana fungujou dobře, vakl v páčkách je (dá se s tim žít, horší než 14 let starej author to určitě nebude), mě ty páčky kvůli ergonomii nevyhovovaly tak jsem je vyměnil za SLX (taky jsou hezčí :)) . ještě jsem měnil gripy, páč ty origo jsou hrozný. Jsem spokojenej.

      • Esi  

        přesně tak jezdit to bude a brzdit taky, oni nakonec brzdí i tektra :) měl jsem je na krosovém kole a při mých necelých 100kg jsem v polabské nížině neměl žádný problém, v alpách se z nich trochu občas kouřilo, ale zabrzdil jsem vždycky.

        Jen je ten model takovej klasicky nevyváženej, většina lidí kouká na přehazovačku tak je tam samozřejmě XT podle označení to není úplně letošní model XT hazky, potom je tam o řadu níž řazení o další řadu níž přesmykač ničemu to samozřejmě nevadí ale je to taková splácanina. Brzdy o těch už se tady psalo. 30mm nohy přední vidlice ti stačit budou pokud nemáš zrovna metrák a nechceš na tom jezdit nějaké velké terény, hold se bude trochu víc kroutit než by se kroutil třeba Epicon nebo Reba. Náboje jsou deore.

        • nuklea  

          Píšeš, že je to nevyvážený, to je hodně špatně? Zase nechci aby se utratilo za něco co není zrovna dobrý.

          Pár možností na jiný kolo se tu oběvilo, ale nic co by se mi líbilo.

          A co nějaký celopéro?

          • Karma  

            Hele, já mám supa, levnějšího než chceš ty XP SE, taky nevyváženej :) myslíš že to poznám? Poznám úplný kulový. Až budeš mít časem prachy, můžeš si dokupovat „lepší díly“, aspoň je s čim si hrát.

            • nuklea  

              Máš pravdu, díky za radu :-) já než si něco vyberu, tak je to vždy na dlouho.

              • Karma  

                Já si taky vybíral dlouho, přeci jenom 30 tisíc neni malej peníz. Ale spíš jsem řešil, jak velkej rám, SUP se mi líbil, tak jsem zkusil sednout na L a M a bylo hotovo, z krámu jsem odjížděl nadšenej. Zas nemá úplně smysl v tom hledat vědu, pokud nejsi závodník nebo tak, myslim, že pro amatéra typu jako já je kolo za 30k až až.

            • raw 4  

              Co to je za radu…to mu rikas…kup si ojebany a predrazeny kolo s tim ze je to jedno protoze ty ojebavky se na tom kole nepoznají?

              • Karma  

                nevim co je na XT+SLX+Deore ojebanýho? Sám máš kazetu SLX, řetěz sram, řazení SLX zbytek XT + nejlevnější šlapky a ojebaný to neni?

                • raw 4  

                  Spatne jsem se vyjádřil. ..nelibil se mi tvuj pristup, zlehcovani a prosazování Supa

                  • Karma  

                    Já neprosazuju SUPa, veřejně tady odpřísáhnu, že třeba Canyon je za ty prachy lepší volba. Jenže to neni jen o penězích, kdyby bylo, tak maj všichni Canyon. Jeden z důvodů proč zvolit Supa jsem napsal, že vemeš prachy, dojdeš do krámu a za 5 minut odjedeš na kole. Nereklamuješ jak blb poštou a nečekáš týdny, nemaj kecy v servisu atd… A pak taky třeba, že mě se SUP daleko víc líbí než ty svařovaný trubky na AL canyonu (moje věc).

                    Kdybych měl sečíst hodnotu komponentů, ano, SUP má ty komponenty dražší. Ale je to rozdíl tisícovky, ne deseti tisíc, aby mělo smysl řešit prachy.

          • Esi  

            Ne to že je to nevyvážené ničemu nevadí, bude to normálně fungovat, jen prostě když máš SLX řazení tak je naprosto zbytečné tam dávat XT přehazovačku, stejně by to chodilo s SLX přahazovačkou… Deore přesmyk bude bez problémů fungovat, nejslabším článkem je vidlice a brzdy ale i to na nějaké cyklostezky polní lesní cesty a podobně bude bohatě stačit. Celopéro nevím záleží na tom co na tom kole chceš jezdit pokud to co jsem napsal o větu dřív tak je to nesmysl, mimo to celopéro za 35 tisíc bude úplnej základ, v této cenové kategorii se bude vždycky trochu houpat tak že pojede hůř než HT (myslím po rovině) a bude minimálně o kilo a půl težší než HT, všechno je to o penězích

            • nuklea  

              Díky, jezdím přesně to co si napsal, takže se mi potvrdilo, že to nemá smyls a zústanu na HT

    • nuklea  

      Takže, jestli nikdo nemá jíné návrhy, nebo nápad na nějaké celopéro, tak bych Vám chtěl poděkovat za pomoc v rozhodování a výběrem. Prozatím to tedy je na 90 % SUP

      Díky :-)

    • sharkeeCZ  

      Anebo si poskladat neco z růžiček

      http://www.rosebikes.com/…/aid:767376/?…

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce