Merida Matts SUB 60-V vs. TFS 500-V

28 nepřečtených
  • kultus

    Zdravim kupuji si prvni kolo…ne to neni vtip!!! doma mam uz 12 let Kellyse COMP 7000 ktery jsem dostal jeste za udelane prijimacky na gympl…nechce se mi ho ale vozit vlakem pokazde do Brna tak jsem se rozhodl neco koupit. Po dobrych otcovych zkusenostech s meridou chci koupit stejnou znacku… rozhoduji se mezi modelem SUB 60V a TFS 500V (oba 2008), puvodne byla ve hre jeste TFS 300V ale kdyz za stejnou cenu muzu mit misto alivia → deore + XT tak radeji tu 60tku…Potiz je ze uz se v kolech tak 10 let neorientuji takze mam docela potiz se adaptovat na soucasnou nabidku hlavne komponent a taky ramu… nj dural ve standartu je parada proti staremu kolu z Cr-Mo vrta mi ale hlavou rozdil mezi ramem SUB a TFS… hodlam se „kolovat“ par krat do tydne zadnej zavislak nebo extremni sportovec nejsem proste chci spolehlive kolo s kvalitnim osazenim komponent uplnou spicku mit nemusim. S otcem jsme se shodli na SUB 60V, ale porad me tlaci do TFS 500ky a ja marne hledam argumenty proc priplatit za drazsi model snad mi pomuzete.

    Predem diky

    M.

    0 0
    • Sobi  

      Serie SUB je tzv. sociální verze, ořezaný tak aby cena byla co nejnižší

      Serie TFS jsou normální verze

      Serie HFS jsou lepší modely

      Osobně bych ti určitě doporučil z téhle volby TFS 500V v této cenové relaci je každá koruna hodně znát ña výzbroji, já jsem začínal na Matts TFS 500V a  můžu říct že do začátku mi to stačilo, ale dnes už bych volil kolo o hodně víš, ten rozdíl a požitek z jízdy je moc znát :-) ale určitě řešíš finanční stránku tak ber tu 500V nebo se ještě po výprodejích tam by se dalo ještě něco zajímavého najít… :-)

      0 0
    • Sobi  

      Jinak ten SUB má rám z kulatých trubek, a TFS tvarovaný hliník za studena, měl by mít nižší hmotnost a lepší torzní tuhost a pevnost

      0 0
      • kultus  

        diky to jsou zajimave postrehy a poznatky…kdyz se ale zamyslim tak jsem dlouhodobe na jinem (lepsim) kole nez je ten kellys ani nejezdil takze nevim jestli to ocenim resp. jestli to kazdopadne nebude takovy supr upgrade (oba modely) ze ten pozitek z jizdy vychutnam i u levnejsiho modelu, je sice pravda ze si kolo nekupuji na 2 roky ale dat o 40% vic za par vylepseni mi prinde trochu moc…nevim sice z jakych trubek byl delany ram kellysu ale za 14 let mu nic neni – nevim jak jsou na tom s pevnosti ty duralove konstrukce… jinak hmotnost kol je priblizne stejna…

        0 0
        • Sobi  

          Kdybych kupoval HT tak bych určitě nešel pod empirickou cenu 25–30tkč. Já jsem tu moji původní tunil a tunil a pak jsem zjistil že kdybych si koupil pořádny kolo na začátku tak bych ušetřil spoustu peněz. Ale to je jiná :-)

          0 0
          • kultus  

            zase ber to tak ze jsem spis sezoni a rekreacni „jezdec“ takze to kolo zase tolik za ten rok neznicim a nenajezdim toho zas tak moc tech 30tis  je takova hranice spis pro meho fotra…ono kdo normalni vyplazne za kolo 30 tisic (bez urazky) to je pro opravdove fajnsmekry co maji cyklistiku jako hlavni hoby a jezdi treba jeste pozde na podzim a zacinaji jeste na snehu…takze je treba brat ohled na to kolik toho ten clovek najezdi o to potrebuje kvalitnejsi kolo aby mu to vydrzelo tu nekdy celosezonni zatez…muj fotr taky hodne jezdi proto kdyz jsem mu rekl at mi poradi tak jsem mu dal cenovou hranici …kterou stejne prekrocil :) chci to hlavne na leto mozna jeste kousek podzimu trochu si proletet okoli brna zasportovat si kondicne jsem na tom dost spatne a behat se mi nechce… zase ja nejsem normalni na telefony ted mam jeden za 15tis a vetsinou mi nevydrzi ani rok… jo a upgradeovat urcite nebudu max. tu vidlicu az se znici vymenim pokud mi neodejde neco jineho ta vidlice co jsem cetl je jen naka zakladni a pry je jedna z nejnachylnejsich casti „bajku“

            0 0
          • tmax  

            Áno, kúpiť rovno bike v cene, akú bude mať po tunení, je výhodnejšie. No menej ľudí sa zamyslí nad tým, že je rozdiel postupne vrážať doň peniaze, ako naraz vyhodiť viac. To je veľký rozdiel.

            0 0
            • kultus  

              no je vrazet prachy a vrazet prachy…jsou lidi co hledaji porad neco lepsiho a spis upgradeujou ja menim kazdy rok telefon a kazde 2 notebook nezavisle na tom jestli fungujou nebo ne ale kolo chci od zakladu vpohode co pokryje me potreby sotva najezdim 200km/tyden ale zase chci aby vydrzelo takze krome opotrebenych veci jako plaste, retez, brzdove gumicky a pod. nehodlam nic menit proto jsem se rozhodl ze koupim TFS 700V dostanu na nej slusnou 15% slevu takze neni co resit…

              0 0
      • fíha  

        Nudzovo nahradne som si kupil ram SUB40 a gulatych trubiek tam je minimum, asi len zadne vzpery. Sam by som asi rozdiel proti lepsej verzii ramu nepoznal.

        0 0
    • siafu  

      TFS má lepší rám, takže TFS

      jako základ by mělo stačit TFS, výbava Alivio, véčka… cenově nevím, kde se něco takového u Meridy teď pohybuje:)

      0 0
      • lindas  

        TFS 500 V mám loňskej model a dá se říct, že na „mírně náročnější rekreační ježdění“ to jde. Ale… Úplně na nic je tam vidle – ten pružinovej Suntour je pro jezdce tak do 70 kg. Pod mými devadesáti kily byl SAG 50 % a pak to stejně nic nedělalo:) Koupil jsem Raidon od Tuning Test a super! Pak to chce ještě vyměnit pneu – origo Meridy váží skoro 800 g jedna – to je váha DH pneu a ne XT plášťů. Dal jsem Schwalbe RR a je to sakra poznat! A pak jsem ještě vyměnil tu lešeňovou trubku, které Merida říká sedlovka a místo původních brzdových botek, které docela smirkovaly ráfky, jsem dal tříbarevné BBB. Jezdí to jako víno… :)

        0 0
    • kultus  

      tak jsem se rozhodl pro TFS 500 V da se sehnat v Brne za cenu kolem 13000,– mate nekdo zkusenosti s obchdodem Rock&road v Brne nebo pak Cykloexpert (mall.cz)??? Jinak jak jsem psal nejsem tak zmlsanej takze nepocitam s upgrade vzdyt bude tak minimalne 3krat lepsi nez muj stavajici… :)

      0 0
      • kultus  

        takze prvni maly zadrhel…oni ho nechteji naskladnit ale naskladat z orig. komponent ktere jeste maji na sklade kompletni kolo jiz nemaji…co si o tom myslite???

        0 0
        • kultus  

          prosim vas ma nekdo zkusenosti se skladanym kolem (komponenty jsou original akorat to poskladaji v obchode – nedovezou to jako celek ze skladu ) melo by jit o TFS 500 V skladaji to v rock&road v Brne…

          0 0
          • lindas  

            Já bych řekl, že to máš fuk. Komponenty by měly být stejné a kolo by měl nastrojit a seštelovat každý průměrně zručný mechanik.

            0 0
            • kultus  

              kdybych tu firmu znal tak neni problem ale reknu ti ze sotva bych prisel na to ze mi tam dali jine kola, stred a pod. ani po nekolika dnech hledani spravneho kola nejsem tak nadupanej abych dokazal rict ze me osidili na stredovem slozeni nebo co ja vim na cem to neni jako zkontrolovat razeni a prehazovacky…mno nic mam o cem pocas prodlouzeneho vikendu premyslet…

              0 0
          • lindas  

            BTW, já ho měl v lednu v Cykloworldu u Ikea za 12 500 :)

            0 0
            • kultus  

              to ti gratuluji uz ho nemaj asi nikde premyslim jeste ze pridam na TFS 700 V 2008 protoze nove TFS XC 500 V 2009 stoji az 18490,– hlavne ho chci z Brna kdyby byl nakej problem… dneska si kvuli velikosti pujdu osahat TFS 300 V…

              0 0
              • lindas  

                S tou sedmistovkou bych vůbec neváhal – má lehčí rám a lepší vidli…

                0 0
                • kultus  

                  no ja asi taky ne hlavne kvuli te vidli maji ji v cykloworldu ale uz jen detske 14,5 a 16" ramy :) jinak jsem si osahal tu 300 ku a to kolo se mi fakt libi aby toho nebylo malo prodavac rikal ze kdybych si rekl v pondeli TFS 500 V jsem uz mohl mit doma :( posledni 2 tydny byl po nich enormni zajem no nic mno zkusim vzit TFS XC 500 V 2009 s n­ejakou slevou… :(

                  0 0
    • kultus  

      jeste dotaz v TFS 700V je predni vidle rockshox dart 3 80 poplock zda se mi ze je to zaklad zajimalo by me o kolik bude lepsi nez SR XCM H-LO 80 lockout v TFS 500V nebo Mission XCM 80 v TFS XC 500V???diky

      0 0
    • kultus  

      jo a jeste lama otazka v cem jsou lepsi deore dual control od deore rapidfire

      PS: smula ze na foru neni moznost editace prispevku tak sry za dva za sebou

      0 0
      • jIrI___  

        Dual Control a RapidFire (klasické páčky) jsou naprosto odlišné způsoby řazení. Deore DC jsem sám měl a už bych do něj znovu nešel. Ne moc přesné a hlavně náročné na údržbu a taky mi nesedlo. Ale za jiným dual Control maximálně vyhovuje. V téhle cenové kategorii bych bral každopádně rapidfire.

        0 0
        • kultus  

          dik za link to me ani nenapadlo koukat na youtube vypada to zajimave…pokd jsem dobre koukal radit a brzdit jednou packou asi to chce poradne nastavit pro kazdeo jedince vuci sezeni ja jsem zvyklej na samostatne packy pod riditkami…

          0 0
    • kultus  

      diky vsem za pomoc nakonec jsem koupil Meridu Matts TFS XC 900-V

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.