• nox159

    **!! předem řikam že tedka mi nejde o flame !! **

    Zdravím,

    otazka na supisty – za jak dlouho vymekne tenkostenny hlinikovy ram od supu ( konkretne starsi modely ramu vaha okolo 1,45kg ) je toto meknuti pozorovatelne… za jak dlouho…?

    diky

    nevhodne přizpěvky budu blokovat!

    ps: nalepky nejsou pod lakem, jinak bych o tom ani neuvazoval :D

    Anketa: Jak dlouho si ram udrzi svoji tuhost ?

    1x
    9%
    0x
    0%
    2x
    18%
    0 0
    • Ruprt2  

      a ptáš se jak měkne reálně, nebo jak by měkl tobě, popř. jak měkne podle noxových měřítek?

      0 0
    • Pumsc  

      hlína měkne,to je jasný ale pozorovatelný to je až když praskne:D,spíš po víc jak 20000km…a taky jde o styl ježdění že:),je xc a xc…

      0 0
    • kubad  

      závodní rám max na 2 roky pak většinou praskl :-)

      samozřejmě zaleží kdo a jak na něm jezdil, jako jetinu bych ho nekupoval

      0 0
    • Smazaný účet  

      No tak já trochu žasnu. Vzhledem k tomu, že jsem byl často přezíravě zesměšňován za skutečné a aktuální problémy, tak mi tohle vlákno – kdy se stane co vím, že se stane – připadá dost zvláštní.

      0 0
      • kubad  

        njn a ještě problémy s vodou, k těm se teprve dostane

        0 0
      • JakeF  

        Cože? O kolik je Noxův problém míň vážnej, než ty tvoje? Skoro bych řek, že životnost rámu je daleko větší problém, než jestli jsou na rámu návařky na véčka a jestli se mi do ráfku dostane pár kapek vody :).

        0 0
      • nox159  

        jeste se bojim ze bude krivý coz je mozne a jeste že se zacne loupat lak coz je jiste a pokud se tam dostanou mravenci tak je to uplne v haji ;-)

        a jako bonus bude mit i navařky na Vcka :D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak ještě si tedy dovolím: Nemyslel jsem to hlavně vůbec zle. Jinak si ale myslím, že rám praskne únavou materiálu, která je závislá na zatěžování rámu, což je hodně individuální ne? Co vím, tak někomu rám praskne za půl roku a jiný s tím samým typem jezdí několik let. Tak jak chceš vědět, kdy Ti vyměkne? Myslím rám samozřejmě.

          0 0
    • roud  

      hliníkovej rám je na dvě zävodní sezóny…

      0 0
      • JakeF  

        :) Když máš štěstí…

        0 0
      • nooski  

        To je taková kravina! :-)

        To je stejné, jako když řeknu, že karbonové rámy jsou měkké. Je tolik různých slitin, tolik konstrukčních řečení, obrovské hmotnostní rozdíly mezi rámy – klidně i 1kg mezi silničními. Věřím, že taková plechovka jako Columbus Airplane vydrží ty 2 sezony a šlus.

        0 0
        • roud  

          tak prefpokladsm ze se tu nrbavime o dvoukilovejvh mrfkach typu rb crx ktery jsou svsteny z lesenarskejch trubek ale o lehkejch xkrat zess kterejma bemem za odni sezony xkrat prastit a das jim prostd zahul co k tomu fict vic…labovanej­ch ramech

          0 0
          • duk  

            Nemohl bys mi to prosím přeložit?

            0 0
          • Čárlí  

            To bolo po akom?

            0 0
          • nooski  

            Klein je z roku 1996, je lehounký. Jeho historii neznám, ale prý se na něm hodně závodilo a je chudák dobitý až z toho srdce bolí. Dokonce na něm nějaké prase vozilo 140mm vidlici, na kterou rám nebyl stavěný. Přesto nemám s tuhostí problém a to jezdím mnohem silověji než většina bikerů a s pevnou vidlicí. Nevšim jsem si, že by z rámu byla nějaká žvýkačka. Prolbém s tuhostí jsem měl jen na rámech z oceli, karbonu a právě Airplanu v kombinaci s karbonem. S hlínou nikdy a to jsem jich dlouhodobě jezdil 5. Toť mé zkušenosti s měkkými rámy.

            0 0
      • prvniodkonce  

        Dvě sezóny al supa mám a předpokládám, že ještě několik sezon mít budu. Blbost.

        0 0
    • jecnak  

      Mne prasknul po trech letech, ale malokdo dava na XC ramech 70cm dropy na placku :-). Zadne meknuti jsem nepozoroval. Mnohem znatelnejsi je povolovani-vytahovani vypletu. Meknuti jsem nepozoroval zatim u zadneho duraloveho ramu co mam a to maji nektere najeto vic jak 40000km. Cele to meknuti duralovych ramu povazuju za famu.

      0 0
      • Georrge  

        spis by mely tvrdnout :D

        0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Přesně tak. Každej kdo někdy absolvoval laborky na „Vlastnosti materiálů“ ví že takové „opakované“ výlety za mez kluzu způsobují křehnutí, jinými slovy – tvrdnutí ;-)

          0 0
          • Georrge  

            presne, material se cyklickym namahanim vytvrzuje, roste jeho pevnost ale i krehkost, a pak pri nejakem vetsim razu praskne, prestoze by to kdysi kdyz byl novy v pohode vydrzel. Takze nejak nechapu co vsichni maj s tim meknutim ramu :)

            0 0
            • michals1  

              U duralového rámu jsem naopak vždy pocítil zřetelné vyměknutí po několika letech provozu.

              Po jisté době se rám stane kvůli vyměknutí naprosto nepoužitelný pro jízdu do kopce či jízdu proti větru, pak již je výměna nutná. Prasknout vůbec nemusí.

              0 0
              • Smazaný účet  

                :DDD

                0 0
              • jIrI___  

                Jako že když fouká vítr, tak ti jeho nárazy mění geometrii rámu?

                0 0
                • StuntJ  

                  Jasně ! Rám se při bočním větru prohne jako luk a on pak jezdí do kolečka … :o))

                  0 0
                • michals1  

                  Zobecnil bych to na situace, kdy je potreba vyvinout do pedalu vetsi silu. A kdy je snizena tuhost ramu nejvice znat.

                  0 0
                • Ruprt2  

                  se na něm vyfouká plachta, a když neumíš křižovat, tak jsi v hajzlu

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Hezky se to da doma demontrovat na kusu dratu, ktery se na jenom konci uplne do sveraku a na druhem do vrtacky. Ze zacatku se drat krouti, ale jak prejde mez kluzu dochazi k jeho zpevnovani-z kusu obyc pozinkovaneho dratu se stane docela tvrdy kus dratu:)

              0 0
              • Georrge  

                me to nerikej me je to jasny :) tohle je princip praskani vsech dratu, zezacatku jsou houzevnate a mekke, takze se daji bez problemu ohybat, ale postupne se zkujnujou a zacnou praskat. A treba cisty hlinik toho moc nevydrzi a praskne rychle. Med muzes ohybat skoro do zblbnuti. Proto me udivuje ze duralove ramy casem meknou, odporuje to tomu co nas ucili, tim ale nerikam ze to neni mozny, jen by me zajimalo proc to tak je.

                0 0
                • StuntJ  

                  protože je hliník nestabilní a pokud se řádně chemicky, tepelně neupraví, tak hodně rychle stárne … Tak nám to aspoň mistr říkal …

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    hm a neměknou náhodou ty sváry? pokud si dobře vzpomínám, tak tady o tom byl někde článek…

                    Problém bych viděl hlavně v těch spojích. Kdyby hliník po čase měknul, tak proč potom většina letadel tak dlouho létá? A proč jsou letadla nýtovaná a ne svařovaná?

                    0 0
                    • StuntJ  

                      pokud je konstrukce vhodně tepelně upravená tak, ne. Ale sváry na hliníku je všeobecně problém. Proto se dodnes letadla nýtuji a lepí …

                      0 0
                      • roud  

                        svary sami o sobe nejsou problem ale pnuti v nich ti muze roztrhat lecjakou konstrukci…

                        0 0
                  • Georrge  

                    a jak to řeší u letadel? Ty jsou skoro celý z hliníkových slitin, jsou postavené s minimálním bezpečnostním koeficientem takže ten matroš dostává dobře zabrat a přitom vydrží i několik desítek let :)

                    0 0
                    • StuntJ  

                      Vše je to o penězích … Letecký průmysl je jasným důkazem toho, jak lze dokonale zpracovat hliník, tak aby vydržel několik desítek let a měl stále stejné vlastnosti.

                      Kolo z leteckého hliníku by asi nikdo nezaplatil :o)

                      0 0
                      • soc  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                        0 0
                      • roud  

                        zajímavé a myslíš že třeba titan nebo carbon co se u některejch modelů používá je míň kvalitní než třeba hliník na letadlech ? naposled když jsem byl v herkulesu tak sem jen čuměl a divil se že to vůbec drží pohromadě xD xD xD za letu to určo dělá dost zajímavý věci…

                        0 0
      • roud  

        ja jsem psal ze praskne ne ze zmekne a samozrejme to nebude platit u stoprocent ale urco to bude spouuuuusta kusu rozhodne vic nez pri rekreacnim jrzdeni po polnackach…

        0 0
    • nox159  

      mel jsem tedka v rukach G7 jezdena 3 roky zavodne a jestli takhle vypada vytvrzeny rám tak nechci videt jak vypadal nazacatku… – proto se na to ptám :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.