Mažete řadící a brzdový lanka?

95 nepřečtených
  • ktm.bike

    Zdarec, přestože mají řadící a brzdový lanka (u V-ček)vnitřek teflonovej nebo takovej nějakej „igelitovej“, tak by mi zajímalo, zda všichni mažete lanka co běhají uvnitř bowdenů. Aby se tam např. i přes prachovky nedostal během sezony bordel a pak to bude akorát drhnout. A pokud mažete, která lanka čím?

    Slyšel jsem víc názorů, tak postřehy z praxe ve velký grupě bikerů neuškodí. Možná to stačí jen prostříknout nějakou GT85-tkou apod. během sezony. Co? ;-)

    • wbiker  

      Mažu jak brzdové, tak řadící, hlavně u posledního kousku bovdenu k přehazovačce je to hodně znát. Nějaký čas jsem vozil nerez lanka, ale nepoznám rozdíl oproti normálním namazaným. No a mažu WD40.

      • JSt  

        tak to zalezi, v cem jezdis. uprostred parneho leta verim, ze rozdil mezi nerez a obyc nepoznas. ale v zime ve snehu a soli mas jedno radici lanko na jednu maximalne dve vyjizdky. a navic to nejobycejnejsi nezabrusovany nerez nestoji ani 20kc…

        • wbiker  

          To bude asi ono, v podmínkách, které popisuješ nejezdím. Takže pro mě má větší přínos mazat klasický lanka.

    • Smepet  

      Bovdeny mazu hustsim motorovym olejem pomoci strikacky a jehly nebo ridkou vazelinou.

    • Lucke  

      mazat..mazat.­.pomaha to nehorazne..ja mazu jen radici.......brzdo­vou mam hydru..:D..

    • Luma  

      Mažu řadící i brzdové Valvoline olej na řetěz nebo Valvoline červená vazelina,důležite je hlavně pořadně utěsnit poslední bovden řazení/mám inversní přehazku/

    • bam  

      Znat to je dost, zvlast jestli mas Shimano. Dycky kdyz to blbe radi, tak je to prvni vec co bys mel udelat. Mazal jsem to vetsinou WD-40. Nebo si kup poradny bowdeny a v celku a mazat nebudes skoro vubec. Tedka jsem mazal po asi 9 mesicich a to jenom protoze jsem menil razeni.

      • ktm.bike  

        Jojo, mám komplet Shimano v XT. Teď to budu celý před sezonou měnit (lanka, bowdeny) Tak přemejšlim co, jak a čím namazat. Jinak děkuju všem za rady.

        • bam  

          Urcite dej radici bowdeny v kuse, je to znat.

          • ktm.bike  

            „Urcite dej radici bowdeny v kuse, je to znat“.- tj. mám vedený lanka vrchem, tak máš namysli to co je vidět na rámový horní trubce – schovat do trubiček?

            • bam  

              Jo, nedostava se tam pak bordel. Ten bowden by mel zacinat u radici packy a koncit u prehazovacky. Nebo jako treba u Nokonu, kde je aspon ta vnitrni trubicka v kuse.

        • ktm.bike  

          P.S. koupil jsem i nový řazení v XT, model 2007, „rapid fire plus“ a páčky od Avidu, tak to musim nějak co nejlíp namontovat. A právě že asi prvně sám. :-)))

      • JSt  

        kdyz uz to blbe radi, tak je lepsi ten posledi bowden vymenit. maznout pomuze, ale je to kratkozraky. rychle se to znovu zanese a ses, tam kdes byl…

        • bam  

          Tojo, ale menit porad bowdeny by me nebavilo. Kdyz uz, tak je lepsi je ho dat v celku.

        • pepek  

          Tak, tak, pravdu díš. Zadní zatáčku často měnit a když je spodní tah, tak i ten. Nemusí taky být bowden v kuse, stačí navléct na odkrytá lanka tu trubičku a použít koncovky s brčkem, že?

          • bam  

            Bowden v kuse nebo trubicka je to samy :) Menit klidne a urcite to pomuze vic, ale namazany to je hned, nemusim kvuli tomu nic rozebirat a muzu to udelat klidne pred kazdou vyjizdkou, kdezto menit bowden trva dyl. Nebo at si koupi Nokon. Je to sice nechutne drahy a ty barevny vrzou, ale nemusi se na to skoro sahnout.

            • pepek  

              Měním ten zadní kus asi 3× za rok. Je to tak 20 minut aji se zabroušením konců. To není tak hrozný.

              • bam  

                No nak uz mi to moc nesedi „casto“ a 3× za rok a to co pise JSt :) V zime bych to musel menit skoro porad. Ale to je fuk, kazdymu to vyhovuje jinak.

                • pepek  

                  Dyť sám řikáš, že je to stejný. Žádnej bordel se tam ani v zimě nedostane.A když se v zadní zatáčce lanko zařízne a začne se zamykat, tak vyměním jen tu zatáčku a je. Tubičky jsou s „brčkama“ spojený silikonovou hadičkou, nic se tam nedostane.

                  • bam  

                    No nic ja porad reaguju na to s cim zacal JSt, tam neni o bowdenu v celku ani trubickach ani slovo a tys psal ze ma pravdu :) Nesouhlasim s tim ze normalni bowden (ne v kuse) neni potreba mazat. Jinak samozrejme proti tomu co pises ted nemuzu nic namitat ;) Pouzivas na to uplne obycejny bowdeny a lanka? Chtel jsem si to udelat na zimaku, ale kvuli letosni zime nemelo cenu ho davat dohromady.

                • McBlacky  

                  se ti dostává bordel od přehazky do bovdenu. pokud tam nemáš gumu originál co je k šaltru tak tam jde dát gumička co se navlíká na koncovky bovdenu s ocáskem, funguje to super. Snad to je pochopitelný :)

                  • bam  

                    Ja taky netvrdim nic jinyho :) Me prijde normalni s obyc bowdenem (ne v celku) ten kus bowdenu co je u prehazovacky posunout utrit to pod nim, maznout a dat zpatky. Je to hned. Nekdo tady tvrdi ze mazat je blbost, ale kdyz mazes jenom v bowdenu, tak v tom nevidim problem. Jinak treba u novyho XTR zadna guma neni a gumicku s ocaskem na Nokony nenarvu ;)

    • Lišák  

      Mažu silikovovým sprejem. Nechytá to bordel a bowdeny se nezanáší.

    • marapara  

      Mažu obyč. řídkým olejem. Hlavně to nemaž hustým olejem nebo vazelínou. Pokud bys jezdil v chladnu, tak ti to bude zatuhávat a blbě řadit. Mám bowdeny k brzdám a přehazce v jednom kuse, takže než tam dám lanko, tak do bowdenu lehce stříknu řídkého oleje stříkačkou s jehlou. Lanko taky lehce máznu a protáhnu bowdenem a je to. Chodí to krásně hladce a vzhledem k tomu, že je mám v jednom kuse, nemám problém se zasíráním bowdenů špínou a i během sezony a tím zhoršení přesnosti a lehkosti řazen a brzdění.

    • Francek  

      ja mazem. iba brzdove lanka so sprejom KONKOR (olej v spreji)

    • orca.1  

      Nemažu. Namazaný chodí sice chvíli jakoby líp, za chvíli je to ale horší než nenamazaný. Mnohem důležitějsí je správná dýlka bovdenů, bez zbytečnejch ohybů.

      • bam  

        Jo to mas pravdu, tak dylka je dulezitejsi. Nebo hlinikovy…

      • Volf  

        Souhlas. Mazat lanka je podle mýho blbost, protože se na ně lepí víc bordel. Já to řeším tak, že používám úplně no name vinutej bowden a nerezový lanka. A podle mý zkušenosti lanka nejvíc drhnou v těch fajfkách přímo na brzdě.

    • smith22  

      Měl sem kolo dva roky a po těch dvou letech to jaksi blbě začalo přehazovat.I když sem správně seřídil a napnul lanka tak to na nějakých převodech ne a ne přehodit.Už mě to fakt sralo.Tak sem to rozdělal a prostříkal sem bovdeny sprejem WD 40.Navlíkl sem lanka zpět a přehazavalo to líp jak nový a i na páčkách byl velmi znatelný rozdíl.Šli oproti prve mnohem lehčeji.Reagovalo to na každy zmáčknutí a přehozovalo to na všechny převody.Prostě paráda a to sem se stím prve drbal týden než sem došel na to, že mám prostříknout ty bovdeny.To samí sem udělal i z brzdama a ty potom šli taky mnohem lehčeji.No prostě ,,kdo maže, ten jede,,Už je to rok co sem to dělal a chodí to pořád perfektně.

      • marapara  

        Nejlepší je mít bowdeny vkuse a nemusel bys to řešit :). Stejně jednou za rok na novou sezonu bowdeny a lanka preventivně vyměňuji. Za těch pár stovek stohí bezchybná funkce za to

      • Fana.A  

        Zařadim nejvyšší pastorek, nebo převodník protočím řetěz , zastavím, potom odřadím na nejmenší (bez točení). V pohodě vyhodím bovdeny , posunu na lanku, máznu něčím řidčím – WDčko je O.K. a nahodím zpět. Je to rychlý, ušetřím na bovdenu v celku a hlavně u přesmykače je to hodně znát, když odřazuješ dolů. Mažu ale i brzdy.

        • JSt  

          vidis, ja mam zas tu zkusenost, ze smyku je vsechno uplne jedno a radi furt. teda downswing, s topswingem jsem mel v blate problemy diky jeho konstrukci.

          • smith22  

            To ano přesmykač je většinou celkem bezproblémový a Fana.A měl asi na mysli že je to znát na páčce(jde pak mnohem lehčeji a řazení je pak mnohem pohodlnější)

    • mechanik  

      Zásadně používám nerezové broušené lanka,mažu řídkým olejem (do bovdenů) a lanko přetáhnu v prstech řídkou vazelínou,ale opravdu jen jemně… a používám co nejvíc těsněné koncovky. Bez namazání to drhne i kdyby byl bowden sebelepší 8-)) No a samosřejmě co nejkratší bowdeny perfektně zabroušené s dobře nasazenýma koncovkama,teflon projetý bodcem a popřípadě srážím hranu na CNC koncovce. Obyčejné používám pouze na levných kolech a i tam si hraní z bowdenama oplatí :-))

      • pepek  

        Dovolím si nesouhlasit s: „co nejkratčí bowdeny“. Ten zadní naopak dávám delší, tak aby zatáčka byla povlovnější. Lanko se pak tak brzo nezařízne.

        • MlokCZ  

          No jo, ale to platí jen když přehazovačka nemá kladku pro vedení lanka, takže pouze pro Shimano (a i tam se dá přidat).

        • mechanik  

          Myslel jsem co nejkratší aby vše bez omezení fungovalo a nikde se nic nezadíralo ap při točení řídítky nevytahovalo z návařek na rámu…samosřejmě 8-))

      • Peslezedirou  

        Ahoj, jakou sím přesně používáš řídkou vazelínu?

    • vlk  

      Mám tu zkušenost, že jak se to namaže, tak to nachytá bordel a je to ještě horší-pak se to musí mazat stále. Chce to kvalitní bovdeny a u shimana poslední kousek nahradit(sram-není třeba-obdobný mechanismus už má) avid kolečkem a je to OK.A to jezdív za každého počasí i v zimě či v bahně-bovdeny měním opravdu je tak 1 X za 2 roky.ten poslední kousek u přehazky tak 1 X za rok.

      • smith22  

        Mám tu zkušenost, že jak se to namaže, tak to nachytá bordel a je to ještě horší

        No jo to taky nemáš mazat celý lanka ale jen tam kde to chodí v bovdenu a hlavně ne nějakou tuhou sračkou.To je jasný že se to na to pak nachytá.Já mám dobrý zkušenosti s WD 40,už sem to tu psal výše,je to už rok co sem to dělal a pořád chodí perfektně.

        • bam  

          Taky nechapu kde se chyta bordel kdyz se to maze jenom vevnitr v bowdenu…

          • vlk  

            třeba tak, že to lanko tím namazaným bowdenem protahuješ-tak se zamastí všude-já kupuji bowdeny, který maj vevnitř teflon a to není třeba mazat.Prostě nevím čím to je, kdy přehazky, smyky a lanka nemažu, tak mi to jde bez problému.

            • bam  

              Kdyz to primazavam, tak lanko z bowdenu nevyndam. Nekdo uz to tady pise jak. Je to hned, neni problem udelat to pred vyjizdkou kdyz je potreba a na funkci je to znat. Resim to az kdyz to nefunguje tak jak ma a ikdyz se zamasti lanko tak ho muzes utrit, ne? Klidne i benzinem, jestli myslis ze hadrem to je malo.

          • JSt  

            ja se ti to teda s dovolenim pokusim vysvetlit ;-) ono to lanko neni v bowdenu napevno, ale pri razeni jim projizdi, zejo. takze se nevyhnes tomu, aby se namazana cast lanka dostala z bowdenu ven a nenalepil se na ni prach. reseni by bylo bowden v kuse (asi bys musela provrtat ocka na ramu, nevim jak jinak to jednoduse realizovat) nebo ty brcka a lanko mezi bowdenama v nejake buzirce. ale imho je to zbytecni s*ani s tim, kdyz to vydrzi sezonu bez vsech techto „opicaren“ ;-)

            • bam  

              Kazdej si pod pojmem „sezona“ predstavuje neco jinyho ;) Me to s klasickejma bowdenama nikdy nevydrzelo a kdyz to zacalo blbnout, tak jsem to mazal, protoze to je nejrychlejsi reseni a az kdyz jsem na kole neco opravoval, tak jsem vetsinou vymenil i lanko pripadne bowdeny. To co popisujes je samozrejme pravda, ale vzhledem k tomu ze tam normalne byvaj jeste koncovky, tak se ti to dostane max 1cm do bowdenu, mozna jeste min a to neni takova tragedie ;) Ja ted uz nakou dobu bowden v kuse mam a chodi to dobre a zadny primazavani a vymenu praktikovat nemusim. Namazal jsem to jenom kdyz jsem ho tam daval. Navic se tam davaj takovy buzirky aby to clovek mohl jednoduse primaznout kdyz by bylo potreba. To tam dava vyrobce, takze si taky mysli, ze by se to mazat melo. Ja proste jenom nesouhlasim s tim ze bowdeny se nemazou (byt i jenom jednou) a to je cely. Zatim me tady jeste zadnej argument nepresvedcil o tom ze by se mazat nemely :)

            • Radek Broz  

              Jednoduše to uděláš např. tak, že to chytneš stahovacíma páskama (ale nevypadá to moc hezky), ělaly se i adaptáry na vedení hadic (něco jako navárka na hadici,která se přišroubude do navárky na bowden.

    • brantec  

      Kdyz dam novy bowdeny tak je i lanka prostriknu silikonovym olejem, tf2 nebo i wdckem podle toho, co je zrovna po ruce. Az pozoruju zhorseni razeni, tak tam zas neco splichnu. Tato fekvence se neustale zvysuje a pomalu to speje k vymene bowdenu. MLuvim o tom poslednim kousku u prehazky. Asi tak 4× do roka je nutny ho vymenit. Komplet bowdeny menim 1× za rok v zime. Asi by to ani nebylo nutny, ale nejakou udrzbu musim vykazat:-)

    • kovar  

      po přečtení tohoto theádru se mi už jasné, proč někteří aplikátoři zatuhávajících, oxidujících maziv musí vyměnovat bovdeny tak velmi často.

      • Lišák  

        A poradíš něco?

        • Volf  

          nemazat:-))))))))))))

          • bam  

            No podle stejny logiky bych nemazal ani retez, loziska,… ;)

            • ares  

              A Ty to mažeš? :-))))))))))))

              • bam  

                Praveze jo a taky ty retezy furt musim menit :(

                • ares  

                  No to je ono… :-) Udržovanej řetěz – praní, mazání, šetrné řazení + čas tomu věnovaný – mi vydrží 1800 km. No a když ho mažu jen proto, aby tak šíleně nedělal kravál – nechávám na něm bláto, písek, prach, šmír – vydrží mi o sto až dvě stě km méně. Řetez neřeším, nevyplatí se mi to. Na véčkách mám čtvrtý rok brzdový bowdeny a řadící lanka a ani jednou jsem to nemazal a neměnil a chod naprosto luxusní. Na novým kole tímto stylem vyzkouším řazení. Na stávajícím prostě mažu, protože bych neřadil. :-)

                  • bam  

                    jj, tak nejak. S retezem se zabejvat nema moc cenu, zvlast pokud clovek nema cas. Hlavne aby nedelal kraval. Sice urcite pak vsechno vydrzi o trochu min, ale chci jezdit a ne se tim porad zabejvat. Ja ho teda aspon vemu vodou kdyz meju kolo. S Nokonama taky nemazu, ale u zimaku proste obcas bowden maznout musim. Hlavne kdyz to zacne blbnout, tak podle zdejsich rad bych to mel hned menit. Ja to radsi namazu, protoze je to rychle a muzu jet (rano fakt nemam naladu a cas menit bowden) a vymenim to az kdyz to blbne hodne a mam na to cas a chut.

                    • JIRA  

                      Tak jsem asi jedinej' komu NOKONy po sezóně přestávají fungovat. :(

                      • bam  

                        Netvrdim ze jsou bezchybny. Taky mi na nich par veci vadi. Ale co se tyce razeni, tak me fungujou porad dobre. Chodi lehce a na rozdil od normalnich bowdenu se nedeformujou, coz razeni taky dost pomaha.

            • Volf  

              Na co myslíš, že máš v bowdenu ten teflon ???

              • mechanik  

                Ten teflon není všemocný…

              • bam  

                at zijou nesmrtelny teflonovy panvicky :)

                • vysmátej bajker  

                  Ty bohužel nesmrtelný nejsou:).Taky to řeším mazat nemazat.Ale když dám nový bovden tak to chodí parádně i nenamazaný ale po prvním dešti je to potřeba namazat už pro to že to jinak rezne(i nerezová lanka) a chod se stává poněkud nepředvídatel­ný.Nahoru se tomu dá vždy pomoct ale odřazování zanesené lanka neutáhne.Véčka se řešit moc nemusí ale zkuste se podívat na lanko co je schované v trubičce a jestli po roce provozu a nemazání nebude orezlé tak to je zázrak.

                  • JSt  

                    nevim, co by mohlo reznout na nerezovym lanku a hlinikovym kolenu? jediny, co mi na kole rezne je sroub v jezkovi v predstavcu, jak mi na nej kape pot ;-).

                    • vysmátej bajker  

                      Nevím ale bylo.Už jsem je před 2lety vyhodil tak je důkaz v…

                    • bam  

                      To je jak s tim teflonem, to jsou „nerez“ neznamena ze jsou nesmrtelny. Nerez lanko mi vydrzelo o neco dyl nez normalni. Kdyz ale propagujes vymenu bowdenu, tak je to celkem jedno, protoze ten bowden vymenis driv a s tim jde vetsinou i lanko.

                      • vysmátej bajker  

                        Výměnu nepropaguji jen ten poslední konec jde tak po 2–3t a komplet jednou za rok.Lanka mám už druhý rok,těm nic není.Jen prostě nechápu jak to ty lidi dělají že nemažou a vydrží jim to řadit celou sezonu,možná mají 7 nebo 8 ty prý nejsou tak citlvé na přesnos.Asi jsem nějakej divnej.

                        • pepek  

                          Dyď jsi to napsal: „Ale když dám nový bovden tak to chodí parádně i nenamazaný ale po prvním dešti je to potřeba namazat už pro to že to jinak rezne(i nerezová lanka) a chod se stává poněkud nepředvídatelný“ – stačí tedy zabránit „dešti“, aby se dostal dovnitř. A je to :-)

                          • vysmátej bajker  

                            Jediný mě známý způsob na to je zůstat doma,rosničkám se nedá věřit a vodotěsné bovdeny jsem ještě neviděl :).

                        • bam  

                          To je asi jenom o tom ze neni presne definovany co je to „sezona“ a „casto“ menit. Kazdej najede neco jinyho a v jinym terenu, takze muzem mit pravdu uplne vsichni co se tady dohadujem jestli mazat/nemazat a jak casto menit :)

                          • JSt  

                            tak ja ti to teda definuju ;-) sezona ~ bratru 7500 km spotrebuju 2 az 3 posledni bowdeny za sezonu, komplet bowdeny jednou za sezonu (ale je to jen pro dobrej pocit, klidne by to vydrzelo dyl) po silnici jedu, jen kdyz je to nezbytne nutne, blatu se nevyhybam, zadny extra utesneni taky nemam. pouzivam nejlevnejsi nerezovy lanka i bowdeny a s funkcnosti razeni nemivam problemy. kdyz se nekomu mazani bowdenu osvedcilo, tak mu to neberu, jen davam do plenu sve zkusenosti ;-).

                            • pepek  

                              No měl jsem to přesně, jak Ty, dokud jsem měl horní vedení lanka. Teď se spodním vedením se to daleko dřív zanášelo, tak jsem to vyřešil těma trubičkama a koncovkama s brčkem a je po problémech. Jinak: zásadně nemažu (teda bowdeny :-)

                              • Andrew  

                                Můžeš mě vyfotit jak ta koncovka s brčkem a trubičky vypadají. Dík

                            • bam  

                              hele to kazdej tady dava do plenu sve zkusenosti, je to koneckoncu forum ;) Taky uz jsem vejs psal at si to kazdej dela jak mu to vyhovuje. To co si napsal o svoji sezone toho stejne zas tolik nerekne, chtel jsem tim rict, ze na tom co je „sezona“ se tezko schodnem… Jeste me zajima tohle. Rano chces vyjet a zjistis ze to poradne neradi. Co s tim udelas ? Tohle je presne situace kdy ja lanko utru od bordelu a namazu (obyc bowdeny,lanka, ne v celku). Protoze to ma efekt a funguje to hned.

                              • JSt  

                                sednu si a zacnu plakat :-)). vymenit posledni bowden a seridit saltr je otazka 10 minut. v nejhorsim vzdycky se to da nejak doladit, ze na vetsi pastorek to trosku pretahnes a dolu to bude shazovat bez problemu.

                                • bam  

                                  To s tim plakanim moc nechapu, mame na to jinej nazor a normalne se te ptam. „v nejhorsim vzdycky se to da nejak doladit, ze na vetsi pastorek to trosku pretahnes a dolu to bude shazovat bez problemu.“ To je samozrejme normalni kdyz to neradi a da se s tim hrat za jizdy, ale moc mi porad nejde na rozum, proc to v takovym pripade nemaznout, kdyz ten bowden pak stejne vymenis :) Jinak podle me vymena bowdenu neni na 10 minut ani nahodou. Samotnej ukon mozna, ale celkove leda pokud mas dilnu, stojan, naradi a misto. Normalne v byte uz jenom vytahovat potrebny naradi a pak serizovat prehazovacku na zemi je na dyl. Taky s tim jde vetsinou i lanko, zvlast kdyz je obyc. V zime v soli bych to musel delat skoro porad.

                                  • JSt  

                                    potrebny naradi = petka imbus a kleste (vozim v batuzku ;-). stojan teda mam, ale driv, kdyz jsem nemel, tak stacilo otocit kolo vzhuru nohama (kolama :-) a sluzbu to splnilo temer stejnou… to namazani by pro me bylo snad i slozitejsi, vytahnout/uklidit vazelinu/olej, hadru, umyt bych se asi musel…

                                    • bam  

                                      no holt k tomu mame jinej pristup, ale kdyz nam to obema funguje ke spokojenosti.. :) Dobry kleste na bowdeny bohuzel doma nemam (vim ze muzu mit nastrihany v zasobe, ale to bych si musel nekdy na to vzpomenout) a z otaceni kola vzhuru nohama maj radost kotoucovky.. Pro me je slozitejsi vytahnou ten imbus z baglu, najit kleste,bowden, lanko. Hadr a olej mam po ruce, protoze se tim da „opravit“ spousta veci a muzu hned jet :) Jinak ja uz taky dlouho nemazal lanko a doufam ze dlouho nebudu muset..

                                      • pepek  

                                        "Rano chces vyjet a zjistis ze to poradne neradi. " – To se prostě nestane. To řazení se zhoršuje postupně, takže na to máš ± 14 dní. Pokud to necháš tak, tak to není o mazání, ale o flegmatismu (bordelismu).

                                        • bam  

                                          Mozna se to nestane tobe, ale neni flegmatismus nebo bordelismus, ale proste nemam cas to kolo porad lestit a opravovat. Kdyz bych byl student nebo chodil ve 4 z prace, tak ti dam za pravdu ;) A psal jsem, ze kdyz razeni zhorsovalo, tak jsem to lanko maznul, tzn. neco jsem s tim udelal a nevykaslal se na to.

                    • TinkTink  

                      Dej tam nerez, vypada to lip :)

              • enrico  

                tiez nemazem, od kedy som zacal pouzivat XTR bovdeny, tak uz nemusim :-) ide to super hladko aj bez mazania

        • kovar  

          nemažu. Vlastně někdy preventivně vyčistím prostříknutím čistidlem WD 40 a z bowdwnů pak důklaně WD vyfoukám, aby ho tam zůstalo co nejméně, aby tam nedělalo neplechu. Lanka přitom taky ošpricuju WD a hadrem důkladně otřu. S bovdenama problémy nemám, ač mám shimano přehazku, zbytečná byla i Avid rojálmagik kladka, kterou jsem proto prodal. Na řadícím bovdenu mám brčka s gumovou krytkou. No a nejlepší finta na brzdové bovdeny , pro ty kterým špatně chodí, jsou hydraulické kotoučovky. Jo a jistá smrt zatuhnutím pro bovdeny je TF2 a jiná další mazadla, už nevím jaká. Jo ještě jsem zapomněl. Ty trubičky u véček jsou obvykle z výroby naplněné vazelínou, tu před montáží důkladně odstraním.

          • vysmátej bajker  

            Když to berete takhle tak to taky nemažu.Vždy ho jen otřu hadrem s benzínem a na prst trochu GT a přetřu.

          • enrico  

            tiez som raz skusil namazat bovdeny nejakym cros country olejom alebe teflon+ , uz si presne nepamatam, ktore z nich to bol, ale bola to okamzita smrt bovdenov, rozleptalo to vo vnutri ten teflon a lanko sa vo vnutri uplne zadrhlo – od vtedy memazem. (jedine, co by som tam v krajnom pripade cvrkol je ten jemnucky olej na bicykle a sijacie stroje, tomu este verim)

    • davevi  

      nemažu, jen to vždycky povolím (aby šli bowdeny vyndat z příchytek na rámu)a posunu bowdeny tam a zpět a otírám lanka hadrou. a řadí to perfektně.

    • smith22  

      Už od pradávna se přece říká ,,Kdo maže, ten jede,, tak to už neřešte.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.