• jindraaaaa

    Křupání sedlové trubky snad zná každý, jak to ale řešíte? Já vždy vyčistím rám a sedlovku hadrou a nanesu tam zubní pastu. Pomůže to, ale tak po 2 týdnech to můžu opakovat znovu. V jednom videu od ŠtěrbaBike se zmiňoval, že maže sedlovou objímku vazelínou, ale přijde mi to jako blbost a mám obavy, že budu mít ze sedla kolotoč.

    0 0
    • Kire  

      U AL rámu a AL sedlovky mažu vazelínou a kolotoč se nekoná. Stačí utáhnout s citem. Bláto mi nevadí, takže čas od času musím očistit rám i sedlovku, máznu vazelínou a nic nekřupe.

      0 0
      • tromboonen  

        A u karbon rámu a sedlovky, nebo jednoho z toho karbon spíš lépe grip pastou (speciál aby karbonový spoj lépe držel, neklouzal, nelepí to, jen udrží lepší tření, dlouhodobě, plus chrání díly podobně jako vazelina, plus předejde zarůstání). Ostatně asi by to šlo dít na ten Al/Al pokud to má člověk doma a ta trocha je zadara, nebude to klouzat v sobě nebo lupat ani při menším utažení.

        Jinak lupání/křupání nebo problémy s pohybem sedlovky v sedlové trubce jsou spíš dány blbou kompatibilitou sedlovky a sedlové trubky (moc velký rozdíl v průměru/moc volné atd., jiným mech problémem, případně způsobem konstrukce rámu a utahování zámku). Lupání/křupání může často být od něčeho jiného a sedlovka je identifikovaná omylem…

        Já mám teda buď originál sedlovku kola a asi jsem měl i v minulosti i u bazarových kousků (?), ale poslední dvě stavby mám tyhle dvojkombinace (sedlovka, rám) zvolené a kupované zvlášť a absolutně žádný problém., stejná firma rámu a sedlovky pomůže, ale s časem a modelama mohou být malé změny i kdyby jen v toleranci, což může být problém… Spešl Roubaix rám tuším 2016 a Spešl Pavé starší sedlovka nákup na netu obě jinde a v zahr, přesný a bez problémů. Alu CX a nakonec stejná sedlovka taky, ale mohl jsem vycházet z rozměrů spodku jiné neznačkové karbon co tam byla při bazarové koupi, ta Pavé v odpovídajícím bílém dekoru/origo pruzích padne jak rozměrově a designově, tak esteticky, tak pohodlím a užitností, ale dal jse si s tím trochu práce a nekoupil bez rozmyslu první (model anu šířku ani stáří) co jsem našel.

        0 0
        • novas752  

          Na Al/Al montážní pastu taky používám, třeba objímku sedlovky – teleskopu utahuju jen na 3 Nm a drží to bezproblému.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Smazaný účet  

          Ten rozdíl v těch rozměrech rámu a objímky se dá částečně vyřešit tak, že se namaže šroub v objímce a ona jde pak snáz a více dotáhnout. Tohle mi jednou vyřešilo problém. Závit na šroubu byl za ty roky opotřebovaný a byla tam trocha koroze …

          Ale jinak je to věčný boj. Mám období, kdy nemám půl roku problém, pak hodně zmoknu a po demontáži to zase další 3 měsíce praská ať dělám, co dělám …

          0 0
    • novas752  

      Já namažu trošku vazelínu mezi objímku a rám (včetně šroubu a vačky) a mezi rám a sedlovku tu zubní pastu :). Když jsem zkoušel dát vazelínu i mezi sedlovku a rám, tak mi zajížděla dolu (je už dost ohlazená). Nevrže to, neskřípe to, nekřupe to a drží to dobře i když je sedlovka trochu K.O..

      0 0
    • Espen  

      Dej tam kus plechovky od piva, aby byla sedlovka co nejvíc na těsno. A celé to přetáhni kusem duše.

      0 0
    •  

      Ocistit odmastit nemazat, kol jsem mel nespocet nikdy jsem nic takoveho nezazil

      0 0
      • Doktorzet  

        Mažu vazelínou a vše v pohodě. Jeden čas mě to taky křupalo, ale v rámu jsem měl nepatrný otřep. Vzal jsem ho smirglem a od té doby klid. Ps: mam hlinik a hlinik :))

        0 0
    • Breakpain  

      Mažu, ale ne vazelínou, nýbrž pastou na karbon ( i AL + AL). A dává se tam jemný film ;)

      Máznu celou sedlovku (co zajede do rámu) a trosku rám. Trocha zůstane u objímky a to pečlivě otřu…

      0 0
    • MlokCZ  

      Na křupání sedlovky má zásadní vliv jak se sejdou tolerance. Jakmile je tam větší vůle, tak to prostě zlobí často.

      Pokud jsou tolerance ok (a je tam vůle co nejmenší) + se nasadí něco přes objímku pro ochranu před bordelem, tak to vydrží bez problémů velmi dlouho.

      A když už se sejdou špatné toleracne, tak mazání nepomáhá. Zrovna na jednom rámu jsem to měl s větší vůlí a pořád řešil:

      • mazání vazelínou spodní části sedlovky (tedy mimo místo upnutí aby nezajížděla) nepomáhá skoro vůbec (nepatrně to prodlouží interval vzniku praskání, ale ne o moc)
      • namazat objímku jsem zkusil naposledy, to nepomohlo vůbec, naopak spíš ještě horší, protože se dříve chytal bordel (zrovna jsem neměl nic přes objímku), problém to nezpůsobí žádný se zajížděním, mažeš jen mezi objímku a rám (jen musíš dávat pozor ať se to nedostane mezi rám a sedlovku v místě upnutí)
      • přetáhnout nějakou ochranu (třeba duši) přes objímku pro lepší zatěsnění trochu pomůže, ale při větší vůli to stejně problém nevyřeší

      Naposledy jsem se naštval a vyměnil sedlovku a vybral kus s největším rozměrem. Už v rámu mám díra o chlup větší rozměr než by měla být (v rámu se to jen šuplérou v podstatě nedá změřit, takže usuzuju pouze dle toho jak moc velkou vůli měla jaká sedlovka, když jsem měl změřenou tu sedlovku).

      Teď jsem tam nacpal sedlovku, která měla přesných 31,6mm po celé vsunuté délce. Kdyby i díra v rámu měla přesných 31,6mm, tak bych to tam ani nenarval. Takhle aspoň už kladla znatelný odpor při zasouvání.

      0 0
      • jirkous3  

        Ono bude záležet i na tom jakou vazelínou se to mázne. Já jsem zkoušel nějakou běžnou a vydrželo to tak půl roku. Pak mi kamarád přinesl nějakou speciální „vytěsňovací“ voděodolnou a odolávající teplotě 100 st. a s tou je to úplně super.

        0 0
        • matbiker  

          Ale jak je napsáno výše. Pokud je mezi sedlovkou a rámem moc velká vůle a natěsno je to pouze v místě objímky, tak to prostě vrzat bude, bo to všechno pruží, že… Když to bude absolutně čisté, tak nějakou dobu bude možná ticho, ale jakmile se tam dostane mikrozrníčko prachu/písku, tak zase začne.

          0 0
          • MlokCZ  

            Při opravdu extrému to vrže/praská ihned po namontování jak to může pracovat více.

            0 0
      •  

        Při toleranci typu malá sedlovka velká díra v rámu není od věci vůli zmenšit plechem z pivní plechovky ale jedině po celé délce zasunutí.

        0 0
    • dědek mohy  

      Podobnou věc jsem řešil nedávno. Namazání mi nepomohlo vůbec, sešlo se mi to blbě tak, že mám sedlovku o trochu větší kousek tenčí, než rám a bordel se mi tam nejspíše dostával hlavně prořezem v rámu. Asi před 2 týdny jsem to zkusil omotat černou izolačkou (mám v tom místě černý rám, takže téměř neviditelné) a od té doby jezdím i v bordelu a dešti zcela bez problémů. Předtím jsem musel čistit téměř denně, jinka to křupalo.

      0 0
    • blaza84  

      Vazelína mezi hliník-hliník rám a sedlovku patří. Sedlovku udržuji čistou a namazanou, objímku dotahuji s citem a vše je ok.

      U jednoho kola, které jsem měl dřív (Al rám), jsem s tím ale problém měl. Cvakání sedlovky mě otravovalo při každém pohybu, vážně to bylo na blázinec. Pokud to bylo čisté a suché, tak to cvakalo. Cvakání přestalo, až když bylo místo, kde je uchycena sedlovka, špinavé od bláta. Když jsem namazal vazelínou, tak sedlovka sice necvakala, ale zase zajížděla i při velmi silném utažení sedlové objímky. Nikdo mi s tím nedokázal poradit… ani tu, ani v servisu, nikde :)

      To byla ale vyjímka, asi se nějak špatně sešly tolerance na komponentech, plus možná špatná sedlová objímka.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mažu vazelínou a funguje to, nekřupe. Ale časem vždy zase začne, uvažuju že tu spáru dokola ojedu silikonem.

      1 0
    • MartinM  

      Pred par dny jsem vyresil problem „praskani“ nekde v kole. Hlavko, kliky, stred ani slapatka nic. Tak jsem namazal vazelinou vsechno co slo na sedle, sedlovce a objimce a ja klid! Takze mazat!

      0 0
    • MirosPikos  

      Mám problém u kombinace teleskopu Crankbrothers Highline a rámu RB Bandit. Příliš časté praskání. Vyčistím, namažu a nedá to ani 100 km a začne to zase praskat. U Reverbu to rozhodně nebylo tak časté. Ani nemusít jezdit bahnem. Včera 75 km sucho a ten dojezd byl hroznej. Takže zase dneska vyčistím, namažu… ale nebaví mě to. Vyzkouším navlíknout přes to všechno, kudy se může dostat prach, duši. Mohl by se minimálně zkrátit interval ticho | křupání. Nebo zkusit nějaké jiné mazivo? Zkoušel jsem Motorex Bike Grease a Nacházel bílou s Lithiem. namažu horní okraj sedlové trubky. S citem tenkou vrstvu. Zasunu sedlovku a je klid. Ale jen na 100 km.

      Co poradíte?

      0 0
      • Breakpain  

        Duse funguje

        0 0
      • dědek mohy  

        Sice jsem měl jiný rám, jinou sedlovku, ale problém stejný. Vyčistil jsem sedlovku, objímku, včetně závitu šroubu, utěsnil ten průřez v sedlové trubce (omotal izolačkou), aby se tam nedostával bordel, a už mám skoro 2 roky klid.

        A nemažu

        0 0
        • dědek mohy  

          Pro inspiraci: v uplynulé sezóně se mi vrátilo křupání. Všechny moje předchozí aktivity, které mi pomáhaly, tentokrát pomohly sotva na pár km a křupání začalo znova. Nejdřív jsem neřešil a jezdil. Ovšem zvuky už to byly hrozné, tak jsem začal řešit. Vše vypadalo OK, jen jsem si všiml, že na rychloupínáku sedlovky je trochu zbroušená ta kluzná část a z hliníku trochu lezou špony. Tak jsem pro pokus koupil nejlevnější objímku kterou jsem viděl v nejbližším obchodě (asi 120kč) a ejhle, zase je ticho…

          0 0
      • beranek666  

        RB mají větší průměr trubky pro sedlovku, proto se tam rychleji dostane bordel. Myslím tím samozřejmě vůli. Sedlovka se v rámu trochu vikla, když se málo dotáhne.

        0 0
        • MirosPikos  

          Nepřijde mi, že by byla sedlovka nějak volnější. Dutinoměr nemám, šuplerou to moc dobře nezměřím. Tak jako tak, Reverb tím netrpěl. Tak bude spíš užší CB. Přetáhnu přes to tu duši. Nic lepšího asi nevymyslím. Ten píseček se tam evidentně dostává, jde to vidět.

          Díky za reakce

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to poznáš snad bez měření i jen dle toho jak snadno jde zasunout do rámu a případně jak moc umožňuje pohyb ještě před dotažením sedlové objímky.

            0 0
            • MirosPikos  

              Však říkám, že mi nepřijde nijak volnější.

              0 0
            • MirosPikos  

              Ok, sedlovka volnější je. Zkusil jsem opět namazat, vyčistit a hlavně zhora utěsnit. Elektrikářská páska apod. Zdálo se, že je vše vyřešené. Ale bylo to spíš tím, že jsme nejezdil :) Včera to opět začalo křupat. Nevím jak líp utěsnit. Možná bych měl spíš řešit čím namazat.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud je volná moc, tak to bez vymezení vůle nevyřešíš vůbec. Na HTčku mi to vychází blbě, mírně větší díra v rámu než by měla být. A když se to potkalo ještě i s větší tolerancí sedlovky, tak to dělalo různé pazvku i zcela čisté.

                Protože to nebyla ani pro mě úplně ideální sedlovka, tak jsem pak i vzdal vymezování vůle (hledá se špatně něco čím to vymezit, aby to dobře drželo a neshrnovalo při zasouvání sedlovky a na plechovku to zase ještě nebylo) a dal sedlovku jinou, kde jsem vybral co nejlepší kus.

                Už je to tak o hodně lepší, ale i tak to musím mít zatěsněné, jinak začnou pazvuky brzo. I přes zatěsnění zvlášť když se hodně práší jako teď, tak čas od času musím vytáhnout sedlovku, vyčistit a vrátit.

                Mazání nepoužívám, to bylo spíš horší než lepší (a zkoušel jsem mazat vším možným a jak objímku, tak sedlovku nebo vždy jen něco z toho). Ale někomu pomoct třeba může.

                0 0
              • Lister  

                Jak moc je to volné? Co třeba zkust na sedlovku podélně nalepit tenký proužek tenké ale odolné pásky do ráfku?

                Nebo zkusit namazat nějakou kontaktní pastou na karbon komponenty, ale tomu dávám malou naději.

                0 0
              • MirosPikos  

                Tak jsem tam dal proužek plechovky. Šlo to špatně dovnitř a ještě hůř ven, když jsem to zkoušel. Jen jsem to vyčistil ale nemazal. Zatím ticho. Dal jsem si večerní uklidňovačku (30 km kolem komína). Tak uvidím, co to provede.

                0 0
              • beranek666  

                Vnitřní průměr sedlové trubky RB byl větší než 31,0 mm. Sedlovka BBB 30,85 v rámu celkem dost nepříjemně chodila a v rámu vrzala. Rám jsem reklamoval.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Dostal si kvůli sedlovce nový rám?

                  0 0
                • Mildee  

                  toto by mě v životě nenapadlo :-D spíš bych šel po sedlovce s větším průměrem

                  0 0
                • beranek666  

                  Průměr u zámku byl relativně v normě, ale směrem níž se zvětšoval. Opravit se to dá, ale pan Bartosz říkal, že radši rám vyšrotuje a nechá vyrobit nový.

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Jak si to měřil, dutinoměrem? Já jen, kdyby mě to zase začalo zlobit a chtěl jsem novej rám :)

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Tak proužek plechovky přestal fungovat. Nevydrží to ani 100 km. Suchá nebo namazaná. Je to jedno. A už mě to začíná celkem sráti. Včera mi to praskalo, že se lidi museli otáčet :D Pro představu…

                      https://uloz.to/…4-210800-ogg

                      Řešila se tu jednoduchá nebo dvojitá utěsněná objímka fouries. Má to v mém případě smysl?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ne, to jen omezí dostávání se bordelu dovnitř. Když jsou hodně špatné tolerance, tak to dělá zvuky i když tam bordel není.

                        Pokud je rám s tolerancí ± ok a nemá opravdu velký úlet, tak vyměnit sedlovku a pohlídat si kus s co největším průměrem. Kdysi u jednoho rámu s opravdu velkým úletem jsem to vyřešil rovnou jiným průměrem sedlovky. To ale většinou nepůjde, protože nemusí existovat dostatečně blízký sousední rozměr. Tenkrát bylo štěstí v neštěstní, že rám měl průměr 31,4mm, tedy trochu atyp (sehnat se ale dají ještě i teď). S trochou snahy za sedlo (ale zase žádné brutální násilí, tedy šla po čase i vyndat, raději jsem to ve spodní části i máznul) jsem tam pak nacpal sedlovku 31,6mm.

                        0 0
                        • MirosPikos  

                          Ok, takže změřím a případně kontaktuji RB co s tím. Sedlovku nemohu zkoušet větší nebo menší. Mám teleskop samozřejmě. A tam si nedovedu představit, že bych někde zkoušel větší nebo menší. Zvlášť když kupuju většinou z Německa. Pravda ale je, že s Reverbem nebyl problém. Ale tam byly zase jiný problémy :)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Když s Reverbem nebyl problém, tak na tom rám s tolerancí tak špatně být nemůže.

                            0 0
                          • ra.ma1  

                            2mesice zpet jsem laboroval, a zjistoval odkud jde podivne a hlasite krupani, nekde z okoli sedlovky…promazal jsem sedlovku x krat,objimku,lepil elektrikarskou paskou,rozebiral cepy v ramu,menil bowdeny,menil vlozky v tlumaku…vzdycky chvili OK a pak zas znovu,vibrace sly po sedlovce to bylo jasne-uz jsem fakt nevedel co…nakonec byl cely problem v nedotazenem „rantlu“ (sedlovka lev integra) sedlovky…ktery se mi povolil behem crashe pres rodla..

                            0 0
                      • beranek666  

                        Mně dost krupe i novy rám od RB. Při každém slapnuti lupne. Docela opruz.. Teď už dokonce podezrivam rám, asi nějaký špatný svar nebo spona uvnitř.

                        0 0
                        • Wojtkingson  

                          Mně to naposled dělal bordel na dosedove ploše kola… Vyčistil jsem, upnul jsem zadní kolo a vše ok, lupa může fakt vše :D

                          0 0
                          • beranek666  

                            Tak já už jsem vyměnil vše, kromě rámu a stále lupe. Mám důvodné podezření, že to bude něco v rámu..

                            0 0
    • va-bo  

      Už jsem párkrát řešil zarostlou sedlovku v rámu, docela vopruz. Pozor na to. Kdo nemaže, je dobré občas vytáhnout sedlovku a vyčistit. Aspoň jednou za rok.

      0 0
    • palomen  

      ono je to totiz tim ze ti bordel od zadniho kola pada pod sedackou sedlovkou do ramu…pak jak kolo obcas otocis vzhuru nohama treba pri demontazi kola napada bodrel mezi sedlovou trubku a ram…a zacina skripani ja to vyresil tak ze zasadne zadne mazani pac se na to akorad lepi bordel…nacpal sem do sedlovky ubrousek a pres celej zamek s objimkou sem natah dusi…po roce je stale klid…jinak mam karbon…ale na druhem kole je to hlina mam to same a zadne zarustani se nekonalo…jezdim kazdy den predej to dal…

      0 0
    • scoty  

      Od té doby (cca8let) co vozím tento zámek, tak nemám sebemenší problém s nečistotami, zasouváním, nebo křupáním sedlovky.

      https://www.syntace.com/index.cfm?…

      0 0
      •  

        Hmm za tiskara co vyresi duse zadarmo to se vyplati

        0 0
      • petrun  

        Tu gumičku nad sedlovou objímkou jsem kupoval na Ali za půl dolaru. Větší hodnotu opravdu nemá :-D

        0 0
        • scoty  

          aha:) a tu drážku po vnitřním obvodu objímky do které se ta guma vsazuje jsi vyfrézoval taky?

          Navíc nejde jen o ten silikonový kryt, ale taky o správné stažení po celém obvodu atd.

          0 0
          • petrun  

            No to je hrůza :-D Teď jsi mi otevřel oči. Celých 30 let jsem jezdil s nedokonale staženou sedlovkou. Jak jsem s tím jen mohl žít?

            0 0
            • popokatepetl  

              Spoj kolem objimky ojedu černou izolackou a je klid. Rozdelavam maximálně 2× do roka.

              0 0
      • popokatepetl  

        Vůbec to neřeší tu drazku v sedlove trubce

        0 0
        • MlokCZ  

          Taky to v realu ta Syntace objimka nezachrani. Pouzivam roky na vsech kolech, kde muzu (nekdy je moc vysoka a nejde pouzit).

          Stejne na ramu kde mam vetsi tolerance musim mit i pretazenou dusi, jinak se brzy zacne sedlovka ozyvat.

          Naopak na ramu kde mam tolerance ok, tak pohoda i s obyc objimkou (tam zrovna ta Syntace nejde).

          Trochu ale pomuze.

          0 0
        • saddik  

          Možná by to řešila tahle, ale v ruce jsem ji neměl:

          https://www.aliexpress.com/…3779034.html

          Já teda nedám dopustit na tuhle objímku – dva šrouby a gumička, před tím jsem měl problém se zajížděním dost často, se dvěma šrouby je klid.

          https://www.aliexpress.com/…4391358.html

          0 0
      • Georrge  

        samodomo verzi jsem vozil dlouho a opravdu to fungovalo. Stačilo nasadit objímku na sedlovku, pak na sedlovku navléknout O kroužek a celé to zasunout do rámu. K tomu jsem výřez v sedlové trubce zalepil izolačkou (zevnitř). Od té doby jsem problém s bordelem neměl a vizuálně to nešlo jakkoli poznat, navíc to jde aplikovat na jakoukoli objímku (i ultralight). A taky šlo štelovat výšku sedla.

        0 0
    • petrun  

      Mažu Mogulem, tou hnědou extrémně lepivou vazelínou.

      0 0
    • Petulda  

      Alu sedlovku v alu rámu namažu tenkou vrstvou vazeníny, kterou pak lehce setřu hadrem. Zůstane mastný film, který křupání zabrání. Podmínkou je úplně čistá sedlovka a úplně čistý rám.

      Kombinaci alu/karbon nebo karbon/karbon mažu vazelínou určenou na karbon.

      0 0
    • Ascaso  

      Sedlovku mažu jakousi vazelínou z obchodu s koly na jedné vsi. Při jednom tripu mi to tak vrzalo, že to bylo k nevydrženi a nic jinýho nemeli…Podmínka je čistota. Na čištění rámu se mi osvetcila štětka na čištění flašek

      0 0
      • novas752  

        Já jsem koupil čistič radiátorů (půlmetrová štětka na flašky) a nabastli to do vrtačky. :)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Smazaný účet  

      Mám karbon v karbonu, vždy sedlovku a vnitřek rámu protáhnu hadrem, nanesu pastu na karbon, spoj a objímku obmotám izolačkou a do měsíce začne znovu lupat. U karbonové v hliníku jsem takový problém nemival, jde to nějak trvale řešit?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nezkoušel někdo na spodek sedlovky přidat vrstvy laku apod.? Nejlepší by asi bylo přilepit to chemoprénem, ovšem ta demontáž :)

        0 0
        • MirosPikos  

          Já chci pod sedlovku nacpat jakýsi molitanový špunt, kterej by zamezil, aby se zespodu od vstupu pro vedení teleskopu dostával k sedlovce bordel.

          0 0
    • Wojtkingson  

      Zdravím, můj dotaz se úplně netýká mazání, ale zkusím to i tak. Máme doma tacx trenažér a v tom mám moje mtb, který zneužívá i přítelkyně na občasný protahnuti se. Problém je se spoustou věci, ale největší asi se sedlem. Chtěl bych se zeptat, jestli rámu může vadit, když by se každý den měnila sedlovka i se sedlem, aby přítelkyně nemusela jezdit na mém úzkém sedle?

      0 0
      • bodlak2  

        sorry, ale občas nebo každý den ?

        0 0
      • novas752  

        Ano může. Používal jsem dřív pevnou sedlovku ve stylu teleksopu (nad kopcem šoupnout dolu, pod kopcem vytáhnout nahoru třeba 10× za vyjížďku,±3× měsíčně) a vnitřek rámu i sedlovka se tim oleštil tak, že sedlovka začala samovolně zajíždět cca o cenťák za 2 hodiny jízdy. Vyřešila to až pojistná objímka na samotnou sedlovku nalepená lepidlem a dotažená šroubkem.

        1 0
        • tromboonen  

          Stará realita, staré výrobky, špatné řešení a manipulace… dělal jsem to na MTB taky u Alu/Alu originálů Author něco (od výroby), zámek na sedový trubce měl rycloupínák místo šroubu a fungovalo to dokonale, jak na tuhle věc, tak na převozy atd. Žádné sebemenší poškození jsem neregistroval a kluzání/zajíždění absolutně nic a to jsem to nemazal, jestli bylo od výrobce nevím, vidět na sedlovce ani po vyndání to nebylo, připravoval jsem se na Author marathon na Šumavě (účast minimálně 1× byla podmínkou koupi speciálu za lepší cenu, i když více méně bez kontroly a vymahatelnosti) a i jinak víc sportoval a jezdil a to MTB bylo moje jediné pražské kolo… bylo to cajk než mi to kolo za pár let potom ukradli, ale jezdil jsem fakt často a tohle dělal snad minimálně každý den i při příjezdu do sdíleného bytu abych majitele neomezoval prostorově. To ale bylo řek bych designem detailů i originalitou kombinace sedlovka/rám.

          Dneska bych se toho nebál ani u karbon rámu a stavby, respektive domo nakoupené a zvolené kombinace těch dvou, ale po velmi důkladné kontrole, doporučení kolegů a volbě, aby to fakt dobře sedělo, plus velmi opatrném provádění výměny nebo zasunutí… u 1 i 2 kol (Sp. Roubaix a CX viz profil) to taky dělám nejméně jednou za den když jedno někomu půjčuju aby se mnou jel (myšleno ženě a upravuju výšku sedla zasunutím sedlovky, což bych ostatně dělal kdyby si moje tréninkové kolo někdo půjčil na moje válce (tacx:) – úpravu výšky sedla pro něj, případně ať si tam šoupne svý sedlo, ale jestli jenom sedlo nebo i se sedlovkou to záleží opět na opatrné kontrole a volbě aby to sedělo a nic se nezničilo), plus moje válce a moje kolo na ně si u mě doma nikdo nepůjčuje, protože mě takoví lidi moc nenavštěvyjí a na syna je obojí ještě moc dlouhé aby mu to sedlo nebo tam napasoval své kratší kolo i ve čtrnácti letech (věky cyklisty, je malý pivo). Ale u dobré sedlovy a sedla je stejně rychlý vyměnit sedlo a zasunout sedlovku na správnou výšku, přílišné zasuputí ovšem časem nechá viditelnou stopu na sedlovce, ale pokud se to dělá opatrně tak i na karbon/karbon je to bezpečné, jen už ta část u rámu není nedotknutá a naleštěná, ale má nepatrný náznak kdoužku nebo jiná. Dobré namazání originál cyklo carbon grip krémem před prvním snížením až do toho nejvyššího zasunutého místa u a nad zámkem rámu by tomu nejspíš zabránilo a většinu času kromě dopravy někam a šahání (jaože u tréning kola a doma nebo místně) by to mohlo být tak namazaný furt jedním, s důrazem aby to nikdo rukou nebo hadrou neodstranil ani nepozorností možný a OK. Taky možnost, plus totál prohození sedlovky se sedlem, tam nebudou žádné značky ani odřeniny ani mazání nad rámem a pokud je někdo ultra estét a vizuál, proč ne, ovšem striktně správná (stejná?) sedlovka nebo minimálně stejných parametrů v zasunuté části… plus ošetření tím gripem a opatrná/znalá instalace (aby se to neodřelo, nesmázlo se mazání, dobře, ale ne příliš utáhl zámek atd.), ovšem, stejně bude předpokládám nutné změnit sedlo předozadne nebo up/down náklon při pohledu z boku podle preferencí lídí resp jejich tělostavbě a zkušenostem, pokud by i tohle bylo pokaždé, tak je to úprava/zasunutí správné sedlovky, opatrně a s mazáním gripem bez újmy plus povolení a úprava polohy nebo dvou sedla, což už je i při jasném označení a stejné poloze každý den 2× pruda/čas… ovšem je zas otázka, jestli ten druhý jezdec nepotřebuje i jiné sedlo (jiný tvar/velikost/trvdos­t), to už fakt radši sedlo i sedlovky ven a dovnitř, jen jestli bude v tomto rozhodnutí nezkušeného začátečníka (půjčujícího si kolo) správné co se produktů/rozměrů týče, nebo jen zbožné přání či samořešení vlastním mozkem někoho bez zkušeností uživatele. Jde to doma při trénování na válcích nebo trenažéru dobře, ne moc často a bez problémů na montáž i bezpečnost uživatele (že použije sovětský model – style sedlo někde z číny nebo z Aliexpresu), ale i tak, víra hory přenáší, jen aby jednou vyzkoušel to Tvoje sedlo ve správném nastavení výšky sedlovky i sedla, ostatních polohách sedla atd. Třeba po delším používání jeho verze a ověření, bych řek, že jej to nekazí, bych mu tam dal úplně stejně nebo i detailně prověřeně zvolenou kombinaci co tam má normálně majitel, akorát sedlo do jeho správné polohy. Co by jako říkal pokud by to nebyly poloposměšné nebo fake komentáře?

          0 0
      • milan.v  

        A proč by rámu mělo vadit, že do něj dáváš dvě sedlovky s jinými sedly?

        0 0
        • Wojtkingson  

          Myslel jsem kvůli cyklickymu zatížení např.

          0 0
          • tromboonen  

            U trenažéru spíš trpí většina rámů u upnutí do trenálu, pokud je na zadní stavbě, pokud na sedlové trubce nebo tam a památeční rám je bez průserů, tak je to cajk.

            0 0
    • petrun  

      Mám čerstvý poznatek ohledně vrzání. U starého Supa mi nepatrně vrtala sedlovka vždycky. Vyřadil jsem starou objímkou verze se šroubem skrz se závitem vyřezaným přímo v objímce. Nahradil jí typ s ocelovým válečkem se závitem. Jedu, poslouchám a vrzání je pryč :-)

      0 0
    • Wakizashi  

      Ahoj,

      jak to máte s CrMo a Al sedlovkou? Naštěstí mi nic zatím nevrže, ale zajímá mě to. Díky.

      0 0
    • grafik  

      Aktuálně řeším u Giantu. Sedlovka cvaká, lupe, stále ji dotahuju, občas zajede. Nevím no. Pořádně jsem to už několikát vyčistil namazal pastou na karbonové komponenty. A je to stále dokola. Dotahuju podle návodu – je tam tuším 7Nm.

      Konstrukčně je tam tolik chujovin (insert pro šroub, insert DFuse), zlatá klasická objímka : /

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.