• scota

    Měl by někdo zájem o náhradní manžetu Epicon vyrobenou na zakázku. Rozměr 20×28×5 materiál NBR80. Cena cca 110–120Kč/ks. Nechal bych vyrobit více kusů.

    Anketa: Byl by zájem o náhradní manžetu Epicon?

    ano
    6x
    100%
    ne
    0x
    0%
    0 0
    • Vilém  

      To jako tesneni vzduchoveho pistku?

      0 0
    • scota  

      Epicon asi nikdo nejezdí ;-)

      0 0
    • rexa  

      Omlouvám se, nejsem dobře informován, ale nešlo by to koupit jako standartní těsnění ?

      0 0
      • rexa  

        Jo a netušíte někdo prosím kde by šel sehnat vnitřek levé nohy? Tj. především pístnice, negativní pružiny s podložkami a uzavírací matice na spodek nitřní nohy?

        Oficiálně to mezi náhradníma dílama dovozce není. Mají tam max.TAD patronu.

        Možná to někdo prodává jako zbytek z demontáže…

        Díky!

        0 0
        • Georrge  

          dovozci jsi psal? Obcas sezenou i to, co nemaji v eshopu, ale ceny jsou docela ulet…

          0 0
          • rexa  

            Hm, nepsal. Koukal jsem jen na jejich web. Tak to zkusím. Cena mě děsí :/

            0 0
      • Vilém  

        Nekdo tu pouzil normalni silikonovy o-krouzek a udajne bez problemu funguje.

        Nekde mam v PC zalozeny rozmery, ale ted to nemuzu v rychlosti najit.

        0 0
        • kyl  

          Myslíš asi mě.

          0 0
          • kyl  

            Foto.

            0 0
            • Loner  

              no jestli ti to už dýl fachá, nedrhne a na šutrech nepodteče, tak ti gratuluju, dyť tam patři „dynamický“ těsnění- manžeta, která se tlakem rozepře do válce pístu, ani jsem to nezkoušel.

              0 0
      • Georrge  

        X kroužek osobně používám, koupil jsem plno rozměrů a nepasuje tam ani jeden, je potřeba upravit píst – zvětšit nebo zmenšit průměr pro těsnění. Jediné alternativní těsnění bez úpravy je O kroužek (rozměr už si bohužel nepamatuju, ale tuším že 15×5mm).

        0 0
        • scota  

          15mm je málo, protože píst má osazení na 20mm.

          0 0
          • Georrge  

            osazeni sice 20 je, ale tech 15 (vnitrni) je OK, krouzek se musi natahnout na pist. Prave proto ze ma 5mm, a origo ma jen 4,5mm (jak pises nize) tak se tim natazenim krouzek hezky vytenci a pak sedne a zbytecne nedrhne. Zkousel jsem i 13×5 ale to uz se natahne moc a v zime spatne tesni.

            manzetu jsem nasel i 4,5mm takze jako origo, ale byla taky zbytecne tvrdsi a stala asi 90kc, takze pokud nechas vyrobit za 120 z dobre gumy (ideal i klouzavejsi nez ma origo) tak je to fajn, a asi bych i nejakou vzal.

            0 0
      • scota  

        Standartní manžeta je 20×28×4, ale ta v Epiconu je 20×28×4,5mm. Koupil jsem 20×28×5 z polyuretanu, ale ta je tvdá. Je určena asi do hydraulických systémů.

        0 0
        • xshreck  

          já koupil taky nějhakou normální za 5kč a vidlice jezdila, fungovala… pak jsem jí posílal do světa a nikdo mě nebacil že by nešla

          0 0
    • scota  

      Tak ještě někdo se přidá?

      0 0
    • davidk1  

      Proč ji nechávat zakázkově vyrábět, když se nechá běžně sehnat.. Kupoval jsem v Tuning-Test tuším za 50Kč + pošta.

      0 0
    • scota  

      Manžety jsou k odběru. Děkuji.

      0 0
    • scota  

      Nová manžeta otestována. Zlepšil se odtrh vidlice ;-) Cena 111 Kč.

      0 0
    • scota  

      První várka rozebrána ;-) Měl by ještě někdo zájem?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Může mi někdo vysvětlit, jako malému dítěti, k čemu to je, proč bych to měl chtít, co mi to přinese a jaký problém to vyřeší? Protože zatím jsem to nepochopil.

      0 0
      • Arty22  

        tky bych rád věděl, pokud rozumím dobře, tk to lépe těsní ??? nebo co

        možná bych 1 kus koupil

        0 0
        • fofot  

          Bral bych 2, ale chci vědět jaký je přínos. Jednoho epicona mam 2008 a druheho tuším 2011 z TT. Předpokldám že to bude pasovat na oba. Nebo?

          0 0
          • scota  

            Cílem úpravy je větší radost z jízdy. Tedy aby pístek lépe těsnil a snížil se odtrh vidlice. Proto je manžeta z jiného materiálu. Když si rozebere např. servisní pumpu bude tam taky manžeta a né O-kroužek nebo X-kroužek.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Spíš bys mohl navrhnout nějaké řešení, se kterým by se zamezilo nacucávání vzduchu (nebo mazacího oleje?) do patrony a následnému nabývání oleje a vytváření hydraulického dorazu… Se vzduchovou částí žádný problém nemám a u TT epiconu nemám problém ani s citlivostí.

              0 0
              • Pedro404  

                +1

                A je to nacucávání mazacího oleje:)

                0 0
              • bruco  

                +1

                0 0
              • Loner  

                Kolik toho oleje v pravé noze máš? – Pro mazání stačí pár kubíků a pak se (asi) nic moc spodkem nenasaje. Myslím si, ale nevím to jistě, že hydrodoraz vznikne tak, že tlumičový olej zvětší objem naštěrcháním (bublinky), zaplni prostor nad tlumicím pístkem, kde je taky hřídelka od locku, která zaujímá určitý objem. Takže je olej nad i pod pístkem a pak nezáleží na tom, jestli je přepouštěcí ventil(ten, co se ovládá otáčením locku) on nebo off – elej nemá kam unikat, i když je „otevřeno“. Já jsem to musel řešit jenom na Epiconu z 2008 a to tak, že jsem odlil to, co zůstalo nad přepouštěcím pístkem a byl pokoj.

                0 0
                • scota  

                  Tlumičový olej by měl být zejména nepěnivý, myslím že 75 ml 5W je akorát (2011).

                  0 0
                  • obda  

                    IMHO se ta nepěnivost s postupem času zhoršuje.

                    0 0
            • scota  

              Připravuji objednávku. Máte ještě někdo zájem? Dodání koncem přístího týdne. Děkuji.

              0 0
    • scota  

      Manžety odeslány. Mám tu poslední kousky, kdyby měl ještě někdo zájem.

      0 0
    • scota  

      Jaké jsou vaše zkušenosti s novou manžetou?

      0 0
      • pavlik6022  

        pro me bohuzel vyhozeny prachy bo na epicon 2008 nepasuje, je velka. 2008 ma vnitrni vzduchovou patronu coz mi doslo az po demontazi :)

        0 0
        • obda  

          ??? Nechápu. Epicon 2008 mám doma, a vnitřní vzduchové patrony jsem si nevšiml. V levé noze je normálně pístek, který je vidět po odšroubování víčka s ventilkem. V pravé noze je uzavřená tlumicí patrona.

          0 0
          • pavlik6022  

            no vidis to a ja tam mam vyjimatelnou vzduchovou patronu stejne jako v tlumici noze tzn. ze mensi prumer pistku.. zkusim jeste manzetu napasovat do Ruxe, tam by mohla pasovat

            0 0
          • pavlik6022  

            no vidis to a ja tam mam vyjimatelnou vzduchovou patronu stejne jako v tlumici noze tzn. ze mensi prumer pistku.. zkusim jeste manzetu napasovat do Ruxe, tam by mohla pasovat

            0 0
            • Georrge  

              tak to mas jeste o rok starsi, v roce 2008 menili system. Nebo ma obda novejsi, bo v roce 2008 se prodaval jako novy model 2009, podobne jako ted jdou na trh 2015 modely…

              0 0
    • scota  

      Jestli už jste manžety namontovali prosím o vaše zkušenosti.

      0 0
    • scota  

      Byl by zájem o další sérii? Děkuji.

      0 0
      • Levhart  

        A je nějaké alternativní řešení pro starší – úzkou variantu?

        Kupoval jsem originál píst za nekřesťanskou cenu cca před rokem a už to zase dost utíká.

        Mám podezření, jestli není šrábnutá pístnice (ta vnitřní trubka) – tak něco, co by líp těsnilo.

        Za cca 100km jsem přišel téměř o všechen vzduch :-(

        0 0
      • RadikM  

        Máte už někdo zkušenosti, jestli je znát nějaký rozdíl po výměně těsnění?

        0 0
    • scota  

      Byl by zájem o třetí várku manžet?

      0 0
    • rexa  

      Měl by tu prosím někdo změřeny přesné rozměry vzduchového pístku Epicona? Potřeboval bych si ho vysoustružit. Díky!

      0 0
    • scota  

      Jak vám chodí manžety ;-)

      0 0
      • rexa  

        Ještě nevím. Budu vyrábět pístek do mého druhého Epicona, kam budu manžetu dávat. První Epicon se mi nechtěl rozdělávat. Chodí ale stejně dobře. Pak dám tedy vědět.

        0 0
    • kiwibibo  

      Zdravim, mám Epicon 2008 LO, olejové mazanie. Okolo gufier mi tečie von olej. Dajú sa guferá normálne vybrať a vymeniť za nové? Aký tam je rozmer? Dík ;)

      0 0
    • scota  

      Další vylepšená verze manžety. Kdo má zájem, ať mi pošle e-mail ;-)

      0 0
      • scota  

        Poslední manžeta na prodej viz bazar.

        0 0
      • RadikM  

        Tak manžeta vyzkoušená. Za mně to nefunguje, chod s manžetou je trhaný, nic moc-podle mně je mžeta hrubší než by měla být. Byl jsem nucen vrátit origo.

        0 0
    • scota  

      Byl by zájem o další manžety? Výrobní série je min. 5ks.

      0 0
    • scota  

      Nechce ještě někdo manžetu ať to mohu zadat do výroby?

      0 0
      • scota  

        Nikdo se nechystá na předsezonní servis této oblíbené vidlice?

        0 0
        • Environmentalist  

          Jelikož mi pístek po výměně originální manžety za nějakou standardní těsní furt mizerně, prosím o jeden kus.

          0 0
    • scota  

      Manžety budou v pátek. Zájemcům jsem právě poslal mail. Díky.

      0 0
      • Dufambe  

        Je problem jeste jedna manzeta?Ze bych si vzal

        0 0
        • scota  

          Bohužel, všechny vyrobené manžety mají již svého majitele.

          0 0
      • tigermoth  

        Hej hou, ta manžeta funguje,fakt to chodí o dost lehčeji do zdvihu, za ty prachy super! Dneska dva sjezdové traily, jeden dost drncavý a rozdíl byl poznat hned. Spokojenost.

        0 0
    • Environmentalist  

      Za mě bohužel zklamání. Po nafoukání a propružení na místě vidlice ztratila skoro všechen vzduch. Přijde mi, že by byl vhodnější měkčí materiál za cenu menší životnosti.

      0 0
      • scota  

        A jakou stranou jsi tu manžetu namontoval? Měkčí materiál by se bohužel nedal obrábět.

        0 0
        • Environmentalist  

          Určitě správně. Jako na obrázku Oproti neoriginální manžetě má tato na zakázku vyrobená větší odpor, takže by mohla těsnit lépe. Ale bohužel tomu tak není.

          0 0
        • Zdyn  

          Musíš to pořádně zmrazit a půjde to také soustružit. :)

          0 0
        • kyl  

          Obrábět?Ty manžety nejsou vstříknuté do formy?

          0 0
    • bursikr  

      Objednal jsem dvě manžety, ani ne kvůli tomu, že bych chtěl zmenšit odpory, ale aby mi neutíkal vzduch. Měl jsem do teď kupovanou průmyslovou manžetu, odpovídajících rozměrů (kromě výšky), ale zjevně z jiného materiálu. První dojmy byly super, materiál už na pohled tvarově přizpůsobivější, než ten, co jsem tam měl. Ale po cca 100 najetých km, až druhý den ráno byla vidle bez vzduchu. Netvrdím, že problém je v manžetě. Spíš mám takovou teorii. Může být problém v tom, že mám opotřebované stíráky (jakože opravdu mám), přes ty se dostává do vidlice bordel a ten se mazacím olejem dostane pod vzduchový pístek a občas jak na tu špínu manžeta najede – ujde vzduch? Ze spodní strany nemá manžeta břit. Já vím, je to možná divoká teorie, ale potýkám se celkem dlouho s únikem vzduchu a měnil jsem už asi vše – kromě stíráků. Díky za případné zkušenosti.

      0 0
      • danis7  

        To je hodně divoká teorie :)

        Možná máš poškozenou vnitřní vzduchovou komoru (nějakou rýhu,…) a nová manžeta to utěsní, ale používáním ji ta rýha poškodí a uteče ti vzduch. Předpokládám, že do vzduchové komory dáváš olej.

        0 0
      • kyl  

        To se mi moc nezdá,ten plivanec mazacího oleje co tam je by se ještě musel dostat přes gumové kolečko co je navlečené na pístnici a přes které dosedá neg. pružina na dno matice co uzavírá vnitřní nohu.Spíš to bude nějakej šrám v komoře.Ono stačí když si po složení blbě sedne talířek co zapadá do pístu.Při propružení může sjet po povrchu vzduchové komory a škrábnout ji.

        0 0
      • tigermoth  

        A neutíká ti ventilek? Je v pořádku těsnění nahoře u závitu?

        0 0
        • bursikr  

          Ventilek nový, o-kroužek pod horní maticí taky,nad pístkem převodový olej.Tu rýhu zkontroluju. Je pravda,že při skládání ten pístek mohl sjet…To by znamenalo novou vidlu.Náhradní vnitřní nohy asi nebudou nejlevnější. Díky za postřehy

          0 0
    • Akatum  

      Neplánuje se opět zakázka na výrobu, nebo nezbyl nějaký kousek z minula? Co jsem se díval tak v eshopech lze sehnat jen celý originální pístek za 400…

      0 0
      • Pedro404  

        Kup o-kroužek vhodnejch rozměrů za pár korun…

        0 0
        •  jarek1  

          --a můžeš se těšit z toho, kolik jsi ušetřil, ale nesmíš ho ve vidlici použít jako dynamické těsnění..

          0 0
      • scota  

        Na výrobu je potřeba cca 6 ks.

        0 0
      • Lahvis  

        Napiš uživateli Hovanec o přesný rozměr O kroužku a použij ten. Mám tak od něj „poladěnou“ vidlu a zatím vše funguje jak má.

        0 0
        • scota  

          Standartní kroužek 20×4 mm tam bude pravděpodobně plavat, jelikož osazení na pístku je větší. Epicon má nestandardní manžety, ale i gufera.

          0 0
        • Vilém  

          Nekde je tu na B-F foto s rozmery toho krouzku. Pamatuju si, ze na foto byl myslim bilej a pomerne tlustej. Ted to vsak nemuzu dohledat.

          0 0
    • tigermoth  

      Helou bojs, takže po sedmi letech ježdění manžeta od scoty konečně chcípla. Neudrží už nižší tlak, ale nad 75 psi stále funguje. Zkusím teď kylův o-kroužek, ať je sranda. Za mě dobré a byl jsem spokojen.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.