• mijamoto

    ahoj, co říkáte na brzdy Magura HS11, hydr ráfkový? Máte s tím někdo zkušenosti? Jaká je tam údržba, popř. životnost. díky ps. popř. kdybyste je měli srovnat s Avid single digit 5)

    0 0
    • palkac  

      ráfkové hydry mají dnes asi jen smysl na trial nebo kolo vyrobené v německu :-) HS11 je základní model bez štelování, takže dost záleží na nastavení třmenů v adaptéru(navíc adaptér na čepy na véčka je dost hroznej. normálně se magura přidělává dvouma šroubama přímo do rámu).
      HS33 je cenově jinde a na normální MTB je lepší kotoučovka. Většinou taky nejde vyndat kolo z rámu aniž by se vyfoukla duše nebo vyndal třmen z adaptéru. Oprava je taky dosti složitá na domácí podmínky. Chce to mít pár nářadí nebo hodně síly :-)

      pokud se rozhoduješ mezi avidama a magurama, tak jedině avidy.

      0 0
      • buboman  

        Musim souhlasit. V dnesni dobe maji rafkove maguru smysl tak maximalne na trial. Jezdim HS 22 a Avid BB7(kotouce) a jeste mame doma kolo na Avidech SD 7 a veckove XT. Nejlip brzdi BB7 a SD 7. Pak az XT a HS22. Dnes uz to mozna bude jinak, protoze ty HS 22 jsou tak 12 let stare. Ale jek je jednou seridis na kolo, tak uz jen porad menis gumicky a na nic nesahas. Pokud si k tem HS 11 nekoupis adapter na rychle sundani, tak musis vyfouknout dusi. Byl bych jednoznacne pro ty Avidy. Jsou lehci, levnejsi, jednoduche a brzdi dobre. Vyhodu HS 11 vidim jen v tom, ze vypadaji zajimaveji, nez obycejne vecka

        0 0
      • Vilém  

        HS11 i HS33 maji rychloupinak, diky nemuz je demontaz kola bezproblemova. Jen na srouby byly tak pred 10ti lety. Jinak vicemene souhlas,ze v dnesni dobe nemaji smysl. Mam dvoje v provozu a jedinym plus,je relativni bezudrzbovost.

        0 0
      • Nimrod  

        s těma opravama… díky moc, sám bych to asi nedal

        0 0
    • Pedro RB  

      Slepá větev brždění. Vzácně spojuje nevýhody obou běžných systémů:větší váha a složitost hydrauliky a kolísavý účinek Véček podle znečistění ráfku vodou nebo blátem..

      0 0
    • buboman  

      Jejich vyhoda byla pred dvanacti lety, kdyz nebyly vecka a ani kotouce

      0 0
    • mijamoto  

      no ptám se proto, že chci kupovat Cube overland a budu ho dovážet z německa a tam jsou právě ty magury, tak jestli se mám bát…

      0 0
      • buboman  

        Posli odkaz. Z fotek, co jsem se dival to vypadalo, ze ten adapter na rychle sundani tam je. Kdyz uz to na tom kole bude, tak bych se toho nebal. Brzdi to jak slusne vecka, a kdyz to seridis jednou poradne, tak uz pak dotahujes jeden sroub a nebo menis gumicky. Jednou za par let vymenis kapalinu. Nevim, jak to je ted, ale to moje stare funguji porad bez problemu. Maji uzavreny system, tak se ani nemuzou zavzdusnit. Ale ted uz je asi otevreny.

        0 0
      • buboman  

        Na tech fotkach ten adapter je. Takze sundat kolo neni problem. Odklopi se ta packa a uvolni jedna strana. Ja bych se tech brzd nebal, nic extra se proti nim neda rict. A vypada to dobre

        0 0
        • Vilém  

          Vony ale nemaji zadny vyrazny plusy. Vecka brzdi lip a jsou o dost lehci. Jedine ta bezudrzbovost a lepsi davkovatelnost.

          0 0
    • CZiko  

      jezdil jsem HS11 na XC kole a teď jezdím HS33 na trialovém kole… to uchycení na čep V brzdy je dost drastické, nemá to vůbec potřebnou tuhost, kroutí se to s celou vidlicí/rámem i když použiješ podkovu:) HS se hodí dle mě jen a pouze na trialová kola, kde je uchycení na dva šrouby používá se masivní podkova a stavba rámu nebo vidlice, navíc když je pevná, je tomu přizpůsobena… takže bych ti určitě doporučil použít to véčko:-)

      0 0
      • Seadat  

        jezdil sem je 4 roky HS33 jo sou to svine silny a ranu davali zabrat! i vidli toho casu manitou black se kroutil jako svinucha! no kotouce nebo avid ultimate jinudy cesta nevede!

        0 0
    • tk  

      tak ja se zase musim rafkovej magur zastat. my hs 33 fungovali vzdy lip nez jakykoli vecka, co jsem zkusil. na trialovy kola se davaj prave kvuli vynikajici modulaci.

      krouceni zabranuje podkova (nevim jestli ji HS 11 maji).

      za dobrych klimatickych podminek funguji stejne dobre jako kotouce (dvoje XT). kvalitu brzdeni ovlivnuji spalky. cerveny kool stopy byly lespsi nez cerny.

      menil jsem na kotouce prave kvuli pozdne podzimnimu az brzo jarnimu bajkovani v marastu. tajici a mrznouci snih je dokazal stejne jako vecka uplne z-ne-provoznit.

      0 0
      • Seadat  

        O ucinnosti sem nerek ani slovo to beyespoyu o poynani lepsi jak Vcka ale je tam vetsi nachzlnost na dostavani necistot a vodz k tesneni pistku >/

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.