Má význam full pro 100kg bikera ??

63 nepřečtených
  • Uzivatel

    Vím že se to tady několikrát řešilo, vím že rámy to patrně v XC zatížení snesou, otázkou ovšem je jaký rám a hlavně systém a odpovídající tlumiče/vidlice zvládne hlavní úkol a to „vyžehlit“ nerovnosti a nedát je najevo zádům, což je důvod proč do toho systému chci jít.

    Rozhlížím se na ebay, kde bych kolo rád pořídil (DE, AT – osobní odběr), a v podstatě nabídka je velmi, velmi široká, jenže přiznám se že moc tomu nehovím a v podstatě ani neumím rozlišit výhody a nevýhody systémů (jednočep, čtyřčep, …). Původně jsem měl namyšleno že šáhnu po něčem osvědčeném a bude to EPIC od specialized, nebo FSR XC. Ovšem rozdíly moc nechápu … tady se naopak hodně mluví o NRS od Giantu, různých taiwanských rámech jako Spyder, Duratec … to beru jako německé Votecy, Cube, Ghost, … ale jak vybírat.

    Existuje nějaká poučka jak vybrat rám který bude plnit co chci, tedy jestli systém takový či makový, atd. ?? Zdvih myslím že 100mm je akorát, tedy srovnávám se současnou 80mm vidlicí.

    Pro představu teď jezdím na KLEIN Attitude s Fox Float F80R a jsem v podstatě spokojený, jen se ozývají čím dál častěji záda, tak bych jim chtěl nějak ulevit.

    Cenovou hranici nemám, možná bych byl raději jít cestou rámu a složení, než koupě celého kola, ale nebráním se ničemu, kolo mě baví takže nějakou kačku do něj pustím.

    0 0
    • wendak  

      taky mám přes metrák a když jsem řešil prasklej HT tak jsem sáhl po cenově dostupnym fullu – jednočep (viz. profil) a loni jsem tam dal tlumič s SPV a maximálně mi to vyhovuje. Čtyřčep (RAVO) má kámoš a je to úplně jiná jízda, nevím jestli je lepší (má jinej tlumič), já jsem asi na ten jednočep a SPV zvyklej, parádně do žehlí, SPV to nepustí na asfaltu moc do houpání, jenom ty jednočepy nejsou moc tuhý do strany …

      0 0
    • Hurka  

      Hele, název thredu a jeho obsah jsou v tomto případě dvě rozdílné otázky. Odpovím na otázku v názvu – mám také 100kg a 2 fully, HT kol jsme se zbavil a říkám, že full naopak při „našich“ hmotnostech má velký přínos a šel bych do něj zas a zas… Na otázky v textu ohledně systémů a řešení jednotlivých výrobců ti odpoví jiní – zkušenější a odborněji vzdělaní…

      0 0
      • Uzivatel  

        Asi je nevhodně nazván thread, ale svým způsobem se to doplňuje … ono mít celoodpružený rám, kde tlumič jen nahrazuje pevný rám je k ničemu, a toho bych se nerad dopracoval.

        0 0
    • pajasimi  

      „o různých taiwanských rámech jako…duratec???;)“

      0 0
      • Uzivatel  

        Tak jo, duratec si vaří rámy sám … no ale mě šlo o to nějak shrnout oč mě jde …

        0 0
    • Mike TB  

      Ja jsem presel z HT na fulla pred mesicem a parada. Poridil jsem Trance. Ted jsem jel prvni zavod na fullu a zadna bolest zad jak jsem byl zvykly z pevneho kola. Mam siroke vlastovky a urcite prijemnejsi pocit z jizdy. Vetsi jistota ve sjezdech je take prinosem pri nasi vaze. Do kopce take zadny problem s propedal vzadu a eta vepredu. Ted cekam na novou vidli a pak uz jen chrochtam a chrochtam. Pokud nemas chrti umysly, tak jdi do toho. Kdo nezazil, tak neuveri.

      0 0
      • fousek  

        A ja myslel ze ses chrt jak poleno:-)

        0 0
      • Uzivatel  

        Tak nějak si to představuji … a chrtí úmysly nemám, spíš pohodovka, občas se vyjímečně potrápit, ale nevím jestli tohle již není příliš, teď mám kolo okolo 10kg, kolik váží takový Trance v XL ??

        0 0
        • dieegoo  

          Podle verze, ale tipuju že ta nejnižší budou mít v XL k 15kilům… Na druhou stranu by zas mohl vydržet víc než plechovkový rámy.

          0 0
          • Mike TB  

            Nevim jak vas, ale muj Trance XL vazi neco malo pres 11kg. Osazeni mam v profilu.

            0 0
            • Mike TB  

              A to ho ted jeste odlehcim novou vidli.

              0 0
            • MlokCZ  

              A to jsi vážil nějakou přesnou váhou? Nevěřim, že to má pod 12kg. Spíš bych řek, že to nebude mít ani pod 13kg.

              0 0
              • Mike TB  

                Vazil jsem to na nasi domaci digitalni vaze. Presnost je asi -+ 0,5kg. Ted jsem na ni postavil dve krabice mleka a ukazala 2,0kg. Pokud na ni postavim bika tak ukazuje 11,0kg. Muzu to vyfotit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Že ukázala tu váhu ti věřím (to nefoť), jen mi není jasné, jak stavíš bike na digitální domácí váhu, aby to rovnoměrně zatížilo tu váhu, aby neukazovala úplně blbě. A pokud se měří metodou váha osoby + váha kola – váha osoby, tak to už jsem viděl i o 2,5kg blbě. 11kg to kolo prostě mít v žádném případě nemůže. Mám váhově většinu kompomentů stejných jako ty, lehčí vidlici, výrazně lehčí rám, ty bezdušový Pythony taky nepatrně na váze přidají, jen pedály máš malinko lehčí. A pak nevim, kolik váží ty tvoje kola. Ovšem těžko se můžeš dostat pod váhu mojeho kola a moje má těsně přes 12,5kg.

                  0 0
            • vlk  

              Tak tu váhu ti nevěřím ani omylem především s tou vidlí.

              0 0
              • Mike TB  

                Samozrejme nemam duvod si neco vymyslet. Padl dotaz na hmostnost, tak jsem kolo zvazil. Jinou vahu nemam, treba je fakt nepresna. Pri me vaze je mi prakticky jedno, jestli kolo vazi 11 nebo 15kg. Je ale fakt, ze kdokoliv z kamaradu si kolo potezkal, tak byl prekvapeny jak je lehke. Foto prikladam. Ted mi u mereni asistovala manzelka.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Zkus to aspoň metodou zvážit sebe, pak sebe s kolem dohromady. Tyhle digitální váhy jsou hrozně náchylné na rovnoměrné zatížení celé váhy. A nevíš kolik váží ty tvoje kola? I když ty nemůžou zas udělat nějaký šílený rozdíl.

                  0 0
                  • Mike TB  

                    To jsem ted take zkusil a je tam rozdil 12kg. Kolik vazi moje zapletena kola nevim. Bracha ma v servisu presnou vahu, tak ja tam za nim nekdy zajedu a napisu.

                    0 0
                    • Venda  

                      dokud neuvidím, neuvěřím. To má alespoň 14 kg. Anthem Advantec v top max závodní výbavě má 11,03 kg. Tohle bude o dost težší.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  A ještě pro srovnání. Doma mám jedno HT, které je komplet na XT + má Skareba (super lehká vidlice) a váží 11,5kg. Takže těžko se s Trancem dá dostat níže.

                  0 0
            • Uzivatel  

              Díky za zvážení, ale to se mě zdá silně nepravděpodobné, protože ten rám by musel být z papíru. Ale i tak díky, ono stejně při 100g nemá smysl honit gramy na kole, to je alespoň můj názor.

              0 0
              • Mike TB  

                Presne tak, az sundam vahu na 80, tak muzu honit gramy. To se ale asi nestane :)

                0 0
            • dieegoo  

              Tomu se mi nechce věřit, 11kg nemá snad ani ten karbonový Trance 0… Jak koukám na to osazení, tak nevím, kde bych oproti vašemu Trancovi nabral 3 kila na váze.

              0 0
    • tomfree  

      To záleží na stylu jízdy,při drsnější jízdě bych viděl maximum vzduchového tlumiče na 90kg a volil bych něco bytelnějšího než spešl,tuhost zadní stavby z mého pohledu není vyhovující,třeba ten trance by byla dobrá volba.

      0 0
    • vlk  

      No řeknu to takhle. Ono obecně u fullů se mnohem víc namáhá svár mezi štanglou a podsedlovou trubkou-u Ht to totiž zezadu podepírá zadní stavba. proto bych pro takovou váhu volil něco, co má v tomto místě zesílené-navářku apod.

      Osobně preferuji vp(řadím do toho i maestro) a čtyřčep. Mám rád tlumič co žehlí a to spv apod moc neumí.Většina jednočepů s tlumičem bez spv na mne moc houpe

      Problém spíše bude s geometrií. V podstatě jsou 3– XC, freeride a sjezdová.-lyší se především úhly podsedlové trubky a vidlice. Mě se jezdí nejlépe na XC geometrii. Zde je ovšem problém v tom, že xc geometrie fullů bývá většinou do 100mm a často jsou moc odlehčeny a chybí ta zpevňující navářka o které jsem psal výše.

      Obecně je dobré si stáhnout program linkage-třeba i v demo verzi, kde si můžeš načíst pár základních typů rámů a vyčíst přibližnou charakteristiku chování z grafů. Jinak je potřeba použít logiku, u rámu si představit nebo nakreslit jak působí řetěz na zadní stavbu, které ramena působí proti zhoupnutí do zvihu, které naopak jsou nastavena tak aby se to zhouplo apod. Trochu se tak dá odhadnout jak se to bude houpat.

      Zrovna tak se dá odhadnout náchylnost zadní stavby obecně na vakl.-to záleží jek jsou jednotlivá místa uchycení zadní stavby u hlavní části rámu od sebe. nic to ovšem nevypovídá o kvalitách jednotlivých ložisk, která se také do této vlastnosti promítají.

      Je toho docela dost-řek bych, že program Linkage je slušný začátek a zbytek pak člověk odhaduje u každé stavby zvlášť. něco napoví i testy v časákách-což v těch českých nic moc.

      Na 100 kg bych už xc fulla rám nebral.Většinou jsou fully prostě o trochu náchylnější na zlom v určitých místech než HT.Nicméně k HT bych se už nevrátil. Obecně prasknout může všechno.

      0 0
    • stan.zak  

      Pro představu, jezdím na tomhle, a moje záda si chrochtaj. Ale vážím jen 96kg :-)

      0 0
    • Uzivatel  

      Co tohle … měl by to být předchůdce dnešního Palomina a v podstatě bych jen přesedlal z HT na full, ale pravda je že připomínka usera „VLK“ není splněna, nekoná se zesílení sváru mezi štanglou a podsedlovou trubkou :-(

      0 0
      • vlk  

        U tohodle kola bych se nebál, že chybí ta navářka.Jednak by tam nešla udělat a jednak, díky tomu v jakém úhlu je ta trubka(štangla) přivařena-je tam dlouhý svát, chycena na větším rozptylu navýšku té podsedlové trubky-tak to bude s výdrží srovnatelné jako by tam ta navářka byla.

        0 0
        • Uzivatel  

          Kit: Mavic 317 Disk Wheels, Manitou SX-R 80mm travel, Fox Float RC, Shimano LX/XT, Bontrager Comp stem, Bontrager Superstock handlebars Shimano SPD M520 pedals

          Upgrades: XT Disc brakes & levers XT Cranks Hope Headset & Seat QR clamp

          Takhle je to osazené, snad jen ta vidlice, která může/nemusí být moc OK je to použitelné …

          0 0
          • vlk  

            Ta vidlice opravdu nic moc. Kamoš ji má na starém kole a prý mu hodně rachle chytla vakl.Ale dneska se dají sehnat i nové levné vidle. Milan 1-upravený Epicon a bez úprav RS Tora.-dal bych to tak na 100mm.

            0 0
            • kesu  

              proboha copak nemas ani trochu ucty??jak chces dat na kleina Toru nebo nedej boze santur.Tam proste musi jit fox i kdyby padaly trakare

              0 0
              • vlk  

                No kolo jako kolo. Já Kleina měl HT. Byl na něm Suntour pružina elastomer-tenkrát se moc ještě u nás sehnat olejovo pružinové či vzduchové nedaly. Navíc nebylo moc peněz. Nakonec praskl jako každý jiný rám. Já jen poukazoval, že i kdyby neměl moc peněz a mohl to koupit bez vidle, že se dá velice levně sehnat jiná fungující. Samo že pokud by na to má ať tam hodí něco lepšího.

                0 0
          • Uzivatel  

            Nakonec pod nátlakem chlap přiznal, že kolo kupoval od někoho neznámého a dle detailního popisu tam snad byxl i opravovaný rám (jiná housenka – dost zajímavé vysvětlit v překladu :-)), takže hledám dál …

            0 0
            • vlk  

              Koukám, že píšeš, že nemáš cenovou hranici. Skládat kolo fulla nemá symsl, samotné rámy jsou šíleně předražené. Koupil bych už složeného fulla. Použitým věcem bych se vyhnul, buď prodávaj systémy co nefungují ok, nebo mají vygladané čepy, či je to kradené a nebo už ke konci životnosti.

              0 0
            • vlk  

              Pořídil bych na tu váhu třeba trance-nejlevnější se dá od 25 tis.-ale to je jen návrh, nikdy jsem ho nejezdil.Jen mi připadá bytelnější.

              0 0
              • Mark1  

                No kdyby to mělo být funglovka tak určitě půjdu touhle cestou, přece jen nové je nové, jinak ojetinu byhc kupoval v DE, nebo AT tam je vyšší předpoklad, že to není kradené (je standard mít doklady) a beru jen osobní vyzvednutí … sice to trochu omezuje v lokalitách, ale zase jde narazit na neuvěřitelné kousky.

                Ale je dost možné že Trance to vyřeší a seskládám to z HT a Trance.

                0 0
    • homat  

      Spojení full a záda se tu objevují docela často a tak si opakovaně kladu otázku jaký má přínos full na bolavá záda. Sám jsem letos přešel na fulla (Epic), ale to bylo kvůli bolavému zadku nakopanýmu od kořenů a koňských ťápot. Nejsem doktor, ale domnívám se, že pokud mám na kole bolesti, které mi znepříjemňují jízdu na kole pak příčinou bude špatná geometrie, velikost, posed atd nebo ochablé zádové svaly a vzpřimovače. Určitě fulla doporučuju, ale asi bych nejdřív zašel k doktorovi, zkusil rehabilitaci a odpovídající cviky na posílení zad.

      Formulace jsem už starej, bolej mě záda, musím mít fulla mi příjde jako alibi pro maželku před utracením tučného balíku. :-)

      0 0
      • Venda  

        Myslíš, že když tě to kope do zadku, že do zad to už nejde? Vše nakonec pohltí pateř a svaly kolem ní a ty máme všichni v mizerným stavu, takže full zádům fakt ulehčuje.

        0 0
      • Mike TB  

        Ja myslim, ze je to prave v tom poskakovani treba pres koreny. Proste na HT v podobnem terenu nelze mluvit o rovnomernem slapani. Diky vlastovkam je posed mirne naprimenejsi. Ono se to asi tezko vysvetli. Me proste zada bolet prestala. Delal jsem vrcholove veslovani a se zady bojuju leta. Mam pocit, ze az ted mam vyladeny posed. Ono to muze byt i otazka jednoho rozdiloveho cm v posedu. Pri spravnem posedu a svalove rovnovaze maji byt zada v bederni casti zakulacena (silne brisaky a nekzracene vzprimovace). Pokud je napr. dlouhy posed, tak je pater prohnuta dolu (zejmena pri ochabnutych brisnich sv.) a bederni cast dostava hrozne pecky. Prohnuta zada ven ok, prohnuta dovnitr je spatne – laicky receno.

        0 0
        • Venda  

          Píšeš to obráceně. Kdyby byla páteř prohnutá dolu bylo by to lepší, protože tak je stavěná (lordosa bederní části), v tomhle rozpoložení tlumí. Jen je to na kole takový nepřirozený. Čím víc jsou záda kulatá, tím víc a víc se skřípou plotýnky.

          0 0
          • Mike TB  

            Trochu jsem patral po internetu a nazoru odbornika a precti si toto: www.cyklotrenink.com/index.php?….. Vyzkousej si to sam a schvalne si povol bricho, vyraz do terenu a pak napis co ti na to rikaly zada (bederni cast). Ano, prirozene zakriveni patere funguje ve stoje. Myslim, ze na kole je to jine. Pri povolenem brichu jdou veskere sily do oblasti L5 – S1. Ver mi, ze drobne svaly kolem jednotlivych obratlu, jejich tel a vybezku v teto oblasti delaji tu nejvetsi paseku a paradne boli, kdyz to chytne.

            0 0
            • Venda  

              Já jsem nekritizoval nic s břichem, to vše je naprosto v pořádku. jen jsem psal, že by bylo zdravější používat pateř, tak jak byla „sestrojena“ než s kyfosou v bederní části. To znavená i na kole prohnutě. To že máme slabý břicho a svaly kolem obratlů je samozřejmě špatný, protože to tu pateř nepodepře a ta tím trpí. Leč kdyby byla prohnutá trpí míň.

              0 0
      • Uzivatel  

        Konzultoval jsem to s doktorem (bikerem) a v podstatě potvrzuje co říká Venda, zadek bolí protože je na raně, ale tlumí to až páteř, což jí rozhodně nedělá dobře (není na to kopání stavěná ve vertikálním směru, vlastně asi v žádném :-)).

        0 0
      • MlokCZ  

        Jak už napsali ostatní, tak full zádům odlehčí hodně moc a to i když nemá velký zdvih. I když ránu full nepobere celou, tak tu ostrou hranu nárazu utlumí a to je rozhodující. Mám od loňska problém se zády po pádu (i když už je to teď lepší) a když jsem párkrát zkusil jet na HT trošku větší terén, tak jsem byl úplně v … Problém do hodiny jízdy byl vždy na světě. U fullu mě jen sem tam pobolívávají a jde to i v týdnech, kde sedím přes 20h čistýho času na kole. Posezem to nebylo, i když stejný není, tak před pádem jsem na HT problém neměl a po ano. Samozřejmě že prvotní problém je, že záda nejsou ok.

        Jinak rehabilitace provádím už téměř rok (teď už méně) a určitě hodně pomohly. Břicho jsem taky cvičil dost a ochablé ho nemám. Ale bez fullu bych prostě nejezdil (nebo tedy jezdil, ale tak maximálně po silnici).

        0 0
      • kesu  

        hm to je blbost,ortoped mi potvrdil ze na zada je FS rozhodne prinos protoze nedochazi k ostrejm razum v dobe kdy je ta pater ohnuta a jeste ke vsemu slapes.A moje zkusenost je takova ze na HT mam po hodine fakt problem a na FS nic ani po celym dni

        0 0
    • Uzivatel  

      Jinak se totiž na ebay válí spíše typické XC rámy jako Canyon, Jekyll (nechci, tuším že nemá kompatibilní hlavové složení), CUBE AMS Pro.

      Z použitelných se zesílením sváru je tam EPIC, nějaké Fuji Adventure PRO, Stumpjumper FSR 120, a potom nevím co to je, ale spíše asi nějaké lokální značky: VOTEC, NOX FLUX.

      Pak je tam jeden zajímavý NICOLAI (kultovka).

      0 0
    • wert_1  

      No, já si myslím, že ful má rozhodně cenu, když chceš jezdit trochu pohodlněji. Mám trekový, horský i fulla (na obrázku) a mám taky přes sto.A jízda na fullu je prostě nádhera. Sice je mi jasný, že mi jej spousta lidí pohaní, ale já jsem spokojenej a honění nějakých gramů je myslím úplně na nic. V mém případě. Kolo má nějakých slabých 15 a když bych zhubnul 20 tak má vlastně mínus 5 :-) Takže jestli chceš fulla, rozhodně jdi do něj i se svým metrákem. Fakt si jízdy užiješ :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.