Lyrik - upgrade na DebonAir 2019

35 nepřečtených
  • theedge

    Přemýšlím o upgrade DebonAir ve svém Lyrikovi 2018 RCT3 na verzi 2019 ( zvětšená DebonAir ).

    Co jsem četl, tak víc než změna Chargeru ( kterej je dost drahej ) se na chodu vidlice projeví zvětšení DebonAir.

    Pročítal jsm fóra na mtbr.com – většinou s tím jsou dobrý zkušenosti. Je pak potřeba trochu zvýšit tlak a možná vyházet tokeny …

    Zaujal mne jeden postřeh více lidí – díky novému DebonAir je vidlice dole tak citlivá že ji vlastní váha kola zamačkává cca 5 – 7mm do zdvihu. Někteří pak kvůli tomu instalovali o 10 mm delší upgrade – zvedli vidlici ze 160 na 170 mm prakticky beze změny geometrie.

    Co by ještě obnášelo zvýšení zdvihu ? – Nevím jak to vypadá na straně Chargeru.

    Další věc je upgrade Chargeru na verzi 2.1 RC2. Ale nevím jestli to bude mít za ty peníze takovej efekt – vidlici vozím plně otevřenou.

    Na 2.1 líp funguje LSC, které my nemělo omezovat citlivost vidlice, ale na mtbr psali že zvětšení DebonAir samo o sobě trochu zvětší střední podporu – dost často po upgrade DebonAir vyhazovali tokeny, protože nevyužívali zdvih.

    Dík za postřehy a rady.

    0 0
    • novas752  

      To s tou supercitlivostí, bacha na to že SoloAiry se přesně těch cca 5mm odmítaly vracet i po odlehčení kola. Aby někdo nepopisoval něco podobného.

      Na straně Chargeru, pokud se nic nezměnilo, je ve vidlici instalovaný tak dlouhý kolik je maximálně napsáno na pístnici, např vidlice s vytištěnejma stupnicema 150–160mm maj pro 160 max.

      0 0
      • theedge  

        Ne to asi nebude ten případ … psali že po zvednutí kola to vyjelo na plný rozsah. Jo na ten rozsah na pístnici kouknu.

        0 0
      • Atilla  

        Ale prd charger pro lyrik má 180mm. Pro piké max 160mm.

        Vnitřní nohy jsou u lyriku stejně dlouhé u modelu na 150mm, tak na 180mm. Takže ze 150mm uděláš v pohodě 180mm. A ano Debon Air se při položení kola opravdu zanoří o pár mm a při nadzvednutí vyjede do zdvihu.

        0 0
        • theedge  

          Nový DebonAir 2019 vyzkouším určitě, je to upgrade za pár peněz. jsem zvědavej jak se tím změní chod vidlice.

          Takže není problém z té 160 udělat 170 ? ( na pístnici mám 150 a 160 značky pro SAG ) vznikla by z toho cca 165 mm. Ten Charger se prodlouží jak ?

          Je otázka jestli to zvýšení zdvihu vůbec řešit, ale celkem mne to zaujalo.

          0 0
          • wilda81  

            Tak pokud řešíš geometrii kola v klidovém stavu a ne když na něm jedeš, tak to určitě smysl má :))

            0 0
            • theedge  

              Když na něm jedeš tak to je o nastavení SAGu. Teď kvůli citlivosti vozím o trošku vyšší sag. je pravde že pokud bude mít nový DebonAir vyší citlivost tak možná nebudu potřebovat vozit vyšší sag.

              Jen mne to zaujalo, protože to tak někdo řešil …

              Máte někdo zkušenosti s upgradem Chargeru na RC2 ( v2 nebo v2.1 ) ?

              0 0
              • Atilla  

                Charger je jedna velikost pro všechny jak 29, tak 27.5 od 130–180mm. Přecházel jsem z klasického MC na charger RC2 2,1 a rozdíl je velký. oproti standardnímu RC chargeru nevím jak moc se to vyplatí.

                0 0
                • theedge  

                  Na novym RC2 Chargeru mne laka fungujici nezavisle nastaveni LSC.

                  Mam tam RCT3 2018 a vozim vse otevrene … tezko rict. Zatim asi zkusim jen zvetsit DebonAir a pak uvidim co to s tim udela. Lyrik 2018 uz DebonAir ma, ale na model 2019–20 ho zvetsili a recenze na to jsou dobre.

                  Jeste dotaz – jak prodlouzim to nastaveni odskoku kdybych se rozhodl zvednout zdvih o 10mm ?

                  0 0
                  • Atilla  

                    Nemusíš nic prodlužovat.

                    0 0
                    • theedge  

                      Takže stačí koupit jen debonair na tu danou délku ?

                      Ještě to zvýšení zdvihu promyslím … nevím co by to s tím bikem udělalo. Zase když už to člověk kupuje a pulka novýho zdvihu zmizí v zanoření … dilema :-D

                      0 0
                      • Atilla  

                        Jop. Hele mám 150mm shaft, ale reálně 143 mm když to zvednu ze země je tam asi 147mm. Takže bych bral delší

                        0 0
                        • theedge  

                          Tak mi potvrzuješ to co jsem četl na fóru na mtbr.

                          Jakej tam vozíš tlak – při jakým tlaku se to takto noří ? Já v Lyrikovi vozím cca 60–62 psi. S novým DdebonAir bych měl vozit teoreticky 70psi.

                          0 0
                          • Atilla  

                            No nemám teď přesný manometr, ale cca kolem 90–100psi

                            0 0
                            • theedge  

                              Jo to stačí … tak pokud se ti to noří při tomto tlaku, tak mne bude při mých 60–70 psi tuplem.

                              To fakt začínám přemýšlet že to o ten 1cm prodloužím …

                              0 0
                  • theedge  

                    Zeptám se blbě ještě jednou :-) V momentě kdy prodloužím zdvih vidlice na straně DebonAir ( koupím 170 místo 160 ), tak ta „damper schaft“ mi pak dosáhne až dolu do spodních nohou abych tam dal ten šroub ? Toto mi uniká … měl jsem zato že obě musí být stejně dlouhé.

                    0 0
                    • novas752  

                      Nejsou, při provozu vidlice s menšim zdvihem než na který je dělaný charger se akorát neroztáhne úplně naplno, prostě nejde až k dorazu. S delšim airshaftem se pak víc vysune i pístní tyčka v tlumení.

                      0 0
                      • theedge  

                        A jooooo … tak už to chápu :-) Takže patrona Chargeru je vždycky na 180mm ( protože je pro všechny Lyriky a Yari stejná ) a pokud dám delší air schaft s Debon Air, tak jde o to prodloužení vysunout. A to až do své maximální délky – těch 180mm zdvihu. Chápu to správně ?

                        Moc díky za vysvětlení :-)

                        0 0
        • novas752  

          Ok, díky za opravu.

          0 0
    • unitak  

      Nemáte někdo porovnání debonairu 2019 vs 2021? Ten starší se měl více nořit hned ze startu, nový to měl vyřešit. Jaký vliv na chování vidlice má ten nový debonair? Pročetl jsem dost článků, zahraničních i zdejších topiců ohledně nastavení a u starší verze se všeobecně doporučovalo více tokenů, menší tlak, aby byla vidle pěkně citlivá. Mám tu novější verzi, tak jsem tam rovnou hodil dva tokeny, nafoukal 70PSI a vidlice mi přijde úplně brutálně tvrdá a necitlivá.

      Najde se tu někdo, kdo může porovnat obě verze a zdá se nějak lišilo naladění vidlice (tokeny, tlak, komprese)..

      PS – samozřejmě každý má nastavení individuální, to taky hodláme udělat…jde mi jen o odrazový můstek a jaké jsou vaše zkušenosti.

      0 0
      • Polo21  

        Mam dva Lyriky jeden 2018 RCT3 a 2019 RC2, na oboch som urobil prerabku vzduchovej patrony na 2021, nechce sa mi rozpisovat tak ti dam link kde som o tom par viet napisal: https://www.mtbiker.sk/…1632730.html#…

        0 0
        • unitak  

          Díky :-) no vidím to, že časem jeden token asi půjde pryč a snížím trochu tlak.

          Ještě tomu dám ale šanci v pořádném terénu…třeba to bude ok.

          0 0
      • theedge  

        Debon V3 (2021) má větší podporu – vidle se drží výš ale na začátku chodu je trošku míň citlivej. Příjde mi že do něj chce malinko menší tlak.

        Mám to naopak než ty – s Debon V2 jsem token nevozil a s V3 jsem dal jeden a trošku snížil tlak oproti tlaku s V2.

        0 0
        • nksh  

          Debon3 nema vetsi podporu ve zdvihu, ale naopak mensi (logicky kdyz je i mensi negativka). A tuposti se bohuzel blizi puvodnimu Soloairu. Snizovani tlaku nikam nevedlo. Ted naopak zkousim setup +7psi a LSC uplne stahnuta. Zatim to vypada funkcne.

          Dam tomu chvili a pripadne se vratim k V2, ktera ma sice svoje vady, ale ruce z ni nebolely.

          0 0
          • theedge  

            Jo je mensi negativka ale je i mensi vzduchova komora – zmenil se pomer. Posledni Debon se drzi vys, ale hadat se s tebou nebudu :-)

            0 0
          • unitak  

            To je zajímavý postřeh, ve všech zahraničních recenzích jsem četl, že nový debon má větší podporu ve zdvihu a že oproti V2 se fouká o 5–10psi menší tlak. Celkově jsem se dočetl, že novou verzi spíše doporučují ostřejším jezdcům, kteří ocení lepší využití zdvihu a vyšší tvrdost při rychlých přejezdech kořenů atd. Tam je zlepšení údajně největší.

            Pro pohodáře co jezdí jako dědci (já) spíše doporučují starší debon, který byl citlivější. No uvidím, mám oba shafty, tak asi budu ladit a přehazovat.

            0 0
            • theedge  

              Jo je to tak. Mam doma V2 160 mm, V2 170 mm a V3 160 mm. Vsechno jsem testoval na mem Lyriku 160 mm.

              V2 160 jsem tam mel z fabriky. Zkousel jsem V3 160mm a mam stejny poznatek jako pises – tuzsi a drzi se vys.

              Protoze ted jezdim hodne z kopce tak jsem zatim skoncil u V2 170 mm – je dole citliva a diky vyssimu zdvihu mam v prudkych mistech lepsi oporu oproti V2 160mm.

              0 0
      • lubosalbi  

        Vozím s Debon C3 85psi, 1 token, komprese otevřená na mých 80kg. Ruce mě z toho teda nebolí, vidlice má o kus větší oporu ve zdvihu, já jsem spokojen

        0 0
    • AleZ80  

      Když už to tu hranař vytáhl, zkoušel jste někdo dát do Lyrika 140 mm shaft? Dle výrobce je jen pro Yari, ale kódové označení shaftů pro zdvih 150–180 mm je u Yari i Lyrika stejné.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.