• madcat

    Můj Lyrik Solo Air mi začal trochu upouštět olej pod štelovátkem pomalé komprese – až doteď byl naprosto suchej (koupeno v srpnu 2009), a teď najednou tohle. Současně s tím přestal fungovat flood gate – i když otočím do polohy „zamčeno“, tak vidle normálně pruží… Stalo se to někomu? Je to něco opravitelnýho doma, nebo to mám rovnou sundat z kola a odnést do servisu? Předejdu otázce – reklamovat nehodlám, protože by to znamenalo posílat někam do USA a to by bylo bůhví na jak dlouho a bůhví s jakým výsledkem a nákladama na poštovný…

    • mastihuba  

      jestli je to podobný jako u Rekonu a RLV tak ti podle mne protekl olej do spodní nohy. Na youtube zkoukni manuál jak to udělat a pokud ti protíká olej kolem toho spodního šroubu, tak pod tu kovovou podložku co je na spodku nohy dej ještě nějaký gumový těsnění.

      http://www.youtube.com/watch…

      • madcat  

        To nevím jestli bude ono: teče mi to mezi tím modrým a stříbrným štelovátkem, a je to nahoře na korunce, a nikoliv dole na noze.

        http://www.nsmb.com/…_control.jpg

        • Jenda  

          no mas bud moznost koupit celej mission control – drahej jak svina, nicmene tak to resi standardni RS servisy (co jsem se tak docetl) nedo to rozeber – rozebiratelny to urcite je ale asi dost blbe proto meni cely dily, potrebujes kleste na maly segrovky. Nekde se tam jebou o-krouzky – kazdymu to rosi nekde jinde. Osobne pokud nemas po ruce nejakej fakt dobrej servis kterej s tim ma zkusenosti a jsou tam ochotny si s tim pohrat bych se do toho pustil radsi sam – v nejhorsim to dodelas a budes muset koupit novej mission control. Jina vec je jestli ty stelovatka komprese pouzivas? Me osobne by bohate stacil motion control, tam aspon vim co kde jak rozebrat :-)

          Pokud se do toho budes vrtat zkus to nafotit a popsat, pripadne to pak hod do myho vlakna o lyriku 2-step – rad bych to mel jako tech vlakno na lyryka obecneji.

        • mastihuba  

          jo todle je fakt asi jinak u RLV i u Rekonu je ten vršek jinej ale chčije to tama uplně stejně. Bylo mi doporučeno buď viměnit celej Mcontrol nebo nepřevážet kolo na ležato.

          • Jenda  

            tam motion control jde celkem rozumne rozebrat a je potreba povymenovat malinky okrouzky co ta jsou a pak to nechcije. Mission control je slozitejsi ale zase je to jenom soustava tocitek s okrouzkama kde to nekde uchcava. Popravde nechapu proc se ty opravy resi vymenou celyho dilu :-(

          • madcat  

            Já ho právě potřebuju převážet naležato a většinou i řídítkama dolů, protože to je asi jedinej způsob jak to dostanu do toho svýho mrňavýho auta… :-/ Ten novej mission control stojí asi kolik? Abych kdyžtak věděl co mě čeká…?

            • Jenda  

              asi 2700 :-(

              • madcat  

                Hmm, to vskutku není cena zrovna lidová :-I. No uvidíme, zkusím si poshánět potřebný oleje a podívat se do toho, třeba to ani moc nedoprasím… ty O kroužky budou nějaký normovaný, nebo budu muset vrangat u dovozce, ať mi milostivě nějaký prodá…?

                • mpIII  

                  A co to poslat Milanovi do tuning testu? Třeba by pomohl..

                  • madcat  

                    To taky stojí za úvahu, dík za nápad, na to jsem vůbec nepomyslel.

                    • Jenda  

                      Milanovi to samozrejme poslat muzes ale zrovna tohle bych u nej asi ne uplne doporucil – on je fakt spicka na reseni odporu a prubehu tlumeni ale tyhle servisni prace mam dojem casto dela stejne pokus omyl jako kdokoli jinej. Jestli ti muzu doporucit tak ten mission control normalne vymontuj, na to nepotrebujes ani zadnej olej protoze prakticky nic nevytece (doporucuju servisacky video na youtube) a mrkni na to jestli si troufas. O-krouzky – treba na www.sealmart.cz sezenes prakticky vsechny dostupny rozmery takze neco urcite pasovat bude, ber z materialu NBR70.

                      • madcat  

                        OK, dík, až bude trochu času tak se v tom zkusím povrtat… a kdyby úspěchu nebylo dosaženo, tak holt XCR servis v Brně, no…

                        • madcat  

                          Aktualizace – drbat se mně s tím nakonec (zcela dle předpokladů) nechtělo, tak jsem to hodil rovnou do XCR s tím, že chcu vyměnit olej a ať se mi mrknou co a kde to vlastně teče… A když by náhodou přišli na to, že se musím měnit celej tlumič, tak ať mi radši zavolají a povrtám se v tom sám… Olej vyměnili, vidli vypucovali a – mission control rozebrali a nějaký vadný těsnění vyměnili – a to už bez příplatku, vzali to jako jeden úkon (na zakázkovým listě psaný „repase vidlice“). Takže nakonec spokojenost, teď ještě ať to vydrží co nejdýl…

    • Kubiczech  

      Koukám dneska černý den Lyriků – taky mi ze servisu nepřišly ty úplně nejlepší zprávy.

      • mr.antik  

        sakra, to abych to do svýho odvezl na první povinou garančku kvůli potenciální reklamaci, to jsou teda výhledy :-(

      • Jenda  

        co se ti prihodilo?

        • Kubiczech  

          Dával jsem ho na garančku po těch pár km/hodinách a výsledek – 3 závady opravené v rámci reklamace, 2step se rozchodit nepodařilo a vidlice tak nevyjede na plný zdvih, končí 1 cm pod ním.

          • goofy  

            Hmm.. Tak to je velmi „pozitivni“. 2step tim padem definitivne skrtam

          • Jenda  

            hele to je fakt divny, 2-step je sice preslozitej mechanizmus, resp podivnej, ale jestli jsem po rozebrani dobre pochopil jeho fci tak neni jedinej duvod aby se to nepovedlo rozchodit. Podle me se to nevraci do plnyho zdvihu protoze cast oleje z 2-step prostoru pretece do negativky s pruzinou. To preteceni je protoze netesni okrouzek na takovym tom bilym plastovym nesmyslu co je v trubce s dirou – nevim jak bych to presne popsal. Kazdopadne k tomu proteceni oleje bude dochazet jenom pri velkych razech ve vidli a pak zcela logicky pri expanzi ktera je uz pozvolna ten tlak neni takovej a ten olej nedotece zpet ale protoze je v negativni komore tak zabranuje vysunuti na plnej zdvih. Jeste je moznost ze je neco dojebanyho v tom 2-step vicku ale to je jestli to dobre chapu jenom 2cestnej ventil kterej podle polohy packy prepousti olej bud jednim nebo druhym smerem.

            jeste je vlastne moznost ze se ten bilej nesmysl zasekava – pak jedine kouknout proc – podle me nejaky problem s o-krouzkem a nebo je celkove dodelanej – myslim ale ze sikovnej soustruznik by ho mohl ze silonu udelat.

            Kazdopadne mas v podstate 2 moznosti – bud si objednas celou sadu tesneni a budes se s tim patlat sam nebo das tu vidli nekam kde to umej – zkusil bych BikeLive a nebo TF-Tuned. TF-Tuned nabizi taky prestavbu 2-stepu na pruzinu ze je to jedina moznost jak se vyvarovat rozesirani toho mechanismu:-) Ja jsem zatim ve stavu objednany sady tesneni abych zjistil rozmery vsech o-koruzku a budu s tim pak laborovat sam bo o 2-step prijit nechci. Fakt ale je ze ja mam problem ze mi nedrzi na snizenym zdvihu – evidentne tece olej z 2-stepu do pozitivky :-( kdyz totiz doplnim jak ma byt tak je vsechno nez zacnu jezdit v pohode, staci jedna poradna rana a je to v prdeli.

            • Kubiczech  

              Já měl tu vidlici na servisu u dovozce a můj příspěvek byl stručný přepis dnešního rozhovoru s jejich servismanem. Taky se divil, říkal, že s tou vidlicí strávil dost času, že zkoušel vše možné, ale že prostě neví čím to je. Až se mi dostane do rukou tak se uvidí, jak je to v reálu a podle toho to budu řešit dál. Nicméně je fakt, že mi 2-step taky maximálně vyhovuje a nerad bych měnil. Na druhou stranu nejsem technický typ, nemám ani čas se v tom vrtat a po téhle zkušenosti a zkušenostech ostatních (ve vlákně o 2-stepu tuším i tvých) začínám být ke spolehlivosti systému 2-step dosti skeptický.

              • Jenda  

                no uprimne po tom co jsem mluvil se servisakama od Zitnyho tak o jejich schopnostech a dovednostech mam trochu pochybnosti:-( On je asi nejvetsi problem u tohodle systemu ze tech vidlis je desne malo a tak s tim nikdo nema moc zkusenosti :-(

                Nicmene pokud v ramci zarucni opravy to nejsou schopny dat 100% dohromady tak neni mozny aby ti tu vidli tak poslali zpet – to je proste reklamace – bud cela nova vidle nebo cely novy vnitrnosti ty levy nohy – na tom bych trval!

                Zkus si zavolat do Bike-Live jsou snad taky autorizovanej servis a fakt umi.

                • Kubiczech  

                  Jak říkáš. Já jsem se na to chtěl v reálu podívat, jak to vypadá a jak chodí po tom servisním zásahu. Jsme domluveni, že ta vidlice půjde tak jako tak zpět k nim a jak to vidím s dostupností náhradních dílů (cca 8 týdnů), tak jiná možnost než výměna vidlice není.

                  Právě jsem ji namontoval na kolo a po krátkém projetí musím říci, že z toho centimetru už jsou centimetry dva, o dva cm zůstává zajetá při nastavení maximálního zdvihu. Jinak mezi jednou ze závad byl klasicky tekoucí Mission Control.

                  K umu servisáků nemohu referovat a se svými technickými dovednosti mi to asi úplně nepřísluší, ale nutno dodat, že jednání s nimi bylo přijemné a férové, což aspoň trochu vyvážilo zklamání z té vidle.

                  • Jenda  

                    no s mission controlem mam takovou hrisnou myslenku ze pokud se mi vysype a nepovede se mi to dat dohromady tak zkusim co by udelalo jezdit bez kompresniho tlumeni – proste tam frknout jenom zatku – urcite to zvysi citlivost ale otazka je co to udela s progresivitou ktera uz takhle je celkem nizka. Jinak ja mel s mission controlem problem ze mi vidle nesla do zdvihu a byl nejak zavzdusnenej, jenom jsem to vyndal, kouknul jak co funguje a dal zpet a ted asi 200 km bez problemu, akorat floodgate se nejak povolil takze i utazenej jde celkem snadno otevrit – nicmene to mi fakt nevadi.

    • geetee  

      nebude to timto?

      • madcat  

        Přiznám se, že tvůj nevtipný příspěvek mě poprvé v životě donutil zapátrat po klačítku „blokování příspěvku“, nicméně su demokrat a nebudu ho používat, neboť i ty máš právo na svobodné vyjadřování…

    • lukas aka mitro  

      Komu se nevy*ere vide od RS jako by nebyl bajker…muj Domain je taky na vyletu republikou:(

    • milan-z-brna1  

      ojoj, jak tu tak čtu o problémech RS, sem rád že mám epicona, kterej je složitej asi jako kladivo…

      • kyl  

        přesně:-)

      • Jenda  

        popravde kdyby byla moznost dodelat na durolux highspeed expanzi tak pujde asi lyrik z domu ale zatim tomu tak neni. Na talas36 nemam a soudruzi u RST si diky vlastni blbosti na snizovani Stormu vylamali zuby. Mimochodem ten snizovaci Storm co mam Milan je fakt paradni a hlavne je asi o 200g lehci jak lyrik. Uvidim jak se poperu s opravama az prijde sada okrouzku na 2-step.

        • mr.antik  

          Tak by třeba Milan1 mohl uděla nějakou kombinaci – Storm a integrovat snižovací mechanismus Duroluxe nebo Epicona :-)

          • Jenda  

            coz o to on by toho schopnej asi byl :-) nebo proste vybrat ty vnitrnosti z toho prototypu storma co jezdi a kterej to snizovani ma a nechat to udelat (verim ze kdyby se delalo rekneme 50 kusu tak se to proda) ale je otazka jaka by byla vysledna cena – jestli by to ve finale nebylo drazsi jak ten fox:-(

            • mr.antik  

              vzhledem k tomu, že novej fox už bude taky jen 2step, takže jediný podobný snižování bude mít Wotan, tak by to stálo za úvahu :-)

    • maajkee  

      a epik se směje…

    • madcat  

      Tak už to mám zase nemocný :-/ sice teda nikde neteče, ale opět přestal fungovat flood gate, resp. teda funguje, ale až tak v půlce zdvihu, do půlky zajede jak kdyby tam žádnej flood gate nebyl. A i nastavení pomalé komprese se jeví býti bez účinku, když s tím točím sem a tam. Co s tím? Zase nějakej o-kroužek? Do servisu se mi s tím nechce, když je to (možná) jenom prkotina…

      • lukas aka mitro  

        12×3.5mm o-krouzek typuju…proste vychcany tlumeni…

        • madcat  

          Už to tady asi někdo psal, ale že on Lyrik nemá moc rád, když se vozí autem nohama vzhůru?? Totiž mám pocit, že současnej problém vznikl právě tím, že jsem vezl kolo řídítkama dolů v autě… :-/

          • lukas aka mitro  

            Hmm, s lyrikem (a mission controlem) nemam zadne zkusenosti, ale MC prestane fun govat tlumeni/floodgate kdyz to otocis. Olej pretece to toho plastoveho bazmeku MC a pod nim zustane vzduch. Tim padem nema co tlumit. Po chvili jezdeni s otevrenym tlumenim se to samo opravi.

            Asi nebude nic lehciho nez ho rozdelat a podivat se jestli ams v tlumeni spravne mnozstvi oleje a jeslti ho nekd eneni vic nez by melo byt…

          • mastihuba  

            nevim jak je to na lyriku ale muj RLV chčije okolo šedýho šestihranu co ovládá poplock.

    • firegon  

      Taky se přidám :) Mám Lyrik R 160mm v listopadu novej. Kolo mám pověšeny za přední kolo na zdi. Přes zimu jsem párkrát vyjel a až tento týden jsem si všiml, že mi prochcává dole u štelovátka odskoku olej.

      Máte někdo zkušenost co stím ? Nevím jestli do toho rejpat, ale pokud je to nějaká banalita a zvladl bych to tak si rejpnu ;)

      • Atilla  

        odendej odskokový čudl a utáhni to imbusem

      • MirosPikos  

        To jsou starosti :)

        • firegon  

          Tohle byl můj první a zatím nejvetší zásah do vidlice.. zabrat za štelovátko a dotáhnout imbus, na víc se necítím :-D A další vetší starost mi dělá počasí :(

          • MirosPikos  

            Ale jo tak proč ne, spousta lidí by i tento zákrok podělalo a urvalo závit :) Hlavně ať to zafunguje a můžeš jezdit s čistou hlavou.

    • firegon  

      Další problém :-D Lyrik nechce do zdvihu, kdyz sem se na ni pověsil tak šla tak do 7–8cm zdvihu což se dřív nestalo. Je možny, že se tam někde někam dostal olej? Tím, že mám kolo pověšeny za prední ? Dá se to nějak přes odskok odpustit ? Nebo je to úplně jinej problém. díky

      • l.smetana  

        Je to Solo-air, nebo co to je? nedostal se ti z vnitřní nohy (MC) olej do vnější? Tím pádem špatný O-kroužek. A nebo si přisál mazacího oleje do patrony (problém Epionu,ale nevím jak Lyrik)…jedno z toho bych tipoval :)

        • firegon  

          Je to lyrik R coil.. kamoš taky říkal, že by to mohlo byt podobny jak Epicon,nasání mazacího oleje. Dá se to nějak zjistit ? Na vnějších nohách jsem žádnej olej neměl.

          • lukas aka mitro  

            asi ti protekl olej z tpumeni do spodnich nohou..musis stahnout spodni monoblok a pak to zjistis…

            • firegon  

              vidlice je ještě v záruce, sundat to můžu i doma ? Nebo je lepší servis.. ještě jsem vidlici nerozdělával.

          • Specík  

            spíš bych řek že tlumící olej protekl do mazání (ze shora dolů) těch 15ml co je v mazání by to moc nezměnilo. Měl jsem v MIC tlumení o 50ml víc ( z výroby) a vidlice chodila :) – sice přetlumená, ale chodila.

            • Specík  

              edit: vlastně ne z výroby ale z garanční prohlídky vidlice – asi chodila moc dobře, tak to někdo ,,napravil".

              • Draw in soul  

                :D Asi expert k pohledání :)

                • Specík  

                  Nejlepší na tom je že 50ml oleje bylo vyúčtováno ve faktuře – tak mi to přišlo zvláštní, tak jsem se juknul. Pak jsem objednal oleje, vazelínu, nářadí a od tý doby si dělám vidlice sám :)

                  • firegon  

                    šmejdi,taky bych se do toho klidne pustil a naucil… nebýt té záruky no :-D

            • firegon  

              Dá se to nejak odpustit ? A pak to vrátit do tlumení ? Nebo to prostě šupnout do servisu..

              • Pedro404  

                Musíš hlavně vyměnit těsnění, jinak to udělá znova.

              • Specík  

                Pokud už má něco za sebou, tak bych tam raději fouknul novej olej. Stejně nejspíš budeš potřebovat nový těsnění.

                Pokud se na to necejtíš, tak to hoď na servis. Stejně je tam většinou z výroby úplně jiný množstvá oleje než tam má být.

                • firegon  

                  Mám ji od listopadu 2012 a za tu dobu toho moc za sebou nemá..Kolik by si za tohle cca. mohli účtovat v servise ? Jinak bych ji musel sundat z kola a posilat na reklamaci.

                  • mr.antik  

                    No většinou to neni žádná láce

                  • Specík  

                    Poslal bych to na reklamačku, když to máš v záruce. Dokud je hnusně..

                    Nevím jaký těsnění je u Rka, ale u RC2L samostný neseženu, takže jedině celou sadu těsnění (do pětikila). Olej typuju 150,– hodina práce u Žitnýho je 420.

                    • firegon  

                      Tak vidle byla u žitnýho na reklamaci a ten nic nezjistil. Tak jsem se do toho pustil sám. Ve spodních nohách žádnej olej,jen trochu mastnoty asi od silikonu.Pružina taky dobrá,namazaná.

                      Je to divný, že začátek asi 50% zdvihu jde parádně ale zbytek je zatuhlej,musím zatlačit aspoň 20kg aby se zdvih posunul dál.

                      Napadlo mě, jestli nemůžou být špatný stíráky na obvodu spodních noh?

                      • mr.antik  

                        špatný stíráky znamenaj, že vidlice naopak chodí krásně bez odporu :-)

                        Ta hrana je tam nějak cítit?

                        • firegon  

                          áha :) hrana cítít nejde. Celej zdvih se využít dá.. ale druhá půlka chodu je tuhá. Pružinu mám modrou, na 85kg ideální… Možná je to jen tupej lyrik R no :-D

                          • mr.antik  

                            no to asi ne, ale jestli tam neni hrana a jde to plynule, tak je to prostě progresivita

                            • Draw in soul  

                              On tam právě má hranu jak prase.20kg+ odtrhu tam bude.Ta vidle byla citlivá v celým chodu,něco se v ní posralo :) Když položíš samotný kolo na zem,zajede si pár milimetrů.Prvních 5–7cm funguje dobře,se super odtrhem,pak se najednou citlivost ztratí a to neskutečně rapidně..

                              • mr.antik  

                                no tak se to musí zkusi bez pružiny bez tlumiče, třeba jsou nějak křivý nohy

                                • Draw in soul  

                                  Nejsou :) To by mě zajímalo,kde ten problém je…

                                  • lukas aka mitro  

                                    takze se to musi zkusit bez pruziny a bez tlumice…

                                    • Draw in soul  

                                      Zkoušel :)

                                      • mr.antik  

                                        A kde to vázné? Na pružině nebo na tlumiči?

                                      • lukas aka mitro  

                                        tak se ti tam muselo neco posrat:) Rozebrat a zkontrolovat, zda neni neco ohnute (ocelove pravitko, tabulka skla,…)

                                      • pavlik6022  

                                        dělal mi můj Lyrik to stejný a zjistil jsem že po každé vyjíďce mám olej v tlumení černý jako bota.Tak jsem ho asi dvakrát měnil a tebou popisované tuhnutí bylo pořád. Při poslední rozborce jsem objevil že expanzní pístek , který má být celý eloxovaný na červeno je z boku ošoupaný na hliník a elox zůstal jen na pár místech. Myslím že je asi už v prdeli těsnění na pístku. Našel jsem doma exp. pístek i s těsněním ze Sida a je to rozměrově naprosto stejný jako z Lyrika.Teď to mám vyměněný a když zkouším pohybovat pístkem v ruce tak už nemá takový vakl. Jo a mám teda verzi s tou vnitřní trubkou v tlumící noze.

                                        Bohužel jsem zatím neměl příležitost vyzkoušet na biku jestli je to už v pořádku, ale při opakovaném propružování na místě je to OK. Možná zítra vyjedu tak dám vědět jsetli to pomohlo a pořádný test bude další víkend v Rychlebkách.

                                        Mrkni se na ten pístek jestli ho nemáš taky ošoupaný…

                                        • firegon  

                                          To zní zajimavě. Rozdělanou jsme ji měl, ale až tak detajlně jsem se na to nedíval. Zkusím se na to podívat.

                                          • pavlik6022  

                                            Tak u me Dobry, problem je pryc a jako bonus je zmenseni odtrhu

                                            • goofy  

                                              A co s ni bylo?

                                              • pavlik6022  

                                                vzdyt to pisu o dva prispevky vys, bylo to vadne tesneni na expanznim pistku nasledkem cehoz se pridiral pistek o vnitrni nohu. prisel jsem na to protoze kratce po vymene tlumiciho oleje byl olej cerny. o vikendu jsem s tim jezdil rychleby a vsechno funguje na vybornou. jak bude cas zkontroluju jak je na tom olej. ale vypada to ze bude ok

          • Specík  

            spíš bych řek že tlumící olej protekl do mazání (ze shora dolů) těch 15ml co je v mazání by to moc nezměnilo. Měl jsem v MIC tlumení o 50ml víc ( z výroby) a vidlice chodila :) – sice přetlumená, ale chodila.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.