• Jenda

    tak prvotni nadseni z teto vidlice vystridalo urcite rozcarovani.

    Prvni vec – nefunguje uplne spravne 2-step. Vim ze driv byval problem s tim ze se nvracela do plneho zdvihu, ja mam problem zcela opacny – na nizsi pozici je tak na 125 mm misto 115. Po zrborce rozborce to na tech 115 drzelo ale jakmile jsem s tim ujel tak 20 km je to zase tam co pred servisem. Prijde mi ze mi nekam tece olej z te 2-step komory ale neni mi jasny kam, nezda se ze by nekde prebyval. Nicmene kompletni rozborku jsem znovu nedelal jenom jsem zkusil dolit olej do 2-stepu a situace se opakovala:-(

    Druhy, daleko zasadnejsi problem jsem objevil dneska – vidlice ani za boha nejde do plnyho zdvihu – zbyvaji cca 4 cm. Sundal jsem vnejsi nohy a vypustil vzduch. Overil jsem ze problem neni v pruzine ale v tlumici – je tam mision control. Vypada to jako by tam bylo moc oleje, tlumic nejde zatlacit, zasekne se to prave ty cca 4 cm pred koncem. Vzhledem k tomu ze jsem se do toho nehrabal a vidle z pocatku chodila OK me napada ze se v tom mision controlu neco kousne a prestane to propoustet olej dal. Nemate nekdo s podobnym problemem zkusenosti? Bohuzel nemam momentalne jak to rozdelat protoze nevlastnim 24 tenkej klic a 1.5 imbus na sundani regulatoru highspeed komprese je na jedny strane ********* a nejde to povolit:-(

    0 0
    • Jenda  

      nikdo sem sice nepise ale dalsi dotaz – nevite nekdo kolik oleje je v mission controlu – resp kolik mm zbyva ke korunce?

      0 0
    • fousek  

      Jestli tlumic pruzi tak je zavzdusnenej, jestli jde rovnomerne tak muze bejt moc oleje, ale kde by se tam najednou vzal?

      Takze bych rek ze je tam neco zaselkyho, ale co?

      Dalsi moznost je ze tlumicova patrona vytekla do vnejsi nohy. To poznas jednoduse tak ze to netlumi (kdyz to zamknes tak se to nezamkne) a ten doraz tvori prave ta hladina oleje ve spodni noze. Me u Totema takhle vychcala tlumici patrona, ale jelikoz ma 40 nohy tak zadnej doraz se nekonal, ale u Lyrika to mozny je.

      O 2-stepu nevim nic, ale treba pokud se podari vyresit tlumic tak zacne fungovat i on

      0 0
      • Jenda  

        hmm to by mohlo byt ono – kdyz jsem to zkousel tak jsem zatlacil ten pist s expaznim tlumicem a nezustalo to na miste ale normalne se to vracelo zpatky. Na druhou stranu kdyz to zamknu tak to drzi. Ze nejaky olej vychcal do vnejsich nohou je klidne mozny – kdyz jsem je poprvy sundaval tak jedna byla skoro sucha a z druhy vyteklo toho oleje pomerne dost ale nepamatuju si ktera to byla a navic vim ze oni na ten mazaci olej z vyroby dost serou.

        Ten 2-step bude samostatnej problem protoze se to chova nezavisle na tlumici – opet testovano se sundanejma vnejsima nohama.

        Asi zkusim zavolat k Zitnymu protoze tady v okoli neni problem sehnat ty nejdrazi luxusni silnicni kola ale rozumnej bikovej servis jsem tu nenasel a zacinam byt trochu v koncich :-(

        jinak prej je v cechach hnusne tak pro nasrani fotecky ze vcerejska kdy jsem trapil kamose sjezdare na XC :-)

        0 0
        • mr.antik  

          Můžu se zeptat, ty tam normálně makáš (v továrně apod.) nebo jen jezdíš po horách?

          Jinak tenhle problém se změnou zdvihu popisovali i v recenzích na MTBR, ale řešení tam myslim nebylo.

          0 0
          • Jenda  

            no makam, chodim do zamestnani, je to tovarna na vyrobu byrokracie :-)

            0 0
            • mr.antik  

              No co, peníze nesmrdí. Až se splní Sobiho předpověď, tak tam půjdu klidně zametat ulice :-)

              0 0
      • Jenda  

        porad mi vrta hlavou – proc kdyz bude tlumic zavzdusnenej tak nepujde do uplnyho zdvihu? Jsem myslel ze nad tim kompresnim pistem je vzduch tak jako tak aby mel kam expandovat olej kterej se vytlaci pri zanoreni toho pistu na kterym je expanzni tlumeni? Nejak to nechapu :-(

        0 0
        • fousek  

          toho vzduchu je tam proste moc, u Totema se mi to nestalo, ale u Epicona jo, fungovalo to jako pumpicka, pri expazi si to asi vzdycky kapku prisalo vzduch a pri kompresi to ten vzduch uz nevyfouklo, takze tam pak vznikla jeste jedna pozitivni vzduchova komora. Ale to by se ta tlumici patrona musela sama roztahovat do urcity delky. Kdyz vypustis vzduch z pruzici casti tak by se to treba od pulky zdvihu pri stlaceni zacalo vracet na ten polovicni zdvih.

          Ted je u nas docela prijatelne, ale stejne s tema fotkama neprovokuj:-)

          0 0
          • Jenda  

            jo tak to bude to ono, takze predpokladam ze nejspis je tam nekde vadnej O-krouzek. No sem zvedavej jaky tady v tom prdelakove budu shanet O-krouzky :-(

            jeste zkusim zavolat zitnymu co mi reknou. Nejvic me sere ze ta vidle je v zaruce ale nechce se mi byt buh vi jak dlouho bez ni.

            0 0
            • Jenda  

              takze u Zitnyho mi fakt nepomohli, zkusim to rozebrat a uvidim, ted jeste nekde sehnat 24 placatej klic

              BTW neexistuje nejaka tabulak s rozmerama O-rouzku ktery tam vsudemozne patrej?

              0 0
              • fousek  

                rek bych ze to bude utikat okolo zavitu, takze spis sehnat teflonovou pasku a namotat ji na zvity a uvidis jestli to bude OK, nebo pak resit ty o-krouzky.

                Jinak placatou 24 udelat z normalni ubousenim. Ja sem to mel rozebrany pomoci toho malyho inbusu.

                0 0
                • Jenda  

                  njn bohuzel jeden ten malej imbus byl dodelanej asi uz z vyroby protoze druhej jsem povolil bez problemu ale v tomhle se hned imbus protozil a konecna, odvrtavat se mi to fakt nechce.

                  Jinak dik za rady, nevim proc jsem si myslel ze to nasava vzduch od spodu. Takhle je to daleko jasnejsi, uvidim jak se mi to podari rozebrat, teflonovou pasku pripadne mam a nejaky okrouzek taky snad sezenu. No pres vanoce pujde vidle Milanovi tak bude mit dost prostoru zapojit sveho tvoriveho ducha:-)

                  0 0
                  • fousek  

                    Jeste zkusit sehnat palcovy inbusy, treba se tam nakej chyti

                    0 0
                    • Jenda  

                      jo to je dobrej napad, nejaky tu v praci mame tak si ho pujcim a snad ho moc nedojebu, fakt je to k posrani ta vidle a to jsem byl rad ze nemam foxe ze prej lyriky jsou min problemovy:-(

                      0 0
                      • goofy  

                        Toz nevim jestli jsou Foxky nejakym znakem poruchovosti?

                        0 0
                        • Jenda  

                          foxky jako takovy ne ale konkretne Talas 36 az do letoska nebyl funkcne az takovej zazrak a nic s tim neslo udelat.

                          No kazdopadne uz asi tusim kde je problem v 2-stepu (tipuju to na O-krouzek mezi 2-step komorou a vduchovou patronou) no a uvidim az rozeberu ten tlumic.

                          0 0
                          • goofy  

                            Jo tak to jo… Ve funkcnosti to beru… Talas 36 je bida :-)

                            OT: Hele, nemohl bys mi prosimte zmerit odtrh jaky ma ten tvuj Lyrik? Celkem by me zajimalo jak na tom 2step je..

                            0 0
                            • Jenda  

                              nemam vhodnou vahu a vzhledem k tomu v jakym je momentalne stavu tak by to stejne nebylo moc vypovidajici:-).

                              Kazdopadne 2-step ma pruzinovou negativku takze odtrh bude hodne zaviset na nafuceni pozitivky.

                              Subjektivni srovnani – mirne horsi nez epicon TAD od Milana pokud neni na max zdvihu, pokud je ten epicon na max zdvihu tak je Lyrik lepsi – tedy odhaduju neco kolem 5–7 kg.

                              0 0
                              • pitos  

                                Tak to by bylo docela slušné.Můj bývalý solo air(teď jezdí manželka) je na nějakých 9kg.

                                0 0
                                • Jenda  

                                  odhaduju, ono to bude ± stejny protoze ten 2step bych rekl ze citlivost moc ****** nebude no a ja preci jenom mam s batuzkem 90 kg takze ta vidle podemnou vidla dobre.

                                  0 0
                              • mr.antik  

                                Měl by o fous zajet i pod vlastní váhou kola, další hodnoty už nemás smysl řešit

                                0 0
                              • goofy  

                                Tak to si me celkm prekvapil tou hodnotou. To jsem cekal, ze to bude mnohem horsi.

                                0 0
                                • Jenda  

                                  takze citlivost je v nejlepsim stavu – tedy promazana, stiraky strikly silikonem takova ze vahou kola velmi mirne zajede, foukam 80 psu.

                                  0 0
                    • Jenda  

                      takze imbus jsem nakonec odvrtal, tlumic vyndal prohledl a dal zpet, nyni se zda ze to funguje jak ma.

                      Pravdepodobne je tam teda nekde vadny nejaky tesneni nebo se samovolne v posledni fazi zaviral floodgate – uvazuju ze ho vykucham, stejne je to spis kurvitko.

                      Musim rict ze kvalita okrouzku me fascinuje, zajimalo by me o kolik by byly vetsi vyrobni naklady kdyby pouzivaly bezesvy okrouzky – prijde mi jako prasarna pouzivat klasicky o-krouzky kdyz to vsechno tesni na bok:-( Asi se budu muset do toho casem podivat dukladneji a objednam si nekde poradny okrouzky za par kacek a bude po ptakach.

                      0 0
    • Jenda  

      pokracovani story

      objednal jsem si Lyrik 2 step Air Service Kit

      cislo 11.4015.077.000

      objednal jsem to z TF Tuned

      protoze cena kitu mi prijde nehorazna resp. stejne z nej clovek potrebuje akorat okrouzky davam sem seznam rozmeru jaky jsem nameril (resp co vsechno obsahuje cele baleni)

      Air Shaft Assembly

      1× ventilek

      o-ring 14.0×1.7 2ks

      Air Piston

      20.2×3.5 1ks

      12.1×3.65 1ks

      12.3×1.8 1ks

      segrovka + pruzinka na pistek

      Top Cap Lyrik 2 Step

      3× pruzinka + kulicka

      28.0×2.5

      5.2×1.75

      24.5×1.8

      21.5×1.65

      Piston Housing 2 Step

      18.6×2.7 3ks

      23.2×1.8

      27.5×1.8

      21×3.6

      X krouzek 18.6×2.6

      gumovy doraz

      Misc

      velka segrovka

      matka na dotazeni vnejsich nohou + tesneni

      cepicka na ventilek

      Rozmery o-krouzku berte s rezervou, zejmena u tech tencich je ten prumer spis orientacni, nicmene tloustka by mela ± sedet.

      0 0
    • Jenda  

      jeste dodam ze dalsi uzitecny technicky informace lze ziskat tady

      http://www.bike-forum.cz/…k-place.html#…

      kdybyste nahodou nekdo vedel rozmery o-krouzku na tlumici casti budu vdecnej, nechce se mi kupovat zase celej kit.

      0 0
    • Jenda  

      jeste doplnim odkaz na manual

      http://www.bike-forum.cz/…k-place.html#…

      a dotaz jaky je okrouzek viz strana 32 obrazek 10 – ten vnitrni – po konzultaci s Milanem jsem dospel k nazoru ze to je ten problematickej diky kterymu ze mi zavzdusnuje tlumic.

      0 0
    • alex33  

      Ta přidám svou trošku do mlýna.Včera jsem koupil Lyrika 2step.

      Vzhledem k tomu že jsem pár vidlic RS rozebraných měl a vím že s fabriky daávaj málo mazacího oleje,jsem vidli okamžitě rozebral a jako obvykle nedodržené množství,které uvádějí v ofiko návodu.Jen s nohy kde je tlumení toho bylo nějak vice.

      zapumpuju tlumícím pístem a ejhle pěkně nám to teče.Nová nepoužitá vidle,pěkně.Klasika o kroužek špatný i když na pohled jsem nenašel žádné defekty.No marné vidle ležela dva roky ve výkladě tak ta guma asi degradovala.Sundal jsem preventivně všechny O-kr.a hurá shánět nahradím je nějakou kv.variantou.Dle rozměrů na rubena.cz bude ten problémový O-k.

      12–3,5 další možnost dle typů je tam narvat 12–4 tyčka kterou to má vytěsnit má šířku 12,55mm tak to asi bude odpovídat.

      Samozřejmě vidli reklamovat nebudu cena byla natolik výhodná že mě to ani nějak nenasralo.

      Co s toho plyne,Rs má skutečně velké problémy s kvalitou těsnění svých vidlic,nicméně musim podotknout,že zpracování tlumiče je na ůrovni.Nechěl bych být v situaci kdy bych musel spoléhat na servis a skrz každé prdlé těsnění to musel posílat pryč.Tyto vidle jsou prostě vhodné pro kutily.

      postupně doplním typizované rozměry za které jsem těsnění vyměnil.

      0 0
      • Jenda  

        cau, libi se jak sve skoro chrti RB jsi nakonec prekopal do tanku vetsiho nez byl ten spyder:-)

        osobne bych tam dal 12×3.5 tim ze mas omezenej vnejsi prumer – cpes to do ty plastovy zarazky tak mam obavu ze by se to mohlo uz zvejkat a mozna i chodit celkem ztuha. Na jednom z obchodu co je v mym vlaknu o nakupu o-krouzku jsem nasel rozmer 12.29×3.53

        0 0
        • alex33  

          Ahoj,holt postupný vývoj a nutnost kamenitých beskyd a změna postoje ježdění na MTb první se člověk honí tepy,km atd a najednou zjistí že nemusí všechno vyjet může se projít a kochat se dolů s kopce zablbnou v mezích svého strachu pohoda.Loni jsem měl dokonce silničku ale to mě nenadchlo.

          Taky to vidím na ten 12–3,5 je tam na výběr tvrdost a jsou dva typy NBR nebo FPM,ještě se poradím s nějakým odborníkem přes tuto problematiku podle toho vyberu. Nakoupím toho více,mám ještě jednoho lyrika o kterého se starám.

          Hlavně tě musí vidle bavit pak ti nevadí se v nich hrabat.

          Věděl jsem do čeho u lyrika jdu,jak tam vše funguje a co se sere pokud není vyloženě nějaká výrobní vada tak si myslím že je to super vidle,díky jednoduchému servisu.I když takový Durolux zevnitř je nádhera a používaj podstatně lepší těsnění a né kl.o kroužek

          0 0
          • Jenda  

            vzal bych klasiku NBR70, to je guma ktera vydrzi fakt hodne – i agresivni oleje a pod a pritom je jeste dostatecne mekka.

            0 0
            • alex33  

              Takže správný o-kroužek je 12–3,5 NBR70.Pro ty co je toto u lyrika potká

              0 0
      • mr.antik  

        Snad jen dodám, že reklamace tlumiče by měla být bez problému uznatelná, mám už taky tlumič nový :-))

        0 0
        • alex33  

          Samozřejmě v tom máš pravdu,ale pokud se nejedná vyloženě o nějakou výrobní vadu, viz.tvůj problém s vydíráním pouzder(díky tvé zkušenosti s tímto byl povrch nohou, první co jsem kontroloval)výměna dílů které maj špatné třeba jen o kroužky nic neřeší,kdežto když se nahradí kvalitními měl by být klid.

          nějak si raději pokud je to v mých možnostech,opravuji tyhle věci sám.Samozřejmě pokud máš při ruce dobrý servis kterému důvěřuješ,není co řešit:-)Já třeba když dělám něco na vidli známým snažim se jim veškeré úkony vysvětlit a nejlépe i ukázat,ale mám na to poměrně dost volného času

          0 0
    • alex33  

      Po rozdělání 2step patrony se rozhoduji zda nepřejít na solo air 170mm,po dohledání informací to musí jít zaměnit.Nemá někdo nějakého typa kde by se to dalo sehnat ještě levněji než za 80 eček,popř.má někdo zkušenost s tímto shopem http://www.forksparts.com/…_details.php?…

      2step je přetěsněný systém,pokud by měl někdo zájem bude k prodeji

      0 0
      • Specík  

        Tak jak jsi s tím dopadnul ? Už to máš předělaný ? Mám taky 2-stepa 2011 a kdyby mě to náhodou potkalo…

        0 0
    • Jenda  

      veskere problemy 2-stepu finalne vyreseny – probehla predelavka na U-Turn, snizovani sice neni tak komfortni ale zase se to nesere :-) a citlivost je daleko lepsi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.