• Jenda

    Takze mi v patek definitivne dosla trpelivost s 2-stepem na lyrikovi a po zvazeni vsech moznych variant se jako nejlepsi reseni ukazala predelavka na U-Turn.

    Vaham ale jakou pruzinu

    Vazim cca 85 kg, jezdim neagresivne, resp bez skoku, styl baba s nusi ale nemam moc techniku takze tereni nerovnosti neobjizdim. Na 2-stepu vozim tlak 70 psi, pricemz doporucenej na moji vahu je asi 110. S pruzinama mi to vychazi Standard 72–82 kg nebo firm 82–91 kg. Co byste doporucili? Moje jedina zkusenost s U-Turnem byla na matciny Judy SL kde i mekka pruzina pod 63 kg mi prisla dost tvrda.

    Anketa: Tak jakou?

    1x
    14%
    0 0
    • Smazaný účet  

      standart…oznaceni rock shox pruzin mi prislo nadhodnoceny-zluta pruzina, ktera je pro 63kg a min, mi pri 70Kg konecne chodi rozumne…

      0 0
    • Smazaný účet  

      standart…oznaceni rock shox pruzin mi prislo nadhodnoceny-zluta pruzina, ktera je pro 63kg a min, mi pri 70Kg konecne chodi rozumne…

      0 0
    • Endurix  

      Ahoj,

      mám lyrik u-turn se standardní pružinou (což by měla být červená) vářím 83kg a uměl bych si představit o něco měkčí.

      Při normálnim ježdění je docela je necitlivá na drobný nerovnosti. Zato kdyř ji člověk dá někde z kopce za uši tak se parádně rozchodí.

      Takže bych řek že i na tvých 85 kg a styl ježdění který popisuješ bude standardní červená tvrdá.

      0 0
      • mr.antik  

        záleží dost asi na nastavení komprese. Ačkoliv jsem to měl u obou Lyriků úplně otevřené, pokaždé to je to jiné, ten nový tlumí o dost víc.

        0 0
        • Endurix  

          kompresi mám otevřenou na plno. Používám ji jen jako lock když se sápu někde po asfaltu do kopce.

          Dá se to nějak poladit, že by to tlumilo při plně otevřeném míň?

          0 0
          • Jenda  

            tak rozhodne se da dat ridsi olej, jinak po Milanove zasahu se vidle chovala uplne jinak. Nevim ale co vsechno ladil. Kazdopadne na 2-step je i Milan kratkej a me nebavi to kazdejch 300 km rozebirat. Posledni kapka byla kdyz se mi zacal samovolne prepoustet tlak z pozitivky do negativky :-/

            0 0
            • Endurix  

              Řidší olej je dobrej nápad, asi to vyzkoušim, pokud by to vyřešilo tu necitlivost na drobný nerovnosti bylo by to supr.

              0 0
    • Jenda  

      sup s tim nahoru:-)

      nikdo zadny dalsi zkusenosti? Jak jste na tom s RS normalnima pruzinama? Predpokladam ze i normalni pruziny budou nastaveny s tuhosti ± stejne jak ty U-Turnovy.

      0 0
      • StuntJ  

        Já sice jezdím TORU a s původní červenou pružinou byla vidle totál k prdu, chodila sotva do půlky zdvihu, prostě tragedie. I když mám do 90kg, tak je červená ideál – dle manuálu. Po výměně za žlutou vidla změnila chování, začala pořádně žehlit a využívat zdvih ( díky vysoké progresivitě cca 9 cm z 10cm. Prostě paráda …

        Takže na závěr lze říct že hodnoty pružin, tlaků vzduchu jsou dost nadsazené a když se člověk řídí manuálem, vidla bude mrtvá :o(

        0 0
      • Bysto  

        a nebolo by vhodnejšie riešenie SoloAir??? Citlivosť nie je zlá a nafúkaš ako budeš potrebovať a ešte aj ušetríš nejaké gramce.

        0 0
    • alex33  

      Proč hned pružinu když se dá koupit za 80 E kit na solo air 170,jen nemám po ruce odkaz mám ho doma.Co se týká tvého problému,zřejmě ti praskla kruhová pružinka která drží pístek zavřený proti tlaku neg.pružiny.Zrovna jsem to kolegovi spravoval,tupo­jeb.pružinku která je vyrobená tak aby praskla jsem nahradil klasickou pružinou,stejně jako je to předělané u modelu 2011 stačí stáhnou RS katalogy a hned uvidíš rozdíl.Pístek je totiž pohyblivý vytěsněný mezi komorami pořádným O-ringem něco jako další verze na solo air,tzn dochazí i k vyrovnavání tlaků mezi komorami,jinak nevím na co by to bylo takhle udělané.Tohle vše platí za předpokladu že ti to nejde bokem

      0 0
        • Jenda  

          Ano je to prasklou pruzinkou (uz asi treti), no problem je ze tam neni moc mista na klasickou pruzinku ale neco jsem tam docasne narval. Nicmene jsem usoudil ze v Alpach snizovani potrebuju a zase diky dylce kopcu me zas tak desne netrapi moznost rychlyho snizeni.

          Bohuzel novy durolux od Milana se vsema vychytavkama zatim rodinou radou neprosel:-) Kazdopadne budu mit 2-step v pytliku a U-Turn na vidli a budu touzebne cekat na 2position air :-)

          0 0
          • alex33  

            Ona ta klasika se nasune na komplet ten novej klobuček a opře se o tenkou podložku kterou dáš místo te praskající.Prostě úplně stejně jako 2011 sklor.škoda že jsem to nevyfotil před montáží

            0 0
            • Jenda  

              jo ja myslim ze vim jak to vypada. Kazdopadne supr za ten odkaz – maj tam celej U-Turn kit a supr cenu. Takze neni o cem a objednavam :-)

              Mimochodem oproti 2-stepu si pohorsim jenom asi o 30g (a oproti duroluxu budu porad pres 150g niz:-)

              0 0
              • alex33  

                jii,jsem přehlédl že chceš snižovat,,proto jsem posílal soloair.Ten čeká na mě až mě 2step začne *****,ale asi to nechám tak náhradu pružinky až praskne mám,jinak se tam nemá co posr.ale já jezdím 2step defakto prázdný tak mám takový těžší soloair.Uturn jsem měl také chvíli v úvaze,ale lítá mi váha±10kg a to na pružinu moc není

                0 0
    • alex33  

      Proč hned pružinu když se dá koupit za 80 E kit na solo air 170,jen nemám po ruce odkaz mám ho doma.Co se týká tvého problému,zřejmě ti praskla kruhová pružinka která drží pístek zavřený proti tlaku neg.pružiny.Zrovna jsem to kolegovi spravoval,tupo­jeb.pružinku která je vyrobená tak aby praskla jsem nahradil klasickou pružinou,stejně jako je to předělané u modelu 2011 stačí stáhnou RS katalogy a hned uvidíš rozdíl.Pístek je totiž pohyblivý vytěsněný mezi komorami pořádným O-ringem něco jako další verze na solo air,tzn dochazí i k vyrovnavání tlaků mezi komorami,jinak nevím na co by to bylo takhle udělané.Tohle vše platí za předpokladu že ti to nejde bokem

      0 0
    • Jenda  

      Takze zhodnoceni

      Vcera jsem namontoval tu standartni pruzinu. Zatim jsem jel akorat do prace, citlivost naprosta bomba, s 2-stepem absolutne nelze srovnavat – zere to i mravence. Nicmene zda se, ze jsem to preci jeno neodhadnul a ta cervena je moc mekka – sag mam skoro 4 centimetry a na doraz ji dam az velmi snadno. Uvidim jak se to bude ted o vikend chovat v terenu a pripadne objednam modrou tvrdou.

      Kazdopadne myslim ze to neni uplne krok mimo, i kdyz pohodlnost snizovani je ta tam.

      0 0
      • mr.antik  

        jak máš nastavenou kompresi?

        0 0
        • Jenda  

          zatim obe uplne otevreny, uvazuju o privreni high speed – ta citlivost je fakt takova ze kdyz jsem pootocil o pul otacky tak jsem v ni nepoznal rozdil.

          Jeste uvidim, kazdopadne na plnej zdvih jsem ji dostal pri najezdu na hranu a co nejvetsim propruzeni, slo to do plnyho zdvihu ale nejaky naraz na doraz jsem necejtil. Tak uvidim – mozna jenom zacnu poradne vyuzivat zdvih:-)

          Co se tam vlastne muze ****** pri castym chozeni na doraz? Tlumic by mel byt v pohode, na ty pruzine taky nc a ten doraz dole preci musi neco malo vydrzet?:-)

          Jeste je moznost ze to bude dalsi motivace zhubnout :-)

          0 0
          • mr.antik  

            no já tam mám v kompresi nějakej hustší olej, tak jí taky vozim otevřenou a snesl bych i víc. Ale rok předtim byl v pohodě. Takže je možné, že tam každý rok dávají odlišný olej…

            0 0
            • Jenda  

              mam to poladeny od milana takze vlastne vubec nevim co tam presne je:-)

              0 0
      • alex33  

        Ahoj ,objednával si z toho mého odkazu.Zajímá mě jak funguje ten shop zatím žádné zkušenosti nemam,může se to hodit

        0 0
        • Jenda  

          castecne – objednal jsem celej kit, reakce druhy den -nemeli moji tuhost pruziny s tim ze dodaci lhuta by byla 8 tydnu a hned nabidli zruseni objednavky a vraceni penez – ty mi obratem vratili, nakonec jsem tam objednal spodni doraz a horni tocitko – vse do tydne bez problemu prislo, komunikace OK. Pruzinu jsem bral z bike-discountu – taky naprosto v pohode, ovsem komunikace s nima nulova :-/ ale zase maj jenom 5 ecek postovny kdezto ty belgicani min 8.

          0 0
          • alex33  

            Přepokládám platba kartou,pořád zvažuji koupit ten 170 soloair kit.S 2stepem nemám nějaký zásadní problém,ale stejně nesnižuji.Ptám se jak loula,bo anglicky vládnu pouze s překladači:-))

            0 0
            • Jenda  

              nevim, ja platil paypalem. Jeste zauvazuj o pruzine – pokud bys nekupoval U-turnovou tak nejsou zas tak drahy a preci jenom tam chybi 2 okrouzky a oproti 2-stepu 4 :-)

              0 0
              • alex33  

                Taky začínám klonit pomalu na stranu pružiny,jen musím ustálit hmotnost,bo mám výkyvy ±10kg

                0 0
      • goofy  

        4 cm sag pri 160mm vidli je podle me naprosto OK :o)

        Pokud se ti zda, ze chodis moc po dorazech, tak si pohrej s kompresemi. Od toho tam jsou ;o)

        0 0
        • Jenda  

          no tak ja co jsem pochopil tak jsou tam hlavne proto aby kolo neprekmitavalo nad prekazku, chod by mel byt nastavenej hlavne pruzinou. Ale urcite si s tim zacnu hrat, 2-step mel evidentne i po uprave takove chovani ze obe uplne otevrene bylo to prave :-)

          0 0
          • mr.antik  

            U Manitoučka jsem měl takovou přídavnou pružinu uvnitř hlavní pružiny (booster), která přitvrďovala vidli, nevešlo by se tak kdyžtak něco takového?

            0 0
            • Jenda  

              no zatim nebudu s nicim laborovat, projel jsem to v terenu, sice zadny extra peklo ale i pri skoku z 0.5m na placku mi zbylo cca 2 cm zdvihu. Komprese porad uplne otevreny akorat jsem musel pritahnout odskok – bez odporu 2-stepu to zacalo kopat. Ve hladkym stoupani jsem schopnej to snizit i za jizdy a stejne tak i zvysit, vim ze to neni idela ale kdyz je kolo max odlehceni tam myslim ze to zas tak moc nekurvim. Na nejaky blbnuti do bikepraku by to urcite teda chtelo tvrdsi pruzinu nebo brutalne pritahnout komprese ale na to moje AM to snad bude OK. Uvidim v nedeli – ma byt 28C slunecno tak tomu dam nekde poradne pokourit :-)

              0 0
    • standa.nera  

      Zneuziju toto vlakno. Rad bych si do RS Domain objednal mekkci pruzinu standardni cervena (72–82kg) je na mojich 77 kg moc tvrda. Otazka je podle ceho objednat. Cislo dilu 11.4015.047.000 by melo odpovidat stribrne (coil_spring_char­t.pdf) ale dle Zitneho toto cislo odpovida Zlute.

      0 0
      • Jenda  

        podivej se tady http://www.hibike.com/…302–318.html

        jestli ti to nevyjde i s postovnym 10 ecek levnejs nez u zitnyho.

        0 0
        • standa.nera  

          Dik za tip, ale vyjde to asi o stovku levnejsi. No nejspis to obejdnam podle cisla dilu a na barvy se vyprdnu.

          0 0
          • Jenda  

            tam zavolej a domluv se – cislo mas spravne, pokud to maj oni blbe tak by si to meli opravit, jasne rekni co chces – resp. do objednavky uved cislo a slovne tvrdost takze kdyby poslali blbou at se nemuzou vymlouvat ze je to tvoje chyba – proste katalog RS je jednoznacnej a bordel zitnyho te nemusi zajimat.

            0 0
            • standa.nera  

              Diky, zavolal jsem tam a objednam to ale v tech barvach je nejakej bordel. Zajimave ze cervena stredni odpovida.

              0 0
    • Jenda  

      takze zaver po vcerejsim bikingu – na muj hovnostyl je ta stredni pruzina az az, kdybych se nekdy zblaznil a chtel si jit zaskakat do bikeparku tak by asi byla mekka, takhle je to ale v pohode a neskutecna citlivost takze drzi kolo na zemi jak pribity tim padem i v mistech s volnejma sutrama to muzu pustit o neco rychleji.

      0 0
    • Specík  

      Zkusím využít vlákna, nevíte – jaký olej patří origo do Lyrika RC2L 2011 U-Turn, 115mm-160mm?

      0 0
    • Jenda  

      dalsi upgrade poznatku o U-Turn pruzinach

      nakonec jsem nevydrzel cekat na Duroluxe a dopral si zlutou pruzinu do Lyrika. Otestovana ted 4 dny allmountain jezdeni ve Finale Ligure a zaver je takovej ze pro babu s nusi coz tak nejak jsem je pro Fritzkovu geometrii, muj posed a styl jizdy ta zluta idealni – sag mam cca 4 cm (tedy 25 %), bezne vyuzivam asi 14 cm zdvihu, jednou jsem ji za 220 km dostal temer na doraz, resp. plnej zdvih ale bez nejakyho ostryho klepnuti dorazu.

      Takze pokud bych chtel na vidli i nejak vic skakat tak uz by ta pruzina byla mekka, na allmountain je to pro me naprosto idealni. Az to zpracuju hodim sem jedno video jak to ted facha.

      0 0
      • logoman  

        Mne se dost osvedcilo pridat do lyrika spacer na 170 mm, bylo tu jedno misto kde jsem musel pritahovat kompresi se 160 mm, ale ted mi na tom samem miste zbyva asi 0,5 cm a s kompresi nemusim nijak cvicit. Clovek by nerekl co ten jeden centimetr udela :)

        0 0
        • Jenda  

          no nevim jak pridat na U-Turn spacer 1 cm?

          0 0
          • logoman  

            http://www.bike-forum.cz/…l-35967.html tady by mely byt vsechny informace.

            0 0
            • Smazaný účet  

              dobra vychytavka:)

              0 0
            • Jenda  

              jo to je fakt pekny, akorat k tvymu vykresu mam dva dotazy – jednak neni ten vnejsi prumer 11 malo? resp, prijde mi ze pak ta stena 0.5 je uz skoro moc tenka? A vejde se to tam kdyby to melo radsi 12? A ten kus co jde pak do spodnich nohou ma mit teda prumer taky 10 jestli to chapu dobre? Kazdopadne fakt supr vychytavka a asi do toho pujdu, stejne ted mam max zdvih mozna o par mm mensi nez 160 a pri zasroubovani U-Turnu jsem spis na 110 a i tech 120 bude jako snizeni stacit.

              0 0
              • Smazaný účet  

                On ten max. zdvoih zalezi stejne jenom na delce tycky co jde z tlumeni (musi mit nejakou rezevu kdyz by predni kolo po odkoku vidlici „natahlo“)…

                0 0
              • logoman  

                Ja ten nakres stahl z toho nemeckyho fora … Asi ti moc neporadim nezkoumal jsem to zda tam vleze 12mm valecek. Tu druhou otazku uplne nechapu co myslis. Vidle se da zatocit az po rysku 115mm. Na tom foru to ma docela dost lidi, takze je to nadimenzovany asi dostatecne. Mne taky nikde nic nevakla netece. Zatim to funguje tak jako by tak byla vidle primo vyrobena.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  rozsat uturnu je trochu vic, nez tech 45mm…o kolik ale nevim, musel bych to odmerit…

                  0 0
                • Jenda  

                  takze omereno z tohodle obrazku http://bikemarkt.mtb-news.de/…showfull.php?…

                  mi ten vnejsi prumer vychazi na 12 mm k cemuz mam tak nejak vetsi duveru. Nas mechanik bude mit praci :-)

                  Diky moc za radu uz se na to tesim az to upravim, akorat predpokladam ze nasazeni vnejsich nohou bude o neco slozitejsi, resp nesmi mi ten cudl pri tom spadnout :-)

                  0 0
                  • Jenda  

                    takze hotovo, vypada to epesne, ten 1 cm navic tomu slusi :-)

                    poznatky – navrzenej vnejsi prumer toho valecku 11 mm je aby to proslo pres doraz s negativkou, myslim ze i tech 12 mm projde nicmene jsem to nandaval tak ze jsem sundal spodni nohy a pruzinu nevyndaval a tedy problem pruchodu jsem neresil. Vnitrni prumer 10 mm znamena ze to nema na puvodnim trnu zadnou vuli, musel jsem to naklepnout kladivkem. Tim se zjednodusuje manipulace, nehrozi ze to nekde pri nasazovani vnejsich nohou spadne. Nicmene mozna udelat tam 0.1 vuli by nebylo od veci.

                    Bohuzel v terenu to vyzkousim buh vi kdy bo nam tu ted na kopcich nasnezilo a predpoved na nasledujicich 14 dni je dest a snezeni :-(

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.