• Kohout

    Mád dotaz na uživatele vidlí RS s U-TURNem. Lidi co to maj tvrdí, že při změně zdvihu vidle U-TURNem se chod (tuhost) vidle nenění. Že je furt stejná na max. i na min. zdvih. Ale v manuálech RS je tabulka, z které vyplývá, že při snižování vidle se tuhost pružiny zvyšuje. Při min, zdvihu je až o 25% vyšší než při max. zdvihu. Jak to je v praxi? Poznám těch 25%????

    0 0
    • vlk  

      Mám duka xc u-turn.Zajímavé.Bylo mi v serviseřečeno že tam jsou lineární pružiny, tedy by měla být tvrdost furt stejná.Obecně když snížíš tak se ti mění úhel vidle-ta je kolmější a těžiště kola se přenáší mírně dopředu, takže na vidli působíš jakoby větší vahou.Tedy těch 25 procent je tam možná pro to aby se to kompenzovalo.Obecně když snížím, Já těch 25 5 nepoznám v tvrdosti-asi je to právě tím těžištěm.Ale díky tomu, že se vlastně při snižování zvětšuje negativní zdvih, se mi zdá že je trochu více citlivá.Vžádném případě není při snižování tvrdčí pružení.-teda u mého duka xc u-turn

      0 0
    • kesu  

      mam dva roky psylo sl ,ta tabulka nekeca,kdyz ji mas na plnej zdvih tak ji klidne stlacis o 80mm,zatimco kdyz je nastavena na 80 tak ji o tech 80 ani nahodou nestlacis.pruziny trochu tvrdnou,ale dalo by se rict ze umerne zdvihu,tzn:kdyz ji mas na 125 a pri nasednuti na kolo si sedne o 25mm,tak pri 100mm si sedne o 20 a pri 80 o16mm.a duke u turn se chova stejne..

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Aniz bych do toho nejak videl, tak si predstavuju U-turn tak, ze pracuje vzdycky jen cast pruziny umerna nastavenemu zdvihu ⇒ presne to chovani co popisujes. Nejaky dobry obrazek rezu U-turnem nemate? Ty co sem nasel nestoji za nic:(

        0 0
        • Jenda  

          Zase mas pravdu:-) alespon u Judy s U turnem. Princip je ze ta pruzina se zasroubovava takze pri snizeni zdvihu je opravdu prace schopna cast pruziny umerne kratsi – vidle tedy nemeni linearni chrakteristiku pruzeni ale tuhost by se asi mela zvysit kdyz je ta pruzina kratsi? (ups ale ted si rikam jestli ten zaver neni totalni ptakovina?asi tuhost zustane stejna ale snizi se citlivost protoze se zmensi absolutni hodnota prodlouzeni – sem se do toho nejak zamotal:-) Dalsi vec je ze v Judy je v prave noze tlumic kde je i vzduch takze pokud tu horni zatku uzavru pri maximalnim zdvihu (a zatka tesni coz vypada ze jo:-) a pak zdvih snizim skutecne dostanu urcity predpeti.

          0 0
          • kovar  

            tuhost pružiny je dána jako síla na výchylku. Takže máš pravdu, kratší ,jinak ta samá pružina, (stejná závit i materiál) je tužší.

            0 0
            • tomPY  

              Ale tá pružina sa zašrobovaním U-turnu neskracuje!Takže jediná zmena charakteristiky je sposobená vzduchom.Viem o tom pomerne vela lebo na pravej nohe(vidlice) mám miesto tej plastovej zátky zátku z bomberky Z4 z autoventilom.Dá sa s tým všelijak špekulova?.Okrem pritvrdenia sa može spravi? aj podtlak a citlivos? je o dos? lepšia.

              0 0
              • Jenda  

                nevim jestli je vic U Turnu ale na Judy SL 2004 se rozhodne zkracuje!

                0 0
                • tomPY  

                  Ano skracuje,aj na Psylo.Práve som sa chcel opravi?.Predbehol si ma.Mal som na mysli,že sa nestláča.Bol som z toho"dajaký zmatený".Ale aj tak podstatnú úlohu hrá vzduch.

                  0 0
              • vlk  

                Kovář má pravdu. A pod pojmem zkracuje si představte že se používá jen část dané pružiny.U-turn.pružina není nad plunžrem-tedy se neopírá o konec plunžeru ale plunžer je v pružině a drží v ní zapomocí takového šneku.Který je zašroubován do závitu.Tedy podle toho jak se šnek-konec plunžeru zašroubuje do pružiny dostává se část pružiny pod konec plunžeru-tedy se část pružiny ,která je používaná k pružení vlastně zkracuje.

                Doufám, že to z toho pochopíš.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.