• Smazaný účet

    Přemýšlím o navigaci, ale spíš o něčem levnějším, bez hromady extra funkcí (byť upřímně řečeno netuším, co všechno tyhle věci můžou umět, co by se nakonec mohlo hodit). Stejně tak nepotřebuju snímače tepu, kadence apod.

    Garmin 530 vypadá v základní verzi docela ok, a cca šest tisíc bych taky přežil.

    Jsou nějaký srovnatelně drahý alternativy, který toho třeba umí víc, něco umí líp nebo tak něco?

    Prý tyhle zařízení umí dokonce i nahrávat do Stravy, což je docela fajn z hlediska šetření baterie telefonu, ale jak jsou na tom s přesností GPS? Tuhle jsem byl někde jezdit, chtěl si udělat segment, a zjistil, že telefon mi zaznamenal trasu úplně kostrbatě mimo cestu.

    0 0
    • milan.v  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      5 0
    • ScottAspect  

      Mobil, klidně nějaký starý menší + dobrá apka a držák na rodla. Levné, efektivní, funkční. A v případě nouze i bez simky vytočí 112 ;-)

      0 0
      • ScottAspect  

        Jinak aplikaci, kterou používám se jmenuje BikeComputer. Funguje offline.

        Je třeba ji dobře nastavit a pak funguje perfektně. S nastavením kdyžtak mohu být nápomocen. Ze začátku je to zoufalství a zbytečně to té aplikaci shazuje kredit…

        0 0
    • JachymP  

      Ne

      0 0
    • Krutas  

      Mobil s GPS (Glonass atd, co uz mi snad skoro kazdy novejsi mediatek), drzak na riditka, mobil aspon 3k mA baterka. Vyreseno. Datova SIM od T-Mobile 130kc mesice za 2GB. Resim to stejne.

      0 0
    • mr.antik  

      Garmin Edge Explore… ale nevim jak to umí Stravu.

      0 0
      • MichalOld  

        Tak tohohle Garmina jsem měl, a spokojenej jsem vůbec nebyl. 12 hodin výdrže, jak slibuje Garmin, ani náhodou nevydrží. A to ani s nastavením nízkého podsvícení, a otesání funkcí pro úsporu odběru. Navíc to má pomalý procesor. Hodněkrát se mi to seklo. Šel z domu, a pořídil jsem 1030. To je jiná písnička, ale taky za jiný peníze… Doporučuju rozhodně vzhledem k záměru nízké investice variantu telefonu s navigací.

        0 0
        • milan.v  

          A i tak je 1030ka oproti novějším Edgům s lepším procesorem a displejem jiná písnička…

          1 0
        • mr.antik  

          Určitě, já tyhhle krámy moc nemusim, ale zadání to splňuje. Osobně bych si radši těch 5tis přihodil při nákupu telefonu.

          0 0
    • Sinpa  

      Jako navigaci používám Bryton 450 trasu můžeš vytvořit buď skrz jejich stránky, nebo v app na mobilu, ale mapové podklady jsou dost jalové. Takže si ji dělám na mapy.cz, export do gpx a ten následně skrz mobil pošlu do Brytonu.

      Dřív jsem jezdil podle navigace v Lezyne Super GPS, ale to jen ukazovalo čáru trasy a šipku. Dnešní generace Lezyne Mega už má mapové podklady.

      Nebo zkusit novou Sigmu ROX 11.1 Evo ta má mít buď jednoduchou navigaci podle gpx čáry, nebo skrz komoot pokročilou navigaci (ale komoot je tuším placená služba).

      Zaklaní řady Garminu (520, 130) jsem měl půjčené na zkoušku, ale ničím si neobhájili svou vyšší cenu oproti těmto “druholigovým značkám“ – abych nekřivdil, Garmin měl většinou lepší displej a jednoduší ovládání. Přesnost GPS měl stejnou, někdy dokonce horší, výdrž na baterku horší.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Chceš poradit a hned první komentář blokuješ? Takové tady máme nejradši …

      3 0
    • plysovykozisek  

      Garmin 530 podle mě nemá za tu cenu konkurenci.

      0 0
      • milan.v  

        Je to tak…

        0 0
      • Smazaný účet  

        Včera jsem asi dvě hodiny projížděl ohlasy na Wahoo Bolt 2, ale naštěstí na redditu narazil na spoustu diskuzí, kde lidi nadávali na hromady bugů a absolutní nepřesnost senzorů. Docelal mizérie.

        Garmin má prý úplně na hlavu kostrbatý ovládání, ale jinak je to asi fakt jistota..

        0 0
        • plysovykozisek  

          A v čem je to Lezyne lepší než Garmin?

          0 0
          • Sinpa  

            Neříkám že je lepší, jen bych byl opatrný v tvrzení že Garmin 530 nemá konkurenci. Lezyne má rozhodně lepší výdrž (v mém případě jeden ze stěžejní požadavků), cenu, v přímém srovnání s Garminem 130 byl přesnější v lese a ovládání mi také sedlo víc.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Se 130 bych srovnání pochopil, ale srovnávat tyhle krámy s 530?

              Garmin má sílu i v SW a můj názor – kdo to myslí s cyklistikou aspoň trochu vážně, vezme jakýkoliv Garmin.

              1 2
              • Sinpa  

                Hele krámy, Garmin si za to může sám.

                Všechno jsou to GPS kolem 5000,– to že za krám 130 chce Garmin tyhle prachy je jeho problém, některé GPS jsou skoro za polovic a přesto jsou lepší (byť nemají tak líbivé UI).

                “kdo to myslí s cyklistikou aspoň trochu vážně, vezme jakýkoliv Garmin“ – co se Garminu týče, tak mi připadá, že už je to skoro stejné jak s Apple, velká část uživatelů jsou ovce co jdou jen za značkou/vymakaným PR. To že jsou v případě obou firem ta zařízené dobře udělaná rozhodně nepopírám, ale taky silně předražená a lidé je slepě kupují jen pro sílu značky. Ale to je tím, že cyklistiku zas tak vážně neberu :-P

                3 0
                • Smazaný účet  

                  Já po několika hodinách googlení a čtení a prolézání fór asi u Garminu skončím, protože je to zdá se jistota, která prostě funguje. Bohužel.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Nevím, jestli jsem ovce, ale Garmin mi nabídne za tu cenu dlouhou SW podporu, propojení a synchronizaci jejich zařízení mezi sebou, plnohodnotný webový tréninkový deník. Mají zařízení, mají příslušenství … Nabídnou mi vše, co k danému sportu potřebuju. Na trhu mají nejsilnější pozici, mají nejvíc peněz a za sebou spoustu licencí, které si mohou dovolit platit. Tohle ti nikdo jiný nedá. Proto si připlácím za Garmin a ty tvoje Lezyne za 5000,– … Právě tohle si kupují ovce. Za své prachy nedostanou oproti jiným modelům nic navic.

                  Nebo mi tady snad dokážeš napsat, v čem Lezyne vyniká? Do čeho investovali? Jaké mají inovace? Kam Letyne ty tvoje peníze dává …?

                  0 1
                  • Sinpa  

                    Dyť píšu jak Apple – za příplatek dostaneš jednoduše ovladatelný přístroj co bez většího snažení může používat i opice rovnou z krabice :-) to těm značkám neberu a rozhodně to spousta lidí bere jako velký benefit.

                    To že mají obě značky u většiny produktů špatnou výdrž na baterii mají také společné.

                    • Na Lezyne mi updaty chodily několik let, takže se nestěžuju. Bryton jich poslal jen pár, ale jelikož vše funguje, tak mi nevadí že už rok nic nepřišlo – tolik k SW podpoře.
                    • Propojení bezdrátově na telefon mají, kabelem s PC také.
                    • Nějaké deníky a podobné věci mají také, graficky ty Garmiňácké stránky vypadají líp, ale nevyužívám to, tak detaily nemohu posoudit, ale věřím že Garmin bude propracovanější.
                    • Jako příslušností potřebuji pouze držák, ten v nabídce je v několika provedení

                    Mé požadavky jsou co nejdelší výdrž, přesný záznam se současnou navigací, jednoduchost a export gpx na pc/stravu. Ostatní fičury (senzory kadence/W… radar) nepotřebuju = nejsem cílová skupina Garminu.

                    https://www.outdoorgearlab.com/…ike-computer

                    1 0
                • Jano86  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  1 2
    • jIrI___  

      Outdoorový telefon s velkou baterií a mapy.cz. Za mě na navigování top řešení v poměru cena/kvalita map. Bohužel mapové podklady pro „specializované“ navigace jsou oproti těm mapy.cz tragické. Osobně vozím Ulefone Armor X6, se stále rozsvícený displejem dá 7–9 h neořetržitého navigování. Telefon stál 1900 Kč, nemám v něm ani SIM, pouze jednu aplikaci, takže i výkon telefonu může být v podstatě nulový :). Trasu vytvořím na počítači na mapy.cz, uložím a v telefonu jen zapnu aplikaci mapy.cz a trasa tam je, žádné složité synchronizování. Jak to vypadá na řiditkách jde vidět třeba tady .

      3 0
      • Smazaný účet  

        Nad tím jsem chvíli uvažoval, ale pak ten nápad opustil kvůli řekněme stabilitě. Ty „externí“ navigace jsou myslím dělaný tak, aby se jim nic nestalo, když upadnou/odletí, nebo se prostě někde vyklopím, což se o telefonu vždycky říct nedá. Plus jsou významně lehčí než telefonm takže nepotřebují kdoví jak obří držák.

        0 0
      • Sinpa  

        Telefon jsem zkoušel taky, ale: na slunci je tam většinou prd vidět, ovládání za jízdy taky špatný, výdrž “až“ 9 hodin mi nestačí. Bryton mi dá 30hodin nepřetržitého záznamu s navigací – ráno v 8:00 zapnu, večer dojedu a vypnu, příští den může bez nabíjení udělat to samé (používám to na víkendové puťáky).

        1 0
        • jIrI___  

          Jo, to dává rozum, dal jsem do placu jako low cost variantu. Já málokdy jezdím na 3 h a viditelnost na slunci asi bude záležet model od modelu, protože jindy než za pěkného počasí nejezdím a takového problému jsem si nevšiml. Takže v mém případě výhody telefonu jasně převážily ty nevýhody, neříkám že to tak bude mít každý.

          0 0
        • michomin  

          S tou viditelností a výdrží bych to nedramatizoval. Moderní telefony jsou v pohodě, navíc není problém s sebou mít powerbanku. Já to tak dělám a žádný problém. Pro gramhoniče to ovšem není.

          0 0
          • Sinpa  

            Záleží na preferencích každého soudruha.

            Když jedu na několik dní se stanem, tak nehodlám řešit k nabíjení primárního telefonu a světla ještě nabíjení dalšího navigačního telefonu, když to samé zvládne GPS tacháč o který se nemusím minimálně dva dny starat.

            Čitelnost na slunci zde navrhovaného levného telefonu vs monochromatický displej tachometru je nesrovnatelná.

            A o obří placku telefonu přidělanou na řídítkách také nestojím, ale každý má holt požadavky jiné :-)

            0 0
          • Smazaný účet  

            Já gramy moc nehoním, ale ta základní powerbanka co jsem koupil má snad půl kila, takže pokud se jí můžu vyhnout, rád ji nechám na základně :)

            A telefony na tom s čitelností na slunci úplně skvělě nejsou. Mám Google Pixel 3, a na slunci vidím i na maximální jas velký kulový.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Telefon na řídítkach je totální nesmysl. V létě, kdy na to pere slunko se bude telefon přehřívat jako prase a paradoxně si jas telefon sníží, aby se úplně neodvařil. A to si neumím ani představit, že bych ho chtěl ještě dobíjet z powerbanky …

              Jednoznačně se sluší a patří koupit GPS navigaci na kolo určenou. Takový přístroj je na tohle konstruovaný.

              Pokud je pro tebe cena OK, tak doporučuju tu 530. Na Garminu jezdím roky a nikdy mě navigace nijak nezklamala.

              0 1
              • James.Sniper  

                A na GPS navigaci sluníčko nesvítí, protože má zabudované vysouvací paraplíčko, co? :D Telefon ani navigace se na řídítkách nepřehřejí, protože oboje je chlazené proudem vzduchu. Největší problém s přehříváním má akumulátor a ten je ‚překvapivě‘ pro obě zařízení stejný.

                Osobně používám starý telefon a to hlavně kvůli mapy.cz, na které už jsem si hodně zvykl. Nevýhodou je horší čitelnost na slunci, to ale záleží na telefonu. Taky nižší výdrž, s tím problém nemám pro vyjížďky <8h.

                1 3
                • Smazaný účet  

                  Mobil se ti bude vždycky zahřívat víc, protože na navigování potřebuje více výkonu. Garmin na přímém slunku jas 0, mobil maximum. Už jen ten jas dá akumulátoru pěkný záhul …

                  A tu tvoji infantilní první větu jsem teda vůbec nepobral. Nebo jsem dostatečně nejmenoval mobil?

                  0 2
                • Jezevec70  

                  Jak je na tom telefon při silném dešti a jak se dá ovládat dotykový displej s vrstvou vody?

                  1 0
                  • Alojs01  

                    špatně, stačí kapka, třeba potu a dělá si to, co chce.

                    1 0
                  • Smazaný účet  

                    To tady některým nevysvětlíš. Oni vidí jen cenu. Přece nebudou kupovat další věc k tomu určenou, když má GPS i mobil. Což o to, že to má značný diskomfort …

                    2 0
                    • ScottAspect  

                      Já s tím mám dobrou zkušenost. Záleží na mobilu i držáku – mám voděodolný a mobil se do něj strčí jako do pouzdra. Co se týče výdrže mobilu, tak jsem to vyřešil tak, že jsem si upravil romku androidu a ořezal ho o všechno. V podstatě umí jen tu aplikaci na kolo a baterka najednou vydrží podstatně déle :-) Pak vozím na delší trasy powerbanku, která se schová pod mobil.

                      0 0
                    • RomanH  

                      To je otazka. Hledam neco rozumneho na moto (jak silnice , tak i offroad).

                      Z biku mam vyzkouseno, ze na Off mi nejvice vyhovuji mapy.cz, na silnici Waze nebo navigace od Applu. Ideal by teda byla krabka s odolnosti a citelnosti samostatneho navigacniho zarizeni, ale s operacnim systemem (Android / iOS), a s moznosti vlozeni SIM kvuli radarum, kolonam. No a jsme zpet u toho telefonu.

                      0 0
                      • tsunami  

                        Na moto zkus Carpe Iter s dálkovým ovládáním. Zatím většina lidí co to má si to chválí. Tvůrce je z Prahy, dá se s ním řešit případně i podpora napřímo :-)

                        0 0
                      • Alojs01  

                        Tak na motorce vozim telefon v obalu, do ktereho se mi vejde i jedna stejne velka powerbanka, coz mi zajisti navigaci od brzkeho rana do noci. Ale nejezdim off, tam by se ten drzak asi dost klepal :-).

                        0 0
                        • RomanH  

                          Jj, taky, mam spesl nepromok a vypodlozenej kryt primo na danej typ telefonu, nabijim z autozasuvky, do ktere mam vlozenou autonabijecku s pruzinkama – ani v terenu neni problem. Jen ta citelnost na slunci, clovek musi laborovat se sklonem (k handsfree / interphone jsem se zatim nedopracoval – chci mit klid). Ale tak drive se jezdivalo jen podle papirovych map a taky to slo – nemuze byt vsechno nalajnovane.

                          0 0
                  • jIrI___  

                    Opět záleží kus od kusu. Ty outdoorové s deštěm a následným ovládáním mnohdy nemají problém.

                    0 0
      • radek.n1  

        Používám to úplně stejně a koupil jsem k tomuto účelu levný, odolný a miniaturní Cubot King Kong Mini 2.

        Má pouze 4" palcový displej a skutečně na dnešní poměry nevídaně malý telefon :-). A váží pouze 123 gramů.

        Jasně jet na víc dní někam do hor a spoléhat na navigaci, tak vezmu garmina, ale na jednodenní cyklovýlety je to úplně v poho a je paráda mít mapy.cz trvale na řidítkách :).

        1 0
    • Jano86  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      1 0
    • kamator  

      S dovolením se přidám. Nemáte prosím někdo reálnou zkušenost s navigací iGet cyclo C250?

      Děkuji

      0 0
    • jirkous3  

      Záleží i na tom, co hodláš jezdit. Taky jsem dlouhou dobu dával přednost telefonům. Zkoušel jsem několik typů telefonů i navigací. Telefon v „letadlo“ vydrží docela dlouho a kontrast se dá řešit mapovým tématem a kontrastním režimem v Locusu. Pak jsem si koupil radar a k němu bylo třeba mít nějaká Garmin. Tak jsem si koupil nejlevnější Edge 130 a zjistil jsem, že je to pravdu něco jiného.

      Rozdíly u cykloturistiky:

      • další zařízení na řídítkách, pokud tedy nenahradí tacháč
      • u mobilu jsem si mohl zapnout „upozornění na POI“, takže jsem neminul zajímavosti na trase
      • oproti mobilu malá obrazovka
      • na složitých křižovatkách se stejně musím podívat do mobilu
      • + 130ka nemá mapy, navigační linka je ale velmi kontrastní a v 95 % případů se podle ní nedá zabloudit. Na zbytek je třeba zapnout mobil
      • oproti mobilu mi nikdy nevypadl signál GPS, což je u mobilu někdy dost nepříjemné
      • u mobilu máš stále tendenci vypínat obrazovku kvůli úspoře energie, u Edge jen mrkneš a vidíš, že jedeš správně
      • Edge nedělá problém celodenní jízda v dešti. Mobil jsem sice měl vodotěsný, ale s mokrou obrazovkou stejně nešel ovládat.
      • Mobil se stává zálohou se stále nabitou baterií pro případ nouze. Edge sice vydrží jen okolo 10 hodin jízdy, ale víc stejně za den nejedu.
      • v případě pádu Edge mnohem lépe drží, mobil je žel mnohem křehčí
      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.