Lehké krosové kolo co pojede, do 20tis

36 nepřečtených
  • Lucky-x

    Ahojte vybírám kolo pro manželku (29let) dosud jezdí LeaderFox Paradox. Najezdí pár tisíc km za rok. Ve své podstatě jezdí hodně po silnicích nižších tříd + polní cesty a minimum terénu. Proto bychom rádi zůstali opět u treku.

    Požadavek je trekové kolo s co nejnižší možnou hmotností. To ostatní není až tolik podstatné. Ale je zvyklá na kotoučové brzdy a u těch bych asi i zůstal, ale necháme si rádi poradit. Pokud by kolo mělo mít vidlici tak klidně pevnou, ale s tím nemáme moc zkušeností. Pokud je lepší dát odpruženou tak ano, ideálně asi vzduchovou? Osazení je celkem jedno, ale tak nějak preferuji Shimanno. Neřešíme počty převodů ani nějakou značkovost. Cenově se chceme vejít do 20tis, ale pokud to bude dávat smysl dáme víc. Předem díky za tipy :-)

    Nemám problém si u někoho kolo nechat postavit, ale stejně tak si klidně vezmeme nějaké konfekční.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jednoznačně oslovit stavitele. U hotovek bych případně jediné plus viděl v pořízení karbonového rámu, ale to možná stavitelé už umí také. Hotovky jsou ve vyšší cenové hladině podle mého oproti stavbám všechny předražené. Na stavitele si zase počkáte, ale v důsledku se to vyplatí.

      Pokud by kolo mělo mít vidlici tak klidně pevnou, ale s tím nemáme moc zkušeností.

      Kolo by každopádně vidlici v této ceně mít mělo. Manželka má na trekovém kole také pevnou, ničemu to zásadně nevadí, na silnici jede kolo subjektivně o něco lépe, lépe i vypadá.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Aby mohly být rady adresné, je záhodno, abys uvedl tělesnou výšku a hmotnost choti. Pomohl by i odkaz na současně jezděný Paradox s komentem, co je na něm nevhodné a jak to má mít budoucí kolo.

      0 0
    • Jakobo  

      Mam 3 roky krosove kolo na ramu MRX. Na tomto kole najezdim nejvic km, celorocne do prace, po sotoline v horach i v terenu po kamenech. Jezdim na nem i zavody.

      Puvodne jsem mel odpruzenou vidlici NRX jeste s Alu sloupkem, ale vidle sla po roce dolu, po zime byla na odpis, cela se drolila a kolem cepu mela praskliny. Dal jsem misto ni Alu Force, to je dobra zbijecka, ale tim jak vidle netlumi a je tuha, o kilo lehci tim lepsi je kontrola pres nerovnosti, snadneji se nadhodi kolo pres kamen nebo jamu. Jeste jedna vyhoda pevne proti odpruzene je, ze se snizilo teziste. I tak je u toho MRX pomerne vysoko, s tou odpruzenou bylo uz vylozene nad hranou.

      Toto kolo doporucuju. Ja to mam na XT a X0 s Vckama, ve 23" ma asi 11 kilo vc. celoobvodovych blatniku. Jedine co me ted mrzi je, ze jsem nekoupil nahradni ram. V te velikosti se uz neprodava a geometrie mi perfektne sedi. Ty MRX jsou oproti vsem komercnim krosum (Trek, Spesl, Merida…) dlouhe.

      Takze pokud nejde az tak o pohodli, celkem bych doporucil pevnou, kolo pak leti jak raketa. Mozna problem bude s kotoucema, ty hlinikove se mohou kroutit.

      0 0
      • TeryPV  

        Ano ano, je to tak, nejlepší je ocelový rám, alu vidlice, V brzdy a 3×6 převodů. Tato kombinace nikdy nebyla a nebude překonána :)

        0 0
    • Lucky-x  

      Výška je cca 172cm, hmotnost cca 55–60kg spíš méně. Fotku kola přikládám, problém bude tak nějak celkově. Já si myslím že ani posed nemá nejlepší. Nevhodné sedlo, zkoušeli jsme měnit… bez výsledku :-) Samozřejmě nesmí chybět obrovská kapsa kam se vejde hromada bordelu apod. Zámek, stojánek… Z nového kola ji to vyházím.

      Díky za reakce!

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        :-) a to tam ještě nutně nemusí mít trvale nosič a blatníky. Nad nějakou formou gravel bike / CX jste neuvažovali?

        0 0
      • Jakobo  

        No pokud ji velikostne vyhovuje, spis bych se zamyslel jen nad vymenou te odpruzene za pevnou. Nevim jak to nakopne geometrii, aby se neodrazena pedalama od zeme, chce to zmerit delku te odpruzene a porovnat s pevnou Force, vetsinou je to OK. Tu koupis do 1000 Kc a ten pocit lehkosti bude tak vyrazny, ze bude mit pocit noveho kola. Kolo jinak vypada osazene celkem slusne, neni to hrozne, naby podle RU nejake Deore, kliky Alivio? Trochu namazat, seridit pripadne novou kazetu je-li vytahany retez, celkem investice do 2000 Kc, coz te po case nemine ani u lepsiho kola. Sedlo je problem sam o sobe a opet nove kolo nic nevyresi. Takze pevna vidlice, vhodne sedlo a v podstate ma nove kolo.

        0 0
        • Lucky-x  

          Taky o tom takhle uvazuju. Ale to kolo ma neco za sebou(min. 8let) a nevim jestli bych to za rok neresil znovu.

          0 0
        • Erknold  

          Tak Paradox býval asi nejlepší kros od LF, který ani nebyl tak hrozně osazen. Pevnou si může vyzkoušet. Já jsem s ní jeden čas koketoval, pak jsem jí zkusil a jsem rád za odpruženou :)

          Je otázka co jí nesedí na geometrii. Obecně mají holky delší nohy a kratší trup. Tak jestli je to pánská geometrie plus ten dlouhý představec, možná to fakt není ono. Podle velikosti brašny to i vypadá možná na 19 rám. Což by na 172 cm mohlo být hodně.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Zase do menšího (a slopingovějšího) rámu jí už nevejde dost velká brašna.

            0 0
            • Lucky-x  

              To určitě vadit nebude, naučím ji používat kapsy u dresu.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Nenaučíš, navíc na dámských dresech nebývají kapsy (z estetických důvodů) dost velké :-)

                0 0
          • Lucky-x  

            Osazené je to slušně, ale je ta hmotnost je hrozná. Nevím co to dělá, ale můžu zkusit sundat blbosti a uvidíme o kolik do dokážu shodit.

            Já když na to sednu tak mi přijde že to je dlouhé i na mne a to jsem +/- stejně vysoký jako ona. 19" to myslím skutečně je.

            0 0
            • Erknold  

              LF bývaly těžší rámy. Kola budou asi také základ, jak tu již bylo psáno, asi určitě přes dvě kila. Je otázka, čím je to obuté. Pokud mají pláště 600 g s klasickou duší, tak to je také znát v porovnání třeba s Wormdrive které mají 460 g a lehkou duší. Kliky jsou těžké, tam je také možná 300 g zbytečně. Vidlice jestli je to Vogue, ta bývala lehká, jak funguje nevím. Hledej, ale nejdřív zkus kalkulovat ten posed, abys neztratil moc času a peněz nad špatným základem.

              0 0
            • Jakobo  

              …hmotnost je hrozná – odecti si od skutecne hmotnosti tak 3.5 kila za tu odpruzenou, stojan na kolo, plnou lahev, brasnu a ten zamek kolem sedlovky a pokud jsi na 12 kilech, tak je to v cajku. Navic dost tezke bude i sedlo (odhadem pul kila, vetsina zavodnich sedel ma ani ne polovinu), brzdy a jak tu padlo mozna kola. Takze realne na vidlici a plastich s lehkyma dusema useris 2 kila.

              Na druhou stranu jestli je uz vsechno ohrkane, tak nove kolo treba od stavitele site na miru muze byt vyhodnejsi a zvlast pokud nesedi geometrie.

              0 0
      • Pán z Dubu  

        Za špatný posed kolo nemůže – ten si vychytejte na tomhle, ať víte, co kupovat a netápete stejně, jen nad jiným materiálem. To kolo nebylo úplně levné, obávám se, že v obdobné cenové relaci pořídíte obdobný materiál v modernější barvě.

        Dohledej si, kolik u Paradoxu váží rám a komponenty. Na čem lze ubrat.

        Možná by stačilo upgradeovat toto kolo. Na 60 kg určitě nejsou potřeba MasterDiscy na 32 ks 2 mm drátech. Co pořídit fofr záplety na bezduše: např. ráfek https://www.dtswiss.com/…oad/R-460-db

        Dráty zeslabované 24 dopředu , 28 dozadu.

        Nebo s Wtb KOM i21 http://bikezone.cz/…m-dt350.html

        A např. toto obutí: http://www.schwalbe.com/…e-g-one.html

        Také by jí mohly vyhovovat nějaké lehké HT2 MTB kliky tak 40–28 zubů.

        0 0
      • TeryPV  

        Myslím, že zde je asi zbytečné kupovat nové kolo. Dle mě by stačilo pořídit nějakou lepší karbonovou vidlici, klidně na 29er, která tudíž moc nezmění geo kola. Potom bych zainvestoval do nových klik, klidně deore s dutou osou, to je taky skoro půl kila dolů. Tím bych začal, případně bych pak ještě vrazil peníze do nových zapletených kol, ale nemyslím si, že by to byla nutnost. Jinak co se pevné karbonky týče, sám ji mám na treku, který je primárně na silnici, ale jezdím s kolem i lehčí terén, po keškách a tak, a bez problémů zvládá i mojich 100+ kilo :) Takže za mě tak. Protože asi ej zbytečnost zbavovat se takhle zachovalého kola, když zde je možnost upgradu.

        0 0
        • Lucky-x  

          Tak ono peníze vyloženě neřešíme a v podstatě jedinej problém je ta váha. Byl bych ochotný tam vyměnit vidlici + pláště, ale víc do toho dávat nebudu.

          Další věc je ta, že by si novým kolem udělala radost. Tohle by se dalo si myslím ještě za slušnou kačku prodat, jak říkáte tak tenkrát nebylo z nejlevnějších.

          Zkuste mi prosím nahodit jakou tam dát karbonovou vidli?

          http://www.kupkolo.cz/…disc_z94305/

          Tuhle?

          0 0
          • Marskatin  

            Tahle není karbonová.

            0 0
          • Jakobo  

            Tato je hlinik. Psal tu tusim Singlespeed, ze rozdil mezi hlinou a karbonkou je 100 g a 2000 Kc ve prospech hliny, co do pohodli jsou na tom stejne. Vic mozna udelaji ty Wormdrive, na tech 42 mm jsou uz pomerne siroke (treba v porovnani s Ritchey speedmax 40 mm). U tezsich jezdcu a kotoucovek muze nastavat krouceni leve nohy, u ni bych asi strach nemel. Mam tutez, ale na Vcka, tam je to jedno, vidle se nekrouti.

            A jinak souhlas. Ve chvili, kdy vymenim polovinu osazeni ta renovace postrada na vyznamu. Vymenit vidlici, plaste, sedlo, coz jsou bezne investice a snad delsi nebo kratsi predstavec, sedlovku s rovnym zamkem, aby se nasel spravny posed. Vic bych neinvestoval.

            0 0
            • TeryPV  

              Rozdíl v pohodlí poznat je, ale zase je pravda, že když nahodím 47 SS tak to stejně pobere plášť a je to v cajku.

              Tak ono záleží, pokud by se měla měnit vidle, kliky, pláště, tak to není taková investice a rám bych měnil jen pokud by neseděla geo, ale zase je fakt, že přece jen je hezké si udělat radost kolem novým :)

              0 0
            • oddie  

              Maxxis Wormdrive 42–622 jsem obul jednou, a dost se mi nelíbily, už bych si je nikdy nedal. To je tak na okraj… A že by něco udělaly s pohodlím, to taky nemám pocit.

              0 0
              • Jakobo  

                Za tu cenu (vzdycky koupim nekde v akci za 280 Kc) parada, hmotnost je taky fajn. Vydrz super (5000 km, pak prohodim a jedu dal). Musi se spravne nafoukat, jinak tam je citit vetsi odpor, to je mozna ten problem. V podobne cene Ritchey Speedmax jsou rychlejsi, ale zase min pohodlne a jsou hranate, v ostre zatacce je to divny pocit, pak Schwalbe CX, podobne jak ty Ritchey, dale jsem mel nejake CST, Rubena Hook? (sjete po 800 km), nejake Bontrager (celkem vydrz, ale uzke a jen na silnici). Na letos jsem mel koupene Smart Sam kevlar, ale loni jsem nestihl sjet ty Schwalbe CX a z predlonska mam jeste ty Wormdrive, ted prohozene predni/zadni. Prez zimu davam Nokian w106 na obe kola, osvedcily se mi nejvic, nejmin se ztraci hrebiky na rozdil od W240. Kdyztak porad, na krose toho az tak moc neni v te sirce 35–50 mm a nechci tezke big apple a marathony.

                0 0
                • oddie  

                  Nevím, já zatím dojíždím zásobu WTB Mutanoraptor, které už se nedělají. Měly by mi vydržet možná ještě i příští sezónu, pak to budu řešit. Chtěl bych něco jim podobného, možná Conti Cross Ride? Nebo ten Smart Sam, uvidíme.

                  0 0
                  • Erknold  

                    WTB nano vypadá jako nástupce. A zatím jsem s ním spokojenější než se smartsamem.

                    0 0
                    • oddie  

                      Ten toho vzorku na obrázku teda moc nemá…

                      0 0
                      • Lucky-x  

                        To se vám možná jenom zdá, ten plášť měl najeto jen pár tisíc :D

                        0 0
    • Lucky-x  

      No jasně že tam musí mít všechno :D A pak se diví proč je tak těžké… Kde vidíš blatníky? S těma blázincema na novém kole nepočítám a doufám že ona si na to nevzpomene.

      Já bych ji nejradši viděl na něčem takovém nebo na nějakém fit, ale když ona chce zajet občas na kamenitou cestu a tam by se trápila.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Blatníky a nosič na velkou brašnu tam nutně má moje polovička, ale ta střídá trekové kolo se silničkou. Neboj, vzpomene si. Viděl jsi někdy kompletní obsah středně velké dámské kabelky?

        Na CX vejdou v podstatě tytéž pláště, které má na kole teď (cca šířka 38 mm), což je pro terénní prostupnost rozhodující.

        0 0
        • tromboonen  

          Akorát by asi zpočátku měla odpor k beranům (po zvyknutí určitě ne)..

          Za mě co nejlehčí cross s pevnou (ale spíš karbonovou) a kvalitními plášti (minimální vzorek, vysoké TPI, 35–38mm), soustředit se na posed, ten vypočítat na bike fit calc..

          0 0
    • Smazaný účet  

      Hledal jsem také co nejlehčí trekové kolo do 20tis.jako náhradu za 20let starý Schauff Bolero s váhou 16kg s blatníky a stojanem. Vybral jsem Pells Demon Elite : http://jizdni-kola.heureka.cz/…-elite-2014/

      nebo Pells Demon Elite Carbon s karbon. vidlicí : http://www.jizdni-kola.eu/…-2014-110885

      váha okolo 10.5kg. Rozhodl jsem se pro Elite Carbon s pevnou vidlicí. Vybavení je vyhovující. Nový model 2016 je podle mne zbytečně drahý. Modely Crono pak mají odpruženou vidli a tím jsou i těžší. Jezdím převážně po silnici nebo lesních cestách a pláště větší než 32×622 nechci.

      http://cykl.cz/…on-test-kola

      0 0
      • Lucky-x  

        díky, zkusím se na ně podívat!

        0 0
      • TeryPV  

        uf, za Ty peníze je to teda pěkná potvora… stavitel postaví mnohem lepší za ty peníze

        0 0
    • Smazaný účet  

      ještě různé typy pro Lady s odpruž.vidlicí, ale o 2kg těžší : http://www.cyklonemcik.cz/…ss-lady-2016

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Podívejte se i na fitness kola.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.