• terina8

    Ahoj,

    chtěla bych vás poprosit o radu na koupi trekového/krosového kola pro rekreační jízdu, ponejvíce cyklostezka, asfaltka, sem tam polní cesta. Rozhoduju se mezi značkami Apache, Stevens a 4E. Chtěla bych pánské kolo, mám 168 cm a cenově představa okolo 15 tisíc.

    Vy v kolech zkušenější, můžete mi poradit jaké přednosti mají tyhle značky, případně jaké kolo volit??

    Díky moc!

    0 0
    • Bubaaak  

      Moc obecný,

      Prvně, proč pánský rám?

      jinak u kol v hodnotě 15k kč, bych se nezaměřoval na značku, ale na konkrétní kolo.. kola budou plus mínus stejně kvalitní, co se rámu týče, ale rozdíly budou v osazení a to se model od modelu liší…

      A možná ještě klasická, nepřemýšlela si nad tím, nechat si kolo postavit na míru? Za stejný peníze dostaneš povětšinou lepší kolo a následně nemusíš řešit různé uprávy a výměny komponent, pro větší pohodlí (Představec, řídítka, sedlo, pedály, pláště.......)

      0 0
    • DonE  

      Řešit značku nemá smysl. Spíše se zaměř na celkovou váhu kola. Což v téhle cenovce je většinou tragédie :(. A při tom, co chceš jezdit bych klidně uvažoval o pevné vidlici a v-brake … ušetříš peníze i váhu. Peníze můžeš investovat třeba do zapletených kol na zakázku. Každopádně nech si to postavit.

      0 0
    • plzakj  

      Postavit na miru od Scalara.

      0 0
    • JFtryall  

      Zkusil byh jeste 5 tisic nasetrit a nechal si postavit 29er na vzduchove vidli a dobrych kolech. Bude to kvalitativni skok.

      0 0
      • Singlespeed  

        Tlusté gumy a odpružená vidlice jsou pro jízdu po asfaltové cyklostezce nejlepší, to je jasné. Na šotolinku už bych raději bral celoodpružené kolo ;-).

        0 0
        • JFtryall  

          To je furt dokola. Kdyz uz mas vic penez na kolo, tak je jasna volba mit kvalitnejsi veci a mit i vic moznosti pro jizdu. Ja taky jezdim na mtb po cyklostezce a predjizdim lidi na silnickach. Hmm zahada. :-)

          0 0
          • Singlespeed  

            Jsi nabušený borec na rozdíl od zakladatelky vlákna. Pro běžného cyklistu jako jsem třeba já je jízda na 29-er za 20 litrů po asfaltové cyklostezce neskutečný opruz.

            0 0
            • James.Sniper  

              Už tu bylo mnohokrát řečeno, že úzké pláště při nižších rychlostech (<25kmh) mají oproti tlustým plášťům vyšší valivý odpor a jsou méně pohodlné. Proto bych tě opravil: „pro běžného cyklistu je jízda na krosu po asfaltové cyklostezce neskutečný opruz“. :) Osobně bych šel do 29er s pevnou vidlí nebo kros s 29" plášti a pevnou vidlí.

              0 0
              • Martin  

                akorát že do většiny krosů nedáš kloudné 29" pláště

                0 0
                • MlokCZ  

                  To je právě důvod, proč brát bike.

                  Trek a bike za stejné prachy vyjdou osazením ± nastejno. A výsledek se bude lišit pouze možností objemných plášťů na biku a větším výběrem fungujících vidlic u biku.

                  Do 15k se ale s odpruženou rozumně nevleze, tam bych volil určitě stavbu s pevnou vidlicí. A tím spíš stavět bike, aby se absence odpružené aspoň trošku vykompenzovala objemnými plášti.

                  Kdyby přidala na 20k, tak tam už je to otázka. Tam by se to už nějak s odpruženou dalo.

                  0 0
                  • Martin  

                    pevná je na pohodu, hladké balóny taky – plánovaný akční rádius by mohlo zvládnout něco jako je moje zimní nádhera

                    0 0
              • Yura  

                Na co potrebuje zenska pod 170cm na jizdu mimo korecny, sutry a velke diry 29 kola?

                0 0
                • James.Sniper  

                  No přece na české asfaltky. :-)

                  0 0
                • Martin  

                  kros a 29" MTB mají stejný průměr ráfků ;)

                  0 0
                  • Yura  

                    Jasny, ale ja reaguju na to 29 MTB.. V cem to je na cyklostezku lepsi nez 26? Mtb 26 celopevnak vs mtb 29 celopevnak pro zenskou na cyklostezku..

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud bude dávat pevnou (což je do 15k vhodné), tak je rozdíl obrovský v pohodlí. Jediná situace, kde rozdíl nebude je perfektní asfalt. Jakmile bude jen horší asfalt nebo šotolina, tak už je rozdíl velký.

                      A pak když přijde sem tam nějaká trošku horší polňačka, tak se rozdíl ještě zvětší.

                      A pak jsou tu další faktory:

                      • na 29" má největší výběr plášťů a tím myslím možnost použití jakoukoliv šířku (pár užších 26" existuje, ale nabídka tragická a bude to čím dál horší), protože může používat bikové pláště, trekové i CX
                      • 26" je už teď mrtvá záležitost, sice v dané ceně by ještě aktuálně stavba nebyla problém, ale už teď pláště mají velmi omezený výběr (a to myslím v rámci toho co bylo a nemyslím teď předchozí bod) a bude čím dál hůř
                      • a ve 27,5" je to stejný problém, tam nikdy nabídka různých typů nebikových plášťů nikdy nebyla

                      Menší kola mají smysl pouze v případě, že by měla postavu, kde na 29"/treku nepůjde poladit rozumně posed. Ale to jsou opravdu jen extrémní případy, při 170cm + pravděpodobně spíš delší nohy je to téměř vyloučené.

                      0 0
                      • Jakobo  

                        Ale vzdyt je to demagogie. Ja vim, ze jsi schopen dodat tabulku mereni na svoji podporu, ale 26 vs 29 to bude par watu rozdilu jestli vubec to bude objektivni test. Prakticky pro BEZNOU pohodovou i sportovni jizdu mezi 26 a 29 rozdil NENI a je uplne sumak jestli po asfaltce nebo sotoline. Dalsi nesmysl ohledne vyberu plastu. Opet beres tabulkove hodnoty plastu s nizkym odporem podle svych meritek, ktera, nic ve zlem, holcinu a dalsich 90 % kolaru nezajima. Prakticky je vyber 26 plastu stale dostatecny, proboha otevrete si kupkolo. Ze jsou 26 plaste ve vyprodeji? To uz jsou ale 10 let.

                        Takze pokud nekdo cilene chce horske kolo s sirokymi plasti, coz zrejme neni tento pripad, holka chce trekove kolo, tak neni duvod male holce cpat 29 palcovou kravu. To uz je doprdele vymyvani mozku a tezka anti26 kampan.

                        Samozrejme mam i 26 horaka s podle laboratornimi merenimi tragickyma staryma Marathonama plus, jezdim na nem zhruba stejne rychle jak na dalsich kolech.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          O rozdíl rychlosti 26" vs 29" tu vůbec nejde, tam jede ± stejně na asfaltu a lehkém terénu. Jde tu o rozdíl v pohodlí, který je velký + stejný plášť ve 29" vždy znatelně lépe podrží (když už by sem tam jela do terénu).

                          Chce jezdivé kolo (chtěla nejdříve přímo treka) a to je přesně kategorie na kterou prostě pláště ve 26" téměř nejsou. V téhle kategorii nebyly nikdy skoro žádné a teď je to ještě horší.

                          Vůbec to není o kupování nejdražších nejrychlejších plášťů, i v levnějších pláštích (kolem 500Kč) se najdou přijatelné kousky, ovšem ne tak, že si rovnou z výběru vyřadím všechny turistické a CX pláště.

                          A co je to 29-palcová kráva oproti trekovému kolu? Když si koupí 29", tak si tam právě může dát cokoliv, od objemných plášťů po užší a omezená vůběrem nebude jako u 26".

                          A pokud to 90% kolařů nezajímá, tak zejména proto, že nemají sebemenší tušení, že některé levné pláště mohou mít i více než dvojnásobný valivý odpor (tedy nejde o žádné drobné rozdíly) a třeba vidí hladší plášť a hned si myslí, že automaticky pojede…

                          Pokud ovšem tvrdíš:

                          Prakticky pro BEZNOU pohodovou i sportovni jizdu mezi 26 a 29 rozdil NENI

                          tak tohle považuju za naprostý nesmysl, ale nehodlám tě o ničem přesvědčovat.

                          0 0
                        • JFtryall  

                          Ty mas dost. :-) ja spis nechapu proc nekoho navadet, aby si koupil zastaralou vec, kdyz uz jsem rozhodnuty do toho ty prostredky nasypat. A 20 tisic neni uplne malo. Za to si trekinga nebo 26 koupi blazen. Tazatelka chce trekove kolo, protoze si mysli ze je to kolo na vsechno a pro nenarocne pouziti a vida ho kolem sebe. To ale ma smysl, kdyz mas polovicni rozpocet a proste vezmes cash a jdes do Decathlonu pro kolo. Kdyz chces ale jezdit vic a ma to nejak fungovat, tak potrebujes odolnejsi, sirsi a bezdusove obuti, ktere by melo byt uz naprostym zakladem a idealne mtb sadu typu Deore a odpovidajici brzdy. Jestli pak mas 29 nebo 27'5 neni tak podstatne pro tenhle pripad- i kdyz 29 je z meho pohledu lepsi volba protoze se posklada bezproblemove a vyssi trakce, komfort atd se hodi. A jestli neni rozdil mezi 26 a 29? Srandovni. Staci rozbita cesta, kostky, obrubniky a hned celkem pochopis. :-)

                          0 0
                          • DonE  

                            Jj. je na to potřeba full: kostky atd.

                            0 0
                            • JFtryall  

                              Videl si nekdy Roubaix? Jak se jen snazis o to, abys jel po tech kostkach minimalne? Stopy tesne u krajnice? Na takhle rozbitem povrchu ma samozrejme objemna a rychla 29 palcova guma navrch ve valivem odporu. Na 28–30mm galdach jet dlouho po rozbitem je utrpeni. Ano World Tour kluci to zvladnou, ale to je trosku jina dimenze.

                              0 0
                          • Singlespeed  

                            Z úvodního příspěvku vyplývá, že paní terina8 bude jezdit pouze rekreačně. Což znamená poměrně málo. Pochybuji, že za rok ujede více než 1500–2000 km. Pro rekreační „šmrdlání“ po cyklostezce pomalou rychlostí (do 20 km/h) je opravdu úplně jedno, zda sedlá velká či malá kola. Bezduše jsou v tomto případě naprostá zbytečnost a nějaká trakce může být rekreačnímu cyklistovi naprosto ukradená, neboť při svém stylu ježdění nemá šanci nic poznat :-). Dokonce i to Deore je zbytečnost, neboť nové modely nižších sad, třeba Acera, vypadají i fungují naprosto skvěle,

                            0 0
                            • jirkous3  

                              +1 Naprosto přesně řečeno

                              0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Bezduše jsou príma, protože budou možná lehčí (oproti dušovému provedení) a skutečně pocitově pojedou o trochu víc. Otázkou je jen údržba a servis při defektu. Se zbytkem souhlasím.

                              0 0
                              • Martin  

                                A bude se chtít tazatelce drbat s dolíváním tmelu a kontrolou, jestli není na suchu?

                                0 0
                                • JFtryall  

                                  Kdyz das poprve 100–120ml, tak vydrzis az do vymeny retezu, ktera prijde po sezone. :-) to asi nebude zasadni problem. Spis, ze se musi casteji foukat, nez u 400g duse. :-)

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    teoreticky jo, prakticky se nesmí udělat ježek, musí být dobrý tmel (mi třeba vůbec nefungoval Caffé Latex a šel do popelnice) a nesmí se na to kontrolování dlabat :)

                                    benefity bezduší nepopírám, já už mám duše jen na zimní plečce, ale jsou vyváženy vyšší režií v oblasti údržby

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Jak píšu níže, na to je potřeba aby někoho měla, kdo se o to bude starat.

                                      A je otázka co počítáš do oblasti údržby a hlavně jaké zvolíš řešení. Pokud je to od začátku postaveno na vhodný bezdušový ráfek, vhodný plášť a rozumný tmel (tedy opravdu ne Caffé latex), tak té údržby zase tak moc není.

                                      Největší riziko je dobře nalepená páska (a i když začne být problém s páskou, která byla delší dobu ok, tak to přijde pomalu a nezabrání dojet vyjížďku), ale to musí pořešit servis nebo ten co se o to bude starat, to sama řešit nebude.

                                      0 0
                                      • Martin  

                                        riziko blbě nalepené pásky se dá vyřešit Spešlpáskou :)

                                        na štěrkoletu ji mám 2 roky, na MTB ještě o kus déle, funguje skvěle

                                        s blbě nalepenou páskou jsem se drbal dvě sezóny, než jsem narazil na Spešlpásku. asi jsem měl nějakou blbou pásku s vyschlým lepidlem, ale po pár dnech od nalepení se mi odlepovala, ať jsem čistil čím jsem čistil

                                        0 0
                    • Martin  

                      původní zadání bylo kros :)

                      0 0
              • Singlespeed  

                Tak, samozřejmě. Do rychlosti 25 km/h má na asfaltu nejmenší valivý odpor tzv. fatbike. Takže pohodlný rychlý fatbajk s pevnou vidlicí by bylo asi nejlepší řešení :-).

                0 0
                • Martin  

                  a s hladkými plášti 4" nafoukanými na 0,7 bar, to bude jak pojízdné křeslo :)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A co takhle místo vtipu reálné srovnání. Měření už je dnes dost a to i z reálu.

                  A výsledky jsou celkem jasné:

                  • nejnižší valivý odpor na pěkném asfaltu mají nejlepší silniční pláště
                  • následují nejlepší jezdivý slicky (skoro slicky) typu G-one speed a na objemu moc nezáleží, vychází to ± podobně
                  • a v těsném závěsu jsou nejrychlejší bikové pláště typu Thunder Burt
                  • a třeba mizerné silčniní pláště jsou horší než Thunder burt
                  • a pak následuje celá řada horších trekových a bikových plášťů a to s tím, že to narůstá opravdu hodně ve stylu, že mizerný trekový plášť může mít snadno i více než dvojnásobný valivý odpor než G-one speed

                  Nejlepší pláště na Fatbiky jsou na tom někde na úrovni mírně horších bikových a trekových, tedy jsou na tom znatelně hůře než nejlpší trekové a bikové. Horší fatbikové pláště jsou na tom katastrofálně s valivým odporem.

                  A když vyloučím nejlepší silniční (silničku nechce), tak může mít reálně nejrychlejší pláště při velkém objemu.

                  A i když půjdeme do o něco lenvějších plášťů, tak i u nich najdeme podobně rychlé kousky jak úzké tak široké.

                  Použít úzké pláště bude mít jedinou výhodu, ušetří pár gramů a za to bude mít mnohem menší pohodlí.

                  0 0
                  • DonE  

                    Nechat si to postavit na 29er rámu, proč ne. Ale u těch plášťů vidím trochu problém v ceně. G-One jsem nikdy nezkoušel, ale určitě pojedou dobře. Jen je otázka jak dlouho vydrží? Přeci jenom u kola za 15.000 by se mi nechtělo dát každý rok 2.000 za nové pláště.

                    0 0
            • MlokCZ  

              Nabušený borci jezdí daleko rychleji → aerodynamika má o hodně větší význam. Takže naopak je to skupina, kde má aspoň nějaký smysl řešit aerodynamiku a tedy uvažovat kvůli tomu i o užších pláštích.

              Ale když vidím výsledky z Wattmetru co tu JFtryall dává, tak ani tam to tak velký smysl nemá a to jsou výsledky silnička vs rychlý bike.

              A v čem je to takový opruz? Tedy spíš jiná otázka se nabízí. Na čem za 20tis. by to opruz nebyl?

              Když vezmu stavbu trek vs bike, tak to ve výsledku bude těžké ± stejně, těch pár gramů navíc za objemější pláště bude minimální rozdíl.

              A aby to slušně jelo, tak je potřeba použít pořádné pláště a to nezávisle na typu kola. U treku bude tohle obtížnější dosáhnout (díky daleko menšímu výběru opravdu rychlých plášťů), ale půjde to také. U stavby to nebude problém ani u biku, ani u treku. U sériovky je poměrně velká šance, že budou pomalé pláště v obou případech.

              A třeba CX na to pro někoho může být vhodná, ale takové kolo už musí vyloženě chtít a vědět co od něj očekává.

              A jinak u cyklostezky nepíše nic o asfaltu (v reálu někdy bude, někdy nebude) a k tomu píše i polňačky.

              A píšeš jako vtip o fullu. Tak k tomu jen napíšu, jak to má moje žena. Má na výběr fulla a HTčko, obojí na rychlých bikových pláštích a ± stejném osazení. HTčko je tak o 1,5kg lehčí. Jsou to sice dražší kola než za 20tis.Kč, ale jen ukazuju to srovnání mezi sebou těch kol.

              A pořádný terén nejezdí v podstatě vůbec. A jaké si vezme kolo si vybírá sama a HTčko nebere v podstatě téměř vůbec a to jezdí většinou jezdivé trasy podobné tomu co píše tazatelka.

              S pevnou vidlicí by nadávala hned jakmile by nebyl perfektní asfalt a s CX by mě rovnou vyhodila.

              0 0
              • Singlespeed  

                Má partnerka naopak nechce fulla ani vidět, neboť prý nejede (když ještě závodila, zapůjčil jí tým celoodpružený topmodel a jen nadávala :-). Po asfaltu na bajku za sto litrů s lehoučkými koly taky nadavá a i když se snaží, tak jede mnohem pomaleji než na CX zimáku Maxbike za 17 litrů, takže pak zase nadávám já :-). Takže nelze soudit jen podle své partnerky :-).

                0 0
                • James.Sniper  

                  Takže vlastně dáváš za pravdu Mlokovi. Předpokládám, že tvá partnerka (která závodila) patří do kategorie „nabušení borci“ a co asi píše MlokCZ v prvním odstavci? :)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud jede mnohem pomaleji, tak je to celé jen v hlavě, kdy na tom CX zimáku prostě jede o dost větší výkon. To se prostě nesnaží. Tedy netuším co tam má za pláště, ty to mohou zabít. Pokud tam má něco jak TB bez duší, tak klidně ten bike může být i reálně o chlup rychlejší než ten CX zimák.

                  A ještě jaký má posed na biku vs CX.

                  Nicméně jezdec musí být samozřejmě s kolem spokojený a jezdit takové kolo, co ho baví. Tedy vůbec nevidím problém v tom, že by ten bike nejel, ale prostě že ji nebaví a pak následně kvůli tomu pořádně sama nejede.

                  Jinak nikdy nelze doporučovat dle někoho jiného ať už je to kdokoliv. Každý má jiné preference. A dle toho, co sedí poměrně malém procentu jezdců už vůbec ne (tím myslím konkrétně CX, to v reálu je specifická záležitost, kterou nejezdí téměř nikdo).

                  Jako moje žena to tazatelka také mít samozřejmě nemusí. Stejně full je v tomto případě zcela mimo mísu za ty prachy.

                  Sám bych ji fulla ani neporučoval na to co psala.

                  Proto také nemá cenu diskutovat subjektivní pocity typu, že je bike na asfaltu opruz.

                  Má cenu probrat objektivní rozdíly, tedy jestli dané kolo bude nebo nebude reálně rychlejší.

                  A jak sedí jízda na jakém kole si už musí zkusit sama. Trek vs bike bude ale pocitově stejné, když se postaví stejně (tím myslím hlavně geometrie) a kdyby z nějakého pro mě neznámého důvodu měla lepší pocit na užších pláštích, tak ty může na biku použít také.

                  0 0
                • JFtryall  

                  Hmm ale realita je nekde jinde bohuzel. :-) taky bych byl rad aby obycejny treking a crosska jela „lepe“.

                  0 0
                • Honzis  

                  mám to stejně, bike mi připadá „línej“, sedíš jak za stolem, řídtka moc široký. U crossa jsem si zaříznul rodla na 53cm, nasadil 28–35mm jezdivé pláště a na „stezce“ to je o level živější než nějaká 29". Ale zase pokud někde jede 20km/h po rovině a chce pohodlíčko, tak je skoro jedno na čem jede, rozdíly se projeví hlavně při vyšší rychlosti, v kopcích či náročnějším terénu …

                  Nicméně pokud dotyčná zkusí někde v krámě cross a pak 29" bude hned sama vědět!, což je otázka hodiny někde v kamenném obchodě! První dojem udělá hodně – samozřejmě aspoň trochu pohledět na pláště aby neměl bike vyloženě 1kg „špunty“ a 3kg vidlici.

                  Mám-li hodnotit ze zkušenosti tak moje ségra pokud trochu jezdí pozná že cross na slickách typu Marathon Racer jede líp jak bike a neočekává odpruženou vidli. Mojí mámě je jedno že cross váží 14kg hlavně že to má odpruženou vidli, řídítka vysoko + nosič.

                  Já na asfaltu bika nechci – moc široký řídítka, pláště hučej, je to líný, zbytečná váha na vidlici, potřebuju valit 30kou :-)

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Boze to jsou dogmata. :-) projed se nekdy na skutecne rychlem modernim 29eru na bezdusich typu Racing Ralph, TB, Race King. Tam jedes po rovine 32 ve vytrvalosti ani nevis. Co jsou 28–35 jezdive plaste?

                    0 0
                    • Honzis  

                      měl jsem půjčeného i karbonového Spešla, ale vztahuju to k tazatelce a limitu kolem 15000Kč za což moderní lehkou 29" novou prostě nekoupí a jezdivými plášti myslím třeba Durano kevlar 28mm či Marathon Racer 35mm což na stezku bohatě stačí.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Ty pláště zmínil konkrétně a to Marathon Racery, které nejsou tak špatné, ale rozhodně pomalejší než TB a RK jsou (to je změřené).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A to ještě při použití duší u obou. Racer pak není ani vhodný na bezduše, takže pak ztratí ještě daleko více.

                        Jinak já vozil celou řadu turistických slicků (třeba Supreme, pak Super moto) a kromě měření tedy i dlouhodobé zkušenosti. A vše to jelo výrazně hůře než TB bez duší. Staré Supreme taky byly jetě pomalejší než Racer, Super moto už byly lepší, ale protože nefungovaly bez duší (marné pokusy jsem udělal), tak zase horší výsledek než TB, jinak by se TB asi vyrovnaly (ale lepší by nebyly).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jediny plast ktery by opravdu mel smysl oproti TB aby byl opravdu rychlejsi je G-One speed, ktery je take vhodny na bezduse.

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Takže když to shrnu:

                    Na 29" jsi měl blbý posed, nevhodná řídítka a nevhodné pláště a z toho si udělal závěr, že cross je lepší. A oproti tomu srovnal Marathon racer, který je pomalejší než Thunder nebo Race king…

                    Posed nemá cenu vůbec řešit, ten je potřeba zvolit prostě správně pro daný styl jízdy a požadavky jezdce a je úplně jendo na jakém to bude kole.

                    Řídítka to samé, proč by měla být extra široká na 29"? Mně třeba extra široká vůbec nesedí na moje úzká ramena a tak je schválně nemám ani na 130mm fullu se kterým jezdím opravdu terén a kde mají taková řídítka i smysl. Ale protože mi nesedí, tak vozím jen 62cm.

                    A co se týká hluku, tak třeba zase Thunder Burt je tichý.

                    0 0
                    • Honzis  

                      ok, po 300 000km na silnici prostě zastávám názor že na silnici patří pokud možno silniční kolo nebo co se tomu blíží. A za 15 tis Kč udělat lehkou 29" novou z krámu podle mě zatím ještě nejde.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tazatelka ale nechce jezdit jen po silnici a limit zvedla na 20tis. a to uz s pevnou pujde v pohode.

                        0 0
                        • Pebe  

                          vážně?

                          Najdeš eshop nebo ještě líp kamenný krám s aspoň jedním MTB 29 s pevnou vidlicí? A bezdušema?

                          Pokud už cpete slečně bezduše, možná by bylo lepší jí najít tedy 29 bike s pevnou vidlicí do max 17000Kč, protože na něm nebudou bezdušáky. A tak bude muset ještě minimálně ty 3000Kč zainvestovat do plášťů, pásek, ventilků a tmelu. A něco bude stát práce v servisu s nahozením plášťů.

                          A to ani nemluvim o tom, že za 17000Kč prostě neexistuje 29 s pevnou vidlicí a TLR ráfkama

                          0 0
                          • Martin  

                            a proto ji furt ženeme ke Skalárovi :) má ho za rohem :)

                            0 0
                            • terina8  

                              Já už ho kontaktovala. Díky! :-)

                              0 0
                              • Bubaaak  

                                Toho si nevšímej, mi se tu rádi bavíme o věcech, který už jsou dávno vyřešeny, pak se začnem hádat, pak se tomu začnem smát a posílat nesmyslné odkazy…

                                Mezitím se někdo urazí, někdo smaže učet, někdo smaže všechny kola ze svého učtu…

                                Jak vznikne 1600 příspěvků o ničem, tak to mobily přestanou zvládat a téma jde do zapomění :)

                                0 0
                            • scalar  

                              Jasné, takže Tereza dá 20, já dlaších 20 přihodím a je celkem šance, že se přiblížíme představám místní galerky o „krosovém kole pro začátečnici na rekreační ježdění po silnicích a cyklostezkách za 15 tis.“ :-)))

                              0 0
                              • Martin  

                                tomu říkám servis!

                                0 0
                              • Bubaaak  

                                Doufám, že ji budeš sedět ještě za zadkem a potrénuješ sní správnou kadenci :))

                                tady odkaz, ať někdo netvrdí, že se to tady zvrhává :) http://www.bike-forum.cz/…krosove-kolo#…

                                0 0
                                • scalar  

                                  Ne, dám jí tam Eagla s úpravou na automatické řazení podle správné frekvence šlapání.

                                  0 0
                                  • DonE  

                                    To už můžeš rovnou postavit motorku :). Chudák holka, jestli přežije tohle, tak ježdění už bude naprostá pohoda :))).

                                    0 0
                                    • terina8  

                                      Já se musím smát! :-) Tak hoši, konec dobírání si mě, … ale můžete ještě poradit, co zvolit ze dvou variant nabízených od Scalara:

                                      • klasické crossové kolo se vzduchovou odpruženou vidlicí a osazením Alivio ( kolem 15 – 16 tis. Kč)
                                      • horské 29" kolo, rám s kratší dámskou geometrií, pevná karbonová vidlice, lepší osazení Deore ( kolem 20 tis. Kč).

                                      A to jsem chtěla původně kolo s pánským rámem. :-)

                                      Díky! :-)

                                      0 0
                                      • JFtryall  

                                        Jednoznacne 29er. At ti tam soupne aspon Mitasky Zefyrose bez dusi a bude to paradni rychle kolo, ktere zvladne i zakladni maratonsky teren a na cyklostezce poletis. :-) budes moct foukat siroke rozpeti tlaku, gumy vydrzi hodne dlouho a jednoznacne nebudes litovat. Kdyz si pak od nekoho pujcis normalniho trekinga, tak pochopis…

                                        0 0
                                        • Singlespeed  

                                          Zase se ti z hlavy úplně vypařil obsah pojmu „rekreační cyklistika“ :-). Jsi prostě ryzí a nekompromisní závodník a prestižák už z podstaty :-). Už vidím ten let po cyklostezce rychlostí 15–20 km/h s pejskem v košíku a v družném pokecu s kamarádkou. A o čem se budou holky bavit? No přece o širokém rozpětí tlaků, které při různých příležitostech foukají do svých bezdušáků :-D.

                                          0 0
                                          • ˘Ö˘ Krab  

                                            Ale no ták.

                                            Už vidím ty vyjevené výrazy vyfešákovaných spešláků u bufetu, když tam dovalí s něčím takovým na 2,25" TL Zefyrosech (dal bych si je tam také).

                                            0 0
                                          • JFtryall  

                                            Jasny ja chapu jak to myslis, ale znovu opakuju. Kdyz uz nemas zanedbatelny rozpocet a rozhodnes se pro stavbu, tak by clovek mel brat to nejlepsi, co je v jeho moznostech. Slecne by urcite stacilo i mestske kolo s prevodovkou, jake pouziva i moje divka na dojizdeni. Usetri prachy, na stezce udela hodne parady, mas tam zvonek, blikacky, kosik na psa taky. :-) a dvacet na tom taky jedes. Ale to proste koupis a cau, kdyz chces vic, tak za 20K je celopevnej rychlej 29er nejlepsi volba. Diskuzi o bezdusich povazuju za bezpredmetnou, trolleni si muzete nechat na nekoho, kdo to tady nezna. ;-)

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Když jsi takový expert, v čem je lepší mtb 29er rám než krosový ve stejné cenové relaci? Berme v potaz, co bude Terina jezdit.

                                              0 0
                                              • JFtryall  

                                                Ve stejne cenove relaci znamena ale co? :-) vyhody jsem popsal. Za 15 tisic bych asi vzal nejakou hotovku a klidne nejaky fitness kolo na uzkych gumach, je to proste malo, z toho se neda postavit 29er na kterem vyuzijes ty nejvetsi vyhody. Kdyz ale chces stavet a muzes dat 20 tisic, tak je celopevna 29 jasna volba. Jednak proto, ze ziskas odolnejsi ram, ktery ma ok geometrii a hlavne proto, ze mas velkou svobodu v tom, jak si kolo naladit. Kdyz tam das nejaky mix Deore, pevnou karbonku a bezdusovy kola na napr. Zefyrosu, tak mas kolo ktery vsechny trekingy na 35–42mm strci do kapsy. A i kdyz ma treking odpruzenou vidli, tak ses hned na limitu pneumatik. Ve finale je mnohem lepsi mit objemne plaste a ladit tlak. Pohodli i rychlost je pri stejnem usili fakt vyssi. A nejspis to kolo bude i lehci jako celek. Nevidim zadny duvod proc v podobne cene brat treking v potaz.

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  No a co je ok geometrie, mám brát jako plus že 29er má větší rozvor a to kolo je na cyklostezky, šotolinu a asfalt zbytečně dlouhé? Jiní borci než jsme my navrhují kola a kros je prostě něco mezi. Kratší rám, víc zubů ale né žiletka, pohodlná vidlice, prostě pohodlí na dlouhé štreky. Já na krosu jezdím, pokud počasí a volno dá tak 100km+/den, nic nebolí, spokojený jak želva. Ale i tak, pokud zde bude pádný argument, klidně koupím mtb29. (ne, nekoupím, :), nejsem trouba)

                                                  0 0
                                                  • bezdratova.sprcha  

                                                    Vždyť to nemá ani dropper :o)

                                                    Ale trochu vážněji – fakt ti na takových výletech vystačí jedna flaška, nebo vozíš vak?

                                                    0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Karbonový Author Synergy 2015, cca 30.000 Kč a 11,4–11,6 kg. Srovnávej srovnatelné.

                                                    0 0
                                                  • scalar  

                                                    Ten kros by mohl být se stejnou vidlicí RST Vogue Air, rám MRX Elite (ty krosové karbonové rámy Author nejsou zrovna peříčka), určitě by měl lepší brzdy (Shimano M446) než ty Tektra. Sice za polovinu, ale ne úplně nesrovnatelný.

                                                    0 0
                                                  • JFtryall  

                                                    Taky jsem mel cross Authora. To je zrovna na cross docela podarena geometrie, ale je to proste kratky ram s dost postavenou vidlici a malou prostupnosti pro gumy. To te nuti mit dlouhy predstavec a to v kombinaci s vysokym uchopem vytvari dost nestabilni chovani napr. ve sjezdu ktery nevede po dobrem povrchu, odpruzena vidlice tohle fakt nespasi a na biku jedes rychleji a i bezpecneji. Padnych argumentu jsou kvanta, ale fanousci vlastnich kompromisnich kol je neradi slysi. Dalsi problem je, ze rychla univerzalni celopevna 29 na trhu proste k videni neni i kdyz to kolo je rychle, lehke a hodne pohodlne. Kazdy si mysli, ze potrebuje vidlici a pritom pere do pneu 3 bary. Pritom 2.25 bezdus filtruje pri spravnem tlaku paradne a jede lepe, nez bezna 35–40mm cross duse s dusi. Viz foto od Toma z SB, jak muze vypadat smysluplna stavba podobneho univerzalniho kola.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Zrovna to, co je na foto Tom je klasický kočkopes. Do lesa to není, pevná vidlice. Na asfalt to není, malá jednoplacka, kolik budeš točit na 30–35km/hod. Nedejbůh 45. :)

                                                    0 0
                                                  • JFtryall  

                                                    Nevim od kdy je ale treking do lesa? :-) jel si nekdy v lese na 35mm gumach na 4 bary? Opravdu ultimatni zabava, co te posune dopredu. Na pevne a objemnych plastich se svezes kvalitneji, protoze pneu na spravnem tlaku poberou korinky a nerovnosti mnohem lip. Na treku s odpruzenou vidli stejne dostanes hrozny mordy do zad. Jednoplacka na podobne pouziti asi zbytecnost, je to priklad podle meho smysluplne stavby univerzalniho kola, ktere prekona trekinga naprosto ve vsem. 2×10 se mi jevi jako vhodnejsi volba. I kdyz na rovinu je i pro divku nejlehci prevod 36–42 bez problemu mozny. I 34T je porad v pohode i do rychla. Ses schopen udrzet 40km/h v rozumne kadenci a vyuzivas celou kazetu. A 40 po rovinach jedes na biku na 300+ W. Coz netrenovany clovek vydrzi tak minutu az dve. ;-)

                                                    0 0
                                                  • Bubaaak  

                                                    CX, pláště 35 mám nasazený a tlaky jezdím kolem 3,5–4,1 a odpruženou přední vidlici nemám…

                                                    Ano treka bych do lesa moc nedoporučoval, protože s ránama do zad máš pravdu, ale i ta přední vidlice něco pobere… lesní hliněné cesty a šotolina pro treka není problém.

                                                    0 0
                                                  • JFtryall  

                                                    Problem to samozrejme neni, do te doby nez se svezes na necem co ma objem, kvalitni kostru a rychly vzorek. :-)

                                                    Osobne ted pouzivam gravel Road+ s 47mm plastema a to pokladam za minimalni sirku na nejake smysluplne vyuziti v „terenu“. Uz je tam objem, ktery ochrani rafek pred destrukci a muzu tam bez problemu davat tlak kolem 1.6 a dobre filtrovat. Ale nic zasadne lepsiho to oproti vhodnym 2.25 29er gumam neprinasi. 33–35mm musi mit opravdu hranicni tlak, aby to pobiralo nerovnosti, proto tady maji galusky zasadni misto a tam to je hodne o rafcich, kolik ran snesou :-). S klasickou dusi se na nizsi tlaky chodit proste nemuze a tlr cx gumy se snadno podfukuji, nemaji tak tuhou kostru a patky.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Geometrie se volí vždy taková jakou jezdec potřebuje/pre­feruje, to vůbec nezávisí na typu kola. U 29" je jen větší výběr. A pokud to je navíc stavba s pevnou, tak jsou možnosti ladění geo ještě větší tím jak je možné volit délku vidlice a její offset.

                                                    A konkréntě geometrie toho Authora Synergy. Každému sedí něco jiného, já bych takovou geometrii třeba určitě nechtěl na jezdivé trasy. Nevidím žádnou výhodu v o něco kratším rámu + delší představec + velkký hlavový úhel.

                                                    Ani pro začátečníka v tom nevidím žádnou výhodu, je to akorát méně stabilní a točivé to přitom více není (to u 29" dožene větší offset vidlice + kratší představec).

                                                    Já třeba měl dlouhodobě na 29" celopevňáku pevnou s hlavovým úhlem 71° (Synergy bude mít ještě o chlup větší hlavový úhel po započtení sagu) a nakonec jsem stejně dával o 1,5cm delší pevnou, abych ten hlavový úhel trochu zmenšil (a ještě k tomu ta delší má o nějaký ten mm menší offset).

                                                    Víc zubů na převodníkách jsou akorát nesmyslně těžké převody, na které nebude mít výkonnost ani omylem (45km/h+ asi šlapat potřebovat nebude a to jsem bral jen 80ot./min). Bikové převody budou naopak velká výhoda pro tazatelku (ale ty by mohla dostat i na stavbu krosu).

                                                    Co se týká vidlice, tak to už jsem psal. Objemné pláště udělají opravdu hodně a v dost situacích daleko více než odpružená vidlice. Ale samořejmě jsou i situace, kde vidlice bude lepší.

                                                    Pokud je to povrch nerovný jen trochu (slušná šotolina, slušné kostky, apod.) a to bude nejčastější použití, tak dokonce 29" celopevňák může být pohodlnější než 26" fullu s dobře fungujícím odpružením (a tím myslím vidlice nesrovnatelně lépe chodící a s větším zdvihem než RST Vogue Air, konkrétně upravená Reba, upravený Epixon, upravený Sector DPC).

                                                    Jakmile se nerovnosti zvětšují, tak samozřejmě ten full začne mít navrch i přes menší kola.

                                                    A užší krosové pláště (kolem 35–40mm) jsem také jezdil dost a ty jsou zase ještě o něco horší s pohodlím i než 26" bikové.

                                                    0 0
                                                • scalar  

                                                  U 29" varianty vidím jeden malý problém v geometrii. Je dělaná do terénu, tedy jiný hlavový úhel, položenější vidlice a tím asi o 5cm delší rozvor. Tedy na asfalt a šotoliny zbytečně velká vzdálenost mezi středem a předním nábojem. Ale pro turistiku na cyklostezkách je to asi jedno, možná bude větší stabilita takového kola výhodou.

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Tak. A už jsme dva, co to chápou. :)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ten rozdíl chápe snad každý, jenže ne každý ho považuje za výhodu. Já ho považuju pro tazatelku naopak za nevýhodu a byl by to další důvod proč vzít 29" a ne kros.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tohle vidím naopak jako výhodu. Dříve jsem i na bikách (kde jsem vozil i užší pláště, takže to byl skoro kros) jezdil daleko menší rozvor, když se dříve jezdilo s dlouhým představcem a k tomu ještě kratší zadní stavba když to ještě byla kdysi 26". A tu současnou geo s delším rozvorem, kratším představcem a o něco menším hlavovým úhlem (ono se to z těch 69,5° s bikovou vidlicí stejně zvedne až někam na 71° po započtení sagu a pevnou jezdím adekvátně kratší) mám na dlouhé jezdivé turistické trasy mnohem radši.

                                                    Ale stejně nevidím těch 5cm rozdílu. Aktuálně srovnávám geo toho Synergy vs Scale 29 co jezdím. Zadní stavba je dlouhá přesně stejně.

                                                    Takže rozvor se může lišit pouze o hlavový úhel, offset a délku rámu (počítám s totožným posedem, který je dle preferencí jezdce). Offset jsem koukal, že je 46mm na té RST, takže rozdíl nakonec žádný (čekal jsem o chlup menší offset u té krosové), offsety vozím na odpružených 46–47mm a na pevné aktuálně jen 42mm (dříve 47mm na jiné).

                                                    Vozím 7,5cm představec, který mi sedí právě i na jezdivé trasy a neměnil bych. Ale dejme tomu, že bych vzal 10cm představec.

                                                    Zůstává tedy už jen hlavový úhel, ten je na Synergy 71°, já vozím 69,5° a to dá jen těsně přes 1cm rozdíl rozvoru.

                                                    Takže jsem na 3,5cm rozdílu na rozvoru.

                                                    Můžeš srovnávat geo jiných rámů, ale pak se musí lišit (pro totožný posed na obou kolech) i něco dalšího. A to buď ještě délka zadní stavby nebo ještě větší rozdíl délek představců.

                                                    Hlavový úhel může být klidně i na té 29" o něco větší, takže to zase ten rozdíl v rozvoru zmenší.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Navíc i na krosech se dnes vozí o něco širší řídítka (třeba na Synergy vidím sériově ještě o chlup širší než vozím sám na 29" biku), takže tím spíše to chce i tady použít geo s kratším představcem.

                                                    0 0
                                                  • scalar  

                                                    Beru tom tak nějak v průměru, krosové rámy mají v 17" rozvor kolem 1050mm a 29" rámy kolem 1100mm. Zadní stavba je podobná, spíš u 29" malinko kratší.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Takhle to ale srovnávat nemůžeš. Je potřeba to srovnat pro totožnou délku posedu. A v tom mojem příkladu bych i pro ten rozdíl 7,5cm představec vs 10cm představec musel vzít u Synergy 20" rám i když u Scalu 29" vozím 17,5".

                                                    Tak jak to srovnáváš Ty, tak bys měl už rozdíl představců 4cm nebo neměl totožný posed. A totožný posed vidím jako základ, posed vybírám dle stylu jízdy a proporcí jezdce a bude tedy vždy stejný ať zvolí kros nebo bike. A ať tazatelka vezme kros nebo 29", tak pořád s tím bude jezdit to samé.

                                                    A to ještě navíc přivádí k tomu, že kros bude muset vzít větší velikost a tím bude větší problém se standover. Sice něco slepší kratší vidlice u krosu, ale zase často jsou u krosových rámů vyšší hlavy.

                                                    0 0
                                                  • scalar  

                                                    Tady se řeší 29" kolo s dámskou geometrie, tedy kratší horní rámovou trubkou.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tomu rozumím, že bude kratší ten rám, což je v pořádku pokud to pro svoje proporce potřebuje.

                                                    Ale pokud nebude tak extrémní rozdíl představců, tak nemůže vyjít 5cm rozdílu rozvoru pro stejný posed.

                                                    0 0
                                                  • scalar  

                                                    Ono je to stejně z pohledu zakladatelky nepodstatné, pokud se kolo bude stavět, tak se posed nastaví. Hlavní kritéria budou spíš pohodlí, stabilita, ovladatelnost, nekomplikovaný servis, hmotnost kola, vzhled. Rychlost nebo akcelerace také nebudou zásadní.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ano, s tím souhlasím, že tazatelku nezajímá jak vychází obecně rozdíl rozvorů.

                                                    Pro ní jak už jsem psal vidím geo ve stylu mírně větší rozvor na mírně delším rámu s kratším představcem a mírně menším hlavovým úhlem jako jasnou výhodu. U krosů s kratším rámem + delší představec + velký hlavový úhel to pak v praxi vidím každou chvíli problém se s tou gometrií popasovat u méně zkušených turistů. Mají tendenci lítat přes řídítka při sebemenším problém (a tím myslím třeba díra na silnici) a ještě to zhoršuje problém „bojím se vzít za přední brzdu“.

                                                    A menší stabilita při jízdě rovně jim také nepřidá a to myslím třeba na šotolině nebo klidně i asfaltu když třeba lehce foukne z boku, apod.

                                                    Ono co se týká rychlosti, tak mě ta geo cílená pro větší rychlost a akceleraci (u silničky je to pak dovedené do maxima) stejně nikdy nepomohlo pri mojí výkonnosti.

                                                    K pohodlí objemné pláště vs užší + odpružená už jsem psal.

                                                    0 0
                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        Obojí dobrá volba, doporučil bych asi spíš to MTB, budeš překvapená, co umí a čím Tě (s minimem údržby) proveze.

                                        P.S.: Porovnej si nabízené trekové kolo s fabrickými výrobky.

                                        0 0
                                      • Pavell007  

                                        Zcela jednoznacne kros se vzduchovou vidlici. Pokud vyjedes jinam nez na asfalt, tak s pevnou vidlici i při rekreacnim pohodovem jezdeni budes mit mnohem mensi komfort-pojede se ti blbe, budou trpet ruce-kostitras. Oproti tomu prinos 29mtb na asfaltu oproti krosu bude při pohodovem popojizdeni velmi maly. Rozdil alivio/deore bude pro tebe v podstate zadny, oboje funguje perfektne.

                                        0 0
                                        • ˘Ö˘ Krab  

                                          Vzhledem k tomu, jaké možnosti nastavení (hlavně útlumu odskoku) mají krosové vidlice, se rozdíl mezi krosovou odpruženou vidlicí a podhuštěným širokým pláštěm na pevné projeví až v místech, kam ji nejspíš nikdy nenapadne vjet, tedy na místech, která by vyžadovala plnohodnotnou MTB vzduchovou vidli.

                                          Všude jinde (vyjma jízdy po hubokém zatvrdlém traktorovém vzorku na polňačce) bude pevná se širokým podhuštěným pláštěm lepší.

                                          0 0
                                          • Pavell007  

                                            moje zkušenost mluvi jinak. i posrana šotolina a lesni cesty, sterk apod jsou s rozumnou vzduchovou vidlici (vivair, vogue) komfortem uplne jinde nez s pevnou. Proc jezdit kvůli tomu furt s podhustenyma gumama…

                                            0 0
                                            • ˘Ö˘ Krab  

                                              Protože zkrátka bezduše jedou i podhuštěné, jedno jestli v terénu nebo po asfaltu.

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Jenze na krosu. Na objemnych bikovych 29 plastich na rozumnem tlaku je to uplne nekde jinde.

                                              A presne na te sotoline to bude na tom 29 biku mnohem lepsi.

                                              PS: Na slusne sotoline jsem jezdil daleko radeji na 29 celopevnaku nez na 26 s dobre fungujici odpruzenou. To jen k te nutnosti odpruzene…

                                              0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Taky bych vzal druhou variantu. Odpruzenou muzes vzdy za rok dva dokoupit kdybys byla tou pevnou limitovana. A kdyz ji v budoucnu dokoupis, tak aspon opravdu poradne funkci. Ta na tom krosu bude stejne hodne velky kompromis kvuli celkove cene.

                                        0 0
                                      • Bubaaak  

                                        každý má svoje, osobně jako chlap, bych šel do 29" kvůli budoucímu možnému upgradu.

                                        Ale svojí ženě stavím treka na pevné vidlici, protože je na ní MTB občas moc sportovní a treking jí nabízí komfortnější posed (mluvím o konkrétní situaci, nikoliv o obecném faktu).

                                        Takže pokud tě cyklistika nechytne a nebudeš si chtít někde zařádit, pak je lepší volba trek, pokud si budeš chtít někam vyjet i do lesíka, pak je lepší MTB. Moje žena chce obojí…

                                        Takže situace u nás doma:

                                        Trek – Klidný hltání km, v relativně pohodlné pozici za řídítky, jistota jízdy po asfaltu

                                        MTB – relax jízda, bez řešení kudy pojedem, občas pump track a hlavně les avšák sportovnější posed

                                        0 0
                                      • DonE  

                                        To druhé je správně a v cykloshopu to nekoupíš. Na propagované bezduše bych se vykašlal … je to fajn věc, ale lepší bude se naučit dělat základní servis kola sama.

                                        0 0
                                        • ˘Ö˘ Krab  

                                          Nejlepší řešení je se základnímu servisu (mimo mazání řetězu a kontroly tlaku v pláštích) zcela vyhnout.

                                          0 0
                                          • xtonda  

                                            Takže městský kolo s planetovou převodovkou :)

                                            0 0
                                            • ˘Ö˘ Krab  

                                              Ideálně asi s řemenem.

                                              0 0
                                              • Martin  

                                                jsme ještě pořád v cenovém limitu?

                                                0 0
                                                • ˘Ö˘ Krab  

                                                  A zajímá to někoho?

                                                  0 0
                                                  • Martin  

                                                    to je fakt. a takový Rohlhoff je fajn věc

                                                    0 0
                                                  • xtonda  

                                                    Tak jistě, s počtem převodů a rozsahem ty ceny rostou do absurdních výšin, ale starší model 8sp Nexus/Alfine s rozsahem 307% se dá sehnat za trojku, za čtyřku s brzdou, 8sp 325% Sturmey-Archer je lehce přes čtyřku.

                                                    0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak to je snad kazdemu jasne, ze s pevnou to musi byt stavba. Uz tu i bylo napsano s jakym osazenim to ± vyjde.

                            0 0
      • Patar  

        Nebude pasovat délka rámu. Je potřeba také vědět, že ženy mají obvykle kratší trup při stejné celkové výšce s muži.

        0 0
      • DonE  

        Při tom, co chce jezdit, jí ta odpružená vidlice bude k ničemu. Optimální varianta by byla CX pokud skousne berany a vyšší cenu :).

        0 0
      • BB  

        168 cm, cyklostezky a ty doporučuješ 29 ? máš rozum ?

        0 0
        • Martin  

          A kros je co? V podstatě velikostně to samé na užšího gumách :)

          0 0
          • BB  

            není to velikostně stejné, kros je určitě kratší než MTB 29, kola jsou o dost větší kvůli větším plášťům, v podstatě je to úplně jiné kolo. A na to, že chce jezdit cyklostezky, tak tvrdím, že ten kros ji poslouží lépe, ale je to její volba.

            0 0
            • Martin  

              To ti nikdo nezakazuje :) ale nemáš pravdu

              0 0
    • bezdratova.sprcha  

      To jsou reakce tady. Úplně vidím, jak příštímu člověku co se bude ptát na radu ohledně městského kola na dopravu do práce bude doporučeno jezdit autobusem.

      Když chce někdo trekové kolo, tak nechce těžšího horáka ani podstatně méně pohodlnou cyklokrosnu. Obecně nechápu, proč se rekreačním jezdcům tlačí horské kola. Nikdy jejich potenciál nevyužijí. Trek se dostane všude úplně stejně, dokud se nejede agresivním stylem nebo mokrý technický výšlap, případně volnější sešup dolů lesem, ale podstatně líp se na něm šlape.

      A kola za 15 tisíc rozhodně nejsou žádná tregédie, ne v dnešní době. Naopak, kdybych chtěl kolo pro rekreační účely, tak se dívám na něco mezi 14–18 tisíci.

      0 0
    • enjoy79  

      Já bych volil taky raději horský kolo – klidně s pevnou vidlicí, zvolit vhodný pláště. Jestli začneš trochu jezdit, zjistíš, ze cyklostezky jsou peknej vopruz a když zajedes s krosem trochu do lesa, kde se střídají různý povrchy, tak to bude trochu o držku.

      Taky bych volil spis nechat postavit…

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Jezdils někdy reálně na nějakém krosovém kole?

        Na držku je to v lese se silničkou, trek a CX tam jsou doma. Pokud člověk nesvede uřídit různé povrchy na těchto kolech, na horácích bude mít úplně stejný problém. Jediný opravdu více problematický povrch je hlubší písek a bláto.

        0 0
        • enjoy79  

          Kdysi jsem krátce jezdil. Potom občas se ženou, já na horáku, ona na treku. Díky úzkým plášťům ji rozhodila kdejaká sebemenší nerovnost. Obecně to tak křehké pohlaví asi bude mít ± stejně.

          Kategorie „treková kola“ je v mých očích už opravdu as jen pro důchodce. 1000 lidí – 1000 názorů. Tazatelka si bohužel musí udělat obrázek sama…

          0 0
          • Jezevec70  

            Ještě horší varianta je, že ty jedeš na silničce s 28mm plášti, ona na krosu v odpruženou vidlicí a plášti 42mm, a nadává ti, jaký jsi to vybrat hnusný terén. :-)

            (jelo se kousek po šotolince).

            U krosového kola je ale výhoda, že bez problémů namontuješ celoobvodové blatníky a nosič, což na horské může být problém.

            0 0
            • Martin  

              Trocha prasení a SKS Bluemels, funguje to dobře, viz můj zimál

              0 0
              • Pavell007  

                no to urcite bude slečna chtit resit stejne nadsene asi jako mliko a bezduse :)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  To bych nechal na ní, ale pokud jí Scalar bezduše nabídne a instaluje, tak má slečna/paní v podstatě vystaráno.

                  0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Mozna je fakt, ze to soudim podle sebe. Na XC kole jsem jezdil i AM teren a to kolo jsem pak predelal na treka. Dost me prekvapilo, jak je takove kolo schopne. Lesni servisni cesty a nenarocne singletraily to frci jako prase, rozboreme vyslapy s volnym kamenim bez problemu.

            Proste na vyletovani u me uplna bomba.

            0 0
            • Martin  

              jsi prostě hvězda!

              0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Ale prd. To neni chvastani, jen moje zkusenost s trekovym kolem.

                0 0
                • Martin  

                  i tak jsi frája :) jezdit hárdkchór na treku chce koule

                  0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    No jestli mírné turistické trasy jsou hardcore, silnice pak musí být střední terén a nenáročný terén je ježdění kolečko kuchyň-ložnice-obývák.

                    0 0
        • MlokCZ  

          Méně technicky zdatným jezdcům objemné pláště pomohou hodně (ověřeno mnohokrát v praxi, na objemných zvládnou aspoň něco málo). Třeba je tazatelka technicky zdatnější a zvládne v pohodě i užší, ale pak zase objemnější umožní jezdit občas i náročnější věci.

          0 0
      • Martin  

        +1

        0 0
    • jirkous3  

      Já bych na to šel trochu jinak než ostatní. Vykašlal bych se na komponenty a šel po geometrii kola. Znám lidi co jezdí s Altusem tisíce kilometrů ročně a nemají s tím žádné potíže. Naopak nevhodná velikost rámu, vzdálenost řídítek atd Ti zkazí pocit z pohodové jízdy mnohem více než když přehazka necvaká úplně zlehunka. Bolest zad, brnění v rukou, to je jen část potíží vznikajích z nevhodně zvolené velikosti. Takže doporučuji se vykašlat na eshopy i stavitele a navštívit solidní prodejnu v okolí. Vyzkoušet si různá kola a vybrat si, které Ti bude nejvíc sedět. Jsou obchody, která Ti půjčí kolo i na celý den.

      0 0
      • Martin  

        geometrii by měl pořešit stavitel :)

        0 0
        • jirkous3  

          Nevím jak to u stavitelů běžně chodí, ale čekal bych, že nebude mít skladem několik trekových kol na vyzkoušení. Dá se samozřejmě vyjít z přeměření postavy, ale stejně není nad osobní vyzkoušení.

          0 0
          • DonE  

            Pokud ten rám nebude vyloženě blbě, tak to solidně doladí představcem, řídítky a lehkým posunem sedla. Ve většině obchodů jí narvou to, čeho se chtějí zbavit. Je to stejné jak v jiném vlákně o opakované výměně prasklého drátu za 300 CZK. Předpokládám, že uživatelka není pravidelnou zákaznicí konkrétního cykloobchodu, aby si jí tam vážili … takže ji na 99% jenom odrbou o prachy.

            0 0
            • jirkous3  

              Nechci se hádat, je to jen moje osobní zkušenost. Chápu, že někdo má s prodejci potíže, já s nimi mám zase dobré zkušenosti. Určitě není špatné se poptat známých a nechat si doporučit dobrou prodejnu. To, že chtějí „vnutit“ kolo co je skladem je pochopitelné, ale to neznamená, že to musí být špatné kolo. Myslím, že solidní prodejce objednává kola kterým věří, vždyť nakonec on sám na ně pak musí držet záruku.

              0 0
              • DonE  

                Já se nehádám. Taky mám přesně se 3 obchody super zkušenost a jinam už ani nelezu. Jeden z nich mi tuhle lisoval kroužek na vidlici a nechtěl ani peníze. Holt si tam občas něco koupím … z netu + poštovné by to bylo dražší.

                0 0
          • Bubaaak  

            Nesouhlasím, dost lidí na kole sedí úplně blbě a k dobrému posedu je musíš postupně dokopavat…

            0 0
    • R294  

      nejlepší volba – poměr cena/výkon za 1 :-)

      https://www.kellysbike.com/…000000048535

      0 0
      • scalar  

        Tak zatím největší hovadina v tomto vlákně. Asi nejtěžší možná crossová vidlice, to samé kliky.

        0 0
        • Martin  

          Líp poroste kondička :)

          0 0
        • R294  

          no a v čem vidíš problém? při jízdě po stezkách je to tak zásadní? nechtěj mě rozesmát… :-) :-)

          0 0
          • JFtryall  

            Joo za tohle dat 15 litru to je super. :-) to se nedivim, ze vsechny zivi prodej trekingu, kdyz za tohle lidi vysoli nesmyslne tolik. Za 10 asi ok. Pri jakekoliv jizde je zasadni mit kvalitni komponenty v ramci mych moznosti, kdyz slecna muze dat kolem 20K, tak stavba celopevne rychle 29 je logicka. Za priplatek 5 tisic dostanes kolo, ktere je v uplne jine dimenzi oproti podobnym trekingovym hotovkam. Bude to o tri kila lehci, mnohem lip to odfiltruje nerovnosti a rychlejsi i pohodlnejsi to bude o rad. A uz se tesim az prijde argument, ze ten treking ma odpruzenou vidlici :-D

            0 0
            • R294  

              tak už se nečerti…slečna může dát okolo 15tis., né 20 a z toho jsem vycházel a nepočítal se stavbou, prostě hotové kolo…ukaž mi tedy nějakého konkurenta phanaticu za stejnou cenu … jo a odpruž.vidlici má :-) :-)

              0 0
              • Bubaaak  

                děvče mohla dát 20, později to řekla a naštěstí měla dost rozumu a dala si říct se stavbou… ne jak jedna koza, který jsme radili stejně, nakonec koupila hotovku a teď brečí.....

                0 0
                • R294  

                  oká, těch 20 jsem se dočetl až teď…stejně, rekreační vyjížďky a mít nutně min.deore a pod.? 5tis.by mohla dát za hadry, helmičku a bude nejvíc nejhezčí na stezce :-) … vtip…

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    Jo, ale scalar je rozumný a nebude jí tam cpát di2 XTR a rs1.. vyslechne její názor a potřeby a podle toho jí nabídne možnosti..

                    což teda už udělal :)

                    Některý názory jsou tady přehnaný, to souhlasím, ale pokud za 15 může mít lepší kolo, proč si lepší kolo nekoupit…

                    0 0
              • JFtryall  

                Ukazovat hotoveho konkurenta, nema moc cenu bude to dost podobne, protoze za 15 si fitness krosku dokaze clovek slozit a ziska z toho vic- treba z force dilu. Kdyz nechci skladat, bohate staci kolo za 10. Vyssi naroky ty kola stejne nesplni, funkcne to je porad jedno a to same, tezke, vratke, line. Na dojizdeni do prace a na nakup to staci. Na dojizdeni se hodi i nejaka mestska stylovka s prevodovkou, ktera aspon vypada dobre- ma sirsi obuti kolem 50mm a usetris i dost penez oproti polofunkcnimu treku za 15. Za 20 uz neni co resit a brat stavbu podle vlastnich preferenci.

                0 0
          • scalar  

            Nevidím důvod, proč by se měla holka při jízdě po stezkách trápit s kolem, které mám1,5 kg – 2 kg nadváhu. Jenom proto, že většině výrobců a prodejců je to stejně jako Tobě putna.

            0 0
            • Honzis  

              je smutné že dřív se mi zdály crossy líp poskládané než teď – viz moje bazarovka Author Zenith z cca 2000 – pevná vidle, véčka, komplet deore včetně náb, pláště SpeedMaxy a mělo to 12kg a geometrie podle mě též více „do rychla“. Ale chápu že teď se musí prodat to, co je „in“

              0 0
    • terina8  

      Jejda, hezký den všem a děkuju moc za vaše reakce. :-)

      Tušila jsem , že jako experti budete vědět poradit, ale právě proto, že já jsem v kolech amatér, tak mám teď víc než pomotanou hlavu. :-)

      Po přečtení vašich komentářů teda dodávám, že je mi jasné, že by bylo asi lepší nechat si kolo postavit. Když mi to v prodejně nabídnou, tak půjdu touhle cestou. Nebyl by asi problém, šáhnout si víc do kapsy a jít cenově na těch 20 tisíc, víc už ale ne. V prodejně, kde bych chtěla kolo kupovat, prodávají značkově Apache, Stevensy, 4E, proto jsem se ptala na vaše doporučení, nikdo jste ale nenapsal, co z toho by bylo lepší. Takže jinak, stále si myslím, že na tu cyklostezku, sem tam šotolinu a polní cestu, bych jako rekreační kolařka měla brát trek/kros kolo, bike mi připadá zbytečně těžký, … poradíte teda po čem jít?? Velikost rámu, typ vidlice apod??

      Díky moc! :-)

      0 0
      • Martin  

        zkus kontaktovat toho Scalara, za stejné peníze jako dáš v obchodě, postaví lepší kolo :) samozřejmě se zárukou a s osobním přístupem.

        0 0
      • marttoni  

        Dříve bych ti doporučoval kolo trekové, ale dnes po zkušenostech kolo horské, byť sám na krosovém jezdím do práce. Jsi si jistá, že to krosové bude lehčí? Horské mám lehčí než krosové. Výše se doporučuje stavba a tu bych ti také doporučil.

        0 0
      • jirkous3  

        Tyhle značky moc neznám, ale vím že dost lidí je spokojeno s koly Kellys, R294 sem dával myslím odkaz. Letos jsem jel se skupinou 120 lidí 800 km a trochu sledoval na čem tak lidi cykloturistiku nejvíce jezdí a bylo to zhruba tak: treková kola Kellys, Author naprosto převažovala. Pak tam jelo několik lidí na bajcích, ale vesměs nebyli z dlouhých přesunů po asfaltu moc nadšeni. Několik silničkářů, to byla katastrofa, stále jen lepili. No a zbytek lehokola, to je kategorie sama pro sebe.

        0 0
      • DonE  

        Ono to tu už zaznělo. Jednak o tobě nic nevíme … jestli už jezdíš, jaké máš ambice, atd. Jinak trek a mtb budou při stejném osazení vážit skoro stejně. O to vůbec nejde. Jde hlavně o tvůj pocit. Na treku jezdím celkem často … odpruženou vidlici ani kotouče bych si tam nedal. Mám 60kg a do většího terénu s trekem nelezu. Polňačka je samozřejmě úplně v pohodě.

        No a jestli fakt hodláš omezit na ten obchod, tak u těch značek ber to, co se ti nejvíce líbí. Když se ti to kolo bude líbit, tak z něho budeš mít větší radost ⇒ budeš častěji jezdit.

        Pokud jde o finanční strop, tak si ty prachy musíš sama před sebou zdůvodnit. Kolo ti při slušném zacházení bude sloužit hodně dlouho. Na menší nákup místo autem pojedeš na kole. Místo placené hodiny aerobiku se půjdeš projet, atd. Vymysli si co chceš :).

        Poměr cena / výkon bude u stavitele lepší … leda bys narazila na nějaký super výprodej.

        0 0
        • terina8  

          Díky, jsem v ježdění začátečník, ale chtěla bych se kolu věnovat více.

          Zkusím kontaktovat Scalara, jak mi tu bylo doporučeno.

          0 0
      • VIP3R  

        Hele zkus si fakt nejdřív někde půjčit crossové kolo a 29" a porovnej, jak se ti na tom jede.

        Taky jsem si vždycky říkal, že na moje ježdění je cross nejlepší, ale rok mám 29" a už bych nikdy neměnil. Mám tam Thunder Burty, jede to mnohem rychleji než všechny crossy, co jsem měl dřív a můžu s tím v klidu jet do lesa a blbnout si mimo stezky, což byl předtím problém.

        To samé přítelkyně – měla cross, kolo ji nebavilo, každý písek (nebo menší bahno) ji prakticky poslal k zemi. Teď si koupila levnou 29" za 15.000, najednou ji to baví a jezdí mnohem víc a mnohem rychleji – taky hlavně cyklostezky, les.

        0 0
      • JFtryall  

        Kontaktuj stavitele a on ti dobre kolo posklada. Osobne bych se nebal ani pevne vidice a investoval vic do zapletenych kol nebo lepsiho ramu. A urcite bych daval minimalne 50mm, rychle a bezdusove obuti.

        0 0
        • terina8  

          Díky! :-)

          0 0
        • DonE  

          A jsme opět mimo realitu 15.000. Píše něco o 168cm, takže váha max. 60 kg. Žádný tréning, ale chce jezdit. Takže co nejlehčí rám a vidle, slušné záplety na bezduše, jezdivé pláště … a osadit alespoň sadou DEORE. Fakt super nápad, ale Scalar si asi bude muset vzít půjčku v bance.

          0 0
          • JFtryall  

            Rozpocet by se navysil na 20 tisic, jsem cetl. S pevnou vidlici se myslim bez problemu vejde. A kdyz to bude hodne bavit, tak usetrit za rok na odpruzenou neni zase takovy problem. Ale mas uz zaklad, ktery nema zasadni slabinu. A o to jde. Zaplety na Black Jack nebo Javax rafcich. Bizuterie Force nebo Max1, brzdy Deore, sada Deore 2×10. Gumy Zefyros v akci 2.25 za par penez nebo Tread Lite. Nevidim problem.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Další takový. Náboženský kult Deore – pro všechny a na všechno. Hovadina, na lehčí ježdění po cyklostezkách, asfaltu a polňačkách (při omezeném rozpočtu) stačí Alivio.

              0 0
              • JFtryall  

                Tak jasne, ze staci. Ale uz mas Shadow+ a to je uz odpovidajici v tomhle rozpoctu ty hovadino. :-))

                0 0
                • Singlespeed  

                  Rady JFtryalla bychom měli brát trochu s rezervou. Přece jen se pohybuje v úplně jiných sférách cyklistiky než paní Terina a dalších 99% cyklistů a o tom, co je to rekreační ježdění nemá už z podstaty ani páru, neboť to celoživotně jde úplně mimo něj :-).

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Ano ale ja se snazim byt objektivni a prece kdyz uz chces investovat, tak bys mel mit odpovidajici vybaveni. Kdyz chces nekomu pomoct, tak mu prece poradis odpovidajici vybaveni v jeho moznostech. A ja si proste myslim, ze za 20 tisic bys mel mit Deore a bezdusaky, co leti. To je v roce 017 naprosty zaklad. A je uplne jedno jestli ti to stoji doma v chodbe nebo jezdis kazdy den. To by polovina lidi na KPZ musela jezdit na trekingu s timhle pristupem.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Někdy se zastav chvíli na cyklostezce (pokud ti to teda wattmetr dovolí;-) a pozoruj rekreační cyklistky. Pak ti bude jasné, proč bezdušáky, které letí a Deore vůbec nepotřebují :-).

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Ty se ale bavis uplne o necem jinem mi prijde. Ono kdyz by se turista svezl na kole, kterymu nedrhnou spalky o rafky, nema povolenou hlavovku a neradi, tak by rychle pochopil, jak je to spravne. Takove lidi ja potkavam casto vis, protoze venku travim celkem dost casu. Na watty uz mam takovy tik, takze neboj. Viz historka s pani, co prisla pro ebike a svezla se na tom bez zapnuteho motoru a pochvalovala si, jak to pekne jede. To dobre vyjadruje, jak zalostny ten stav je. Takze ja z logiky veci nemuzu poradit- bez do obchodaku, vysol desitku a hlavne nic neres protoze ti to staci. Timhle pristupem se nam ta zivotni uroven moc nezvedne. :-)

                        0 0
                      • jirkous3  

                        Bezdušáky? No potěš! Už to vidím jak paní někde s defektem zastaví u kraje cyklostezky a nějaký okolo jedoucí strejda se jí bude snažit s tím pomoct. To bude nadávek co za sajrajt to v těch pláštích má :-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jenže v reálu to bude přesně naopak. Místo aby řešila píchlou duši (což nemusí zvládnout), tak defekty mít při neagresivní jízdě nebude.

                          Jen je to o té podmínce, aby měla někoho, kdo ji ty bezduše bude servisovat.

                          PS: Bezduše jsou jedna z nejlepších věcí, co jsem ženě na kolo pořídil. Díky tomu je 9 let bez defektu. Duši si vyměnit neumí a sama občas jezdí.

                          A pokud jednou za 10 let bude mít opravdu smůlu a zadefektí s bezdušema co nepobere tmel, tak prostě odvoz (když nesežene nikoho kdo ji s tím pomůže). Lepší než shánět pomoc někoho jiného i několikrát do roka.

                          0 0
                          • nomecz  

                            tak věřím tomu že ženská vždycky najde někoho kdo rád vypomůže :-)

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        To, že velká část turistů na cyklostezce nikdy nejela na ničem pořádném a nemá vůbec tušení, jaké by to mohlo být. A kvůli tomu je nejlepší vzít cokoliv ať to bude dobré nebo ne a vůbec to neřešit.

                        Bezdušáky jsou pro tazatelku úplně o něčem jiném. Akorát v tomto případě je to podmíněno zásadní podmínkou, že se ji o ty bezdušáky někdo bude starat.

                        Pak je to celé hlavně o tom, že bude v podstatě bez defektů, což je zvlášť super, když by třeba ani tu duši vyměnit neuměla (což není nic ojedinělého, jestli zvládne tazatelka netuším).

                        Sice se to dá pořešit i na duších i extra odolnými plášti, ale to zase pak vůbec nejede a bude navíc těžké.

                        Ono to totiž spolu dost souvisí, že spousta turistů na cyklostezce jezdí jak jezdí, často je to z velké části i díky tomu na čem jezdí. A tím teď nemyslím výkonnost, ale věci související s technikou jízdy.

                        0 0
                        • jirkous3  

                          Možná na to mám takový názor protože už patřím ke starší generaci a tak většinou jezdím s lidmi co těmto novým věcem moc nakloněni nejsou. Kdyby s námi ve skupince jel někdo, komu by bylo potřeba pomoci při defektu bezdušáku, zůstali by všichni hledět co to v tom kole vůbec je za bordel. Zato klasických duší se vždycky najde dostatek a tak vyřešit nějaký defekt je otázka chviličky. Mně se osvědčilo doporučit lidem to co je hodně rozšířené a různým novinkám se spíše vyhnout. Je to asi staromódní názor, ale zase hodně praktický.

                          0 0
                          • JFtryall  

                            Ne opravovat duse neni prakticke, ale hodne staromodni ano. Kdyz jedes v normalnim terenu, tak na beznem modernim bezdusovem plasti je defekt neuveritelna nahoda. Ta pravdepodobnost je fakt hodne mala. Kdyz uz mas defekt, tak dofouknes bombickou a kdyz mas velky defekt, pouzijes bezdusovy knot a porad domu bez problemu dojedes. Abys udelal takovou diru na knot, tak to bud musis riznout nebo cvaknout o neco ostreho nebo chytit hrebik. Duse by v takovem prilade byla zcela neopravitelna. Ale zatimco s knotem to je do dvou minut hotove a nemusis sundavat kolo. S dusi resis za chvili dalsi defekt, protoze to vylezlo skrz tu roztrzenou cast. :-) takze doporucuju vyzkouset a nehodnotit podle kamaradu.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Nerozumím tomu, co je praktického na tom řešit opravování duše.

                            K tomu jen historka ze dvou akcí, kde byla většina cykloturistů a to cca půl na půl na bikách a na trekách. Byla to Korsika a Sardinie s cestovkou, v obou případech vždy možná lehká varianta (nechat se hodně vozit autobusem), takže to bylo i pro málo zdatné, i když to bylo v kopcích. 95% bylo po asfaltu.

                            Je to trošku extrém daná lokalita na množství trnů na silnicích, tím to ale hezky vyniklo. V propozicích zájzdu to bylo hodně zdůrazněné, že je tam hodně trnů (s doporučením na výbavu sebou).

                            A pak to v reálu vypadalo následovně:

                            • já a manželka na bezduších, manželka se mnou někdy jela, někdy ne (takže ne vždy bych ji s defektem pomohl)
                            • já i manželka defektů nula za celou akci, takže pohodička
                            • na Korsice ještě bylo pár lidí z party, všichni tenkrát ještě na duších (přece jen to byl rok 2009 a tenkrát bezduše nevozil ještě skoro nikdo), ale aspoň všichni výrazně odolnější pláště na běhounu
                            • všichni z party na duších 1–2 defekty za celou akci, všichni měli vybavení a uměli vyměnit, takže to ještě pořád pohoda
                            • průměrný počet defektů na účastníka byl mezi 4–5, někteří nešťastníci stihli i 10 defektů za akci, všechno malé dírky od trnů
                            • někteří měli vybavení a uměli měnit/lepit duše, tak se jen trápili množstvím defektů
                            • někteří neměli vybavení a měli štěstí, že jim někdo zrovna pomohl (ale to ne vždy, protože docházely duše i lepení při tom množství defektů)
                            • a někteří několikrát opakovaně řešili velký problém a zkažený den řešením defektu po všech čertech (v některých místech to bylo kus do civiliaze, takže problém), naštěstí povětšinou je ponabíral po cestě autobus

                            Tolik k tomu jak byla která varianta praktická…

                            Pokud se vozí bezduše a vhodně zvolí plášť (odolnost k danému stylu ježdění), tak řešení defektů co nedá tmel je opravdu jen vyjímečné. Při ježdění mimo terén obzvlášť. A pokud to není rovnou díra jako vrata, tak oprava jednodušší než s duší, jak už zmínil JFtryall. A pokud to je díra jako vrata, tak je to problém s duší i bez duše (a vložit duši můžeš u bezduší případně taky, i když to je až poslední nejméně praktická varianta a asi jedině na tu díru jako vrata s tím, že máš čím podlepit plášť, aby duše nevylezla ven).

                            Jak jsem psal, tak manželka je za 9 let na bezduších bez jediného defektu. Odhadem je to tak za cca 25tis. km (první 4 roky z těch 9 najezdila více, to bylo před dětmi, pak už méně).

                            0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  
                            1. Jak píše JFtryall výše, udělat normálním způsobem jízdy v normálním terénu defekt na bezdušáku je spíš umění.
                            2. Při větším defektu, který tmel nepobere, se dá vždycky plášť zespodu podlepit normální záplatou, stačí shodit jednu patku, což každý staromilec zvládne, aniž by na sebe vybryndal zbytek tmelu.
                            3. Při menším defektu a nedostatku tmelu zaviněném neúdržbou stačí mít v kapse tmel ve spreji z Lidlu.

                            Z mé zkušenosti u rekreantů – a žen obzvlášť – převládají lehké defekty z kategorie „nedostatek techniky a nepozornost“ typu cvaknutí (u bezdušáku není co cvaknout), popř. kategorie „jízda po kraji“, tedy malé ostré kamínky, hřebíčky, kousky drátu – to všechno tmel hladce pobere.

                            Do míst a rychlostí, které hrozí větší devastací pláště se zpravidla nedostanou.

                            0 0
                            • Martin  

                              jo, bezduše jsou na tohle fajn :)

                              nedávno jsem na šotolinové cestě po hrázi chytil hřebík jak nohu :) – tmel to pobral, sice s problémy, ale pobral. nejen, že jsem měl díru v běhounu, ale ještě propíchal asi 3 nebo 4 díry kousek nad patkou. duše by v tomhle okamžiku asi byla pěkně rozpáraná

                              0 0
              • DonE  

                Jezdit se dá na čemkoli. Mmch. trochu jsem doufal, že ta ironie byla jednoznačná.

                0 0
              • MlokCZ  

                Fungují i nižší sady. Ale u Deore dostane desítku + Shadow+ a rozdíl v ceně zase není tak velký (aby ušetřil na něco zcela zásadního jinde).

                A ohledně brzd bych Deore volil zcela jednoznačně. Nebo minimálně ta kombinovaná brzda o sadu níže, která už ale také má servo wave.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Mně připadá, že se tady někteří už úplně zbláznili :-). Na rekreační ježdění servo wave, shadow plus, tubeless 29-er a další kraviny… Chudák paní Terina, tolik bulíků ji asi už dlouho nikdo na nos nepověsil jako v tomhle b-f vlákně :-).

                  0 0
                  • marttoni  

                    Njn, ale na serveru, který se věnuje primárně cyklistice to jinak dopadnout nemohlo. Kdyby se zeptala třeba na e-miminu, tak tam by to mohlo být srozumitelnější:-)

                    0 0
                  • terina8  

                    Všech Vašich rad si cením! :-) Jen mi jde z toho trochu hlava kolem! :-)

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    +1

                    0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Mít Scalara za rohem a nepoužít, to by byl hřích. Deore je nesmysl, Alivio bohatě stačí. Jak víš, že na 168 cm nemá třeba 85 kg?

            Řešil bych v první řadě geometrii rámu se správnou velikostí a nastavením posedu, pak požadavky na příslušenství (nosič, blatníky), pak trasy, po kterých opravdu jezdí/chce jezdit, až podle toho přihlížel k volbě, zda MTB nebo trekový rám s odpovídající šířkou obutí a odpruženou/ne­odpruženou vidlicí; MTB převodníky jsou v každém případě skoro jistotou.

            0 0
            • DonE  

              Nevím kolik váží. Jen mám pocit, že se téma vyčerpalo tím, že řekla, že napíše Scalarovi. Už to s ní nějak pořeší. Včetně těch převodníků. No a pak ještě někoho za zadkem, kdo jí naučí držet normální kadenci.

              0 0
              • jirkous3  

                Proč kadenci? Já jsem četl, že chce jezdit rekreačně. To je podle mě s častými zastávkami, výhledy a na pohodu. Navíc to bude asi nejspíš s rodinou či kamarády na nějaký výlet. A naprosto souhlasím s Krabem, takové šikovné blatníky mohou být při rekreačním jezdění podstatnější než Deore vs. Alivio.

                0 0
                • DonE  

                  Protože, když to bude rvát přes sílu, tak bude mít v háji kolena a stehna jako chlap?

                  0 0
              • terina8  

                A ten někdo za zadkem se hledá kde?? :-)

                0 0
            •  

              já bych řešil v první řadě „geometrii“ a míry tazatelky! a dle toho ji navrhl kolo! To tady nikoho nenapadlo chytrolíni ? :-)

              0 0
              • Bubaaak  

                Zalez, tady nemusíš dělat svěťáka…

                0 0
              • Smazaný účet  

                Bohužel nenapadlo, rám 29er je nejlepší volba na jakékoliv kolo. V budoucnosti rámy jiných geo a určení vymizí a 29er se bude prát i na silniční kola. ☺

                0 0
                • Martin  

                  A máš pro ten slint nějaké argumenty?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Trocha ironie po ránu. Já jenom že každému, i když do lesa ani nepáchne se tady cpe 29er rám a osazení spíše typu fitness, gravel. Výrobci kol budou mít nejspíš velmi špatné vývojáře a konstruktéry že je předčí kdejaký jouda na B-F. A takhle radit děvčeti, které bude utrácet dost peněz a nemá o tom ani páru, je celkem prasárna. Tot vše.

                    0 0
                    • Martin  

                      A dál?

                      U 29" máš možnost dát obutí krosové nebo obutí MTB a můžeš buď bez hučení svištět po cyklostezce nebo zapadnout do leda. Kros ti tuhle možnost nenabídne. Tak proč nepostavit rovnou něco, co by v budoucnosti mohlo být univerzální.

                      0 0
                    • plzakj  

                      Vyrobci se ridi spis ziskem a snahou vyvolat zajem (bravy, cisla, nove tvary). Za kvalitu a univerzalnost si nechaji zaplatit.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Kolik jsi najezdil na celopevné 29" s velmi rychlými plášti a podařenou geo (a nejlépe na bezduších, i když u těch nevím, jestli je tam bude dávat nebo ne)? Jestli to není zase jako vždy, kdy něco kritizuje někdo, kdo s tím nemá žádné zkušenosti a jen se mu nelíbí, že by mohl někdo doporučit něco jiného než jezdí on.

                      PS: Já jsem na úzkých krosových pláštích najezdil tisíce kilometrů a z toho něco kdysi dávno i přímo na krosu. A cestu do práce co jezdím na rychlé 29" (aktuálně jsem zrovna v neděli dal pevnou) mám v podstatě přesně skladbu povrchu jako chce jezdit tazatelka.

                      Já bych jinak ten tvůj kros v profilu označil jako přímo odstrašující případ s tím superdlouhým představcem. To je přesně něco, čemu by se tazatelka měla velkým obloukem vyhnout.

                      A ještě tam máš poznámku, že ti sedí krátká geometrie a pak tam narveš mega dlouhý představec, aby to bylo zase zpět hodně dlouhé…, fakt nepobírám.

                      0 0
                    • nitraq  

                      Simtě, jak bys z 29 rámu udělal gravel? Takhle krátký rámy, aby tam šly rozumně osadit berany, snad nikdo nedělá.

                      0 0
                      • Martin  

                        všechno jde, když se chce

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        To psal v sousedním vláknu JFtryall, že by CX postavil na 29" rámu, aby mohl použít objemnější pláště. Ale také psal na jakém a přesně věděl, že mu to na délku vyjde a s jakým představcem.

                        Je ale jasné, že to bude obtížnější tak postavit na dostatečně krátkém rámu a ne každému to musí vyjít.

                        0 0
                      • JFtryall  

                        Ja to tak mit budu pristi rok a nevidim jediny duvod delat na gravel kratke ramy( mysleno u trochu narocnejsiho pouziti, adventure kola a nahrada trekingu jeste asi ok). Tohle by mel resit hlavne predstavec, pouziju nulovy sklon a 60mm. Kratke horni ramovky a strme uhly nejsou zadouci uz ani tady. Neni to optimalni pro rozbite sjezdy ani pro rychlejsi zmeny smeru- tam to resi hlavne delka zadni stavby a lehke zaplety hodne pomuzou, celkove lehci predek. Cyklistika jde dopredu. U ryzich cx kol se to jeste pochopit trosku da- motani po loukach atd. Ale kdyz se obcas clovek podiva na posedy, tak nechape. 130mm predstavce atd. to fakt nechces do terenu, kde musis byt ready i na bunnyhopy a dalsi veci. Na 29er vyjde uplne stejny posed, jako mam nyni na gravelu a pomuzu si s uhly, odolnosti, vahou i prostupnosti. V zasade si myslim, ze spousta 29er ramu v kratsich specifikacich- v 17' TT kolem 605mm, ma idealni geo pro univerzalni pouziti i s berany. Hlavovy uhel je jedine ku prospechu, offset to taky uklidni u pevne karbonky a prostupnost pro komplet bikove gumy je opravdu zadouci vec. Kdyz ses limitovanej napr. 40mm je to obrovska skoda.

                        0 0
                    • JFtryall  

                      Kolik znas vyvojaru? :-)

                      0 0
    • Bubaaak  

      Terina8 a scalar – tak nakonec trek nebo MTB? :))

      0 0
      • terina8  

        Po všech vašich příspěvcích bych asi spíš připlatila a šla do 29´´, ale ještě uvidím, jak to se Scalarem vymyslíme. Přiznám se, že jsem fakt laik, takže si nechám od něho poradit.

        Hezký den! :-)

        0 0
        • Bubaaak  

          Tak informuj, zajímá mě konec pohádky :)

          0 0
        • JFtryall  

          Pak to postni. :-) jestli to bude na MRX ramu, tak maji solidni ceny a dobrou kvalitu. Urcite nebudes s 29er litovat. Moje divka ma taky pevnou 29 a i kdyz ma jen 164cm, tak se posklada bez problemu. A zpet na uzky plaste ji uz nedostanu. :-)

          0 0
          • scalar  

            Pells má teď v nabídce samotné rámy i z Lady řady, tedy s kratší horní rámovkou, takže spíš ten:

            http://pcshop.pells.cz/…_d40625.html

            0 0
            • terina8  

              Koukala jsem na to a jako úplný amatér se jen zeptám, .. :-) Něco jako tento rám by tam nešlo?

              http://pcshop.pells.cz/…_d40617.html

              Jde mi o tu původní představu mít kolo s pánským rámem? I když beru v potaz, že vy jako odborníci asi víte, proč volit něco jiného, …

              Díky. :-)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Rám Ti musí být přiměřeně krátký, to je úplný základ – dámské rámy jsou kratší, věř mi, nakonec se hraje o milimetry. A pak musíš mít hodně vytaženou sedlovku, která pruží a přidává pohodlí. Nech si poradit od scalara, ten nemá zájem NĚCO prodat, ale má zájem (a umí) postavit stroj, na kterém se Ti bude DOBŘE JEZDIT. A tím, že staví z dílů, tak může vyladit velmi dobře na Tvé specifické proporce a požadavky.

                0 0
                • terina8  

                  Já vím, nebo to aspoň tuším, … nechám si poradit od Scalara a díky i za vaše rady. :-)

                  0 0
              • plzakj  

                Zalezi na telesnych proporcich (a ted nemyslim prsa-pas-boky :o) Jestli bude pansky ram moc dlouhy, tak proste vhodny neni. Predpokladam, ze delky rukou nohou a trupu uz jsi poslala, takze vybere spravnou geo.

                0 0
                • R294  

                  já bych tedy v 1.řadě začal u zkoumání těch proporcí aby nedošlo k nějaké mejlce…co pak s kolem které nesedí :-) takže prosím foto :-)

                  0 0
    • Bubaaak  

      Na bázoši na mě skočilo tohle od scalara, jak kdyby to stavěl pro tebe :)

      http://www.bike-forum.cz/…duch-vidlice

      Velikost by ti mohla být, pánský rám to má taky. Rám navíc vypadá že by mohl pobrat i MTB pláště, takže kdyby tě to chytlo, mohla by si i na drsnější cesty :)

      Jen by chtělo asi zkusit :)

      Sice příjdeš o výhodu crossu a jeho vzpřímené pozice, ale na druhou stranu by to mohlo vycházet jak 27,5MTB na 29" :) Takže od všeho něco :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.