• David91

    Ahoj,

    chci si poridit lacinejsi krosove kolo a zajimalo by me, ktere z nasledujicich kol byste si vybrali:

    http://www.bradsky.cz/…-p-8031.html

    http://www.bradsky.cz/…-p-8364.html .

    Prijde mi, ze jsou ty kola temer totozne a nejsem si tak jist, jestli ma cenu investovat do kola pells.

    Predem dekuji za nazory.

    • David91  

      Pripadne jeste toto

      http://www.polygonbike.cz/…-heist-3-0-m

    • Erknold  

      podle mě nemá cenu připlácet za Pells. Focus má asi pohon 3×9, zatímco Pells 3×8. Na to, na co je to kolo určené je to šumák.

      Jinak mi přijdou prakticky totožné. Focus má praktičtěji umístěnou zadní brzdu, pokud budeš řešit nosič.

    • Drobeczech  

      Toto mi přejde lepší http://www.decathlon.cz/…40-sede.html

      • David91  

        Dekuju za nazor. Nicmene pokud se koukam spravne, tak to neni krosove/trekove kolo, takze mam obavy, ze bych se uslapal :)

        • novas752  

          S dobrými úzkými plášti to nepojede o nic hůř než crossové a bude to trochu pohodlnější, ale pokud chceš jezdit jen po asfaltu a dobrých cestách, tak to neni potřeba.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Máš tam 44 × 11 nejtěžší převod, obvod plášťů bude skoro stejný (cca 2200mm) jako na trekovém kole. Na jednu otočku klik tedy ujedeš cca 8,8m, při velmi pomalé kadenci šlapání 60 rpm to dá 528 m/min, což je >31 km/hod. Při 85 rpm z kopce pojedeš cca 45 km/hod, problémy začneš pociťovat reálně až nad 50 km/hod.

          Z čehož vyplývá, že na tomto kole ‚ušlapání se‘ určitě nehrozí, pokud umíš šlapat rychleji, než oněch 60 rpm.

          Jak často jezdíš těmito rychlostmi a šlapeš při tom?

          • David91  

            Spatne jsem se vyjadril, nemel jsem na mysli frekvenci slapani, ale spis o odpor plaste, ktery by mel byt u sirsiho plaste vetsi. Teda aspon doufam, ze to tak je.

            • novas752  

              Tak tam hodíš úzký pláště no. Valivej odpor neni zase tak velkej a závisí i na tvaru dezénu a tvrdosti gumy. Daleko větší „brzdu“ dělá v rychlostech nad 25–30km odpor vzduchu. Ten bys měl na mtb menší, protož má o něco sportovnější posed a byl bys malinko víc předkloněn.

              Ale nic ti nenutim, záleží co a za jakym účelem jezdíš. Pro kochačky typu „jedu na prohlídku hradu“ a jízdu po asfaltu nemá mtb smysl. Kdybys chtěl občas zavítat do terénu nebo jet stylem „jedu abych jel, jízda mě baví“ tak by mtb bylo lepší.

              • sly666  

                To je tady věčná nemoc. Borec chce posoudit krosove kolo a je mu promptně cpáno mtb na užovkách.

    • scalar  

      Pokud nenapíšeš, kolik měříš a vážíš, kde a jak budeš na kole jezdit, tak se ptáš zbytečně, dostaneš jen obecné a často nesmyslné návrhy. To už je stokrát lepší pohledat tu v historii.

      • David91  

        OK. Merim 185cm a vazim ± 90kg. Jezdit chci predevsim po asfaltu a upravenych lesnich cestach.

        • oddie  

          Na 90kg bych rozhodně vynechal oba ty linkované krosy s nefunkční poddimenzovanou parodií na odpruženou vidlici, zvláště pokud chceš jezdit především po asfaltu a upravených cestách.

          • jirkous3  

            Nedělal bych z toho takovou vědu. Znám lidi co najezdí na podobných kolech po asfaltkách tisíce kilometrů ročně. Pokud nejezdíš sportovně, ale turisticky, bude to v pohodě a obě kola Ti budou sloužit docela dobře. U toho Focusu jsou lehčí převody, takže jestli plánuješ kopcovité trasy nebo nemáš moc fyzičku, byl by lepší volbou.

            Teď si možná znepřátelím některé bikery, ale asi bych šel raději do toho crosse než do MTB. Nebudeš muset hned zpočátku investovat do úžších plášťů, ale hlavně pokud budeš jezdit s kamarády na podobných kolech, můžete si snadno vypomoci duší či pláštěm. Navíc takový plášť koupíš v každé díře, s těmi 27,5 to tak jednoduché nebude.

            • oddie  

              Za ± 10tis bych šel taky do crosse, ale s pevnou vidlicí a Včky.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Rozměrově jsme na tom asi tak stejně, jezdím na silničce, MTB 27,5" i trekovém/kros­sovém kole. Silnička je mimo hru, takže o těch zbývajících, třeba Ti to pomůže.

          MTB 27,5" v XC podobě mám v podstatě jen na podzim a zimu, kdy už mě nebaví jezdit po silnici. S přiměřenou vzduchovou vidlicí a plášti Rubena (Mitas) Scylla jede výborně i po asfaltu, nejlepší je na štěrkových lesních cestách a polňačkách – toho jezdím asi nejvíc. Plusy pro mě jsou: kotoučové brzdy, pohodlí širokých plášťů, hmotnost a tuhost celku (připlatil jsem si za RB & WTB Frequency záplety).

          Trekové/krossové kolo mám GT a vypadá v současnosti nejvíc jako tohle. Jezdím na něm výhradně po asfaltkách a mám na něm silniční ráfky a 28mm silniční pláště, silniční kazetu, ale hlavně dlouhé blatníky – takže zaskakuje za silničku, když je fakt hnusně. Během cca 15.000 km, které jsem na něm najel ale vypadalo často i úplně jinak, např. s odpruženou vidlicí a hrubými plášti – obojí stále mám, výměna je pro mě otázkou chvilky. Také jsem je trápil brašnami na nosičích vpředu i vzadu. Oproti MTB není tak pohodlné, na asfaltu je o něco rychlejší. Hlavní plusy: možnost instalace dlouhých blatníků a nosičů, možnost vyrobit si z něj ‚skorosilničku‘, ‚skoro29"MTB‘ nebo ‚úplněcestovníkolo‘ jen výměnou zápletů a dostrojením příslušenství. Pozn.: z původního osazení kola zůstal jen rám a hlavové složení.

          Tebou vybraná krossová kola mají kotoučové brzdy, tím dorovnávají jednu z výhod mého MTB. Ale vidlice NEX je opravdu jen atrapa.

          V současnosti bych si nejspíš trekové/krossové kolo nikde nevybral jako hotovku, ale buď bych si je postavil ze zbytkových dílů (koupil bych si k nim rám) nebo si je nechal postavit nové, protože to, co nabízejí zdejší stavitelé v tomto segmentu, je zpravidla za stejné ceny o řád lepší (ve smyslu použitelnější), než co si pod tímto pojmem představují velkovýrobci.

          • Erknold  

            asi tak. Zajímavý je to s těma blatníkama. Na MTB se rozumné blatníky moc dát nedají a obecně tam vypadají hrozně. Krose beru jako univerzál dříče, tam se to ztratí a jdou tam přidělat rozumné blatníky.

            Na jízdu po uvedených cestách bude kros se slušnou vidlicí v pohodě. Bude na něm i klasický turistický posed.

            Absolutně netuším jaké jsou teď ceny, ale bylo by zajímavé, za kolik by se nechalo postavit krosové kolo se vzduchovou vidlicí NCX (kolik lidí si hraje s nastavením odskoku u NRX), pohonem a brzdama co fungují a vydrží (obecně se tu dost často uvádí jako základ Alivio) a rámem co nebude mít 2,5 kila. Pak by to bylo kolo na to co je požadováno ideální. Asi to nebude za 12, ale zase to bude kolo na kterém se bude nechat projet i jen tak pro radost. A když bude rozumný rám a vidlice, není problém na něj přidělat funkční blatníky, nosič, kliky s krytem pokud jezdíš s klasickou teniskou a podobné kraviny, co většina lidí zde zavrhuje :)

            Asi jsem to blbě zařadil. Vždy chci na někoho navázat, ale vlastně je to pro zakládajícího.

            • David91  

              Dekuju za info. Zkusim teda poptat, co by mi kde mohli poskladat a zaridim se podle toho :)

              • Erknold  

                prohledej tu historii, hledej kross 15000, nebo obecně 15000. Sice tu vyhledávání stojí za prd, ale občas se něco zadaří :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.