• hannawald

    Ahoj,

    dnes jsem byl na Selle Italia ID match, z pocitace vypadlo L3. Ramcove souhlasi, ze mi vyhovuji sirsi sedla s dirou. Mam jen otaznik, zda by nestacilo L2. Lisi se velikosti diry.

    Duvod je ten, ze v L3 vybiram na silnicku jen asi ze 3 sedel. Z toho sportovnejsi jsou 2 a vahove rozumne je jen SLR Superflow. Jenze dat za sedlo s titan lizinama 4tis (eshopy nejlevneji, v kamenaku 5tis), to je raketa. Navic je to prkno a dost lidi si stezuje na prilisnou tvrdost na celodenni jezdeni. Jeden z testeru (taky L3) se vyjadril v tom smyslu, ze pro jizdu v dropu skvele a ulevi, pro celodenni jezdeni, kdy je vetsina jizdy preci jen ve vzprimenejsi poloze, by ale volil L2, kdy je vetsi variabilita sezeni..

    Jake jsou Vase zkusenosti? Mam pocit, ze diru velikosti kategorie L3 nikdo jiny nedela a Spesly nebo Ritchey Zeromax fungovaly..Selle si za sedla se superdirou nechava dost zaplatit a u L2 jsou o dost lepsi cenovky.

    Z idmatch specialisty jsem toho moc navic nedostal, jestli jsem treba na rozhrani, jestli by L2 bylo v poho..jak to chapu, tak L3 umoznuje snizit tlak na perineum pri vyssim ohybu, ktery se u ohebnejsiho cloveka predpoklada, ale kdyz mam endurance silnicku a na kole tak nelezim, tak mam pocit, ze by nemuselo byt treba:)

    Diky!

    • hannawald  

      Nikdo jste idmatch nepodstoupili nebo nemate tucha, jak to funguje? Jestli jsou me uvahy spravne nebo blbost? Dik!

      • Tina  

        Pred dvoma rokmi ma v stánku Selle italia hneď pri vstupe odchytil jeden slizký týpek, že mi spraví ID match. Okrem toho, že mu vypadlo presne to isté čo už roky jazdím (SLR Super Flow S, a SLR Lady Flow) tak som mala skôr dojem, že sa mu viac jednalo viac o osahávanie pri meraní ako o výsledok merania :/

        Som v kategórii S3. Ale aj tak si myslím, že je aj dosť dôležité či sedlo pôjde na silničku kde máš asi nižší drop riaditiek, alebo na MTB kde je posed trochu vzpriamenejší. T.j. tú tzv. ohybnosť páteře, ktorú určuje to číslo. Pre teba je IMHO dôležitejšie to písmeno, v tvojom prípade L. To je šírka ktorú potrebuješ pre správne dosadnutie panvových kostí. Takže ak to má byť na MTB a nemáš extrémny drop alá Jarda K, tak by pre teba IMHO nemal byť problém ani sedlo L2.

        • hannawald  

          Mam to na silnici, ale drop nemam nijak zasadni, vlastne cca podobne jako na mtb, asi 5cm.

          Samozrejme muzu jit a pujcovat si testovacky, ale mam zkusenost, ze 80km muzu sedet celkem na cemkoliv, pak uz jsou rozdily. K Superflow ani testovacku nemaj. Tam mi muze sedet dira, ale nemusi tvrdost sedla..

          Jde mi o tohle: je to jen o ohebnosti patere? laicky bych se rekl, ze pokud to nevyuzivam, tak muzu jit do L2..na druhou stranu Selle to v nejake tabulce uvadi celkem striktne-kdyz vyjdes L2, muzes mit L2 a L3. Kdyz vyjdes L3, mel bys vozit L3.

          • Tina  

            Ja som sa dopracovala vhodnému tvaru skúšaním. Keď som začínala jazdiť v minulom storočí tak nejaké merania vhodnosti sedla proste neexistovalo. Našťastie pomerne skoro som zistila, že mi vyhovujú ploché sedlá typu starý Flite. Napr. taký vychvaľovaný Turbo Matic mi nikdy nesedel. Bol na vrchu mierne zaoblený. Hneď ako prišli prvé modely Selle Italia Trans Am, t.j. sedlá z dierou som vyskúšala a pre mňa to znamenalo prínos v pohodlí. Ale aj zo sediel, ktoré som spomínala mi napr. SLR Super Flow S vyhovuje viac na bajku, ale na silničke mi pri opakovaných dlhých tréningoch napr. na sústredení nerobí dobre. SLR Lady Flow mi sedí na silničke, ale v pohode aj na bajku.

            Minulý rok som na ebay vydražila sa polovičnú cenu prakticky nové SLR TEKNO FLOW (S3). Užívateľovi proste nesadlo a tak ho predával. Je to síce silniční sedlo, ale chystám sa ho jazdiť na MTB. Minulý rok som ho už čosi pojazdila a na fulla bude skvelé.

        • McBlacky  

          ani ne tak ohebnost páteře, jako spíš posazení pánve.

          • hannawald  

            Aha..ale i tak, posazeni panve mereny v max. predklonu, ktery clovek da bez velkeho utrpeni (alespon tak mi to radil specialista). Na kole pritom jedu v mensim predklonu neboli jinem posazeni panve..ve vzprimenejsi poloze je na perineum mensi tlak..to je veda:)

            Nechci si hrat na chytryho a zpochybnovat system mereni Selle Italia expertu, jen spis od nekoho, kdo do toho vidi, zjistuju, jestli to neni mysleno za nejakych predpokladu – napr. agresivni vykonnostni jizdni pozice..

    • hannawald  

      Nebo alespon zkusenost s L3 kategorii sedel (superdira) vs normalni dira..

    • scalar  

      Měl jsi nenápadně mrknout na toho idmatch specialistu, nenápadně mu podstrčit stovku navíc a naznačit, že by se Ti víc hodilo, kdyby z počítače vypadlo L2.

      • hannawald  

        A mel bych klid:) ja nevim, co je za tim za vedu, ale prijde mi, ze kdybych se tolik neohnul, tak jsem L2..analogicky kdyz se nebudu tolik ohybat na kole = jezdim spis v hornim nez spodnim uchopu, tak jsem L2. Ale nevim, jestli je tenhle selskej rozum platny nebo je za tim jeste neco jinyho..

        • ˘Ö˘ Krab  

          A proč jsi na ID vůbec chodil, když si teď stejně chceš koupit podle svého výběru?

          Jinak já mám na kole sedlo L2 (Flite Flow) a syn L3 (SLR Superflow), ale nezkoušel jsem je a hned tak nezkusím. Zato jsem se svezl na manželčině SMP Stratos, šlo to i bez ID :-).

          • hannawald  

            Ale jo, ja doted taky nejak fungoval, chtel jsem si potvrdit to, co si myslim, ze mi sedi sirsi sedlo s dirou. I kdyz ted jsem mel na Scottovi Syncros sire 132mm a taky jsem fungoval. Libilo se mi sedlo Novus, testy super, vsichni chvali a rozhodoval se, jestli teda S2 nebo L2. Tak jsem si rekl, ze si to necham overit na idmatch..no a vysel jsem L3. A zjistil, ze mi tam vychazi prakticky jedno sedlo, co bych prijal na svy kolo a chtej za nej 4tis nejlevneji, s titan lizinama, to je vic nez srovnatelna konkurence. Pritom rozdil L2 nebo L3 je v cem? V tom, jaky je potencial predklonu? Neboli kdyz vetsinu casu na kole netravim v te max pozici, neposunu se do L2? To mi neni jasny.

            • McBlacky  

              novus zřejmě pořídím na silnici (L2)

            • Tina  

              Šírku sedla práve udáva to písmeno L. A ty sa rozhoduješ medzi L2 a L3, t.j. rovnakou šírkou sedla.

              Číslo práve udáva ten sklon panvy.

              • hannawald  

                Jasny, tomu rozumim. Ja si prave na zacatku nebyl jisty tou sirkou. Kosti jsem si nameril cca 12cm, u Specialized mam 143 (Romin 155) – ale tam vychazi sirsi sedla kazdemu, Trek mi rikal 138mm, vozil jsem ale i Syncrose 132mm. Takze jsem chtel overit tu sirku. Z jezdeni vim, ze potrebuju diru nebo prohluben. Sirka mi vysla L. To jsem si myslel a potvrdil si. Dira mi ale nevysla L2, ale az ta nejvyssi L3.

                A ja nemam jasno v tom, co to vlastne znamena:) Je to sklon panve pri max. relativne jeste unosnem predklonu. To se muze menit – kdyz se protahnu nebo budu cvicit, bude vic, kdyz bude zima a rano, predklonim se min:) S tim se predpokladam meni i ten sklon panve. Tim se hadam meni i muj potencial na kole, v jakem dropu zvladnu po nejakou dobu jezdit a tim si zlepsit aero pozici.

                Jenze ja jezdim na komfortni silnicce, ne jak do kramu, ale v rekneme sportovni, ne zavodni aero pozici. Tedy vyuzivam vice jizdu v hornim uchopu a ne ve spodnim. Plati i za tohohle predpokladu L3 nebo se vlastne posunu do L2? Tenhle princip mi neni jasny..

                Cetl jsem i test, kdy nekomu vysla L3, jezdil SLR Superflow a na aero kole super, nejpohodlnejsi, co kdy mel, ale pro celodenni jezdeni ho to spise omezovalo, protoze ta velka dira ho dostala do jedine pozice na kole..

                • hannawald  

                  Snazil jsem se takhle uvrtavat i toho id match specialistu, ale v podstate jsem se dozvedel jen, at to vyzkousim na testovackach a uvidim. To je ted trochu slabsi, protoze 100km vyjizdky v nule nedavam a jsem trochu netrpelivy:) Tak se ptam tady, treba ma nekdo i zkusenost..

                  • Tina  

                    Tak ma ešte napadlo, či aj sklon sedla nebude mať vplyv a nešlo by tak ovplyvniť mierne odchýlky?

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Spíš bych se přikláněl k tomu, že sklonem se dají řešit nuance u sedel s profilovanou horní částí a polstrovanějších. Z lehounkých skořepin bez polštářů by nejspíš začal klouzat.

                      • hannawald  

                        ja mam v hlave myslenku, ze:

                        • pro delsi jezdeni v aero pozici L3 bez debat
                        • pro delsi jezdeni bezne by melo byt ok L2, kde je treba ten Novus, Flite…(Specialized, Ritchey Zeromax…) , ktera jsou lehounce polstrovanejsi nez SLR, tzn. mohlo by byt i naopak pohodlnejsi nez SLR Superflow.
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          S polstrováním to není tak jisté, spíš hodně individuální, záleží na posedu, technice šlapání, vložce v kraťasech… . FliteFlow má polstrování minimum, pruží celá skořepina, přijde mi extrémně pohodlné.

                          • hannawald  

                            tak Novus je v principu to same. Nemluvim o polstrovani turistickych sedel, ale nejakem minimu, aby clovek nesedel prakticky na prkne. Vyssi polstrovani taky nemam rad. I mezi Flite a SLR je ale malinko rozdil.

            • ˘Ö˘ Krab  

              A abych to ještě víc zamotal, mám sice L2, ale celkem velký drop řídítek a ne úplně málo často jezdím ve větru delší úseky s držením v obloucích. Vyhovuje mi celkem plochý čumák sedla, resp. nevadí mi při silovějším šlapání, určitě vím, že mi naopak vadí čumáky vyboulené. Při použití odpovídajících kraťasů s vložkou.

              Tipoval bych, že jde o to, v jaké pozici udržíš pánev při silovém záběru a jak moc cestuješ po sedle dopředu. Pokud máš tendenci si na sedlo hodně lehat, tak L3 bude znatelně lepší. Pokud to máš jen na pohodovou jízdu s dropem malým, L2 by mohlo stačit, podobně, jako když jsi schopen pánev udržet v optimální pozici.

              Tak nějak už jsem se pomalu smířil s tím, že mám sedlo dražší, než celý supermarketový bicykl.

              • Tina  

                Špatné sedlo zabije aj 200tis bajk. Takže áno, kvalitné a vyhovujúce sedlo je základ na každom bajku ;)

    • Puamik  

      Rozhoduji se mezi sedly Flite TM Flow a sedlem Man Gel Flow.

      Které sedlo bude pohodlnější na horském kole. Jezdím jak terén, tak silnici. Vzdálenosti kolem 60–120 km, ale i více.

      Děkuji za radu

      • ˘Ö˘ Krab  

        Individuální. Flite má placatý hranatý čumák, takže spíš asi to druhé. Na tak dlouhé jízdy bych si ale na MTB nedal ani jedno, přestože na jiných kolech používám Flite, MAX a SL.

        • Puamik  

          A mohu poprosit o radu, jaké sedlo doporucujete? Nechal jsem se merit a vyšla mně kategorie L2.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Doporučit si netroufnu. Záleží, co a jak se jezdí, jak člověk šlape, jak často a rychle potřebuje ve sjezdech za sedlo (a zpátky) a na spoustě dalších parametrů.

            Pro takové to víceméně konstantní nenáročné hamtání do pedálů bude stačit jakékoliv sedlo, jakmile dojde na techniku nebo výkon (zejm. vytrvalostní po rovině), tak se začnou projevovat výhody a nedostatky různých tvarů.

            • Puamik  

              Cca 20 let jsem jezdil Flite Gel Flow, tak asi teď koupím Flite TM Flow :-)

              • ˘Ö˘ Krab  

                Tak když jezdíš něco 20 let (a myslíš si, že je to tak správně), tak je logické koupit si zase to samé nebo co nejpodobnější.

                • Puamik  

                  Právě, že jsem nikdy nic jiného nezkusil a tak nevím, jestli může být něco jíného lepší.

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Zkusil jsem toho víc, bohužel, zkušenost není úplně přenositelná. Na trekovém kole mám aktuálně nějaké BBB, asi, tam je mi to jedno. Na silnici, druhé silnici a RX mám SI Flite Flow Ti, SLR MAX Gel Flow a SL. Se všemi jsem spokojen až velmi spokojen, hlavně s Flite. Ale na MTB mám, po předešlém WTB Volt (osazeno v RB) nyní sedlo WTB Kona (koupeno zde v bazaru).

                    Prvního 0,5 km jsem si říkal, že tohle fakt nedám a byl to krok úplně vedle. Pak mávnutí kouzelného proutku a pohoda, na to, co a jak jezdím, jsem asi těžko mohl vybrat lépe; hodnoceno po >3 tis. km.

                    Na Voltu mi totiž vadily dvě věci – to, jak je vzadu rozšířené a těžko se kolem něj chodí zpátky po sjezdech, druhá věc bylo výraznější profilování, které omezovalo výběr polohy, sklouzával jsem do dolíku. Na Koně nijak neřeším ani jedno, sedět se dá kdekoliv je zrovna potřeba a hlavně má vzadu zkosená křídla, takže návrat z polohy za sedlem je hladký a jistý.

                    Ale každý to má jinak.

    • Puamik  

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.