Zdravím,
dá se dnes vůbec ještě koupit (poskládat) kvalitní horské kolo s „véčkovými“ brzdami? Kvalitní myslím cena cca 30 000Kč.
Zdravím,
dá se dnes vůbec ještě koupit (poskládat) kvalitní horské kolo s „véčkovými“ brzdami? Kvalitní myslím cena cca 30 000Kč.
Tak dá se všechno. Otázka však zní: Proč?
proc by to nekdo delal?:)
Protože mu véčka brzdí dostatečně, jsou lehká a bezúdržbová.
Každý má mít po čem touží,ale jen tak pro zajímavost kolik najedeš ročně že tě ta údržba tak trápí? a skřípání bahna mezi ráfkem a brzdou v lese ti neva?
najedu 5, skřípání nevadí
a obcas. cinkani kotoucu ti neva?:) nezlob se, ale tohle neni zrovna dobrej argument:)
Promin kotouče mi cinknou vyjímečně a dření bahna o ráfek po průjezdu kaluží mě štvalo,neargumentuju,ptám se ,protože mi ta údržba kotoučovek nepřijde tak tragická,aá ale najedu míň.
jezdim kotouce (Stroker Traily, ktere maji hodne mista mezi deskama)i vecka (XTR + keramika) a oboji ma svy…
Kotouce, kdyz se namocej piskaj jako harmonika, vecka zas „troubej“:)
Chapu, ze udrzba pro normalni smrdlace cyklostezek je daleko jednodusi a levnejsi u vecek…
Udržba je vpodstatě stejná, kvalitní špalky na véčka stojí stejně jak brzdové desky do kotoučovek. A to že jednou za dva roky odvzdušním brzdy, to je maličkost. Véčka taky musíš seřizovat a asi častěji než jednou za dva roky.
Tak nějak.Stručně a přesně
..pokud mas dobry bezproblemovy brzdy, takze nee Avidy:)
Vecka jsou podle myho uzivatelsky privetivejsi pro normalni lidi, myslim tim, ty co najedou 500–1000km rocne a jeste po stezkach… Na to kotouce opravdu nepotrebujou…
Kotouce dnes ale jasne ve vsem vedou…
jop, hydraulické kotúčovky na bicykel sú super. nastaví sa to samo, len zmáčkneš páku a utáhneš imbusy. a potom už len meníš desky. vzduch sa tam nemá jak dostat, odvzdušnovat teda netreba.
Po kolika se ± mění desky 2–3 000km ?
Tak 2km je asi extrém. Spíš: 20km – 5000km
ááá, pán je programátor! :-D
Za 10 let jsem neodvzdušňoval, jednou jsem odmašťoval, ale nebylo to potřeba. Co dělám špatně?
Nevozis ty shimana?
Nóó. . . . jo.
Ale už 10 měsíců vozím i ty nepoužitelné Elixíry a taky dobrý.
Uvidime za 9 let:)
za osum. ty brzdy zahalely rok u nekoho v garazi a v policejnim sklade. :-)
Vono se to naslo? Tak to Pepkovi gratuluju.
Kez bych se tak nekdy shledal se svym rohloffem.
Jj, naštěstí zloděj chtěl sportovat (jezdit na tom do hospody) a neposlal to dál. A hlavně se ucho utrhlo: měl 94 krádeží za 8 měsíců, než ho chytli.
To ja bohuzel narazil na prekupnika. Kola skoncily nekde ve znojme, zpet jsem ziskal jen epicona z Kony. Par dilu jsem zachytil na prestrikanym kole, seskladanym z ruznejch dilu. Sranda je, ze kdyz clovek zagoogli cislo pod kterym prodaval, tak zjisti, ze je to clovek, ktery je hodne aktivni v cyklistice:(
To jo, ale ani soudruh zloděj, ani policajti si na brzdy nestěžovali. Vytkli mi pouze, že mám gumy na 3 místech pořezaný (neznají nejnovější notubes trendy, že)
nevim. upsals duši?
To jo. Ale zas bych rekl, ze s tou bezudrzbovosti vecek se to taky trosku prehani. Skoro bych rekl, ze kotoucovky ti daji v konecnym souctu udrby min…
precti si, co jsem psal o kousek nad tebou:)
Dulezite je, ze normalni clovek si kotouce neopravi sa, vecka ano, to jakstaks dokaze i cvicenej orangutan…
Co bys chtěl opravovat?Prasklej kootuč vyměníš a desky a odvzdušnění taky zvládneš.Chystáš se do Afriky na kole? :-)
vyměníš za co? běžnej ráfek seženeš i v největší prdeli, dráty se dají různě nakřížit a nakombinovat, že to nějak napleteš…ale kompatibilní kotouč?
Chlape nech si klidně véčka,pár lidí se ti tu snažilo vysvětlit že to není tak dramatický,ale když se chystáš úplně mimo civilizaci :-) proč ne.Po pravdě pokud bys jel nabáglovanej,jeden 160 kotouček uvezeš:-)
??
pokud by jel člověk OPRAVDU nabáglovanej tak má pevnou vidli a véčka…
Rafek mas vyrazne vetsi sanci zrusit, oproti kotouci, obzvlast na kole na tezko.
Nahradni kotouc, narozdil od rafku uvezes.
Kotoucu jsou bezne pouzivane tri rozmery, kompatibility bych se opravdu nebal :-)
jenze kdyz mas kotouc, muzes ******* rafek stejne jako jako u rafkovych brzd plus jeste kotouc. aha! ;-)
A nebo na tebe spadne skála,co pak? To už jsou kraviny.Může se ti stát spousta věcí,který si ani zkušenej borec na cestě neopraví.Co nejezdit na kole.Chodit pěšky je bezpečnější a tkaničky si vymění každej.:-)
Takze tady se resi, ze vecka si seridi skoro orangutan a ty sem prijdes s myslenkou, ze si zapletes rafek? Jako sorry, ale kdyz si nekdo nedokaze seridit kotoucovky, tak asi nezvladne zaplest kolo.
je mi moc líto, že jsi to nepochopil, ale nebudu plýtvat svým časem na vysvětlování…zkus si to přečíst znova, včetně posloupnosti předchozích příspěvků, místo abys zmateným výkřikem reagoval na poslední větu v několikahodinové diskuzi…
*1
Ma pravdu ten hoch nade mnou, matlas tady ucelove nekolik vyjadreni dohromady
aha… Tak jo, no, evidentne se bavime kazdej o necem jinem…:)
Uplne vidim, jak nekde v „horni dolni“ resis opravu kotoucovky, napr. vytrzenou hadici po padu… shanej tam olivy atd. A to jsme v „civilizaci“… Za dalsi – bavim se tu o lidech, kteri jezdi na kolech, ne o bikerech, tzn. o lidech kteri jsou si schopni maximalne tak vymenit dusi… Jak u tehle lidi chces resit odvzdusnovani brzd? Sami? Tezko…
Spousta kamaradu ke me dava kola a 90% nema s kotoucema zadnej problem… U 10% lidi, ktery prave smrdlaj cyklostezky apod., proste rekreacni cykloturisti – jsou kotouce problem! Vsichni maj mastny brzdy, cas od casu zavzdusneny a jsou nespokojeny…
Rekreační cykloturisti si tu hadici jen tak neurvou,po pravdě si nevzpomínám na někoho z okolí kdo by ji urval.Je to ale už slovíčkaření.Kdo chce v něčem vidět problém najde si ho a když klučina touží po véčkách ať je má.Přesto že mu tu většina lidí napíše že je to v podstatě už zbytečný.Ale nejspíš v cenový třídě co si vymyslel bude stavět.
staci sikovnej pad a je vymalovano…
Jen jsem chtel poukazat na to, ze ne vzdy je dobre kricet: kotouce, kotouce… Jsou pripady, kdy vecka muzou mit pro nekoho vyhody…
jo a kolik takových případů urvaných hadic znáš? Mám pocit že je to jen jedna z dalších „urban legend“
budes se divit, ale uz jsem to nekolikrat videl… Sice na zavodech, ale sikovne padnout muzes kdekoliv…
Ale to uz zabihame do zbytecnosti…
zlomenou/ohlou paku jsem videl nekolikrat. vecko poladis, ze bude brzdit i bez paky a tu koupis za kilo v prvnim ksefte.
Já si pamatuju na doby, kdy se naopak říkalo, že když ohneš ráfek, tak véčko končí, zatímco kotouč funguje dál..
A ruku na srdce, co hrozí víc, ohnutý ráfek, nebo utržená hadice?
vejce nebo slepice?:)
torpedo.
kdyz kopnes rafek a mas s sebou takovou malickost jako kentrklic, reknes dvakrat kurvapica, otocis par niplama a jedes dal. coz by ostatne probehlo i v pripade kotoucovych brzd. akorat by se mne to bez spaliku hur centrovalo. :-P
zasadni vyhoda, ze prakticky vsechny v-brzdy a celisti jsou spolu kompatibilni, takze v pripade problemu ti staci navstivit libovolny servis nebo i nektery supermarket, petka imbus a jedes dal bez nejake zasadnejsi investice ci slozite opravy. veckovou paku, celist, spaliky, brzdovy bowden a lanko koupis opravdu vsude. u nekterych kotoucu muze byt jen operativni porizeni desticek neresitelny problem.
hadicu jsem urvanou na vlastni oci nevidel, ale jak jsem zminoval, kdyz to sikovne smotas, paka jde do ****** raz-dva.
Snad radši ani nevyjíždět, když na to tak koukám:-)
na sontacku kolem baraku, kde to do hodky dotlacis dom nebo na nejakou zastavku ti to muze byt opravdu jedno. ;-)
to je pravda,já padl v lese a ráfek jsem musel sešlápnout aby mi nedrhl ve vidli a v poho jsem dojel dom,s véčkama by byl problém.Ale zase to bylo na předku a to bych mohl véčko „odpojit“
Tak proč to řešit tak polovičatě: špalkový brzdy taky brzdily, špalek najdeš i v africe a tu páku tak snadno neutrhneš. Takže vlastně optimální řešení.
tak reseni bezporuchovosti brzd je jeste jinde. vime, ze. ;-)
Jo, ale to je pak to pověstné vylití vaničky i se šklebákem.
Tohle řešení má něco do sebe…:) Jen je problém, když se ti porouchaj brzdná kolena…:)
tak dojedes na ten vlak jak jsem radil vys. normalne dane. ;-)
ten tam není, argumentovalo se tady jízdou mimo civilizaci.
aha. tak potom 112 vytocit. ;-)
jako 112 km do civilizace vytočit nohy?
gut. :-DD
A pak chytneš blbej klacek a urazí ti véčka, taky možnost.
:)
ani jsem nemusel koukat do profilu, abych poznal kolik ti priblizne je let… Neber to prosim jako urazku, ale kolik mas na veckach najeto km a kolik let?:) Vecka te mozna jenom tak strejchli a uz delas zavery… Pak to povidej „starymu ko.otovi“ co jezdil cantiky, vecka i kotouce…:)
a taky jak dlouho jses na B-F… Tyhle debaty jestli vecka nebo kotouce se tu snad naposled vedly cca pred 3–4lety… a ze jich bylo:) Takze z toho uz jsme mnozi trochu vyleceni…:)
A ja se nehadam, ze kotouce nejsou lepsi, dnes je trend i techn.prinos jasny a nevyvratitelny, jen je nesmyslne stale dokola omilat, ze kotouce jsou lepsi uplne ve vsem… Nejsou, i kotouce maji sve nevyhody pro urcity typ jezdcu a mozna ikdyz tobe to tak neprijde, tak takovi lide jeste dneska jsou…
Viz treba my rodice, tatik ma na novym kole kotouce, ktery si strasne pochvaluje, ale jen diky tomu, ze mu to servisuju:) kdyby ne, musel by bud do servisu, coz je obcas vopruz, obvzlast v sezone anebo by byl radsi za vecka… A tak to mas hodne u starsich lidi, kteri jezdi na zdejsi pomery hodne rekreacne…
+1
…bavim se tu o lidech, kteri jezdi na kolech, ne o bikerech… :D. Bikeri jsou proste zlvastni druh, to nejsou lidi :D.
ne vzdy je clovek na kole take cyklistou – bikerem, ziletkou atd.:)
Po stezkach jezdi velka spousta lidi na kole, pripadne velka spousta lidi ma doma nebo ve sklepe kolo, presto to z nich nedela cyklisty!:)
A podle toho to pak na tech stezkach taky tak vypada…
Jasny, jenom me to rozesmalo :)
da se… ale teoreticky bude kolo na kotoucich lehci… Na vecka se dnes uz topovky nedelaj a tak vidlice bude oproti diskove tezsi, klidne o pul kg… Ram prida taky par gramu (cepy na V) atd.
Ale byt tebou napisu scalarovi, myslim, ze by za tyhle penize dokazal poskladat neco slusnyho a lehkyho…
Oproti diskove stejneho modelu? Pul kila?
stejneho modelu ne… Reba se da sehnat dneska za dobry peniz, je lehka, tuha… ale jen na disk… Na vecka sezenes Recona apod. a tam bude skoro pul kg…
R7ma cca 1600g (taky uz sly vahove nahoru), Durin cca 1700g… Zbytek bude minimalne na 1900–2000g…
Tak takto ano, nevedel jsem jak si to vylozit.
Idealni ma sehnat nekoho, kdo chce levnou vidli, poridit raidona na v a epicona, nebo axona, prohodit nohy a prekopnout to na olej.
Ja mam axona s nohama z veckovyho epicona. A i kdyz na tom kole uz jsou kotouce, rozhodne si ho necham.
To jde zkombinovat, Raidon vnější nohy a vnitřek Epicon či Axon?
Jo
Dobré vědět, dík.
To bych rekl :-)
www.bike-forum.cz/…l-41803.html
Axon – veckovej epicon.
Mít vnitřek z raidona bych teda vůbec nechtěl i kdyby měl vnější nohy z Ahonu werx nebo jak se to píše :)
On taky primarni duvod proc to delat je presne opacny. A kdo bude mit raidona, tomu bude uplne fuk, co ma za vnejsi nohy.
Kdyz to udelas s epiconem, tak se to rentuje, i kdyz toho raidona prodas za litra, protoze pak mas za 4 a pul vidli na V rozhodne lepsi nez recon.
Kotouče jsou taky bezudržbové a narozdíl od véček brzdí i v hnusných podmínkách.
Co prosím? Bezúdržbová? Heh..tak měl jsem LX véčka kdysi, nastavoval jsem na tom kdeco snad po každý jízdě. Na čtyřpístky HOPE jsem sáhnul jednou, když jsem měnil destičky.Mimochodem práce na 3 minuty.
O Tom jak to brzdí, se nemá cenu bavit.
Nechci ti převracet myšlenky, ale opravdu nenajdu jediný rozumný důvod, jít do véček.
tak uděláme statistický průzkum za dobu existence BF, kolik je tu vláken s dotazama na kotouče a kolik na véčka?
Sice jsem na bikeforu snad od začátku, ale teď jsem tu 5 let nebyl, tak to nechám na tobě:-P
no, procházel jsem to a vláken na véčka na problémy, případně „how to“ jsem našel devět…(který jsou lepší a co koupit jsem vynechal)
pokud stejně přistoupím ke kotoučovkám, je tu toho asi tak 10× víc…proč? protože jsou jednodušší a mnohem lepší a každý si je zvládne opravit svépomocí?
vlákna o véčkách bych hledal na starym BF na tom novým s pomlčkou už to neni spravedlivý :)
život není spravedlivej :-)
A k tomu je potřeba přičíst fakt, že sem přispívají lidé, kteří vesměs o kolech něco vědí a ledacos si zvládnou opravit. A přesto se to tady pořád hemží dotazy na pískání, seřizování, odmašťování..…kotoučovek. Véčka mi přijdou poněkud blbuvzdornější. Takže máš pravdu předsedo. ;-)
Ono to bude aj tym, ze teraz mas kotuce na kazdom biku a mnozstvo dotazov tu vznikne len preto, ze v sucasnej dobe je pre mnoho ludi jednoduchsie zalozit nove vlakno o probleme a ani sa neobtazovat nieco hladat v historii nieto este, nedajboze, nieco skusit sam urobit.
Ne. Protože je má v dnešní době mnohonásobně víc lidí než véčka a lidi místo aby hledali, tak založí nový téma.
Jako mnohokrát zduplikovaný téma typu „škrtá mi kotouč, co stím?“
A dobře si pamatuju před lety na témata typu „jaké špalky?“ To bylo každý týden znovu.To bylo ještě v době, kdy kotouče měli jen borci a na svět pomalu vycházela bomba v podobě mechanických Avidů:-D
Když jsem byl o víkendu na Šela maratonu, tak tam jsem viděl tuším jedno kolo s véčkama.A nebyl to žádný závodní speciál, spíš kategorie plečka.
to je tim, ze vecka vozi, kdo tomu rozumi a nepotrebuje rady druhych. ;-P
;O))
nebo jseš už prostě starej :-)
predsudky starej matere, navyse uz na to asi ani nezozenies rozumnu vidlu.
Ja te chapu, taky jsem nedavno zmodernizoval kolo po asi 10–15 letech. Trochu jsem se bal, ale musim rict (a asi me tu ukamenujou), ze to mozna brzdi +/- stejne jako vecka (nemam primy srovnani), ale staci brzdit jednim prstem i v nejbrutalnejsich a dlouhejch sjezdech. A brzdi mi to i za mokra, ani to moc nerve, kdyz prsi :).
Že brzdí dostatečně beru, i když to platí spíš u lehčích sjezdů. Bezúdržbovost neberu vůbec, s véčkama je to strašný patlání, aby brzdily dobře. Na ráfku nesmí být ani malá osma, pořád se to musí dotahovat a vyrovnávat, protože špalky maj pohyb po kružnici a ne kolmo na ráfek. V tomhle jsou hydrauliky zlatý, véčka na zimáku mě deptaj, naštěstí už na něm jezdím většinu doby akorát na trenažéru :D.
…ale ta udzrzba je velice jednoducha a primocera. nehrozi, ze se ti neco zasadne vysere. to o hydraulikach rict rozhodne nemuzes. ;-)
Auto radši nemáš, co? :)
nemam, ovsem ze zcela jineho duvodu. :-)
Proto jsem vozil paralelogramy se špalíkama na závlačku.
Ktery zase pro pro zmenu byla tezky, chytaly vakl a mechanismus rad srustal.
Von je vlastně zázrak, že se na těch kolech dá jezdit.
no, já měl tyhle Avidy a do dneška brečim, že jsem je tehdy prodal s tou Mantrou…vlastně brečim po tý Mantře vůbec :-)
Nedávno sem Arch Rivaly viděl na nějaké plečce na aukru…:)
EDIT: Tak to byla Kona , co prodává vili. Zkus mu napsat, třeba ti je prodá sólo…;)
tak mám ty starý XTR véčka, zatím dobrý, jeden pár navíc v krabici ve skříni, tak to nebudu řešit…
Snad jedině že bych našel nějakou pěknou tu Mantru a začal jí ladit…
Před nějakou dobou byla kompletní rámovka na Cyklobazaru asi za 13tis. – tos prosral…:/
to je asi tak dva roky zpět, co? tý jsem se všimnul…asi před půl rokem :-(
No je to pár měsíců…byla žlutá a celkem dobrém stavu…
Dyk souhlas, já měl v 97 Fořta v LX, první véčka, pak paralelogramy LX a XT a váhu a vakl a já nevím co jsem neřešil.
Tak ty jsou parádní.
Tohle je proste hroznej mytus, jestli nektery brzdy potrebujou udrzbu, tak sou to Vcka. Hydrauliky nasadis a nemusis je resit klidne par let, krome vymeny desticek ktera je jednodussi nez vymena spalku na V.
Jedinej zadrhel, osobne bych zustal u shimana, kdyz vidim kolik lidi kolem resi trable s Hayesama nebo Avidama, ale je ciste muj odpozorovanej nazor, kterej uz nikomu cpat nebudu :)
kapalinu menit netreba?:)
Tak 1× za 3roky. Dříve netreba.
u Sh netřeba
Ono to netreba ani u brzdovky, ale určitě se tady najde pár lidí co mi řekne že se vysrazi voda, která dyz se zahřeje, tak mi zavzdusni brzdu. Me se to od roku 2006 nestalo, tak nevim.
Asi jezdíš hrozný volej, že ti brzdy nezvadnou. Máš virózu? Ani to tak nevypadá.
Moje brzdy mají za sebou sjezdofku na dolomitenmanovi s tím že sem v baglu táhl velkou kameru, která nebyla moje. Utavil sem je už tak v1/3 ale zavzdusneny nebyly. :) kde to mam zkoušet dal? Avidy sem že seraku utavil tak ve 2/3 sjezdovky před cernavou. Přeci jen v pantoflích a epesnim kloboucku sem si nebyl zcela jistej. Co tam mas dal? :)
u vecek nebo bb7 zadny vadnuti taky nepozoruju. ;-)
A virózu mam na ústupu, nicméně za čtvrt hodky žácina na sansiru derby, tak na me dovecera nějakej virus zase vleze.
S peci se to urcite nema prehanet, ale mam tu jedny brzdy, ktery nemely pravdepodobne menenou brzdovku par let a to co tam je, uz bych brzdovkou ani nenazyval:)
Já si na Formula ORO K18 po třech letech řekl, že když už s tím kolem jdu k Hnojovi, tak by mi to mohl i odvdušnit (i když to nebylo nějaký hrozný). Když se do toho ale pustil, tak ta kapalina nešla protlačit skrz – někde ve třmenech, pákách nebo hadicích to bylo ucpaný nějakejma sračkama… nakonec se to poslalo dovozci a já platil komplet repas pístků a prostě všeho. Nevím, jestli se tam někde vysrážela voda nebo jestli se tam dostaly někudy nečistoty – měl jsem najedo jen cca 3000, pravdou je, že často v bodrelu.
Takže jasný – někdy to není potřeba vyměnit 5 let, ale aby pak člověk nebyl překvapenej.
Příště jdu asi do něčeho s olejem.
Tak ORO K1 je samostatná kategorie, to snad už nikdo nevozí (ani Excel).
Šmarjapanojosef, udělalo se mi nevolno, ten kdo tvrdí, že kotoučovky jsou bzúdržbové brzdy, by si měl nechat namontovat K18ky.
Pane projektante, muzu Vám doporučit dobrej servis. :)
3 roky byly bezúdržbové :-D Teď by pravděpodobně mohly bejt další 3 roky, ale asi to nenechám zajít tak daleko…
protoze na xc jsou kotouce zbytecny. ;-)
Na XC jsou brzdy zbytečné.
Určitou logiku to má. Kvalitní véčka se pořídí komplet za tisícovku (třeba XT čelisti a Avid FR-5 páčky), slušné kotoučovky s kotouči (aby nebyly moc těžké a nebyly spíš k vzteku) tak kolem 5 tis. Rozdíl máš 4 tisíce, které můžeš dát do jiných dílů, což je v této cenové relaci velká výhoda.
Lehká kola na véčka (pod 1,4 kg) mě vyšla na něco málo přes 5 tis., za kotoučová dáš dvojnásobek.
V tom případě to neděláš z důvodu, že ty véčka chceš, ale proto, abysi ušetřil.
Mně je jedno, jestli mám véčka nebo kotoučem nevadí mi ani jedno.
Jde o to, dostat za dané peníze co nejvíc, pokud někdo chce lehké kolo a nemá s véčky problém…
ono je to v podstatě uplně jedno, tazatel, zákazník chce véčka, tak proč mu je nedat…
rozumna vidla na V aby " nebyla spíš k vzteku" ?
Já jsem spokojený s Manitou R7, Magura Durin také není špatná.
a DT Swiss XRC 80 RL také snad ještě půjde sehnat na véčka
som netusil ze sa to da zohnat na V.
Ano, dá. Kolokrám má, tuším, obě dvě…
Morati
A dala se bezne koupit?
A aby zbylo i na to kolo, za 30k :-D
jedna ti právě utekla
Clovece, me ten odkaz nechodi…
Ale poukazuju na to, ze moratku budes shanet opravdu tezko pac kdo ji ma je blbej kdyz prodava. A nevim, jak se ted pohybuje cena, ale za 5k to urcite nebude, to bych se hodne divil :-). Sacuju od 10 vejs a ta desitka hodne dobrej kauf?
354usd s poštovnym plus DPH.
no, nic v zlom skor image jak funkcnost, aspon z dnesneho pohladu.
jj, šedivá pevná vidle s prakticky neviditelným logem ti dneska udělá mezi těma naleštěnejma sjezďákama na cyklostezce image jak víno ;-)
a pak přijde na nějakej závod a budu ty fůlisty s kotoučema ve sjezdech předjíždět (a to už na MTB prakticky nejezdím)
to zní jako výzva?
realita:
http://serzovo.wordpress.com/…-15–11–2008/
ale jak píšu, myslím že cca dva roky jsem už žádnej MTB závod nejel a ani to není v plánu…jen kdyby to nějak výjimečně vyšlo…
a vubec, jses totalne out, hnusny, sedivy kolo s pevnou vidli,ani karbon to neni… kotouce taky nemas, a jeste je to 26ka, ze vubec na tom muzes jezdit:))
Btw. na bazaci je ted jeden 1.2 softail s M-Barama a sedlovkou… Kurna, jak ja bych ho chtel… Muzes mi dat info? nepraskaly? ma to uz ten stredovej „M box“ nebo jak se to jmenovalo? danke…
máš odkaz?
cyklobazar.CZ – vyhledavani – morati
už jsem to našel :-) koukám, že je to ještě s tím starším modelem tlumiče…
Ale stejne je krasna :-). Ani jsem nevedel, ze se delal sedivej scareb
EDiT: vedel, ted mi to dochazi, jak na to cumim.
jj, ted si nejsem jisty, byl to tusim Scareb Elite, Comp byl modry… Super cerveny…
Jo, to byly vidle. Uplne na hovno, ale clovek byl stastnej, ze ji ma :-D
A já mám teď doma krásnou Marsku , heč! :P
to je dost nestesti. nezamykala, tekla, nedrzela tlak… :-D
Ale k tomu sectoru sedi jak hrnec na prdel.
Akorat ta sedlovka thomson, peknej kousek to je, ale k arthurovi bych spis videl ritchey s klasickym napisem. A k sectorovi obvzvlast.
jako pokud to breta chce jen slozit a nejezdit, tak je to naprosto ok. :-)
Tak obcas to provetrat, proc ne. Ale jezdit na tom jako na hlavnim kole, to by byla urcite skoda.
mě se tehdy líbila tahle
nadhera, jedny z prvnich marsek, jeste s karbon podkovou…
Jednu novou, nejetou meli kdysi na karlaku v bikeexpertu… premyslel jsem nad ni…
na h… rozhodne nebyly, tehdy to byly dobry zavodni lehky vidle… v dnesni dobe trochu nepochopitelne, ale je to tak…
Ja ji mel, tak vim o cem mluvim. Byla lehka, pruzinovka krasnej chod, ale diky uzkym noham se silene kroutila
jasne ze kroutila:) mela cca 1450g a 28 nohy:)
V tu dobu byl Sid s 28 nohama, kterej se kroutil jeste vic:) Duke uz mel 30mm a byl o dost lepsi…
…a těžší :-)
Jinak – spatne jsem se vyjadril, mel jsem napsat „z dnesniho pohledu“.
Duka jsem mel taky a bylo to o necem jinym.
Pruzinovej scareb comp urcite nemel 1450 g. To meli mozna super a platinum verze.
ty mely cca 1250–1300g…
Scareb Comp mám dodnes na druhém kole a nemyslím si, že má pod 1,5kg.
Jj, vizlika jsem si porizoval tak nejak kousek po tobe, mozna i soubezne s tebou, pokud si dobre pamatuju :-)
jo a ty mi ji koupis vid?:)) Ja cekam az spadne na 30 a pak je moje:D
já jí nechci, spíš mě zajímalo, jestli to kolo/majitele neznám :-)
za ty prachy mi to přijde slušný, pokud je to udržovaný, tak koupit, jezdit, další investice netřeba…
jen ty hydraulický véčka bych vyměnil za mechanický
ty hydraulický v sobě mají nevýhody obou systémů (V + kotouče)
Ale brzděj jak prase…
to je pravda :-)
mam XTR 02 vecka, ty to jistej:)
mám druhýho softaila (měnil jsem kvůli velikosti), neprasklo nic…ale já jsem prd závodník :-)
BBox tam je, sice jsem slyšel, že to tam někomu prasklo, ale nikdy jsem to nepotkal osobně a že lidí s Moratkama znám hodně…
tak i CRidy nejsou spatny, SLX kotouce supr a taky nejsou drahy…
Takze vlastne ve vysledku by ta vaha byla ± za ty prachy vyrovnana…
Samozrejme pokud da R7mu na vecka, pak se to prikloni k veckum…
Ostatne jak jsem psal uz vys…
Jen jsem chtel touhle diskuzi poukazat na to, ze bezmyslenkovite steky typu, ze „100% kotouce, nic jinyho“ jsou taky trochu pritazeny za vlasy…
Coz zrovna tobe myslim, nemusim psat, prtze oba dva vime svy, viz.nase kola:)
Kolik stojí a váží Crossridy s SLX kotoučema? Tak 2,2 kg. Jak jsme psal, za cenu lehce přes 5 tis. jsme kupoval véčková kola pod 1,4 kg, to máš rozdít tři čtvrtě kila na kolech, tedy rotující hmotě…
Ale už stavíš :-) Kolo za 30 s véčkama ? Hotový už asi ne,tedy jen stavba.
Co stavím? Kolo na véčkách za 30 tis. nééé, na takové ptákoviny nemám čas :-))
Aha
Myslel jsem teoreticky,podle úvah o cenách jednotlivých komponentů :-) o je až neuvěřitelný co se tu kvůli véčkům strhlo :-)
Ještě doplním: HT 26
Kaciri! Nejdriv vecka a ted dokonce HT 26". Na hranici s tebou!
Tolik zla pohromade jsem uz dlouho nevidel! :-D
Já chčiju často proti větru. Jsem zvyklej na posměšky :-)
Ale ja se ti prece nevysmivam…
Smajlik je tam proto, aby to nedej boze, nekdo nevzal vazne.
já to ani tak nemyslel. :-)
Jo – axona si zaryte nechavam s nohama na v, i kdyz mam disk brzdy. protoze nevim, co zase vymyslim a ty vidle jsou fakt cekem pruser.
Principiálně to problém nebude. Záplety s ráfky Sun Rims UFO nebo Mavic XC717 od Hnoje, vidle R7 nebo Magura Durin a zbytek už seženeš v pohodě…;)
tak tak, osobne bych se radsi priklonil k 717kam a ikdyz bude Durin tezsi, bude i tuzsi..
Co treba nejaky double butted CrMo ram s pevnou vidlici, to by melo potencial. Nebo starsi CrMo, treba Kona Kilauea apod. Sehnat dnes dobrou orpuzenou vidlici na Vcka bude asi nejvetsi problem, na bazarech nejakou vydrenou Rebu, R7 nebo novou dost draho na ebay. Jeste kolik meris?
Těžko, nejsou rámy a hlavně vidlice.
Proč dělat krok zpět?
třeba expediční kolo s kotoučema je blbost, to ti kovář na vsi nespraví…
BB7 + náhradní lanko a desky a nemáš problém…;)
jo a kotouč kovář narovná :D
Ráfek ti taky kovář nevyrovná. BB7 mají oboustranně stavitelné desky – lehce házející kotouč je otázka 10 vteřin ladění a trošku delšího chodu páky…;)
+1 a hlavne to brzdi i v bahne a snehu
a proč teda Kopka doporučuje dopředu véčka?
Jede po rovině A v –20 sníh nenamrzne.
doporučovat může, ale jak by je na ten balón nandal?
jednu čelist vpravo, druhou vlevo? akorát budou dál od sebe…
tak proč to tak sám nevozí… z doby kdy jsem jezdil véčka si dost dobře pamatuju jak to nefungovalo na sněhu
to jen nezkusenosti obsluhy. zkuseny veckar ve snehu cas od casu zmackne paku i ve vyjezdu, aby mu rafky nenamrzly. ;-)
ale i zkuseny na to obcas zapomene a pak je prekvapen. :-D
+1
Nebyl bych si tím krokem zpět tak jistý, aby to za pár let nebyla převratná novinka. Pěkné kolo na véčkách mě v dnešní době zaujme víc než kdejaká karbonová sériovka. A to nemluvím o tom, že mladí bajkeři pomalu nevědí, jak ráfková brzda vypadá. Za chvíli to bude exotika.
:)
+1
za 30 táců bych žádnou exotiku nehledal :-)
Pro běžné užití nemá smysl. shimano je taky bezudrzbove.
přesně tak, kotoučová brzda je slepá vývojová větev.
tak. jediná správná brzda je tahle:
Jo jinak, na cyklobazaru se uz dlouho povaluje fatty na v. Je tam taky karbonovej taurine. Chce to teda hodne odvahy, ale dalo by se na tom poskladat hodne slusny kolo.
Akorat ten taurine je podezrele levnej a fatty je o drzku uz z principu. Kdyz se ovsem nepodela, je paradni, o tom zadna.
Na cyklobazaru je aktuálně V-čková Reba, prý lehce jetá, ale nakonec jsem nenašel odvahu, fotky akorát mobilem, prodejce odpovídající stylem jako že ho to strašně otravuje…
Když jsem přišel do kšeftu, tak jsem chtěl lefty ale verzi pro v brzdy, prodavač na mě divně koukal a ani se nezmohl na odpověď, nechápu.
:-))
Ty seš gauner…:D
No tak jestli jsi vypadal takhle
nj, takova lefty na vecka, to je rarita, kterou asi moc lidi jezdit nebude:))
tak kdyby se daly obě ty čelisti na jednu stranu…
:-D
Proč, normálně by se tam dala podkova a bylo by.
Horsi by to bylo, kdyby sla do zdvihu.
Určitě ze starších komponentů. Těžko asi teď bude někdo vyrábět kvalitní rám s čepy, leda na míru.
Bohužel, doba je taková, že se člověk musí přizpůsobit trendům, i když nechce :(
Měl bych karbonový rám na véčka. http://www.cyklobazar.cz/…-lee-cougan/
Vozím véčka a jsem spokojenej. Pokud se člověk neboří po ráfek v bahně tak pohoda. V mokré trávě se musí počítat s horším brzděním, ale stejně brzdím minimálně.
Škoda že se přestaly dělat vidle a rámy. Klidně bych véčka vozil doživotně.
Taky tak.
rb ti udelají co chces
To jo, ale chce kolo za 30 tis. na véčkách, přece to nebude mastit na obyčejném hliníku.
protože kdyby to chtěl na rozumném rámu, vidlici a kolech, tak se na véčka vykašle
je to sice pálka,ale má to čepy na v http://author24.cz/…488807c17081
kvalitní a bez kotoučů se navzájem ruší :D